!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
zackiee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 16.03.2012 16:07

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja zackiee »

Voikohan tommosesta tukkimisesta olla pidemmän päälle jotain haittaa? Tietysti sen hanan vois asentaa siitäkin huolimatta että laittaa sen uuden pikkutermarin siihe myöskin. Kai ne viisaammat on sen systeemin siihen jostain syystä suunnitelleet.. Tosin suomen talvea ei oo ehkä laskettu silloin muuttujaks kaavaan.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Se polttoaineen kierto kannattais varmaan järjestää sellaiseksi kuin autoissa jossa tuota lisätermaria ei ole... järjestelmän nähneet varmaan voivat kertoa voiko sen tukkia pysyvästi vai pitääkö se tulolöpö johdattaa jonnekin muualle.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
line79
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 03.05.2013 11:10

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja line79 »

Onko 220 w204:ssa tuota pientä lisätermaria? Jos on niin mikähän mahtais olla varaosanumero?

Matka ajossa jäi lämmöt 60-65 paikkeille ja +5 ulkolämpö.. isompaa termaria oon menossa vaihtamaan niin kannattaako ottaa alkuperäinen vai onko joku muu havaittu hyväksi?
w204 220cdi avantgarde -08
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

MiHe kirjoitti:Se polttoaineen kierto kannattais varmaan järjestää sellaiseksi kuin autoissa jossa tuota lisätermaria ei ole... järjestelmän nähneet varmaan voivat kertoa voiko sen tukkia pysyvästi vai pitääkö se tulolöpö johdattaa jonnekin muualle.
Ei siellä sentään löpö kierrä, kyllä se jäähdytysnestettä varten on se lisäkenno.
Löpö/vesi lämmönvaihdin sitten siinä imusarjan ja löpösuodattimen tienoilla, jossa molemmat nesteet kiertää.
Jäähdytysneste siis pikkukennon ja 60C pikkutermarin kautta...
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No ei tietenkään sen termarin läpi, mutta polttoaineen lämpöihin vaikuttaa jos jäähdytinneste virtaa tai ei...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

MiHe kirjoitti:No ei tietenkään sen termarin läpi, mutta polttoaineen lämpöihin vaikuttaa jos jäähdytinneste virtaa tai ei...
Ok, varmistin vain.

Asiasta toiseen;
Tuo lämmönvaihdin kun on tankkiin palaavaa polttoainetta varten (näin olen antanut itseni ymmärtää?), niin millähän aavikolla pitää ajella että tankissa nafta lämpiää liikaa?
En millään jaksa uskoa, että suomessa vaikuttaa tasan mihinkään koko systeemi.
Kun ei kaikissa edes ole...
Avatar
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ma 23.01.2006 00:10
Paikkakunta: Nurmo

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Kris »

Voisiko se olla nimen omaan talvea varten, ettei nafta hyytyisi..
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Vinkki, miten saa tarkan lämmön selville, jos on automaatti-ilmastointi vuosimallia abaut 2000 plus miinus jotain...

Paina "REST" -nappia yli 5 sekuntia. Ilmastointi siiryy tilaan, josta löytyy ilmastoinnin käyttämistä mittauslukemista tiedot. On ulko ja sisälämpötilaa, kennojen lämpötilaa jne. Painamalla "Auto" nappeja puolin toisin saa kelattua valikkoa. Sieltä löytyy mm. moottorin lämpötila asteen tarkkuudella. Näkee siis tarkemmin, kuin normi-mittarista. Näkee myös ilmastoinnin nesteen paineen yms. arvot. Jossain täällä foorumilla on lista kaikista niistä arvoista, niitä on kymmeniä. Ite kattelen mm. sillon tällön akun jännitteen ja tuon ilmastoinnin paineen. Ne nyt arvaa lukemasta, että mikä on mikä. Sori ei ole nyt tarkempaa listaa. Mutta toivottavasti tämä on hyödyllinen tieto jo sinällään.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Modano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 06.08.2012 17:18
Paikkakunta: Littoinen

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Modano »

:roll:
GLE 350DE AMG 2020 W167
zxc
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 05.09.2013 16:56

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja zxc »

