Tapen V8: MB E430 1998
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Tapen V8: MB E430 1998
tuon vanteessa olevan tekstin kun vielä värjäät taikka hiot kiiltäväksi
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Tapen V8: MB E430 1998
V*ttuilematta siellä!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Tapen V8: MB E430 1998
no ei, ei ei mutta katoppas sen vanteen yleis ilmettä mun mielestä sopis oikein hyvinTape kirjoitti:V*ttuilematta siellä!
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Juu saattais sopia, mut itellä ei oo ehkä tällä kertaa halua korostaa vanteen merkkiä. Mennään nyt näin! Näihin on menny jo ihan riittävästi vaivaa ja rahaa, jos kaikki laskee.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Valmista tuli!
Meneepä ku sukkasiltaan kunnostetuilla vanteilla!
Meneepä ku sukkasiltaan kunnostetuilla vanteilla!
Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Tapen V8: MB E430 1998
katto ny Tape, jos olis vanteen merkki näkyvissä näyttäs ihan siltä kun olis kruunu laitettu etuhampaaseenTape kirjoitti:Valmista tuli!
Meneepä ku sukkasiltaan kunnostetuilla vanteilla!
[ http://i1216.photobucket.com/albums/dd367/tppaukkunen/IMG_0259.jpg ]
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Eri mieltä tästä. Ei ton tekstin tarvii tuosta mihinkään näkyä.
Sitäpaitsi semmoiset räppärin hammasgrilssit on ihan tosi typerän näkösiä!
Sitäpaitsi semmoiset räppärin hammasgrilssit on ihan tosi typerän näkösiä!
Re: Tapen V8: MB E430 1998
On kyllä mahtavasti istuvat vanteet
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Houston we might have a problem...
Minun mielestä kickdown ei toimi ihan oikein. Ei ota joka kerta kickdownia lapun laittaessa pohjaan nopeasti. Antaa yhden pienemmän pykälän useemmin ku menee kokonaan kd. Vaikea selittää, mut kai joku ymmärsi!
Se sähkötöpseli on vaihdettu 1.5v sitten pesuöljynvaihdon yhteydessä, tuskin se on vielä päästäny öljyjä boksiin.... eihän ole eihän......
Kickdown-anturin vois hakea uuden ja aloittaa setvimisen siitä?
Minun mielestä kickdown ei toimi ihan oikein. Ei ota joka kerta kickdownia lapun laittaessa pohjaan nopeasti. Antaa yhden pienemmän pykälän useemmin ku menee kokonaan kd. Vaikea selittää, mut kai joku ymmärsi!
Se sähkötöpseli on vaihdettu 1.5v sitten pesuöljynvaihdon yhteydessä, tuskin se on vielä päästäny öljyjä boksiin.... eihän ole eihän......
Kickdown-anturin vois hakea uuden ja aloittaa setvimisen siitä?
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Tapen V8: MB E430 1998
missä vauhdissa tämä ilmenee ja tekeekö joka kerta???Tape kirjoitti:Houston we might have a problem...
Minun mielestä kickdown ei toimi ihan oikein. Ei ota joka kerta kickdownia lapun laittaessa pohjaan nopeasti. Antaa yhden pienemmän pykälän useemmin ku menee kokonaan kd. Vaikea selittää, mut kai joku ymmärsi!
Se sähkötöpseli on vaihdettu 1.5v sitten pesuöljynvaihdon yhteydessä, tuskin se on vielä päästäny öljyjä boksiin.... eihän ole eihän......
Kickdown-anturin vois hakea uuden ja aloittaa setvimisen siitä?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
No esim 60km/h ja kd niin ei lähde kunnolla. Eikä tiputa 80-90 km/h:stakaan riittävän pienelle. Ei ilmene joka kerta, mut nyt on ollu enemmän näitä epäonnistuneita lähtöjä ku onnistuneita....
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Tapen V8: MB E430 1998
onko laatikko S vai W toiminnolla?Tape kirjoitti:No esim 60km/h ja kd niin ei lähde kunnolla. Eikä tiputa 80-90 km/h:stakaan riittävän pienelle. Ei ilmene joka kerta, mut nyt on ollu enemmän näitä epäonnistuneita lähtöjä ku onnistuneita....
Re: Tapen V8: MB E430 1998
S-Asennolla ajan kesät talvet.
