Samaa mieltähasa_ kirjoitti:ehdottomasti kuvia sisustasta...
Raptec - Projekteja Vol1
Re: Raptec - Projekteja
Re: Raptec - Projekteja
Mahtaako tuosta 190 olla mitään projekti kertomusta missään?
W201 winterbeater
Re: Raptec - Projekteja
Meinaatko tota vihreää?_sapa_ kirjoitti:Mahtaako tuosta 190 olla mitään projekti kertomusta missään?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=102979" onclick="window.open(this.href);return false;
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Raptec - Projekteja
Eiköhän tarkoita tätä hopeaa, vai oliko tuo nyt harmaa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k[/youtube]
Tuon vaiheista ei kovasti tarinaa ole täällä. Silloiin tällöin on ollut tässä topiikkissa juttuja. Menikös tuo muuten uuteen kotiin ja mitä sitten tapahtui ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k[/youtube]
Tuon vaiheista ei kovasti tarinaa ole täällä. Silloiin tällöin on ollut tässä topiikkissa juttuja. Menikös tuo muuten uuteen kotiin ja mitä sitten tapahtui ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Raptec - Projekteja
_sapa_ kirjoitti:Mahtaako tuosta 190 olla mitään projekti kertomusta missään?
Kaikki olemassa olevat 190:sen projekti jutut, kuvat ja videot löytyy tästä topicista kun vaan jaksaa selailla... niin kuin veskola jo mainitsikin.veskola kirjoitti:Tuon vaiheista ei kovasti tarinaa ole täällä. Silloiin tällöin on ollut tässä topiikkissa juttuja. Menikös tuo muuten uuteen kotiin ja mitä sitten tapahtui ?
Auton tarina on pitkä ja vaiherikas. Koppa on kokenut matkan varrella monenlaista tekniikkaa, erilaisia kokoonpanoja ja toiminut samalla eräänlaisena testipenkkinä. Ensimmäisen kerran kun auto tuli mulle työn alle siihen oli tehty jo melko laajoja tekniikka muutoksia, mutta kuitenkin kaikki päin persettä. Autoa lähdettiin parantamaan täysin kaverin toiveiden ja näkemysten pohjalta ja pikkuhiljaa visioiden muuttuessa kaikki vanhat osat saikin väistyä uusien rajumpien palikoiden tieltä. Vuosien varrella tilanteet muuttui niin paljon että loppu peleissä auto siirtyi kokonaan mun omistukseen.
Kesä 2012 meni monenlaisten tekniikkamurheiden parissa, mutta virheistä opittiin ja loppukesästä isojen muutosten jälkeen kone todettiin vihdoin kestäväksi. Kilometrejä koneelle kertyi syksyn aikana useita tuhansia ja talvisäilytykseen auto meni omin voimin ajamalla. Kevään koittaessa otin auton taas ajoon ja kaikki toimi moitteettomasti kunnes eräänä aamuna töihin lähtiessä kuului koneesta sellainen ääni mikä kuuluu, kun jotain suurta hajoaa.
Kaikki koneessa olevat nesteet levisi tasaisesti pitkin maantietä rajun kolinan saattelemana... siitä auto tien sivuun... hinurin lavalle ja hallille. Kolahdus kuulosti sen verran kalliilta ja työläältä etten koko kesänaikana edes vilkaissut mikä koneesta hajosi. Nyt kun kesän pihahommat ja muut rakennustyöt on tehty päätin vihdoin ottaa auton sisään ja tarkistaa moottorin vauriot.
Kone pois keulalta ja tilanne näyttää tältä:
Kyllä se "kunkku":kin näköjään antautuu kun tarpeeksi painostetaan.
Yksi runkopukki on ainakin varissut irti, tullut läpi lohkosta ja tullessaan katkaissut kampiakselin. Otan tarkempia kuvia vaurioista kun saan koneen kokonaan purettua loppuviikon aikana.
-Petri-
Re: Raptec - Projekteja
Onhan toi saattanutkin kuulostaa siltä että jotain suurta on mennyt rikki!
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
Re: Raptec - Projekteja
Nyt selvis seki mikä hajoaa OM606 kun kiertokanget, männät, yms kestää ja lämmöt saadaan kuriin, mitä seuraavaksi ? tällasta http://www.youtube.com/watch?v=BbHRInu7Z5U" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Re: Raptec - Projekteja
Olikos sulla mitkä pultit runkopukiis?
Re: Raptec - Projekteja
Niin oliko tässä jo 606 kun se tuli sun käsiin?
Re: Raptec - Projekteja
Vakio pulteilla on tähän asti menty.Tompa124 kirjoitti:Olikos sulla mitkä pultit runkopukiis?
Juu oli 606 koneella jo silloin. Ilmeisesti autossa on jossain vaiheessa ollut keulalla myös 605. Alun perin koppa on tullut tehtaalta 602 turbokoneella.jukkis. kirjoitti:Niin oliko tässä jo 606 kun se tuli sun käsiin?
Re: Raptec - Projekteja
Olisiko tästä sarja-turbosta http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... nt_count=6 pistää lisätietoa esim. mitä turboja käytetty ja miten hyvin pelittää?
Re: Raptec - Projekteja
Alku kesästä hitsailin kaverin 318 Sprinter:iin uuden 3" RST pakoputken. Vanha oli päässyt ruostumaan todella pahaksi ja oli enään rautalangalla kiinni pohjassa:
Uuden putken tein ilman vaimentimia niin kuin alkuperäinenkin oli, mutta jatkoin takapään ulostulon takapuskurille asti.
Kesällä hitsasin myös tähän asti haastavimman alumiini hitsaukseni. Asiakas entisöi 70-luvun Honda CR 250cc crossipyörää ja siinä on täys alumiininen bensatankki. Tankki oli ollut pahasti lommolla ja se oli ollut pakko avata saumoista, että kaikki kolhut oli saanut kunnolla suorittua. Mulle jäi sitten tehtäväksi palojen yhteen sovitus. Tankin materiaali siis noin 1-1.5mm alumiini peltiä.
Kaverin OM603 koneella olevaan ST mersuun hitsailin uuden hieman erilaisen imusarjan. Runnerit OM602 2.9DT koneesta ja niihin jatkeeksi AMW painekotelo:
Konehuoneen muutkin purkit tehtiin alumiinista:
Myös tällainen lyhyt OM606 sarja jaetulla T3 laipalla tuli hitsattua:
Uuden putken tein ilman vaimentimia niin kuin alkuperäinenkin oli, mutta jatkoin takapään ulostulon takapuskurille asti.
Kesällä hitsasin myös tähän asti haastavimman alumiini hitsaukseni. Asiakas entisöi 70-luvun Honda CR 250cc crossipyörää ja siinä on täys alumiininen bensatankki. Tankki oli ollut pahasti lommolla ja se oli ollut pakko avata saumoista, että kaikki kolhut oli saanut kunnolla suorittua. Mulle jäi sitten tehtäväksi palojen yhteen sovitus. Tankin materiaali siis noin 1-1.5mm alumiini peltiä.
Kaverin OM603 koneella olevaan ST mersuun hitsailin uuden hieman erilaisen imusarjan. Runnerit OM602 2.9DT koneesta ja niihin jatkeeksi AMW painekotelo:
Konehuoneen muutkin purkit tehtiin alumiinista:
Myös tällainen lyhyt OM606 sarja jaetulla T3 laipalla tuli hitsattua:
Re: Raptec - Projekteja
En tiedä johtuuko tämä ikääntymisestä vai onko mobilisti kärpänen päässyt salaa puraisemaan!?
