Tohon autoon ei saa Quaifelta mitään..jukkis. kirjoitti:no mikset nyt tilannu sitä Quiafea?skeletorR kirjoitti: Tilattu uudet rattaat, stefat yms. sekä lukko..
Asennettu -> Kleemann LSD (vst Quaife ATB)
Noo totta vitussa tilasin.. miksi en olisi?? Eihän se niiden palikoiden vika ole jos ne asennettu päin peetä..napa kirjoitti:niin, et kai sä nyt uusiksi tuollaista palalukkoa tilannutjukkis. kirjoitti:no mikset nyt tilannu sitä Quiafea?skeletorR kirjoitti: Tilattu uudet rattaat, stefat yms. sekä lukko..
Se on aivan varma että noi lukkosysteemit pannaan toimimaan tavalla tai toisella..
Jos joku suostuu jotain muuta tekemään sinne (parempaa) niin ei muuta kun yhteyttä mulle!!
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
mutta kun tuo palalukko ei tee kuin sitä rautasilppua, vaikka se olis kuinka "oikein asennettu", se nyt vain on sen ominaisuus...skeletorR kirjoitti:
Se on aivan varma että noi lukkosysteemit pannaan toimimaan tavalla tai toisella..
Jos joku suostuu jotain muuta tekemään sinne (parempaa) niin ei muuta kun yhteyttä mulle!!
en nyt tiedä tarkasti mikä SL55 se sun mersus on, mutta ainakin joihinkin SL55 malleihin tuollaisen kunnon lukon löysi helposti...
http://www.jdmhub.com/index.php?route=p ... _id=236731
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
ai. Tuolta ensimmäisen sivun linkistä kyllä löytyi sl55 amg, eikö se sun auto semmonen ollu. Eikös nuo mersun perät ole melko pitkään ollut saman laisia että vaikkei siinä listassa juuri sitä omaa mallia löytyiskään niin kai sieltä silti sopiva lukko löytyy. Sf-pyörä hän tekee lukon mihintahansa perään.skeletorR kirjoitti:Tohon autoon ei saa Quaifelta mitään..jukkis. kirjoitti:no mikset nyt tilannu sitä Quiafea?skeletorR kirjoitti: Tilattu uudet rattaat, stefat yms. sekä lukko..
niin, ja saman vaikutuksen saa hitsaamalla perän kiinteäksi möltiksi, eikä tarvitse "säätää" jos palalukko ei ole 100% se aiheuttaa aina metallipintojen välistä hankausta ja sen lopputuloksen pitäis kaikkien ymmärtää, mitä se taroittaa pitemmän päällePansu kirjoitti:Siinä tapauksessa tuo palalukko ei tee silppua, jos se väännetään niin tiukalle, että on 100%
Viimeksi muokannut napa, Ti 01.06.2010 22:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Toi on 05 eteenpäin ja ei ymmärtääkseni passaa mun 02:seen. Ainakin varaosaohjelman mukaan erinlaiset palikat sisuksissa..napa kirjoitti:
en nyt tiedä tarkasti mikä SL55 se sun mersus on, mutta ainakin joihinkin SL55 malleihin tuollaisen kunnon lukon löysi helposti...
http://www.jdmhub.com/index.php?route=p ... _id=236731
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
ok, eli -02 mallin SL55 amg tarttis lukkoa...skeletorR kirjoitti:Toi on 05 eteenpäin ja ei ymmärtääkseni passaa mun 02:seen. Ainakin varaosaohjelman mukaan erinlaiset palikat sisuksissa..napa kirjoitti:
en nyt tiedä tarkasti mikä SL55 se sun mersus on, mutta ainakin joihinkin SL55 malleihin tuollaisen kunnon lukon löysi helposti...
http://www.jdmhub.com/index.php?route=p ... _id=236731
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Okei, mitään oikeata lukkoahan tuo systeemi ei ole nähnytkään mutta mennään nyt sillä toistaiseksi..napa kirjoitti:niin, ja saman vaikutuksen saa hitsaamalla perän kiinteäksi möltiksi, eikä tarvitse "säätää" jos palalukko ei ole 100% se aiheuttaa aina metallipintojen välistä hankausta ja sen lopputuloksen pitäis kaikkien ymmärtää, mitä se taroittaa pitemmän päällePansu kirjoitti:Siinä tapauksessa tuo palalukko ei tee silppua, jos se väännetään niin tiukalle, että on 100%
Huomenna pitäis taas olla nipussa uusilla osilla ja oikeilla mitoituksilla..