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Tapen V8: MB E430 1998
oikea meininki. oletko tarkistanut KD kytkimen sieltä lattiasta.ehkä epäpuhtauksia???Tape kirjoitti:S-Asennolla ajan kesät talvet.
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Ti 24.04.2012 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Täytyy tarkistaa tuo kd-kytkin, eikä oo kallis tikki vaihtaakaan.
Tein sen vaihteiston oppivuuden resetoinnin ja kävin koeajolenkillä. Hyvin toimii kd, varsinkin 40 ja 80 nopeuksista lähtee ku kuppa Töölöstä. Ainoana mietityttää 60km/h, josta kd:n myötä kiekat menee noin 3500rpm:än ja sit mennään. Ei se kuudesta kympistäkään hidas oo lähtemään, mut noin kait se kuuluu pelata. Tovin ajelin ja testailin, joka kerta samalla lailla.
Liekö ollut vain käyttäjässä vikaa, kun se kd-kytkimen napsahdus on polkimen liikkeen ihan loppuosassa.
Tein sen vaihteiston oppivuuden resetoinnin ja kävin koeajolenkillä. Hyvin toimii kd, varsinkin 40 ja 80 nopeuksista lähtee ku kuppa Töölöstä. Ainoana mietityttää 60km/h, josta kd:n myötä kiekat menee noin 3500rpm:än ja sit mennään. Ei se kuudesta kympistäkään hidas oo lähtemään, mut noin kait se kuuluu pelata. Tovin ajelin ja testailin, joka kerta samalla lailla.
Liekö ollut vain käyttäjässä vikaa, kun se kd-kytkimen napsahdus on polkimen liikkeen ihan loppuosassa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Sikälimikäli oikein ymmärrän kd:n ja vaihteiston toimintaa....laskee moottorinohjaus parhaaseen kiihtyvyyteen päästäkseen väännön riittävyyden ja sen tarvitseeko pudottaa pienemmälle.Tape kirjoitti:Täytyy tarkistaa tuo kd-kytkin, eikä oo kallis tikki vaihtaakaan.
Tein sen vaihteiston oppivuuden resetoinnin ja kävin koeajolenkillä. Hyvin toimii kd, varsinkin 40 ja 80 nopeuksista lähtee ku kuppa Töölöstä. Ainoana mietityttää 60km/h, josta kd:n myötä kiekat menee noin 3500rpm:än ja sit mennään. Ei se kuudesta kympistäkään hidas oo lähtemään, mut noin kait se kuuluu pelata. Tovin ajelin ja testailin, joka kerta samalla lailla.
Liekö ollut vain käyttäjässä vikaa, kun se kd-kytkimen napsahdus on polkimen liikkeen ihan loppuosassa.
E420 ei välttämättä vähänkään loivassa alamäessä pudota 3500rpm kohdalla pienempää pesään.....mutta samassa mäessä ylöspäin pudottaakin....
Minusta tuo sinun toimii oikein.....kd ei siis automaattisesti tarkoita että vaihdetta pudotetaan alaspäin aina.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Jos ajelet paljon pintakaasulla, se vaihdelaatikko "oppii" rauhallisen ajo"tyylin" eikä välttämättä vaihda "ripeästi".
Muutama niskojen naksautus kiihdytys silloin tällöin pitää laatikon hereillä.
Muutama niskojen naksautus kiihdytys silloin tällöin pitää laatikon hereillä.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Sen vaihdelaatikon boxin voi ihan tarkistaa onko öljyä sinne päässyt.
Liitin irti niin näkee heti että onko öljyinen...
Liitin irti niin näkee heti että onko öljyinen...
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Lootaresetti teki ajolle tosi hyvää! (Krhöm... samoin lukuisten pikkukivien imurointi kaasupolkimen poterosta....... )
Perjantaina pesasin ja tänään puunasin nahat ja vahasin ovivälit + putsasin konehuoneen talven jäljiltä. Ens lauantaina pääsen sisätiloihin, jolloin pesen taas ja sit saaki rauhassa ajella hyvät vahat pintaan!
Pannaan kuvia sitte ku on pesty ja puunattu. Jarrupäivitysosat pitäs olla ens viikolla mulla, pitää sit kattoa vaikka aurinkoinen rassausmiittipäivä, jolloin askartelee koko kierroksen alle. Kunhan ensin noita alustan kumeja vaihteleepi....
Perjantaina pesasin ja tänään puunasin nahat ja vahasin ovivälit + putsasin konehuoneen talven jäljiltä. Ens lauantaina pääsen sisätiloihin, jolloin pesen taas ja sit saaki rauhassa ajella hyvät vahat pintaan!
Pannaan kuvia sitte ku on pesty ja puunattu. Jarrupäivitysosat pitäs olla ens viikolla mulla, pitää sit kattoa vaikka aurinkoinen rassausmiittipäivä, jolloin askartelee koko kierroksen alle. Kunhan ensin noita alustan kumeja vaihteleepi....
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noni! Vähän uutta jarruosaa.
Yleisperhepotretti:
EPC:n levyt: Etulevy: (Olipahan painava...)
Etupalat: Väärät...
Takapalat: Oikeat!
Teräspunos-letkut:
Uuvet litkut ja tunnistinanturit:
Näppäillään kiinni kunhan saa oikeat etupalat (semmoiset enempi batman-tunnusta muistuttavat) ja ku tulee kesäloma ja on aikaa.
Yleisperhepotretti:
EPC:n levyt: Etulevy: (Olipahan painava...)
Etupalat: Väärät...
Takapalat: Oikeat!
Teräspunos-letkut:
Uuvet litkut ja tunnistinanturit:
Näppäillään kiinni kunhan saa oikeat etupalat (semmoiset enempi batman-tunnusta muistuttavat) ja ku tulee kesäloma ja on aikaa.
Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Onko nuo teräspunosjarruletkut laillisia Suomessa? Muistan kuulleeni että aiemmin eivät ole hyväksyneet katsastuksessa .Tape kirjoitti:Noni! Vähän uutta jarruosaa.
Teräspunos-letkut:
[ http://i1216.photobucket.com/albums/dd367/tppaukkunen/125.jpg ]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Nuo HEL:in valmistamat letkut on hyväksyttyjä tieliikenteeseen kaikkialla maailmassa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Noniin, tämä tärisee.
Jonkun aikaa kuulostellut ja miettinyt, että jotain feelua on kyydissä. Välillä niin pehmeesti ja sit välillä taas tärrää. Kovimmillaan 70-80km/h:ssa, ei iso mut selkeästi häiritsevä tärinä. Renkaista ja vanteista ei pitäis johtua, kun vanteet on täyskunnostettu L-Weldillä ja kumit tarkastin silmämääräisesti.
Jarruthan on menossa uusiksi, että se "vastapinta" vanteelle ainaki tulee sit takuusuoraksi. Toki pitää kattoa, ettei oo paino pudonnu vanteesta.
Sit eiku listaamaan, että mitä tarkistellaan?
Ärsyttää...
Jonkun aikaa kuulostellut ja miettinyt, että jotain feelua on kyydissä. Välillä niin pehmeesti ja sit välillä taas tärrää. Kovimmillaan 70-80km/h:ssa, ei iso mut selkeästi häiritsevä tärinä. Renkaista ja vanteista ei pitäis johtua, kun vanteet on täyskunnostettu L-Weldillä ja kumit tarkastin silmämääräisesti.
Jarruthan on menossa uusiksi, että se "vastapinta" vanteelle ainaki tulee sit takuusuoraksi. Toki pitää kattoa, ettei oo paino pudonnu vanteesta.
Sit eiku listaamaan, että mitä tarkistellaan?
Ärsyttää...
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Kaikki kardaanin hilut.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Aika pirullinen vika paikallistaa, mä veikkaisin kardaania suurinpiirtein viimeisenä alle 150k ajetussa kiesissä. Tosiaan irronnut vannepaino tuli ekana mieleen. Sitten renkaat, ettei ole flatspotti tai valmistusvika niissä. Kumpikin selviää rengaskoneessa. Sitten jarrulevyt. Jos jarrut on menossa täysuusintaan niin en tutkisi edes asiaa ennen kuin on uudet jarruosat paikallaan. Sen jälkeen pyörät rengaskoneeseen. Jos ei sielläkään ole vika, niin pakkohan se on alkaa etsiä vikaa voimalinjasta.
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
1985 190 E 2.0 BYV-237
2007 Corvette XNL-267
Ex:
1989 560 SEC HYL-303
1994 E 320 Coupe OEI-850
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Näin se on Juha tehtävä.