Ja se aika vuodesta taas kun kaivataan lämpöä kabiiniin.. Onko tuo OEM termostaatti wahlerin vai behrin? Sain KL:stä behrin 64e hintaan mutta jenkkien mukaan wahleri on originaali osa ja täälläkin porukka ostellut tuota behria parilla kympillä moto.netistä? Putiikki kiinni vklopun ja ei pysty oikein varmistamaan nyt ennen maanantaita

A 611 200 06 15 ja autona w203 C200CDI
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja pete695 »

moi,itse laitoin juuri,220cdi-2003vm,siihen letkuun mikä menee alkuperäiseen termariin,niin heti perään,volvo 300sarjan vm-77eteenpäin b14 koneella olevan,eli 1,4 rellunkone,niin 92asteisen,ja lämpenee tosi nopeasti,ja lämpömittari pysyy siinä vähän yli 80-asteessa,hyvä tuli :D
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja hanta »

pete695 kirjoitti:moi,itse laitoin juuri,220cdi-2003vm,siihen letkuun mikä menee alkuperäiseen termariin,niin heti perään,volvo 300sarjan vm-77eteenpäin b14 koneella olevan,eli 1,4 rellunkone,niin 92asteisen,ja lämpenee tosi nopeasti,ja lämpömittari pysyy siinä vähän yli 80-asteessa,hyvä tuli :D
Samat kokemukset, (w203 200 CDI) laitoin Volvon termarin letkuun kun kyllästyin ostamaan joka toinen vuosi uutta mersun termaria. Asennuksen tein menneenä talvena ja pelkäsin vähän että lämpeneekö liikaa kesähelteillä, mutta ei, lämmöt pysyi hyvin siinä 90 kieppeillä ja talvella lämpesi nopeammin kuin ennen.
W203CDI
atr63
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ke 07.09.2011 18:14

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja atr63 »

Jos laittaa letkutermari virityksen onko mitään vaaraa että systeemiin kehittyy liikaa painetta . Vai pitäisikö termariin porata pieni juoksureikä . Jos tulisi liikaa painetta voiko se pullauttaa glykolit esim laatikkoon . Autossani on automaatti laaatikko ja sinnehän voi jo muutenkin glykolit lipsahtaa .....
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Itsellä ollut tuo letkutermari vajaat 50 000 km ja ei ole ollut mitään ongelmaa.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

Risto113 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:No ei tietenkään sen termarin läpi, mutta polttoaineen lämpöihin vaikuttaa jos jäähdytinneste virtaa tai ei...
Ok, varmistin vain.

Asiasta toiseen;
Tuo lämmönvaihdin kun on tankkiin palaavaa polttoainetta varten (näin olen antanut itseni ymmärtää?), niin millähän aavikolla pitää ajella että tankissa nafta lämpiää liikaa?
En millään jaksa uskoa, että suomessa vaikuttaa tasan mihinkään koko systeemi.
Kun ei kaikissa edes ole...

Allekirjoituksen autossa lisätermaria ei ole, EPC: kin sanoo, ettei kuulu kyseisen alustanumeron kokoonpanoon. Ihan Vehon uutena maahantuoma.

Eilen vaihdoin pää-termarin, kun ei oikein lämmöt enää noussu, vaikkei ole edes pakkasta vielä. Vanha oli alkuperäinen, vuosileima -00. Ihmekkös tuo, jos ei enää vörkkiny.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

kesällä vaihdoin pikkutermarin ja eilen isomman.nyt nostaa lämmön normiin,mutta kun pakkaset tulee :crazy: ilman lisälämmitintä,tuo katiska on melkonen jääkaappi.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tämä on hauska topiikki, se pomppaa esiin joka pirun syksy ekojen pakkasten myötä kuin kuppa töölössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

atr63 kirjoitti:Jos laittaa letkutermari virityksen onko mitään vaaraa että systeemiin kehittyy liikaa painetta . Vai pitäisikö termariin porata pieni juoksureikä . Jos tulisi liikaa painetta voiko se pullauttaa glykolit esim laatikkoon . Autossani on automaatti laaatikko ja sinnehän voi jo muutenkin glykolit lipsahtaa .....
Niin onkohan siitä mitään haittaa jos letkutermarin tuohon tyrkkää :?: , 220cdi -02 automaatti.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

