TeeSeItse w124 maalaus
TeeSeItse w124 maalaus
Järkytyin automaalareiden hinnoista täällä Tampereella, joten tarkotus olis itse sutata ja töhriä auto. (toinen kylki)
Jos joltain löytyy hyviä linkkejä tai jaksaa tänne kirjoitella olis hyvä.
Esim. sopivia hiomapapereita 400?
kuinka paljon maalia ohentaa?
Mistä halvinta maalia?
Autossa on metalliväri joten ensin maalataan väri ja sen jälkeen lakka.
Montako kerrosta lakkaa jne
jos joku tietää helvetin halvan ja hyvän maalarin voi laittaa mainoksen tänne, Pirkanmaalta
Jos joltain löytyy hyviä linkkejä tai jaksaa tänne kirjoitella olis hyvä.
Esim. sopivia hiomapapereita 400?
kuinka paljon maalia ohentaa?
Mistä halvinta maalia?
Autossa on metalliväri joten ensin maalataan väri ja sen jälkeen lakka.
Montako kerrosta lakkaa jne
jos joku tietää helvetin halvan ja hyvän maalarin voi laittaa mainoksen tänne, Pirkanmaalta
kyllä ammattimiehetkin vetää "harrastelijan" pohjille, sopii vaan että ei saa mainita missä maalattu esim.
jos tosissaan meinaa ruveta harrastamaan itse maalausta, niin pakkohan se on nollasta aloittaa, tottakai siinä sitten harjoituksen piikkiin menee rahaa. Jos ja kun alkaa homma luonnistua niin varmasti tuntuu takataskussa säästyneet rahat.
Ehkä paras tapa olis ensin aloittaa pohjien "harjoittelu" , tekee ne aluksi itse ja vie tosiaan vaan ruiskutettavaksi, siinäkin säästää jo puolet kuluista.
jos tosissaan meinaa ruveta harrastamaan itse maalausta, niin pakkohan se on nollasta aloittaa, tottakai siinä sitten harjoituksen piikkiin menee rahaa. Jos ja kun alkaa homma luonnistua niin varmasti tuntuu takataskussa säästyneet rahat.
Ehkä paras tapa olis ensin aloittaa pohjien "harjoittelu" , tekee ne aluksi itse ja vie tosiaan vaan ruiskutettavaksi, siinäkin säästää jo puolet kuluista.
Aloita harjoittelu jostain muusta kuin auton kyljestä....
Saat nimittäin appelsiinipintaa melkoisella varmuudella
Itellä on ammattiruisku(setä automaalari) enkä kyllä autoa alkais maalaamaan,kaikkea muuta tullu maalailtua ja ne onnistunu aivan hyvin. Mutta auto on eriasia,pikkasen eritarkkaa.
Ja jollei kokemusta,aika pienet mahdollisuudet saada priimaa.
Riippuu tietysti vaatimustasosta,vois olettaa olevan korkealla kun metalliväriä maalailet.
Kuten moni muukin sanonut,harjoittele pohjien tekoa ensin. Näät että saako maalari sun pohjiin millaisen jäljen,ja voit harjoitella useamman kerran ennenkuin tarvii viedä maalarille. Maalaamisen onnistuttava kerralla,tulee kallis kokeilu jos joutuu hiomaan uuden maalin useamman kerran pois
Saat nimittäin appelsiinipintaa melkoisella varmuudella
Itellä on ammattiruisku(setä automaalari) enkä kyllä autoa alkais maalaamaan,kaikkea muuta tullu maalailtua ja ne onnistunu aivan hyvin. Mutta auto on eriasia,pikkasen eritarkkaa.
Ja jollei kokemusta,aika pienet mahdollisuudet saada priimaa.
Riippuu tietysti vaatimustasosta,vois olettaa olevan korkealla kun metalliväriä maalailet.
Kuten moni muukin sanonut,harjoittele pohjien tekoa ensin. Näät että saako maalari sun pohjiin millaisen jäljen,ja voit harjoitella useamman kerran ennenkuin tarvii viedä maalarille. Maalaamisen onnistuttava kerralla,tulee kallis kokeilu jos joutuu hiomaan uuden maalin useamman kerran pois
Re: TeeSeItse w124 maalaus
Minkälaisia hintoja sulle on tarjottu, eli mikä on halpa?keef kirjoitti:Järkytyin automaalareiden hinnoista täällä Tampereella, joten tarkotus olis itse sutata ja töhriä auto. (toinen kylki)
jos joku tietää helvetin halvan ja hyvän maalarin voi laittaa mainoksen tänne, Pirkanmaalta
Itse ei ihan heti kannata alkaa ruiskimaan, jos ei ole kunnon tiloja.
