TUUTTERO kirjoitti:Jos se kerta painaa nyt jo koko ajan painelaakeria ja ei toimi vaikka polkee kyktintä, niin sitte vain bmw:n työsylinteriä kehiin. Tapin liikettä pitäs saada kasvatettua pidemmäksi. Lähtee kauempaa ja painaa syvemmälle.
aivan aivan!
kyllä se sylinteri sieltä ulos punnaa vaikka ei kantaiskaan. sielähän on jousi sylinterin sisällä..
ei sitä tapin mittaa tarvi summasa muutella. työnnä joku tappi (vaikka naula) siitä sylinterin reijästä sinne kytkimen haarukkaa vasten niin että sielä on painelaakeri asetelmaa vasten, sitten merkkaat siihen tappiin tussilla minkä verran se meni sisälle siitä sylinterin kiinnitys pinnasta. sen jälkeen työnnät siitä sylinteristä männän sisään ja mittaat siitä vastaavasti. lasket nämä mitat yhteen ja siinä on sun tapin mitta..
ei tuon vaikeampaa. tämän jälkeen sielä voi olla myös se haarukan asento väärä eli vipusuhde on huono. se bemarin työsylinteri varmaan kannattaa laittaa jokatapauksessa.
niin ja laita se hukkaportti takasin ennen ko lähet kokeileen ettei mee kansipahvi heti eka testi ajolla.
e2: ja hakuterminä siis tuossa laatassa seisova osanumero 6020700101
joo auttohan tuo! kiitoksia! kyllä nyt alko tuntumaan siltä että vakio pumppu kyseessä.............................................................................
TUUTTERO kirjoitti:mä oon pienistäny kaks kytkimen työsylinteriä. Toinen oli vanha vanha ja toinen aivan uusi ja kummaskaa ei oo ollu mitää jousta sielä sisällä!
kyllä ainakin mulla oli työsylinterissä jousi sisällä..
Ittellä ainakaa mitää jousta ollu. Asetelma painaa sen männän takasi. Jos paino poljinta ku työsylinteri irti, niin se mäntä tuli vähän ulos ja jäi myös siihen kohtaan vaikka polkimen päästi vapaaks.
Pumpun tyyppikilpi on ainakin vakio mutta jos se ahtoja jo paikallaan kerää niin äkkiä sanoisin että luulisi sielä elementit vaihtuneen. kuten jo aikasemmin sanoin että ei jokainen seppä niitä pumppujaan merkitse
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Ei ne sielä pumppupajalla siihen uutta tyyppikilpeä tee Tosiaan jos hukkaportti on tukittu ja paikallaan tekee jo kilon painetta niin voi ajossa tulla äkkiä liikaa. Eli laita se hukkaportti toimintaan ja ajossa tarkkailet mitä se ahtaa. Sen mukaan sitten säätelet sitä.
S202 kirjoitti:Ei ne sielä pumppupajalla siihen uutta tyyppikilpeä tee Tosiaan jos hukkaportti on tukittu ja paikallaan tekee jo kilon painetta niin voi ajossa tulla äkkiä liikaa. Eli laita se hukkaportti toimintaan ja ajossa tarkkailet mitä se ahtaa. Sen mukaan sitten säätelet sitä.
Kummeli kirjoitti:Ittellä ainakaa mitää jousta ollu. Asetelma painaa sen männän takasi. Jos paino poljinta ku työsylinteri irti, niin se mäntä tuli vähän ulos ja jäi myös siihen kohtaan vaikka polkimen päästi vapaaks.
no mulla on ainakin kaikissa omissa ollu jousi sielä männän alla painaa mäntää ulos päin. jousen tarkotus kai työntää painelaakeri valmiiksi iholle ettei sielä ole turhaa tyhjää liikettä.
Kummeli kirjoitti:Ittellä ainakaa mitää jousta ollu. Asetelma painaa sen männän takasi. Jos paino poljinta ku työsylinteri irti, niin se mäntä tuli vähän ulos ja jäi myös siihen kohtaan vaikka polkimen päästi vapaaks.
no mulla on ainakin kaikissa omissa ollu jousi sielä männän alla painaa mäntää ulos päin. jousen tarkotus kai työntää painelaakeri valmiiksi iholle ettei sielä ole turhaa tyhjää liikettä.
Tommoseen sen vois kyllä kuvitella olevan tarkotettu...
Voinu itellä purskahtaa se jousi sieltä pois, jos se kerran mahtuu tulemaan jos sen tapin ottaa poies. Ei olis nimittäin eka kerta ku vahingossa polkasee kytkintä ja sylinteri ampuu sen tapin ulos sieltä.
jusbe37 kirjoitti:ei taida olla kun mynä ja ppd jotka standaa uudet tyyppikilvet..
Kaimme ny tästäkin aiheesta saadaan vielä kolmaskin sivu juttua aikaseksi vai väännetäänkö juttua jo jousiin takaisin pian joku keksii bimmerin työsylinterin uudestaan äläkääny vetäkö pottuja neniinne tästä,joskus se vaan menee tämmöseksi
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
jusbe37 kirjoitti:ei taida olla kun mynä ja ppd jotka standaa uudet tyyppikilvet..
Kaimme ny tästäkin aiheesta saadaan vielä kolmaskin sivu juttua aikaseksi vai väännetäänkö juttua jo jousiin takaisin pian joku keksii bimmerin työsylinterin uudestaan äläkääny vetäkö pottuja neniinne tästä,joskus se vaan menee tämmöseksi
miten tänne saa lisättyä videon? samalla tavalla niinku kuvatkin lisätään vai?
et kai sää ny videota meinaa pumpun kilvestä tai kytkimen työsylkystä alkaa ottamaan Ite laitan juutuuppiin tai photopukettiin ja sieltä sitten linkkiä tänne tai täältä linkkiä sinne,iha miten vaan
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Terho P kirjoitti:et kai sää ny videota meinaa pumpun kilvestä tai kytkimen työsylkystä alkaa ottamaan Ite laitan juutuuppiin tai photopukettiin ja sieltä sitten linkkiä tänne tai täältä linkkiä sinne,iha miten vaan
toi video on pari viikkoa vanha! tein viime viikolla ahtoputket tuohon ja kokeilin. kumma ku se kuuluisa digitaalimittari näyttää ku auto on tyhjäkäynnillä niin -0.1 bar ja ku polkasee kaasua niin nousee vaan 0.0 ...