OM628 moottori W124seen (kuuluiskohan Projektit-osioon)
- massikkamies
- Mersumies
- Viestit: 563
- Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
- Paikkakunta: Humppila
OM628 moottori W124seen (kuuluiskohan Projektit-osioon)
Aloin miettimään millasta projektia alkais suunnitteleen ja välähti V8-dieselin asentaminen W124 koriin. Ei pelkästään tehon takia vaan lähinnä sen takia että kasi on aina kasi. Ei varmaan toista samanlaista ihan äkkiä tulis vastaan.
Mitä ongelmia matkan varrella voi tulla? Eikös kuitenkin laillisesti pysty muutoskatsastaan, koska w124sessa ollut bensana jopa isompaakin konetta? Mitä kaikkia härpäkkeitä yleensäkkin tuo CDI-järjestelmä vaatii lisää?
Kertokaapa viisaammat.
Mitä ongelmia matkan varrella voi tulla? Eikös kuitenkin laillisesti pysty muutoskatsastaan, koska w124sessa ollut bensana jopa isompaakin konetta? Mitä kaikkia härpäkkeitä yleensäkkin tuo CDI-järjestelmä vaatii lisää?
Kertokaapa viisaammat.
Viimeksi muokannut massikkamies, Su 02.02.2014 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Re: OM628 moottori W124seen
Aika määrän vaatii rojua mukanaan toi muutos kun virtalukkoon,kaikki turvavarusteet siis esp,asr..kun ne taitaa keskustella keskenään.
Tossa projektipuolella oli joku S-kopankoneen siirto ja eihän se mikään ylivoimainen ole mutta erikoinen.
Paljonko tollanen pata painaja hevosta?í
Tossa projektipuolella oli joku S-kopankoneen siirto ja eihän se mikään ylivoimainen ole mutta erikoinen.
Paljonko tollanen pata painaja hevosta?í
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- massikkamies
- Mersumies
- Viestit: 563
- Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
- Paikkakunta: Humppila
Re: OM628 moottori W124seen
Siis onhan se ajatuksena ihan hullu. Sen ymmärrän itsekkin. Mutta eikös sitä sanota että kaikkee pitää kokeilla.
Tehoo siinä on vakiona 250 hv. Sillä ei mulle nii isoo merkitystä, saishan sen 606sestakin irti helpolla. ottaa vaan päähän kun kaikilla on niitä 606sia ja muita. Siitä tuli mieleen että täytys kokeilla jotain uutta.
Alkuperäsenä suunnitelmana olis tuottaa Saksasta esim. W220 josta voi hilppeet kyniä. Mitä äkkiä kattelin niin halvemmat alle 5000 €. Eikös varaosa käyttöön saanu tuoda ilman veroja jos ei rekisteröi sitä enää täälä?
Tehoo siinä on vakiona 250 hv. Sillä ei mulle nii isoo merkitystä, saishan sen 606sestakin irti helpolla. ottaa vaan päähän kun kaikilla on niitä 606sia ja muita. Siitä tuli mieleen että täytys kokeilla jotain uutta.
Alkuperäsenä suunnitelmana olis tuottaa Saksasta esim. W220 josta voi hilppeet kyniä. Mitä äkkiä kattelin niin halvemmat alle 5000 €. Eikös varaosa käyttöön saanu tuoda ilman veroja jos ei rekisteröi sitä enää täälä?
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Re: OM628 moottori W124seen
Ei taida mahtua "normi" lankkuun.
Alkup. V8 koreissa on rintapelti erilainen ja muistaakseni vaihteiston kohdalta tunneli suurempi.
CDI:ssä on vielä turbot sun muuta rojua laidoilla, joten leveyskin tulee varmasti ongelmaksi.
Naapurivoorumilla on useampikin CDI projekti 123/124/201:seen. Tosin rivikoneita, mutta osa leimattuna ajossa ja osa vielä rakenteilla.
Alkup. V8 koreissa on rintapelti erilainen ja muistaakseni vaihteiston kohdalta tunneli suurempi.
CDI:ssä on vielä turbot sun muuta rojua laidoilla, joten leveyskin tulee varmasti ongelmaksi.
Naapurivoorumilla on useampikin CDI projekti 123/124/201:seen. Tosin rivikoneita, mutta osa leimattuna ajossa ja osa vielä rakenteilla.
- massikkamies
- Mersumies
- Viestit: 563
- Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
- Paikkakunta: Humppila
Re: OM628 moottori W124seen
Mahtaisko sitte w126 olla fiksumpi vaihtoehto? Siinä kai enemmän tilaa. Tietysti jossei paljon heitä, niin kaippa sitä pystyisi vähän lisätilaa tekemään. Tarkoitus kuitenkin sille peruskorille tehdä täydellinen läpikäynti.
Joka tapauksessa V8-Dieseli himottaa ja W220 on sitten jo liian uuden mallinen mulle.
Joka tapauksessa V8-Dieseli himottaa ja W220 on sitten jo liian uuden mallinen mulle.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Re: OM628 moottori W124seen (kuuluiskohan Projektit-osioon)
Kannattaa myös tutustua moottorinvaihtolainsäädäntöön. Trafi pitää V8 malleja eri mallisarjaan kuuluvana eli peruslankun suurin ja tehokkain on 320E. Jos W124 vielä on mietinnässä, niin alkuperäiset V8 mallit 400E/E420 olisi järkevin lähtökohta. Ei tarvitse murehtia tehosäännöstä 7kg/kW eikä jarruista. Tekniikan painossa tuskin on isoa eroa. Myös perävälitys olisi sopiva ja perä on isolla 210mm lautaspyörällä (sama kuin W140). Näissä on ollut myös ASR (lisävarusteena), josta voi olla apua, kun on erilliset anturit molemmille takapyörille.
Re: OM628 moottori W124seen (kuuluiskohan Projektit-osioon)
Ois se 320CDi kin aika menijä ja erikoinen ja niitä saa kanssa kohtuu hintaan suomestakin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- massikkamies
- Mersumies
- Viestit: 563
- Liittynyt: Su 14.01.2007 22:20
- Paikkakunta: Humppila
Re: OM628 moottori W124seen (kuuluiskohan Projektit-osioon)
No juu hyvä huomio. Ehkä sitte tommonen 400E joutuu projektiks. Eihän W124 coupee oo ollu nelisatasena?tulimäki kirjoitti:Kannattaa myös tutustua moottorinvaihtolainsäädäntöön. Trafi pitää V8 malleja eri mallisarjaan kuuluvana eli peruslankun suurin ja tehokkain on 320E. Jos W124 vielä on mietinnässä, niin alkuperäiset V8 mallit 400E/E420 olisi järkevin lähtökohta. Ei tarvitse murehtia tehosäännöstä 7kg/kW eikä jarruista. Tekniikan painossa tuskin on isoa eroa. Myös perävälitys olisi sopiva ja perä on isolla 210mm lautaspyörällä (sama kuin W140). Näissä on ollut myös ASR (lisävarusteena), josta voi olla apua, kun on erilliset anturit molemmille takapyörille.
No itte tiedän yhen tollasen Om603sen tilalle vaihdetun 320cdi koneen niin on jo liian tavallinen.
Mitähän bokseja toi tekniikka kaikkiaan vaatii toimiakseen.
W123, W124, W201, W202 W210 ja Kaappi osia tarjolla! 045-8o46434
Re: OM628 moottori W124seen (kuuluiskohan Projektit-osioon)
Katoppa tuolta omasta projektistani mitä kaikkea tarvitsisi siirtää, se CAN-väylä tuottaa kovasti vaivaa, kun kaikki on kytketty toisiinsa. Ainakin seuraavat joutuisi luultavasti siirtämään: moottori sähkölaitteineen ja ohjausyksikköineen, virtalukko ja avain, vaihdelaatikko aivoineen, ESP, ABS-pumppu+kehät+anturit, kaasupolijin, etu-SAMit.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 49&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 49&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti