CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mikä muuten on 200CDI OM651 IHI vakioahtimen mallikoodi, sellainen jolla löytyy valmistajan datalehti?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt piti hiukan korjata viestiä kun tuli puhuttua vähän höpöjä. Epc:n mukaan noissa laatikoissa on aika reilustikin eroa, esimerkiksi B1 pakassa olisi 200:sen laatikossa 3 kitkalevyä kun 220/250 laatikossa niitä olisi 6. Mutta ei se niin ole, koska tuo ohjelma näyttää autosta riippumatta saman levymäärän kaikille w5a330 laatikoille ja samoin w5a580 laatikolle. Noita laatikoita on kuitenkin vaikka kuinka monta eri variaatiota, ja muistaakseni siinä vahvimmassa laatikossa olisi joissain pakoissa tuo 6 kitkalevyä. Joskus oli tuola turbo puolella sellanen linkki johonkin atsg:n korjausmanuaaliin, ja sielä oli listattuna noita laatikoita, kitkalevyjen määrien perusteella niitä oli kahdeksaa erilaista, mutta sitä sivua en enää löydä mistään. Esimerkiksi w5a330 tyypin laatikoissa oli vahvimmassa mallissa jossain pakassa puolet enemmän kitkalevyjä kuin heikoimmassa. Että eipä tuota taida saada selville muutakuin avaamalla laatikko ja katsomalla mitä se on syönytKangas kirjoitti:Hyvä kuulla, että 200 CDI automaattilaatikko käytännössä kestää sen lisäväännön. Mitähän eroa sitten on W212 200 CDI laatikolla 722.694 (W5A 330) ja W212 220/250 CDI laatikolla 722.646 (W5A 580), koska ensimmäiselle on tehdas määrittänyt 330 Nm keston ja jälkimmäiselle huimat 580 Nm? Paperilla mitoitusero on niin suuri, että tekniset perusteet asialle tulisi ymmärtää ennenkuin aletaan tuollaisia 500+ Nm vääntöjä tavoittelemaan. Laatikon kestävyyden vuoksi saattaisi kuitenkin olla tarpeen rajoittaa huippuvääntöjä jonkin verran.
Viimeksi muokannut S202, Ma 24.11.2014 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo
Loppuviimein sen laatikon mekaaninen kunto määrittää väännönkeston.
Kun nämä on kuitenkin käytettyjä autoja, joista käytännössä nyt kirjoitellaan.
Lopputulos on, että kukaan ei pysty sillä hetkellä varmaksi sanomaan, miten käy, se täytyy kokeilla.
Mersu on siitä erikoinen merkki - ja ainut, joilla ensin ajetaan puoli miljoonaa km ja sitten ne tulee minun kynsiini, kun pitäisi lisää tehoa saada ...
Merkillä on mitoitukset kyllä joka paikassa ok, mutta sillehän ei voi mitään, että ajetut kilometrit ei ainakaan paranna kestävyyttä.
Miten auto käyttäytyy ohjelmoinnin jälkeen oikeasti selviää vasta koeajon jälkeen ja kunnollinen koeajolenkki pitää tehdä ja myös kokeilla niitä tehoja, silloin ne mahdolliset ongelmat varmimmin tulee esiin, maksimi rasituksella.
Syöttöjä laitetaan aluksi sen mukaan, mikä on aikaisempi toimiva kokemus ko tekniikasta.
Kun tässä nyt puhutaan väännöistä, niin max väännön keston kannalta on myös tärkeää se kierrosluku, jossa maksimi tavoitetaan.
Pääsääntö on, että kahdessa tonnissa kytkin luistaa helpommin, kun kolmessa tonnissa.
Johtuu toimintaperiaatteesta, moottori toimii sykähdyksittäin, pienemmillä kierroksilla yksittäinen sykäys suurempi ja vaikutus voimakkaampi, suunnilleen noin.
Extriimiä kokeillaan vaan, mikäli auton omistaja sitä erikseen haluaa, sillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä tavan optimoinnin kanssa.
Kun otetaan "kaikki-irti" niin silloin erikseen haetaan sellaista tasoa, missä ensimmäiset osat alkaa jo nöyrtymään, maksimaallista syöttömäärää.
