STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Neuvoja olisin taas vailla.
1. Mistä pääsen ottamaan turvavyön merkkiäänen pois päältä (yli 25km/h ajettaessa huutaa). Ärsyttää kun pitää työpaikalla autoa siirrellä..
oli epk:n kanssa juttua että mittariston kautta dev. valikosta. tarkemmat ohjeet nopeuttaisi.
2.Mistä ortopedi istuimien pumppua pääsisi starilla pakkokäyttämään. itsellä kun ei penkit toimi niin saisi varmistettua että vika olis pumpussa.
allekirjoituksen auto kyseessä.
Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla
1. Mistä pääsen ottamaan turvavyön merkkiäänen pois päältä (yli 25km/h ajettaessa huutaa). Ärsyttää kun pitää työpaikalla autoa siirrellä..
oli epk:n kanssa juttua että mittariston kautta dev. valikosta. tarkemmat ohjeet nopeuttaisi.
2.Mistä ortopedi istuimien pumppua pääsisi starilla pakkokäyttämään. itsellä kun ei penkit toimi niin saisi varmistettua että vika olis pumpussa.
allekirjoituksen auto kyseessä.
Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
2. on tiedossa...
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
[quote="-230k-"]
1. Mistä pääsen ottamaan turvavyön merkkiäänen pois päältä (yli 25km/h ajettaessa huutaa). Ärsyttää kun pitää työpaikalla autoa siirrellä..
oli epk:n kanssa juttua että mittariston kautta dev. valikosta. tarkemmat ohjeet nopeuttaisi.
Sakemannivalikosta gurtwarnung: nicht vorhandel.
1. Mistä pääsen ottamaan turvavyön merkkiäänen pois päältä (yli 25km/h ajettaessa huutaa). Ärsyttää kun pitää työpaikalla autoa siirrellä..
oli epk:n kanssa juttua että mittariston kautta dev. valikosta. tarkemmat ohjeet nopeuttaisi.
Sakemannivalikosta gurtwarnung: nicht vorhandel.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Voisiko joku neuvoa kuvien kanssa tai starin "polun" miten nuo kilometrit mistäkin tarkistetaan, developer on käytössä????????????????????S600L kirjoitti:Selvä, asia ymmärretty , voisitko silti kertoa, että mistä kaikkialta voin staarilla lukea nuo kilometritiedot, kun kiinnostais kuitenki katsoa, vaikkei sieltä mitää epäilyttävää löydykäänarska10 kirjoitti:Tallentuu, mutta asiantietävä ohjelman sorkkia joka tietää kaikki mihin nuo tiedot tallentuu etenkin itäplokin maista on huippuja noissa koodamisissa. Tästä on joskus aikaisemmin ollut juttua tällä foorumillaS600L kirjoitti:Juu, ajattelin vaan että mun käsityksen mukaan suurin osa noista mittarinruuvauksista tehdään näillä halvoilla muutaman satasen laiteeilla, joita on nettikaupat pullollaan. Jos ne kilometrit tallentuu useampaan ohjainlaitteeseen, kuten bmw:ssä mm. avaimeen, niin silloinhan olisi kohtalaisen hyvät mahdollisuudet paljastaa ainakin suurin näistä ruuvauksista. Mutta tallentuuko w211 mallissa kilometrimäärä useampaan paikkaan?arska10 kirjoitti:Vaikkei liity aiheeseen, niin vastaan ettei voi taitavat ihmiset tekevät mitä vaan taikoja noille mittareille, ja huoltokirja on helppo väärentää, jos on Suomi auto, niin pitää melko varmasti paikkansaS600L kirjoitti:Tämä ei nyt varsinaisesti ole mikään ongelma, mutta kysyn kuitenkin mielenkiinnosta. Auton mittarilukeman "aitoudesta" kysymys. Eli pystyykö staarilla luotettavasti tarkistamaan mittarilukeman aitouden, huoltokirja täsmää staarilla luettuihin huoltotietoihin, ja siinä missä on se laskuri (ilmeisesti liittyy mittaristoon, joka laskee päiviä alusta asti )kuluneet päivät täsmää auton valmistusajankohtaan, eli voiko näistä tai mistään muualtakaan olla 100% varma, että mittaria ei ole ruuvattu? -teemu
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Mulla ei kyseistä kohtaa löytynyt?Maucca kirjoitti:-230k- kirjoitti: 1. Mistä pääsen ottamaan turvavyön merkkiäänen pois päältä (yli 25km/h ajettaessa huutaa). Ärsyttää kun pitää työpaikalla autoa siirrellä..
oli epk:n kanssa juttua että mittariston kautta dev. valikosta. tarkemmat ohjeet nopeuttaisi.
