W211 istuintunnistin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

juki65 kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:Kaiken "käytettävissä" olevan järjen, kuullun, luetun ja koetun perusteella: RYÖSTÖ !
Rahat vielä heti käteen ,pankkitilille siirto ei onnistunut. Yli kymmenen kilometrin päähän auraan pikapankkiin rahaa hakemaan ja isä mukaan vahtimaan etten vaan livahda karkuun. En olisi uskonut että foorumillakin tälläisiä rosvoja olisi ollut.
"Kaverit" ei ole nyt selkeesti hahmottanu ja tietoisia siitä että todella, UUSI AIKAKAUSI, röyhkeän,kaikkia aloja koskevan ja kaiken laatuisen rosvoilun ja siihen liittyvän harmaatakin harmaamman talouden suhteen ON ALKANUT. Se alkoi vuoden vaihteessa !

Mutta niin kuin aina, kantapään kautta oppii parhaiten ....ja varmasti
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Auton kuntoon laittaminen näköjään palkitaan kirjoitetulla tavalla.
Itse kyllä olisin henkilökohtaisesti todella kiitollinen jos joku henkilö tekee vastaavan operaation neljäsosan hintaan mitä vastaava työ maksaisi muualla.
Tämä oli ensimmäinen tapaus Starin ajalta jolloin asiakas ei ole tyytyväinen lopputulokseen, mutta pitipä tämäkin kokea.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ti 28.01.2014 07:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6281
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Mesemies89 kirjoitti: Meidän tuntiveloitus on 500 euroa spesialiteetti hommissa, vastaavan toimenpiteen osaajat veloittavat vastaavasta työstä 4-kertaisen hinnan meidän hintaan verrattuna.
:shock: 2 tonnia tunti, nyt mä tiedän mikä musta tulee isona - OBD2 skanneri?

(Pitää muistaa että seuraavan kerran sanoo korjaamolla että vaihtakaa mitä osia vaan - älkää missään tapauksessa koodailko mitään. Asennustyötä saa sentään kahdella sataa tunti ja allekin.)

Mutta tulihan tästäkin threadista opettavainen threadi, luulin jo että tämä menee vanhojen toisteluksi ja automallien välisten eroavaisuuksien sekoiluksi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

MiHe kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti: Meidän tuntiveloitus on 500 euroa spesialiteetti hommissa, vastaavan toimenpiteen osaajat veloittavat vastaavasta työstä 4-kertaisen hinnan meidän hintaan verrattuna.
:shock: 2 tonnia tunti, nyt mä tiedän mikä musta tulee isona - OBD2 skanneri?

(Pitää muistaa että seuraavan kerran sanoo korjaamolla että vaihtakaa mitä osia vaan - älkää missään tapauksessa koodailko mitään. Asennustyötä saa sentään kahdella sataa tunti ja allekin.)

Mutta tulihan tästäkin threadista opettavainen threadi, luulin jo että tämä menee vanhojen toisteluksi ja automallien välisten eroavaisuuksien sekoiluksi.

Minun hinta on specialiteetti hommasta 500 euroa / tunti. Siihen kuuluu myös ajoneuvodiagnostiikan tietyt palvelut. Muut specialiteetin osa-alueet ovat konetekniikka, juridiikka, konsultaatio ja koordinointi.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Mesemies89 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti: Meidän tuntiveloitus on 500 euroa spesialiteetti hommissa, vastaavan toimenpiteen osaajat veloittavat vastaavasta työstä 4-kertaisen hinnan meidän hintaan verrattuna.
:shock: 2 tonnia tunti, nyt mä tiedän mikä musta tulee isona - OBD2 skanneri?

(Pitää muistaa että seuraavan kerran sanoo korjaamolla että vaihtakaa mitä osia vaan - älkää missään tapauksessa koodailko mitään. Asennustyötä saa sentään kahdella sataa tunti ja allekin.)

Mutta tulihan tästäkin threadista opettavainen threadi, luulin jo että tämä menee vanhojen toisteluksi ja automallien välisten eroavaisuuksien sekoiluksi.