Osien vaihdolla on mahdollista edelleen lisätä voimansiirrolle ja koko tekniikalle tulevaa rasitusta, monesti mersulla mitoitus on sellainen, että vasta pikku rakentelun jälkeen päästään sellaiselle tasolle, jolla esim. kunnossa oleva voimansiirto alkaa käymään köykäiseksi.
Tämä, rakentelun kautta tuleva informaatio on arvokasta ja ainakin mielestäni olen hinnoittelussakin yrittänyt ottaa tämän huomioon.
Toisaalta, kaikkeen tai jokaiseen projektiin ei ole mahdollisuutta, eikä halua sitoutua, minulla on muutakin elämää, kun tämä.
Joo
Loppuviimein sen laatikon mekaaninen kunto määrittää väännönkeston.
Kun nämä on kuitenkin käytettyjä autoja, joista käytännössä nyt kirjoitellaan.
Lopputulos on, että kukaan ei pysty sillä hetkellä varmaksi sanomaan, miten käy, se täytyy kokeilla.
Mersu on siitä erikoinen merkki - ja ainut, joilla ensin ajetaan puoli miljoonaa km ja sitten ne tulee minun kynsiini, kun pitäisi lisää tehoa saada ...
Merkillä on mitoitukset kyllä joka paikassa ok, mutta sillehän ei voi mitään, että ajetut kilometrit ei ainakaan paranna kestävyyttä.
Miten auto käyttäytyy ohjelmoinnin jälkeen oikeasti selviää vasta koeajon jälkeen ja kunnollinen koeajolenkki pitää tehdä ja myös kokeilla niitä tehoja, silloin ne mahdolliset ongelmat varmimmin tulee esiin, maksimi rasituksella.
Syöttöjä laitetaan aluksi sen mukaan, mikä on aikaisempi toimiva kokemus ko tekniikasta.
Kun tässä nyt puhutaan väännöistä, niin max väännön keston kannalta on myös tärkeää se kierrosluku, jossa maksimi tavoitetaan.
Pääsääntö on, että kahdessa tonnissa kytkin luistaa helpommin, kun kolmessa tonnissa.
Johtuu toimintaperiaatteesta, moottori toimii sykähdyksittäin, pienemmillä kierroksilla yksittäinen sykäys suurempi ja vaikutus voimakkaampi, suunnilleen noin.
Extriimiä kokeillaan vaan, mikäli auton omistaja sitä erikseen haluaa, sillä ei oikeastaan ole mitään tekemistä tavan optimoinnin kanssa.
Kun otetaan "kaikki-irti" niin silloin erikseen haetaan sellaista tasoa, missä ensimmäiset osat alkaa jo nöyrtymään, maksimaallista syöttömäärää.
Osien vaihdolla on mahdollista edelleen lisätä voimansiirrolle ja koko tekniikalle tulevaa rasitusta, monesti mersulla mitoitus on sellainen, että vasta pikku rakentelun jälkeen päästään sellaiselle tasolle, jolla esim. kunnossa oleva voimansiirto alkaa käymään köykäiseksi.
Tämä, rakentelun kautta tuleva informaatio on arvokasta ja ainakin mielestäni olen hinnoittelussakin yrittänyt ottaa tämän huomioon.
Toisaalta, kaikkeen tai jokaiseen projektiin ei ole mahdollisuutta, eikä halua sitoutua, minulla on muutakin elämää, kun tämä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kenelläkään foorumilaisella tietoa siitä, ketkä kaikki suomessa osaavat tehdä ohjelman tuommoiseen e400 w211 koriseen mersuun?
-
- Mersumies
- Viestit: 1556
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
En tiedä ketkä kaikki suomessa osaa,mutta ketjun aloittaja on yksi!jeezz555 kirjoitti:Kenelläkään foorumilaisella tietoa siitä, ketkä kaikki suomessa osaavat tehdä ohjelman tuommoiseen e400 w211 koriseen mersuun?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Suomessa eijussilampi kirjoitti:En tiedä ketkä kaikki suomessa osaa,mutta ketjun aloittaja on yksi!jeezz555 kirjoitti:Kenelläkään foorumilaisella tietoa siitä, ketkä kaikki suomessa osaavat tehdä ohjelman tuommoiseen e400 w211 koriseen mersuun?