Tossa kiinnileikannu ja uusi:
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
ei nuo jäljet johdu kiinnileikkaamisesta, vaan ne on palalukon "normaalia kulumista"... varsinkin jos se säädetään n. 60 % lukoksi, jälki on juuri tuota... heti kun lukko alkaa luistaa, se muuttuu sorviksi, se nyt vain on näin, palalukkojen kanssa
jos sen jättää niin löysäksi, että se ei heti sorvaa luistaessaan, niin ei se taas mitään lukitsekkaan, kitkaan tämä homma perustuu...
jos sen jättää niin löysäksi, että se ei heti sorvaa luistaessaan, niin ei se taas mitään lukitsekkaan, kitkaan tämä homma perustuu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Miksei tohon väliin laiteta jotain kitkalevyjä tai jotai järkevää ettei oo metalli metallissa??
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
ei nekään oikein kestä, kyllähän tuota perus palalukkoa on yritetty jalostaa moneen suuntaan, mutta samat oireet tahtoo aina olla mukanajupehalm kirjoitti:Miksei tohon väliin laiteta jotain kitkalevyjä tai jotai järkevää ettei oo metalli metallissa??
mutta koska tätä lukko tyyppiä käytetään yleensä vain jokkis-> f-ryhmän ralliautot tason autoissa, ei asian ole katsottu haittaavan liikaa, jos perä kestää kisan, se on hommansa tehnyt... aina ei kestä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Siis reilu 50 kilsaa ja puol millii per pala about kulumista??napa kirjoitti:ei nuo jäljet johdu kiinnileikkaamisesta, vaan ne on palalukon "normaalia kulumista"... varsinkin jos se säädetään n. 60 % lukoksi, jälki on juuri tuota... heti kun lukko alkaa luistaa, se muuttuu sorviksi, se nyt vain on näin, palalukkojen kanssa
jos sen jättää niin löysäksi, että se ei heti sorvaa luistaessaan, niin ei se taas mitään lukitsekkaan, kitkaan tämä homma perustuu...
Kiinni se on leikannu niin kuin tasauspyörästökin..
Kyllä kuluttaahan se noin mutta viehän se nyt vähä enemmän aikaa.
Kleemannin palikassa on pieni uritus öljyn pääsemiselle rattaiden ja palikan väliin btw..
Sitä en tiiä vielä että onko noi palikat läpi- vai pinta karkaistut??
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
kuinkas leveät ne sun takarenkaat olikaan ja taisit ajella vain asfaltilla sen 50 km
jos nuo palalukot ei ole hyvässä maineessa sorallakaan ja jollain 195 renkaalla ja n. 200 heppaisessa budjettiluokan ralliautossa, niin miten helvetissä ne vois olla hyviä asfaltilla, 500 heppaisessa autossa, jossa on "295" leveät takarenkaat ihme että meni edes tuon 50 km
jos nuo palalukot ei ole hyvässä maineessa sorallakaan ja jollain 195 renkaalla ja n. 200 heppaisessa budjettiluokan ralliautossa, niin miten helvetissä ne vois olla hyviä asfaltilla, 500 heppaisessa autossa, jossa on "295" leveät takarenkaat ihme että meni edes tuon 50 km
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Näin kyllä oli ölpät, rattaat ei tullu mukanan vaan piti koneistaa..Pansu kirjoitti:Näitkö sinä itse että perässä oli öljyt sisässä?
Ja miten ihmeessä se itse tasauspyörästö voi leikata kiinni, niin paljon metallia välissä vai mitä ihmettä? Tuliko nyt noiden palojen mukana ne isot rattaat Kleemannilta ja mitä ne vaaditut koneistukset oli?
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
.
No, en yritäkkään väittää tietäväni aiheesta mittään.
...Mutta luulisin kuitenkin ymmärtäväni, mitä napa yrittää nyt kärsivällisesti kertoa.
Eli noiden palalukkojen toimintaperiaate on se, että ne estää tasauspyörästön normaalin toiminnan.
Jos lukko laitetaan niin tiukaksi, ettei se luista ollenkaan, perä kestää . . . tai hajoaahan se tietty jossain vaiheessa, mutta paaaaljon renkaita ennen sitä.
Metallia ei mistään irtoa, kun kaikki osat on koko ajan liikkumattomia toisiinsa nähden.
Huono ajaa, niinkuin ihmiset.
Ongelmat tulee siinä vaiheessa, kun tuollainen perä pitäisi saada vähän "joustamaan" mutkissa.
Kun se tasauspyörästön pienikin toiminta vaatii tässä tapauksessa, että metalli alkaisi luistamaan metallia vasten.
Jos öljy on niin hyvää, ettei kitkaa olisi, ei olisi lukkoakaan.
Eli kitkaa on, pakko olla.
Kitka väistämättä jossain vaiheessa aiheuttaa ketjureaktion, jossa lopputuloksena on metallinpurua, olipa palojen valmistaja kuka tahansa.
Kunnollinen kitkalukko tosiaankin sitten vaatii sen, että tämä luistaminen/luistamattomuus ja materiaalit, joiden välissä se luisto tapahtuu, ovat sellaista ainetta ja niin valmistettu, että ylimääräistä tavaraa ei irtaannu.
Vakioperässä ei ole tälläistä, se täytyy sinne lukon mukana lisätä.
Kalliin ja hyvämaineisen valmistajan paapominen ei tässä muuta sitä toimintaperiaatetta miksikään.
Täytyy myös vaihtaa osia, raudan lisääminen rautojen sekaan ei vaan nyt riitä.
No, en yritäkkään väittää tietäväni aiheesta mittään.
...Mutta luulisin kuitenkin ymmärtäväni, mitä napa yrittää nyt kärsivällisesti kertoa.
Eli noiden palalukkojen toimintaperiaate on se, että ne estää tasauspyörästön normaalin toiminnan.
Jos lukko laitetaan niin tiukaksi, ettei se luista ollenkaan, perä kestää . . . tai hajoaahan se tietty jossain vaiheessa, mutta paaaaljon renkaita ennen sitä.
Metallia ei mistään irtoa, kun kaikki osat on koko ajan liikkumattomia toisiinsa nähden.
Huono ajaa, niinkuin ihmiset.
Ongelmat tulee siinä vaiheessa, kun tuollainen perä pitäisi saada vähän "joustamaan" mutkissa.
Kun se tasauspyörästön pienikin toiminta vaatii tässä tapauksessa, että metalli alkaisi luistamaan metallia vasten.
Jos öljy on niin hyvää, ettei kitkaa olisi, ei olisi lukkoakaan.
Eli kitkaa on, pakko olla.
Kitka väistämättä jossain vaiheessa aiheuttaa ketjureaktion, jossa lopputuloksena on metallinpurua, olipa palojen valmistaja kuka tahansa.
Kunnollinen kitkalukko tosiaankin sitten vaatii sen, että tämä luistaminen/luistamattomuus ja materiaalit, joiden välissä se luisto tapahtuu, ovat sellaista ainetta ja niin valmistettu, että ylimääräistä tavaraa ei irtaannu.
Vakioperässä ei ole tälläistä, se täytyy sinne lukon mukana lisätä.
Kalliin ja hyvämaineisen valmistajan paapominen ei tässä muuta sitä toimintaperiaatetta miksikään.
Täytyy myös vaihtaa osia, raudan lisääminen rautojen sekaan ei vaan nyt riitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No eikö siinä tullu jotain ohjeita, mitkä voisit kopsata tänne? Kun ihmettelen mitä ihmettä niistä rattaista pitää koneistaa ja mikä siinä voi mennä väärin. Tietty niiden isojen rattaden pinnan siistimisen ymmärrän, pinta mikä tulee paloja vasten.skeletorR kirjoitti:Näin kyllä oli ölpät, rattaat ei tullu mukanan vaan piti koneistaa..Pansu kirjoitti:Näitkö sinä itse että perässä oli öljyt sisässä?
Ja miten ihmeessä se itse tasauspyörästö voi leikata kiinni, niin paljon metallia välissä vai mitä ihmettä? Tuliko nyt noiden palojen mukana ne isot rattaat Kleemannilta ja mitä ne vaaditut koneistukset oli?
Minusta tuo kuulostaa uskottavalta, ainakin näin asiasta vain vähän tietävän korviin/silmiin.tuikku kirjoitti:.
No, en yritäkkään väittää tietäväni aiheesta mittään.
...Mutta luulisin kuitenkin ymmärtäväni, mitä napa yrittää nyt kärsivällisesti kertoa.
Eli noiden palalukkojen toimintaperiaate on se, että ne estää tasauspyörästön normaalin toiminnan.
Jos lukko laitetaan niin tiukaksi, ettei se luista ollenkaan, perä kestää . . . tai hajoaahan se tietty jossain vaiheessa, mutta paaaaljon renkaita ennen sitä.
Metallia ei mistään irtoa, kun kaikki osat on koko ajan liikkumattomia toisiinsa nähden.
Huono ajaa, niinkuin ihmiset.
Ongelmat tulee siinä vaiheessa, kun tuollainen perä pitäisi saada vähän "joustamaan" mutkissa.
Kun se tasauspyörästön pienikin toiminta vaatii tässä tapauksessa, että metalli alkaisi luistamaan metallia vasten.
Jos öljy on niin hyvää, ettei kitkaa olisi, ei olisi lukkoakaan.
Eli kitkaa on, pakko olla.
Kitka väistämättä jossain vaiheessa aiheuttaa ketjureaktion, jossa lopputuloksena on metallinpurua, olipa palojen valmistaja kuka tahansa.
Kunnollinen kitkalukko tosiaankin sitten vaatii sen, että tämä luistaminen/luistamattomuus ja materiaalit, joiden välissä se luisto tapahtuu, ovat sellaista ainetta ja niin valmistettu, että ylimääräistä tavaraa ei irtaannu.
Vakioperässä ei ole tälläistä, se täytyy sinne lukon mukana lisätä.
Kalliin ja hyvämaineisen valmistajan paapominen ei tässä muuta sitä toimintaperiaatetta miksikään.
Täytyy myös vaihtaa osia, raudan lisääminen rautojen sekaan ei vaan nyt riitä.
Nyt mulla herääkin kysymys aiheeseen liittyen:
Mitä muita vaihtoehtoja on toteuttaa tämä lukkohomma kuin nyt esillä ollut "palalukko"?
Esim Porschen lisävarustelistalta siis löytyy "mekaaninen tasauspyörästön lukko". Nyt siis kiinnostaisikin tietää "lyhyt oppimäärä" siitä, mitä erilaisia vaihtoehtoja on olemassa tässä lukkoasiassa?
"Metalli vastaan metalli - periaate" tuntuu siltä, että eihän sellainen voi mitenkään olla kovin pitkäikäinen?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Ainakin Torsen ja erilaiset kitkalevylukot löytyy, mitkä on sitten vähän edistyksellisempia vs. palalukot. SF-pyörä taitaa tehdä ainakin noilla kitkalevyillä olevia, Torsenia löytyy sitten moneltakin valmistajalta. Edelliseen autoon ostin OBX:n Torsenin.jva kirjoitti:Minusta tuo kuulostaa uskottavalta, ainakin näin asiasta vain vähän tietävän korviin/silmiin.tuikku kirjoitti:.
No, en yritäkkään väittää tietäväni aiheesta mittään.
...Mutta luulisin kuitenkin ymmärtäväni, mitä napa yrittää nyt kärsivällisesti kertoa.
Eli noiden palalukkojen toimintaperiaate on se, että ne estää tasauspyörästön normaalin toiminnan.
Jos lukko laitetaan niin tiukaksi, ettei se luista ollenkaan, perä kestää . . . tai hajoaahan se tietty jossain vaiheessa, mutta paaaaljon renkaita ennen sitä.
Metallia ei mistään irtoa, kun kaikki osat on koko ajan liikkumattomia toisiinsa nähden.
Huono ajaa, niinkuin ihmiset.
Ongelmat tulee siinä vaiheessa, kun tuollainen perä pitäisi saada vähän "joustamaan" mutkissa.
