väyrysen korista ja tekniikasta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:sanoista tekoihin. nyt on väyrynen pihassa ja kaikenlaista uutta ihmeellistä asiaa mielessä :D

vähän on ruoste kuppaa ja takapuskuri halki ala reunasta. ja ylläri ylläri pumppu vuotaa siitä päältä. onneks on hylsy ja tiivisteet hyllyssä :)

mistäs tiiän onko tuos tosiaan lastu? ohi mennen äijä vaan sano että siinä semmonen ois ja etti sitä hanskalokerosta :lol:

eikös vaan että laatikko öljyt katsotaan aivan samaan tapaan kun lankussakin, konehuoneesta tikusta?

Onneksi olkoon uuden auton hankinnasta. Toivottavasti auto vastasi odotuksiasi.
Onko E290 vai E300 ?
Lastutksen saa parhaiten selville tutkimalla autoa jonkin aikaa Starilla, mutta onnistuu se " kisa " samanlaisen auton kanssa. :) Viimeksi mainitulla menetelmällä ei välttämättä saa niin luotettavaa tietoa kuin Starilla. Autolla ja autolla kun on eroja monessakin suhteessa.
Laatikkoöljyt voi tarkistaa mainitusta paikasta, jos mittatikku on olemassa....
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitään **tn stareja tarvita, vaikka semmonenkin ihmevärkki minulta löytyy. Avaa ECU:n kansi ja katso miltä näyttää prommit.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

veskola kirjoitti:Mitään **tn stareja tarvita, vaikka semmonenkin ihmevärkki minulta löytyy. Avaa ECU:n kansi ja katso miltä näyttää prommit.
Mistäs sen sitten tietää jos autoon on asennettu uusi koodattu ECU. :wtf:
Tuollainen ECU:n aukirepiminen on turhaa, kun Starilla hetken näpyttelee niin asia selviää nopeasti ja vaivattomasti.
Toisekseen jos on taitavasti ECU:a käsitelty niin tavallinen pulliainen jos nostaa kissan häntää...on sama tulos....hyvältä näyttää.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

ei aivan vastannut :D mutta hinta viilattiin kohilleen jo ennen koeajoa. ja koeajo oston vahvisti. on kyllä kiva peli ajella! 300 turbo.

nii sitä vaan ku ei oo tikkua :lol: pelkkä tikun muovi pää putken päässä.. eikä oo kyllä tikkukaa reikää tippunu. täytyy siis hankkia uus sellanen.

joskus vuostuhannen vaihteessa lapin maanrakennus yrittäjä tuonu ruotsista ja aika hyvä täys huoltokirja löytyy ja auto pelaa niinku kuuluuki. ehjä musta nahka sisusta, kaukoohjattava webasto, uus startti ja vartan akku. kahet hyvät renkaat. toiset borbetit ja toiset 16" 8 reiät.

etu loksut on perus paikasta joskus jo korjattu ja nyt sais tehä uusiks ja takapuskuri on halki ala lipasta. eipä siinä muuta ainakaan vielä.. jaa paitti se löpö vuoto mut se kohtuu helppo homma.

huomenna täytyy ajaa nosturille ja zoomailla vähän lisää.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:ei aivan vastannut :D mutta hinta viilattiin kohilleen jo ennen koeajoa. ja koeajo oston vahvisti. on kyllä kiva peli ajella! 300 turbo.

nii sitä vaan ku ei oo tikkua :lol: pelkkä tikun muovi pää putken päässä.. eikä oo kyllä tikkukaa reikää tippunu. täytyy siis hankkia uus sellanen.

joskus vuostuhannen vaihteessa lapin maanrakennus yrittäjä tuonu ruotsista ja aika hyvä täys huoltokirja löytyy ja auto pelaa niinku kuuluuki. ehjä musta nahka sisusta, kaukoohjattava webasto, uus startti ja vartan akku. kahet hyvät renkaat. toiset borbetit ja toiset 16" 8 reiät.

etu loksut on perus paikasta joskus jo korjattu ja nyt sais tehä uusiks ja takapuskuri on halki ala lipasta. eipä siinä muuta ainakaan vielä.. jaa paitti se löpö vuoto mut se kohtuu helppo homma.

huomenna täytyy ajaa nosturille ja zoomailla vähän lisää.
Joo...onhan tuollainen E 300 TDT aika hieno auto päästellä, jos vertaa vaikka saman korimallin muilla tekniikoilla oleviin.
Ja siitä sitten ajan kanssa se " vähäpäästöinen ". :D
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mesemies89 kirjoitti:
oltzi kirjoitti:ei aivan vastannut :D mutta hinta viilattiin kohilleen jo ennen koeajoa. ja koeajo oston vahvisti. on kyllä kiva peli ajella! 300 turbo.

nii sitä vaan ku ei oo tikkua :lol: pelkkä tikun muovi pää putken päässä.. eikä oo kyllä tikkukaa reikää tippunu. täytyy siis hankkia uus sellanen.

joskus vuostuhannen vaihteessa lapin maanrakennus yrittäjä tuonu ruotsista ja aika hyvä täys huoltokirja löytyy ja auto pelaa niinku kuuluuki. ehjä musta nahka sisusta, kaukoohjattava webasto, uus startti ja vartan akku. kahet hyvät renkaat. toiset borbetit ja toiset 16" 8 reiät.

etu loksut on perus paikasta joskus jo korjattu ja nyt sais tehä uusiks ja takapuskuri on halki ala lipasta. eipä siinä muuta ainakaan vielä.. jaa paitti se löpö vuoto mut se kohtuu helppo homma.

huomenna täytyy ajaa nosturille ja zoomailla vähän lisää.
Joo...onhan tuollainen E 300 TDT aika hieno auto päästellä, jos vertaa vaikka saman korimallin muilla tekniikoilla oleviin.
Ja siitä sitten ajan kanssa se " vähäpäästöinen ". :D
Ehei.. Tää pidetään tälläsenä :D En tiiä mistä isäs on saanu päähän että oisin jotai st väyrystä suunnitellu. Sellanen on jo tallissa täysin laillisena.
Edit: siis tallissa ei ole st väyrynen vaan st lankku muutokset otteessaan.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti: Ehei.. Tää pidetään tälläsenä :D
No hyvä juttu.
Laita autosta muutama kuva meidän kaikien " kateellisten " ihailtavaksi. :)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mesemies89 kirjoitti:Mistäs sen sitten tietää jos autoon on asennettu uusi koodattu ECU. :wtf:
Valitettavasti tämä vain kertoo miten pihalla olet lastuttaamisesta...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

veskola kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:Mistäs sen sitten tietää jos autoon on asennettu uusi koodattu ECU. :wtf:
Valitettavasti tämä vain kertoo miten pihalla olet lastuttaamisesta...[/quote]




Rapparit ja muurarit ovat luku toinen, mutta moottoritekniikan suunnittelijat ja asiantuntijat ovat omansa... ja mehän tehdään moottorinohjainlaitteille mitä halutaan.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hienoa että Suomesta vihdoin löytyy osaamista, jolla crakätyllä kiinan starilla prommataan kertaohjelmoitavat prommit ihan tuosta vain, hattua pitää nostaa...sitten kun alan käyttää hattua.


Olisko kuitenkin ensimmäinen tietotekniikan steppi semmoinen, että opettelee lainaamaan foorumien viestejä oikein ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

veskola kirjoitti:Hienoa että Suomesta vihdoin löytyy osaamista, jolla crakätyllä kiinan starilla prommataan kertaohjelmoitavat prommit ihan tuosta vain, hattua pitää nostaa...sitten kun alan käyttää hattua.


Olisko kuitenkin ensimmäinen tietotekniikan steppi semmoinen, että opettelee lainaamaan foorumien viestejä oikein ?

Kaikkien ei tarvitse osata ja hallita kaikkea, varsinkaan Mersufoorumin steppejä kirjoitusten lainaamisessa. Olisikohan foorumin ohjelmassa parantamisen varaa, jotta mainitut asiayhteydet voisi tapahtua mutkattomammin. No vaikka se joillekin on " osaamisen ykkösasia ", minua se ei häiritse, kunhan saan asiani viestitettyä perille.
Olen elämässäni oppinut, ettei vain yhtä ja vain yhtä " oikeaa " metodia ole olemassa, jolla päästään samaan " oikeaan " lopputulokseen.

Mitä tulee Starin käyttöön ajoneuvodiagnostiikassa....siitä kait tässä asiassa on kysymys, joten sen asian hallitseminen on tässä tapauksessa ykkösasia. En ole missään yhteydessä maininnut Starin mahdollisuuksista lukea ja kirjoittaa kysymyksessä olevan auton prammeja. Starilla voi tutkia sellaisia asioita mainitusta autosta, jotka osoittavat " lastutksen " olemassaolon.
Onko muuten Veskola sinullakin kristallipallo, josta näet minkälaisilla laitteistoilla Mersuja tutkitmme ?
Enempää tässä threadissa tuskin on aihetta asiaa käsitellä. " Suutarit pysyköön lesteissään. "
Viimeksi muokannut Mesemies89, La 30.11.2013 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja AM »

Laatikossa ei kuulukaan olla tikkua paikallaan. Öljyn määrä mitataan irtotikulla, http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /67472/942" onclick="window.open(this.href);return false;, vaikkapa tuollainen tai sitten askartelee itse. Haulla pitäisi löytyä mitat.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Öljyn tasopinta pohjasta mitattuna 64.4mm , öljyn lämpötila 80-astetta ja auto käynnissä ja vaakatasossa. :wtf:

Ja sitten täytyy olla tarkkana, ettei synny parallaksivirhettä. :angel:
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mistäs löydän radion koodin? Ku tähän on just vaihettu akku niin kysyy sitä. Ei löydy auton papereista.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Veholta kyselemällä voi saada koodin jos on alkuperäinen soitin jopa ilmaiseksi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mimmosilla raudoilla irtoo vakio soitin? pitäs sieltä saada se serialnumberi ni sais sen koodin.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

iso kiitos jolle:lle. nyt on koodi :)
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nyt on purettu imusarja irti. ei vuoda pumpun päältä. vaan näistä kerpelee ihme letku liittimistä..

mutta minkä niminen on kuvan putki? (keltainen ruksi) Kuva

vaihtoehdot

1.Polttoaineputki esisuodattimelta sammutinventtiilille
2.Polttoaineputki polttoaineen lämmittimeltä esisuodattimelle
3.Polttoaineputki siirtopumpulta sammutinventtiilille
4.Polttoaineputki siirtopumpulta suodattimelle
5.Polttoaineputki suodattimelta sammutinventtiilille
6.Polttoaineputki syöttöpumpulta suodattimelle
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:nyt on purettu imusarja irti. ei vuoda pumpun päältä. vaan näistä kerpelee ihme letku liittimistä..

mutta minkä niminen on kuvan putki? (keltainen ruksi) [ [url=http://i2.aijaa.com/t/00840/12873857.t.jpg] ][/url]

vaihtoehdot

1.Polttoaineputki esisuodattimelta sammutinventtiilille
2.Polttoaineputki polttoaineen lämmittimeltä esisuodattimelle
3.Polttoaineputki siirtopumpulta sammutinventtiilille
4.Polttoaineputki siirtopumpulta suodattimelle
5.Polttoaineputki suodattimelta sammutinventtiilille
6.Polttoaineputki syöttöpumpulta suodattimelle

Virallisesti ei ole mikään kertomistasi vaihtoehdoista....jos on Vehon tietolähteeseen luottamista.
Miksi siis haluat tietää sen virallisen nimen...VEHO ilmoittaa sen olevan "takaiskuventtiilin".

Joka tapauksessa kyseinen putki lähtee "mutikasta" sammuttimesta (magneettiventtili ) joka katkaisee polttoaineen (syötön) etenemisen suodatinjalalle/polttoaineen esisuodattimelle/suodattimelle.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mesemies89 kirjoitti:
oltzi kirjoitti:nyt on purettu imusarja irti. ei vuoda pumpun päältä. vaan näistä kerpelee ihme letku liittimistä..

mutta minkä niminen on kuvan putki? (keltainen ruksi) [ [url=http://i2.aijaa.com/t/00840/12873857.t.jpg] ][/url]

vaihtoehdot

1.Polttoaineputki esisuodattimelta sammutinventtiilille
2.Polttoaineputki polttoaineen lämmittimeltä esisuodattimelle
3.Polttoaineputki siirtopumpulta sammutinventtiilille
4.Polttoaineputki siirtopumpulta suodattimelle
5.Polttoaineputki suodattimelta sammutinventtiilille
6.Polttoaineputki syöttöpumpulta suodattimelle

Virallisesti ei ole mikään kertomistasi vaihtoehdoista....jos on Vehon tietolähteeseen luottamista.
Miksi siis haluat tietää sen virallisen nimen...VEHO ilmoittaa sen olevan "takaiskuventtiilin".

Joka tapauksessa kyseinen putki lähtee "mutikasta" sammuttimesta (magneettiventtili ) joka katkaisee polttoaineen (syötön) etenemisen suodatinjalalle/polttoaineen esisuodattimelle/suodattimelle.
joo eiku noi on KL sivuilta ja pitäs tilaa uus.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:
1.Polttoaineputki esisuodattimelta sammutinventtiilille


joo eiku noi on KL sivuilta ja pitäs tilaa uus.

Sitten se on vaihtoehto 1.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5245
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hitto että tuo väyrynen onki mukava ajaa, iso ja laadukkaan tuntuinen. Tekis mieli laittaa joku hyvä 300 turbo kans, vieläpä ku ne lämpee niinku bensa-autot. Tai ainakin 220d lämpee. Onkohan siitä olemssa faktaa että jos maalauttaa auton kunnolla, niin pysyykö se kunnossa vai ruostuuko vuoden päästä uudestaan :roll:
S124 300TE
S211 E500
Nach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 26.04.2009 01:32
Paikkakunta: Helsinki / Rovaniemi

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Nach »

S202 kirjoitti: Onkohan siitä olemssa faktaa että jos maalauttaa auton kunnolla, niin pysyykö se kunnossa vai ruostuuko vuoden päästä uudestaan :roll:
Omaan S210 270CDI -00 tehtiin viimevuonna 9000 euron edestä koritöitä ammattimaalaamossa, sisältäen muunmuassa uudet ovet ja luukut, täydellinen auton suojaus ja maalaus. Voinen raportoida miten tämä kestää aikaa, jos ei tule intoa vaihtaa 211 tai 212:een.

Toistaiseksi edelleen sisältä ja ulkoa niin lähellä "uutta" väyrystä kuin nyt käytetyt voivat vain olla. Kunnoltaan tämä 320tkm ajettuna vastaa mielestäni nyt laitettuna täysin sukulaiseni 32tkm ajettua pre-facelift 220cdi:tä, jolla ei ole ajettu elämänsä aikana yhtenäkään talvena.

Lähtökohta ei siis alunperinkään ollut paha, mutta nyt hommat tehtiin kunnolla alusta loppuun ja kilikolipurkki jätettiin sinne motonetin hyllyyn. :thumbup:
Lyllero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: To 09.05.2013 22:34

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Lyllero »

oltzi kirjoitti:eiks väyrysiä oo 4maticcia diiselinä lainkaan? ei ainakaa myynnis.
Eiköhän niitä ole. ainakin itse joskus törmännyt nettiautossa diesel + 4matic
W219 CLS 320 CDI
Ex W203 C200 Kompressor 00-
Ex W210 E220 CDI 01-
Ex W202 C200 96-
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Lyllero kirjoitti:
oltzi kirjoitti:eiks väyrysiä oo 4maticcia diiselinä lainkaan? ei ainakaa myynnis.
Eiköhän niitä ole. ainakin itse joskus törmännyt nettiautossa diesel + 4matic
oli niitä nytkin nettiautossa nelivetosena myynnissä. mutta todellisuudessa takavetosia. jos laittaa hakuun mersu ja neliveto niin noin viides osa niistä ei oikeesti ole nelivetoja.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Väyrysiä ei ole tehdasvalmisteisena dieselinä 4- Maticia.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja RH »

Nach kirjoitti:
S202 kirjoitti: Onkohan siitä olemssa faktaa että jos maalauttaa auton kunnolla, niin pysyykö se kunnossa vai ruostuuko vuoden päästä uudestaan :roll:
Omaan S210 270CDI -00 tehtiin viimevuonna 9000 euron edestä koritöitä ammattimaalaamossa
:roll:
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

RH kirjoitti:
Nach kirjoitti:
S202 kirjoitti: Onkohan siitä olemssa faktaa että jos maalauttaa auton kunnolla, niin pysyykö se kunnossa vai ruostuuko vuoden päästä uudestaan :roll:
Omaan S210 270CDI -00 tehtiin viimevuonna 9000 euron edestä koritöitä ammattimaalaamossa
:roll:
ennemmin :o :shock: :lol:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja oltzi »

mikähän ois oikee tapa ottaa imusarja irti? kun pulttasin imusarjasta irti sen ahtoputken lähdön sillai et se jäi autoon. tuntu aika hullun hommalta :D

näyttäs muute ettei vuoda syöttöpumpun päältä lainkaan löpöä. mutta noista muovi letkun lähdöistä vuotais. vaihdan nyt kaikkiin ne o-renkaat.

sitten paan käymään ilman imusarjaa. sekookohan joku tietokone siitä? :lol: näkee sitte vuotaako jostain muualta.

oli muuten sellanen että jos jätti ylämäkeen autoon ni ei lähteny enää aamulla käyntiin. eli vuoti/imi ilmaa löpö putken täyteen. keula alamäkeen ni ei mitään ongelmaa.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: väyrysen korista ja tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:mikähän ois oikee tapa ottaa imusarja irti? kun pulttasin imusarjasta irti sen ahtoputken lähdön sillai et se jäi autoon. tuntu aika hullun hommalta :D

näyttäs muute ettei vuoda syöttöpumpun päältä lainkaan löpöä. mutta noista muovi letkun lähdöistä vuotais. vaihdan nyt kaikkiin ne o-renkaat.

sitten paan käymään ilman imusarjaa. sekookohan joku tietokone siitä? :lol: näkee sitte vuotaako jostain muualta.

oli muuten sellanen että jos jätti ylämäkeen autoon ni ei lähteny enää aamulla käyntiin. eli vuoti/imi ilmaa löpö putken täyteen. keula alamäkeen ni ei mitään ongelmaa.

Tämä autosi on vielä ns. karvalakki malli, joten mitään CDI-moottoreiden kaltaista käytönvalvontaa ei ole, joten kyseistä moottoria voi käyttää ilman imusarjaa. Ajotilanne on sitten jo toinen juttu.
Vastaa Viestiin