veskola kirjoitti:Tämä on hauska topiikki, se pomppaa esiin joka pirun syksy ekojen pakkasten myötä kuin kuppa töölössä.
joo mutta se myös osoittaa topicin jonkinasteisen hyvyyden jos joka syksy ei aloiteta kolmeakymmentäkahdesaa uutta 'miks auto ei lämpiä' threadia...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kyllä ja ilmeisesti hakukin toimii mainiosti. Minun pitäisi termostaatin sijaan tutkia miksi jalkatilaan puhaltaa pakkasilmaa vaikka ylhäältä tulee kuumaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

makke10 kirjoitti:
atr63 kirjoitti:Jos laittaa letkutermari virityksen onko mitään vaaraa että systeemiin kehittyy liikaa painetta . Vai pitäisikö termariin porata pieni juoksureikä . Jos tulisi liikaa painetta voiko se pullauttaa glykolit esim laatikkoon . Autossani on automaatti laaatikko ja sinnehän voi jo muutenkin glykolit lipsahtaa .....
Niin onkohan siitä mitään haittaa jos letkutermarin tuohon tyrkkää :?: , 220cdi -02 automaatti.
Niin voikohan letkutermarista olla jotain haittaa vai pelkästään hyötyä?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17262
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä haitasta, mutta mitä järkeä siinä on ? :roll:
On 100% varmaa että se ei nopeuta lämpenemistä yhtään verrattuna kunnossa olevaan auton omaan termostaattiin, ja vaikka niitä hajoaa niin ei tosiaankaan tarvitse vähän väliä olla vaihtamassa.
wiimax.fi
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja hanta »

Olen nyt ajanut omallani (200 CDI) seitsemän vuotta ja 230 tkm. Termostaatin olen vaihtanut 3 kertaa ja nyt viime talvena laitoin letkutermarin, mikä toiminut hyvin talvella ja kesällä menettämättä "tehoaan". Vaikka tuo auton oman termostaatin vaihto onkin joka kerta onnistunut hyvin, oli letkutermarin laitto kuitenkin huomattavasti nopeampi ja helpompi homma varsinkin tällaiselle harrastelijalle. Eli lyhyesti kysymykseen, mitä järkeä : helpompaa ja halvempaa
W203CDI
cdi2002
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 20.04.2012 20:58

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja cdi2002 »

Tuossa 220 cdi:ssä on nyt vuoden vanha Behrin valmistama 'laatutermostaatti', joka on jo jonkin aikaa osoittanut väsymyksen merkkejä kun arpoo parin lämpöpalkin välillä (W211). Takuuseenhan tuo menisi, mutta ilmeisesti annettava periksi ja retrofittailtava letkutermari.

Onko kellään negatiivisia kokemuksia virityksestä?
W211 220cdi
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

pete695 kirjoitti:moi,itse laitoin juuri,220cdi-2003vm,siihen letkuun mikä menee alkuperäiseen termariin,niin heti perään,volvo 300sarjan vm-77eteenpäin b14 koneella olevan,eli 1,4 rellunkone,niin 92asteisen,ja lämpenee tosi nopeasti,ja lämpömittari pysyy siinä vähän yli 80-asteessa,hyvä tuli :D
Tänään asentelin tuon samaisen letkutermarin W203 220CDI -02. Ulkolämpötila +5, noin 5 kilsan matkalla lämmöt 60 astetta ja alle 15 kilsaa 80 astetta ja 20 kilsaa 90astetta ja pysyy tasaisesti siinä paikkeilla. Tyytyväinen ainakin näillä keleillä :clap: . Helppo ja halpa homma verrattuna alkuperäisen päätermarin vaihtoon.
zxc
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 05.09.2013 16:56

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja zxc »

zxc kirjoitti:Ja se aika vuodesta taas kun kaivataan lämpöä kabiiniin.. Onko tuo OEM termostaatti wahlerin vai behrin? Sain KL:stä behrin 64e hintaan mutta jenkkien mukaan wahleri on originaali osa ja täälläkin porukka ostellut tuota behria parilla kympillä moto.netistä? Putiikki kiinni vklopun ja ei pysty oikein varmistamaan nyt ennen maanantaita

A 611 200 06 15 ja autona w203 C200CDI
Tähän vastaus kun täältä ei tietoa irronnut: Tuurista kiinni kumman saat, molempia myydään alkuperäisosina. Tarvikepakkauksessa voi olla behr tai wahler ja kalliimmassa sama homma mutta hinta toki ei riipu siitä kumman saat. Tämä tieto suoraan KL:n myyjältä
makke10 kirjoitti: Tänään asentelin tuon samaisen letkutermarin W203 220CDI -02. Ulkolämpötila +5, noin 5 kilsan matkalla lämmöt 60 astetta ja alle 15 kilsaa 80 astetta ja 20 kilsaa 90astetta ja pysyy tasaisesti siinä paikkeilla. Tyytyväinen ainakin näillä keleillä :clap: . Helppo ja halpa homma verrattuna alkuperäisen päätermarin vaihtoon.
Huomenna vaihtuu omasta autosta tuo termostaatti. Pitää vertailla hieman kauanko kestää lämpöjen nousussa kun nyt +80 asteeseen tarvitsee ajaa ~50km maantienopeuksilla +8 ulkolämpötilassa. Tuntuu nuo "15 kilsaa ja 80 astetta" aika naurettavilta vielä näin syksyisillä ilmoilla kun wanha w202 diesel lämpeni samaan -20c pakkasessa ilman lohkolämmitintä

Lisäkysymyksiä:

Pitäisikö termostaattiin tulevan ison letkun lämmetä ajon aikana? Heitin 700km lenkin ja letku ei missään vaiheessa ollut edes kädenlämpöinen
http://img183.imageshack.us/img183/7028/img3001jx4.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Kuva googlesta missä ympyröity letkun paikka

Entäpä kennon edessä kulkevat letkut? Viileitä nekin http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/ ... BqLNqg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyhmiä kysymyksiä varmaan mutta ei ole tullut autojen kanssa räpellettyä paljoa
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja hanta »

Siihen paksuun letkuunhan juuri tulee se letkutermari ja kyllä sen pitäisi lämmetä. Niissä ohuissa letkuissa näkyy myös se pikkutermostaatti ja kyllähän niidenkin pitää lämmetä silloin kun pikkutermari on auki ja päästää kuumaa nestettä kennoon.
W203CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja epk »

211 ei ole pikku termaria. pankaas joku seuraten kulutusta myös asennuksen jälkeen! itellä ottaa kanssa se 15km ennenkuin on normaali käyntilämpö, tuntuu että sais kulutusta aika tavalla alemmas jos se tulisi aikaisemmin.
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja ruf »

Vaihdoin eilen termostaatin -05 c220cdi autoon. Lämmöt vanhalla termostaatilla jäi roikkuun n.60 asteeseen. Vaihdossa tarvin seuraavia työkaluja.
-Ruuvimeisseli, risti/taltta.
- 1/4 kannalla 8mm. torksi ja sille hiukan eripituisia jatkoja. 1/4 räikkäväännin.
- Jousivartinen klemmarinkiristin.
(-6mm. konekierretappi ja räikkäväännin.)

Seuraavat työkalut eivät ole välttämättömiä.
- Mangeettipää jousivarrella (helpottaa aukaistun torksin kaivamisessa reijästään).
- Letkupuristin (ei mene nestettä niin paljoa hukkaan).
- Taskulamppu.
- Yksi olut.

Uusi osa oli Wahler alkuperäinen osa Veholta.
Osa oli jo uutena epäkurantti! Tehtaassa oli jätetty kierteyttämättä 2 kierrettä. Termostaatin tukikiinnikkeelle 6mm. kierre ja polttoaineletkukiinnike/moottorin suojamuovinkiinnikkeen kierre.

Näiden lisäksi 1l. jäähdytysnestettä.

Aikaa meni n.1h.

Moottori lämpeää nyt todella nopeasti reiluun 80 asteeseen.

Vanha termostaatti oli alkuperäinen vuodelta -04
Viimeksi muokannut ruf, To 17.10.2013 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E200cdi -07
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja epk »

muistaakseni ne kierteet tulee kun vaan kiertää ruuvin ?
Vastaa Viestiin