Kovin moni,
kuten ei muihinkaa mersuihin,
Useita kyllä sitten löytyy jotaka
Laitavata muiden tekemiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuikulta asiasta yritin kesällä kysellä, mutta vastausta en koskaan saanut.. kumminkin olisi mukava saada enemmän potkua tuohonkin ihan ohjelman, eikä huijausboxin kanssa.. Täältä lukemien juttujen perusteella tuo e400:n ohjelmointi ei ole helpoimmasta päästä ja harvat sitä taitavat. Pitää varmaankin kysellä perus ohjelmointi firmoista mitä mieltä tuosta sitten ovat..
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Minulla on ollut terveyden kanssa vähän ongelmaa ja sähköpostiin vastaamishalut minimissään.
400cdi temicin boxilla, siis yksi ecu, kuorma-autosta varastettu.
Ei mene millään kaapelilla ja pöydälläkin "tavanomaista" hankalampi, kallis särkeä.
En ole tuon ohjelmankaan suhteen millään lailla expertti, mutta laadukkaan "peruslastutuksen" saan aikaiseksi.
Ohjelma on hankala, todella hankala noinniinkuin sen kunnollisen työn jäljen suhteen, kaikki näkemäni on olleet höpöhöpö-juttuja.
Max syöttömäärä tuunattuna 92milliä, jonka voi staarilla tarkastaa, antaa vääntöä noin 100nm/syl, ja kokonaistehoksi noin 350hv.
+ Pakokaasun kierrätyksen deaktivointi ja turbiinin luiston vähentäminen.
Vakiona hyvin toimiva mersun 5-lovinen automaatti.
Ei mikään kuuraketti tule, mutta mukava päivitys kuitenkin.
Luku/kirjoitus vaatii kolvaamista, johon minusta ei käsien vapinan takia enää ole.
Siis, autoa on turha tänne ajaa, koska en voi taata auton valmistumista samalle päivälle, luku/kirjoitus minun pitää teetättää ostopalveluna, valmistuminen riippuu siis toisistakin.
Mikäli haluaa minun tekevän ohjelman, pitää ecu irroittaa ja laittaa mulle postissa, tai matkahuollon kautta.
Tai ottaa yhteys Sercappiin, joka laittaa minun ohjelmiani.
Hintakin korkeamman riskin ja ohjelman hankaluuden vuoksi hiukan korkeampi.
En ole noita kovin runsaasti tehnyt, ehken parikymmentä, tai jotain sinne päin.
Foorumilaisillekkin ... käyttäjäthän ne parhaiten tietää, toimiiko vaiko ei.
Minulla on ollut terveyden kanssa vähän ongelmaa ja sähköpostiin vastaamishalut minimissään.
400cdi temicin boxilla, siis yksi ecu, kuorma-autosta varastettu.
Ei mene millään kaapelilla ja pöydälläkin "tavanomaista" hankalampi, kallis särkeä.
En ole tuon ohjelmankaan suhteen millään lailla expertti, mutta laadukkaan "peruslastutuksen" saan aikaiseksi.
Ohjelma on hankala, todella hankala noinniinkuin sen kunnollisen työn jäljen suhteen, kaikki näkemäni on olleet höpöhöpö-juttuja.
Max syöttömäärä tuunattuna 92milliä, jonka voi staarilla tarkastaa, antaa vääntöä noin 100nm/syl, ja kokonaistehoksi noin 350hv.
+ Pakokaasun kierrätyksen deaktivointi ja turbiinin luiston vähentäminen.
Vakiona hyvin toimiva mersun 5-lovinen automaatti.
Ei mikään kuuraketti tule, mutta mukava päivitys kuitenkin.
Luku/kirjoitus vaatii kolvaamista, johon minusta ei käsien vapinan takia enää ole.
Siis, autoa on turha tänne ajaa, koska en voi taata auton valmistumista samalle päivälle, luku/kirjoitus minun pitää teetättää ostopalveluna, valmistuminen riippuu siis toisistakin.
Mikäli haluaa minun tekevän ohjelman, pitää ecu irroittaa ja laittaa mulle postissa, tai matkahuollon kautta.
Tai ottaa yhteys Sercappiin, joka laittaa minun ohjelmiani.