Silmämääräisesti ulkopuolelta katottuna painot on paikallaan vanteissa. Muutenkin on ihan älyttömän vaikea uskoa vanne-/rengasongelmaan, kun ne on just laitettu mielestäni erittäin osaavassa liikkeessä. Kumit ei ole parasta laatua, mutta uskoisin, että rengasliike olisi maininnut, jos niissä olisi ollut ongelmaa.
Pitäis vaan saada väärien etulevyjen ja -palojen tilalle oikeat niin sit vois jossain laittaa/laitatuttaa osat uusiksi niin pääsisi eteenpäin ongelman ratkomisessa. On nimittäin ärsyttävä vika, on koko auto ihan niinkö pilalla.
Tukivarren puslia (eli sen poikittaistuenkos?) on jotkut veikannut syylliseksi tähän ongelmaan, kun olen googlettamalla koettanut selvittää, missä voisi olla vika.
Onhan se toki mahdollista, että renkaista tai vanteista löytyy syy, mut aika jännä ois, että kuukaudessa ois vanteet menny ihan solmuun, kun just on laitettu kuntoon.
Auttakaa, jos vain tiedätte jotain. Täällä harrastajaparka hermoraunioituu!
Silmämääräisesti ulkopuolelta katottuna painot on paikallaan vanteissa. Muutenkin on ihan älyttömän vaikea uskoa vanne-/rengasongelmaan, kun ne on just laitettu mielestäni erittäin osaavassa liikkeessä. Kumit ei ole parasta laatua, mutta uskoisin, että rengasliike olisi maininnut, jos niissä olisi ollut ongelmaa.
Pitäis vaan saada väärien etulevyjen ja -palojen tilalle oikeat niin sit vois jossain laittaa/laitatuttaa osat uusiksi niin pääsisi eteenpäin ongelman ratkomisessa. On nimittäin ärsyttävä vika, on koko auto ihan niinkö pilalla.
Tukivarren puslia (eli sen poikittaistuenkos?) on jotkut veikannut syylliseksi tähän ongelmaan, kun olen googlettamalla koettanut selvittää, missä voisi olla vika.
Onhan se toki mahdollista, että renkaista tai vanteista löytyy syy, mut aika jännä ois, että kuukaudessa ois vanteet menny ihan solmuun, kun just on laitettu kuntoon.
Auttakaa, jos vain tiedätte jotain. Täällä harrastajaparka hermoraunioituu!
Re: Tapen V8: MB E430 1998
pyöristä varmaan johtuu. jos ei ole hyvät renkaat. renkaissa pysty heittoa mikä on noissa kiinalaisissa renkaissa on ominaisuus. jos renkaat olet ostanut kyseisestä liikkestä missä asennutit renkaat niin tarkistavat takuuseen.
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Ois kyllä hyvä testata takuutäristämättömällä rengassatsilla tuota autoa ni vois sulkea pois sen mahdollisuuden, että johtuu noista kumeista.
Mistäköhän sitä lainaisi?
Mistäköhän sitä lainaisi?
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Kevätjyns.
Tarkentuu tuo tärräys. 90km/h on pahin, yli ja alle laantuu. Aloitan selvittämisen rengasliikkeestä. Sit hotarin pajalle, jossa vois tutkituttaa jortaanin, vetarit, nivelet, laakerit jne mahdolliset syylliset.
Minähän tuon pirssin vielä nakertelen kuntoon!
Tarkentuu tuo tärräys. 90km/h on pahin, yli ja alle laantuu. Aloitan selvittämisen rengasliikkeestä. Sit hotarin pajalle, jossa vois tutkituttaa jortaanin, vetarit, nivelet, laakerit jne mahdolliset syylliset.
Minähän tuon pirssin vielä nakertelen kuntoon!
Viimeksi muokannut Tape, La 14.07.2012 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tapen V8: MB E430 1998
Mulla ihan samaa vikaa omassa autossa ja katosi heti, kun sain kesärenkaat alle. Jotain feelua oli talvipyörissä (bridgestone noranza). Käytin ne vielä erikseen painotuksessa ja ainakaan Euromasterin asentajan mukaan vanteissa ei ollut häikkää ja tasapainossakin olivat. Silti niissä on jotain vituillaan, kun kerran kesäpyörillä menee niin kuin pitääkin. Sovitteet löytyi myös joka vanteesta.
W204 C180K avantgarde -myyty-