Pari vuotta sitten hain "purettavaksi" lievästi keula kolaroidun ykkös sarjalaisen W124 200E sedanin. Otin auton nosturiin ja tulin siihen tulokseen ettei tätä raski purkaa. Auto oli ikäisekseen todella hyvin säilynyt ja mittarissa vain 185tkm. Korissa ei ollut minkäänlaisia ruostevaurioita ja maalipintakin oli mitä ilmeisemmin alkuperäinen. Auto korjattiin pikkuhiljaa parin vuoden aikana alkuperäistä vastaavaan kuntoon ja se on palvellut tämän kuluneen kesän päivittäisenä käyttöautona. Nyt mittarissa 190tkm. Mihinkään yli entisöintiin ei kuitenkaan ryhdytty vaan tavoitteena oli perus siisti alkuperäishenkinen kokonaisuus.
Kuvia
Pari vuotta sitten hain "purettavaksi" lievästi keula kolaroidun ykkös sarjalaisen W124 200E sedanin. Otin auton nosturiin ja tulin siihen tulokseen ettei tätä raski purkaa. Auto oli ikäisekseen todella hyvin säilynyt ja mittarissa vain 185tkm. Korissa ei ollut minkäänlaisia ruostevaurioita ja maalipintakin oli mitä ilmeisemmin alkuperäinen. Auto korjattiin pikkuhiljaa parin vuoden aikana alkuperäistä vastaavaan kuntoon ja se on palvellut tämän kuluneen kesän päivittäisenä käyttöautona. Nyt mittarissa 190tkm. Mihinkään yli entisöintiin ei kuitenkaan ryhdytty vaan tavoitteena oli perus siisti alkuperäishenkinen kokonaisuus.
Kuvia
Re: Raptec - Projekteja
Ilo on ollut seurata kuinka upeaa jälkeä syntyy, mutta tämä paljastus vaan korottaa osakkeita
Vaikken ees oo mikään museoajoneuvointoilija tai lankkufanaatikko.
Vaikken ees oo mikään museoajoneuvointoilija tai lankkufanaatikko.
Re: Raptec - Projekteja
Oonkohan koskaan lie nähnyt ykkössarjalaisen sisustaa näin siistissä kunnossa Aina ilo katella teräviä kuvia hyväkuntosesta puhtaasta autosta (mitähän tuossa tarrassa lukee valokatkasijan vieressä )
Re: Raptec - Projekteja
Onkohan meitä kaksi jolle näin on käynytPetehri kirjoitti:En tiedä johtuuko tämä ikääntymisestä vai onko mobilisti kärpänen päässyt salaa puraisemaan!?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Re: Raptec - Projekteja
Eikös niissä yleensä lue "ainoastaan lyijytöntä bensaa" tai jotain vastaavaa?johani kirjoitti:Oonkohan koskaan lie nähnyt ykkössarjalaisen sisustaa näin siistissä kunnossa Aina ilo katella teräviä kuvia hyväkuntosesta puhtaasta autosta (mitähän tuossa tarrassa lukee valokatkasijan vieressä )
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Raptec - Projekteja
ei muuta ku hirveä moottori keulille niin kunnon sleeperi
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Raptec - Projekteja
Kiitoksia. Mukava kuulla, että mielenkiintoa projektien seuraamiseen löytyy.RAM kirjoitti:Ilo on ollut seurata kuinka upeaa jälkeä syntyy, mutta tämä paljastus vaan korottaa osakkeita
Vaikken ees oo mikään museoajoneuvointoilija tai lankkufanaatikko.
Siltä näyttää. Vanhuus ei tule yksin!Jube kirjoitti:Onkohan meitä kaksi jolle näin on käynytPetehri kirjoitti:En tiedä johtuuko tämä ikääntymisestä vai onko mobilisti kärpänen päässyt salaa puraisemaan!?
Jotain sellaista siinä lukee. Sisusta on kyllä oikeasti hyvin säilynyt. Oikeastaan vain jalopuut vaatisi hieman kunnostusta. Niistä on kiilto hävinnyt täysin ja lakka pinta näyttää todella samealta. Ryhdissään olevat ykkös sarjalaisen penkit on muuten yllättävän mukavat istua.Sami J. E. kirjoitti:Eikös niissä yleensä lue "ainoastaan lyijytöntä bensaa" tai jotain vastaavaa?johani kirjoitti:Oonkohan koskaan lie nähnyt ykkössarjalaisen sisustaa näin siistissä kunnossa Aina ilo katella teräviä kuvia hyväkuntosesta puhtaasta autosta (mitähän tuossa tarrassa lukee valokatkasijan vieressä )
Ei, ei, ei! Tätä ei pilata. Pikkuhiljaa alan enemmän ja enemmän arvostamaan tällaisia "harraste autoja" millä pystyy jopa ajamaan.Messerschmitt kirjoitti:ei muuta ku hirveä moottori keulille niin kunnon sleeperi
Re: Raptec - Projekteja
Lupasin tehdä asiakkaan mersuun rosterisen pakoputkiston heti pääsiäisen jälkeen... Nyt alkoi seuraava pääsiäinen lähestymään sen verran uhkaavasti, että auto oli otettava työn alle. Toki vanha pakoputkisto oli jo pitkään ollut putoamaisillaan ja roikkui lähinnä uskonvoimalla mukana joten homma oli enemmän kuin ajankohtainen.
Uuden putkiston tein 2.5" RST putkesta kahdella vaimentimella ja parilla v-panta liitoksella.
Ulostulot tuli molemmille puolille autoa.
Tehtaalta auto oli tullut OM603 Turbodiesel koneella. Muutamien tekniikka murheiden takia autoon päätettiin "samalla" vaihtaa kestävämmäksi todettu OM606 turbokone.
Keulalle tein tilaa pienelle välijäähdyttimelle. Ilmastointi loi omat haasteensa kennon sovitukselle. Tässä coolerin kannakkeet ja keulan muutokset valmiina:
Coolerin koko 550x140x65.
Tässä vielä kokonaiskuva alkuperäis henkisestä konehuoneesta valmiina.
Uuden putkiston tein 2.5" RST putkesta kahdella vaimentimella ja parilla v-panta liitoksella.
Ulostulot tuli molemmille puolille autoa.
Tehtaalta auto oli tullut OM603 Turbodiesel koneella. Muutamien tekniikka murheiden takia autoon päätettiin "samalla" vaihtaa kestävämmäksi todettu OM606 turbokone.
Keulalle tein tilaa pienelle välijäähdyttimelle. Ilmastointi loi omat haasteensa kennon sovitukselle. Tässä coolerin kannakkeet ja keulan muutokset valmiina:
Coolerin koko 550x140x65.
Tässä vielä kokonaiskuva alkuperäis henkisestä konehuoneesta valmiina.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 18.11.2013 16:02
Re: Raptec - Projekteja
Mitäs tuossa om606 tenavassa tarkalleen ottaen kävi kun lohkossa reikä? Hajosko vedätyksestä vai ihan matka ajossa?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke 27.11.2013 22:05
Re: Raptec - Projekteja
''Kevään koittaessa otin auton taas ajoon ja kaikki toimi moitteettomasti kunnes eräänä aamuna töihin lähtiessä kuului koneesta sellainen ääni mikä kuuluu, kun jotain suurta hajoaa.Dieselnakutin kirjoitti:Mitäs tuossa om606 tenavassa tarkalleen ottaen kävi kun lohkossa reikä? Hajosko vedätyksestä vai ihan matka ajossa?
Kaikki koneessa olevat nesteet levisi tasaisesti pitkin maantietä rajun kolinan saattelemana... siitä auto tien sivuun... hinurin lavalle ja hallille. Kolahdus kuulosti sen verran kalliilta ja työläältä etten koko kesänaikana edes vilkaissut mikä koneesta hajosi''
Eikös se noin menny
Re: Raptec - Projekteja
Mutta mites tämän tenavan/om606 tulevaisuus, varmaan muitakin kiinnostaa onko tarinalle tulossa jatkoa?
