No, pakokaasunkierrätyksessä yksi olennainen osa on lämmönvaihdin, joka siirtää moottoriin takaisin menevästä pakokaasusta lämmön jäähdytysnesteeseen. Tästä johtuu hidas lämpeneminen, pelkkä moottori ei tuota tarpeeksi lämpöä, vaan lisänä on oltava jokin järjestelmä.simppa80 kirjoitti:Kyllähän tuo tuntuu ihmeelliseltä että Division lämmöt nousee ja mulla ei vaikka vastaavaa ajoa. Eihän sulla division ole polttoainelisälämmitintä (wepasto/eber)??
Kertokaa joku miten muilla lämmöt nousee jos EGR otettu pois pelistä? Eihän tässä paljon muu enää voi jäädä syyksi kuin egr.
Kyllä ottaa nyt jo päähän jos joutuu ajamaan talven yli kylmänä käyvällä autolla! Olen myös itse sitä mieltä että jos 90 termari niin sinne ne lämmöt tulisi nousta jossain vaiheessa eikä tulla enää alas sieltä.
Kun kengittelin taas autoa oikein olan takaa niin nousi ne lämmöt lähes 100 asteeseen ja sitten kun rauhoitteli niin 90 jäi (luulinki että alkoi pelittämään termari oikein kun kunnola aukesi), mutta kun oltiin taas 10km ajettu niin lähti hiipumaan pikkuhiljaa alaspäin.
Samasta syystä moottorin lämmöt laskevat "huippuarvostaan":
Eli kun lämmöt saadaan "polkemalla" ylös, jonka jälkeen ajetaan rauhallisesti niin moottorin hukkalämpö ei riitä enään ylläpitämään lämpöä vaan se tippuu. Moottorin lämpöä laskee jäähdyttimen lisäksi ajoviima ja lämmityslaite.
Itse havaitsin saman W210 / 320CDI:ssä, kun poistin egr:n käytöstä omatoimisesti. Lämpöä ei vaan riittänyt talvella, joten laitoin kierrätyksen takaisin käyttöön.