500SE v8 vai 600S V12
500SE v8 vai 600S V12
Juu Elikkäs nyt ois hakusessa jompikumpi mutta kummastakaan autosta ei ole kokemusta niin mitäs mieltä kanssa foorumilaiset on. Kertokaa ihmeessä omia kokemuksia kyseisistä autoista ja mitä tulisi ottaa osto tilanteessa huomioon? Kiitos jo etukäteen
Re: 500SE v8 vai 600S V12
ilmeisesti molemmat w140 koppasia? vai uudempia? vai mitä koppaa.. onhan noita 500 se:täkin saanu ainakin w126 kopassa ja w140 ja sen seuraajassa ja varmaan senkin seuraajana. v12 konetta en tiedä onko muissa, kun w140 kopassa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 500SE v8 vai 600S V12
V12 konetta on saanut W140:ssä ja myös kaikissa sen jälkeenkin tulleissa S/CL/SL-malleissa. Tosin moottorityyppi on vaihtunut muutamaan kertaan ja on tullut mukaan ahtimia yms. pientä kivaa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Löytyy myös E sarjasta. http://www.youtube.com/watch?v=k0e-RAFJwK0" onclick="window.open(this.href);return false; sorry OT.
Re: 500SE v8 vai 600S V12
missäs vuosimallissa tuo w126 vaihtuu w140? 500 se on vm93 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/6051116" onclick="window.open(this.href);return false; 600 s on vm 91 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/600/6052534" onclick="window.open(this.href);return false;
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Eikös SE ole W126 S sarjan merkintä?.
No, tuosta V12 koneesta taitaa MikaT:llä olla "parhaat" kokemukset koneen osalta..eikös hän tehnyt hieman laajemman huollon omaan silloiseen ässään.
Oletan kuitenkin nyt että kyse on samasta korista kysyjällä, W140 ja koneet V12 tai V8.
Vaikea kait toisten on sanoa juutajaata, käy kokeilemassa molemmat....eiköhän valinta kallistu V12 koneiseen.
.
No, tuosta V12 koneesta taitaa MikaT:llä olla "parhaat" kokemukset koneen osalta..eikös hän tehnyt hieman laajemman huollon omaan silloiseen ässään.
Oletan kuitenkin nyt että kyse on samasta korista kysyjällä, W140 ja koneet V12 tai V8.
Vaikea kait toisten on sanoa juutajaata, käy kokeilemassa molemmat....eiköhän valinta kallistu V12 koneiseen.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 500SE v8 vai 600S V12
koe ajo on kyllä varmin tapa katsoa kummasta tykkää enempi. kyllä tuo vaimokin kallistu v12 puoleen jotenka kun sen ostaisi niin voisi makuuhuone elämäkin piristyä
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Järkevämpi ja halvempi vaihtaa emäntä...ellei oma suorituskyky johdu Mersustarooppis93 kirjoitti:koe ajo on kyllä varmin tapa katsoa kummasta tykkää enempi. kyllä tuo vaimokin kallistu v12 puoleen jotenka kun sen ostaisi niin voisi makuuhuone elämäkin piristyä
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: 500SE v8 vai 600S V12
miks ees kysyä jos on ostamassa top-end autoa. ostaa sen V12 ja unohtaa kompromissit. MikaT tosiaan teki totaalisen konerempan V12 koneeseen ja nykyää se auto on "Ilipo" eiku "Ilpo L" nimimerkillä (ainaki mese.fi) ja onha se ny saatanan mahtava kärry V12 koneella.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Tuolta voi vähän noita teknisiä tietoja vertailla:
http://www.mercefreaken.com/modellene/140/140.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercefreaken.com/modellene/140/140.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: 500SE v8 vai 600S V12
jos ei ole rahasta kiinni tuon ostaminen, niin v12 tietenkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Miten sen nyt sievästi sanoisi ettei aiheuttaisi herneen nenään vetoja mihinkään päin.
En suosittele 600sta kyllä kenellekkään joka ei ole perillä auton elektroniikasta ja moottorista.
En myöskään sellaiselle jolla ei ole omasta takaa huolto/remppapaikkaa ja kokemusta ko. autosta.
Jos huollot/rempat pitää teettää korjaamolla niin on muuten kallista lystiä.
Harva paja nykypäivänä edes ottaa V12 konetta työn alle jos siihen tulee jotain vikaa.
Omalla tavallaan eksoottinen moottori ja todella hieno sellainen, Toimiessaan.
Itse kyllä voisin ottaa ajoon toisen 600:sen koska vaan, Hieno peli, siitä ei pääse mihinkään. Paras auto joka minulla on ikinä ollut.
Myynti v ituttaa vieläkin vaikka siitä on kohta 2vuotta.
En suosittele 600sta kyllä kenellekkään joka ei ole perillä auton elektroniikasta ja moottorista.
En myöskään sellaiselle jolla ei ole omasta takaa huolto/remppapaikkaa ja kokemusta ko. autosta.
Jos huollot/rempat pitää teettää korjaamolla niin on muuten kallista lystiä.
Harva paja nykypäivänä edes ottaa V12 konetta työn alle jos siihen tulee jotain vikaa.
Omalla tavallaan eksoottinen moottori ja todella hieno sellainen, Toimiessaan.
Itse kyllä voisin ottaa ajoon toisen 600:sen koska vaan, Hieno peli, siitä ei pääse mihinkään. Paras auto joka minulla on ikinä ollut.
Myynti v ituttaa vieläkin vaikka siitä on kohta 2vuotta.
-
- Mersumies
- Viestit: 2779
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 500SE v8 vai 600S V12
ISOMPI AINA PAREMPI!!!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 500SE v8 vai 600S V12
itsehän en oikeastaan tiedä mitään mikä tulee autosähköihin mutta kyllä yks moottori saadaan aina kuntoon. pienitalli löytyy pihalta jos jtn tarviaa tehdä ja isompikin saadaan tarvittaessa (esim jos kone hajoaa niinkuin teillä hajosi) ja huolloista sen verran että jos autossa on täydellinen huoltokirja niin silloin käytän sen ainoastaan perus huollossa että saa merkinnän h-kirjaan eli tulpat,öljyt,vaihteisto ja perä öljyt ei muuta mutta tulee tuollekkin varmaan 500e hintaa ellei enempikin.Mika.T kirjoitti:Miten sen nyt sievästi sanoisi ettei aiheuttaisi herneen nenään vetoja mihinkään päin.
En suosittele 600sta kyllä kenellekkään joka ei ole perillä auton elektroniikasta ja moottorista.
En myöskään sellaiselle jolla ei ole omasta takaa huolto/remppapaikkaa ja kokemusta ko. autosta.
Jos huollot/rempat pitää teettää korjaamolla niin on muuten kallista lystiä.
Harva paja nykypäivänä edes ottaa V12 konetta työn alle jos siihen tulee jotain vikaa.
Omalla tavallaan eksoottinen moottori ja todella hieno sellainen, Toimiessaan.
Itse kyllä voisin ottaa ajoon toisen 600:sen koska vaan, Hieno peli, siitä ei pääse mihinkään. Paras auto joka minulla on ikinä ollut.
Myynti v ituttaa vieläkin vaikka siitä on kohta 2vuotta.
V12 sound of power
ps eihän tuosta autosta korjauskokemuksia yms tarvia sun topicista löytyy aika hyvin tietoa jos jtn ongelmia tulee
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Hyvä kommentoida, kun ei ole omistanut kumpaakaan, mutta jo maalaisjärki sanoo, että ilman muuta V8. Kaikki eksoottinen kun on kivaa toimiessaan, mutta en tahtoisi että kalliin vian sattuessa joku asentaa navettansa takana jonkun Cedricin dieselin kuussataseen Mersuun...
Siis ihan yleisellä tasolla kommentoitu ottamatta kantaa kysyjän tietotaitoon, tulotasoon, ikään, kokemukseen tai mihinkään muuhunkaan (näistähän en voi tietää).
Siis ihan yleisellä tasolla kommentoitu ottamatta kantaa kysyjän tietotaitoon, tulotasoon, ikään, kokemukseen tai mihinkään muuhunkaan (näistähän en voi tietää).