Eli riittävän iso pölytön talli.
Mikään ei v..uta enempää, kuin letkun jälki tai iso pölyklimppi tuoreessa maalissa
Kunnon automaalit on kyllä melko helppoja maalata, kun ne kuivuu tod. nopeasti.
Jotain pieniä maalauksia oon ite tehnyt, mutta isommat oon jättänyt maalarille, kun ei oo kunnon paikkaa missä vois maalailla.
Ja jos tekee itse pohjat, niin yleensä maalari ei anna takuuta työlleen.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
noin 500e, mutta jos vie halvemmalle maalarille niin työn jälkikin voi olla kans aika huono niin se harmittaa kun itse olis saanut samanlaisen jäljen. Täytyy vielä kysellä.
Onhan se ihan eri asia kun maalari tekee päivittäin auton maalauksia ja itse kerran 5 vuodessa niin voi ranneliike olla aluksi vähän hukassa.
Tuokohan Virosta kukaan maaleja kun täällä on jokin kartelli noiden maalien hinnoittelussa. Kyllähän toi vaatii huippu pinnan, auton on vähän ajettu jne joten auton arvokin ainakin säilyy.
Yleensä maalarit tykkää itse vetää pohjat niin tietää mitä on tekemässä, minä ainakin.
Onhan se ihan eri asia kun maalari tekee päivittäin auton maalauksia ja itse kerran 5 vuodessa niin voi ranneliike olla aluksi vähän hukassa.
Tuokohan Virosta kukaan maaleja kun täällä on jokin kartelli noiden maalien hinnoittelussa. Kyllähän toi vaatii huippu pinnan, auton on vähän ajettu jne joten auton arvokin ainakin säilyy.
Yleensä maalarit tykkää itse vetää pohjat niin tietää mitä on tekemässä, minä ainakin.
heh, halvaltahan tuo 500€ kuulostaa. Itse maalasin ekan auton telalla ja teollisuusmaalilla. Siitä tuli hyvä, ja oikein kaksivärimaalaus. Auto oli VW Kastenvagen (paku). Myös golffin helmat yritin maalata (metalliväri), ja muuten valui ihanasti ja metallihileet toivat valumat näkyviin. Pihalla noita tuli tehtyä ja emäntä napsi kärpäsiä tuoreelta maalipinnaltakeef kirjoitti:noin 500e, mutta jos vie halvemmalle maalarille niin työn jälkikin voi olla kans aika huono niin se harmittaa kun itse olis saanut samanlaisen jäljen. Täytyy vielä kysellä.
Onhan se ihan eri asia kun maalari tekee päivittäin auton maalauksia ja itse kerran 5 vuodessa niin voi ranneliike olla aluksi vähän hukassa.
Tuokohan Virosta kukaan maaleja kun täällä on jokin kartelli noiden maalien hinnoittelussa. Kyllähän toi vaatii huippu pinnan, auton on vähän ajettu jne joten auton arvokin ainakin säilyy.
Yleensä maalarit tykkää itse vetää pohjat niin tietää mitä on tekemässä, minä ainakin.
Kyllä minä vielä joskus tuota maalausta kokeilen mutten mersuun tms Autoon.
Golffille kysyin ylimaalauksen hintaa aikoinaan niin alkoivat puhumaan 10 000 mk hinnasta, joten poistui paikalta.
http://www.automaaler.ee/index_f.htm
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kävin tänään hakemassa maalia omiin projekteihin paikalliselta maalarilta, kysyin samalla hintoja.
Kyljen maalaus metallivärillä 400-600 tapauksesta riippuen.
Näkemättä ei uskaltanut sanoa muuta.
Maalit 50€/l, lakka 30€/l
Noista ohennusmääristä luulis saavan ohjeet maalikauppiaalta, ainakin minä olen saanut.
Kyljen maalaus metallivärillä 400-600 tapauksesta riippuen.
Näkemättä ei uskaltanut sanoa muuta.
Maalit 50€/l, lakka 30€/l
Noista ohennusmääristä luulis saavan ohjeet maalikauppiaalta, ainakin minä olen saanut.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
"Taikatilkuilla" harrastelijakin saa paljon pölyttömämmän pinnan, huomattu käytännössä. Normaalista paperista tahtoo jäädä nukkaa. Lisäksi jos vähän kostuttaa lattiaa niin ei pölise maalatessa.Kimmo L kirjoitti:No onnea vaan yritykselle?
Muista ostaa "taikatilkkuja" niin saat pölyjä pikkuisen pois!
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
maalausta
Onkose vanha väripinta haalistunut ?
Meinaan jos on niin tulee kaameen näkönen kun kylki on erivärinen kun muu auto. Ehkä kannattaisi värittää koko auto samalla vaivalla ?
Yksi vinkki miten tallista saa pölyttömän on ajaa auto pihalle (kauas),
ja päästää paineilmalla koko talli puhtaaksi. Tämän jälkeen
kaataa maaliruiskuun vettä ja ruiskuttaa katon ja seinät..ja sitten
auto takaisin sisälle, näin minä olen saanut pysymään pölyn poissa.
Automaaliliikkeistä saa sekoitustikkuja missä on sekotussuhteet valmiina.
Tikku vaan ruiskun kannuun ja maali perään ja kovete ja ohenne.
*sekoti sekoti ja suihkis suihkis*
Jos tallissa maalaat, kannattaa auton päällä/reunoissa olla ainakin 4 kpl loisteputkia, ja sen lisäksi joka nurkassa pystyssä yksi...muuten ei näe mitäään...
Meinaan jos on niin tulee kaameen näkönen kun kylki on erivärinen kun muu auto. Ehkä kannattaisi värittää koko auto samalla vaivalla ?
Yksi vinkki miten tallista saa pölyttömän on ajaa auto pihalle (kauas),
ja päästää paineilmalla koko talli puhtaaksi. Tämän jälkeen
kaataa maaliruiskuun vettä ja ruiskuttaa katon ja seinät..ja sitten
auto takaisin sisälle, näin minä olen saanut pysymään pölyn poissa.
Automaaliliikkeistä saa sekoitustikkuja missä on sekotussuhteet valmiina.
Tikku vaan ruiskun kannuun ja maali perään ja kovete ja ohenne.
*sekoti sekoti ja suihkis suihkis*
Jos tallissa maalaat, kannattaa auton päällä/reunoissa olla ainakin 4 kpl loisteputkia, ja sen lisäksi joka nurkassa pystyssä yksi...muuten ei näe mitäään...
Itse tässä olen harjoitellut maalaamista neljään autoon (kaksi ylimaalausta, yksi kylki ja yksi paikka) ruiskulla, ja kaikkein eniten tuossa hommassa tarvitsee valoa. Varsinkin lakkaa vetäessä valoa vasten peilatessa näkee heti kuinka monta vetoa tarvitsee.
Ja ehdoton pölyttömyys, tuore maali kun oikein imee itseensä pölyä, ja ruiskulla maalatessa paineilma kyllä nostattaa sitä... Tuo vesiruiskutus on kätevä viimeistely, ja autokin tulee pestä huolella ennen maalausta.
Ja ensimmäisenä kannattaa maalata lokasuojan reunat, kattokourut, yms. ja sitten vasta suuremmat alueet.
Ja maalia ostettaessa kannattaa pyytää kunnon ohjelaput, joista näkee sekoitussuhteet, kuivumisajan arvion, ruiskun suuttimen koon, käytettävän ilmanpaineen ja haihtumisvälin mikä on todella tärkeää odottaa, kun vetää ohuelti ja useita kertoja haihtumisvälein, ehkäisee huomattavasti valumista...
Ja metallihohtoa maalatessa on jopa ruiskun ilmanpaineella vaikutusta maalin sävyyn! (riippuu miten metallikiteet asettuvat maalipinnalle)
Ja ehdoton pölyttömyys, tuore maali kun oikein imee itseensä pölyä, ja ruiskulla maalatessa paineilma kyllä nostattaa sitä... Tuo vesiruiskutus on kätevä viimeistely, ja autokin tulee pestä huolella ennen maalausta.
Ja ensimmäisenä kannattaa maalata lokasuojan reunat, kattokourut, yms. ja sitten vasta suuremmat alueet.
Ja maalia ostettaessa kannattaa pyytää kunnon ohjelaput, joista näkee sekoitussuhteet, kuivumisajan arvion, ruiskun suuttimen koon, käytettävän ilmanpaineen ja haihtumisvälin mikä on todella tärkeää odottaa, kun vetää ohuelti ja useita kertoja haihtumisvälein, ehkäisee huomattavasti valumista...
Ja metallihohtoa maalatessa on jopa ruiskun ilmanpaineella vaikutusta maalin sävyyn! (riippuu miten metallikiteet asettuvat maalipinnalle)
220D W210 -96
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
200 W123 -79 (Myyty)
300D W123 -79 (Ruosteenkorjausremontissa)
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Itse autotallissa metallihohtoa väriä maalaanneena oli ensimmäisen auton kylki hurjaa katseltavaa auringon valossa. Vihreä kylki näytti sivusta ja takaa katsottuna ok, mutta edestä katsoen pohjat näkyi läpi!!.eki_83 kirjoitti:Metallihohtoa maalatessa on jopa ruiskun ilmanpaineella vaikutusta maalin sävyyn! (riippuu miten metallikiteet asettuvat maalipinnalle)
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Käsivalaisin on kätevä: pidetään koko ajan ruiskutuskohdan takana niin, että ruiskutuskohta peilaa hyvin, liikutetaan siis ruiskun mukana. Metalliväreillä kerrospaksuudellakin on niin suuri merkitys, että tuo on ollut ainoa konsti, millä olen edes kohtalaisesti saanut sen hallittua.eki_83 kirjoitti:Itse tässä olen harjoitellut maalaamista neljään autoon (kaksi ylimaalausta, yksi kylki ja yksi paikka) ruiskulla, ja kaikkein eniten tuossa hommassa tarvitsee valoa. Varsinkin lakkaa vetäessä valoa vasten peilatessa näkee heti kuinka monta vetoa tarvitsee.
Maalataan vähintään 3 kerrosta ristikkäin mahdollisimman tasaisesti. Ensimmäisen kerroksen jälkeen pohjien kuultaminen läpi ei vaarallista, ja toisenkin jälkeen saa näyttää lievästi ruudulliselta.
Tuo 400 on oikeastaan vasta se, millä aloitetaan. Seuraavaksi 600 ja vähintään 900. Ja vielä 1200 jos ei halua hiomanaarmujen näkyvän kovin selvästi.keef kirjoitti: Esim. sopivia hiomapapereita 400?
Niin, ja käystä vesihiomapaperia.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Taitaa olla halvin ratkaisu se 500€ vieraalla teetettynä..
Maalit kylkeen 80-150€. Maalien merkistä riippuen. (Dupond on kalleimpia).
Kaikkea muuta pohjiin tarvittavaa värkkiä n. 50€.
Kohtuullinen ruisku 200€>>>.
Sitten kerran uusiksi sävyeron takia ja toisen kerran valumia....
Itse en kyllä lähtisi auton kylkeen kokeileen, jos en olisi ennen maalannut ja jos pinnan pitäis olla priimaa.
Maalit kylkeen 80-150€. Maalien merkistä riippuen. (Dupond on kalleimpia).
Kaikkea muuta pohjiin tarvittavaa värkkiä n. 50€.
Kohtuullinen ruisku 200€>>>.
Sitten kerran uusiksi sävyeron takia ja toisen kerran valumia....
Itse en kyllä lähtisi auton kylkeen kokeileen, jos en olisi ennen maalannut ja jos pinnan pitäis olla priimaa.
Joku mersupurkaamo??
Edellisestä mersusta maalasin helmat eka listaan asti ja maksoi varmaan kaikkine tykötarpeinen 300 mummon markkaa ja maalarilla olisi homma maksanut 2400mk joten säästö oli aika iso ja maalaus vieläpä onnistui ihan hyvin... jos ei ole sokea ja on vaan autotalli kompurat ja ruiskut viittii siivota hyväksi tallin niin voi tuollaisia pienempiä maalaus hommii tehdä...
Oisin kanssa sitä mieltä että ensimmäiseksi maalausurakaksi tuommonen koko kyljen maalaaminen on melko vaativa urakka.Suosittelisin tosiaan tekemään itse purkuhommat ja niiltä osin pohjat mitä pystyy tekemään,pintavärin vetäminen ja pohjien tarkastaminen sitten ammattimiehen tehtäväksi.
Itselläni mersun maalaus tuli maksamaan kaikkiaan noin 3000-4000mk,uudet lokasuojat,värin vaihto ym ym.Itse tein pohjat ja purin/kasasin auton.Ammattimies sitten tarkisti että pohjat on tehty tarpeeksi hyvin,teippasi auton,veti hinkkavärin/hioi sen,vetäisi pintavärin+lakan.Kaikkea pikkuhiluakin oli maalattavana esim. kaikki listat.Hintaa tuolle oikean maalarin hommille tuli 2000mk.Ei mielestäni paha kun jälkikin oli erittäin hyvää.
Kai paikallisilla on jotain tietoa hyvistä/halvoista maalareista...?
Itselläni mersun maalaus tuli maksamaan kaikkiaan noin 3000-4000mk,uudet lokasuojat,värin vaihto ym ym.Itse tein pohjat ja purin/kasasin auton.Ammattimies sitten tarkisti että pohjat on tehty tarpeeksi hyvin,teippasi auton,veti hinkkavärin/hioi sen,vetäisi pintavärin+lakan.Kaikkea pikkuhiluakin oli maalattavana esim. kaikki listat.Hintaa tuolle oikean maalarin hommille tuli 2000mk.Ei mielestäni paha kun jälkikin oli erittäin hyvää.
Kai paikallisilla on jotain tietoa hyvistä/halvoista maalareista...?
agip kirjoitti: Sitten kerran uusiksi sävyeron takia ja toisen kerran valumia....
agip kirjoitti: Itse en kyllä lähtisi auton kylkeen kokeileen, jos en olisi ennen maalannut ja jos pinnan pitäis olla priimaa.
Nyt näyttää vahvasti siltä että olen tullut järkiini ja auto (124) lähtee maanantaina maalaamoon. Paikasta ja jäljestä ilmoittelen ensviikolla. Itse irrottelen listat yms. Ruiskut, tilat ja uskallusta löytyis omasta takaa.
Aihe ei kuitenkaan ole turha kun pitäis toi erimerkkinen auto ylimaalata ja sille oikeasti muodostuis hintaa jos maalarille veis, että kiitokset vastanneille.
Valaistus on kyllä maalauksessa A ja O ja siinä välissä L ja K.
Vielä olisin kiinnostunut tosta "taikatilkusta" ja maalipinnan pesemisestä ennen maalausta, olen kuullut että ohentimella ja ratillä pyyhkii auton ennen maalaus jolloin hionta naarmut häviää, ilmeisesti eri asia.
Taikatilkku!= semmoinen sideharso mikä on silleen tahmea jolla pyyhitään maalipinta tai siis maalattava pinta ennen maalausta. Tuntuu hieman tahmealta mutta imee itseensä irtonaisen pöylyn? Ei siis kerää "IRTONAISIA" baarista vaan puhdistaa pinnan pölystä.
Jokaisessa automaalia myyvissä liikkeissä on niitä maksaa 1€--> riippuu...
Joskus luki pussissa " macig tilk" tai jotain siis semmoinen tahmea rätti.
Jokaisessa automaalia myyvissä liikkeissä on niitä maksaa 1€--> riippuu...
Joskus luki pussissa " macig tilk" tai jotain siis semmoinen tahmea rätti.
Hyvät on perät.......
Auti
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
pensselillä
Jos auton omistajalla ei ole tarkoitus viedä autoa autonäyttelyihin, niin omasta mielestäni kustannustehokas tapa maalata autoa on ulkotiloissa hyvällä siveltimellä. Esim. joku lakkasivellin.
Pystysuorassa oleviin pintoihin ei tule mitenkään hirveän helposti roskia. Sensijaan valumia saa varoa. Siveltimellä voi asialle kuitenkin yrittää jotain tehdä jos huomaa, että meinaa valua.
Ulkona maalamisessa on hyvänä puolena hyvä näkyvyys, tarpeeksi tilaa ja hyvä ilmanvaihto.
Koko auton maalasin joskus tallissa täysin asiansa ajavalla tuloksella sähköruiskua käyttäen. Paineilmaruisku tekee hienojakoisempaa sumua ja suojainten tarve korostuu entisestään. Sähköruiskulla oli kuitenkin selvästi hankalampi maalata kuin penssellä.
Onhan se tietenkin niin, että viimeisenpäälle maalaamossa maalattuna saa paremman pinnan, mutta on iso ero kuluissakin.
Pystysuorassa oleviin pintoihin ei tule mitenkään hirveän helposti roskia. Sensijaan valumia saa varoa. Siveltimellä voi asialle kuitenkin yrittää jotain tehdä jos huomaa, että meinaa valua.
Ulkona maalamisessa on hyvänä puolena hyvä näkyvyys, tarpeeksi tilaa ja hyvä ilmanvaihto.
Koko auton maalasin joskus tallissa täysin asiansa ajavalla tuloksella sähköruiskua käyttäen. Paineilmaruisku tekee hienojakoisempaa sumua ja suojainten tarve korostuu entisestään. Sähköruiskulla oli kuitenkin selvästi hankalampi maalata kuin penssellä.
Onhan se tietenkin niin, että viimeisenpäälle maalaamossa maalattuna saa paremman pinnan, mutta on iso ero kuluissakin.
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
mattamustaksi
Itse maalasin vuosimallin 1970 Toyota Crown farmarin mattamustaksi Ferrexillä vaikka alkuperäinen maali oli ihan hyvässä kunnossa. Halusin vähän rajumpaa ilmettä kärryyn.
Mattamustaksi maalaamisen aloitin vuosimallin 1971 Toyota Corona MK II:sta, jonka maalasin puolesta välistä mattamustaksi.
Ehkä pitäis maalata Mersukin mattamustaksi, niin eipä ole mikään silkkiperseitten auton näköinen... no ei se ole nytkään...
Hauskaa ois ostaa uusi S Mersu ja vetästä se heti Ferrexillä mattamustaksi. Siinä olisi jupeilla ihmettelemistä.
Mattamustaksi maalaamisen aloitin vuosimallin 1971 Toyota Corona MK II:sta, jonka maalasin puolesta välistä mattamustaksi.
Ehkä pitäis maalata Mersukin mattamustaksi, niin eipä ole mikään silkkiperseitten auton näköinen... no ei se ole nytkään...
Hauskaa ois ostaa uusi S Mersu ja vetästä se heti Ferrexillä mattamustaksi. Siinä olisi jupeilla ihmettelemistä.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Maalaaminen on helppoa
Haluaisin esittää eriävän mielipiteen: maalaaminen on suht' helppoa mutta kunnollisten pohjatöiden tekeminen ja pölyttömän ympäristön löytäminen ovat ne vaativammat hommat.
Olen maalannut yhden Volvon kokonaan, oli pohjatöiltään tosi helppo projekti kun ei ollut ruostetta. Vaihdoin tylsän valkoisen värin Fordin Hawaijinsiniseksi. Maalarilla meni putki päälle joten jouduin maalaamaan sen itse - ja siitä tuli itse asiassa helvetin hyvä. Sain aikaiseksi vain yhden pienen valuman toiseen etulokariin ja sitä ei mistään huomannut.
Maalit kustansivat noin 2000 markkaa ja tilojen käytöstä en maksanut mitään maalarin tehtyä oharit (ja sammuttua pirtupulloa halaillen).
Nyt jos kyseessä on vähän ajettu Mersu eikä mikään HotRod-Volvo, olisin kyllä valmis kääntymään ammattilaisen puoleen.
Henkka
"Sopiva etäisyys, sopiva paine, vakaa käsi ja ei kiirettä mihinkään -> hyvä pinta"
Olen maalannut yhden Volvon kokonaan, oli pohjatöiltään tosi helppo projekti kun ei ollut ruostetta. Vaihdoin tylsän valkoisen värin Fordin Hawaijinsiniseksi. Maalarilla meni putki päälle joten jouduin maalaamaan sen itse - ja siitä tuli itse asiassa helvetin hyvä. Sain aikaiseksi vain yhden pienen valuman toiseen etulokariin ja sitä ei mistään huomannut.
Maalit kustansivat noin 2000 markkaa ja tilojen käytöstä en maksanut mitään maalarin tehtyä oharit (ja sammuttua pirtupulloa halaillen).
Nyt jos kyseessä on vähän ajettu Mersu eikä mikään HotRod-Volvo, olisin kyllä valmis kääntymään ammattilaisen puoleen.
Henkka
"Sopiva etäisyys, sopiva paine, vakaa käsi ja ei kiirettä mihinkään -> hyvä pinta"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"