Hintakin korkeamman riskin ja ohjelman hankaluuden vuoksi hiukan korkeampi.
En ole noita kovin runsaasti tehnyt, ehken parikymmentä, tai jotain sinne päin.
Foorumilaisillekkin ... käyttäjäthän ne parhaiten tietää, toimiiko vaiko ei.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla on tuikun softa Sercapin laittamana, hyvin toimii. Max syötöt mitä olen saanut tauluun on n.86mm.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, hyvä
Max syöttötason saavuttaminen vaatii pyydetyn 1,5bar ahtopaineen toteutumisen, molemmille ahtimille !
Sitten se, mikä tässä on nyt varmaan tekosena, on se että 3000rpm jälkeen max syötön taso alkaa hiljalleen laskemaan ja kaasupohjassa kierrokset niin äkkiä pomppaa, ettei staari kerkiä tekemään, tai lukemaan mittään, ennen kuin ensimmäinen tieto syöttömäärästä tulee jossain 3500rpm kohdalla.
Parhaan väännön kohdassa, 2000rpm vakiona noin 65milliä syöttöjä.
Ohjelman mukaan vääntökäyrän pitäisi ollakkin "suora" välillä 1700-2600rpm.
Suurimmillaan kahdessa tonnissa siis syötönlisä hiukan päälle 40%.
Vaikka ecu on temicin, vastaa syöttömäärät ja toiminta täysin muita mersuja.
Joo, hyvä
Max syöttötason saavuttaminen vaatii pyydetyn 1,5bar ahtopaineen toteutumisen, molemmille ahtimille !
Sitten se, mikä tässä on nyt varmaan tekosena, on se että 3000rpm jälkeen max syötön taso alkaa hiljalleen laskemaan ja kaasupohjassa kierrokset niin äkkiä pomppaa, ettei staari kerkiä tekemään, tai lukemaan mittään, ennen kuin ensimmäinen tieto syöttömäärästä tulee jossain 3500rpm kohdalla.
Parhaan väännön kohdassa, 2000rpm vakiona noin 65milliä syöttöjä.
Ohjelman mukaan vääntökäyrän pitäisi ollakkin "suora" välillä 1700-2600rpm.
Suurimmillaan kahdessa tonnissa siis syötönlisä hiukan päälle 40%.
Vaikka ecu on temicin, vastaa syöttömäärät ja toiminta täysin muita mersuja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Eri tuunaajien haluttomuuteen tehdä jotain tälle mallille mielestäni merkittävin syy on juuri se luku/kirjoitus.
Ei kunnon työkalua.
Ecu kun vielä tavattoman kallis, jotain tapahtuu, useamman tonnin pieti.
Minäkään en enää rupea millekkään jos ei ole vakio auto.
Alkuperäinen muutos on voitu tehdä niin vanhalla työkalulla, että muutos sen päälle aiheuttaa katastrofin.
Useissa tuunatuissa on lisäksi kolvattuna sellainen salauspiiri, mikä on ihana laitos seuraavien kannalta.
Mutta autot tällä moottorilla ihan ok ja tehonlisästäkin tulee ihan kohtuullinen.
Jos tätä kasikonetta olisi farkkumallissa - minullakin olisi sellainen.
Eri tuunaajien haluttomuuteen tehdä jotain tälle mallille mielestäni merkittävin syy on juuri se luku/kirjoitus.
Ei kunnon työkalua.
Ecu kun vielä tavattoman kallis, jotain tapahtuu, useamman tonnin pieti.
Minäkään en enää rupea millekkään jos ei ole vakio auto.
Alkuperäinen muutos on voitu tehdä niin vanhalla työkalulla, että muutos sen päälle aiheuttaa katastrofin.
Useissa tuunatuissa on lisäksi kolvattuna sellainen salauspiiri, mikä on ihana laitos seuraavien kannalta.
Mutta autot tällä moottorilla ihan ok ja tehonlisästäkin tulee ihan kohtuullinen.
Jos tätä kasikonetta olisi farkkumallissa - minullakin olisi sellainen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Kuva edelä mainitusta Temic ECU:sta
levyä peittää "kiva" lakka töhnä
melkopainava paksu alummiin kuori
(koko möykky painaa ~1.5 kertaa enemmän kuin EDC16)
liekö se osaltaan syynä uuden kohtalisen kovaan hintaan ~2600€
jos semmoisen joutuu ostamaan
tämän oli tuhonnut tuhoboxsi
levyä peittää "kiva" lakka töhnä
melkopainava paksu alummiin kuori
(koko möykky painaa ~1.5 kertaa enemmän kuin EDC16)
liekö se osaltaan syynä uuden kohtalisen kovaan hintaan ~2600€
jos semmoisen joutuu ostamaan
tämän oli tuhonnut tuhoboxsi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Sen verran vielä tosta 400CDI:n ohjelmasta. Tuikku teki toimivan ohjelman, jäähdytys vain loppuu kesken. Ei montaa kiihdytystä kestä, kunnes tippuu turbot pois. Eli osia saa alkaa vaihtamaan moottoritilassa, mikäli haluaa toimivan setin. Sitä en tiedä onko ohjelmat nyt muuttuneet, taisin olla ensimmäinen jolle tuikku teki tollaseen ohjelman.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tere
Onhan se hiukan muuttunut, syöttöjä on vielä hiukan lisätty, muun muassa.
Mutta tuolle kertomallesi jäähdytysongelmallehan ei softalla voi mitään, se on auton ominaisuus.
AMG,n 3,0cdi,ssä sama tarina.
Se coolerin pumppu pitäis olla luksus kunnossa, niin helpottaisi sitä jäähtymistä ja tehojen palautumista.
Tere
Onhan se hiukan muuttunut, syöttöjä on vielä hiukan lisätty, muun muassa.
Mutta tuolle kertomallesi jäähdytysongelmallehan ei softalla voi mitään, se on auton ominaisuus.
AMG,n 3,0cdi,ssä sama tarina.
Se coolerin pumppu pitäis olla luksus kunnossa, niin helpottaisi sitä jäähtymistä ja tehojen palautumista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
kannattaako s320 cdi "ohjelmointi"? paljonko sais tehoa lisää helposti/kannattavasti?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ei se kannata
Mutta se on mukavaa
Tehot riippuu siitä, mikä moottori autossasi on.
Noita on kolmella eri moottorilla.
Ei se kannata
Mutta se on mukavaa
Tehot riippuu siitä, mikä moottori autossasi on.
Noita on kolmella eri moottorilla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitä kannattaa tsekata koneen osalta ennen ohjelmointia? Kohteena c220 cdi jolla 300tkm rullattu. Imusarjan putsaus varmaan ainakin. Onko muita selkeitä osia/paikkoja mitkä saattaisi vaatia tarkastelua. Ajatuksena ohjelmoida tuohon se 150hv ja samalla poistaa egr käytöstä.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jos auto toimii eikä mitään oireita ole ja haluaa jotain varmistella niinjuu-zo kirjoitti:Mitä kannattaa tsekata koneen osalta ennen ohjelmointia? Kohteena c220 cdi jolla 300tkm rullattu. Imusarjan putsaus varmaan ainakin. Onko muita selkeitä osia/paikkoja mitkä saattaisi vaatia tarkastelua. Ajatuksena ohjelmoida tuohon se 150hv ja samalla poistaa egr
käytöstä.
Suutimet, suodatimet, siirtoputket tankilta pumpulle, pumput
ahtopuolen tiiveys, väli jäähdytimen kunto
-101
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mulla on W211 Facelift -08 E200 Cdi 100kw koneella. Miten tähän malliin tuo Tuikun ohjelman , jos laittaa, niin tuleeko samallaa automaattilaatikkoon uusi ohjelma, eli nostetaanko pakkojen paineita?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei tuleMetusalem kirjoitti:Mulla on W211 Facelift -08 E200 Cdi 100kw koneella. Miten tähän malliin tuo Tuikun ohjelman , jos laittaa, niin tuleeko samallaa automaattilaatikkoon uusi ohjelma, eli nostetaanko pakkojen paineita?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ok. Eli vakio laatikon pitäisi, siis kestää tuon väännön lisäyksen 340nm => 500nm , jos laatikko on muuten kunnossa?tuikku kirjoitti:Ei tuleMetusalem kirjoitti:Mulla on W211 Facelift -08 E200 Cdi 100kw koneella. Miten tähän malliin tuo Tuikun ohjelman , jos laittaa, niin tuleeko samallaa automaattilaatikkoon uusi ohjelma, eli nostetaanko pakkojen paineita?
