ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja Finski »

Tämmönen tappaus: 202 -210 cdi,ssä on tämä yhdistelmä ESP-ABS elektroniikka / hydraulinen osa.
Useinhan törmätään tähän, että elektroniikka osaan tulee vika ja se on vaihdettava. Mutta nyt asiakkaalla on mennyt hydraulisesta osasta pumpulta hiilet loppuun.
Ja uusi pumppuhan maksaa liki 1350€ luokkaa..
Joten onko kukaan vaihtanut kyseisiä hiiliä pumppuun.?
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Uusi maksaa 940 euroa Veholla (Iisalmi), hiiliä ei voi kuulemma vaihtaa. Itselle vaihdettu tuo samainen mööpeli heinäkuussa -05, onneksi meni vaihtoautotakuuseen... :!: Itse jos olis pitänyt maksaa olisin yrittänyt purkaa, en tosin älynnyt pyytää vanhaa yksikköä mukaan jotta olis nähnyt sen sielunelämän...
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Palaako ABSin merkkivalo, kun hiilet on loppu? Vai oirehtiiko muulla tavalla?
Avatar
Pasi H
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 275
Liittynyt: Ti 11.05.2004 15:08
Paikkakunta: Kiuruvesi

Viesti Kirjoittaja Pasi H »

Esp/bas ja abs valot paloivat. Alkuun se kuittaantui kun sammutti auton kunnes sekään ei enää auttanut...
Pasi

Skoda Octavia Combi 1,9 TdI -03
Suzuki A100 -74

Ex. W124 300TDT -92
Ex. W124 200d -90
Ex. W202 C 200 T CDI A -00
Ex. W123 240d turbo -84
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Eli kukaan ei ole tutkinut / korjannut moottoria?
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Jos se pumpun sähkömoottori on ruuvikiinnityksellä ja saa purettua osiin, niin kyllä sinne hiilet saa vaihdettua. Jos ei löydy ihan samoilla mitoilla olevia hiiliä pitää ostaa likimain poikkileikkaukseltaan entisenlaiset ja viilata sopivaksi vanhaan sähkömoottoriin. Katsoo vanhoista hiilistä mihin suuntaan johto lähtee hiilien päästä ja ostaa oikeanlaiset viilalla sovitettavat tilalle. Yleensähän sähkömoottoreissa käytetään tietyn valmistajan vakiomittaisia hiiliä, joten pitäis kai noita löytyä.

Aikaa, sorminäppäryyttä ja tutkimistahan tuollaiset korjaukset aina vaatii. Itse olen viritellyt vastaavalla tavalla monet pumppujen sähkömoottorit kuntoon. Kunnostuksen edellytyksenä tietenkin on, että pumpun/sähkömoottorin laakeroinnit ovat vielä kunnossa.

Materiaalikustannus uusilla hiilillä jää muutamaan euroon, jos ei tarvitse työpalkkoja maksaa.
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Hep!! Nyt se sitten tapahtui itsellenikin, syttyi palamaan ESP/BAS ja ABS valot palamaan kesken ajon. Autoon on aikaisemmin vaihdettu ESP,n sähköinen osa auton entisen omistajan mukaan.
Odottelinkin milloin sähkömoottori lakkaa toimimasta.
Huomenna auto menee korjaamolle ja pojat tutkii hiilien vaihto hommaa. korjaamon mukaan on aikaisemminkin vaihdettu hiiliä hyvällä menestyksellä.
Kerrompa huomenna miten homma kävi va kävikö ollenkaan..
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
räätäli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 13.07.2005 18:54

Viesti Kirjoittaja räätäli »

Edellisestä 200 cdi:stä olivat hiilet loppu, korjaus parin tunnin homma kaikkineen hiilien metsästyksineen ja niiden oikeaan kokon sovittamisineen.

korjaus menee niin että abs:n jakotukista putket irti pumppu yksikkö käteen ja sähkö moottori siitä irti, remontista yli vuosi aikaa en muista enään tarkkaan mitenkä mikäkin oli kiinni mutta kyllä se siitä onnistuu kun riittävän varovati ottaa auki. vanhat hiilet pois ja uudet tilalle. sitten takaisin kasaan ja järjestelmän ilmaus ja menoksi.
siis erittäin helppo homma verrattuna uuden hintaan. minulla oli silloin kilometrejä mittarissa noin 390 tkm, mitenkä teillä muilla on kestänyt ????
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Jeps! homma hoidossa.
moottori on kahdella torx ruuvilla kiinni hydrauliikkalohkossa. Moottorin purkaminen oli suurempi työ, vingulla auki "hitsi" patit ja sitä kautta purkaantui.
Jotta hiiliin pääsi käsiksi oli päästettävä laakerinkin pois tieltä. Korjaajan mukaan on kahden mallista moottori? Hiilethän oli lopussa, kollektori oli virheetön. Tojotan hiilet viilattiin sopiviksi ja juotettiin johdot.
Paketti kasaan silikonilla, jotta kosteus ei pääsisi sisään. Koneella vika muisti tyhjäksi.
Auto tulille ja lakkasi ESP / BAS ja ABS valo palamasta..
Korjaus oli naurettavan halpa verrattuna maahantuojan ilmoittamaan korjaus tapaan( uusi koko hydrauliikkalohko)
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
blexer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 04.01.2011 01:22

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja blexer »

MIelenkiintoista sama homma edessä 01 sprintteriin. Täytyy kokeilla. Mikä on vingu?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6276
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja MiHe »

blexer kirjoitti: Mikä on vingu?
Paineilmatyökalu, jossa hiomakivi 8)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja miksei »

Mää sanon vingua karamirkeliksi. Myös mulkkumirkeli sopii..
blexer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 04.01.2011 01:22

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja blexer »

Thanks tiedosta, vinguuhan se vingu, kun sillä vinguttaa. Pystyykö sen moottorin irroittamaan hydrauliikka lohkosta, ilman että menee paineet jarruista? entä vielä ajelemaan ilman sitä moottoria? Vois nostaa kissan pöydälle ja pystyis suhaileen vielä?
Avatar
tenhon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 10.01.2011 12:25
Paikkakunta: Kymijoen mutkassa

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja tenhon »

Tällaiseen ESP/ABS paketin kyljessä olevaan moottoriin vaihdoin itse hiilet toissapäivänä. Oli helppo irroittaa kun otin vain kaksi torx ruuvia auki siitä moottorin milemmin puolin. Tulee sitten ulos nykäisemällä ja kiertää samalla. Siinä on tiiviste ja se on hyvä laittaa takaisin myös, lisäksi tiivistin silikonilla laipan. Hiilet ovat 5*5 mm ja pituus noin 15 mm. Tein ne kulmah. koneen varahiilistä, ne kun olivat 5 mm paksuja. ja hioin vain leveyssuunnan tuohon mittaan. Vanhat hiilet kun poistin niin jätin niiden kuparijohtoa läljelle, ja siihen sitten juotin uusien hiilien johdot kiinne. Moottorin avaus kävi ihan käsin vetämällä, ei tarvinnut työkaluja siihen. Tosin niitä voi olla myös eri malleja. Tämä minun oli ATE merkkinen. Laakeri vain irti ulosvetäjällä ensin että saa auki sen hiilipuolen. Tämä texti nyt ei ole ihan oikeassa järjestyksessä mutta tee se itse-mies osaa tuon tästäkin tehdä. Takaisin laittoa helpottaa jos merkkaa roottorin asennon että menee samassa suunnassa kiinne kuin oli, akselin pää nimittäin on epäsymmetrinen. Onnistuu kyllä ilman sitäkin temppua. Niin, se laakeri meni takaisin hyvin viilapenkissä puristamalla. Katsoo vain ettei liian tiukaksi tee sitä. Hylsy oli apuna siinä. Onnea koitoksille!
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
200Ecdi2002
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 12.01.2011 15:09

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja 200Ecdi2002 »

200 cdi E 2002 vaikea vika! Vikatunnistin herjaa kääntöpään anturivikkaa, kun ABS, ESP ja BS valot palavat. Mutta vaikka ollaan kokeiltu uutta kääntöpääntunnistin anturi - ei muutosta - ei nollaa vikaa. Testerillä katsottu myös hydrauliikkamottori joka toimii. Vaihdettiin jopa uuteen ja testattiin, sama vika. Samoin testattiin jokaisen renkaan esp tunnistimet toimii. Akussa on virtaa. Valot vaan ei sammu. :evil: :?

Onko jollain kokemusta tai parempaa tietoa ennen VEHOlle menoa?
Avatar
tenhon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 10.01.2011 12:25
Paikkakunta: Kymijoen mutkassa

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja tenhon »

Mikähän se kääntöpääanturi on? Olisiko sama osa joka minulle vaihdettiin, se oli siinä ratin alla ja sanoivat sitä autosommassa kierukaksi. Minulla sen vaihto ei poistanut vikaa. Pumpun hiilet piti vaihtaa. Onko ne anturit putsattu ja katsottu, yhdellä naapurilla oli toisen etupyörän anturin kotelo lyöty rikki jonkun työn yhteydessä, vasara hipaissut ja muoviin pieni reikä. Siinä oli vika vaikka vastusarvo oli oikea. Yleismittarilla siis.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
blexer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 04.01.2011 01:22

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja blexer »

Kiitoksia vinkeistä tällä osastolla, niiden ansiosta Säästin pari tonnia.01 Cdi sprintteriin sain vaihdettua hiilet helposti. Veholla laitteeseen ei tehdä mitään huoltoa vaan vaihtavat koko möllin, hinta olisi ollut 3500e raskoneella 1600e itsetehtynä 16,80 Euroa(Hiilet,Pari ruuvia,Jarruneste,Silikonia tiivisteeksi)Parin tunnin homma.Huom abs valo sammuu vasta kun on ajanut vähän matkaa ja pari kunnon jarrutusta.Melkein avasin pömppelin uudestaan kun käyntiin laittamalla ei sammunut. Huvittavia nämä nykyajan autokorjaamot jotka ei osaa korjata mitään.Autosähkökorjaamossa eivät suostuneet tekemään abssään hiilten vaihtoa kun eivät tee jarruhommia jarrukorjamossa taas ei tehdä sähköhommia :)
kuokka12
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Ma 19.12.2011 22:31

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja kuokka12 »

Morjes!
Tuossa olis ollu ranskalaiseen large patonkiin tarpeen kans abs-vika korjata. Vikadiagnoosi oli testerin mukaan että abs-pumpun sähkömoottori ei saa virtaa. vian oireet vastasivat pitkältikin näitä mitä tässä thriidissä on mainittu.
Rohkaistuin noista aiemmista kommenteista että "minkä ihminen on koonnut sen eläin voi purkaa". Hain 3.50€ maksaneet hiilet, purin sähkömoottorin auton nokalta (nevö dan pivoor) ja korkkasin sähkömoottorin sisukset kuoresta ulos. 2h 30min ensimmäisten työkalujen hausta viimeisten työkalujen paikalleen laittoon ja valmista oli. Ei paha.

Jos joku pähkäili miltä palikat näyttää niin otin pari kuvaa jos joku muu innostuu vastaavaa tekemään ja foto olis kiva alkuunsa.

http://picasaweb.google.com/Laguna00/LagunaABS#" onclick="window.open(this.href);return false;

Joten kiitosta tähän ja muihin vastaaviin thriideihin mersuporukalle että sai vinkkiä omankin kulkineen korjaamiseen.
Vajaan tonnin osa vs. tämä vitosen remppa lämmitti mieltä kummasti.
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Morjesta!
Tuossa olisin erästä W202 ostattelemassa ja ko. autossa on myös tuo ABS-hydraulipumppu rikki. Oli alkanut vain abs merkkivalo palaa kesken ajon. Voisiko vikana olla tuo tässä keskusteltu hiilien kuluminen? Onko mitään varmaa tapaa varmistaa tilanne mahdollisesti ostotilanteessa vaiko selviääkö vain purkamalla?

Hiilien vaihto ilmeisesti kuitenkin on aika simppeli ja halpa homma?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

tenhon kirjoitti:Tällaiseen ESP/ABS paketin kyljessä olevaan moottoriin vaihdoin itse hiilet toissapäivänä. Oli helppo irroittaa kun otin vain kaksi torx ruuvia auki siitä moottorin milemmin puolin. Tulee sitten ulos nykäisemällä ja kiertää samalla. Siinä on tiiviste ja se on hyvä laittaa takaisin myös, lisäksi tiivistin silikonilla laipan. Hiilet ovat 5*5 mm ja pituus noin 15 mm. Tein ne kulmah. koneen varahiilistä, ne kun olivat 5 mm paksuja. ja hioin vain leveyssuunnan tuohon mittaan. Vanhat hiilet kun poistin niin jätin niiden kuparijohtoa läljelle, ja siihen sitten juotin uusien hiilien johdot kiinne. Moottorin avaus kävi ihan käsin vetämällä, ei tarvinnut työkaluja siihen. Tosin niitä voi olla myös eri malleja. Tämä minun oli ATE merkkinen. Laakeri vain irti ulosvetäjällä ensin että saa auki sen hiilipuolen. Tämä texti nyt ei ole ihan oikeassa järjestyksessä mutta tee se itse-mies osaa tuon tästäkin tehdä. Takaisin laittoa helpottaa jos merkkaa roottorin asennon että menee samassa suunnassa kiinne kuin oli, akselin pää nimittäin on epäsymmetrinen. Onnistuu kyllä ilman sitäkin temppua. Niin, se laakeri meni takaisin hyvin viilapenkissä puristamalla. Katsoo vain ettei liian tiukaksi tee sitä. Hylsy oli apuna siinä. Onnea koitoksille!
Onkos väliä mistä kohtaa hiilistä johto lähtee? Olisi tarkoitus omaan -02 S210 CDi: hin laittaa uudet hiilet, kun moottori ei pyöri. * osoitti vian ABS yksikköön. Rele kyllä napsutti, muttei moottori pyörähtänytkään.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

W210CDi kirjoitti:
tenhon kirjoitti:Tällaiseen ESP/ABS paketin kyljessä olevaan moottoriin vaihdoin itse hiilet toissapäivänä. Oli helppo irroittaa kun otin vain kaksi torx ruuvia auki siitä moottorin milemmin puolin. Tulee sitten ulos nykäisemällä ja kiertää samalla. Siinä on tiiviste ja se on hyvä laittaa takaisin myös, lisäksi tiivistin silikonilla laipan. Hiilet ovat 5*5 mm ja pituus noin 15 mm. Tein ne kulmah. koneen varahiilistä, ne kun olivat 5 mm paksuja. ja hioin vain leveyssuunnan tuohon mittaan. Vanhat hiilet kun poistin niin jätin niiden kuparijohtoa läljelle, ja siihen sitten juotin uusien hiilien johdot kiinne. Moottorin avaus kävi ihan käsin vetämällä, ei tarvinnut työkaluja siihen. Tosin niitä voi olla myös eri malleja. Tämä minun oli ATE merkkinen. Laakeri vain irti ulosvetäjällä ensin että saa auki sen hiilipuolen. Tämä texti nyt ei ole ihan oikeassa järjestyksessä mutta tee se itse-mies osaa tuon tästäkin tehdä. Takaisin laittoa helpottaa jos merkkaa roottorin asennon että menee samassa suunnassa kiinne kuin oli, akselin pää nimittäin on epäsymmetrinen. Onnistuu kyllä ilman sitäkin temppua. Niin, se laakeri meni takaisin hyvin viilapenkissä puristamalla. Katsoo vain ettei liian tiukaksi tee sitä. Hylsy oli apuna siinä. Onnea koitoksille!
Onkos väliä mistä kohtaa hiilistä johto lähtee? Olisi tarkoitus omaan -02 S210 CDi: hin laittaa uudet hiilet, kun moottori ei pyöri. * osoitti vian ABS yksikköön. Rele kyllä napsutti, muttei moottori pyörähtänytkään.

