Mesemies89 kirjoitti:MiHe kirjoitti:Mesemies89 kirjoitti:
Meidän tuntiveloitus on 500 euroa spesialiteetti hommissa, vastaavan toimenpiteen osaajat veloittavat vastaavasta työstä 4-kertaisen hinnan meidän hintaan verrattuna.
2 tonnia tunti, nyt mä tiedän mikä musta tulee isona - OBD2 skanneri?
(Pitää muistaa että seuraavan kerran sanoo korjaamolla että vaihtakaa mitä osia vaan - älkää missään tapauksessa koodailko mitään. Asennustyötä saa sentään kahdella sataa tunti ja allekin.)
Mutta tulihan tästäkin threadista opettavainen threadi, luulin jo että tämä menee vanhojen toisteluksi ja automallien välisten eroavaisuuksien sekoiluksi.
Minun hinta on specialiteetti hommasta 500 euroa / tunti. Siihen kuuluu myös ajoneuvodiagnostiikan tietyt palvelut. Muut specialiteetin osa-alueet ovat konetekniikka, juridiikka, konsultaatio ja koordinointi.
Ylläpito poistakoon jos siltä tuntuu!
Maailmassa on aina ollut REHELLISIÄ ja epärehellisiä. Viimeks mainittujen nimet kirjoitetaan aina pienellä etukirjaimella !
Otimme itse riskin. Ilmoituksen perusteella lähdimme katsomaan autoa (sattumoisin turun seudulla.. EI SAA YLEISTÄÄ).
Erikois auto,kummatkin turbot pois,menneet rikki. Moottorilla ajettu täyden remontin jälkeen 4000km.Tehokkaat kytkimet,nokat,kannet
1000hv. kestävät sisuskalut ! CP männät,kiertokanget,uusi kampiakseli !ym.ym.(autossa oleva moottori oli n. 500hv.,siis sisuskalut
1000 heppaisesta!) Ajattelimme että NYT löyty ! Täytyy kestää "normaali" ajossa.
Tenttasin kaveria jonka, "kuusen alla" auto oli, pitkään,sen minkä suinkin osasin.Auton omistaja/myyjä oli moottorin tehneen kaveri.
Mutta itse asiassa moottori velho autoa myi. Moottori velho oli ja on edelleenkin varmasti suomen kärkikaartiin lukeutuvia moottoreiden
virittäjiä.Ei eilisen teeren poikia niissä hommissa Onnistuu Vankkel moottoreiden virittämiset ym. ym. ,kaikki!
Olin kaikkein kiinnostunein moottorista ja sen todellisesta kunnosta ! Mitään mahdollisuuttahan ei ollut "sisuskaluihin" katsoa.
Sadalla sanalla kyselin siitä kaikkea mahdollista. Sanoin vielä "puoli leikilläni" että jos se sitten onkin muuta ja hajoaa niin mehän
sitten tiedetäänkin osoite mihin tuodaan se.......remonttiin. niko, HELL RACING. Ihan mukavan oloinen kaveri muuten mutta viimeiset sanat
auton/moottorin äärellä sillä oli. MUUSTA EN TIEDÄ,MUTTA MINÄ TAKAAN MOOTTORIN ! ! ! ja viittas kädellä moottoriin.
Kun sitten Hollolan Lahdessa avasimme moottorin (vasta talven jälkeen, siis seisoi).niin.....joopa jooooo.
Siellä oli CP männät,kiertokanget,ilmeisen hyvä kampiakseli,vahva kytkin,nokat,kansi ym.
Sillä moottorilla oli ajettu epäilemättä vain n. 4000km. Mutta se oli ajettu varmuudella, SORAMONTULLA,TÄYSKAASULLA,ILMAN MINKÄÄN
NÄKÖISIÄ ILMAN PUTSAREITA ! Eliniässäni en ole nähnyt niin paskaista moottoria,sisältä ! Jopa venttiilikoneistossa oli aivan rehellistä
soraa/hiekkaa ! Alakerrasta puhumattakaan. Sylintereissä pahoja kiinnileikkautumisen jälkiä ym. ym. Öljyt oli........TERVAA......
Heitettin moottori sananmukaisesti,vesilintuun,kaikkineen.Nyt siellä on "könnin kello" konehuoneessa.
Mitä tästä opimme. Melkovarmaan emme mitään....jaa ei sitä tiiä... ja kerran vielä. Riskin otimme ME.
Terveisiä NIKOLLE. Tullaan käymään kunhan keritään. Ei rähisemään vaan juttelemaan. Että sen verran rehellisyydestä(jota EI ollut)
Matkailu avartaa