Minun hinta on specialiteetti hommasta 500 euroa / tunti. Siihen kuuluu myös ajoneuvodiagnostiikan tietyt palvelut. Muut specialiteetin osa-alueet ovat konetekniikka, juridiikka, konsultaatio ja koordinointi.
Mulla itse asiassa olis tarvetta HYVÄLLE juristille ! Et sattuis tietämään ? . . .Siis hyvää juristia. Konsulteilla mä olen perinteisesti
pyyhkiny persettä. Koordinointi hoituu omin avuin 8)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Unique387 kirjoitti:

Mulla itse asiassa olis tarvetta HYVÄLLE juristille ! Et sattuis tietämään ? . . .Siis hyvää juristia. Konsulteilla mä olen perinteisesti
pyyhkiny persettä. Koordinointi hoituu omin avuin 8)

Täällä vastailee sellainen, kun vielä tarkennat minkä oikeustieteen alan palveluja tarvitset.
Onhan minun lisäksi Suomessa hyviä konsultteja kuten Himanen...Sarasvuo....jne., tosin hinnoittelevat itsensä hiukan kohtuullisemmin.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Mesemies89 kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:

Mulla itse asiassa olis tarvetta HYVÄLLE juristille ! Et sattuis tietämään ? . . .Siis hyvää juristia. Konsulteilla mä olen perinteisesti
pyyhkiny persettä. Koordinointi hoituu omin avuin 8)

Täällä vastailee sellainen, kun vielä tarkennat minkä oikeustieteen alan palveluja tarvitset.
Onhan minun lisäksi Suomessa hyviä konsultteja kuten Himanen...Sarasvuo....jne., tosin hinnoittelevat itsensä hiukan kohtuullisemmin.
Joooo mä oon joskus kuullu jostain Sarasvuosta..hmm.. Sano sille että tulee käymään Hollolan Lahdessa. Kerma kakku oottaa .
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Unique387 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:

Mulla itse asiassa olis tarvetta HYVÄLLE juristille ! Et sattuis tietämään ? . . .Siis hyvää juristia. Konsulteilla mä olen perinteisesti
pyyhkiny persettä. Koordinointi hoituu omin avuin 8)

Täällä vastailee sellainen, kun vielä tarkennat minkä oikeustieteen alan palveluja tarvitset.
Onhan minun lisäksi Suomessa hyviä konsultteja kuten Himanen...Sarasvuo....jne., tosin hinnoittelevat itsensä hiukan kohtuullisemmin.
Joooo mä oon joskus kuullu jostain Sarasvuosta..hmm.. Sano sille että tulee käymään Hollolan Lahdessa. Kerma kakku oottaa .

Mitä tästä opimme, räätälöidyt toimet ovat oma lukunsa, niistä saa joko risuja tai ruusuja....riippuu siitä kenen näkövinkkelistä katsoo.
Selkeästi selkään puukottajia on eniten, kun eivät tiedosta ja oivalla että mitalilla on toinenkin puoli. Se hyvyys ja hyvä monesti jää huomaamatta, joka voi olla tärkein asiassa.
Ja mitä tulee juristin palkkaamiseen, niin loppulaskun saatuasi monelle silmät aukeaa mistä ammattitaito koostuu. Esimerkiksi 15-minuutin puhelinkeskustelusta 200 euroa minimi. A4 paperinen sivun hinta 400 euroa jne., avustaminen oikeusasteessa 1000-1500 euroa / kerta.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Mesemies89 kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti:
Unique387 kirjoitti:

Mulla itse asiassa olis tarvetta HYVÄLLE juristille ! Et sattuis tietämään ? . . .Siis hyvää juristia. Konsulteilla mä olen perinteisesti
pyyhkiny persettä. Koordinointi hoituu omin avuin 8)

Täällä vastailee sellainen, kun vielä tarkennat minkä oikeustieteen alan palveluja tarvitset.
Onhan minun lisäksi Suomessa hyviä konsultteja kuten Himanen...Sarasvuo....jne., tosin hinnoittelevat itsensä hiukan kohtuullisemmin.
Joooo mä oon joskus kuullu jostain Sarasvuosta..hmm.. Sano sille että tulee käymään Hollolan Lahdessa. Kerma kakku oottaa .

Mitä tästä opimme, räätälöidyt toimet ovat oma lukunsa, niistä saa joko risuja tai ruusuja....riippuu siitä kenen näkövinkkelistä katsoo.


Diagnoosin tarve on ilmeinen mutta ei autolle. surullista.
Selkeästi selkään puukottajia on eniten, kun eivät tiedosta ja oivalla että mitalilla on toinenkin puoli. Se hyvyys ja hyvä monesti jää huomaamatta, joka voi olla tärkein asiassa.
Ja mitä tulee juristin palkkaamiseen, niin loppulaskun saatuasi monelle silmät aukeaa mistä ammattitaito koostuu. Esimerkiksi 15-minuutin puhelinkeskustelusta 200 euroa minimi. A4 paperinen sivun hinta 400 euroa jne., avustaminen oikeusasteessa 1000-1500 euroa / kerta.
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Nyt kyllä kone teki jotku temput.

Siis: diagnoosin tarve ilmeinen mutta ei autolle.surullista
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Unique387 kirjoitti:Nyt kyllä kone teki jotku temput.

Siis: diagnoosin tarve ilmeinen mutta ei autolle.surullista
On hyvin ikävää luettavaa, ettei muuta ulospääsytietä ole kuin mennä henkilökohtaisuuksiin. :thumbdown:
Jos ja kun olet asiasta mitä mieltä hyvänsä, niin olisi syytä pysyä asiassa, vaikka sinulla ymmrtääkseni ole tämän asian suhteen mitään oikeutta alkaa solvaamaan asianosaista. Mitäs mieltä olet jos laitan prosessin vireille kunnianloukkauksesta ?!
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Asianomistajan kannattais laittaa prosessi käyntiin törkeästä petoksesta!!!!!!
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Mesemies89 kannattaisi muuttaa nimensä pikku-himanen.
Laitappa kuule prosessi menemään kunnianloukkauksesta, saat lainata mun puhelinta siihen touhuun.
Lapsellista uhkailua, missä hemmetin metsässä asut?
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Vikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 23.11.2012 17:52
Paikkakunta: mäntsälä

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Vikki »

Ja se kuitti. Pitäisi antaa asiakkaalle ilman pyytämistä varsinkin jos firmana tekee työt.
Jos juridiikka on tuttua niin se asia pitäisi tietää jo entuudestaan.. Sekä se että asiakkaalle kannattaisi mainita asiasta jos hinta on korkea.. Tietenki jos se omasta mielestä on kohtuullinen niin eihän sitä sitten ;)
Mutta olisi ollut varmaan hyvä mainita että muualla maksaa näin paljon ja meillä vain näin vähän.
Ehkä..

Voi olla että on väärä juridiikan ala
Mb s210 320cdi avantgarde 2001
Vw kupla 1957
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Vikki kirjoitti:Ja se kuitti. Pitäisi antaa asiakkaalle ilman pyytämistä varsinkin jos firmana tekee työt.
Jos juridiikka on tuttua niin se asia pitäisi tietää jo entuudestaan.. Sekä se että asiakkaalle kannattaisi mainita asiasta jos hinta on korkea.. Tietenki jos se omasta mielestä on kohtuullinen niin eihän sitä sitten ;)
Mutta olisi ollut varmaan hyvä mainita että muualla maksaa näin paljon ja meillä vain näin vähän.
Ehkä..

Voi olla että on väärä juridiikan ala

Toimeksiantajalla ei ollut varmaan mitään epäselvyyttää mitä koodaukset maksaa kyseisen auton osalta. Kerroin hänelle tapauksen Raumalta, jossa vastaava tilanne operoitavana...VEHO ilmoitti kustannusarvion 1700 euroa. Auto tuotiin meille ja laitettiin kuntoon...hintaan xxx euroa ja asiakas oli erittäin tyytyväinen ja kiitokset seurasi vielä sähkopostitsekin. Tässäkin vaiheessa hän olisi voinut kysyä mitä tämä meillä maksaa. Tosin jos autoa ei oltaisi saatu kuntoon, emme olisi veloittanut toimenpiteestä mitään.