Re: 500SE v8 vai 600S V12
niinhän ne on kun toimivat mutta eiköhän se oo tuo v12 mikä pihaan nyt tulee ja tietotaitoa on sopivasti mitä moottoreihin tulee enemmän huolettaa nuo sähköviat kun noissa tuota härpäkettä löytyy ja jos kone hajoaa niin ei sinne mitään dieseliä laiteta kyllä se v12 siellä on ja pysyytn62634 kirjoitti:Hyvä kommentoida, kun ei ole omistanut kumpaakaan, mutta jo maalaisjärki sanoo, että ilman muuta V8. Kaikki eksoottinen kun on kivaa toimiessaan, mutta en tahtoisi että kalliin vian sattuessa joku asentaa navettansa takana jonkun Cedricin dieselin kuussataseen Mersuun...
Siis ihan yleisellä tasolla kommentoitu ottamatta kantaa kysyjän tietotaitoon, tulotasoon, ikään, kokemukseen tai mihinkään muuhunkaan (näistähän en voi tietää).
Re: 500SE v8 vai 600S V12
V12!
Mutta se vaatii sitten paksua lompakkoa ja hyvää korjaamoa. Tuota isoa vinkkeliä kun ei ihan kokemattomimman kannata alkaa kotipihassa aukomaan, ja muutenkin pienempiinkin remppoihin saattaa äkkiä se tonnista viiteen per kerta mennä että heilahtaa.
V8 on huomattavasti huoltoystävällisempi ja edullisempi pitää. Mutta aika vaisuhan se on tuohon täysmoottoriin verrattuna. Mutta ota kumpi otat, pääasia että pidät hyvin. Huonolla huolenpidolla pilattu harvinaisuus on
Ja iso autonhankintaan! Hienoa, että joku uskaltaa hankkia näitä
Mutta se vaatii sitten paksua lompakkoa ja hyvää korjaamoa. Tuota isoa vinkkeliä kun ei ihan kokemattomimman kannata alkaa kotipihassa aukomaan, ja muutenkin pienempiinkin remppoihin saattaa äkkiä se tonnista viiteen per kerta mennä että heilahtaa.
V8 on huomattavasti huoltoystävällisempi ja edullisempi pitää. Mutta aika vaisuhan se on tuohon täysmoottoriin verrattuna. Mutta ota kumpi otat, pääasia että pidät hyvin. Huonolla huolenpidolla pilattu harvinaisuus on
Ja iso autonhankintaan! Hienoa, että joku uskaltaa hankkia näitä
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Voi tulla hiukan enempikin. Listahinta merkkihuollossa tulpanvaihdolle omaan v8:iin on 748 euroa. Öljyt, suodattimet ja tiivisteet töineen tuohon päälle niin veikkaan näppituntumalla 2000 euroa.rooppis93 kirjoitti:... perus huollossa että saa merkinnän h-kirjaan eli tulpat,öljyt,vaihteisto ja perä öljyt ei muuta mutta tulee tuollekkin varmaan 500e hintaa ellei enempikin.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Useamman omistaneena suosittelisin Japanista 600-mallia 50-80tkm ajettuna grade 4 -yksilöä. Hintaa kaikkine kuluineen Suomeen toimitettuna on 4000-7000 euroa, riippuen luonnollisesti kilometreistä ja kuun asennosta huutokaupoissa. Nämä ovat pääsääntöisesti kuin pakasta vedettyjä ja täysin ruosteettomia. Omalla kohdallani näiden 600:sten omistaminen ei ole vaatinut paksua lompakkoa, huoltokulut ovat olleet perus diesel-väyrysen luokkaa kaikkineen. Tämä on johtunut taas siitä, että on ostettu se valmiiksi hyväkuntoinen Japani-yksilö heti alkuunsa.
Nämä 200-300tkm+ ajetut "suomipommit" jättäisin itse välistä, pelkästään jo ruostumisen ja useammassa tapauksessa huollon puutteen vuoksi. Näiden 600:sten ongelma on juurikin siinä, ettei niitä ihmiset uskalla ostaa kaiken pelottelun keskellä, sitten kun se lopulta ostetaan se on suolassa uitettu motonetin osilla huollettu paskalavetti +300tkm ajosuoritteineen jota on paikkailtu värikoodatulla kilikalilla illan pimeydessä.
Nämä 200-300tkm+ ajetut "suomipommit" jättäisin itse välistä, pelkästään jo ruostumisen ja useammassa tapauksessa huollon puutteen vuoksi. Näiden 600:sten ongelma on juurikin siinä, ettei niitä ihmiset uskalla ostaa kaiken pelottelun keskellä, sitten kun se lopulta ostetaan se on suolassa uitettu motonetin osilla huollettu paskalavetti +300tkm ajosuoritteineen jota on paikkailtu värikoodatulla kilikalilla illan pimeydessä.
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Kskustelufoorumilla kun ollaan niin kerron mitä itse välttäisin kuin ruttoa: V12, W124 4matic, sekä "uusi" ilmajousitus kuin myös ABC. Ihan vaan oman stressitilanteen takia, pitää harrastaa niitä mitä pystyy
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Niin olikos näissä se jakolaatikko ongelmana?karra kirjoitti:Kskustelufoorumilla kun ollaan niin kerron mitä itse välttäisin kuin ruttoa: W124 4matic
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Niissä on jotain ongelmaa että hydrauliöljyt vuotaa sinne jakotoosaan. Niihinhän tehdään jotain muutoksia, että se koko systeemi puretaan sieltä pois. Kai sinne joku kitkalukko jää sitten, että ei se tasauspyörästö avoin oo eikä myöskään lukossa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: 500SE v8 vai 600S V12
No - 4Maticissa on tuo ongelma. Sedanilla on ajettu n. 70 tkm vuotavalla laatikolla, vuoto on tosin erittäin vähäistä mutta kuitenkin. Ei haittaa nelikon toimintaa. Tonnilla kuntoon.
En itse katsoisi vältettäväksi. Tuosta automaattisen nelikon kytkeytymisen poistamisesta voidaan olla montaa mieltä.
En itse katsoisi vältettäväksi. Tuosta automaattisen nelikon kytkeytymisen poistamisesta voidaan olla montaa mieltä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Onpas mielenkiintoinen ketju!
Ammattimaallikkona ihmettelen kovin tuota V12 puolesta puhumista. Olen nimittäin elänyt siinä käsityksessä, että se olisi koneena hyvinkin epäluotettava. Nimittäin toinen käsitys jossa olen elänyt, on se että V8 ja Mercedes Benz ovat kaksi parasta asiaa mitä yhdessä lauseessa voi olla
Ne soundit, huh huh...
Ammattimaallikkona ihmettelen kovin tuota V12 puolesta puhumista. Olen nimittäin elänyt siinä käsityksessä, että se olisi koneena hyvinkin epäluotettava. Nimittäin toinen käsitys jossa olen elänyt, on se että V8 ja Mercedes Benz ovat kaksi parasta asiaa mitä yhdessä lauseessa voi olla
Ne soundit, huh huh...
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Itsellä on tällähetkellä V12 Ässässä ja CL:ässä ABC jousitus. Kokemusta löytyy myös Airmaticista.karra kirjoitti:Kskustelufoorumilla kun ollaan niin kerron mitä itse välttäisin kuin ruttoa: V12, W124 4matic, sekä "uusi" ilmajousitus kuin myös ABC. Ihan vaan oman stressitilanteen takia, pitää harrastaa niitä mitä pystyy
Itse en ostaisi W211 Mersua ilman Airmaticia missään nimessä. Kyyti on niin paljon hienompi kuin rautajousisessa ja Airmaticin korjaaminen ei loppuen lopuksi ole niin kallista kuin aina puhutaan. Osat täytyy etsiä muualta kuin Vehosta.
V12 Moottorissa ei ole ollut ongelmia. mutta vaihteisto on temppuilut.
ABC jousituksen suurin ongelma on siinä käytettävä Pentosiini joka sotkee järjestelmän. Se taas aiheuttaa magneettiventtiilien tukkeutumista ja pelkästään komponenttien puhdistuksella sen saa taas toimimaan ! Merkkiliikkeessä ohjaavat vaihtamaan aina 2000-3000€ maksavia komponentteja vaikka vika johtuu vaan "liasta"
Dodge Charger 440 R/T 1969
-
- Mersumies
- Viestit: 2779
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 500SE v8 vai 600S V12
Taitaa olla niin yksilöitä nämä autotkin. Se mikä jollain pelaa hienosti, jollain toisella taas aiheuttaa pelkkää harmia ja vie rahaa kuin rantarosvo. Ja sitten taas vika, joka toiselle on iso, niin jollekkin toiselle voi olla pikkujuttu. Sitten on vielä ne, joiden kälyn kaiman kummin enon kaverin autossa on kuulemma ollut kaikki viat.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99