W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Eli omistuksessa 2006 vuosimallia oleva w203. Tähän asti (mittarin ilmoittama) keskikulutus pyöriny siellä 6 l/100km tuntumassa, mutta eilen ja tänäaamuna kulutus työmatkalla joka on maantietä noin 10 l/100km. Eli kylmänä kuluttaa paljon, ja myös ympäri päivän kulutus pyörii siellä 8 l/100km. Renkaat vaihdoin eilen illalla, joten siitä ei johdu.
Ja juu tiedän että mittariin ei oo paljoa luottamista, mutta nyt on kyllä niin radikaali muutos että jotain on vikana. Ja juu tiedän että kylmä kone kuluttaa enemmän, mutta eikai se nyt noin paljoa muutu jos kuitenkin pitkin päivää kuluttaa näin paljon?
Voiskohan olla joku moottorin esilämmitin paskana?
Ja juu tiedän että mittariin ei oo paljoa luottamista, mutta nyt on kyllä niin radikaali muutos että jotain on vikana. Ja juu tiedän että kylmä kone kuluttaa enemmän, mutta eikai se nyt noin paljoa muutu jos kuitenkin pitkin päivää kuluttaa näin paljon?
Voiskohan olla joku moottorin esilämmitin paskana?
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Onko termostaatti kunnossa ja lämmöt nousee normaalisti. Onko autossa polttoaine käyttöinen lisä lämmitin. Ja millä koneella tuo on
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Lämmöt ainakin nousee omasta mielestä normaalisti. Eli työmatka noin 25km josta moottoritietä noin 20km. Motarin alussa on lämmöt jossain 50asteen tuntumassa, ja hetken päästä nousee sinne vajaa 80asteeseen. Mun käsittääkseni on jonkinnäköinen lisälämmitin. 2.2l diesel automaatti.arska10 kirjoitti:Onko termostaatti kunnossa ja lämmöt nousee normaalisti. Onko autossa polttoaine käyttöinen lisä lämmitin. Ja millä koneella tuo on
Kyllä tästä piti se lohkolämmitinkin löytyä, mutta nyt alko vähän epäilyttää josko se lohko olis jätetty kokonaan pois ja virta kulkee tolpasta vaan tuolle sisätilanlämppärille.
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Sais ne lämmöt lähelle 90 nousta, ja jos se kuuluisa pikkutermari niin vaihtoon kans! (Haulla lisää)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- terasjussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
- Paikkakunta: Lapinkylä
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Oisko lohkolämmittimen pistokkeesta kaapeli irronnut?
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Sisälämppäri kyllä toimii... jos tätä tarkoitit? Jotenkin kuulostaa luonnolliselta että olisi lämmöt "puolivälissä" normaalisti... eli tässä kun on 40, 80, 100...terasjussi kirjoitti:Oisko lohkolämmittimen pistokkeesta kaapeli irronnut?
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Tuolla matkalla alle 80c on liian vähän, syylärissä ainetta tarpeeksiVanhanen kirjoitti:Sisälämppäri kyllä toimii... jos tätä tarkoitit? Jotenkin kuulostaa luonnolliselta että olisi lämmöt "puolivälissä" normaalisti... eli tässä kun on 40, 80, 100...terasjussi kirjoitti:Oisko lohkolämmittimen pistokkeesta kaapeli irronnut?
termostaati kunnossa
lohkolämmitimen johto voi olla irronut myös sieltä lämmitimestä tai haarasta niin että sisä lämmitin saa sähköä ja toimii
lohko lämmitimen toimintaa voi koitaa kuunnella jos on hiljaista, sisä lämmitin pois päältä, sähköä lämitimelle niin hetken päästä
usein kuluu sihinää/porinaa tms lämpenemis ääntä
muita tarkisteltavia ahtosysteemin tiiveveys, ilman putsari,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Jos kulutus mittari on todellisen tarkka niin kylmällä kelillä sain audin ..bensa 1.8t vetäisemään kunnon kiihdytyksessä melkein 100l/100km
Mutta tosiaan kylmä moottori syö tai vaatii enmmän...miten vain ...enemmän kakkua..dieselkin.
Mutta tosiaan kylmä moottori syö tai vaatii enmmän...miten vain ...enemmän kakkua..dieselkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- terasjussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
- Paikkakunta: Lapinkylä
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Tätä tarkoitin.CDI203 kirjoitti:lohkolämmitimen johto voi olla irronut myös sieltä lämmitimestä tai haarasta niin että sisä lämmitin saa sähköä ja toimiiVanhanen kirjoitti:Sisälämppäri kyllä toimii... jos tätä tarkoitit? Jotenkin kuulostaa luonnolliselta että olisi lämmöt "puolivälissä" normaalisti... eli tässä kun on 40, 80, 100...terasjussi kirjoitti:Oisko lohkolämmittimen pistokkeesta kaapeli irronnut?
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Täytyy huomenna vähän kuunnella ja katella että mitä tuo sanoo. Mistäs sais tietää että onko toi esilämmitin / lisälämmitin paskana?terasjussi kirjoitti:Tätä tarkoitin.CDI203 kirjoitti:lohkolämmitimen johto voi olla irronut myös sieltä lämmitimestä tai haarasta niin että sisä lämmitin saa sähköä ja toimiiVanhanen kirjoitti:Sisälämppäri kyllä toimii... jos tätä tarkoitit? Jotenkin kuulostaa luonnolliselta että olisi lämmöt "puolivälissä" normaalisti... eli tässä kun on 40, 80, 100...terasjussi kirjoitti:Oisko lohkolämmittimen pistokkeesta kaapeli irronnut?
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Siitä että mennessään oikosulkuun se tyhjentää akun yleensä. Tuossa mallissa lämpö pitäisi olla yli 80 mittarissa. Termostaatti vika.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
No akku ei ole menny vielä tyhjäks.markoala kirjoitti:Siitä että mennessään oikosulkuun se tyhjentää akun yleensä. Tuossa mallissa lämpö pitäisi olla yli 80 mittarissa. Termostaatti vika.
Ja pientä tilapäivitystä tältä aamulta..
Normaali työmatka noin 25km
keskinopeus noin 75km/h
Keskikulutus noin 8 l/100km (ihmiset ajoivat niin hiljaa tuolla motarillakin)
Lämmöt töihin saapuessa noin 60astetta...
Eli ilmeisesti sitten termaria vaihtamaan...
Kuinka nopeasti nämä yleensä alkaa puhaltamaan lämmintä ilmaa? Itellä alko tulemaan oikeasti lämmintä ihan vasta kun olin jo melkein perillä vaikka lämmöt oli täysillä.
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Termostaatti heti vaihtoon. Itellä nostaa 15km ajon jälkeen 90 asteeseen. 01 200cdi manuaali.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Nyt on uusi termari autossa kiinni! Ai että kun oli mukavaa kun mersu on varmaan mua ajatellen laittanu kaikki letkut ja piuhat mitä autosta löytyy niin sen termostaatin eteen, päälle, jokapuolelle
Mutta nyt lämmöt nousee nopeasti 90 ja pysyy siellä... Huomenna katotaan aamukulutus!
Mutta nyt lämmöt nousee nopeasti 90 ja pysyy siellä... Huomenna katotaan aamukulutus!
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Jos ei auta, niin veikkaan polttotapahtumaa syyksi ( jos on dpf). Silloin menee matkassa päälle kasi ja kaupungissa helposti kymppi. Onko ohjelmoitu ja tyhjennetty dpf?
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Nyt meni kyllä niin haltiakieleksi että en ymmärtäny mitään... Sanotko vielä niin että juntimmatkin ymmärtää?Mänis kirjoitti:Jos ei auta, niin veikkaan polttotapahtumaa syyksi ( jos on dpf). Silloin menee matkassa päälle kasi ja kaupungissa helposti kymppi. Onko ohjelmoitu ja tyhjennetty dpf?
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Eli onko sulla partikkelisuodatin paikallaan tai onko sun autossa ylipäänsä partikkelisuodatinta? Karkeesti heitettynä facelift dieseleissä on suodatin ja vanhemmissa vain katalysaattori. Noi kulutuslukemat viittaa vähän siihen, että suodattimen poltto menee päälle, jos tuo vika ei korjaannu termostaatin vaihdolla ja autossa on se suodatin. Muuttuuko käyntiääni vähän möreämmäksi/kovemmaksi kun kone lämpenee (polton käynnistyminen muuttaa käyntiääntä)?
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: W203 Kuluttaa pajon aamuisin! Syy?
Kyllä se tuosta termarista johtui. Nyt auto kuluttaa niinkuin ennen, ja lämpee pirun nopeasti tuonne 90 asteeseen, ja pysyy siellä! Kiitokset kaikille kun säästitte mun euroja, sillä ite olisin samantien lähteny tutkimaan lämmittimiä
Mutta... tuli tuossa huomattua hieman mielenkiintoisempikin ongelma. Eli... mistähän johtuu että kun laitan takalasinlämmittimen päälle, radiosta häviää kuuluvuus? Sama juttu kaikilla kanavilla, ja kun laittaa taas lämppärin pois päältä, niin kuuluvuus tulee samalla hetkellä takaisin.
Onnistunko vaan jollain staattisella sähköllä sekoittamaan kaikki sähkölaitteet, sillä tällähetkellä kotona kun laitan vahvarista virrat pois niin mulla sammuu tietokone
Mutta... tuli tuossa huomattua hieman mielenkiintoisempikin ongelma. Eli... mistähän johtuu että kun laitan takalasinlämmittimen päälle, radiosta häviää kuuluvuus? Sama juttu kaikilla kanavilla, ja kun laittaa taas lämppärin pois päältä, niin kuuluvuus tulee samalla hetkellä takaisin.
Onnistunko vaan jollain staattisella sähköllä sekoittamaan kaikki sähkölaitteet, sillä tällähetkellä kotona kun laitan vahvarista virrat pois niin mulla sammuu tietokone
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic