Hei !
Joku kirjoitti hiljattain, että närhenmunat voidaan puhdistaa/hioa paikallaan niitä irroittamatta. Kuinka se tapahtuu. Kiertovesipumppu kyllä pyörii, mutta lämpöä ei tule kajuuttaan. Auto oli ilmastointihuollossa joku viikko sitten ja kylmää tulee kiitettävästi. Voisiko näillä olla jotain yhteispeliä ?
Terveisin Kari
W124 300DT -94 Närhenmunat
W124 300DT -94 Närhenmunat
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Re: W124 300DT -94 Närhenmunat
haulla löytyy paljon asiaa venttiileiden puhdistamisesta
kokeileppa nypätä johto irti niistä, onko vaikutusta
kokeileppa nypätä johto irti niistä, onko vaikutusta
autodidakti
Re: W124 300DT -94 Närhenmunat
Jos on niin ettei kummaltakaan puolelta tu lämmintä niin melki ensin kattosin sen imumoottorin et onko kunnossa. 92:ssa se on hanttimiehen puolella hanskalokeron oikealla puolen ikkunasuulakkeen tuloputken alla. Jos on airbag ni ilmasuulakke pois ja sit kaiutin siitä nurkasta niin pääsee käsiksi ja tietty alapuolelta kans kun purkaa paneleita pois.
Harvemmin taitaa niin olla ettei kummaltakaan puolelta tu lämmintä? Yleensä ensin jompikumpi puoli alkaa oikkuilemaan. Viallinen imumoottori sensijaan saa aikaan sen että järjestelmä ei saa oikeaa tietoa kabiinin lämpötilasta. Anturi on siinä taustapeilin yhteydessä olevan kattovalokatkaisijan lähellä noin sokeripalan kokoinen ritilikkö. Imumoottori imee kabiinin ilmaa tuota kautta. Moottorin saapi korjatuksikin. KL:llä hintaa tuolle moottorille taisi olla noin 70€
Moottorin pitäisi pyöriä kun virrat kääntää päälle. Pyörimissuunnalla ei ole väliä.
Harvemmin taitaa niin olla ettei kummaltakaan puolelta tu lämmintä? Yleensä ensin jompikumpi puoli alkaa oikkuilemaan. Viallinen imumoottori sensijaan saa aikaan sen että järjestelmä ei saa oikeaa tietoa kabiinin lämpötilasta. Anturi on siinä taustapeilin yhteydessä olevan kattovalokatkaisijan lähellä noin sokeripalan kokoinen ritilikkö. Imumoottori imee kabiinin ilmaa tuota kautta. Moottorin saapi korjatuksikin. KL:llä hintaa tuolle moottorille taisi olla noin 70€
Moottorin pitäisi pyöriä kun virrat kääntää päälle. Pyörimissuunnalla ei ole väliä.
Re: W124 300DT -94 Närhenmunat
Sen imumoottorin voi testata siten, että virrat päällä pistää pienen paperipalan (vähän isomman kuin itse ritilä) siihen taustapeilin luona olevaan ritilään. Jos paperi pysyy siinä pitelemättä on moottori kunnossa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W124 300DT -94 Närhenmunat
Tarkista myös sulakkeet. Närhenmunat jos kenkkuilee niin yleensä pukkaa vain kuumaa
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06