Hepat muuttuu, siis 136hp => 204hp ja väännöt 340nm =>500nm?
Löysinkin tuolta aiemman Tuikun viestin eli riippuu laittaako 80mg vai 90mg syöttöjä, mutta paljonko tulee vääntöjä tuolla 80mg syötöllä jos 90mg tulee se 500nm?
Tuohon extreme 90mg en taida uskaltaa lähteä kokeileen
Mikä ahdin pitäisi autoon vaihtaa, että se ei noilla 90mg syötöillä rupeaisi ahdistaan? Paljonko tulisi tehoa/vääntöä?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tulisko noin (500 / 90 ) * 80 ja luultavasti muutama Nm kaupanpäälle
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
En oikein ymmärrä, mitä ajat takaa ...
80mg syötöillä arvioisin, että luokkaa 450nm max
90mg max syöttö menee kunnossa olevaan systeemiin ihan ok.
Suurimman tehon kierrosluvuilla voi vähän laskea syöttöjä, jottei varmasti savuta, eikä aiheuta ylimääräistä kuormitusta hiukkassuodattimeen.
En oikein ymmärrä, mitä ajat takaa ...
80mg syötöillä arvioisin, että luokkaa 450nm max
90mg max syöttö menee kunnossa olevaan systeemiin ihan ok.
Suurimman tehon kierrosluvuilla voi vähän laskea syöttöjä, jottei varmasti savuta, eikä aiheuta ylimääräistä kuormitusta hiukkassuodattimeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Veskolan " matematiikka " on linjassaan vääntömomentin muutoksen suhteen ruiskutusmäärään.
+358 18B8FE99
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Onnistuuko tämä Rovaniemellä, vai tuleeko tällöin reissu Kajaaniin?tuikku kirjoitti:.
En oikein ymmärrä, mitä ajat takaa ...
80mg syötöillä arvioisin, että luokkaa 450nm max
90mg max syöttö menee kunnossa olevaan systeemiin ihan ok.
Suurimman tehon kierrosluvuilla voi vähän laskea syöttöjä, jottei varmasti savuta, eikä aiheuta ylimääräistä kuormitusta hiukkassuodattimeen.
Eli lähinnä mietin eroa auton normikäytössä noille kahdelle eri ohjelmavaihtoehdolle ja moottorin kestävyyden kannalta järkevintä ratkaisua.
Varaosaliikkessä, muuten väittivät, että autossani ole tuota partikkelisuodatinta vakiona.
Onko tämä, edes mahdollista, vai onko näissä aina se hiukkassuodatin?
Viimeksi muokannut Metusalem, Ma 12.01.2015 23:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Joo, Sercapillahan se onnistuu.
OM646,ssa ei käytännössä ole suodatinta, jos se on "suomiauto", kun se on erikseen siihen ostettuna maksanut extraa.
Uustuontiautoissahan se on sitten käytännössä kaikissa, kun keskieuroopassa sellainen malli on ollut edullisempi.
Väännönkeston ratkaisee vaihteisto - kaksatasen kytkin ei kestä "täyttä" syöttöä, automaatti taas sitten kestää.
Joo, Sercapillahan se onnistuu.
OM646,ssa ei käytännössä ole suodatinta, jos se on "suomiauto", kun se on erikseen siihen ostettuna maksanut extraa.
Uustuontiautoissahan se on sitten käytännössä kaikissa, kun keskieuroopassa sellainen malli on ollut edullisempi.
Väännönkeston ratkaisee vaihteisto - kaksatasen kytkin ei kestä "täyttä" syöttöä, automaatti taas sitten kestää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moro!
Mitäs tuollaisesta s212 350 CDI 2009 (231 hp / 540Nm) saadaan pihalle, eli tekniikka on vissiin sama kuin loppupään 211 korisissa 320CDI:ssä.. (om642)?
Mitenkäs tuon ohjelmointi, meneekö suoraan kaapelilla vai joutuuko ecun aukaisemaan..?
Tuo on vakiona kyllä aika puhditon verrattuna aikaisempaan Tuikutettuun S211 320 cdi:hen (R6)
Tekeekös noita Tuikun ohjelmia muut lähempänä Pirkanmaata..?
Laitoin tästä viestiä myös Tuikulle, mutta ei ole vielä vastannut. Tuikku on nuo aikaisemmat kulkineet (cdi:t) ohjelmoinut uusille luvuille, joten noiden kokemusten ja hyvän palvelun takia ajelisi vaikka tuonne Kajaaniin asti.
Mitäs tuollaisesta s212 350 CDI 2009 (231 hp / 540Nm) saadaan pihalle, eli tekniikka on vissiin sama kuin loppupään 211 korisissa 320CDI:ssä.. (om642)?
Mitenkäs tuon ohjelmointi, meneekö suoraan kaapelilla vai joutuuko ecun aukaisemaan..?
Tuo on vakiona kyllä aika puhditon verrattuna aikaisempaan Tuikutettuun S211 320 cdi:hen (R6)
Tekeekös noita Tuikun ohjelmia muut lähempänä Pirkanmaata..?
Laitoin tästä viestiä myös Tuikulle, mutta ei ole vielä vastannut. Tuikku on nuo aikaisemmat kulkineet (cdi:t) ohjelmoinut uusille luvuille, joten noiden kokemusten ja hyvän palvelun takia ajelisi vaikka tuonne Kajaaniin asti.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Ahdin on ihan pikkuisen parempi, koko entinen, mutta kuulalaakeroitu, eli kestää hiukan enemmän kierroksia.
Tehoa tulee pikkuisen enemmän kun vanhemmasta versiosta, mutten vieläkään kolmeen sataan usko hiukkasloukun kanssa.
Vääntöä entisellä tasolla, eli noin 650nm.
Sitä tehokkaampaa versiota en ole muistaakseni tehnytkään, en ainakaan muista, mutta arvelisin että jonkun matkaa yli kolmensadan menee, veikataan noin 330hv/700nm.
Jonkun verran jo muuten olen näitä uusimpiakin tehnyt.
Ecu pitää saada käsiin ja käyttää auki boot-pinniä varten.
C-mallissa ecu on helpossa paikassa, konehuoneessa, samoin Vito ja Sprinter.
CLK + E malleissa vänkärin puolen lokasuojan sisällä, ikään kuin kuskin ovea vasten, eli purkuhommia ja hallitilan vaatii, näitä en ala tässä pihamaallani purkamaan.
GLK,ssa myös lokarin sisällä, mutta muistaakseni siinä on luukku.
Ahdin on ihan pikkuisen parempi, koko entinen, mutta kuulalaakeroitu, eli kestää hiukan enemmän kierroksia.
Tehoa tulee pikkuisen enemmän kun vanhemmasta versiosta, mutten vieläkään kolmeen sataan usko hiukkasloukun kanssa.
Vääntöä entisellä tasolla, eli noin 650nm.
Sitä tehokkaampaa versiota en ole muistaakseni tehnytkään, en ainakaan muista, mutta arvelisin että jonkun matkaa yli kolmensadan menee, veikataan noin 330hv/700nm.
Jonkun verran jo muuten olen näitä uusimpiakin tehnyt.
Ecu pitää saada käsiin ja käyttää auki boot-pinniä varten.
C-mallissa ecu on helpossa paikassa, konehuoneessa, samoin Vito ja Sprinter.
CLK + E malleissa vänkärin puolen lokasuojan sisällä, ikään kuin kuskin ovea vasten, eli purkuhommia ja hallitilan vaatii, näitä en ala tässä pihamaallani purkamaan.
GLK,ssa myös lokarin sisällä, mutta muistaakseni siinä on luukku.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ok, kiitokset tiedoista ja vastauksesta!
Pääseekö tuohon ecuun käsiksi irroittamalla eturenkaan ja sisälokarin vai pitääkö koko lokasuoja irroittaa (w212)?
Kesällähän tuo olisi suht helppo operaatio tehdä, jos lokasuojaa ei tarvi irroittaa..
Pääseekö tuohon ecuun käsiksi irroittamalla eturenkaan ja sisälokarin vai pitääkö koko lokasuoja irroittaa (w212)?
Kesällähän tuo olisi suht helppo operaatio tehdä, jos lokasuojaa ei tarvi irroittaa..
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic