Petehrin W202 C280T // Wald
Petehrin W202 C280T // Wald
Muutama vuosi sitten päätin etten enään koskaan tule korjaamaan kolaroituja "romuja", samalla vannoin pysyväni erossa myös ruostekorjauksista.
Useamman vuoden käyttöautona palvellut 124 alkaa tulemaan tiensä päähän ja oli aika katsella tilalle jotain uudempaa. Jotenkin eksyin taas selaamaan AVK:n sivuja ja pitkän etsimisen jälkeen silmiin osui yksi vaatimukset täyttävä yksilö.
Pihaan tuli vasemmasta etukulmasta kolaroitu, mutta kattavilla varusteilla oleva 1998 vuosimallin C280 Sport farmari:
Varustelista:
059 - NO CODE
200A - LEATHER
201A - LEATHER BLACK
220 - PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
240 - OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
292 - SIDEBAG
312 - NO CODE
331 - CASSETTE COMPARTMENT
345 - RAIN SENSOR
351 - AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
414 - ELECTRIC TILT / SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
471 - ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
551 - ANTI-THEFT / ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 - FOLDING ARMREST, FRONT
580 - AIR CONDITIONER
584 - ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
600 - HEAD LAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 - EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 - XENON HEADLIGHTS
645 - WINTER TIRES M + S
673 - HIGH-CAPACITY BATTERY
675 - SPORTS UNDERCARR.W/LIGHT-ALLOY WHEELS,AMG,6-HOLE
682 - FIRE EXTINGUISHER
744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
809 - AEJ 06/1/M/X
810 - SOUND SYSTEM
819 - CD CHANGER
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 - HEATED SCREEN WASH SYSTEM
925 - AIR POLLUTION CONTROL D4 EU3-MEASURES
956 - EQUIPMENT PACKAGE SPORT
988 - REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Väri ja varusteet osui enemmän kuin kohdalleen joten pakkohan tästä on vielä elvyttää toimiva käyttöauto.
Homma käynnistyi kun otin auton nosturiin ja vaihdoin katkenneen alatukivarren tillalle ehjän osan.
Samalla koekäytin tekniikan ja sain auton liikkumaan ominavuin.
Sitten auto siirtyikin vastavalmistuneeseen kotitalliin ja siellä homma aloitettiin purkamalla puskurit ja listat pois jotta päästiin kartoittamaan ruoste- ja kolarivaurioiden laajuus.
Ainut hitsausta vaativa ruostevaurio löytyi oikeanpuolen takapyöräkotelosta.
Ruostekohdat sai yllättävän hyvin puhdistettua puhtaalle pellille ja kaikki luukutkin sai elvytettyä vaikka ne aluksi pahalta näyttivätkin. Tässä muutama kuva:
Sisälokarin kiinnikekohta korjattuna:
Tässä ruostekohdat pohjamaalattuna:
Ja tässä pohjamaalin päälle vedetty saumakitti:
Eturengas oli lyönyt pyöräkotelon melko rajusti littiin:
Lattia oli niin pahasti sisällä ettei sitä olisi kannattanut lähteä väkisin oikaisemaan joten leikkasin reilun palan pois:
Seuraavaksi homma jatkuu tästä sopivan korjauspalan irroituksen ja sovittelun merkeissä.
Useamman vuoden käyttöautona palvellut 124 alkaa tulemaan tiensä päähän ja oli aika katsella tilalle jotain uudempaa. Jotenkin eksyin taas selaamaan AVK:n sivuja ja pitkän etsimisen jälkeen silmiin osui yksi vaatimukset täyttävä yksilö.
Pihaan tuli vasemmasta etukulmasta kolaroitu, mutta kattavilla varusteilla oleva 1998 vuosimallin C280 Sport farmari:
Varustelista:
059 - NO CODE
200A - LEATHER
201A - LEATHER BLACK
220 - PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
240 - OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
292 - SIDEBAG
312 - NO CODE
331 - CASSETTE COMPARTMENT
345 - RAIN SENSOR
351 - AUTOMOTIVE PILOT-SYSTEM (APS)
414 - ELECTRIC TILT / SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 - 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
471 - ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
551 - ANTI-THEFT / ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
570 - FOLDING ARMREST, FRONT
580 - AIR CONDITIONER
584 - ELECTRIC WINDOW LIFTER, 4-WAY, V 124, 6-WAY
600 - HEAD LAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 - EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 - XENON HEADLIGHTS
645 - WINTER TIRES M + S
673 - HIGH-CAPACITY BATTERY
675 - SPORTS UNDERCARR.W/LIGHT-ALLOY WHEELS,AMG,6-HOLE
682 - FIRE EXTINGUISHER
744U - BRILLIANT SILVER METALLIC
809 - AEJ 06/1/M/X
810 - SOUND SYSTEM
819 - CD CHANGER
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 - HEATED SCREEN WASH SYSTEM
925 - AIR POLLUTION CONTROL D4 EU3-MEASURES
956 - EQUIPMENT PACKAGE SPORT
988 - REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
Väri ja varusteet osui enemmän kuin kohdalleen joten pakkohan tästä on vielä elvyttää toimiva käyttöauto.
Homma käynnistyi kun otin auton nosturiin ja vaihdoin katkenneen alatukivarren tillalle ehjän osan.
Samalla koekäytin tekniikan ja sain auton liikkumaan ominavuin.
Sitten auto siirtyikin vastavalmistuneeseen kotitalliin ja siellä homma aloitettiin purkamalla puskurit ja listat pois jotta päästiin kartoittamaan ruoste- ja kolarivaurioiden laajuus.
Ainut hitsausta vaativa ruostevaurio löytyi oikeanpuolen takapyöräkotelosta.
Ruostekohdat sai yllättävän hyvin puhdistettua puhtaalle pellille ja kaikki luukutkin sai elvytettyä vaikka ne aluksi pahalta näyttivätkin. Tässä muutama kuva:
Sisälokarin kiinnikekohta korjattuna:
Tässä ruostekohdat pohjamaalattuna:
Ja tässä pohjamaalin päälle vedetty saumakitti:
Eturengas oli lyönyt pyöräkotelon melko rajusti littiin:
Lattia oli niin pahasti sisällä ettei sitä olisi kannattanut lähteä väkisin oikaisemaan joten leikkasin reilun palan pois:
Seuraavaksi homma jatkuu tästä sopivan korjauspalan irroituksen ja sovittelun merkeissä.
Viimeksi muokannut Petehri, Ma 23.02.2015 10:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Pysyykö bensana? Hyvät on optiot!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Kyllä pysyy! Tätä ei millään diesel koneella pilata! Yllättävän vähän muuten tarjolla tällaisia bensa V6-koneella olevia c mallin farmareita. Muutamia silloin tällöin näkynyt myynnissä, mutta ylensä aika huonoilla varusteilla ja värimailma jotain järkyttävää tyyliin sininen päältä ja punainen sisusta.EVO X kirjoitti:Pysyykö bensana? Hyvät on optiot!
Tehdas asenteiset xenon valot oli tässä mukava yllätys. Niitä harvemmin näkee 202 koppaisissa.
Komiasta niin tiedä, mutta kai tuosta vielä emännälle toimivan kauppa auton saa elvytettyä.Dixon kirjoitti:Komiaa
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Hienon näköistä jälkeä! laitahan tuosta kotitallin rakennuksesta tarinaa.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Seurataan. s203 on melkein paras hopeana ja mustalla sisustalla. Hyvä valinta.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Messerschmitt kirjoitti:Seurataan. s203 on melkein paras hopeana ja mustalla sisustalla. Hyvä valinta.
202.. Mutta seurataan tääläkin!
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
oho näppivirhe
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Tänään sain parin tunnin iltapuhteena leikattua reilun korjauspalan irti:
Autossa oli paikoillaan melko harvinaisen muotoinen sport ratti, mutta nahkakehä oli parhaat päivänsä nähnyt. Nappasin ratin irti vielä illan päätteeksi ja huomenna se lähtee nahka mestarille korjattavaksi. Sisusta oli muuten onneksi hyvin säilynyt eikä vaadi sen suurempia kunnostus toimenpiteitä.
Autossa oli paikoillaan melko harvinaisen muotoinen sport ratti, mutta nahkakehä oli parhaat päivänsä nähnyt. Nappasin ratin irti vielä illan päätteeksi ja huomenna se lähtee nahka mestarille korjattavaksi. Sisusta oli muuten onneksi hyvin säilynyt eikä vaadi sen suurempia kunnostus toimenpiteitä.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
viksun näkönen kuutos cee tulossa..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
OT : Miten voi olla mahdollista että oot remppaillut kotiiskin tallin? Herra laajentaa yrityksen toimitiloja, puuhailee siellä päivät pitkät ja vielä on virtaa koti tallissa touhustella. Varo ettei rupee kypäräkorjaamo kutsuun
Nostan hattua tosta virran ja motivaation määrästä!
edit : suu pesty saippualla
Nostan hattua tosta virran ja motivaation määrästä!
edit : suu pesty saippualla
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
...minkä merkkinen tuo nosturi on ?
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Oot Sami ihan oikeilla jäljillä... työmaalla tulee nykyisin tehtyä vain töitä. Siellä ei omat harraste projektit ole edistynyt vuosiin, kun aina on olevinaan jotain "tärkeämpää" tekemistä.Sami T kirjoitti:OT : Miten voi olla mahdollista että oot remppaillut kotiiskin tallin? Herra laajentaa yrityksen toimitiloja, puuhailee siellä päivät pitkät ja vielä on virtaa koti tallissa touhustella. Varo ettei rupee kypäräkorjaamo kutsuun Vai meneekö toi kotosalla ihan terapian kannalta?
Nostan hattua tosta virta määrästä kun sitä jostain riittää tuollain ja ilman mitää douppausta
Nyt kun vihdoin sain oman tallin kuntoon ja pääsin taas oikein tosissani tekemään jotain autoa itselle tulee siitä uskomattoman hyvä fiilis! Ei tarvi laskea tunteja eikä miettiä sitä kuinka kalliiksi kokoajan juoksevat tunnit tulee asiakkaalle. Jotenkin todella rentouttavaa pistää puhelin kiinni ja tehdä jotain mistä oikeasti tykkää ilman että joku on kokoajan nykimässä hihasta.
Kiitoksia! Tässä lyhyesti tarinaa ja reilusti kuvia talli projektista:94zip kirjoitti:Hienon näköistä jälkeä! laitahan tuosta kotitallin rakennuksesta tarinaa.
Projetki alkoi alkukesästä väliseinien purkamisella. Tallin vieressä oli romuvarasto ja sen vieressä pieni puuvarasto.
Varastotilat yhdistämällä talli kasvoi mukavasti. Lattiat oli pieni pettymys kun ne oli valettu erikseen ja eri korkeuteen.
Tässä osa vanhoista seinien ja katon levytyksistä purettuna.
Vanha oviaukko ulkopuolelta ennen muutoksia.
Vanhat ovet ja väliseinä purettu. Vanhojen ovien tilalle tuli yksi leveä nosto-ovi.
Vanhat lattiat piikattiin kokonaan pois.
Oviaukon muutos valmiina. Kattorakennetta tukemaan tuli järeä liimapuupalkki.
Uudet eristeet, raudoitusverkot ja lattialämpökaapelit paikoillaan.
Lattiaan upotettavan nosturin valumuotit valmiina.
Pohjatyöt ja sähköt valmiina lattianvalua varten.
Uusi tallin lattia valmiina.
Kynnyksen teräsvahvikkeet ja routaeristeet paikoillaan.
Valumuotit purettu ja seiniä levytetty.
Katto ja seinät levytetty. Kitti hommat aloitettu.
Tallin pinnat tasoitettuna ja maalausta vaille valmiina.
Seinäpinnat maalattuna ja nostin asennettuna. Myös sähkötyöt ja valaistus kunnossa.
Oviaukon muutokset valmiit ja uusi ovi paikoillaan. Tallin kulmaan tein myös tukevan teräsrunkoisen työpöydän.
Ovi sisäpuolelta.
Nostimen tasot toimii myös hyvin työtasoina sitten kun talli ei ole täynnä mersun romuja.
Vanhan puu varaston kohdalle tuli kaapisto ja käsienpesu allas.
Talli valmiina vastaanottamaan uusia projekteja...
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Komia talli! Mitään frame offia tuolla ei kyllä mahdu tekemään ellei tee toista tallia osille Mutta ethän sä näitä jenkkimiehiä muistaakseni ollutkaan ja mersut on vähän helpommin hanskattavia osien määrän suhteen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Tähän on helppo yhtyä!PTracing kirjoitti:Kyllä tuolla kelpaa ruuvata
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
aika siisti kotitallikin! kyllä tuolla kelpaa harrastaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Onhan se paljon mukavampaa, kun voi ottaa rauhassa asennusjuomaa, eikä tarvitse soitella keskellä yötä vaimolle tai taksille, että tuleppas hakemaan kotiin kun kaljat lop...öööh..projekti tuli valmiiksi. Huomatkaapas muuten lamppujen oikea sijoittelu, itselläni ne on ihan väärässä paikassa eli katossa ja sieltä ne ei valaise lainkaan auton kylkiä ja auton alla on todella pimeää. -> Aion siirtää omia lamppuja kunhan joskus saisi aikaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
totta. saman vian huomasin omassa tallissani. pieni talli, joten ei ole kun pari loisteputkea ja nekin keskellä kattoa. niin on kyllä todella pimeä koittaa räplätä yhtään mitään. tarvii kans laitella lisävaloja vähän paremmin.
petri on näköjään aika hyvin suunnitellut, ennenku alkanut hosuun. niinhän ne sanoo, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. mikä kyllä pitää paikkansa, koska huonosti suunniteltua joutuu myöhemmin tekeen uudestaan.
petri on näköjään aika hyvin suunnitellut, ennenku alkanut hosuun. niinhän ne sanoo, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. mikä kyllä pitää paikkansa, koska huonosti suunniteltua joutuu myöhemmin tekeen uudestaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
...naisväkikäänPetehri kirjoitti: Jotenkin todella rentouttavaa pistää puhelin kiinni ja tehdä jotain mistä oikeasti tykkää ilman että joku on kokoajan nykimässä hihasta.
Ei vaan. Pahuksen hieno tuli. Vähän tuommonen amerikkalaistyyppinen "harrastetila", ainakin jos oven leveyttä tuijottaa. Nuo autonostimet lattiassa on kyllä hatun noston arvoinen oivallus kotitalliinkin.
Ja oot kyllä varsinaisia tekijämiehiä . ...kateellinen
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Kiitoksia! Ahdashan tuo on, mutta sopii siellä yhtä autoa jotenkin rakentelemaan. Onneksi on vierashuone minne voi varastoida ylimääräiset osat!EVO X kirjoitti:Komia talli! Mitään frame offia tuolla ei kyllä mahdu tekemään ellei tee toista tallia osille Mutta ethän sä näitä jenkkimiehiä muistaakseni ollutkaan ja mersut on vähän helpommin hanskattavia osien määrän suhteen.
Oon edelleen pahasti allerginen niille tuumasille pulteille joten jenkkeihin ei pysty koskemaan.
Nyt oot veskola täysin asian ytimessä! Työmaalla muutenkaan sellainen "rentoutuminen" ei oikein onnistu.veskola kirjoitti:Onhan se paljon mukavampaa, kun voi ottaa rauhassa asennusjuomaa, eikä tarvitse soitella keskellä yötä vaimolle tai taksille, että tuleppas hakemaan kotiin kun kaljat lop...öööh..projekti tuli valmiiksi.
Kyllä näitä tallin ratkaisuja tuli tosiaan suunniteltua useampikin vuosi. Valaistus onnistui muuten hyvin, mutta keskelle tallia joutuu melkein lisäämään vielä yhden suoraan alaspäin valaisevan tai mahdollisesti kaksi valaisinta 45 asteen kulmaan \ / sivuseiniä kohden suunnattuna.pera8x kirjoitti:petri on näköjään aika hyvin suunnitellut, ennenku alkanut hosuun. niinhän ne sanoo, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. mikä kyllä pitää paikkansa, koska huonosti suunniteltua joutuu myöhemmin tekeen uudestaan.
Täällä emäntäkin osallistuu autojen rakenteluun joten hihasta nykimistä ilmenee lähinnä silloin, kun joudun vaihtamaan piukkaan jymähtäneen rälläkän laikan tilalle uuden. Muuten saan aika rauhassa vierestä seurailla hommien edistymistä.RH kirjoitti:...naisväkikäänPetehri kirjoitti: Jotenkin todella rentouttavaa pistää puhelin kiinni ja tehdä jotain mistä oikeasti tykkää ilman että joku on kokoajan nykimässä hihasta.
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Hyvältä kyllä näyttää sekä C:ee että talli! Jos saa udella, niin missä suunnittelit verhoiluttaa ratin, ja onkohan kovinkin kallis operaatio?
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Kiitoksia! Ratti kävi uudelleen verhoiltavana Design Eugen:illa. Homma hoitui nopeasti ja laatu oli taas parasta! Kiitokset vielä mestarille! Tässä vielä kuva valmiista ratista.Koskinen kirjoitti:Hyvältä kyllä näyttää sekä C:ee että talli! Jos saa udella, niin missä suunnittelit verhoiluttaa ratin, ja onkohan kovinkin kallis operaatio?
Ei tullut vedenpoistoa, kun talon viemärilinja menee ylempänä kuin nosturin montun pohja. Tähän talliin ei tulla ajamaan käyttöautoa eikä siellä pestä mitään joten veden kanssa tuskin tulee ongelmia.Eetyzk kirjoitti:Onko tuol lattianosturin rei-issä mitää vedenpoistoo vai joutuuko äyskäröimään?
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Hyvältä näyttää. Hyvä yhdistelmä 2,8 V6 ja 5-vaihteinen automaatti..
Joku forumilla oli laittanut vastaavanlaisen Ceen siistiin kuntoon. Nyt ei juuri nimimerkki muistissa. Topikki oli jotain C280T ja 190E käyttökuntoon..
Joku forumilla oli laittanut vastaavanlaisen Ceen siistiin kuntoon. Nyt ei juuri nimimerkki muistissa. Topikki oli jotain C280T ja 190E käyttökuntoon..
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Onpas söpö talli. Jäikö toi lattia betonipinnalle?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Sopivan leveä ovi,,4 metriä ?Viisvuotissuunnitelmissa on minullakin tuollainen talli tontilla.
Alareunan tiiveys/kylmäsillan katkaisu hankala autotallin ovissa.Vaatii tuota rautaa suojalevyksi.Onko markkinoilla olemassa jotain parempaa ratkaisua ?
Pakkasella aika kylymä paikka
Alareunan tiiveys/kylmäsillan katkaisu hankala autotallin ovissa.Vaatii tuota rautaa suojalevyksi.Onko markkinoilla olemassa jotain parempaa ratkaisua ?
Pakkasella aika kylymä paikka
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Minä laitoin rosterilevystä pokatun U-muotoisen profilin valuuseen ja sen sisään uretaanilevyä pystyyn noin 10 cm. Rosteri profiiliin laitoin vielä tartunta rautoja läpi ja hakaset päihin jotta ei kynnys karkaa. Kynnyksen reunaan laitoin valuuseen rosteri kulman jotta ei kynnys lohkeile. Vesikiertoinen lattialämmitys noin 50cm päähän kylmäkatkosta ja ei ole vielä mennyt jäähän. Oli kyllä hieno talli, katteeks käy
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: Petehrin C280T - Kolaroidusta käyttöautoksi
Kyllä sitä "C280" projektia on tullut seurailtua ja ajattelin olla niin tyly, että matkin siitä katon maalaus idean. Omassa on lasikattoluukku ja tumma tuulilasin yläreuna joten musta katto tulee näyttämään hyvältä.jupehalm kirjoitti:Joku forumilla oli laittanut vastaavanlaisen Ceen siistiin kuntoon. Topikki oli jotain C280T ja 190E käyttökuntoon..
Söpöstä niin tiedä. Lattiaan tuli valun yhteydessä MasterTop pinnoite.aziz kirjoitti:Onpas söpö talli. Jäikö toi lattia betonipinnalle?
Oviaukon leveys on 5.4m. Omasta harrastetallista tuli täälläkin haaveiltua lähes 5 vuotta. Tällaisen vanhan talon kun ostaa on asiat laitettava tärkeysjärjestykseen, ensin tuli tehtyä laaja sisäremontti jonka jälkeen pääsi pihatöiden kimppuun. Sinä aikana visiot tuli selville tallin suhteen ja hommat oli siinä mielessä helppo toteuttaa. Markkinoilla olevat nosto-ovet on syytä unohtaa jos tavoittelee jotain energiatehokkuutta. Tuollainen ovi kun yleensä valskaa niin paljon joka nurkasta ettei sellaisella kynnyksen lisä eristyksellä ole mitään käytännön merkitystä.koyama kirjoitti:Sopivan leveä ovi,,4 metriä ?Viisvuotissuunnitelmissa on minullakin tuollainen talli tontilla.
Alareunan tiiveys/kylmäsillan katkaisu hankala autotallin ovissa.