Sakemannivalikosta gurtwarnung: nicht vorhandel.
Muttamutta menin klikkaamaan erikoistoiminnoista 'toistuvan turvavyömuistutuksen deaktivointi'-kohtaa, ja se S***tana koodas sen piipin pois samoin tein (luulin että aukaisee jonkni valikon...)! Mistä tuon saa takaisin?
Edit:saatoin löytää; Vorzeitiger Abbruch Gurtwarnung, ainakin kuulostaa samalta? (tuolla samassa paikassa kun löytyi tuo Gurtwarnung-kohtakin TOSIN olen nyt simulaattorimoodissa ja Gurtwarnung antaa vain vaihtoehdot ab Kl15G tai ab Motorstart...) piti mennä siis tehtaan ohjeiden mukaisesta eikä ohjainlaitesovituksesta...
Edit2: ei vaikutusta (boottasin mittaristonkin tuon muutoksen jälkeen). Turvavyön valo sammuu siis hetken kuluttua käynnistyksestä. Pitäiskö Gurtwarnung display laittaa aktiiviseksi? Eikö se ole vain viesti eikä piippi? Tuo alkuperäinen deaktivointi tekee varmaankin monta asiaa yhtäaikaa koska se myös boottasi mittariston automaattisesti... Ei tuo nyt niin kauheasti haittaa mitta olisi kiva selvittää mistä tuon saa takaisin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Olikos siinä tehdasasetusten palautus..MiHe kirjoitti:Mistä tuon saa takaisin?
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Eeeiipä taida olla... jos joku tuolla ohjaukset- valikossa mistä reboot tehdään, ei sellainen ole? (ADJ_Default_Varientenkodierung)? Ei voi tietää...Kumipää kirjoitti:Olikos siinä tehdasasetusten palautus..MiHe kirjoitti:Mistä tuon saa takaisin?
Viitsiskö joku jossain vaiheessa laittaa tuon Tehtaan ohjeiden mukainen diagnoosi - Ohjainlaitesovitukset - Ohjainlaitesovitukset (versiokoodaus) - Ohjainlaitesovitukset - Variantenkodierung Werseinsellungen - osion parametrit näkyviin (lista tai screenshotit)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Onko mahdollista poistaa starilla egr pois päältä 200cdi (delphi) ?
Kokeilin seuraavaa: Xentry/DAS (develop)-> CDID->ENTWICKLUNGSDATEN->VCD CRD Implicitcoding
Abgasrückführungs -> Abgasrückführungs nicht vorhanden
Saavutetaanko tällä toimenpiteellä egr venttiilin pysyminen totaalisesti kiinni?
Kokeilin seuraavaa: Xentry/DAS (develop)-> CDID->ENTWICKLUNGSDATEN->VCD CRD Implicitcoding
Abgasrückführungs -> Abgasrückführungs nicht vorhanden
Saavutetaanko tällä toimenpiteellä egr venttiilin pysyminen totaalisesti kiinni?
MB W211 200cdi Avantgarde -07
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Mitäpä sen EGR:n mittausarvo sanoo?
Tuosta "totaalisesta" sulkeutumisesta en tiedä, mulla mittausarvoissa reilummalla polkaisulla vilahtaa 5% aukiolo (muuten koko ajan 0%), mistä en tiedä onko se oikeasti auki tuon 5% auki vai onko mittausarvoon jätetty tuon verta marginaalia. Eli sen saa ainakin lähes totaalisesti, jos ei totaalisesti suljettua.
Ulkomuistista muistelisin että devel valikossa olisi ollut kaksi vipua, mistä kohtaa tuo piti olla ruksittu pois.
Tuosta "totaalisesta" sulkeutumisesta en tiedä, mulla mittausarvoissa reilummalla polkaisulla vilahtaa 5% aukiolo (muuten koko ajan 0%), mistä en tiedä onko se oikeasti auki tuon 5% auki vai onko mittausarvoon jätetty tuon verta marginaalia. Eli sen saa ainakin lähes totaalisesti, jos ei totaalisesti suljettua.
Ulkomuistista muistelisin että devel valikossa olisi ollut kaksi vipua, mistä kohtaa tuo piti olla ruksittu pois.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su 27.10.2013 15:19
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Ok. Pystyisitkö asian varmistamaan, että mikä se toinen pois otettava on?sonikki kirjoitti:Mitäpä sen EGR:n mittausarvo sanoo?
Tuosta "totaalisesta" sulkeutumisesta en tiedä, mulla mittausarvoissa reilummalla polkaisulla vilahtaa 5% aukiolo (muuten koko ajan 0%), mistä en tiedä onko se oikeasti auki tuon 5% auki vai onko mittausarvoon jätetty tuon verta marginaalia. Eli sen saa ainakin lähes totaalisesti, jos ei totaalisesti suljettua.
Ulkomuistista muistelisin että devel valikossa olisi ollut kaksi vipua, mistä kohtaa tuo piti olla ruksittu pois.
MB W211 200cdi Avantgarde -07
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Kumipää kirjoitti:Olikos siinä tehdasasetusten palautus..MiHe kirjoitti:Mistä tuon saa takaisin?
Puusilmänä huomasin vasta tänään että kyllähän tuossa erikoistoiminnotkohdassa jo kerrotaan että asetukset palautetaan maaversiokoodaus-kohdasta... oli vaan siinä missä on sivullinen niitä kaikkia varoituksia, eihän niitä lueta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Nyt olis scn koodauksen kanssa ongelma, asensin comand ntg 2.5 ja tarttis mittaristolle ilmoittaa että se on nyt paikalla. Scn offline koodauksen kun aloittaa niin se kyselee kaikenmaailman numeroita , mitäs niihin tarttee syöttää että homma luonnistuu ? 219 kori.
Edit, homma luonnistui devvi valikon kautta, navi päälle ja ohjainlaite reset > näkyy navi mittaristossa.
Edit, homma luonnistui devvi valikon kautta, navi päälle ja ohjainlaite reset > näkyy navi mittaristossa.
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Jaahass jaahass....
Muxi palasi "korjausmatkalta".. Ja tänään sitten roippeet autoon kiinni.
Odotukset korkealla, mutta vain puoliaskelmaa.
Auton valinta ok, toistaiseksi ok,, ja KABOOM... Ei yhteyttä blabla...sytytysvirtaa ei voitu lukea, syötä manuaalisesti jnejne...
Akkujänniteeksi aparaatti ilmoittaa 8V:sta-9,5V:in...Vaikka pinniltä mitattuna 12,88.
Että tälläviisiin... EriMukavaaPuuhastelua!!!!!!!1
No, otinpa kokeeksi CRX-79(?) halpislukijan ja törkkäsin kiinni. Avot, sieltähän se data tulee, mitä ylipäätään kykenee lkemaan.
Star taasen ei, JEAH!
Shall have a beer now
Muxi palasi "korjausmatkalta".. Ja tänään sitten roippeet autoon kiinni.
Odotukset korkealla, mutta vain puoliaskelmaa.
Auton valinta ok, toistaiseksi ok,, ja KABOOM... Ei yhteyttä blabla...sytytysvirtaa ei voitu lukea, syötä manuaalisesti jnejne...
Akkujänniteeksi aparaatti ilmoittaa 8V:sta-9,5V:in...Vaikka pinniltä mitattuna 12,88.
Että tälläviisiin... EriMukavaaPuuhastelua!!!!!!!1
No, otinpa kokeeksi CRX-79(?) halpislukijan ja törkkäsin kiinni. Avot, sieltähän se data tulee, mitä ylipäätään kykenee lkemaan.
Star taasen ei, JEAH!
Shall have a beer now
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
"merkki"liikkeessä vaihdettiin takajarruputki. nyt ajokilometrit on hävinneet. näyttää vaan viivoja. ilmeisesti mennyt kun sbc yksikköä ronkittu. heillä kyllä star käytössä. miten voin saada oikeat ajokilmetrit takaisin starilla? w211 -04 cdi220
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Absinthe kirjoitti:"merkki"liikkeessä vaihdettiin takajarruputki. nyt ajokilometrit on hävinneet. näyttää vaan viivoja. ilmeisesti mennyt kun sbc yksikköä ronkittu. heillä kyllä star käytössä. miten voin saada oikeat ajokilmetrit takaisin starilla? w211 -04 cdi220
Mene saman merkkiliikkeen pakeille ja vaadi kyseisen operaation tekemistä. Jos merkkiliike ei osaa tehtävää suorittaa, on tälläkin foorumilla on velhoja jotka osaa homman tehdä...yksi niistä allekirjoittanut.
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Eipä tuota jaksa kun sinne on niin pitkä matka. Vois tehdä sen itse ja sitten reklamoida liikettä. Ei ne varmaan sitä osaa tehdä edelleenkään vaikka sen auton sinne uudestaan veis.
