Tyäauto 300D
Re: Tyäauto 300D
Tuli pyöräytettyä kesävanteet alle, kaskummaa muutama homma tuli viikonlopun tehtävälistalle. Uudet etujouset, nykyset on erimittaset. Takapyöränlaakerissa oli välystä aika reippaasti, taidan nypätä tosta 260 raadosta koko navan, siihen vaihtelin uudet laakerit aikoinaan ja sillä laakerilla ajettiin ehkä 10tkm korkeintaan. Muistelin et olis senverran kettumainen vaihtaa...
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Entäs noi vanteet ja puskurin alalamput ovatko vaihtumas hienompiin
Re: Tyäauto 300D
Noi valot sopi omasta mielestä tohon linttakuosiin:D vanteet sutasen varmaan jossain vaihees hopeisiks, halvalla tätä "tehdään". Rahaa menny vissiin jotain 110€ yhteensä huoltotoimenpiteisiin sun muuhun ehjäykseen.
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Noi valot sopi omasta mielestä tohon linttakuosiin:D vanteet sutasen varmaan jossain vaihees hopeisiks, halvalla tätä "tehdään". Rahaa menny vissiin jotain 110€ yhteensä huoltotoimenpiteisiin sun muuhun ehjäykseen.
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Noissa dieseleissä kierroslukumittarille tulee tieto vauhtipyörän anturilta, W-napaa niiden latureissa ei yleensä ole.
Omaan projektiautoon tein bensalinjat Bilteman 8-millisestä kupariputkesta, pätevän oloista ja kohtuullisen hintaista tavaraa.
Omaan projektiautoon tein bensalinjat Bilteman 8-millisestä kupariputkesta, pätevän oloista ja kohtuullisen hintaista tavaraa.
Re: Tyäauto 300D
Tuli tänään vaihdettua öljyt ja etujouset meseen aikani kuluks, kävin motonetistä hakemassa sähkösen imupumpun ja pari kannua öljyä. Aika näppärästi kävi öljynvaihto, ensimmäistä kertaa ikinä, ei tippaakaan tallin lattialla
Kaverin kanssa ostettiin tollanen biltemalainen jousipuristin muutama vuosi sitten, moneen autoon on sillä sen jälkeen jouset vaihdettu.. Kyllä on ollu hintansa arvonen vehje vaikka moni biltemalaisia on haukkunukki.
Katkasin vakiojousista puolenkierrosta pois ja laitoin 1 kumit, paikalla oli vakio jouset mistä oli laikkasetä ottanu ainakin kierroksen pois, kakkosen kumitki siellä näytti olevan.. Silti jäi toi keula kauheen korkeen oloseks, varmaan jonku neloskoneen jouset oli luultavasti paikallaan... Huomenna nappaan vielä puolenkierrosta jousista pois, kattoo sitte mihin asettuu.... Hitsi hommiks menee ainakin kuskinpuolella, jousilautasen sisäreunassa oli "vähän" haperaa
Huomenna takapyörän navan vaihto ja jäähdytetyt levyt eteen.
Kaverin kanssa ostettiin tollanen biltemalainen jousipuristin muutama vuosi sitten, moneen autoon on sillä sen jälkeen jouset vaihdettu.. Kyllä on ollu hintansa arvonen vehje vaikka moni biltemalaisia on haukkunukki.
Katkasin vakiojousista puolenkierrosta pois ja laitoin 1 kumit, paikalla oli vakio jouset mistä oli laikkasetä ottanu ainakin kierroksen pois, kakkosen kumitki siellä näytti olevan.. Silti jäi toi keula kauheen korkeen oloseks, varmaan jonku neloskoneen jouset oli luultavasti paikallaan... Huomenna nappaan vielä puolenkierrosta jousista pois, kattoo sitte mihin asettuu.... Hitsi hommiks menee ainakin kuskinpuolella, jousilautasen sisäreunassa oli "vähän" haperaa
Huomenna takapyörän navan vaihto ja jäähdytetyt levyt eteen.
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Lähes koko päivä vietetty tallilla, motonetin reissu tuli taas vaihteeks tehtyä välissä... Ostin nyt kuitenkin uuden laakerin sinne takapyörään ja napaan sen helan, oli menny jo niin moroks ettei tehny mitään. Varaosa-autosta jouduin kuitenki repimään navan irti ja ottaan sen laippa osan tohon omaan, se laakerin sisäkehä oli pyörittäny sen ihan tohjoks..
Ihmettelin et mitä kaikkee ylimäärästä tilpehööriä ton laakerin mukana tuli, eikös noi oo vetarille tarkotettu noi tähtikanta pultit?
Isommat jarrutki saatiin kasattua paikalleen, nihilistinä en ostanu uusia levyjä vaan raakasti rälläkällä reunasta levy tasaseks ja paikalleen, vanteet vaihtu myös tuumaa pienemmäks ja paremmalla et:llä oleviks. Etujousista lähti vielä puolenkierrosta
Ihmettelin et mitä kaikkee ylimäärästä tilpehööriä ton laakerin mukana tuli, eikös noi oo vetarille tarkotettu noi tähtikanta pultit?
Isommat jarrutki saatiin kasattua paikalleen, nihilistinä en ostanu uusia levyjä vaan raakasti rälläkällä reunasta levy tasaseks ja paikalleen, vanteet vaihtu myös tuumaa pienemmäks ja paremmalla et:llä oleviks. Etujousista lähti vielä puolenkierrosta
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Onkos kellään mitään hajua millä varaosanumerolla perän stefat menee? Se kardaanin stefa falskaa jonkun verran. Mahtaako laatikon öljynlauhduttimen putkia saada uusia orginaaleja mihin hintaan? Tohon dt teetin sillon aikoinaan uudet teräspunoksiset mut oli niin hemmetin arvokkaat et tohon en enää kyl sellasia laita
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Oletpa erittäin ja uskomattoman monitaitoinen sälli kun olet kaiken kertomasi itse omin käsin tehnyt. Ja tosi sisukas ja kärsivällinen.
Re: Tyäauto 300D
En tiedä et olikos toi jonkin sortin sarkasmia Sen verran täytyy kyllä sanoa että lähes joka viikonloppu on ollut kaveri ja isäukko apumiehinä mukana Hermot on menny niin monet kerrat että sillä raivolla olis kirveen kanssa kaatanu puolen hehtaaria mettää
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Sen verran vielä.Kyttis- kirjoitti:En tiedä et olikos toi jonkin sortin sarkasmia Sen verran täytyy kyllä sanoa että lähes joka viikonloppu on ollut kaveri ja isäukko apumiehinä mukana Hermot on menny niin monet kerrat että sillä raivolla olis kirveen kanssa kaatanu puolen hehtaaria mettää
Voit rauhassa uskoo, että kunnioitus ja ihailu on vilpitön. Työmäärä on varmasti ollut mieletön. Sitä ennen täytyy osata tehdä ja tietää mitä ja miten. Kaikilla ei ole hermoja edes yrittää moista puhumattakaan osaamisesta. Ei ainakaan minulla.
Re: Tyäauto 300D
Tämänpäivän aiheena kierroslukumittarin herätys, eli + ryöstin kellolta, -G mittarin runkoon, ja W ELR releen taakse TD napaan. Samalla kun totesin kierroslukumittarin toimivan, nasahti kaasuvivustosta sellanen palloliitos kappaleiks. Sattu oleen pöydällä turbomallin kaasuvivusto mistä sitte hitsailtiin sopiva tanko tilalle.
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Taas menty hiukan eteenpäin, vaihdatin polttoaineputket tankilta pumpulle viimeviikolla, nytten kun ne putket ei vuoda enää ni huomasin et syöttöpumpun päältä vuotaa aikaslailla, viikonlopulle taitaa sekin homma jäädä ku ei pysty autoa viikolla seisottaan. Sattuisko kellään olemaan räjäytyskuvaa tai vastaavaa siihen pumppuun? ei menis osat välttämättä niin sekasin:D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
lähdön tiivisteet,
ei kai siinä pumppua tarvitse purkaa
mutta erikoisavainta kaipaa
asiasta mitään tietämättä, mutta isot pojat ovat täällä aiemminkin moisesta ongelmasta puhuneet
haulla varmaan löytyy tarkempia työohjeita
ei kai siinä pumppua tarvitse purkaa
mutta erikoisavainta kaipaa
asiasta mitään tietämättä, mutta isot pojat ovat täällä aiemminkin moisesta ongelmasta puhuneet
haulla varmaan löytyy tarkempia työohjeita
autodidakti
Re: Tyäauto 300D
Jaaha, tämä vehje menee purkuun 25.05. Rupes lämmityslaitteen kenno vuotamaan ja ruostetta on enemmänku tarpeeks, into ei vaan yksinkertasesti riitä, alipainepumppu ja etulokarit menee ainaki omaan käyttöön, muita osia voi kysellä numerosta 045 8071885
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
Re: Tyäauto 300D
Kesän ylittehän pääsee ilmankin lämppäriä. Kojetaulun purku ja kasaus on vähintään 1 - 2 päivän homma osaavallekkin. Harmin paikka että näin kävi
Re: Tyäauto 300D
Jaahas, päivitellääs välillä, valkonen 124 tosiaan juu meni purkuun, tilalle tuli perjantaina hommattua -89 w124 300TD 5 vaihteinen manuaali.... Kori on jo parhaat päivänsä nähnyt, mutta kone käy tosi nätisti ja laatikko ei pahemmin rutise. Klapeja tällä vissiin on kuskattu... Tätä olis nyt tarkotus pikkuhiljaa laitella leimakuntoon ja sitten raakaa ajoa... Näpräämistä kyllä riittää:
Takapäähän saabin iskarit ja sedanin jouset
Tunkinreikien ympärykset ja takakaaret tarvii hitsata
Tankinluukku vaihtaa
Keskuslukitus korjata
Kaikki polttimot vaihtaa kojelautaan
Ja sitten kesällä maali päälle, ajattelin joko vihreetä tai keltasta
Varmasti jotain vielä löytyy ja ilmenee, korjataan sitten sitä mukaa...
Tuossa muutama kuva Rytöstä
Onko kellään mitään ideaa tosta ylimääräsestä lukosta että mitä siitä mahtaa tapahtua?:D
Takapäähän saabin iskarit ja sedanin jouset
Tunkinreikien ympärykset ja takakaaret tarvii hitsata
Tankinluukku vaihtaa
Keskuslukitus korjata
Kaikki polttimot vaihtaa kojelautaan
Ja sitten kesällä maali päälle, ajattelin joko vihreetä tai keltasta
Varmasti jotain vielä löytyy ja ilmenee, korjataan sitten sitä mukaa...
Tuossa muutama kuva Rytöstä
Onko kellään mitään ideaa tosta ylimääräsestä lukosta että mitä siitä mahtaa tapahtua?:D
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03
- Ville Komulainen
- Asiantuntija
- Viestit: 651
- Liittynyt: Su 20.04.2003 22:05
- Paikkakunta: Mellilä
Re: Tyäauto 300D
Ruvennut pikkuvika häiritteen, kone vikisee koko kierrosalueen läpi... Hihnankiristimen keinu ja rulla on uusia, laturin vaihdoin tänään kokeilumielessä, ei vaikutusta... Vesipumppukin näyttää uudenkarheelta, voisko ohjaustehostin pitää vikinää?
W124 260E -87, W124 300DT -91, W124 300D -86, W124 300TD -88, W210 220cdi -02, S211 320cdi -03