Kun se tasauspyörästön pienikin toiminta vaatii tässä tapauksessa, että metalli alkaisi luistamaan metallia vasten.
Jos öljy on niin hyvää, ettei kitkaa olisi, ei olisi lukkoakaan.
Eli kitkaa on, pakko olla.
Kitka väistämättä jossain vaiheessa aiheuttaa ketjureaktion, jossa lopputuloksena on metallinpurua, olipa palojen valmistaja kuka tahansa.
Kunnollinen kitkalukko tosiaankin sitten vaatii sen, että tämä luistaminen/luistamattomuus ja materiaalit, joiden välissä se luisto tapahtuu, ovat sellaista ainetta ja niin valmistettu, että ylimääräistä tavaraa ei irtaannu.
Vakioperässä ei ole tälläistä, se täytyy sinne lukon mukana lisätä.
Kalliin ja hyvämaineisen valmistajan paapominen ei tässä muuta sitä toimintaperiaatetta miksikään.
Täytyy myös vaihtaa osia, raudan lisääminen rautojen sekaan ei vaan nyt riitä.
Nyt mulla herääkin kysymys aiheeseen liittyen:
Mitä muita vaihtoehtoja on toteuttaa tämä lukkohomma kuin nyt esillä ollut "palalukko"?
Esim Porschen lisävarustelistalta siis löytyy "mekaaninen tasauspyörästön lukko". Nyt siis kiinnostaisikin tietää "lyhyt oppimäärä" siitä, mitä erilaisia vaihtoehtoja on olemassa tässä lukkoasiassa?
"Metalli vastaan metalli - periaate" tuntuu siltä, että eihän sellainen voi mitenkään olla kovin pitkäikäinen?!
´tuikku kirjoitti:.
No, en yritäkkään väittää tietäväni aiheesta mittään.
...Mutta luulisin kuitenkin ymmärtäväni, mitä napa yrittää nyt kärsivällisesti kertoa.
Eli noiden palalukkojen toimintaperiaate on se, että ne estää tasauspyörästön normaalin toiminnan.
Jos lukko laitetaan niin tiukaksi, ettei se luista ollenkaan, perä kestää . . . tai hajoaahan se tietty jossain vaiheessa, mutta paaaaljon renkaita ennen sitä.
Metallia ei mistään irtoa, kun kaikki osat on koko ajan liikkumattomia toisiinsa nähden.
Huono ajaa, niinkuin ihmiset.
Ongelmat tulee siinä vaiheessa, kun tuollainen perä pitäisi saada vähän "joustamaan" mutkissa.
Kun se tasauspyörästön pienikin toiminta vaatii tässä tapauksessa, että metalli alkaisi luistamaan metallia vasten.
Jos öljy on niin hyvää, ettei kitkaa olisi, ei olisi lukkoakaan.
Eli kitkaa on, pakko olla.
Kitka väistämättä jossain vaiheessa aiheuttaa ketjureaktion, jossa lopputuloksena on metallinpurua, olipa palojen valmistaja kuka tahansa.
Kunnollinen kitkalukko tosiaankin sitten vaatii sen, että tämä luistaminen/luistamattomuus ja materiaalit, joiden välissä se luisto tapahtuu, ovat sellaista ainetta ja niin valmistettu, että ylimääräistä tavaraa ei irtaannu.
Vakioperässä ei ole tälläistä, se täytyy sinne lukon mukana lisätä.
Kalliin ja hyvämaineisen valmistajan paapominen ei tässä muuta sitä toimintaperiaatetta miksikään.
Täytyy myös vaihtaa osia, raudan lisääminen rautojen sekaan ei vaan nyt riitä.
Joops ymmärrän kyllä navan kannan joka on niin oikea kuin vaan voi olla..
Noilla lukko palikoilla ei tee hevon v#@&ua ja mikään oikea lukko se ei ole..
Mutta, nyt kun ne on asennettu oikein paikolleen niin suhtkoht kivasti se perä toimii ja lukitsee kuitenkin. Mutta ei kuiteskaan niin hyvin kuin jokin kunnon oikea lukko.. edelleen en ole tyytyväinen vaan homma on silti hanskassa ja tämä kesä ajetaan tällä ja ensi talven aikana rakennetaan kunnon levylukko perään..
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Niin paljon puhutaan kaveri sitä ja asiantuntija tuttu tätä meillä on tuo setti toiminut hvetin hyvin tuossa normaalissa käyttötarkoituksessa eli silloin tällöin vauhdikasta menoa hiton hyvin jo monta vuotta ja ainakin 20.000 km en sitten tiedä kai se on ihan pska ja sitä sun tätä hyvin nuo 285 takana jauhavat samaan aikaan tiedä sitten minkä takia varmaan sen takia että se on huonolaatuinen ja toimimatonnapa kirjoitti:kuinkas leveät ne sun takarenkaat olikaan ja taisit ajella vain asfaltilla sen 50 km
jos nuo palalukot ei ole hyvässä maineessa sorallakaan ja jollain 195 renkaalla ja n. 200 heppaisessa budjettiluokan ralliautossa, niin miten helvetissä ne vois olla hyviä asfaltilla, 500 heppaisessa autossa, jossa on "295" leveät takarenkaat ihme että meni edes tuon 50 km
( asennutin tuon -08 ja sen jälkeen autolla on ajettu varmaan 10tkm vuosi vaikka tuolla aiemmin kirjoitin pienemmästä ajomäärästä )
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
millonkas me saadaan se raportti mitä sinne perän sisälle kuulu? Kuvia sitte kans.jameri kirjoitti:Niin paljon puhutaan kaveri sitä ja asiantuntija tuttu tätä meillä on tuo setti toiminut hvetin hyvin tuossa normaalissa käyttötarkoituksessa eli silloin tällöin vauhdikasta menoa hiton hyvin jo monta vuotta ja ainakin 20.000 km en sitten tiedä kai se on ihan pska ja sitä sun tätä hyvin nuo 285 takana jauhavat samaan aikaan tiedä sitten minkä takia varmaan sen takia että se on huonolaatuinen ja toimimatonnapa kirjoitti:kuinkas leveät ne sun takarenkaat olikaan ja taisit ajella vain asfaltilla sen 50 km
jos nuo palalukot ei ole hyvässä maineessa sorallakaan ja jollain 195 renkaalla ja n. 200 heppaisessa budjettiluokan ralliautossa, niin miten helvetissä ne vois olla hyviä asfaltilla, 500 heppaisessa autossa, jossa on "295" leveät takarenkaat ihme että meni edes tuon 50 km
( asennutin tuon -08 ja sen jälkeen autolla on ajettu varmaan 10tkm vuosi vaikka tuolla aiemmin kirjoitin pienemmästä ajomäärästä )
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 219
- Liittynyt: Pe 20.08.2010 06:12
- Paikkakunta: Esbåå
Kovasti mietityttää aina nämä perät. ASD on ihan ok systeemi, on oikeat kitkalevyt ja tuon "palalukkohässäkän" virkaa toimittaa hydraulipaine, öljyn toimiessa samalla painelaakerina, eli ei tule glitteriä öljyyn (paitsi kun kitkat on loppu ja vetarin ratas pohjaa klumppiin ). Siinä siis vedetään vetoakselin laipoilla levykasoja nippuun, eikä paineta keskeltä jousilla. Cossun kitkaperä on lie samoilla rojuilla, mutta siinä levyjä painaa vain tasauspyörästön kartiorattaiden pyrkimys levitä irti toisistaan, eikä lukko juurikaan pidä hieman kuluneena. Muutenkin tuo lukko tarvitsee välitettävää voimaa purrakseen, toinen pyörä jäällä aika turha kapine.
Tuollaisia topikin metallisorveja en omaan Cossuperään laittasi, mutta eipä oikeen keksi jotta miten muutenkaan nuita kasoja tiukkais. Laipan ja klumpin väliinkään ei saa sorvatuksi riittävästi tilaa painelaakerille ja lautasjousille. Joko poskilaakerin sisäkooli jää hilikulle tai stefa. Yksi konsti kai on ollu vääntää nuo lukon välilevyt "ropelille" tai laittaa lautasjousi levyparin tilalle, kuulostaa vaan ihan yhtä jokkistouhulta. Saiskohan ASD-perään rakennettua sylinterien sisälle jousia? Sekään ei tosin olis nyt ehkä ekana mielessä ku on vaan kaks 16v perää eikä yhtään ASD:tä saati vetareita sellaseen. Yks kaheli ajatus taas ois laittaa vetarin laipan läpi vajaa sentin reikä ja sitä kautta vetää erillisillä pitkillä tapeilla rattaita ja levyjä ulospäin, jousien jäädessä vetoakselin nivelen taa kuppiin, josta olisi heleppo tiukata/löysätä mutterilla. Yhtä kaikki, taas tarviisi painelaakerin laipan ja klumpin väliin, eikä ehkä akselikaan kestä porailla reikiä.
Tuollaisia topikin metallisorveja en omaan Cossuperään laittasi, mutta eipä oikeen keksi jotta miten muutenkaan nuita kasoja tiukkais. Laipan ja klumpin väliinkään ei saa sorvatuksi riittävästi tilaa painelaakerille ja lautasjousille. Joko poskilaakerin sisäkooli jää hilikulle tai stefa. Yksi konsti kai on ollu vääntää nuo lukon välilevyt "ropelille" tai laittaa lautasjousi levyparin tilalle, kuulostaa vaan ihan yhtä jokkistouhulta. Saiskohan ASD-perään rakennettua sylinterien sisälle jousia? Sekään ei tosin olis nyt ehkä ekana mielessä ku on vaan kaks 16v perää eikä yhtään ASD:tä saati vetareita sellaseen. Yks kaheli ajatus taas ois laittaa vetarin laipan läpi vajaa sentin reikä ja sitä kautta vetää erillisillä pitkillä tapeilla rattaita ja levyjä ulospäin, jousien jäädessä vetoakselin nivelen taa kuppiin, josta olisi heleppo tiukata/löysätä mutterilla. Yhtä kaikki, taas tarviisi painelaakerin laipan ja klumpin väliin, eikä ehkä akselikaan kestä porailla reikiä.
Älä laita. 8000 km jälkeen menee taas perä uusiksi. Ja tällä kertaa ihan oikealla levylukolla. Kleemannin osat on täyttä paskaa ainakin omalla kokemuksella, pakosarjatkin saa heittää kaatikselle. Ja ikinä se lukko ei ole pitänyt sen enempää mitä ilmankaan.Sami T kirjoitti:Oon tätä jutustelua lukennu ja oon tullut siihen tulokseen että haluun tollaisen lukon! Mutta haluisin kovasti sen halvalla. Itsellä ei toi elbe.ee osoite toimi, onko firma viellä olemassa?
SPEEDPRO Mercedes Benz special tuning workshop
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Official CARLSSON and BRABUS dealer
Nii. Kyllä se siellä kuitenkin jarruttaa. Mersu on aika kehno ton lukkoperän suhteen. Kun mitään järkevää ei ole tarjolla, muihin automerkkeihin on tonnin siotuksella jo varaa valita ja säädettää lukkoa, paras ratkaisu olisi varmasti laittaa jonkun bmw:n tai nissanin perä mutta ei jaksais tohon käyttöautoon ruveta istuttamaan.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ohannoita ollu mersuunkin kitkalukkoja sekä toimivaa asd perääkin...Sami T kirjoitti:Nii. Kyllä se siellä kuitenkin jarruttaa. Mersu on aika kehno ton lukkoperän suhteen. Kun mitään järkevää ei ole tarjolla, muihin automerkkeihin on tonnin siotuksella jo varaa valita ja säädettää lukkoa, paras ratkaisu olisi varmasti laittaa jonkun bmw:n tai nissanin perä mutta ei jaksais tohon käyttöautoon ruveta istuttamaan.
missäs niitä sitte olis?
tahtoisin kovasti mersuun jonku kunnon lukon.
esim http://www.carbonetic.net/
Cusco, Kaaz ja niin edelleen.
Lieneekö ainoa vaihtoehto olla se että vaihtaa väärän merkkisen auton perän?
tahtoisin kovasti mersuun jonku kunnon lukon.
esim http://www.carbonetic.net/
Cusco, Kaaz ja niin edelleen.
Lieneekö ainoa vaihtoehto olla se että vaihtaa väärän merkkisen auton perän?
Viimeksi muokannut Sami T, Ke 01.09.2010 01:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.