Kerrotun tapauksen johdosta minulla ei ole enää kommentoitavaa. Lahjoitusaputyö on tehty asiakkaan toivomuksen mukaisesti.
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ti 28.01.2014 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Onkos vikakoodien lukeminen sitten tuplaten kalliimpi operaatio, siihen kun yleensä tuppaa aikaa kulumaan?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja sompio »

On tainnut joiltakin lääkkeiltä piostua KELA-korvaus vuodenvaihteessa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
fokura
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 03.11.2008 20:13

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja fokura »

Mesemies89 kirjoitti: Tämä oli ensimmäinen tapaus Starin ajalta jolloin asiakas ei ole tyytyväinen lopputulokseen, mutta pitipä tämäkin kokea.
Kun tunnut olevan niin hyvä, pätevä ja vaikka mitä niin voisitko kertoa nimesi ja toiminimesi että voisimme tulla ympäri suomen käyttämään edullisia palveluitasi :D
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja sompio »

Mitä lie foorumin väki pitäisikö tällainen "pimeä" toimija joka ei toimi "Autetaan ystävää" periaatteella, poistaa foorumilta? Onhan tämä jo röyhkeydessään kaiken kuviteltavissa olevan huippu. Antaahan hän tietenkin jutuillaan hauskojakin pirisreitä, mutta nyt ehkä vaa'an toiselle puolelle on tullut liikaa punnuksia.
Aikaisemmin hän esiintyi nimimerkillä "tohtori" kun maa alkoi polttaa jalkojen alla niin nimimerkki muuttui, mutta sisältö pysyy samana.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Pitäisi varmaan itsekin korottaa vähän hintoja, mulla jäi näköjään 380 euroa saamatta viime viikolla kunnen tiennyt yleistä hintatasoa :D
Viimeksi muokannut Jolle, Ti 28.01.2014 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
juki65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 06.11.2005 08:36
Paikkakunta: Piikkiö

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja juki65 »

Kyllä tänään lähtee sankarin nimi vero.fi sivuille. Ei saatana mikään firmakaan kehtaa 400 veloittaa tunnin työstä vaikka kuinka omasta mielestä experttejä olisivatkin.
Viimeksi muokannut juki65, Ti 28.01.2014 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 200 cdi -2003
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Kuulehhan nyt Tapani Ilonen alias mikä lie, sinun kannattaa sopia eilinen case Jukan kanssa ilman isompia juttuja.
Eihän tuollaisia summia voi pyytää keneltäkään. Olisi eri asia jos teillä olisi firma Papa & Poika, silloinkin olisi pitänyt hinnasta keskustella ennen testausta.
Yleinen mielipide foorumilla on varsin negatiivinen toimintaasi kohtaa.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
juki65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 06.11.2005 08:36
Paikkakunta: Piikkiö

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja juki65 »

Onneksi tiedän missä tääkin menninkäinen asuu, kannattaa vähän vilkuilla olan yli välillä kun pihalla tepastelee.Kyllä se vaan kun ei fonecta caller löydä yhteystietoja pitäis aina unohtaa moisten huijarien palvelukset.
W211 200 cdi -2003
HarryB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 11.09.2013 11:33

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja HarryB »

Mesemies89 kirjoitti:
jartuo kirjoitti:Kyllä tuollaisesta hinnasta pitää etukäteen sopia, se nyt on selvä. Ai teillä oikein oma firmakin? Eikö vuoden alusta tullut kuitipakkoa? Pääsikö unohtumaan?
En yleensä pahemmin hiilly mistään, mutta tuollainen ryöstö on on ihan omaa luokkaansa.....Vai 500€ spesialisi hommista, ei jumaliste ?? Kaverihan pääsi sitten tosi halvalla?

Asiakas on itse ottanut yhteyttä meihin, joten hänellä on ollut valinnan vapaus. Se että olisi asiakkaan hyvä tietää koodauksen hinnoista ihan virallisilla tahoillakin. Mitä tulee kuittiin, niin sitä ei pyydetty ja toisekseen toimintamme ei täytä yritystoiminnan tunnusmerkkejä, joten katsomme satunnaisen palvelun olevan yksityishenkilönä verovapaita .
Puhut asiakkaista, tuntivelotuksista ja "meistä", mutta toiminta ei täytä yritystoiminnan tunnusmerkkejä? 400€ työt ei ole "satunnaisina verovapaita" millään alalla. Jos tehty oman firman tiloissa ja välineillä, kyse on veronkierrosta, jos työnantajan, on kyseessä taas mahdollisesti kavallus.

Kuulostaa siltä että kaupan purku tai kohtuullistus on tässä tilanteessa molemmille parempi, sillä virkavallanhan sinne joku kohta paikalle kutsuu...

Kuvakaappaukset tästä viestiketjusta on varmaan jo jollakin tallessa.
hönö
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 24.09.2011 06:47

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja hönö »

palatakseni siihen srs valon palamiseen..auto oli eilen hartikaisella (mb liike) jossa se oli piuhan nokassa. Kaikki vikakoodit luettiin ja sielunelämä tutkittiin. Vaihdatin keskikonsolin taustavalot,rekisterikilven valot + vikakoodien luvut (se srs siellä oli vänkärin penkistä).Lasku oli 141e josta diagnostiikkan osuus 31e! eli eipä ole paha hinta merkkiliikkeessä.Toki täytyy muistaa että eivät suostu koodaamaan srs valoa pois mutta ei huolto kallis ollut.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

juki65 kirjoitti:Onneksi tiedän missä tääkin menninkäinen asuu, kannattaa vähän vilkuilla olan yli välillä kun pihalla tepastelee.Kyllä se vaan kun ei fonecta caller löydä yhteystietoja pitäis aina unohtaa moisten huijarien palvelukset.

Kannattaisi valita huolella kielenkäyttöä tässä asiassa. Olet julkisessa mediassa kertonut itsestäsi kaiken sen olennaisen mitä yhteiskunnan eläjistä ( luopioista ) ollaan mieltä. Itsellesi teet asian hankalaksi, kun huutelet julkisesti näitä juttuja.
En ole mikään huijari vaan auttanut pulassa olevaa. Olet saanut vastinetta autosi kuntoon laittamisella pientä korvausta vastaan.
Minun avustuksella autosi saatettiin sellaiseen tilaan kuin halusitkin, ja ymmärtääkseni olit yrittänyt kaikin tavoin omatoimisesti saada autosi kuntoon siinä onnistumatta. On valitettavaa että päädyit mahdollisuuteen, jota täällä on nyt luettavissa. Auto on kunnossa mutta kuntoon laittamisesta ei mainita mitään, vaan kulukorvaukset tehdystä avusta on mielestäsi huikeat.
Minulla on myös yksityisviestissä tallentuneena kaikki käymämme keskustelut tässä asiassa, joissa et maininnut missään vaiheessa kustannuksista, vaan halusit erityisesti saada autosi kuntoon korvausta vastaan. Itse ainakin pyydän etukäteen kustannusarvion, jos olen epävarma kustannuksista....sinä et kustannusarviota pyytänyt. Nyt oleva vika oli katsastuksen este, joten 10000 euron auto olisi käyttökiellossa. Näin jälkeenpäin ihmetelläkseni mainitsit autosi ohjelmamuutoksista kahteenkin otteeseen, johon sinulla oli varaa laittaa rahaa likoon....pelkästään mukavuustekijöiden perusteella.
Tämä tapaus ainakin opetti, että maa päällään kantaa sellaisia heppuja, joiden kanssa ei tulla koskaan enää asioimaan.
Minulle on aivan yksi lysti mitä tästä kenellekin aiheutuu, itse en ole Suomeen verovelvollinen satunnaisista tuloista. Jos jotakin tapahtuu, tapahtuu sitten täältäkin päästä ja katsotaan mitä kukin häärää elämässään.
Avatar
juki65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Su 06.11.2005 08:36
Paikkakunta: Piikkiö

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja juki65 »

Mesemies89 kirjoitti:
juki65 kirjoitti:Onneksi tiedän missä tääkin menninkäinen asuu, kannattaa vähän vilkuilla olan yli välillä kun pihalla tepastelee.Kyllä se vaan kun ei fonecta caller löydä yhteystietoja pitäis aina unohtaa moisten huijarien palvelukset.

Kannattaisi valita huolella kielenkäyttöä tässä asiassa. Olet julkisessa mediassa kertonut itsestäsi kaiken sen olennaisen mitä yhteiskunnan eläjistä ( luopioista ) ollaan mieltä. Itsellesi teet asian hankalaksi, kun huutelet julkisesti näitä juttuja.
Minun avustuksella autosi saatettiin sellaiseen tilaan kuin halusitkin, ja ymmärtääkseni olit yrittänyt kaikin tavoin omatoimisesti saada autosi kuntoon siinä onnistumatta. On valitettavaa että päädyit mahdollisuuteen, jota täällä on nyt luettavissa. Auto on kunnossa mutta kuntoon laittamisesta ei mainita mitään, vaan kulukorvaukset tehdystä avusta on mielestäsi huikeat.
Minulla on myös yksityisviestissä tallentuneena kaikki käymämme keskustelut tässä asiassa, joissa et maininnut missään vaiheessa kustannuksista, vaan halusit erityisesti saada autosi kuntoon korvausta vastaan. Itse ainakin pyydän etukäteen kustannusarvion, jos olen epävarma kustannuksista....sinä et kustannusarviota pyytänyt. Nyt oleva vika oli katsastuksen este, joten 10000 euron auto olisi käyttökiellossa. Näin jälkeenpäin ihmetelläkseni mainitsit autosi ohjelmamuutoksista kahteenkin otteeseen, johon sinulla oli varaa laittaa rahaa likoon....pelkästään mukavuustekijöiden perusteella.
Tämä tapaus ainakin opetti, että maa päällään kantaa sellaia heppuja, joiden kanssa ei tulla koskaan enää asioimaan.
Minulle on aivan yksi lysti mitä tästä kenellekin aiheutuu, itse en ole Suomeen verovelvollinen satunnaisista tuloista. Jos jotakin tapahtuu, tapahtuu sitten täältäkin päästä ja katsotaan mitä kukin häärää elämässään.
Voi jumalauta , en edes pahimmissakaan painajaisissa kuvitellut että foorumin kautta pihalla tehtävästä pimeästä työsuorituksesta joku kehtaa tuollaista hintaa pyytää. Halikossa oleva autokorjaamo mainostaa lehdessä vikakoodien lukua hintaan 15 euroa.Optimoinnin teki firma ja ei kuulu tähän asiaan ja oli paljon halvempi . Veholla olis istuinmatto maksanut sen 500 euroa+ itse olisin pystynyt vaihtamaan sen+ joku rehellinen foorumilainen olis sen starilla kuitannut.
W211 200 cdi -2003
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

Mesemies89 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
Mesemies89 kirjoitti: Meidän tuntiveloitus on 500 euroa spesialiteetti hommissa, vastaavan toimenpiteen osaajat veloittavat vastaavasta työstä 4-kertaisen hinnan meidän hintaan verrattuna.
:shock: 2 tonnia tunti, nyt mä tiedän mikä musta tulee isona - OBD2 skanneri?

(Pitää muistaa että seuraavan kerran sanoo korjaamolla että vaihtakaa mitä osia vaan - älkää missään tapauksessa koodailko mitään. Asennustyötä saa sentään kahdella sataa tunti ja allekin.)

Mutta tulihan tästäkin threadista opettavainen threadi, luulin jo että tämä menee vanhojen toisteluksi ja automallien välisten eroavaisuuksien sekoiluksi.

Minun hinta on specialiteetti hommasta 500 euroa / tunti. Siihen kuuluu myös ajoneuvodiagnostiikan tietyt palvelut. Muut specialiteetin osa-alueet ovat konetekniikka, juridiikka, konsultaatio ja koordinointi.
Ylläpito poistakoon jos siltä tuntuu!
Maailmassa on aina ollut REHELLISIÄ ja epärehellisiä. Viimeks mainittujen nimet kirjoitetaan aina pienellä etukirjaimella !

Otimme itse riskin. Ilmoituksen perusteella lähdimme katsomaan autoa (sattumoisin turun seudulla.. EI SAA YLEISTÄÄ).
Erikois auto,kummatkin turbot pois,menneet rikki. Moottorilla ajettu täyden remontin jälkeen 4000km.Tehokkaat kytkimet,nokat,kannet
1000hv. kestävät sisuskalut ! CP männät,kiertokanget,uusi kampiakseli !ym.ym.(autossa oleva moottori oli n. 500hv.,siis sisuskalut
1000 heppaisesta!) Ajattelimme että NYT löyty ! Täytyy kestää "normaali" ajossa.

Tenttasin kaveria jonka, "kuusen alla" auto oli, pitkään,sen minkä suinkin osasin.Auton omistaja/myyjä oli moottorin tehneen kaveri.
Mutta itse asiassa moottori velho autoa myi. Moottori velho oli ja on edelleenkin varmasti suomen kärkikaartiin lukeutuvia moottoreiden
virittäjiä.Ei eilisen teeren poikia niissä hommissa Onnistuu Vankkel moottoreiden virittämiset ym. ym. ,kaikki!

Olin kaikkein kiinnostunein moottorista ja sen todellisesta kunnosta ! Mitään mahdollisuuttahan ei ollut "sisuskaluihin" katsoa.
Sadalla sanalla kyselin siitä kaikkea mahdollista. Sanoin vielä "puoli leikilläni" että jos se sitten onkin muuta ja hajoaa niin mehän
sitten tiedetäänkin osoite mihin tuodaan se.......remonttiin. niko, HELL RACING. Ihan mukavan oloinen kaveri muuten mutta viimeiset sanat
auton/moottorin äärellä sillä oli. MUUSTA EN TIEDÄ,MUTTA MINÄ TAKAAN MOOTTORIN ! ! ! ja viittas kädellä moottoriin.

Kun sitten Hollolan Lahdessa avasimme moottorin (vasta talven jälkeen, siis seisoi).niin.....joopa jooooo.

Siellä oli CP männät,kiertokanget,ilmeisen hyvä kampiakseli,vahva kytkin,nokat,kansi ym.
Sillä moottorilla oli ajettu epäilemättä vain n. 4000km. Mutta se oli ajettu varmuudella, SORAMONTULLA,TÄYSKAASULLA,ILMAN MINKÄÄN
NÄKÖISIÄ ILMAN PUTSAREITA ! Eliniässäni en ole nähnyt niin paskaista moottoria,sisältä ! Jopa venttiilikoneistossa oli aivan rehellistä
soraa/hiekkaa ! Alakerrasta puhumattakaan. Sylintereissä pahoja kiinnileikkautumisen jälkiä ym. ym. Öljyt oli........TERVAA......

Heitettin moottori sananmukaisesti,vesilintuun,kaikkineen.Nyt siellä on "könnin kello" konehuoneessa.
Mitä tästä opimme. Melkovarmaan emme mitään....jaa ei sitä tiiä... ja kerran vielä. Riskin otimme ME.
Terveisiä NIKOLLE. Tullaan käymään kunhan keritään. Ei rähisemään vaan juttelemaan. Että sen verran rehellisyydestä(jota EI ollut)

Matkailu avartaa
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Petos-miehet ovat luku toinen, joita pitäisikin muiluttaa ja viedä saunan taa.
Toinen ryhmä on nuo luopiot joita pitäisi käsitellä vähän kovemmin ottein.
Vasikat pääsevät helposti hengestään.
Nämä siis yleisellä tasolla tuumailua.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1605
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W211 istuintunnistin

Viesti Kirjoittaja aziz »

Kyllä tämä on härskiyden huipentuma! Sä et mesemies89 taida osata huomata kuinka yksin sä taistelet tässä asiassa muita foorumilaisia vastaan, vai miten näet itse asian? Mutta jos joku on sitä mieltä että hinnoittelu oli OK, niin kannattaa ilmottautua varmaan tänne. Vältytään vastaavilta selkkauksilta, kun on tiedossa etukäteen kenen foorumilaisen "apuun" kannattaa turvautua ja kenen ei.
Se on se demokratia mikä jyllää täälläkin.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Vastaa Viestiin