Airmatic mersun madallus
Re: Airmatic mersun madallus
Ei itse tasojen kalibroinnille voi olla automaattista palautusta kun ei ole olemassa tarkalleen tiettyjä tasoantureiden arvoja joihin palautus tehtäisiin. Jos antureiden arvot olisi niin tarkkaan samoja aina niin koko kalibrointia ei tarvittaisikaan. Pitää vaan ajaa auto tehtaan ohjeiden mukaiselle tasolle ja tehdä kalibrointi siihen.
Re: Airmatic mersun madallus
Juu, ei ole ns. tehtaan kalibrointi arvoja Staarissa. Vain viimeksi valittu kalibrointi taso, jonka voi "ajaa" automaattisesti. . Tai sitten itse valintaisesti ajettu taso- korkeus.
Se mitä MB-huollot/maahantuojan huolto sanoo, että ajavat automattisesti(kalibroivat) ns. tehdas korkeuden on höpöä. Vain se on totta, että ne saavat ajettua tosiaan viimeksi kalibroidun korkeuden,(usealla varmaan tehtaan jäljiltä.)
Se mitä MB-huollot/maahantuojan huolto sanoo, että ajavat automattisesti(kalibroivat) ns. tehdas korkeuden on höpöä. Vain se on totta, että ne saavat ajettua tosiaan viimeksi kalibroidun korkeuden,(usealla varmaan tehtaan jäljiltä.)
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Airmatic mersun madallus
Saa "ne" halutessan sinne "tehdastason"kari v kirjoitti:Juu, ei ole ns. tehtaan kalibrointi arvoja Staarissa. Vain viimeksi valittu kalibrointi taso, jonka voi "ajaa" automaattisesti. . Tai sitten itse valintaisesti ajettu taso- korkeus.
Se mitä MB-huollot/maahantuojan huolto sanoo, että ajavat automattisesti(kalibroivat) ns. tehdas korkeuden on höpöä. Vain se on totta, että ne saavat ajettua tosiaan viimeksi kalibroidun korkeuden,(usealla varmaan tehtaan jäljiltä.)
Mittapekissä tai/boxsin päivitys tehdasasetuksiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Airmatic mersun madallus
Boxin päivitys tehdasasetuksiin ei laita jousitusta (tarkalleen) sille tasolle millä auto tehtaasta ulos lähti. Laittaa samalle tasolle kuin se oli tehtaalla osien asennuksen jälkeen ennen kalibrointia. Sehän on ihan simppeli juttu kun se kalibroitu taso on yksilöllinen jokaiselle autolle. Tuo mittapenkissä vaihtoehto kyllä toimii.CDI203 kirjoitti: Saa "ne" halutessan sinne "tehdastason"
Mittapekissä tai/boxsin päivitys tehdasasetuksiin
Re: Airmatic mersun madallus
Tuotapa juuri tarkoitin.Ei ole ns. tehdasasennusta. Katselkaapa Mobilesta, miten paljon vaihtelee aika uusien AirMatic alustojen korkeus, aikakin E-sarjan farkuissa on isoja eroja ja tuskin kaikki ovat tehneet "tuuninkia"...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Airmatic mersun madallus
ei kai ne sentään isosti vaihtele, kuvat otettu eri moodi päällä vain ?
Re: Airmatic mersun madallus
Voi tietysti olla, mutta minun silmään vaan näyttää osa aikas korkeelta.. Esim. mulla oli auton tullessa ns. normi korkeus, eikä edes "maasturiasento" nouse niin ylös mitä kuvissa näkee.
En sitten tiedä, onko nostettu jälkeenpäin niin pirun ylös. Osaan mobilen AirMatic autoista, näkyy menevän nyrkki renkaan ja lokarin väliin.
En sitten tiedä, onko nostettu jälkeenpäin niin pirun ylös. Osaan mobilen AirMatic autoista, näkyy menevän nyrkki renkaan ja lokarin väliin.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Airmatic mersun madallus
no joo tuo nyrkki vertaus on kyllä totta.
Re: Airmatic mersun madallus
Kertokaas gurut mulle niksit tuon S211 takapään tiputukseen! Kalibroituu onnistuneesti halutulle tasolle mutta nousee pikku ajolenkinjälkeen noin 5-10mm? Kallistuskulmiksi laitettu -1.2 ja lopuksi kyselee onko autossa SA486. Tarkoittaako tuo SA486 sport-alustaa ja pitääkö tähän vastata myönteisesti että suostuu vielä nuo kriittiset millit tiputtamaan?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Airmatic mersun madallus
Ja miltä näytää aika paljon vaikuttaa kuvakulma, renkat, vanteet,epk kirjoitti:ei kai ne sentään isosti vaihtele, kuvat otettu eri moodi päällä vain ?
jos katselle "livenä" uusia autoja samoilla varusteilla niin ei montaa milliä ole eroa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Airmatic mersun madallus
Mitenkähän lienee 212 airmaticin kanssa, eli voiko noiden sport ja comfort tilojen suhdetta muuttaa? Ajatus olisi, että saisi sport -asennossa sopivasti alas ja silti comfort -asennolla säilyisivät pitkät joustovarat.
Re: Airmatic mersun madallus
Tekeekö näitä nyt joku luotettavasti pääkaupunkiseudulla? W164 alkoi näyttämään vähän turhan korkealta uusi kesärenkailla, ja vaatisi pientä madallusta.
ML320 CDI W164
C220 W202
_________________
C220 W202
_________________
Re: Airmatic mersun madallus
Ainakin nimimerkki CDI203 on noita paljon tehnyt.winzard kirjoitti:Tekeekö näitä nyt joku luotettavasti pääkaupunkiseudulla? W164 alkoi näyttämään vähän turhan korkealta uusi kesärenkailla, ja vaatisi pientä madallusta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Airmatic mersun madallus
arska10 kirjoitti:Ainakin nimimerkki CDI203 on noita paljon tehnyt.winzard kirjoitti:Tekeekö näitä nyt joku luotettavasti pääkaupunkiseudulla? W164 alkoi näyttämään vähän turhan korkealta uusi kesärenkailla, ja vaatisi pientä madallusta.
Sieltä suunnalta ei vastausta ole kuulunut, joten onko ketään muita joka näitä tekisi?
ML320 CDI W164
C220 W202
_________________
C220 W202
_________________
Re: Airmatic mersun madallus
Varmaan kiireitä. Kysele muilta lähempänä asustavilta testerin omistajilta löytyykö aikaa. Tarvittaessa ohjeet foorumilta joten ei tarvitse auttajalla olla aiempaa kokemusta.winzard kirjoitti: Sieltä suunnalta ei vastausta ole kuulunut, joten onko ketään muita joka näitä tekisi?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Airmatic mersun madallus
Yv vastailtuwinzard kirjoitti:arska10 kirjoitti:Ainakin nimimerkki CDI203 on noita paljon tehnyt.winzard kirjoitti:Tekeekö näitä nyt joku luotettavasti pääkaupunkiseudulla? W164 alkoi näyttämään vähän turhan korkealta uusi kesärenkailla, ja vaatisi pientä madallusta.
Sieltä suunnalta ei vastausta ole kuulunut, joten onko ketään muita joka näitä tekisi?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: Airmatic mersun madallus
Onko niin että esim w211 ei pysty madaltaa ku n. Max 30mm kun noi anturien raja arvot tulee vastaan.. onko väliä onko autossa comfort vai sport1 tai sport2 päällä kun tekee madallusta starilla?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Airmatic mersun madallus
On noita tullut jokunen madalettua ohjelmasta enemänkin kuin 30mmanamankeli kirjoitti:Onko niin että esim w211 ei pysty madaltaa ku n. Max 30mm kun noi anturien raja arvot tulee vastaan.. onko väliä onko autossa comfort vai sport1 tai sport2 päällä kun tekee madallusta starilla?
Raja sille on tuki varsien ja muiden mekaanisten osien liike varat,
Renkaiten mahtuminen/pyörimään kääntymään
mutta rajana käytetävyys niin että ei tarvitse joka hidaste töyssyn kohdalla pysäytää koko liikennetä...on lähellä tuota mainittua 30mm
E: homma kannattaa aloitaa oik etupyörästä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: Airmatic mersun madallus
Onko väliä mihin asentoon auton jättää? Comfort ? Sport?
Re: Airmatic mersun madallus
S212 ei sitten pudonnut kuin himpan yli sentin.
Ohjelman raja-arvot ylittämällä meni alemmas, mutta comf/sport ja auton korotus ei enää toimineet, kun heitti "malfunctionin" näyttöön. Ja muutaman päivän päästä oli sitten takapää kokonaan tyhjä.
Jos jollain on tietoa, saako raja-arvoja muutettua mitenkään, että voisi laskea enemmän, niin voisi vinkata.
Säätöantureita en viitsi ruveta siirtelemään.
Ohjelman raja-arvot ylittämällä meni alemmas, mutta comf/sport ja auton korotus ei enää toimineet, kun heitti "malfunctionin" näyttöön. Ja muutaman päivän päästä oli sitten takapää kokonaan tyhjä.
Jos jollain on tietoa, saako raja-arvoja muutettua mitenkään, että voisi laskea enemmän, niin voisi vinkata.
Säätöantureita en viitsi ruveta siirtelemään.
S212 E350CDI
Re: Airmatic mersun madallus
Tuli semmonen aivopieru että us mallissahan on eri millit eri tasojen välillä mitä euro mallissa... Joten saisiko esim liftin tason säädettyä starilla jostain uumenista?
Re: Airmatic mersun madallus
Löytyisikö osaavaa nikkaria täältä itä suomen perä metsistä? Akselilta kuopio-joensuu? Keväällä uusien valssien myötä saattaisi olla tarvetta korkeuden säätöön? Ajattelin kokeilla kepillä jäätä ja kysyä toivalan autosta, mutta jos ei tärppää niin löytyykö muita?
Edit: no panic, paikallinen toivalan auto hoitaa asian kunhan sen aika tulee eteen.
Edit: no panic, paikallinen toivalan auto hoitaa asian kunhan sen aika tulee eteen.
W219 CLS350 vm.2005
Re: Airmatic mersun madallus
Oliskos täälä foorumilla ketään Turun seudulta, joka osaisi tiputtaa W221 faceliftia pari senttiä Starilla?
Re: Airmatic mersun madallus
Onko kukaan kokeillut tätä?
How to Lower Airmatic (SLF) no voltage limit.
Airmatic -> actuations move toward calibrated level automatic -> F3
then go development data -> actuations -> complet index of actuations -> drehwinkel o***etwerte schreiben -> F3 ->
put box how meny mm want lower(exsampel val -20 var -20 ha -15) pres F3
some time need pres SG Reset (scrol down found seim actuations complet index of actuations menu)
How to Lower Airmatic (SLF) no voltage limit.
Airmatic -> actuations move toward calibrated level automatic -> F3
then go development data -> actuations -> complet index of actuations -> drehwinkel o***etwerte schreiben -> F3 ->
put box how meny mm want lower(exsampel val -20 var -20 ha -15) pres F3
some time need pres SG Reset (scrol down found seim actuations complet index of actuations menu)
Re: Airmatic mersun madallus
Sieltähän se .
Re: Airmatic mersun madallus
voipikohan tuolta madaltaa pelkkää etupäätä? liekkö abc:lle samanlainen?epk kirjoitti:Sieltähän se .
Re: Airmatic mersun madallus
Voi, abctä on koitettu tuloksetta.
Re: Airmatic mersun madallus
Ookko koittanut noin
Airmatic, ohjaukset automaatinen tason kalbrointi, F3
kehitys tasot, ohjaukset, lista kaikista ohjauksista, drehwinkel
ofset twerte schreiben,
boxeihin kuinka monta mm haluaa laskea(esim val -20 var -20 ha -15)
joskus vielä tarve SG Reset (sama valikko jokune rivi alas)
Airmatic, ohjaukset automaatinen tason kalbrointi, F3
kehitys tasot, ohjaukset, lista kaikista ohjauksista, drehwinkel
ofset twerte schreiben,
boxeihin kuinka monta mm haluaa laskea(esim val -20 var -20 ha -15)
joskus vielä tarve SG Reset (sama valikko jokune rivi alas)
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Airmatic mersun madallus
No tuossahan se juuri oli laitettu
Re: Airmatic mersun madallus
Oon koittanu us foorumeilta onkia tietoo mutta on nuo abc osaajat aika harvassa. Pitäs saada keulaa laskettua parilla sentillä että ois tasan perän kanssa. Perää ei voi nostaa kun tulee rajat vastaan ja keulaa ei voi laskea kun tulee rajat vastaan