W124 om606 holset hx35/hx55 katsastettu.
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
tänää kattastettu, huomautti suullisesti vasemmanpuolen narinahelasta ja sivuvilkkujen puutteesta johon tuumasin että tiedän puutteen ja aion hommata peilivilkut.
K-arvo 0.01, hyvin virtaa moottori alppikellosta ruuvastin kolmisen kierrosta kiinni ennen katastusta ja kakkosella huuatin hetken reipasta kaheksaakymppiä katti tyhjä..
K-arvo 0.01, hyvin virtaa moottori alppikellosta ruuvastin kolmisen kierrosta kiinni ennen katastusta ja kakkosella huuatin hetken reipasta kaheksaakymppiä katti tyhjä..
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Ovenkarmit edelleen korinväriin ja E-pelti tai orkkisumpiot, olis miun makuun.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
E-pelti ois kaverilla joka saranoiden kohilta taittunut hiukka, jos saan kohtuuella sen oiottua niin se tulee, ja jos ei saa niin ostan suorapeltisen jokatapauksessa, tulee E-pelti
kokeilen tummilla laseilla nuita pilareita ja mikäli ei silmään passaa niin tulee korinväriin,
voin kertoa että jos ei tummia laseja ois tulossa niin en ois kyllä pilareitakaan maalannut.
mikäli korinväriin haluaa niin vesihiontaa hetki ja alla on korinväri, sitte kevyt myllytys, näin teoriassa
kokeilen tummilla laseilla nuita pilareita ja mikäli ei silmään passaa niin tulee korinväriin,
voin kertoa että jos ei tummia laseja ois tulossa niin en ois kyllä pilareitakaan maalannut.
mikäli korinväriin haluaa niin vesihiontaa hetki ja alla on korinväri, sitte kevyt myllytys, näin teoriassa
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Rupes eilen 500m ennen kotipihaa kuulumaan keulasta kohinaa niinku jarrut laahais, kevyesti jarruttelin eikä ääni muuttunut, kotipihalle ku saavuin ja pysähdyin, avasin pellin, kohtuu kovaääninen kahina jatkuu koneen etuosasta, sammutin, rullasin tallin eteen, starttasin ja ajoin 10m talliin, tutkin asiaa ja kampiakselin hihnapyörän pultti oli sormikireydellä ja vesipumpun hihnapyörää vasten oli kohissut.
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Käytähän penkissä niin nähdään minkä verran niitä hevosvoimia oikeasti onK-arvo 0.01, hyvin virtaa moottori
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Mie vaan luulen että tumma osuus lasit+puitteet näyttää ehken liian korkealta.... ikäänkuin akvaariolta? Sen näkee sit.johani kirjoitti:E-pelti ois kaverilla joka saranoiden kohilta taittunut hiukka, jos saan kohtuuella sen oiottua niin se tulee, ja jos ei saa niin ostan suorapeltisen jokatapauksessa, tulee E-pelti
kokeilen tummilla laseilla nuita pilareita ja mikäli ei silmään passaa niin tulee korinväriin,
voin kertoa että jos ei tummia laseja ois tulossa niin en ois kyllä pilareitakaan maalannut.
mikäli korinväriin haluaa niin vesihiontaa hetki ja alla on korinväri, sitte kevyt myllytys, näin teoriassa
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
oisko "liian tujua" kamaa: Laakerilukite Loctite 638. Suurilujuuksinen sylinterimäisten osien kiinnite. Käytetään kohteissa joihin kohdistuu suuria dynaamisia tai syklimäisiä voimia. Säteisvälyksentäyttökyky jopa 0.25. Suositellaan akselien, hammaspyörien, hihnapyörien ja sylinterimäisten osien kiinnittämiseen. Laakerilukitteet annostellaan nestemäisinä. Ne muodostavat 100-prosenttisen kosketuspinnan liitettävien osien väliin. Tällöin vältytään aikaavieviltä työstövaiheilta sekä kalliiden varaosien ja mekaanisten menetelmien käytöltä.
http://www.youtube.com/watch?v=KKBllLLYML8" onclick="window.open(this.href);return false;
jännä ku tuohon pulttiin ei oo kajottu koko omistuksen aikana ~36tkm ja uuden hihnan jälkeen ajettu 300km ja irtos
http://www.youtube.com/watch?v=KKBllLLYML8" onclick="window.open(this.href);return false;
jännä ku tuohon pulttiin ei oo kajottu koko omistuksen aikana ~36tkm ja uuden hihnan jälkeen ajettu 300km ja irtos
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
joo tuli korjattua hihnapyörä, laitoin 3M tököttiä akselille ja pultin kierteisiin, väänsin niin tiukkaan ku yhellä käellä (ettei mee liian tiukkaan) sain metrin jatkovarrella, ensin nousi kone toisen kumityynyn varaan ja sitte taipu rauta joka oli kuormaliinan päässä kiitokset Jiiteelle varaosista (eli vaihdoin tuon toisessa kuvassa näkyvän "ulkokehän")
hihnapyörän kehällä oli kiristettäessä vanhasta moniurahihnasta leikattu pätkä.
http://www.lognet.fi/tuote.jsp?koodi=10 ... 0Lukitteet" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisätiedot:
Erittäin kestävä liitos: akselit, vaihteet ja muut sylinterimäiset metalliosat.
Liukuasennuksiin tai löysästi toisiinsa sopiviin tai kuluneisiin osiin, joissa on täytettävänä suuri välys. Estää syöpymisen ja korroosion. Tärinää kestävä. Väri vihreä. Tekniset tiedot: Irrotusmomentti / jäännösmomentti (IS010964) Intervalli: 21 - 42 Nm / 25 - 42 Nm Oletusarvo: 30 Nm / 32 Nm, Viskositeetti: 1 800 - 3 000 cPs, Välyksen täyttö: 0,25 mm, Kiinnittymisaika: noin 15 minuuttia, Käyttölämpötila-alue: -50 C - +150 C
Ja pari fiilistelykuvaa
Pitkällisten säätöjen jälkeen rupes kaiuttimistaki kuulumaan kirkkaammin ku sääti muuten tasasen EQ mutta 250hz - 800hz sääti -6db kuopan, (eli alueelle minkä keskiääni toistaa) pitää kattua jos löytäis pari sopivaa vastusta nii laittais nuille keskiäänielementeille niin sais säätää suoraksi muuten nyt hyvä mutta 80 - 250hz pieni kuoppa, ei riitä potku nuissa keskiäänissä midibassoon ja jos basson ylipäästö suodattimen nostaa yli 63hz niin se ilmottaa ikävästi olemassaolostaan perällä, hyvin huomaamaton muuten nyt kiitokset powerset hyvistä ohjeista.
Säikäytti "vähän" ku oli tuulitunnelin asennuksessa oikea reuna jäänyt repsottaa ja iltasella ku visko jäähtynyn laitto käyntiin ja hirveä roplatus rupes kuulumaan.. mietin että jäikö startti pyörimään ku heti sammutin ja käynnistin uuestaan eikä enää mitään.. sitte järkeilin kahvipöydässä ku kaverit sano että ku olin moottorijarruttanu pihaan niin kuulu "räpätys" heti välähti ja kävin asentamassa oikeen
hihnapyörän kehällä oli kiristettäessä vanhasta moniurahihnasta leikattu pätkä.
http://www.lognet.fi/tuote.jsp?koodi=10 ... 0Lukitteet" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisätiedot:
Erittäin kestävä liitos: akselit, vaihteet ja muut sylinterimäiset metalliosat.
Liukuasennuksiin tai löysästi toisiinsa sopiviin tai kuluneisiin osiin, joissa on täytettävänä suuri välys. Estää syöpymisen ja korroosion. Tärinää kestävä. Väri vihreä. Tekniset tiedot: Irrotusmomentti / jäännösmomentti (IS010964) Intervalli: 21 - 42 Nm / 25 - 42 Nm Oletusarvo: 30 Nm / 32 Nm, Viskositeetti: 1 800 - 3 000 cPs, Välyksen täyttö: 0,25 mm, Kiinnittymisaika: noin 15 minuuttia, Käyttölämpötila-alue: -50 C - +150 C
Ja pari fiilistelykuvaa
Pitkällisten säätöjen jälkeen rupes kaiuttimistaki kuulumaan kirkkaammin ku sääti muuten tasasen EQ mutta 250hz - 800hz sääti -6db kuopan, (eli alueelle minkä keskiääni toistaa) pitää kattua jos löytäis pari sopivaa vastusta nii laittais nuille keskiäänielementeille niin sais säätää suoraksi muuten nyt hyvä mutta 80 - 250hz pieni kuoppa, ei riitä potku nuissa keskiäänissä midibassoon ja jos basson ylipäästö suodattimen nostaa yli 63hz niin se ilmottaa ikävästi olemassaolostaan perällä, hyvin huomaamaton muuten nyt kiitokset powerset hyvistä ohjeista.
Säikäytti "vähän" ku oli tuulitunnelin asennuksessa oikea reuna jäänyt repsottaa ja iltasella ku visko jäähtynyn laitto käyntiin ja hirveä roplatus rupes kuulumaan.. mietin että jäikö startti pyörimään ku heti sammutin ja käynnistin uuestaan eikä enää mitään.. sitte järkeilin kahvipöydässä ku kaverit sano että ku olin moottorijarruttanu pihaan niin kuulu "räpätys" heti välähti ja kävin asentamassa oikeen
Viimeksi muokannut johani, To 06.11.2014 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Olisko mitään jos mersua nappais vähän lähemmäs maan pintaa?
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
jos (kun) tätä lasketaan niin se tapahtuu sitte ku on 18" ja ajomukavuuden kärsimättä = ilmajouset.
oha tuo korkia sikäli ku miettii että ykkösen kumit ja mitä googletellu niin ei toista yhtäkorkiaa sportlinea heti löyvy.
oha tuo korkia sikäli ku miettii että ykkösen kumit ja mitä googletellu niin ei toista yhtäkorkiaa sportlinea heti löyvy.
Viimeksi muokannut johani, La 31.08.2013 04:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Jäähdytysnesteet joutu käyttää pois tuossa rempassa ja tässä ollu ongelmana että lämpenee turhan herkästi. Pitkä loiva ylämäki niin matkavauhdissaki mäen huipulla 100 C lämpöjä, huippuja testatessa (tasasella 200km/h mittariin, välit loppuu) nousi 110C joten pesunesteet sisään ja nyt huuhdeltu ja pelkkää vettä tällähetkellä. Voiko tuonne nyt laittaa käytännössä mitä vaan nesettä jos sitä vaikka G12 pinkkiä laittas, pitkäikäsempää ja paremmin siirtää lämpöä ?
Jalopuita ei teipata, hieman enemmän mattasempaa ois ja tummeman sävynen se teippi niin vois laittaa mutta nykynen aivan liian räikee, ei sovi ...
Jalopuita ei teipata, hieman enemmän mattasempaa ois ja tummeman sävynen se teippi niin vois laittaa mutta nykynen aivan liian räikee, ei sovi ...
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
tuli testattua että kuinka alas tuon kulutuksen saa tällasessa lähinnä kylänpyörinnässä... sähköturhake pois, Koska sähkönkulutus tarkottaa moottorin ja laturin huonon hyötysuhteen takia ~100W = 0.1litraa/tunti (jonka takia uusissa autoissa on pakollisia päiväajovalot) eivätkä muuten enää sula puhaltimen säätö nupit kun eivät lämpöä kovin tuottele nuo ledit. noh tämä "epävirallinen" testi tapahtu niin että kun ajoin tasasella rauhallisesti ja polttoainevalo jäi palamaan, nollasin tripin ja kävin 10€ tankkaamassa polttoainehinnan ollessa 1.499€ jolloin tankkiin meni 6.67 litraa, ajelin kyläajoa hyvin ennakoiden, moottorijarruttaen, lyhyt kiihytys ykkösellä, heti kakkonen ja sillä pikkusen yli neljäänkymppiin ja nelonen. Nyt oli kotipihaan tullessa 100km tripissä eikä vielä pala valo, mutkissa käy palamassa mutta suorantullen sammuu.. ei mulla muuta ku että tehdas ilmottaa vajaa kympin kulutusta kyläajossa, ja ite ajelen alle seiskan, vaikkei todellakaan kovin tarkka testi olekkaan niin hyvän mielen anto silti koska vaikka miten laskis niin silti komiasti alle tehtaan menee
http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false; -> modellene
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,98 liter
kulutustahan sais vielä hiukan alas ku laittas isommat elementit pumppuun, keventäs vauhtipyörää ja rakentas vapaastivirtaavan putkiston, mutta saas nähdä, matkamukavan putken saatan tehä sillä silmällä että joskus turbon koneen vaihdan ja vauhtipyörää keventää koska tois aika rutkasti kiihtyvyyttä, ja mielestäni myös _mukavuutta_ kun ei tarvi vaihteiden vaihdon välillä niin luistatella kytkintä ettei nyi = tasaantuu kierrokset nopeammin uudelle vaihteelle. joku valehteli joskus että 1kg vauhtipyörästä pois = 30kg auton massasta, ajattelin että jos otan niin otan sen "sormuksen" siitä ulkokehältä =~6kg ? eikä menis vielä edes kevyeksi koska kokonaismassa liikkuvilla osilla moottorissa on varmaan jotain 30kg luokkaa, vaikkakin ulkokehällä oleva paino vaikuttaa montakertaa enemmän kierrosherkkyyteen mitä sisäkehällä.
ja loppuun pari sisäkuvaa
http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false; -> modellene
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t 5-tr. manuelt: 0,54 liter
-ved 120 km/t 5-tr. manuelt: 0,70 liter
-ved bykjøring 5-tr. manuelt: 0,98 liter
kulutustahan sais vielä hiukan alas ku laittas isommat elementit pumppuun, keventäs vauhtipyörää ja rakentas vapaastivirtaavan putkiston, mutta saas nähdä, matkamukavan putken saatan tehä sillä silmällä että joskus turbon koneen vaihdan ja vauhtipyörää keventää koska tois aika rutkasti kiihtyvyyttä, ja mielestäni myös _mukavuutta_ kun ei tarvi vaihteiden vaihdon välillä niin luistatella kytkintä ettei nyi = tasaantuu kierrokset nopeammin uudelle vaihteelle. joku valehteli joskus että 1kg vauhtipyörästä pois = 30kg auton massasta, ajattelin että jos otan niin otan sen "sormuksen" siitä ulkokehältä =~6kg ? eikä menis vielä edes kevyeksi koska kokonaismassa liikkuvilla osilla moottorissa on varmaan jotain 30kg luokkaa, vaikkakin ulkokehällä oleva paino vaikuttaa montakertaa enemmän kierrosherkkyyteen mitä sisäkehällä.
ja loppuun pari sisäkuvaa
Viimeksi muokannut johani, Ke 13.05.2015 04:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Ei millään pahalla, mutta ihan yhtä tyhjän kanssa yrittää mitata kulutusta edes sinnepäin kertomallasi tavalla. Auto on kyllä komia, sisältä ja päältä
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
joo, ei tollanen muutaman litran tankkaus paljoa kerro kulutuksesta.
joskus yritin itsekkin tota taloudellista ajoa. olis ollu hieno nähdä kuinka pienellä mersu menee, kun oikein pihistelee, mutta ei hermo kestäny sitä hinkkausta. kyllä se on vaan vedettävä sillain reippaasti, että ajaminen on mukavaa. ehkä 30 kilsaa jaksoin hinkata, sitten riitti.
joskus yritin itsekkin tota taloudellista ajoa. olis ollu hieno nähdä kuinka pienellä mersu menee, kun oikein pihistelee, mutta ei hermo kestäny sitä hinkkausta. kyllä se on vaan vedettävä sillain reippaasti, että ajaminen on mukavaa. ehkä 30 kilsaa jaksoin hinkata, sitten riitti.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Eikö näissä isompielementtisissä pumpuissa ole se ominaisuus, että maantieajossa kulutus laskee, mutta kaupunkiajossa kulutus on taas vakioon verrattuna paljon suurempi?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Jupezki kirjoitti:Eikö näissä isompielementtisissä pumpuissa ole se ominaisuus, että maantieajossa kulutus laskee, mutta kaupunkiajossa kulutus on taas vakioon verrattuna paljon suurempi?
sanoisin että ei pikasella tuntumalla koska eroa tulee sen suhteen vaan että sama polttoainemäärä menee suuremmalla paineella lyhyemmässä ajassa kammioon, josta palanimen siirtyy männänpäälle, suuremmalla paineella pisarakoko pienenee yms, palaminen tehostuu, hyötysuhde kasvaa.
Viimeksi muokannut johani, Ke 28.08.2013 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Tuli polttimoita muokattua, pitkät parantu tuplasti, tussasin tuon sisäosan mustaksi, lyhyiden rajaus parantu (hajavalo väheni), taivuttelin nuilta jalkoja ku ei ollu polttopiste ihan sama kun halogeeneillä (kyllä kristalleillaki näkee).
facelift aihio saatu, ja ei oo nykyseltää pitkä matka maalauskuntoon. kaveri lupas ostaa tuplamäärän 50% kalvoa sillä ehdolla että tummennan sen auton lasit, saas nährä mitä tulee. (ei oo vielä alla olevassa sivulaseja tummennettu, takalasi vaihtuu haaliampaa, tulipa seki harjoteltua ja ekaksikertaa semihyvin onnistu)
Kyynärnojankin ostin ja kankaat siihen, nyt pitäs ruveta verhoilijan hommiin, vanha verhoilu on ratkottu auki ja siitä muotit, sitte vaan vanha harjotella uudestaan kasaan ja uus heti perään.
facelift aihio saatu, ja ei oo nykyseltää pitkä matka maalauskuntoon. kaveri lupas ostaa tuplamäärän 50% kalvoa sillä ehdolla että tummennan sen auton lasit, saas nährä mitä tulee. (ei oo vielä alla olevassa sivulaseja tummennettu, takalasi vaihtuu haaliampaa, tulipa seki harjoteltua ja ekaksikertaa semihyvin onnistu)
Kyynärnojankin ostin ja kankaat siihen, nyt pitäs ruveta verhoilijan hommiin, vanha verhoilu on ratkottu auki ja siitä muotit, sitte vaan vanha harjotella uudestaan kasaan ja uus heti perään.
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
7mm elementit, ja avautumis paineet suuttimista reilusti ylöspäin. alkaa sumu olla kohillansa.
ejittiä. Edelleen silti turbon tarttis jos ekoihmettä on tekemässä.
ejittiä. Edelleen silti turbon tarttis jos ekoihmettä on tekemässä.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Mitäs tälle kuuluu Joko on ikkunat tummennettu ja e-pelti paikallaan
Kiinnostaisi tietää tuosta vähän lisää, kun aloitusviestissä mainitset että kontin avausnappi on poistettu ja toimii sähköisesti. Oletko laittanut siihen siis jonkun systeemin, vai oliko autossa alunperin kaukosäätöinen keskuslukitus jolla saa myös kontin auki? Ajattelin vaan, että olis hieno laittaa silleen että kaukosäätimellä ponnahtaisi luukku auki toki silloin tarvitsisi myös jonkun kaasujousen sinne.
Kiinnostaisi tietää tuosta vähän lisää, kun aloitusviestissä mainitset että kontin avausnappi on poistettu ja toimii sähköisesti. Oletko laittanut siihen siis jonkun systeemin, vai oliko autossa alunperin kaukosäätöinen keskuslukitus jolla saa myös kontin auki? Ajattelin vaan, että olis hieno laittaa silleen että kaukosäätimellä ponnahtaisi luukku auki toki silloin tarvitsisi myös jonkun kaasujousen sinne.
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: W124 300D:stä Kliini & Sporttinen.
Juu toimii sähköisesti sähkömangeettisolenoidilla, jälkiasenteisena. kun avaimesta pitää kontin avausnappia 2,5sek pohjassa, vilkut välähtää kolmesti ja kontti aukeaa hiljalleen pystyasentoon, jouset saa esijännitettyä pykälän kireämmälle jolloin se aukeaa "optimaalisesti rauhallisesti"
Niin ja tuli kulutusta taas testattua, valon syttyessä 30€ tankkiin, nyt 296km kotipihaan ajaessa tripissä, 85% kyläajoa, loput lyhyttä siirtymää eikä pala polttoainevalo
pellistä puuttuu lakka, niin en oo vielä maalannu. tänään piti samalla ku auto kävi renkaanvaihdossa niin siinä samalla käydä ylivieskan vianorilla pyörähtää kaverin kanssa mutta kaveri oli eksyny metille linnunpyyntiin nii eipä mentykkään. renkaiksi tuli Dunlop SP sport maxx 67desibeliä C märkäpito C vierintävastus, 360€ sarja + asennus. nyt ku renkaat ei äännä kaiken yli nii voi paikallistaa sen mistä se muu melu tulee, se tulee ovista ja takapenkin istuinosan alta, nämä seuraavat äänieristyskohteet ja sitte todennäkösesti omaan korvaan riittävän hiljanen (nuitaki saa kuuntelemalla kuunella)
Kyynärnojankin sain verhoiltua (kerran meni totaalisesti hermo ) ja se on ~5cm edempänä ja 2cm alempana kun orkkiksena.
ja täältä autosta tosiaan löytyy se puhelin sieltä lattialta pimeänkin tullen ja josta tulikin mieleeni että toivottavasti saamme nauttia pidempäänkin onnistuneista kuvista, 2 päivää sitten sain E7 huollosta ja taas lähti kameran linssin suojus käveleen saa nähä minkänäkösen suojan tuohon linssille pitää värkätä että tulee vielä viikonpäästäkin hyviä kuvia järkkärinhän ostan ku budjetti sallii.
Kuvissa auto on ~kk sitten vahattu Autoglymillä ja 4pv sitten pesty, kuhan tässä saa sen facelift paikalleen ja kuivaa kunnolla pariviikkoa niin testailen jo ostamaani uutta vahaa
Ja koska kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa. (klikkaamalla suurenee )
Kyynärnoja -Ennen-
Niin ja tuli kulutusta taas testattua, valon syttyessä 30€ tankkiin, nyt 296km kotipihaan ajaessa tripissä, 85% kyläajoa, loput lyhyttä siirtymää eikä pala polttoainevalo
pellistä puuttuu lakka, niin en oo vielä maalannu. tänään piti samalla ku auto kävi renkaanvaihdossa niin siinä samalla käydä ylivieskan vianorilla pyörähtää kaverin kanssa mutta kaveri oli eksyny metille linnunpyyntiin nii eipä mentykkään. renkaiksi tuli Dunlop SP sport maxx 67desibeliä C märkäpito C vierintävastus, 360€ sarja + asennus. nyt ku renkaat ei äännä kaiken yli nii voi paikallistaa sen mistä se muu melu tulee, se tulee ovista ja takapenkin istuinosan alta, nämä seuraavat äänieristyskohteet ja sitte todennäkösesti omaan korvaan riittävän hiljanen (nuitaki saa kuuntelemalla kuunella)
Kyynärnojankin sain verhoiltua (kerran meni totaalisesti hermo ) ja se on ~5cm edempänä ja 2cm alempana kun orkkiksena.
ja täältä autosta tosiaan löytyy se puhelin sieltä lattialta pimeänkin tullen ja josta tulikin mieleeni että toivottavasti saamme nauttia pidempäänkin onnistuneista kuvista, 2 päivää sitten sain E7 huollosta ja taas lähti kameran linssin suojus käveleen saa nähä minkänäkösen suojan tuohon linssille pitää värkätä että tulee vielä viikonpäästäkin hyviä kuvia järkkärinhän ostan ku budjetti sallii.
Kuvissa auto on ~kk sitten vahattu Autoglymillä ja 4pv sitten pesty, kuhan tässä saa sen facelift paikalleen ja kuivaa kunnolla pariviikkoa niin testailen jo ostamaani uutta vahaa
Ja koska kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa. (klikkaamalla suurenee )
Kyynärnoja -Ennen-
Viimeksi muokannut johani, Pe 04.10.2013 03:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen -Ensimmäiset onnistuneet k
Tämä on kyllä hieno
Juuri tämmöistä ajattelin! Saisko vielä se verran udella, että mistä olet hommannut tällaisen keskuslukistus systeemin jossa on kontin avaus värkit?johani kirjoitti:Juu toimii sähköisesti sähkömangeettisolenoidilla, jälkiasenteisena. kun avaimesta pitää kontin avausnappia 2,5sek pohjassa, vilkut välähtää kolmesti ja kontti aukeaa hiljalleen pystyasentoon, jouset saa esijännitettyä pykälän kireämmälle jolloin se aukeaa "optimaalisesti rauhallisesti"
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen -Ensimmäiset onnistuneet k
Kiitoksia, himottanu pitkään nuo aikomani vanteet ku muuttus niillä vielä pallljon parempaan suuntaanmesekisti kirjoitti:Tämä on kyllä hieno
Juuri tämmöistä ajattelin! Saisko vielä se verran udella, että mistä olet hommannut tällaisen keskuslukistus systeemin jossa on kontin avaus värkit?johani kirjoitti:Juu toimii sähköisesti sähkömangeettisolenoidilla, jälkiasenteisena. kun avaimesta pitää kontin avausnappia 2,5sek pohjassa, vilkut välähtää kolmesti ja kontti aukeaa hiljalleen pystyasentoon, jouset saa esijännitettyä pykälän kireämmälle jolloin se aukeaa "optimaalisesti rauhallisesti"
http://www.mtt-trading.fi/cat/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta tuli keskuslukituksen kauko-ohjaus ja peräkonti avaus solenoidi, ei ollu nettisivuilla myynnissä mutta sähköpostilla ku kyselin niin sain samaan pakettiin.
http://www.rime.fi/takaluukun-solenoidi-veto-p-835.html" onclick="window.open(this.href);return false; samanlainen setti, tuo kaapeli mikä tuli niin on aivan liian kapeaa että se solenoidi sais kunnolla virtaa ja vetäs 5kg voimalla, vedin 6 neliön piuhalla ja juotin solenoidin napoihin johot ettei tulis häiriöitä ja varalta on vedetty vaijeri takapenkin selkänojan taakse jos sattuu jumittumaan tuo solenoidi.
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen -Ensimmäiset onnistuneet k
Pellin maalaus on viivästynyt syystä että avantgarde maski viivästyy ja tulee todnäkösesti kahden, kolmen viikon kuluttua, tarkotus ois kuitenki tälläviikkoa maalailla ja ehkä sitte viikon parin päästä myllytellä asennusta vaille valmiiksi.
Vaikka tuskimpa tänne kovin hifistelijöitä eksyy niin kysympä kuitenki mielipidettä että mitä mieltä ootte jos eteen hommaisin audison AV K5 erkkasarjan täys-aktiivisena, eli jokaiselle linjalle oma vahvistin kanava, ja hattuhyllyn alle tekisin litteän suljetun kotelon ja sinne Audison AV 12, Molemmat EISA-voittajia (tai siis pikkuveli ja isoveli ), mietityttäny vaan että mitenkä jos hommaa 2 sarjaa tuota AV K5 ja kytkee ne saman vahvistimen perään etu ja takakaiuttimet, että mitässitte tehdään jos haluaa pelkällä etukaiuttimilla kuunella maksimaalisen stereokuvan saamiseksi, pitääkö laittaa joku kontaktori millä saa tarpeen vaatiessa takakaiuttimet irtikytkettyä.
Vaikka tuskimpa tänne kovin hifistelijöitä eksyy niin kysympä kuitenki mielipidettä että mitä mieltä ootte jos eteen hommaisin audison AV K5 erkkasarjan täys-aktiivisena, eli jokaiselle linjalle oma vahvistin kanava, ja hattuhyllyn alle tekisin litteän suljetun kotelon ja sinne Audison AV 12, Molemmat EISA-voittajia (tai siis pikkuveli ja isoveli ), mietityttäny vaan että mitenkä jos hommaa 2 sarjaa tuota AV K5 ja kytkee ne saman vahvistimen perään etu ja takakaiuttimet, että mitässitte tehdään jos haluaa pelkällä etukaiuttimilla kuunella maksimaalisen stereokuvan saamiseksi, pitääkö laittaa joku kontaktori millä saa tarpeen vaatiessa takakaiuttimet irtikytkettyä.
Viimeksi muokannut johani, Ke 13.05.2015 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen Hi-Fi:en mietintää
paljoko vaatis jousista pois jos haluais YHDEN sentin alemmas (Edestä puolitoista cm ?), puolikierrosta ? ykkösenkumit jokanurkassa. Jousissa on siniset raidat, joten ovat "pitkät" jouset.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen. (taas) syksyisiä kuvia.
mitä nuo värit tarkottaa niinku suomeksi
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen. (taas) syksyisiä kuvia.
Eestä kierros ja takaa kolome varttia.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen. (taas) syksyisiä kuvia.
No enemmän ku sentin se kyllä tipahtaa jos kierroksen ottaa
w201
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen. (taas) syksyisiä kuvia.
tipahtaa tasan sen verran paljon ottaa jousista
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen. (taas) syksyisiä kuvia.
Jousi on kokolailla keskellä tukivartta eli tipahtaa enemmän.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W124 300D Kliini & Sporttinen. (taas) syksyisiä kuvia.
Hieno auto, keulaa parisenttiä alemmas ja turbotekniikka konehuoneeseen. Harmi jos on vähäpäästönen, niin joutuu tyytymään vakio om603turboon.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78