Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Tässä on työkuviot muuttumassa sen verran, että olisi aikomus luopua 124 300 TDT 4Maticista, kiitos valtion ryöstö verotuksen. . Auto kun olisi helvetin kiva käyttis, mutta kun on jälkeläisiä, niin joutuu pitämään henkilöautona.
Siispä alustavasti olen miettinyt vanhempaa farmari C-Mersua käyttöautoksi, bensalla ja automaatilla. Niille kun voi vielä ihminen jotain tehdä, ei tarvi Vehoa kiusata.
Mutta kun kilometrit vuositasolla tulee jäämään luokkaa 5000 kilometriä, niin tuli mieleen että mites vanhempi A-malli pelittäisi ? Mieleen tuli 140/160 automaatilla ja ilmastoinnilla. Haulla olen katsellut juttuja, mutta niistähän ei kirjoitella ennen kuin on ongelmia, ja sen perusteella ei mitään uskalla ostaa.
Mutta nyt kaipaisin ihan rehellisiä kokemuksia vanhemmasta A-mallista, hyvistä ja huonoista puolista. Korin kestävyydestä(ruoste) ja tekniikan toimivuudesta. Korjauksethan siinä on v...maiset tehdä, mutta työkalut on pysynyt tähän asti jollakin tavalla allekirjoittaneella käsissä
Siispä alustavasti olen miettinyt vanhempaa farmari C-Mersua käyttöautoksi, bensalla ja automaatilla. Niille kun voi vielä ihminen jotain tehdä, ei tarvi Vehoa kiusata.
Mutta kun kilometrit vuositasolla tulee jäämään luokkaa 5000 kilometriä, niin tuli mieleen että mites vanhempi A-malli pelittäisi ? Mieleen tuli 140/160 automaatilla ja ilmastoinnilla. Haulla olen katsellut juttuja, mutta niistähän ei kirjoitella ennen kuin on ongelmia, ja sen perusteella ei mitään uskalla ostaa.
Mutta nyt kaipaisin ihan rehellisiä kokemuksia vanhemmasta A-mallista, hyvistä ja huonoista puolista. Korin kestävyydestä(ruoste) ja tekniikan toimivuudesta. Korjauksethan siinä on v...maiset tehdä, mutta työkalut on pysynyt tähän asti jollakin tavalla allekirjoittaneella käsissä
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
ECU vikoja noissta on tullut korjailtua ehkäpä jopa enemän kuinHMK kirjoitti:Tässä on työkuviot muuttumassa sen verran, että olisi aikomus luopua 124 300 TDT 4Maticista, kiitos valtion ryöstö verotuksen. . Auto kun olisi helvetin kiva käyttis, mutta kun on jälkeläisiä, niin joutuu pitämään henkilöautona.
Siispä alustavasti olen miettinyt vanhempaa farmari C-Mersua käyttöautoksi, bensalla ja automaatilla. Niille kun voi vielä ihminen jotain tehdä, ei tarvi Vehoa kiusata.
Mutta kun kilometrit vuositasolla tulee jäämään luokkaa 5000 kilometriä, niin tuli mieleen että mites vanhempi A-malli pelittäisi ? Mieleen tuli 140/160 automaatilla ja ilmastoinnilla. Haulla olen katsellut juttuja, mutta niistähän ei kirjoitella ennen kuin on ongelmia, ja sen perusteella ei mitään uskalla ostaa.
Mutta nyt kaipaisin ihan rehellisiä kokemuksia vanhemmasta A-mallista, hyvistä ja huonoista puolista. Korin kestävyydestä(ruoste) ja tekniikan toimivuudesta. Korjauksethan siinä on v...maiset tehdä, mutta työkalut on pysynyt tähän asti jollakin tavalla allekirjoittaneella käsissä
Monista Muista vastaavan ikäisistä,
Samoin monesti on ajon esto estänyt ajaon turhankin innokaasti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Ruoste ei ole ongelma A mesessä! Mutta jakopää on sitten isompi juttu.Joutuu pudottamaan tekniikan poisHMK kirjoitti:Tässä on työkuviot muuttumassa sen verran, että olisi aikomus luopua 124 300 TDT 4Maticista, kiitos valtion ryöstö verotuksen. . Auto kun olisi helvetin kiva käyttis, mutta kun on jälkeläisiä, niin joutuu pitämään henkilöautona.
Siispä alustavasti olen miettinyt vanhempaa farmari C-Mersua käyttöautoksi, bensalla ja automaatilla. Niille kun voi vielä ihminen jotain tehdä, ei tarvi Vehoa kiusata.
Mutta kun kilometrit vuositasolla tulee jäämään luokkaa 5000 kilometriä, niin tuli mieleen että mites vanhempi A-malli pelittäisi ? Mieleen tuli 140/160 automaatilla ja ilmastoinnilla. Haulla olen katsellut juttuja, mutta niistähän ei kirjoitella ennen kuin on ongelmia, ja sen perusteella ei mitään uskalla ostaa.
Mutta nyt kaipaisin ihan rehellisiä kokemuksia vanhemmasta A-mallista, hyvistä ja huonoista puolista. Korin kestävyydestä(ruoste) ja tekniikan toimivuudesta. Korjauksethan siinä on v...maiset tehdä, mutta työkalut on pysynyt tähän asti jollakin tavalla allekirjoittaneella käsissä
että saa vaihdettua. Muuten ihan luotettava tuote.
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Ruoste ei ole ongelma A mesessä! Mutta jakopää on sitten isompi juttu.Joutuu pudottamaan tekniikan pois
että saa vaihdettua. Muuten ihan luotettava tuote.[/quote]
Kun ei ole tullut tutustuttua vielä Aakkoseen, niin onko niissä ketju vai hihna jakopäässä ? Ja miten jakopää ongelma oirehtii ?
että saa vaihdettua. Muuten ihan luotettava tuote.[/quote]
Kun ei ole tullut tutustuttua vielä Aakkoseen, niin onko niissä ketju vai hihna jakopäässä ? Ja miten jakopää ongelma oirehtii ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Jakopää on ketjulla.
W168 on iha näppärä peli. A140 manuaalina menee kyläajossa iha hyvi, mut maantiellä tuo on aika hengetön. A160 on sit maantiellä jo ihan toista maata automaattinakin.
Löytyy muute jotai vanhoja keskusteluja, ku laitat tarkennettuu hakuu hakusanaks w168 ja allekirjottaneen käyttäjätunnuksella.
W168 on iha näppärä peli. A140 manuaalina menee kyläajossa iha hyvi, mut maantiellä tuo on aika hengetön. A160 on sit maantiellä jo ihan toista maata automaattinakin.
Löytyy muute jotai vanhoja keskusteluja, ku laitat tarkennettuu hakuu hakusanaks w168 ja allekirjottaneen käyttäjätunnuksella.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Ruoste on A-Mersussa ihan HELVETINMONEN ongelma! Meillä laitettu 800e tänä vuonna ruostevaurioiden ja hapertuneiden jarruputkien uusimiseen. W168 voi olla vaikka kuinka siisti päälle päin mutta pohjamuovien alla voi olla mitä vaan. Varsinkin sivuhelmojen. Peltipintoja helmoissa ja pohjassa ei suojaa muovien alla kuin ohut naurettava maalikerros. Kannattaa kytätä takakaaria ja ovien alanurkkia. Jos niissä jo löytyy jotain, ruostuminen on aika pitkällä piilopaikoissa. Meillä oli siisti auto ostettaessa muutama vuosi takaperin, ei mitään missään. Pesty käsin kesät talvet kaikki paikat suihkutellen kerran viikossa. Silti Mesestä puuttui takahelmakotelon päät kokonaan, tunkin nostopisteet oli kuin voileipäkeksiä ja takakaaret alkoi kuplia pari vuotta sitten yhtäkkiä. Tänä kesänä se ei sitten leimasta menny läpi. Toisen takakaaren alaosa jäi käteen kun vähän taitti. Takakotelotkin on piilossa muovien alla joten sinnekään ei nää kuin pienestä raosta kun auto on ylhäällä. Siellä piilossa ne kotelonpäät suhisee pois. Mä en uskaltaisi ostaa enää W168:aa alta kurkistamatta sinne rakoihin. Paras jos saisi jotain pohjamuoveja vielä pois. Mutta tähänhän nyt ostotilanteessa ei ole oikein mahdollisuutta. Samaten jarruputket on pieniä takapätkiä lukuunottamatta kaikki muovien alla piilossa hapantumassa ja ne saa laittaa kaikki uusiksi kun ekan kerran menee jarruputki poikki, kuten mulla.
Mitäs isompaa juttua A-sarjan jakopäässä sitten on? Ei minusta mitään. Siellä kun on kettinki joka ei ainakaan mun 60000km:n matkalla ole mitään huolenpitoa kaivannu. Totta kuitenkin se että kone pitää ottaa pois vaikka startin vaihtoon tai kytkinremppaan. En tiedä saako termaria tai vesipumppuakaan tarvittaessa vaihdettua irroittamatta konetta. Idiottimainen keksintö.
Toisaalta auto on kyllä kiva. Jotain siinä on. Ja kun meni kerran rengas puhki keskiyöllä Hgin keskustassa, kävi varapyörän laitto Mesen vehkeillä niin hyvin ja joutuisasti ettei aikaa menny varmaan kun 5-10min. Silloin tuli mieleen että kyllä Mersu on Mersu, vaikka pienempikin. Aika hyvin oli ajatusta käytetty renkaanvaihtovehkeisiin mitä autossa oli mukana. Varsinaisia vikoja ei ole mulla ollu, kuluvia osia on joitain vaihdeltu. Että luotettavuus on minusta hyvä. Ainoa mikä autossa just keljuttaa on ruostumisalttius. Kattelee muutaman vuoden vanhoja Sprintereitäkin joista takaovet ruosteessa niin tulee mieleen kyllä että mitähän ne siellä Benzillä oikeen meinaa...
Mitäs isompaa juttua A-sarjan jakopäässä sitten on? Ei minusta mitään. Siellä kun on kettinki joka ei ainakaan mun 60000km:n matkalla ole mitään huolenpitoa kaivannu. Totta kuitenkin se että kone pitää ottaa pois vaikka startin vaihtoon tai kytkinremppaan. En tiedä saako termaria tai vesipumppuakaan tarvittaessa vaihdettua irroittamatta konetta. Idiottimainen keksintö.
Toisaalta auto on kyllä kiva. Jotain siinä on. Ja kun meni kerran rengas puhki keskiyöllä Hgin keskustassa, kävi varapyörän laitto Mesen vehkeillä niin hyvin ja joutuisasti ettei aikaa menny varmaan kun 5-10min. Silloin tuli mieleen että kyllä Mersu on Mersu, vaikka pienempikin. Aika hyvin oli ajatusta käytetty renkaanvaihtovehkeisiin mitä autossa oli mukana. Varsinaisia vikoja ei ole mulla ollu, kuluvia osia on joitain vaihdeltu. Että luotettavuus on minusta hyvä. Ainoa mikä autossa just keljuttaa on ruostumisalttius. Kattelee muutaman vuoden vanhoja Sprintereitäkin joista takaovet ruosteessa niin tulee mieleen kyllä että mitähän ne siellä Benzillä oikeen meinaa...
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Ruosteettomia Mersujahan ei ole kuin uutena. Mutta vähä ruosteisia kyllä löytyy, kuten mun 4Matic . Olen kyllä pyrkinyt autoja ostaessa selvittämään omitus historian, ja nimen omaan paikkakunta historian. Kun tahtoo vain olla, että isompien kaupunkien tienoilla talvi pidetään suolalla kurissa. Ja kun varsinkin uudemmat autot on suojattu tehokkaasti pohjamuoveilla, niin alustaan kertynyt suola ei pääse luonnollisella tavalla huuhtoutumaan pois. Mutta ainahan käytetyn auton osto on tuurin peliä, ei kaikkea vikoja myyjäkään tiedä, saatikka ostaja.
Mutta lisää kokemuksia A-mallista olisi ihan tervetullutta.
Mutta lisää kokemuksia A-mallista olisi ihan tervetullutta.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Meillä oli vaimon käytössä tuollanen A160 facelift malli. Toimi ilman häiriöitä ja perushuolloilla.
Ei jäänyt pahaa makua suuhun mutta eihän se kummonen härveli ole. Vajaa 140tkm oli mittarissa kun myytiin pois.
Jos tuollaseen päädyt niin sama nyrkkisääntö pätee kuin muihinkin malleihin: Osta vain facelift-malli!
Sillä saat eliminoitua pois paljon ns. tyyppivikoja, esim Ecu/ilmamassamittariongelmat, ruostevaivat on pienempiä, ym.
Automaattiversiosta pysyisin kanssa erossa.
Ei jäänyt pahaa makua suuhun mutta eihän se kummonen härveli ole. Vajaa 140tkm oli mittarissa kun myytiin pois.
Jos tuollaseen päädyt niin sama nyrkkisääntö pätee kuin muihinkin malleihin: Osta vain facelift-malli!
Sillä saat eliminoitua pois paljon ns. tyyppivikoja, esim Ecu/ilmamassamittariongelmat, ruostevaivat on pienempiä, ym.
Automaattiversiosta pysyisin kanssa erossa.
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Onko automaatti sitten miten ongelmallinen ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Keppi modulin vikoja on kohtuu paljon(optinen tunistin hässäkä)HMK kirjoitti:Onko automaatti sitten miten ongelmallinen ?
itse laatikoon hiukan hankalmpi hommata osia kuin takavetoisiin
(vaikka samoja vikoja)
sitten lisän vielä TCU viat
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Minulla on kokemusta A140 mallista automaatti kytkimellä 15 vuotta ja lähes 300 000 kilometriä. 14 vuoden aikan hajosi kaksi laturia ja kaksi hihnankiristäjää, myös ohjaustehostimen sulakerasija hapettui rikki ja etuovien saranat kuluivat loppuun. 14 vuotta meni siis erittäin hyvin, vain normaalit huollot näiden vähäisten ongelmien lisäksi. 15. vuosi oli stten erillainen. Taakse menevät jarruputket katkesivat, takapyörien laakerit hajosivat, takatukivarsien laakerit hajosivat, takajousi lensi ulos, jarrupolkimen kytkin sekoitti elektroniikan, etuovien lukkopesät murtuivat, ovien alareunat ruostuivat pois, nokkaluukun alareuna ruostui pois ja takalokasuojien kaaret ruostuivat pois. Tämän lisäksi vielä pari rengasta puhkesi ja akku hajosi. Siirryin kaiken tämän jälkeen hieman uudempaan autoon.
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Niinpä, siis pitää edelleen paikkansa se, että kenellä ei ole varaa ostaa uutta Mersua, niin kannattaa ostaa 300 000 ajettu Mersu. Silloin on eka remontti kierros tehtyikkre kirjoitti:Minulla on kokemusta A140 mallista automaatti kytkimellä 15 vuotta ja lähes 300 000 kilometriä. 14 vuoden aikan hajosi kaksi laturia ja kaksi hihnankiristäjää, myös ohjaustehostimen sulakerasija hapettui rikki ja etuovien saranat kuluivat loppuun. 14 vuotta meni siis erittäin hyvin, vain normaalit huollot näiden vähäisten ongelmien lisäksi. 15. vuosi oli stten erillainen. Taakse menevät jarruputket katkesivat, takapyörien laakerit hajosivat, takatukivarsien laakerit hajosivat, takajousi lensi ulos, jarrupolkimen kytkin sekoitti elektroniikan, etuovien lukkopesät murtuivat, ovien alareunat ruostuivat pois, nokkaluukun alareuna ruostui pois ja takalokasuojien kaaret ruostuivat pois. Tämän lisäksi vielä pari rengasta puhkesi ja akku hajosi. Siirryin kaiken tämän jälkeen hieman uudempaan autoon.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Nyt mittarissa 378000ja ei ole ruostetta kui vasemman takalokasuojan kulmassaikkre kirjoitti:Minulla on kokemusta A140 mallista automaatti kytkimellä 15 vuotta ja lähes 300 000 kilometriä. 14 vuoden aikan hajosi kaksi laturia ja kaksi hihnankiristäjää, myös ohjaustehostimen sulakerasija hapettui rikki ja etuovien saranat kuluivat loppuun. 14 vuotta meni siis erittäin hyvin, vain normaalit huollot näiden vähäisten ongelmien lisäksi. 15. vuosi oli stten erillainen. Taakse menevät jarruputket katkesivat, takapyörien laakerit hajosivat, takatukivarsien laakerit hajosivat, takajousi lensi ulos, jarrupolkimen kytkin sekoitti elektroniikan, etuovien lukkopesät murtuivat, ovien alareunat ruostuivat pois, nokkaluukun alareuna ruostui pois ja takalokasuojien kaaret ruostuivat pois. Tämän lisäksi vielä pari rengasta puhkesi ja akku hajosi. Siirryin kaiken tämän jälkeen hieman uudempaan autoon.
Oven lukko alkoi temppuilemaan justiinsa. Tuo ruostuminen on varmastikkin siitä kiinni, miten autoa hoidetaan.
Jakopää rempan jälkeen ei ole kone säksättänyt eikä muutakaan ongelmaa ilmennyt tekniikassa.
Niin vuosimallli on -99
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Mites tuo A-mallin automaatti, onko se perinteinen muunnin laatikko, vai onko se peräti ns. robotti laatikko ? Eli normi kytkimellä ja vaihteita tuuppii millä se sitten tuuppiikaan päälle ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Niitä on ainkin ihan normi automaatteja, sitten niitä "roboti" laatikoita jaHMK kirjoitti:Mites tuo A-mallin automaatti, onko se perinteinen muunnin laatikko, vai onko se peräti ns. robotti laatikko ? Eli normi kytkimellä ja vaihteita tuuppii millä se sitten tuuppiikaan päälle ?
muistaisissa on että olis vielä semmoinen missä kepissä normi h
kaavio mutta ei kytkintä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Lähinnä mielessä on pyörinyt A 160 automaatilla. Mutta onko tietoa mikä laatikko missäkin mallissa on ?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Jos aloittaja kaipaa PERHE autoa jota itse tykkää laitella ja kunnostaa, ajoa 5000km vuoteen ja edellinen on ollut W124. A- malli alkaa tilojen puolesta ahdistamaan aika pian. Hyviä Bensa facelift s202 farkkuja saa muutamalla tonnilla:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6108002" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6108002" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Tuo muuten pitää paikkansa ja c on näppärämpi jopa kaupungissa,jpeltoma kirjoitti:Jos aloittaja kaipaa PERHE autoa jota itse tykkää laitella ja kunnostaa, ajoa 5000km vuoteen ja edellinen on ollut W124. A- malli alkaa tilojen puolesta ahdistamaan aika pian. Hyviä Bensa facelift s202 farkkuja saa muutamalla tonnilla:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/6108002" onclick="window.open(this.href);return false;
Koska eturenkaan oikeesti kääntyy enemmän kuin a:ssa.
W108-71 3.5 , W202 x2 , W124 coupe , Kupla-66
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Kyllä 202 on ollut ykkösvaihtoehto alusta asti. Mutta kun A-malli on tuntemattomampi mallina, niin kaikki tieto kiinnostaa. Ja kun ihmisellä on hirveä hinku saada itselleen haasteita ( lue ONGELMIA), niin A-malli olisi kuin hyppy tuntemattomaan.
Ja kuitenkin Mersu on vahva vaihtoehto. Monia merkkejä olen kokeillut mutta nopeasti palannut merkkiin takaisin. Ehkä juuri siksi että ne on kuitenkin olleet keskivertoa luotettavampia ja niille pystyy myös jotain tekemään jos on tarvetta. Mukaan lukien Väyrynen ja ML. Mutta eniten sieluun koskee kun olis aikomus luopua dieselistä. Siis enhän minä ymmärrä pensa autosta yhtään mitään....Varsinkin vanhemmat dieselit sai muutamalla avaimen käytöllä katsastuksen päästötesteistä läpi. Mut miten sitten jos pensa auto ei mee läpi päästöistä......No ehkä siinäkin Siperia opettaa.....Ja onneksi on star hyllyssä.
Mutta tämähän on pohdiskelua jos sitä raaskii luopua 4Maticista. Siinä kun menee sieluakin mukana.
Ja kuitenkin Mersu on vahva vaihtoehto. Monia merkkejä olen kokeillut mutta nopeasti palannut merkkiin takaisin. Ehkä juuri siksi että ne on kuitenkin olleet keskivertoa luotettavampia ja niille pystyy myös jotain tekemään jos on tarvetta. Mukaan lukien Väyrynen ja ML. Mutta eniten sieluun koskee kun olis aikomus luopua dieselistä. Siis enhän minä ymmärrä pensa autosta yhtään mitään....Varsinkin vanhemmat dieselit sai muutamalla avaimen käytöllä katsastuksen päästötesteistä läpi. Mut miten sitten jos pensa auto ei mee läpi päästöistä......No ehkä siinäkin Siperia opettaa.....Ja onneksi on star hyllyssä.
Mutta tämähän on pohdiskelua jos sitä raaskii luopua 4Maticista. Siinä kun menee sieluakin mukana.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Eikö 4maticin saa 2+3 pakkariksi?
Re: Minkälainen on vanhempi A-Mersu ?
Ei sitä saa kuin 2 paikkaseksi. Jos saisi 2+3 paikkaseksi, niin silloin ei olisi mitään syytä luopua maticista. Auto kun on helevetin hyvä käyttis. Mutta kun on jälkikasvua, niin silloin tällöin tarvii myös takapenkkiä.jarskak kirjoitti:Eikö 4maticin saa 2+3 pakkariksi?
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto