Comand tilttasi, W211 -03 +Toimii taas+
Comand tilttasi, W211 -03 +Toimii taas+
Kokeilin engineering modessa vähän pyöriä. Tais siinä sitte tulla nollattua flash muisti, luultavasti. Kävin sisällä ja kun menin takaisin autolle näytössä luki "software update" ja kaksi latauspalkkia siinä. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Soittimen nappulat kaikki pimeenä, navi levyä (alkuperäinen) olen tyrkyttänyt navigaattoriin ja dvd-asemaan. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Nyt kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet pois virtalukosta niin soitin jää päälle, ei ainakaan 5 tuntiin sammu.
Olisiko neuvoja mitä tehdä. Auto menee huoltoon ensi viikolla ja testeriin kiinni. Saako viimeistään testerillä laitettua homman kuntoon?
Olisiko neuvoja mitä tehdä. Auto menee huoltoon ensi viikolla ja testeriin kiinni. Saako viimeistään testerillä laitettua homman kuntoon?
Viimeksi muokannut Tomp, Su 28.02.2010 16:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Comand tilttasi, W211 -03
Ei kai pelkkä testerikään riitä mutta onhan niillä siellä (kai) se softa-CD, niin kauan kun et ole boot-loaderia tappanut niin saattaa vielä elpyä. Miten mahtaa käydä jos akku pääsee tyhjäksi?Tomp kirjoitti:Kokeilin engineering modessa vähän pyöriä. Tais siinä sitte tulla nollattua flash muisti, luultavasti. Kävin sisällä ja kun menin takaisin autolle näytössä luki "software update" ja kaksi latauspalkkia siinä. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Soittimen nappulat kaikki pimeenä, navi levyä (alkuperäinen) olen tyrkyttänyt navigaattoriin ja dvd-asemaan. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Nyt kun auton sammuttaa ja ottaa avaimet pois virtalukosta niin soitin jää päälle, ei ainakaan 5 tuntiin sammu.
Olisiko neuvoja mitä tehdä. Auto menee huoltoon ensi viikolla ja testeriin kiinni. Saako viimeistään testerillä laitettua homman kuntoon?
Päivittäin nyt tulee autoa käytettyä ja ehkä tänään haen ctekin niin ei pääse akku tyhjenemään ja tulevaisuuta ajetellen se on myös hyvä. Flash ja kill on ainoot sanat jotka muistan valikosta. Niiden toimintojen jälkeenkin radio soi ym. Otin avaimet pois ja sammutin soittimen, n.30min päästä tulin autolle uudestaan ja silloin siinä oli se software update. N. 12V näytti auton mittari aamulla.
Can software be updated in COMAND?
Mercedes and Bosch (the makers of COMAND) have made 3 releases of software-update disks avaliable to fix bugs and improve functionality. The latest release was done in 2002, and is part number W230 589 00 22 00 (known as the Software Service CD MY2001). If you have an older COMAND it adds a nice Mercedes startup logo and predictive text when entering street names.
Note that there are some early E class COMANDS that can not be updated - they just power off during the update process, and you have to remove the fuse to revive them.
Tollasen löysin netistä. Eli sulake pitäisi irroittaa? Mistäs ton sulakkeen löytää?
Mercedes and Bosch (the makers of COMAND) have made 3 releases of software-update disks avaliable to fix bugs and improve functionality. The latest release was done in 2002, and is part number W230 589 00 22 00 (known as the Software Service CD MY2001). If you have an older COMAND it adds a nice Mercedes startup logo and predictive text when entering street names.
Note that there are some early E class COMANDS that can not be updated - they just power off during the update process, and you have to remove the fuse to revive them.
Tollasen löysin netistä. Eli sulake pitäisi irroittaa? Mistäs ton sulakkeen löytää?
JAHAS 1000 viesti tuli täyteen. Taidampa juhlia ihan 1l karhulla heti
Onko se nyt sökö sitten se comand? Englannissa on osaavia kavereita noiden kans. Tarjoutui korjaamaan munkin comandin kun sen navi ei toimi.
Haluatko tietoja mistä voit apua kysyä?
Oliko Veho neuvoton ton kans? www.Ebay.de varmaan löytyy käytettyjä naveja alle 500€.. Uusiakin saa. Hinta vaan aika korkea. Laita NTG 2.5 kovalevyllinen jos uuteen päädyt.
EDIT:
Tuolta halvalla jos passaa kun vaihdat sen näytön edellisestä:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Comand-APS- ... 19b99969df
Onko se nyt sökö sitten se comand? Englannissa on osaavia kavereita noiden kans. Tarjoutui korjaamaan munkin comandin kun sen navi ei toimi.
Haluatko tietoja mistä voit apua kysyä?
Oliko Veho neuvoton ton kans? www.Ebay.de varmaan löytyy käytettyjä naveja alle 500€.. Uusiakin saa. Hinta vaan aika korkea. Laita NTG 2.5 kovalevyllinen jos uuteen päädyt.
EDIT:
Tuolta halvalla jos passaa kun vaihdat sen näytön edellisestä:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Comand-APS- ... 19b99969df
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Starilla ei saa yhteyttä comandiin. Ei edes työkalulla (joku CD-levy) saa tehtyä mitään. Mielellään joku edullinen comand. Jos sen uudemman asennus ei helpolla onnistu, niin ei kiitos. Saksaan oltu yhteydessä ja sieltä sanottu, että uusi olisi ainut vaihtoehto. Ilmeisesti navigaattori toimii ok, mutta itse comand sökö.
Mitä menee uusiksi, jos vaihtaa Comand APS:n tilalle NTG 2.5:n?panorama kirjoitti:On sitten "hieman" hommaa tiedossa, jos vaihtaa tilalle 2,5 NTG:een. Ei ole ihan ¨plug and play¨, nimim. kokemusta on.
Laite sinänsä on melko mallikas.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
No nyt se joutuu vain lisäilemään vanhoihin postauksiin tekstiä ettei tuo tonni menisi pilalle.simppa80 kirjoitti:JAHAS 1000 viesti tuli täyteen. Taidampa juhlia ihan 1l karhulla heti
Onko se nyt sökö sitten se comand? Englannissa on osaavia kavereita noiden kans. Tarjoutui korjaamaan munkin comandin kun sen navi ei toimi.
Haluatko tietoja mistä voit apua kysyä?
Oliko Veho neuvoton ton kans? www.Ebay.de varmaan löytyy käytettyjä naveja alle 500€.. Uusiakin saa. Hinta vaan aika korkea. Laita NTG 2.5 kovalevyllinen jos uuteen päädyt.
EDIT:
Tuolta halvalla jos passaa kun vaihdat sen näytön edellisestä:
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Comand-APS- ... 19b99969df
Eli se NTG2.5 sisältää kaiken kun taas vanhassa Comandissa on takaluukussa se AGW ja navi-prosessori. Kabeldavikolta johtosarja jolla saa etupäästä kaiutinjohdot taakse ja vähän muuta sälää eteen, mikrofonille, BT antenni ja radion antennille johdot, panorama tarkentaa kun ehtii.paloviita kirjoitti:Mitä menee uusiksi, jos vaihtaa Comand APS:n tilalle NTG 2.5:n?panorama kirjoitti:On sitten "hieman" hommaa tiedossa, jos vaihtaa tilalle 2,5 NTG:een. Ei ole ihan ¨plug and play¨, nimim. kokemusta on.
Laite sinänsä on melko mallikas.
Syytä varmistaa ettei NTG2.5 ole ohjelmoitu Logic7 vahvistimelle että saa heti äänet kuuluville.
Navin sulake juu. Se oli siellä takakopassa navigaattorin cd-vaihtajan vieressä. Auto nyt huollossa, huomenna haen sen. Tällä hetkellä siitä comandin sulake pois, jotta ei kuluta akkua, comand ei siis sammu mitenkään muuten. Käsitin, että comandin sulake olis ollut siinä pikku kannen alla kojelaudan päässä kuskin puolella. Teijon korjaamolla ovat kaikkea yrittäneet (star ja työkalu-cd) ja eikä ole saanut sitä henkiin. Ideat on kyllä tervetulleita!
Eli se NTG2.5 sisältää kaiken kun taas vanhassa Comandissa on takaluukussa se AGW ja navi-prosessori. Kabeldavikolta johtosarja jolla saa etupäästä kaiutinjohdot taakse ja vähän muuta sälää eteen, mikrofonille, BT antenni ja radion antennille johdot, panorama tarkentaa kun ehtii.DBFI kirjoitti:paloviita kirjoitti:Mitä menee uusiksi, jos vaihtaa Comand APS:n tilalle NTG 2.5:n?panorama kirjoitti:On sitten "hieman" hommaa tiedossa, jos vaihtaa tilalle 2,5 NTG:een. Ei ole ihan ¨plug and play¨, nimim. kokemusta on.
Laite sinänsä on melko mallikas.
Jep, noinhan se pääpiirteittäin menee, kuten DBFI kertoili. Alla lainattua kirjeen vaihtoa kabeldavinkon, Frankin kanssa. Saa hyvin apua ja löytyy kaikki tarvittavat sälät ja osaa enkkua.
Eikös sinulla Petri ollut aiemmin Audio 20 cc? Sitten on tarvitsemasi johtosarjat juuri samat kuin minulla. Kannattaa tilata BT-johto niin saa liitettyä vaikka 10 puhelinta Comandiin, TV-johtosarja jos joskus laittaa virittimen, IPod johdon ja GPS-palikan. Kaikki kustansi about n 200. Voi myös tilata vihreä päisen Fakra/RCA johdon, jos haluaa laitteesta ulos video tai muuta kuvaa.
Sisustaa pitää vähän purkaa että saa sen uuden paksun johtonipun vietyä takaluukusta Head unitiin.
Ainut käynti veholle tulee, jos haluaa koodat NTG:lle TV:een ja Videon, muuten pelittää jopa rattinappuloita myöten ilman käyntiä.
Osta sitten mielummin se 6 dvd vaihtajalla, hinnassa ei paljon eroa.
Kerron kuvien kanssa lisää jos tarvetta.
Hello Jens,
there´s no problem!!
First you must through away the AGW because it will not be longer
used!!Also the MOSTfiber will not longer be used!
You must connect the original cableharness with the cableharness of me.
When you find the 4pin connector (together with MOST in one connector) you
must pin out the little black 4pin connector of the original harness. Then
you´ll take the yellow connector and connect the same colour of the wire
with the same colour of mine (pink to pink; yellow to yellow; brown to brown
and brown/red to brown/red, ok?
On the headunit you connect the blue Fakra of the GPS Antenna and built in
the GPS Antenna behind the Instrumentcluster. The blue Fakraconnector of the
cableharness 211-715 is obsolete. It is only necessary when you retrofitted
up from APS 50 NTG 1 to COMAND NTG 2.5
I hope now all is clear!? When not, tell me what´s the problem
Regards
Frank
On sillä merkitystä. Mitenkäs oli tuossa panoraman autossa?Tomp kirjoitti:Autossa muuten harman/kardon kaiuttimet, tuskin merkitystä? Ja on W211.
Jos haluat sen harman kardonin (Logic7) niin tarvitset uudet vahvistimet taakse, vanha ei toimi NTG2.5:n kanssa. Jos taas käytät NTG2.5:n vahvistinta niin et pysty ajamaan kaikkia nykyisiä kaiuttimia.
Tuo kuulostaakin hankalalta. Olen ymmärtänyt että kone on kuollut jos siitä clearaa boot-loaderin. Tulkitsin että boot-loader tuossa nyt toimii ja odottaa vaan uutta softaa. Voisko olla että se ei hyväksy sitä softa-CD:tä joka korjaamolla on vaan jonkun toisen, jos vaikka olet saanut sen US-moodiin? Mitäs se kone sanoo kun softa-CD:n laittaa sisään (ymmärsin että nimenomaan huolto-CD sinne on laitettu eikä mitään karttalevyjä, 211:ssä tuota erehdystä ei tulekaan kun se navi on takaluukussa). Onko sinulla sen CD:n osanumero? Comandillehan on oma huolto-CD sen Navi:n huolto-CD:n lisäksi.Tomp kirjoitti:Navin sulake juu. Se oli siellä takakopassa navigaattorin cd-vaihtajan vieressä. Auto nyt huollossa, huomenna haen sen. Tällä hetkellä siitä comandin sulake pois, jotta ei kuluta akkua, comand ei siis sammu mitenkään muuten. Käsitin, että comandin sulake olis ollut siinä pikku kannen alla kojelaudan päässä kuskin puolella. Teijon korjaamolla ovat kaikkea yrittäneet (star ja työkalu-cd) ja eikä ole saanut sitä henkiin. Ideat on kyllä tervetulleita!
En kyllä itse ole koskaan tollaseen törmännyt eli pelkkiä arvauksia vaan aiheesta.
Joo, alunperin oli 20 cc. Puhelin on jo nyt BT yhteydellä 6310 dummyn kautta. Ei tuohon vaihtoon nyt oikein hyvää järkisyytä keksi, mutta on tuon uudemman mallin näyttö tyylikkäämmän oloinen kuin Comand APS:ssä.panorama kirjoitti: Eikös sinulla Petri ollut aiemmin Audio 20 cc? Sitten on tarvitsemasi johtosarjat juuri samat kuin minulla. Kannattaa tilata BT-johto niin saa liitettyä vaikka 10 puhelinta Comandiin
Kiitos ohjeistuksesta, palailen yksityiskohtiin jos hurahdan päivittämään systeemin.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Jos nyt joutuu uuden comandin laittaa tilalle, niin se tulee olemaan samanlainen kuin vanha, ilmeisesti NTG 1. Onko tuolloin merkitystä, että on harman/kardonit? Eli meneekö uusi/käytetty NTG 1 tuon vanhan tilalle suoraan? Korjaamolla käytetty jotain CD-levyä jota kutsutaan työkaluksi. Taisi olla mersun CD. En osaa sanoa mihin koloon sitä tyrkytetty. Voin selvittää sen CD:n osanumeron. Käsitin, että comand ei sano mitään kun antaa CD:n.
Mitenkäs tämä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
En usko että siinä menet edes itse sekaisin. Sehän ei ole edes MOST master joten kuiturenkaan oletusarvojenkaan ei pitäisi mennä sekaisin ja vaikka menisikin niin testerillähän ne saa takaisin. Kyllä sillä autolla voi ajellakin vaikka Comand on pois paikoiltaan. Vikakoodeja kertyy ja ne olisi hyvä nollata.Tomp kirjoitti:Mitä tapahtuu jos nappaan comandin irti keskikonsolista, otan takaa johdot pois ja kasaan uusiksi? Lahinnä, että sekooko joku?
Alusta pitäs madaltaa, joten testeriin menee tässä joskus. Eli siinä samalla voi sitte comandin vikakoodit nollata. Luulen, että itse irroitan ton comandin ja katon mitä tapahtuu. Kun ei vissiin enää pahempaa saa aikaseks. JOS se vaikka heräis. Luulen kyllä, että ei siitä apua ole, mutta tuleepa itselle sitte todistettua, että kaikki kokeiltu. Jos ei mitään apua niin taitaa lähtee käytetty tilaukseen.
Tiedä sitte jos pää sekoo sen irroituksen kans
Tiedä sitte jos pää sekoo sen irroituksen kans