!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja hanta »

makke10 kirjoitti:Laittelin tuon 92 asteisen termarin yläletkuun ja nytten lämmöt mittarin mukaan 95-98 astetta :o , onko lämmöt liian ylhäällä.
Mun saksalaisessa omistajan käsikirjassa sanotaan että jäähdytysnesteen kiehumispiste on n. 130 astetta, ja että kuumalla kelillä ja vuoristossa lämpötila saa nousta näytön skaalassa loppuun asti. Liian kuumasta koneesta tulee näyttöön erikseen varoitusteksti, mikä pyytää myös sammuttamaan koneen.
W203CDI
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

Ok, elikkä ei syytä huoleen sitten.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

makke10 kirjoitti:Laittelin tuon 92 asteisen termarin yläletkuun ja nytten lämmöt mittarin mukaan 95-98 astetta :o , onko lämmöt liian ylhäällä.
Ei ole,
systeemi on paineistettu
(kunhan systeemi on muuten kunnossa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
esa4movies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 07.07.2011 12:39

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja esa4movies »

Heippa!

Vaihdoin termarin. Auto on siis farmari E 220 CDI facelift (-07). Nyt nousee lämmöt kaupungissakin yli 80°C! :clap: Ennen jäi alati johonkin 65°C tuntumaan. Melko simppeli homma, mitä nyt maahan lorahti litran verran glykolia... :D
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Kohta 7 vuotta ollut sama auto ja vasta kolmas termari menossa. Viimeisin kestänyt jo sentään kolmisen vuotta. :clap:
Nyt kun menen kehumaan niin aamulla ei varmaan enää lämmöt nouse tarpeeksi... :crazy:
S202 220 CDI Äsprit
puistokemisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: La 14.04.2012 23:46

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja puistokemisti »

Itse vaihdoin vajaa 1.5 vuotta sitten omaan 200cdi w203 vm.06 termarin alkuperäisen? Behrin tilalle. Motonetistä ostin ja merkki taisi olla Calorstat eli patonkimaan tekele. Alkuperäisellä staatilla lämmöt ei nousseet 60 yläpuolelle motarillakaan. Nykyisellä nousee n.90 asteeseen ja pysyy siellä auton lämmettyä ajoi sitte kaupungissa tai ei. Auto alkaa lämpenemään aika nopeasti (nopeamminki vois) 60 viivaan asti, siitä eteenpäin lämpeneminen hidastuu selvästi mutta lämpenee 90 asti kun tarpeeks kauan ajelee.

Itse huomasin selkeän eron kun EGR poistettiin (lämpeää hitaammin).
S203 200CDI A 2006
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

makke10 kirjoitti:Laittelin tuon 92 asteisen termarin yläletkuun ja nytten lämmöt mittarin mukaan 95-98 astetta :o , onko lämmöt liian ylhäällä.
Itelläkin tuntus noille lukemille nykyään nousevan kun molemmat termarit vaihdettu :)
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
osku1619
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:48

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja osku1619 »

jukka-tre kirjoitti:Vinkki, miten saa tarkan lämmön selville, jos on automaatti-ilmastointi vuosimallia abaut 2000 plus miinus jotain...

Paina "REST" -nappia yli 5 sekuntia. Ilmastointi siiryy tilaan, josta löytyy ilmastoinnin käyttämistä mittauslukemista tiedot. On ulko ja sisälämpötilaa, kennojen lämpötilaa jne. Painamalla "Auto" nappeja puolin toisin saa kelattua valikkoa. Sieltä löytyy mm. moottorin lämpötila asteen tarkkuudella. Näkee siis tarkemmin, kuin normi-mittarista. Näkee myös ilmastoinnin nesteen paineen yms. arvot. Jossain täällä foorumilla on lista kaikista niistä arvoista, niitä on kymmeniä. Ite kattelen mm. sillon tällön akun jännitteen ja tuon ilmastoinnin paineen. Ne nyt arvaa lukemasta, että mikä on mikä. Sori ei ole nyt tarkempaa listaa. Mutta toivottavasti tämä on hyödyllinen tieto jo sinällään.
Tarkoittaa ilmeisesti sellaista automaatti-ilmastointia jossa se lämmönsäätöpaneeli on varustettu kahdella näytöllä? Porukoiden Skoda Octaviassa oli aikoinaan samanalainen koodisysteemi ;D. Ihan kiva olis mutta mulla ei ole noita näyttöjä...
________________
Näillä mennään mitä on.

MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Moi tietäjät.

Kulkine S203 200CDI -02.

Kysymys kuuluu, ollaanko siellä rajoissa, että kaikki ok?

Tilanne ennen pikkutermarin vaihtoa: lämmöt nousi n.70 asteeseen.

Tilannetta testasin laittamalla nipparilla sen pikkutermarin letkun tukkoon, tulos:
Lämmöt nousi vajaaseen 90:iin. Mittarin mukaan siis 80 ja sen seuraavan viivan puoliväliin.

Tilanne pikkutermarin vaihdon jälkeen, nousee hitaammin kuin letku tukossa. Tietenkin, kun tuo pikkutermari kai aukeaa paljon aiemmin, kuin tuo päätermari.
Lämmöt nousee vain pari siivua yli 80kympin, kun taas laskee pari siivua alle. Siis isotermari lie aukeaa niillämain.

Tuokin kai riittää, mutta kuulostaako käypäseltä?
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
meppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 06.10.2011 15:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja meppe »

Hannu V. kirjoitti:Moi tietäjät.

Kulkine S203 200CDI -02.

Kysymys kuuluu, ollaanko siellä rajoissa, että kaikki ok?

Tilanne ennen pikkutermarin vaihtoa: lämmöt nousi n.70 asteeseen.

Tilannetta testasin laittamalla nipparilla sen pikkutermarin letkun tukkoon, tulos:
Lämmöt nousi vajaaseen 90:iin. Mittarin mukaan siis 80 ja sen seuraavan viivan puoliväliin.

Tilanne pikkutermarin vaihdon jälkeen, nousee hitaammin kuin letku tukossa. Tietenkin, kun tuo pikkutermari kai aukeaa paljon aiemmin, kuin tuo päätermari.
Lämmöt nousee vain pari siivua yli 80kympin, kun taas laskee pari siivua alle. Siis isotermari lie aukeaa niillämain.

Tuokin kai riittää, mutta kuulostaako käypäseltä?
+90c on cdi moottorille hyvä lämpö. kyllä se +80c vielä riittää, mutta sen alle mentäessä termari vaihtoon.
Avatar
harrikka95
Mersumies
Mersumies
Viestit: 643
Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja harrikka95 »

Jos laittaa tuohon ylävesiletkuun termostaatin esim. 30-6017 (Motonet) niin saako se oma olla silti paikoillaan vai pitääkö se poistaa? Tyhmä kysymys mutta niitä ei kai olekkaan :wink: Moottorina 220CDI
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Avatar
meppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 06.10.2011 15:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja meppe »

harrikka95 kirjoitti:Jos laittaa tuohon ylävesiletkuun termostaatin esim. 30-6017 (Motonet) niin saako se oma olla silti paikoillaan vai pitääkö se poistaa? Tyhmä kysymys mutta niitä ei kai olekkaan :wink: Moottorina 220CDI
kyllä se oma termari saa olla paikoillaan, vaikka laitat ylävesiletkuun toisen termarin.
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Mikälie kumma tuon lämmön laskee tuossa omassani noinpaljon alemmaksi, kun
pikkutermari ja sen vesikierto on pelissä...verrattuna siihen, kun se pikkukierto on tulpattuna.

Tänään töihin ajellessa tutkailin taas lämpöjä = muutamassa minuutissa nousi sinne vähän päälle 60asteeseen. Sillonko se pikkutermari aukeaa? Siihen jämähdettiin vartiksi.
Perillä 27min. jälkeen, eikä vieläkään päästy ihan 80 asteeseen.

Ison termarinko sitten kuitenkin täytyy valskata?

Ja kun tulppaan tuon pikkukierron, niin lämpöä tulee niiiin paljon, että vaikka isotermari on aivan levällään, se ei riitä stoppaamaan lämpöä tuohon isontermarin avautumiskohtaan (siis se vähän päälle 80astetta, missä kohtaa se nyt aukeaa, kun pikkutermarinkierto on käytössä). Ei het uskoisi.
Jos auto nyt nimittäin sen inan yli 80astetta saavuttaa, lämmöt tipahtaa heti muutaman asteen. Siinähän sen isontermarin toimintakohta on pakko oikeasti olla. Tuskin flektikään vielä silloin pörähtää tulille.

Jos pikkutermarin osio tulpattuna, lämmöt nousee siis sinne liki 90 asteeseen. Näillä +5 keleillä about 10minuutissa.

Kai se vielä on laitettava se päätermari.

Jos ei sittenkään muutu, niin nippuside takaisin pikkutermarin letkuun ja lämpöä koneeseen.

Vaiko, eikö?
Viimeksi muokannut Hannu V., Ke 20.11.2013 07:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
t.k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.01.2013 16:55

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja t.k »

Vaihdon omaan w202 200cdi hin termarin lämmöt nousevat juuri ja juuri 80 asteeseen todella hitaasti. 30km yli saa ajella että muutaman asteen pakkasilla lämmöt rupiaa olemaan siellä 80 asteessa. Onko nämä oikiasti näin hitaita lämpiään vai pitääkö keula lyyä pahveilla jo nyt tukkoon?
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Hannu V. kirjoitti:Mikälie kumma tuon lämmön laskee tuossa omassani noinpaljon alemmaksi, kun
pikkutermari ja sen vesikierto on pelissä...verrattuna siihen, kun se pikkukierto on tulpattuna.

Tänään töihin ajellessa tutkailin taas lämpöjä = muutamassa minuutissa nousi sinne vähän päälle 60asteeseen. Sillonko se pikkutermari aukeaa? Siihen jämähdettiin vartiksi.
Perillä 27min. jälkeen, eikä vieläkään päästy ihan 80 asteeseen.

Ison termarinko sitten kuitenkin täytyy valskata?

Ja kun tulppaan tuon pikkukierron, niin lämpöä tulee niiiin paljon, että vaikka isotermari on aivan levällään, se ei riitä stoppaamaan lämpöä tuohon isontermarin avautumiskohtaan (siis se vähän päälle 80astetta, missä kohtaa se nyt aukeaa, kun pikkutermarinkierto on käytössä). Ei het uskoisi.
Jos auto nyt nimittäin sen inan yli 80astetta saavuttaa, lämmöt tipahtaa heti muutaman asteen. Siinähän sen isontermarin toimintakohta on pakko oikeasti olla. Tuskin flektikään vielä silloin pörähtää tulille.

Jos pikkutermarin osio tulpattuna, lämmöt nousee siis sinne liki 90 asteeseen. Näillä +5 keleillä about 10minuutissa.

Kai se vielä on laitettava se päätermari.

Jos ei sittenkään muutu, niin nippuside takaisin pikkutermarin letkuun ja lämpöä koneeseen.

Vaiko, eikö?
Sulla falskaa iso termari vähän, juttusi perusteella en vielä vaihtaisi, ensi talveksi sitten.
Tai jos kunnon pakkasilla jää vieläkin alemmaksi.

Pikkutermari aukeaa 60C, siksi hidastuu sen jälkeen lämpiäminen.
Keulan ritilät tukkoon talveksi, ja ehkä pikkusyylärin päälle vielä jotain?

Iso aukeaa 92C. (siis täysin auki, on jo "raollaan" tuossa 80C, tahtoo vanhemmiten vaan olla vähän enemmän raollaan... :D )
Avatar
meppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 06.10.2011 15:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja meppe »

t.k kirjoitti:Vaihdon omaan w202 200cdi hin termarin lämmöt nousevat juuri ja juuri 80 asteeseen todella hitaasti. 30km yli saa ajella että muutaman asteen pakkasilla lämmöt rupiaa olemaan siellä 80 asteessa. Onko nämä oikiasti näin hitaita lämpiään vai pitääkö keula lyyä pahveilla jo nyt tukkoon?
eihän ne 4-sylinteriset cdi koneet mitään parhaimpia ole lämmön tuotannossa. pitäisihän tuon nyt kuitenkin lämmetä nopeammin. onko autoa pidetty lohkolämmityksessä vai lähdetty kylmänä liikkeelle? onko tuo 30km ajo millaista? maantietä vai kaupunkiajoa, joka sisältää runsaasti pysähdyksiä? termareissa saattaa jo uutena olla vikaa, että se aukeaa liian aikaisin. minkä lämpöinen se termari on? sais ne lämmöt nousta sinne +90c niin se olisi hyvä. saa keulaa jo näillä keleillä peittää pahvilla. ei siitä haittaa ole.

sanoisin, että pikku pakkasilla 15km maantieajon jälkeen lämpöjen pitäisi olla siellä +90c, vaikka lähdettäisiin kylmästä liikkeelle.
t.k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 01.01.2013 16:55

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja t.k »

Webasto ollut päällä puolisentuntia ennen ajoon lähtöä. Ensin maantietä noin 15km ja vauhtia yleensä 90km/h sitten jonkun matkaa kaupungissa sitte motarille ja siellä mittari rupee jo nousemaan lähemmäs 80c. Termari taisi olla 84 asteinen.

Lohkolämmitin pitäisi ostaa vai kannattaako ostaa joku tehokaampi letkulämmitin?
Avatar
meppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 06.10.2011 15:41
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja meppe »

t.k kirjoitti:Webasto ollut päällä puolisentuntia ennen ajoon lähtöä. Ensin maantietä noin 15km ja vauhtia yleensä 90km/h sitten jonkun matkaa kaupungissa sitte motarille ja siellä mittari rupee jo nousemaan lähemmäs 80c. Termari taisi olla 84 asteinen.

Lohkolämmitin pitäisi ostaa vai kannattaako ostaa joku tehokaampi letkulämmitin?
no hitaastihan tuo tuntuu lämpenevän... yks mahdollisuus ois laittaa ylävesiletkuun termari. ei siinä hommassa välttämättä mitään voita, mutta eipä siinä paljoa häviäkään. motonetistä osanumerolla 30-6017 löytyy. hintaa alle 10e ja asennus vie 5min. niin ja sitten se maskin tukkiminen pahvilla.

itse valitsisin lohkolämmittimen. lohkolämmitin lämmittää moottoria sieltä, mistä pitääkin. se on ihan tarpeeksi tehokas. tai jos tarvitsee saada auto talvella lähtökuntoon nopeammin niin webastohan sulta jo löytyy.
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

Onko moottori riittävän lämmin kun näyttää 88 astetta eikä siitä näytä nousevan, ajoi sitten hiljaa tai moottoritie nopeutta? Katsoin tuon lämmityssäätimen näytöltä, ulkolämpötila n. 6 astetta. Lämpö nousee tuohon nopeasti ja sisällä on lämmintä, aamuisin lämpöä alkaa tulla jo n. 1 min käynnin jälkeen.

Onko termostaatti hankala vaihtaa, ei ole tullut katsottua vielä suojan alle.

Auto on tuo 320 Cdi 2005 mallia.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

CDI320CLS kirjoitti:Onko moottori riittävän lämmin kun näyttää 88 astetta eikä siitä näytä nousevan, ajoi sitten hiljaa tai moottoritie nopeutta? Katsoin tuon lämmityssäätimen näytöltä, ulkolämpötila n. 6 astetta. Lämpö nousee tuohon nopeasti ja sisällä on lämmintä, aamuisin lämpöä alkaa tulla jo n. 1 min käynnin jälkeen.

Onko termostaatti hankala vaihtaa, ei ole tullut katsottua vielä suojan alle.