Netin syövereistä selvinnyt senverran, että kyljestä taitaa johto lähteä, ei kulmasta, eikä päästä.
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
teenelonen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 09.02.2014 20:05

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja teenelonen »

Itselläni oli sama vika eli hydrauliikkayksikkö pimeänä. Auto on 2001 mallia oleva w203 200 c-mallin kompressor. Ei toiminut abs, luistonesto eikä ajovakaudenhallinta. Kun en osannut hiiliä vaihtaa niin ostin ebayn kautta koko osan ja maksoi 81 €. Toki käytetty, mutta hiilet olivat kunnossa kun avasin sen. Tänään vaihdoin pelkästään sen moottorin eli mustan osan siinä päällä. Ei tarttenut ilmailla jarruja eikä mitään muutakaan ylimääräistä. Aikaa meni vajaa puoli tuntia ja kaikki toimii taas moitteetta.
Avatar
W210CDi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:18
Paikkakunta: Sahalahti

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja W210CDi »

Oli tarkoitus omaan kulkineeseen tehdä eilen hiiliremontti.. noh.. yksi magneetti oli palasina, jarrunestettä sisällä, ja jotain saatanan "tiiviste" massaa johtojen ympärillä ja tietenkin moottorin sisällä. Hiilet oli kyllä loppu, mutta niitä loppuja ei saanu kuin rikkomalla pois. Tommoiset "remontin" tekijät sietäis hirttää jostain paikasta. "Remonttia" oli ilmeisesti tehty hydrauliyksikkö paikallaan kun oli tärvätty toinen moottorin kuoren ruuvinkantakin paskaksi, virtajohdot katkottu ja liitetty eristysnauhan avulla uudelleen.. Eikun metsästään sitten vaihto-osaa tilalle. Suurkiitos Malliauton Jukka ja Tomi Rajalammille, kun viitsivät lauantainakin palvella asiakasta!
S210 220CDi Classic -02
ex W124 220E -93
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja taky »

teenelonen kirjoitti:Tänään vaihdoin pelkästään sen moottorin eli mustan osan siinä päällä. Ei tarttenut ilmailla jarruja eikä mitään muutakaan ylimääräistä.

Moottori lähtee suosiolla irti ilman koko yksikön irroitusta?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6276
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja MiHe »

taky kirjoitti:
teenelonen kirjoitti:Tänään vaihdoin pelkästään sen moottorin eli mustan osan siinä päällä. Ei tarttenut ilmailla jarruja eikä mitään muutakaan ylimääräistä.

Moottori lähtee suosiolla irti ilman koko yksikön irroitusta?

huomaa nyt että sinulla on tyystin eri vehje jarruiltansa, mitä jäsen teelenosella...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja taky »

MiHe kirjoitti: huomaa nyt että sinulla on tyystin eri vehje jarruiltansa, mitä jäsen teelenosella...
No hiivatti - silmät solmussa kaiken lukemisen jäljiltä... :idea:

No mutta onneksi toistaiseksi uuden akun vaihto poisti herjat.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
tinpuri70
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 23.04.2019 08:58

Re: ESP / ABS hydrauliikka yksikkö

Viesti Kirjoittaja tinpuri70 »

Mulla w203 -01 ja valot syttyi abs, esp ja bas, sekä samantien tulessa samainen ohjainyksikkö. Heitti ajossa jarrut lukkoon hälytysten ja savuamisen seurauksena eikä kyteminen yksikössä loppunut ennen sulakkeiden poisottamista.
Onkohan vika vain yksikössä vai muualla tulipalolle?
Vastaa Viestiin