C320 cdi sport edition -05 (291hv/737nm)
ex.w202 c250 TD -95
ex.w202 c250 TD -95
Re: Raptec - Projekteja
Noinhan se meni. Moottori hajosi melko kevyessä kuormituksessa. Kierroksia ehkä jotain 3000-3500 ja vautia noin 80-90 kun räjähti. Vaurion syy oli pari irronnutta runkolaakeripukkia. Kone toimi kuitenkin lähes vuoden jonka aikana takarenkaita kului 8 paria... joten olihan sen aikakin hajota.sanemersumies kirjoitti:''Kevään koittaessa otin auton taas ajoon ja kaikki toimi moitteettomasti kunnes eräänä aamuna töihin lähtiessä kuului koneesta sellainen ääni mikä kuuluu, kun jotain suurta hajoaa.Dieselnakutin kirjoitti:Mitäs tuossa om606 tenavassa tarkalleen ottaen kävi kun lohkossa reikä? Hajosko vedätyksestä vai ihan matka ajossa?
Kaikki koneessa olevat nesteet levisi tasaisesti pitkin maantietä rajun kolinan saattelemana... siitä auto tien sivuun... hinurin lavalle ja hallille. Kolahdus kuulosti sen verran kalliilta ja työläältä etten koko kesänaikana edes vilkaissut mikä koneesta hajosi''
Eikös se noin menny
Kehitys jatkuu... tai no lähinnä ahdin puolelle tulee päivityksiä talven aikana. Vanha turbo/pakosarja paketti tuli myytyä ja nyt tavoitteena laajempi vetoalue ja käytettävyys. Sisustaan tulee pieniä päivityksiä mm. mustat sportline karo penkit ja ovipahvit. Muuten autoon ei ole tarkoitus tehdä sen suurempia muutoksia.TommiS kirjoitti:Mutta mites tämän tenavan/om606 tulevaisuus, varmaan muitakin kiinnostaa onko tarinalle tulossa jatkoa?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Raptec - Projekteja
Kuuluko iso ääni kun hajosi
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Raptec - Projekteja Vol1
Kyllä aika rientää kun on hauskaa! Huomasin, että tämän topicin aloituksesta on vierähtänyt yli 5 vuotta!
Tämä projekti kertomus on nyt hyvä päättää tähän...
Tarkoitus ei siis todellakaan ole lopettaa projekteja eikä niiden julkaisua täällä vaan TÄMÄN topicin aika alkaa olemaan ohi ja se saa vajota vähitellen bittiavaruuteen. Annan kuvien ja tarinoiden olla esillä ainakin vielä tämän vuoden jos joku niitä haluaa katsella.
Jatkoa tulee osoitteeseen:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=145768" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä projekti kertomus on nyt hyvä päättää tähän...
Tarkoitus ei siis todellakaan ole lopettaa projekteja eikä niiden julkaisua täällä vaan TÄMÄN topicin aika alkaa olemaan ohi ja se saa vajota vähitellen bittiavaruuteen. Annan kuvien ja tarinoiden olla esillä ainakin vielä tämän vuoden jos joku niitä haluaa katsella.
Jatkoa tulee osoitteeseen:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=145768" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Raptec - Projekteja
Oliko ne selviytyjät H-profiileja?Petehri kirjoitti: Jonkinlaista hullun tuuria matkassa, kun kaikki 6 kiertokankea oli kuitenkin säilynyt ehjänä.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Raptec - Projekteja
Juu Arrow H-profiili kanget.aziz kirjoitti:Oliko ne selviytyjät H-profiileja?Petehri kirjoitti: Jonkinlaista hullun tuuria matkassa, kun kaikki 6 kiertokankea oli kuitenkin säilynyt ehjänä.