Auto on tuo 320 Cdi 2005 mallia.
Autosi on lämmön osalta täysin kunnossa. :thumbup:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Miten muilla lämpenee OM651 moottorit? Webasto päällä tallissa 10min. Noin 0 astetta ulkolämpö niin ei nouse 20km matkalla 80 asteeseen lämmöt. Nopeus 80-100km/h. 60 astetta saavutetaan ensimmäisen 5km matkalla. Sen jälkeen hidastuu lämpeneminen. Viimasuoja on maskin takana.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Öylön vaihdoin 86 asteisen letkutermarin.

Ja tadaa, nythän ne lämmöt edes vähän nopeemmin nousee. Ja sinne 80 ja seuraavan viivan puoliväliin. Asteet ulkona nollassa.

Siis vuoden vanha päätermari oli jo väsynyt työntekoon.

Oletuksena siis, että kun pikkukierron laittoi tukkoon, niin vähän valskaavakin termari nosti lämmöt reilusti päälle 80asteen.

On nämä ihmeellisiä hommia...
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
mesepentti
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:27

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja mesepentti »

Tarkistelkaa myös se ns. pikkutermari joka kuulema monilla hajoaa..Itsellä ollut aika monta meseä,eikä yleensä ole ollut sen kanssa ongelmia,normi termarin kanssa kyllä,ja seuraava mikä on aina rikki on kiertovesipumppu ja jos on cdi jossa on katkaisija ajowebastolle keskikonsolissa,tuntuu olevan aivan mahdotonta varsinkin hmm..hieman iäkkäämmille miehille joilla on mersuja ollut,uskoa että se ajowebasto on tosiaan silloin pois päältä kun se punainen merkkivalo palaa,mikä sinänsä on joillekkin loogista..Kyllä ne lämpöisiä on kun perusasiat on kunnossa!!
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kuva

s202 -99 220cdi egr pois käytöstä, uusi 92asteinen pää termari ja vahän aijemmin vaihettu pikkutermari.
Avatar
KOFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 06.04.2009 15:20
Paikkakunta: Masku

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja KOFC »

Vaihdoin omaani Motonet 30-6116 termostaatin. Neljä vuotta oli Behr toiminut ja nyt ei ylittänyt 65° lämmöt vaikka ajeli pitkän matkan.
Vaihdon jälkeen nousee 90° joten kannatti. Kulutuskin varmasti putoaa, seuraan tilannetta.
S205 C180 TA Premium -16 Oma kulkine
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

onko w211 320cdi -03 koneessa tota pikkutermaria? ei lämmöt meinaa puolessa tunnissakaan nousta normaaleihin vaikka on webasto ollu 20min ennen starttia käynnissä pikku pakkasilla..
jamiva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: La 20.10.2012 20:34

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja jamiva »

anamankeli kirjoitti:onko w211 320cdi -03 koneessa tota pikkutermaria? ei lämmöt meinaa puolessa tunnissakaan nousta normaaleihin vaikka on webasto ollu 20min ennen starttia käynnissä pikku pakkasilla..

Ei ainakaan KL-varaosa tuntenut kyseistä osaa . Itse kyselin viime talvena asiaa sieltä.
C180 kompressor(S204) vm.2008
ex. E320 CDI(W211) vm.2003
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Muistakaatten laittaa se muoviläpyskä siihen maskiin. toimii hyvin eikä maksa paljon ees tiskillä... :D
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Timpsula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 22.03.2011 10:38
Paikkakunta: Nälkämaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Timpsula »

Potifaari kirjoitti:Muistakaatten laittaa se muoviläpyskä siihen maskiin. toimii hyvin eikä maksa paljon ees tiskillä... :D
Ja lisäksi se alempi säleikkö tukkoon. :thumbup:
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Timpsula kirjoitti:
Potifaari kirjoitti:Muistakaatten laittaa se muoviläpyskä siihen maskiin. toimii hyvin eikä maksa paljon ees tiskillä... :D
Ja lisäksi se alempi säleikkö tukkoon. :thumbup:
Eihän siellä ole kuin välijäähdytin, miksi se pitäisi tukkia??
Vastaa Viestiin