Voitko tuomasnuutti neuvoa miten se ajokilometrien palautus tehdään?
Voitko tuomasnuutti neuvoa miten se ajokilometrien palautus tehdään?
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Ei saa dealer provosoida, hyi
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Minä passaan tässä vaiheessa, mutta voisit kysyä jos vaikka ammattitaito riittäisi " dealerilla ".Absinthe kirjoitti:Ei saa dealer provosoida, hyi
Ei se kummonen homma ole, mutta ei kyseistä tietoa voi levittää tälläisillä foorumeilla. Enkä myöskään neuvo yksityisviestillä.
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Voisko ylläpito nyt linkasta tämän pellen mäkeen täältä foorumilta!tuomasnuutti kirjoitti:Minä passaan tässä vaiheessa, mutta voisit kysyä jos vaikka ammattitaito riittäisi " dealerilla ".Absinthe kirjoitti:Ei saa dealer provosoida, hyi
Ei se kummonen homma ole, mutta ei kyseistä tietoa voi levittää tälläisillä foorumeilla. Enkä myöskään neuvo yksityisviestillä.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Minun puolesta se käy vallan hyvin, jos on osoittaa että viestittelyni on foorumin sääntöjen vastaista. Sensijaan omat kirjoituksesi on herjaavaa ja foorumin sääntöjen vastaista.noroljan kirjoitti:Voisko ylläpito nyt linkasta tämän pellen mäkeen täältä foorumilta!tuomasnuutti kirjoitti:Minä passaan tässä vaiheessa, mutta voisit kysyä jos vaikka ammattitaito riittäisi " dealerilla ".Absinthe kirjoitti:Ei saa dealer provosoida, hyi
Ei se kummonen homma ole, mutta ei kyseistä tietoa voi levittää tälläisillä foorumeilla. Enkä myöskään neuvo yksityisviestillä.
Kaikki muutkin jotka eivät paljasta ammattisalaisuuksiaan saa saman tien myös siivota foorumilta.
Ja mitä tulee näihin mittarilukemien muutoksiin ja kuka niitä voi tehdä muun kuin tahon, joilla on lisenssit tehdä mainittuja muutoksia, syyllistyvät muut tahot rangaistavaan tekoon.
Samoin en paljasta moottorin ohjelmamuutoksia joita teen, samoinkuin eräät muutkin foorumin jäsenet pitävät tietotaitonsa omana tietona.
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Minä en ainakaan jaksa enää korjata vääriä tietojasi uusille foorumilaisille, joita täällä jaat totuuksina
Juuri tarjosit apua mittarin "ruuvaukseen", se että teet sen pimeenä (kalliilla), tekee asiasta mielestäsi sitten laillista ja foorumin sääntöjen mukaisena.
Olisin halunnut tietää vastauksen tähän kyseiseen ongelmaan, tiedän, että starilla voi kilometrejä kasvattaa mittaristoon, mutta siitä tässä ei varmaan ole apua.
Nämä kirjoitukseni voi poistaa, samalla kun rumilus saa (toivottavasti) taas kerran lähtöpassit.
Juuri tarjosit apua mittarin "ruuvaukseen", se että teet sen pimeenä (kalliilla), tekee asiasta mielestäsi sitten laillista ja foorumin sääntöjen mukaisena.
Olisin halunnut tietää vastauksen tähän kyseiseen ongelmaan, tiedän, että starilla voi kilometrejä kasvattaa mittaristoon, mutta siitä tässä ei varmaan ole apua.
Nämä kirjoitukseni voi poistaa, samalla kun rumilus saa (toivottavasti) taas kerran lähtöpassit.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
noroljan kirjoitti:Minä en ainakaan jaksa enää korjata vääriä tietojasi uusille foorumilaisille, joita täällä jaat totuuksina
Juuri tarjosit apua mittarin "ruuvaukseen", se että teet sen pimeenä (kalliilla), tekee asiasta mielestäsi sitten laillista ja foorumin sääntöjen mukaisena.
Olisin halunnut tietää vastauksen tähän kyseiseen ongelmaan, tiedän, että starilla voi kilometrejä kasvattaa mittaristoon, mutta siitä tässä ei varmaan ole apua.
Nämä kirjoitukseni voi poistaa, samalla kun rumilus saa (toivottavasti) taas kerran lähtöpassit.
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Mitä tulee mainipuloinnin suhteen asiassa, kunhan mittarilukema vastaa sähköisen huoltokirjan DSB:n lukemia on kaikki OK.
Viimeksi muokannut tuomasnuutti, Ma 31.08.2015 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
No en tiedä mitä tarkoitit tällä, mutta tähän vastasin:
Nyt menee tämäkin topicci ihan persiilleen, joten parempi lopettaa tähän.tuomasnuutti kirjoitti:Ja mitä tulee näihin mittarilukemien muutoksiin ja kuka niitä voi tehdä muun kuin tahon, joilla on lisenssit tehdä mainittuja muutoksia, syyllistyvät muut tahot rangaistavaan tekoon.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.noroljan kirjoitti:No en tiedä mitä tarkoitit tällä, mutta tähän vastasin:
Nyt menee tämäkin topicci ihan persiilleen, joten parempi lopettaa tähän.tuomasnuutti kirjoitti:Ja mitä tulee näihin mittarilukemien muutoksiin ja kuka niitä voi tehdä muun kuin tahon, joilla on lisenssit tehdä mainittuja muutoksia, syyllistyvät muut tahot rangaistavaan tekoon.
Mitä tulee mainipuloinnin suhteen asiassa, kunhan mittarilukema vastaa sähköisen huoltokirjan DSB:n lukemia on kaikki OK.
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.tuomasnuutti kirjoitti:noroljan kirjoitti:Minä en ainakaan jaksa enää korjata vääriä tietojasi uusille foorumilaisille, joita täällä jaat totuuksina
Juuri tarjosit apua mittarin "ruuvaukseen", se että teet sen pimeenä (kalliilla), tekee asiasta mielestäsi sitten laillista ja foorumin sääntöjen mukaisena.
Olisin halunnut tietää vastauksen tähän kyseiseen ongelmaan, tiedän, että starilla voi kilometrejä kasvattaa mittaristoon, mutta siitä tässä ei varmaan ole apua.
Nämä kirjoitukseni voi poistaa, samalla kun rumilus saa (toivottavasti) taas kerran lähtöpassit.
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.
Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...
Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Oon tuon kerran tehnyt mutta en muista olikos zgw:n kautta kun tuon sai palautettua.Absinthe kirjoitti:Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.tuomasnuutti kirjoitti:noroljan kirjoitti:Minä en ainakaan jaksa enää korjata vääriä tietojasi uusille foorumilaisille, joita täällä jaat totuuksina
Juuri tarjosit apua mittarin "ruuvaukseen", se että teet sen pimeenä (kalliilla), tekee asiasta mielestäsi sitten laillista ja foorumin sääntöjen mukaisena.
Olisin halunnut tietää vastauksen tähän kyseiseen ongelmaan, tiedän, että starilla voi kilometrejä kasvattaa mittaristoon, mutta siitä tässä ei varmaan ole apua.
Nämä kirjoitukseni voi poistaa, samalla kun rumilus saa (toivottavasti) taas kerran lähtöpassit.
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.
Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...
Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?
Viimeksi muokannut arska10, Ma 31.08.2015 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
Absinthe kirjoitti: Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.
Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille?
Asiaa! Hyvä tietää että stari neuvoo...
No kato ei voi laskuttaa tonnia tunti speziaalityöstä jos joka jantteri tekee niitä takapihallaan, tietämättä tekonsa seurauksia ilman syvintä mahdollista tietoa tekniikasta (jota siitäkään edes pientä osaa/kysymystä ei voi selittää kunsiihenkuluisiainakinsatasivuakun uproille pitää vääntää rautalangasta). Kun ei meistä jokainen tohtori ole...
ylläpito vois tosiaan taas siivota kun rupee tääkin threadi karkailemaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)
ZGW kautta joo.arska10 kirjoitti:Oon tuon kerran tehnyt mutta en muista olikos zgw:n kautta kun tuon sai palautettua.Absinthe kirjoitti:Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.tuomasnuutti kirjoitti:noroljan kirjoitti:Minä en ainakaan jaksa enää korjata vääriä tietojasi uusille foorumilaisille, joita täällä jaat totuuksina
Juuri tarjosit apua mittarin "ruuvaukseen", se että teet sen pimeenä (kalliilla), tekee asiasta mielestäsi sitten laillista ja foorumin sääntöjen mukaisena.
Olisin halunnut tietää vastauksen tähän kyseiseen ongelmaan, tiedän, että starilla voi kilometrejä kasvattaa mittaristoon, mutta siitä tässä ei varmaan ole apua.
Nämä kirjoitukseni voi poistaa, samalla kun rumilus saa (toivottavasti) taas kerran lähtöpassit.
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.
Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...
Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?