Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Jako on kohdallaan. Kun kampiakselin hihnapyörä on nollakohdassa niin kuskin puolen nokka-akselin merkki on kohdalaan ja apukuskin puolen on pari milliä jäljessä, normaalia ketjun venymää. Mutta pyörijä osoittaa ykkössylinterin kohdalle. Onkohan se oikein...
Joka tapauksessa auto kävi hyvin ja ajelin sillä kesällä niin että ykköstulpanjohto lähti viitoskohdasta ja niin edelleen siitä eteenpän. Siinä ykköstulpanjohdon lähdössä on nyt kakkostulppa.
Sytytysjärjestyshän on 1 5 4 8 6 3 7 2 ja nyt ykkönen on siis vitoskohdassa. Jakajan akselihan ei mene kait väärään kohtaan, eikös siellä ole joku hahlo. Onko jakajan käyttöakselin hammaspyörä esim hampaan verran pielessä, mennyt pieleen kun ketju ja kaikki ketjupyörät on vaihdettu?
Pitää vaihtaa seuraavaksi tulpat, pyörijä sekä vielä jakajan kansi vaikka se näyttää hyvältä, on aito Bosch. Sitten vielä puola, mutta en usko että siinä on vikaa kun auto toimii jollain lailla.
Tuntuu että apukuskin puolen sylinterit ei ole kaikki pelissä, kun irrottelin tulpanjohtoja auton käydessä käynti ei huonontunut enää. Kuskin puolelta kun irroitin yhdenkin niin sammui.
Joka tapauksessa auto kävi hyvin ja ajelin sillä kesällä niin että ykköstulpanjohto lähti viitoskohdasta ja niin edelleen siitä eteenpän. Siinä ykköstulpanjohdon lähdössä on nyt kakkostulppa.
Sytytysjärjestyshän on 1 5 4 8 6 3 7 2 ja nyt ykkönen on siis vitoskohdassa. Jakajan akselihan ei mene kait väärään kohtaan, eikös siellä ole joku hahlo. Onko jakajan käyttöakselin hammaspyörä esim hampaan verran pielessä, mennyt pieleen kun ketju ja kaikki ketjupyörät on vaihdettu?
Pitää vaihtaa seuraavaksi tulpat, pyörijä sekä vielä jakajan kansi vaikka se näyttää hyvältä, on aito Bosch. Sitten vielä puola, mutta en usko että siinä on vikaa kun auto toimii jollain lailla.
Tuntuu että apukuskin puolen sylinterit ei ole kaikki pelissä, kun irrottelin tulpanjohtoja auton käydessä käynti ei huonontunut enää. Kuskin puolelta kun irroitin yhdenkin niin sammui.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Kuvauksen perusteella jakajan akseli on booreissa väärässä asennossa. Silloin voi kipinä joutua hyppäämään virranjakajan kannessa ”puolivälistä” sytytysjohtimeen ja mennä ”naapurille”. Jos et pysty peruuttamaan enää mikä toimiva asetus oli, täytyy virranjakaja irroittaa, nostaa ylös akseleineen ja pyöräyttää oikeaan asetukseen, ja asettaa johdot ohjeiden mukaan.
Jos virranjakajan kannen päällä on suojakansi, niissä on joskus merkattu eri sytytysjärjestys kuin varsinaisessa kannessa.
Jos virranjakajan kannen päällä on suojakansi, niissä on joskus merkattu eri sytytysjärjestys kuin varsinaisessa kannessa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Oletko mitannut puristukset?
Tai vaihda viallisesta kohtaa tulppa ehjään kohtaan niin näet onko vika tulpassa. Pyörijän pitää osoittaa nollakohdassa ykkössylinterin kohtaan niin jakaja on oikein.
Tai vaihda viallisesta kohtaa tulppa ehjään kohtaan niin näet onko vika tulpassa. Pyörijän pitää osoittaa nollakohdassa ykkössylinterin kohtaan niin jakaja on oikein.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Laitoin uudet tulpat, ei vaikutusta. Pitää uusia vielä virranjakajan kansi ja pyörijä, niin tulee nekin eliminoitua. Jos ei auta niin pitää mitata puristukset, hyvä ne on muutenkin mitata.
Minulla on jakajan hammaspyörä varmaan väärässä kohdassa, merkit kun on kohdallaan niin pyörijä on mennyt jo siitä ykkösen merkistä ohi, siksi ykkönen on laitettu seuraavaan eli vitosen kohdalle.
Missä muuten ykkössylinterin mäntä tulee olla kun merkit on kohdillaan, ei se ainakaan yläkuolokohdassa ole.
Kaiken lisäksi määräjakajalle menevä bensaletkun liitos alkoi vuotamaan. Jouduin irrottaa letkut jotta sai irti venttiilikopan, ja se taaempi helmiliitos ei enää pidä - vaikka kuinka kiristää. Jos kellä on sellaista myydä niin ostan mielellään pois. Teetän siihen uuden letkun sitten jos vaan saan terveen pään, sehän on sellainen pallokartio.
Minulla on jakajan hammaspyörä varmaan väärässä kohdassa, merkit kun on kohdallaan niin pyörijä on mennyt jo siitä ykkösen merkistä ohi, siksi ykkönen on laitettu seuraavaan eli vitosen kohdalle.
Missä muuten ykkössylinterin mäntä tulee olla kun merkit on kohdillaan, ei se ainakaan yläkuolokohdassa ole.
Kaiken lisäksi määräjakajalle menevä bensaletkun liitos alkoi vuotamaan. Jouduin irrottaa letkut jotta sai irti venttiilikopan, ja se taaempi helmiliitos ei enää pidä - vaikka kuinka kiristää. Jos kellä on sellaista myydä niin ostan mielellään pois. Teetän siihen uuden letkun sitten jos vaan saan terveen pään, sehän on sellainen pallokartio.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Haluamatta maalata piruja seinälle, onko autossa voinut paukkua palamaton seos imupuolella? K-jetissähän ruutaa suuttimet imukanavaan ja pitkässä startissa (sytky ties miten) kaasuuntunut polttoaine imusarjassa on voinut posahtaa muodostaen kovan paineen ilmamäärälautasen sulkiessa poistumistien.
Palovaaran eliminointi nyt tärkeää, polttoainesyötön katkaisu irroittamalla bensapumpun sulake tai rele; sytytyskipinän muodostus irroittamalla sytytyspuolan kaikki johdot.
Kannattaa katsoa onko ilmamäärämittarin lautanen ja imusarjan kumiosat ehjiä.
Puristepaineiden mittaus, mitä tuossa aiemmin jo ehdotettiinkin, kertoo onko venttiilit tiiviit.
Polttoaineletku on 5bar paineletku sillä kohtaa joten sen kanssa ei kannata urheilla vaan tilata siihen uusi alkuperäisletku.
Palovaaran eliminointi nyt tärkeää, polttoainesyötön katkaisu irroittamalla bensapumpun sulake tai rele; sytytyskipinän muodostus irroittamalla sytytyspuolan kaikki johdot.
Kannattaa katsoa onko ilmamäärämittarin lautanen ja imusarjan kumiosat ehjiä.
Puristepaineiden mittaus, mitä tuossa aiemmin jo ehdotettiinkin, kertoo onko venttiilit tiiviit.
Polttoaineletku on 5bar paineletku sillä kohtaa joten sen kanssa ei kannata urheilla vaan tilata siihen uusi alkuperäisletku.
Viimeksi muokannut Sharedoc, Ke 14.10.2020 09:26. Yhteensä muokattu 17 kertaa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Minusta ykkönen pitäisi olla yläkuolo kohdassa nolla merkissä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Bensavuoto korjattu. Se oli viereinen nippa joka vuoti, oli ihan löysällä. Vaikka siihen en koskenutkaan. Putsasin tuon kartion kevyesti ja laitoin siihen sekä kierteisiin alumiinitahnaa, kiristin kevyesti ja testasin. Silloin näin että suihkutti siitä vierestä, eilen vaan levisi bensavuoto ja näytti et vuotaa siitä minkä irrotin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Mie tein aikoinaan -74 450SL:n kanssa siten, että ensin pyöritin kampiakselin tasan 0-kohtaan, ja siten, että 1-pytyn nokat osoittaa molemmat yläviiistoon eli venttiilit on kiinni. Sitten virranjakaja paikoilleen ja pyörijä jakajan rungossa olevaan kohdistusmerkkiin. Tämä on perusasetus jolla auton pitäisi käydä hyvin. WIS:stä löytyi ennakot 450SL:lle; laitoin ne Saksan version mukaan. Jenkkiversiossa oli mielestäni ennakot päin peetä, kone kävi kuumana ja oli tehoton (samalla purin siis kaikki saastehommiin liittyvät alipainesysteemit pois). Sitten kone käyntiin ja kaveri kabiiniin pitämään kierrokset kohdillaan, ja ajoituslampulla + virranjakajaa varovasti pyörittämällä ennakko kierroksilla kohdalleen. Autosta tuli käynniltään kuin uusi ja varmaan 50hv tuli tehoa lisää.
Nykyisessä 420SE:ssä on elektroninen ennakonsäätö, siinä riitti että laittoi pyörijän merkin kohdalle.
Nykyisessä 420SE:ssä on elektroninen ennakonsäätö, siinä riitti että laittoi pyörijän merkin kohdalle.
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Saan tänään virranjakajan kannen sekä pyörijän. Kokeilen niitä ennen kun alan tutkimaan lisää.Wikke kirjoitti:Nykyisessä 420SE:ssä on elektroninen ennakonsäätö, siinä riitti että laittoi pyörijän merkin kohdalle.
Onkohan tässä USA-mallin K-Lambdassa ECU joka säätää myös sytytystä? ECU saattaisi hienosäätää myös seosta? EHA:a ei ole mutta on se yhdeksäs suutin jolla hienosäädetään ohjauspainetta, toki ohjauspaineensäädinkin löytyy kyten K-jetronicissa mutta tyhjäkäynnin säädön ilmaruuvi on korvattu tyhjäkäyntimoottorilla jolla on oma Idle Control Unit jota olen vaihdellut ja korjaillut.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
No nyt on mystistä. Laitoin tänään osa kerrallaan uusia palikoita ja joka kerta kokeilin, ei käynyt kaikilla. Ensin pyörijä, sitten virranjakajan kansi ja lopuksi käytetty samanlainen puola, Bosch. Ei vaikutusta käyntiin. Uutta on nyt tulpat, johdot, vj kansi ja pyörijä. Sama vika koko ajan.
Laitoin kampiakselin nollakohtaan eli ykkösen YKK, jakaja oli hampaan verran pielessä kuten johdotkin oli. Nostin jakajan ylös ja käänsin akselia sen verran että pyörijä osoitti merkkiin. Siirsin sitten tulpanjohdot oikeille paikoilleen. Sama juttu, ei nyt edes jaksa lähteä käyntiin vaikka yrittää. Toki sytytys on nyt pielessä mutta pitäisihän sen käyntiin lähteä jollain tapaa.
Tarttee mitata puristukset.
Vaikutti että oikean puolen sylinterit ei käy, outoa tosiaan. Vikahan tuli alunperin kun menin sorkkimaan tulpanjohtojen paikkaa kun ne ei vastanneet kannen merkintöjä.
Kokeilin vielä äsken auton orkkis idle control unitilla, ei sekään vaikuttanut.
Laitoin kampiakselin nollakohtaan eli ykkösen YKK, jakaja oli hampaan verran pielessä kuten johdotkin oli. Nostin jakajan ylös ja käänsin akselia sen verran että pyörijä osoitti merkkiin. Siirsin sitten tulpanjohdot oikeille paikoilleen. Sama juttu, ei nyt edes jaksa lähteä käyntiin vaikka yrittää. Toki sytytys on nyt pielessä mutta pitäisihän sen käyntiin lähteä jollain tapaa.
Tarttee mitata puristukset.
Vaikutti että oikean puolen sylinterit ei käy, outoa tosiaan. Vikahan tuli alunperin kun menin sorkkimaan tulpanjohtojen paikkaa kun ne ei vastanneet kannen merkintöjä.
Kokeilin vielä äsken auton orkkis idle control unitilla, ei sekään vaikuttanut.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Ei lähde rokkaamaan lisähuikalla eikä siten että painaa määräjakajan lautasta alas.
Otin uudet tulpat irti. Vaikuttaa että 2. 7. eikä 8. sylinteri toimi, tulpat oli puhtaat, muut viisi oli nokisia. Kohta mitttaamaan puristukset.
Otin uudet tulpat irti. Vaikuttaa että 2. 7. eikä 8. sylinteri toimi, tulpat oli puhtaat, muut viisi oli nokisia. Kohta mitttaamaan puristukset.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Oletko katsonut tuleeko kipinä kyseisille sylintereille?
Tuli vaan mieleen, jos niihin sylintereihin ei tule bansaa niin eihän se sitten käy kunnolla. Suuttimet tukossa tai määränjakajassa vikaa.
Tuli vaan mieleen, jos niihin sylintereihin ei tule bansaa niin eihän se sitten käy kunnolla. Suuttimet tukossa tai määränjakajassa vikaa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Ja oletko nyt ihan varma että kaikki tulpanjohdot on vedetty oikeisiin sylintereihin?
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Luulin olevani mutta olin väärässä. Sekoitin oikean ja vasemman sylinterilohkon.
Siitä viitosesta lähti johto viitoseen, ja minä torvi luulin sen olevan ykkönen. Siksi se YKK ei ollut kohdallaan kun viitosen mäntä oli liikkeessä kun merkit oli kohdillaan, ois pitänyt siitä jo herätä epäilys.
Mutta kun jakaja oli pielessä, nollakohdassa pyörijä osoitti noin vitoseen, sehän tässä hämäs. Sitten kun vedin johdot uudelleen niin laitoin nuo lohkot väärin päin.
Nyt käy hyvin kun johdot on oikein sekä jakaja on oikeassa asennossa. Tulipahan korjattua jakajan asento, vaihdettua kovettuneet venttiilinkoppien tiivisteet, sekä kaikki syttyosat - ei mennyt hukkaan. Puristuksetkin oli kunnossa.
Ja homman kruunasi se kun sieltä löytyi vahvistettu eli kaksirivinen nokkaketju.
Käytin auton kuumaksi vanhalla tyhjäkäyntiboksilla, se kävi raskaasti kylmän käynnin kuten ennenkin, ja kierrokset nousi liian ylös. Vaihdoin sen uuden boksin ja tilanne parani, kävi alhaisemmilla kierroksilla. Passasin sytytyksen ajoituksen ihan korvakuulolla nyt, pitää huomenna katsoa miten kylmä käynti toimii ja käydä ajamassa autolla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Tuolla ylläolevalla kommentilla tarkoitin että kun merkit nokissa ja kampiakselissa oli kohdillaan niin pyörijä osoitti viitoseen jonka luulin olevan ykkönen, ja vasta sitten myöhemmin huomasin että jakajassa on sen oikean ykkösen merkki muovikannen alla eikä tosiaankaan ollut jakaja kohdallaan. Nyt se on ihan eri asennossa kun se käy hyvin, eli olen joutunut säätämään jakajaa, tein sen nyt ensin korvakuulolla.
Kauhea sotku, suurimmaksi osaksi omaa syytä mutta jakaja oli joka tapauksessa pielessä. Kait.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Hienoa että ongelmat voitettu ja syttypuoli nyt pitkäksi aikaa varmistettu uusilla osilla.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Hyvä että sait tuon kuntoon
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Ajelin tänään aamusella korttelia ympäri pipo päässä ja rätti tietysti alhaalla . Tuntuu nyt pelaavan kaikki, jopa tyhjäkäynti on alhaalla normaalissa nyt kun autossa on se Latviasta tullut tyhjäkäyntiboksi jonka Pulttikanava huolsi.
Nyt ensin pitää pestä SEC ja kuivattaa se vanhempien tallissa kilometrin päässä, se menee kauemmas säilöön kuun vaihteessa. Sitten tämä avokas saa mennä uinumaan vanhempieni talliin talveksi. Kotona oleva talli odottelee sitten joko uutta projektia taikka jotain muuta, kenties 6.3 tulee sinne talveksi .
Nyt ensin pitää pestä SEC ja kuivattaa se vanhempien tallissa kilometrin päässä, se menee kauemmas säilöön kuun vaihteessa. Sitten tämä avokas saa mennä uinumaan vanhempieni talliin talveksi. Kotona oleva talli odottelee sitten joko uutta projektia taikka jotain muuta, kenties 6.3 tulee sinne talveksi .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Viikolla pesin sekä kuivatin tallissa. Vein tänään talveksi porukoiden autotalliin kun siellä ei ole enää autoa.
Katto ei ole kiristetty kuvassa, siksi näyttää rako suurelta. Jätän sen noin talveksi niin ei veny kangas.
Hyvin kiiltää vaikka pelkästään säämiskällä kuivasin.
Katto ei ole kiristetty kuvassa, siksi näyttää rako suurelta. Jätän sen noin talveksi niin ei veny kangas.
Hyvin kiiltää vaikka pelkästään säämiskällä kuivasin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Käyny autoo aina kattoos sillo tällö kun vieny isälle ruokaa. Loppaisena käytin kuumaksi ja painelin jarruja, samoin tänään.
Tänään tulee traktorikuski tekee pihalta lumityöt kun tallille asti ei ole tehty leveää kulkutietä kolalla.
Tänään tulee traktorikuski tekee pihalta lumityöt kun tallille asti ei ole tehty leveää kulkutietä kolalla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 207
- Liittynyt: Su 20.05.2018 23:14
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Nätti on.
Nämä tuntuu olevan yksilöitä jokainen.
Minulla on toi 350sl jenkkimalli enimmäkseen seissyt viimeiset 20 vuotta.monta vuotta jopa pihalla.
D jätti kone ja aina lähtee pienellä sahauksella, käy heti kaikilla eikä jätä tyhjäkäyntiä kovalle.
Nämä tuntuu olevan yksilöitä jokainen.
Minulla on toi 350sl jenkkimalli enimmäkseen seissyt viimeiset 20 vuotta.monta vuotta jopa pihalla.
D jätti kone ja aina lähtee pienellä sahauksella, käy heti kaikilla eikä jätä tyhjäkäyntiä kovalle.
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina, myyty pois
Auto myyty tänään foorumilaiselle/klubilaiselle tänne Lappeenrantaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina, myyty pois
Jees jees tännehän se tuli - ilmoittaudun syylliseksi.
Ja heti kävi kämmi, perhana sentään, kun katon kiristyskahvasta jäi nupin puoleinen pää käteen siinä autoa valmistellessa ajoon karran säilytystallista. Siihen ei tarvittu edes erityisemmin voimaa vaan tekijöitä taisi olla kaksi, olis varmaan pitänyt painaa kahvaa koko pituudeltaan eikä päästä, ja juurisyynä saattaa netin mukaan olla että autoon on rätti vaihdettu mutta ei ole katon vaijereita säädetty uudelle rätille sopivaksi. Tässä autossahan tosiaan rätti on uusi ja kiinnitys on, sanotaanko, tiukka.
No ei muuta kuin leuka rintaan ja ettimään uutta kahvaa, karra vinkkasi että ilmeisesti kyseessä on sama kahva kuin ikkunan veivi, oliko se nyt pystäristä. Netistä kaivettuna osanumero tolla kahvalla kuitenkin 107 alkuinen eli 1077500042. Jos nykyinen kahva autossa oli toisen auton ikkunakahva niin voisi tietysti sekin vaikuttaa siihen että katkesi (heikompaa materiaalia ehkä, miltä se nyt katkettuaan todellakin näyttää, semmoista huokoista materiaalia, näyttää ihan hienosta hiekasta puristetulta).
Jos jollain sattuu tommonen kahva olemaan ylimääräisenä niin olen kiinnostunut.
Ja heti kävi kämmi, perhana sentään, kun katon kiristyskahvasta jäi nupin puoleinen pää käteen siinä autoa valmistellessa ajoon karran säilytystallista. Siihen ei tarvittu edes erityisemmin voimaa vaan tekijöitä taisi olla kaksi, olis varmaan pitänyt painaa kahvaa koko pituudeltaan eikä päästä, ja juurisyynä saattaa netin mukaan olla että autoon on rätti vaihdettu mutta ei ole katon vaijereita säädetty uudelle rätille sopivaksi. Tässä autossahan tosiaan rätti on uusi ja kiinnitys on, sanotaanko, tiukka.
No ei muuta kuin leuka rintaan ja ettimään uutta kahvaa, karra vinkkasi että ilmeisesti kyseessä on sama kahva kuin ikkunan veivi, oliko se nyt pystäristä. Netistä kaivettuna osanumero tolla kahvalla kuitenkin 107 alkuinen eli 1077500042. Jos nykyinen kahva autossa oli toisen auton ikkunakahva niin voisi tietysti sekin vaikuttaa siihen että katkesi (heikompaa materiaalia ehkä, miltä se nyt katkettuaan todellakin näyttää, semmoista huokoista materiaalia, näyttää ihan hienosta hiekasta puristetulta).
Jos jollain sattuu tommonen kahva olemaan ylimääräisenä niin olen kiinnostunut.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina, myyty pois
Joo tarkoitin että pystärin ikkunankampi käy, vaikka osa ei taida sama ollakaan. Unohtui noista ajovaloista jo, näin olin kirjoittanut tuonne aikaisemmin: Ajovalot on jostain ruotsinraudasta, SLC:stä ja niissä oli 100W H4 polttimot, toinen oli pimeä niin vaihdoin sinne uudet vakio 55W Osramit.
Ollaampa kuulolla, hei voin vaihtaa säikeen otsikon haluamaasi muotoon, laita vaikka yv niin muokkaan.
Ollaampa kuulolla, hei voin vaihtaa säikeen otsikon haluamaasi muotoon, laita vaikka yv niin muokkaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina, myyty pois
Tuolta linkistä saisi koko kahva setin, kun pienemmän vivun sakarat menee helposti poikki jossain vaiheessa.
https://www.sls-hh-shop.de/main/en/merc ... o-p-135181
https://www.sls-hh-shop.de/main/en/merc ... o-p-135181
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Kiitosta vaan, laitoin tilauksen menemään, katsotaan kauanko kestää että tulee näin corona-aikana.
Tänään ekat sipistelyt tehty kun imuroin harjapäällä rättikaton ja pyyhin ne ns. kuomuikkunat kostealla mikrokuidulla, tuli ihan puhtaan kiiltävät käyttämättä mitään ainetta, vaikka olin varannut Autoglymin kuomunpuhdistusainetta (venehommista jäänyt).
No eilen laitoin kanssa laturin pikaliittimen kiinteänä asennuksena akkuun ja tökkäsin CTEK:n kiinni. Olkoon ylläpitolaturissa siiheksi kun tuolla seuraavan kerran ajaa, kelit on perseestä kai koko viikon...
Tänään ekat sipistelyt tehty kun imuroin harjapäällä rättikaton ja pyyhin ne ns. kuomuikkunat kostealla mikrokuidulla, tuli ihan puhtaan kiiltävät käyttämättä mitään ainetta, vaikka olin varannut Autoglymin kuomunpuhdistusainetta (venehommista jäänyt).
No eilen laitoin kanssa laturin pikaliittimen kiinteänä asennuksena akkuun ja tökkäsin CTEK:n kiinni. Olkoon ylläpitolaturissa siiheksi kun tuolla seuraavan kerran ajaa, kelit on perseestä kai koko viikon...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Ei kannata pitää autoa seisomassa akkulaturissa koska se lämmittää akkua ja houkuttelee hiiriä lämmittelemään...
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Uskaltaisin väittää että Ctek pitkässä ylläpidossa ei nosta akun lämpöä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina
Juuri näin, ylläpitolataus on eri asia kuin lataus. Jos ylläpitolatureita ei saisi käyttää niin siinä olisi monet hienompien autojen omistajat mahdottomassa tilanteessa. Ja ne ovat useimmiten juuri näitä ctekkejä, ne ensin lataavat akun täyteen ja sitten menevät automaattisesti ylläpitotilaan. Näistä syistä niissä tuleekin kiinteät asennuskaapelit suoraan mukana, että piuhat laitetaan autoon kiinni jolloin omistaja voi vaan ajaa auton talliin ja naksauttaa laturin helposti kiinni autoon seisotusajaksi kunnes autolla seuraavan kerran ajetaan.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
1981 380 SL CNR-130
Ex:
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
2015 C 200 KTK-911
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 285
- Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
- Paikkakunta: Espoo
Re: Eurokonversio 1981 380 SL pikkuprojektina, myyty pois
Vai on pitkänlinjan SEC-omistaja Juhasta tullut SL:n omistaja! Onnea! Aikoinaanhan viestittelimme SEC:n ja SL:n eroista.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)