61000km ja glykoolit laatikossa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja juhape »

Auto siis E240 W211 5/02. Mikähän syyläri tässä on?
Purin siitä kennojen päältä sen pellin pois. Ilmastoinnin kennossa lukee Valeo.
Mutta siinä syylärin kennon päällä on joku musta muovinen kennom levyinen kouru
joka ei ainakaan ihan helposti lähde irti. Mitään numeroita tai kirjaimia en löytänyt
mistään. Apumiehenpuoleiseen päätyyn näkyis menevän laatikolta tulevat letkut....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja koyama »

juhape kirjoitti:Auto siis E240 W211 5/02. Mikähän syyläri tässä on?
Purin siitä kennojen päältä sen pellin pois. Ilmastoinnin kennossa lukee Valeo.
Mutta siinä syylärin kennon päällä on joku musta muovinen kennom levyinen kouru
joka ei ainakaan ihan helposti lähde irti. Mitään numeroita tai kirjaimia en löytänyt
mistään. Apumiehenpuoleiseen päätyyn näkyis menevän laatikolta tulevat letkut....
Kyllä ne nrot siellä on kun purkaat :D
Auton valmistenumerolla löytyy /vin koodi räjäytyskuvat
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;
vin koodi - sarake nro 50 alaryhmä-015 ja 600
Näyttäisi olevan samanlainen systeemi kuvien perusteella kuin 270 cdi vm 2002, mutta 240 bensassa ei ole korvavaa/replaced osanumeroa jäähdyttimelle.Ei ilmeisesti ole tarvinnut vaihtaa.
glykotesti helpoin testi
Tieto otettu vastaavasta 03/2002
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja juhape »

Niin ei tässä laatikko oireile mitenkään. Ihan mielenkiinnosta olisin tarkistanu mikä syyläri siellä on.
Siis pitäisikö se n.2cm leveä syylärinpitunen musta muovikouru lähteä irti? Siellä allako ne numerot on?
Tiukassa se ainakin on, syylärin rivat näyttäisi olevan heti siinä alla....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

Diodi kirjoitti:http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717 tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
Onkos tämä jäähy ns. soiva peli? Sopiiko suoraan mukana tulevilla sovittimilla? Mihin kohtaan se olisi helppo/hyvä virittää? Auto on -02 W203 220CDI.

http://www.moposport.fi/fi/termostaatti ... o53mmT4goE" onclick="window.open(this.href);return false; Löytyykö näitä termareista jostain hyllytavaranakin vai pitääkö tilata?
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja aziz »

HarryB kirjoitti:
Diodi kirjoitti:http://www.veetee-parts.fi/kauppa/produ ... cts_id=717 tuommoinen olisi tarkoitus nyt kaverin kanssa viritellä tuollevaihteisto öljylle paikalleen vaan jokohan mahtaa olla liian myöhäistä :/
Onkos tämä jäähy ns. soiva peli? Sopiiko suoraan mukana tulevilla sovittimilla? Mihin kohtaan se olisi helppo/hyvä virittää? Auto on -02 W203 220CDI.

http://www.moposport.fi/fi/termostaatti ... o53mmT4goE" onclick="window.open(this.href);return false; Löytyykö näitä termareista jostain hyllytavaranakin vai pitääkö tilata?
Eikös niitä ole juurikin tuolla hyllytavarana? :) Ei muuta kuin tilaten, kun näkyy hintakin olevan kohdallaan. Harva Suomi-kauppa noita mocalin termareita näkyy myyvän, taitaa moposportti olla ainut netissä. Paikallisista kaupoista tuon löytäminen voi olla haastavaa.
Itse tilasin tuon Mocalin termostaatin ulkomailta, koska tarvitsin sen an-liitoksilla. Lauhduttimen ostin tuolta moposportista niin ikään mocal-merkkisenä. Noista putkimallin lauhduttimista ei ole kokemusta, mutta luultavasti jäähdytystehoa löytyy niin paljon, että termarin asennus olisi suotavaa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

Mistä kohdasta öljyletkujen pitäisi mennä kennoon? Onko mahdollista että mulla olisi joku eri systeemi? -02 220CDI w203 siis auto. Vaihteiston puolelta kun seurasin putkia, nousivat ne startin etupuolelta silmän ja käden kantamattomiin imusarjan alle, eikä sieltä oikein saanut mitään purkamatta selkoa että mihin jatkuvat. Kennostakin melkein kaikki laidat näkee niin ettei sinne mene kuin vettä.

Kuvia kun vertailin http://forums.mercedesclub.org.uk/showp ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false; niin paljastui että mulla on Behrin jäähdytin, eli en kuulu riskiryhmään.

Kennojen edessä mulla menee musta metalliputki, joka tekee pari mutkaa tööttien vieressä ja johtaa öljypönöön dieselsuotimen etupuolella. Minkä öljyjä ne on?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6283
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

EIkös joissain W203ssa ollut ilmalauhdutettu systeemi?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HarryB kirjoitti:Mistä kohdasta öljyletkujen pitäisi mennä kennoon? Onko mahdollista että mulla olisi joku eri systeemi? -02 220CDI w203 siis auto. Vaihteiston puolelta kun seurasin putkia, nousivat ne startin etupuolelta silmän ja käden kantamattomiin imusarjan alle, eikä sieltä oikein saanut mitään purkamatta selkoa että mihin jatkuvat. Kennostakin melkein kaikki laidat näkee niin ettei sinne mene kuin vettä.

Kuvia kun vertailin http://forums.mercedesclub.org.uk/showp ... ostcount=3" onclick="window.open(this.href);return false; niin paljastui että mulla on Behrin jäähdytin, eli en kuulu riskiryhmään.

Kennojen edessä mulla menee musta metalliputki, joka tekee pari mutkaa tööttien vieressä ja johtaa öljypönöön dieselsuotimen etupuolella. Minkä öljyjä ne on?
Sieltä ne menne syylärin päätyyn,

se putken kiemura ohjaus tehostimen öljylle(oletetavasti kun ei ole kuvaa mistä näksi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:EIkös joissain W203ssa ollut ilmalauhdutettu systeemi?
Siis laatikon öljylle niin ei
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6283
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

CDI203 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:EIkös joissain W203ssa ollut ilmalauhdutettu systeemi?
Siis laatikon öljylle niin ei
OK, oli väärä muistikuva :oops:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:EIkös joissain W203ssa ollut ilmalauhdutettu systeemi?
Siis laatikon öljylle niin ei
OK, oli väärä muistikuva :oops:
joskushan noita on
(se pieni kenno on jäähdytys nesteelle)

E: mitä tääläkin virheelisesti on joskus väitetty olevan laatiko öljylle... kunnes joku ;) tuli mainneeksi
että siellä on toinekin termari
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

Kummassa päädyssä syyläriä ja ylä- vai alalaidassa pitäisi liitosten olla? Ja jos liitoksia ei ole, niin missä ne lootaöljyt sitten oikein jäähtyy? Onko muita tehdasvalmisteisia ratkaisuja, kuin se pahamaineinen syylärin sisunen?

Siinä dieselsuotimen edessä olevassa mustassa pönössä on pieni mittatikku 20C ja 80C omat viivat. Onko se siis ohjaustehostimen öljyille?
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6283
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

HarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaista :wave:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:
HarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaista :wave:
Jep joissain
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,

E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

CDI203 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
HarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaista :wave:
Jep joissain
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,

E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.

Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

Mun autossa samainen systeemi ja glykolit oli laatikossa kuten jo aikaisemmin tuolla kirjoittelin. Malli on W203 220 cdi -02.
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

makke10 kirjoitti:Mun autossa samainen systeemi ja glykolit oli laatikossa kuten jo aikaisemmin tuolla kirjoittelin. Malli on W203 220 cdi -02.
No eihän se sitten auta, kuin perua helpottunut huokaus ja ottaa öljynjäähdytin takaisin suunnittelupöydälle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HarryB kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
HarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaista :wave:
Jep joissain
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,

E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.

Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Niin sitä vaan kuntuolla kysytiin että olis ilma jäähdyteinen,

Tuo mihin kuvan nuoli osoitaa on moottorin öljy jäähdytin

(Suunitelu, valmistus tms virhe lienee se että autoon on sotketu
Semoisia osia kuin valeo, delphi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

CDI203 kirjoitti:
HarryB kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
HarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaista :wave:
Jep joissain
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,

E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.

Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Niin sitä vaan kuntuolla kysytiin että olis ilma jäähdyteinen,

Tuo mihin kuvan nuoli osoitaa on moottorin öljy jäähdytin

(Suunitelu, valmistus tms virhe lienee se että autoon on sotketu
Semoisia osia kuin valeo, delphi)
Voikos se vaihteistoöljy sitten käydä jäähtymässä siellä moottoriöljyssä? Sinne ne putket nimittäin meni. Selvisikö tuosta rungon numerosta mitään?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HarryB kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
HarryB kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
HarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaista :wave:
Jep joissain
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,

E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.

Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Niin sitä vaan kuntuolla kysytiin että olis ilma jäähdyteinen,

Tuo mihin kuvan nuoli osoitaa on moottorin öljy jäähdytin

(Suunitelu, valmistus tms virhe lienee se että autoon on sotketu
Semoisia osia kuin valeo, delphi)
Voikos se vaihteistoöljy sitten käydä jäähtymässä siellä moottoriöljyssä? Sinne ne putket nimittäin meni. Selvisikö tuosta rungon numerosta mitään?
voihan se vaikka siellä käydä mutta sielläkin se tapahtuu muuten kuin ilmalla

Rungon numeron perustella ehkäpä joku vois katsella mitä osia on tehtaal laitettu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
HarryB kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
HarryB kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
HarryB kirjoitti:Tarkempi tirkistely paljasti, että mun vaihteistoöljyt kiertää moottorin kyljessä, heti öljysuodattimen takana olevaan kapistukseen. Sen sisällä sitten ilmeisesti kiertää glykolit jäähdyttämässä öljyä. Onko kyseessä joku erikoisratkaisu vai miksi kaikki puhuu vain niistä syylärin sisällä jäähtyvistä?
Olisko tuo mun edellä mainitsemani mielikuva liittynytkin tähän? CDI203 vamaan voi valaista :wave:
Jep joissain
menee putket "mötikään" koneen kupeesa mutta sekin mötikä on yhteydessä syylärin nesteeseen,
ilma lämpönsä luovutavia termostaatilla varustettuja tehtaalta lähtiessä olleita on ainkin takaveto vitoissa,

E: kuva selventäis tai sitten runko numerolla tarkistaa mitä pitäis olla
Tässä kuvassa se pilkistää tuossa öljynsuodattimen takana, aika syvällä. Alumiininen ja "rypytetty". Rungon numero on WDB2032061F357815.

Toki tälläkin systeemillä on se mahdollisuus että ne glykolit ja vaihteistoöljyt menee sekaisin, mutta tämä ratkaisu ei taida kuulua siihen riskiryhmään. Eikös vaihteistoöljyjä ole jäähdytelty jäähdytysnesteessä jo pitkät ajat useammallakin automerkillä ja nämä ongelmat johtuu tässä laajuudessa on ihan mersun suunnittelu/valmistusvirheestä?
Niin sitä vaan kuntuolla kysytiin että olis ilma jäähdyteinen,

Tuo mihin kuvan nuoli osoitaa on moottorin öljy jäähdytin

(Suunitelu, valmistus tms virhe lienee se että autoon on sotketu
Semoisia osia kuin valeo, delphi)
Voikos se vaihteistoöljy sitten käydä jäähtymässä siellä moottoriöljyssä? Sinne ne putket nimittäin meni. Selvisikö tuosta rungon numerosta mitään?
voihan se vaikka siellä käydä mutta sielläkin se tapahtuu muuten kuin ilmalla

Rungon numeron perustella ehkäpä joku vois katsella mitä osia on tehtaal laitettu
Kumma juttu... onkohan kyseesä joku kolari vehje tms pala peli

kun ko runko numerolla kuitenkin löytyy osa numero A0002770554
Mikä on siinä kohdin syylärissä mihin laatiko öljyn putket tulee,

samoin moottori öljyn lauhdutin näytää ihan siltä normaalilta ilman mitään ylimäärisiä liitäntöjä
mikä on kaikissa semoissisa missä laatiko öljy kiertää syylärissä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja HarryB »

No onpa mysteeri. Harmi kun en napannut kuvaa siitä, kun se oli näkyvissä. Vaihteistonöljyn paluuputki siis meni sinne pönöön takapuolelta, menoletkua en kyennyt seuraamaan, mutta se meni siitä läheltä edemmäs. En tiedä mikä endoskooppi pitäs olla että sais selvyyden.

Käyttäjällä Makke10 on ilmeisesti samassa autossa sama systeemi ja silti oli glykolit lootassa. Joku tässä ei nyt täsmää. Mistään reunasta sinne syyläriin ei kuitenkaan öljyputkia mennyt ja se paluuletku tuli aivan selvästi imusarjan alla olevasta rypytetystä alumiinipönöstä.

Virittelitkö Makke10 jonkun ilmajäähyn sille öljylle? Miten sulla ne putket meni?
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

Laittelin erillisjäähyn laatikkoöljyille, melko helppo homma loppujen lopuksi. Putkia en sen kummemmin seuraillut muuta kun siihen ensimmäiseen liitokseen asti johon liitin uudet letkut jäähylle ja siitähän ne nousivat sinne ylemmäs näkymättömiin. Voishan tuota päivän valossa vielä tutkailla miten putket siitä etenee.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja koyama »

....
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Kiinnostaisi kovasti ostaa vm.2002-2004 W203 tai W211 erityisesti 4matic kiinnostaisi. Ruvennu vaan epäilyttämään kun tästä lukenut, myöskin noi m271 koneiset eivät enää kiinnosta tuon jakopään ongelman takia.
Onko sama glykoli ongelma 4matic malleissa.
Mikä on tehdas asennetun peräkoukun koodi ? näissä ei ilmeisesti ongelmia?



Tämän mukaan kuuluisi riskiryhmään 203081

Baumuster Модель Платформа Модель Топливо / Двигатель КП Кол-во дверей Date From Date To
203081 C-class W203 C240 4Matik Бензин
112.916 АКП
722.667

Tuossa kuva tuon syylarista puhallin merkkiä Temic. Mikäli tuo jollekkin jotain kertoo. Kiitos etukäteen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja koyama »

Ei sillä ole merkitystä kun hyvän yksilön löytää.Glykotesti 50 euroa.Erillinen jäähdytin kustantaa noin 130 euroa.
Omassa kulkineessa vaihdettu parempi syyläri 2005.Vaihteisto toimii moitteetta,mutta ensi viikolla laitan erillisen jäähyn.
Ilmeisesti olen lukenut tämän viestiketjun liian tarkkaan ja kaikki pelottelut mennyt perille.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
mese CLK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ke 11.01.2012 13:43

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja mese CLK »

Joo mut myös onnistuttu pelottelemaan Glykolin & m271 jakopään suhteen.
pete-91
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 09.11.2013 15:32

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja pete-91 »

Olen lueskellut paljon foorumia ja olen ostamassa W211 E 200CDI.n joka on käyttöön otettu : 18.6.2004 joten jos oikein olen ymmärtänyt niin riski vaihteisto ongelmiin on pienempi jo ? toki muut vinkit ennen auton ostoa on tervetulleita autolla ajettu tosin jo 300tkm joten viat varmaan olisi jo tullut? suomiauto.
valmistenumero : WDB2110041A608935
Kiitoksia vastauksesta etukäteen.
Avatar
ETA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 131
Liittynyt: Su 09.01.2011 16:30

Re: 61000km ja glykoolit laatikossa!

Viesti Kirjoittaja ETA »

Glykolia vaihdelaatikoissa (Automaattivaihteiset) ennen 09/2004 valmistetuissa yksilöissä.

09/2004 Jäähdytin vaihdettiin BEHR-merkkiseen jonka jälkeen kyseistä vaivaa ei ole enää tavattu.

(Näin sanoo wikipedia, uskoo ken uskaltaa)
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Vastaa Viestiin