STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Absinthe kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
Absinthe kirjoitti:
tuomasnuutti kirjoitti:
noroljan kirjoitti:Minä en ainakaan jaksa enää korjata vääriä tietojasi uusille foorumilaisille, joita täällä jaat totuuksina :roll:

Juuri tarjosit apua mittarin "ruuvaukseen", se että teet sen pimeenä (kalliilla), tekee asiasta mielestäsi sitten laillista ja foorumin sääntöjen mukaisena.

Olisin halunnut tietää vastauksen tähän kyseiseen ongelmaan, tiedän, että starilla voi kilometrejä kasvattaa mittaristoon, mutta siitä tässä ei varmaan ole apua.

Nämä kirjoitukseni voi poistaa, samalla kun rumilus saa (toivottavasti) taas kerran lähtöpassit.

En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.

Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.

Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...

Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?
Oon tuon kerran tehnyt mutta en muista olikos zgw:n kautta kun tuon sai palautettua.
ZGW kautta joo.
Kyllä tuo muisti vielä jotenkin pelaa vaikka eläke ikä rupeea lähentymään. :D
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

Absinthe kirjoitti:
tuomasnuutti kirjoitti:
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.

Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.

Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...

Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?

Nämä nuevot Starin käytössä ovat vähän kaksipiippuinen juttu, kun ei ole aina tiedossa laitteistokokoonpanosta, joilla kaikilla ei voi suorittaa kaikkia toimintoja. Jos neuvoo ja ohjelmat menee entistä juntturampaan, niin syyt saa niskoilleen siinä tapauksessa. Myöskään ei voi tietää kuinka osaava on Starin käyttäjä.
Ihan simppeli homma kun on laitevaatimukset ja käyttäjä ajan tasalla. Siellä on alunalkujaan sössitty SBC-jarrujen laskurin nollaamisessa ja sen vuoksi bropleema valmis.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

tuomasnuutti kirjoitti:
Absinthe kirjoitti:
tuomasnuutti kirjoitti:
En ole mitään mittarinruuvausta tarjonnut, jos herra osaa lukea kirjoituksiani. Kerroin vaan mittarilukeman palautuksesta ja sen onnistumisesta, kuten omaavani osaamisen siihen.
Tuntuu olevan aika tulenarka aihe, jos kysyy neuvoja mittarilukeman palautukseen. Ei saa provosoitua, jos provosoidaan sanoi Mauno Koivistokin aikoinaan.

Asiaan. Sain mittarilukeman palautettua starilla. Onnistui ihan normaalisti starin antamia ohjeita seuraamalla. Ei mitään ihmeellistä.

Itsekin olen monesti miettinyt syitä sille asialle, että miksi ihmeessä sitä tietoa pitää pantata eikä sitä voi kertoa muille? Minunkin auto on vuosimallia 2004 joka on yli kymmenen vuotta vanha. Kyllä nyt kymmenen vuoden kuluessa pitäisi näiden 30 kertaa maapallon ympäri ajettujen linttojen salat jo pikkuhiljaa selviytyä...

Onkohan w123 ja w124 mallissa vielä jotain salaisia juttuja joita muille ei saa missään nimessä kertoa? Meinaan vaan, että missä vaiheessa "tietäjät" alkaa jakamaan tietoa esim mallisarjasta w211? 20 vuoden päästä?

Nämä nuevot Starin käytössä ovat vähän kaksipiippuinen juttu, kun ei ole aina tiedossa laitteistokokoonpanosta, joilla kaikilla ei voi suorittaa kaikkia toimintoja. Jos neuvoo ja ohjelmat menee entistä juntturampaan, niin syyt saa niskoilleen siinä tapauksessa. Myöskään ei voi tietää kuinka osaava on Starin käyttäjä.
Ihan simppeli homma kun on laitevaatimukset ja käyttäjä ajan tasalla. Siellä on alunalkujaan sössitty SBC-jarrujen laskurin nollaamisessa ja sen vuoksi bropleema valmis.
Eihän valtuutellu mercedes benz korjaamolla ole oikeuksia nollata tuota laskuria. :?: Vaan se vaihdetaan uuteen jos poljin luku on täynnä. Näin ainakin olen ymmärtänyt.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kyllä ne mun käsittääkseni myös ihan merkkiliikkeessä noita nollailee (kertaalleen) tiettyyn kilometrilukemaan asti ja jos ei tarvi nollata muuta kuin polkaisukerrat.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Maucca kirjoitti:
-230k- kirjoitti: 1. Mistä pääsen ottamaan turvavyön merkkiäänen pois päältä
Sakemannivalikosta gurtwarnung: nicht vorhandel.
Voisiko joku valaista hieman mitä tarkoitetaan sakemannivalikolla?
Itseä kismittää samoin tuo merkkiääni. Apparin puolelta sain sen jo pois mutta kuskin penkki pitäisi saada vielä hiljaiseksi.

T.

Jyrki
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2467
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tukala kirjoitti:Jaahass jaahass....

Muxi palasi "korjausmatkalta".. Ja tänään sitten roippeet autoon kiinni.
Odotukset korkealla, mutta vain puoliaskelmaa.

Auton valinta ok, toistaiseksi ok,, ja KABOOM... Ei yhteyttä blabla...sytytysvirtaa ei voitu lukea, syötä manuaalisesti jnejne...
Akkujänniteeksi aparaatti ilmoittaa 8V:sta-9,5V:in...Vaikka pinniltä mitattuna 12,88.

Että tälläviisiin... EriMukavaaPuuhastelua!!!!!!!1

No, otinpa kokeeksi CRX-79(?) halpislukijan ja törkkäsin kiinni. Avot, sieltähän se data tulee, mitä ylipäätään kykenee lkemaan.
Star taasen ei, JEAH!

Shall have a beer now
Tiedätkö mitä tohon muksiin on korjattu? Mulla toi kettuilee ja nyt eilen uutena tuli tuo sama juttu, kun sulla eli rupesi näyttämään DASsissa akkujännitteeksi jotain ihan omiaan 6-9V ja välillä tuli todenmukainen 14.4 (auto käynnissä), mutta yhteys ei toimi siltikään.

Tuolla lisää omasta ongelmastani:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=1230" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Yleensä joku niistä 3kpl regulaattoria kiukutelee
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Tukala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 600
Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja Tukala »

noroljan kirjoitti:
Tukala kirjoitti:Jaahass jaahass....

Muxi palasi "korjausmatkalta".. Ja tänään sitten roippeet autoon kiinni.
Odotukset korkealla, mutta vain puoliaskelmaa.

Auton valinta ok, toistaiseksi ok,, ja KABOOM... Ei yhteyttä blabla...sytytysvirtaa ei voitu lukea, syötä manuaalisesti jnejne...
Akkujänniteeksi aparaatti ilmoittaa 8V:sta-9,5V:in...Vaikka pinniltä mitattuna 12,88.

Että tälläviisiin... EriMukavaaPuuhastelua!!!!!!!1

No, otinpa kokeeksi CRX-79(?) halpislukijan ja törkkäsin kiinni. Avot, sieltähän se data tulee, mitä ylipäätään kykenee lkemaan.
Star taasen ei, JEAH!

Shall have a beer now
Tiedätkö mitä tohon muksiin on korjattu? Mulla toi kettuilee ja nyt eilen uutena tuli tuo sama juttu, kun sulla eli rupesi näyttämään DASsissa akkujännitteeksi jotain ihan omiaan 6-9V ja välillä tuli todenmukainen 14.4 (auto käynnissä), mutta yhteys ei toimi siltikään.

Tuolla lisää omasta ongelmastani:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=1230" onclick="window.open(this.href);return false;


PaZZZkanmarjat!! Mitän tietoa mitä on "korjattu" jos ylipäänsä on.
Tässä saattaa rauhalliseltakin mieheltä tulilanka loppua...
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tukala kirjoitti:
noroljan kirjoitti:
Tukala kirjoitti:Jaahass jaahass....

Muxi palasi "korjausmatkalta".. Ja tänään sitten roippeet autoon kiinni.
Odotukset korkealla, mutta vain puoliaskelmaa.

Auton valinta ok, toistaiseksi ok,, ja KABOOM... Ei yhteyttä blabla...sytytysvirtaa ei voitu lukea, syötä manuaalisesti jnejne...
Akkujänniteeksi aparaatti ilmoittaa 8V:sta-9,5V:in...Vaikka pinniltä mitattuna 12,88.

Että tälläviisiin... EriMukavaaPuuhastelua!!!!!!!1

No, otinpa kokeeksi CRX-79(?) halpislukijan ja törkkäsin kiinni. Avot, sieltähän se data tulee, mitä ylipäätään kykenee lkemaan.
Star taasen ei, JEAH!

Shall have a beer now
Tiedätkö mitä tohon muksiin on korjattu? Mulla toi kettuilee ja nyt eilen uutena tuli tuo sama juttu, kun sulla eli rupesi näyttämään DASsissa akkujännitteeksi jotain ihan omiaan 6-9V ja välillä tuli todenmukainen 14.4 (auto käynnissä), mutta yhteys ei toimi siltikään.

Tuolla lisää omasta ongelmastani:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... start=1230" onclick="window.open(this.href);return false;


PaZZZkanmarjat!! Mitän tietoa mitä on "korjattu" jos ylipäänsä on.
Tässä saattaa rauhalliseltakin mieheltä tulilanka loppua...
Mikäs korjaamo se tuomoinen oli :shock:
Mökkillä
'
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 585
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

(Tämä voisi olla oman otsikkonaan mutta ehkä löytyy paremmin tästä ketjusta)

Stari eri versioiden erot ? Tarkoitan esim 03/2010 ja 11/2012. DAS näyttää samalle mutta pääseekö esimerkiksi tuolla 2010 versiolla kiinni vm 2012 autoihin ? Yritin das:illa ottaa peräkoukkua käyttöön mutta en vain osaa., vesiona tuo 11/2012. Löyrtämäni ohjee vaatii online yhteyden ja sitähän näillä kiinankopioilla ei voi tehdä. Offline koodauskaan ei onnistu ainakaan tuossa uudemmassa, se haluaa lähettää sähköpostia/faksia ja sitten saatu vastaus laitetaan koodiksi.
Sen verran löysin tietoa netistä että perävaunutunnistuksen ollessa kunnossa mäkilähtöavustin pitäisi muuttua automaattiseksi, saa sitten nähdä. Muitakin pieniä muutoksia toimintaan tulee ( peruutustutka takaalta jää pois käytöstä kärryn ollessa kiinni).

Olen ajellut vmware:ssa noita eri versioita ja vielä koneessa jossa on usb/serial muunnin. Mitään ongelmia ei noista ole ollut, antaa virtuaalikoneellle tarpeeksi muistin (vähintään 1Gb) ja katsoo että com portti on COM2 isäntäkoneessa, sitten käyttää sitä virtuaalikoneessa (eikä sitä usb ajuria xp:ssä). Kunhan siinä host koneessa on vääntöä tarpeeksi niin tuon pitäisi toimia niinkuin sen kuuluisa junan vessa.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

MiHe kirjoitti:
Muttamutta menin klikkaamaan erikoistoiminnoista 'toistuvan turvavyömuistutuksen deaktivointi'-kohtaa, ja se S***tana koodas sen piipin pois samoin tein (luulin että aukaisee jonkni valikon...)! Mistä tuon saa takaisin?
Tuo alkuperäinen deaktivointi tekee varmaankin monta asiaa yhtäaikaa koska se myös boottasi mittariston automaattisesti... Ei tuo nyt niin kauheasti haittaa mitta olisi kiva selvittää mistä tuon saa takaisin... :geek:
Tähän sain selvyyden, yksi parametri ja thats it... nyt taas piippaa niinmaanp*rkeleesti :lol: (Ei nyt jaeta sitä julkisesti kun kuitenkin siihen liittyvä keskustelu on hyvää kasvualustaa herneille enkä kyllä itsekään pidä tuon poisaktivoinnista, sillä sen halusinkin takaisin... mutta tiedätte kuka tietää...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Lähiaikoina tulisi aina ajoittain tarve saada turvaistuin myös etupenkille tuossa W204:ssa. Tästä kuitenkin puuttuu se istuimen tunnistin, joten mersun oma tuolikaan ei auta. Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja JSJ »

luokyio kirjoitti:Lähiaikoina tulisi aina ajoittain tarve saada turvaistuin myös etupenkille tuossa W204:ssa. Tästä kuitenkin puuttuu se istuimen tunnistin, joten mersun oma tuolikaan ei auta. Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
Toivottavasti ei.
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

luokyio kirjoitti: Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
Pystyy...
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja luokyio »

JSJ kirjoitti:
luokyio kirjoitti:Lähiaikoina tulisi aina ajoittain tarve saada turvaistuin myös etupenkille tuossa W204:ssa. Tästä kuitenkin puuttuu se istuimen tunnistin, joten mersun oma tuolikaan ei auta. Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
Toivottavasti ei.
Mitenkäs tuo eroaa normaalista poiskytkennästä? Luonnollisesti pidettävä huoli, että kytkee aina päälle kun mukula ei siinä edessä istu, ja etenkin aikanaan poismyydessä.

tuomasnuutti kirjoitti:
luokyio kirjoitti: Pystyykö Starilla jotenkin näppärästi aina tarvittaessa ottamaan tuon bägin pois päältä ja laittamaan takaisin kun on taas tarve ohi?
Pystyy...
Olisiko julkista tietoa mistä?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

luokyio kirjoitti: Olisiko julkista tietoa mistä?

Mainitut tiedot eivät ole julkisia. Operoinnit voidaan tehdä ei julkisesti. Pääsääntöisesti ajoneuvon turvalaitteet olisi syytä pitää alkuperäisasetuksissa. Mitään turvalaitetta ei kannattaisi koodata pois ohjelmasta, vaikka jonkun turvalaitteen poistaminenkaan ei vaaranna turvallisuutta. Samanlaisissa ajoneuvoissa voi olla paljonkin eroa tehdasasetuksissa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MiHe kirjoitti:
MiHe kirjoitti:
Muttamutta menin klikkaamaan erikoistoiminnoista 'toistuvan turvavyömuistutuksen deaktivointi'-kohtaa, ja se S***tana koodas sen piipin pois samoin tein (luulin että aukaisee jonkni valikon...)! Mistä tuon saa takaisin?
Tuo alkuperäinen deaktivointi tekee varmaankin monta asiaa yhtäaikaa koska se myös boottasi mittariston automaattisesti... Ei tuo nyt niin kauheasti haittaa mitta olisi kiva selvittää mistä tuon saa takaisin... :geek:
Tähän sain selvyyden, yksi parametri ja thats it... nyt taas piippaa niinmaanp*rkeleesti :lol: (Ei nyt jaeta sitä julkisesti kun kuitenkin siihen liittyvä keskustelu on hyvää kasvualustaa herneille enkä kyllä itsekään pidä tuon poisaktivoinnista, sillä sen halusinkin takaisin... mutta tiedätte kuka tietää...)
Ai pidetään... ;) kyllhän se tiedetään
herneitähän tällä vähän väliä näistä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuomasnuutti kirjoitti:
luokyio kirjoitti: Olisiko julkista tietoa mistä?

Mainitut tiedot eivät ole julkisia. Operoinnit voidaan tehdä ei julkisesti. Pääsääntöisesti ajoneuvon turvalaitteet olisi syytä pitää alkuperäisasetuksissa. Mitään turvalaitetta ei kannattaisi koodata pois ohjelmasta, vaikka jonkun turvalaitteen poistaminenkaan ei vaaranna turvallisuutta. Samanlaisissa ajoneuvoissa voi olla paljonkin eroa tehdasasetuksissa.
Tehdäänkö niistä heti julkisia... ;)
(sitähän ne jo ovat monelekin palstalle laittanut ja löytyvät ihan työ ohjeistakin)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

luokyio kirjoitti: Mitenkäs tuo eroaa normaalista poiskytkennästä? Luonnollisesti pidettävä huoli, että kytkee aina päälle kun mukula ei siinä edessä istu, ja etenkin aikanaan poismyydessä.
Jätit listalta pois sen että pitää muistaa kytkeä pois aina kun se muksu on etupenkillä. Sinulla varmaan muisti pelaa mutta entä jos vaikkapa vaimo lähtee matkaan kun koodaus on pielessä.

Käytännössähän tyyny tulisi koodattua pois pysyvästi, ehkä seuraavaa omistajaa odottamaan. Et kuitenkaan viitsi joka välissä koodata ja vetää liittimiä irti/kytkeä kiinni. Pelkkä koodaus kun ei riitä, pitää tehdä myös vähän fyysistä työtä.

EDIT: tulipas taas lainattua huolimattomasti alkuperäistä viestiä
Viimeksi muokannut DBFI, Ma 26.10.2015 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja arska10 »

DBFI kirjoitti:
luokyio kirjoitti: Mitenkäs tuo eroaa normaalista poiskytkennästä? Luonnollisesti pidettävä huoli, että kytkee aina päälle kun mukula ei siinä edessä istu, ja etenkin aikanaan poismyydessä.

Jätit listalta pois sen että pitää muistaa kytkeä pois aina kun se muksu on etupenkillä. Sinulla varmaan muisti pelaa mutta entä jos vaikkapa vaimo lähtee matkaan kun koodaus on pielessä.

Käytännössähän tyyny tulisi koodattua pois pysyvästi, ehkä seuraavaa omistajaa odottamaan. Et kuitenkaan viitsi joka välissä koodata ja vetää liittimiä irti/kytkeä kiinni. Pelkkä koodaus kun ei riitä, pitää tehdä myös vähän fyysistä työtä.
Muistaakseni noissa pitää irroittaa penkki ennen kuin liittimen saa irti :?:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja MiHe »

CDI203 kirjoitti:
Ai pidetään... ;) kyllhän se tiedetään
herneitähän tällä vähän väliä näistä
;) Juu, vaikka edellä mainittiin kaikemaailman gurtwarnungeista niin ne eivät ainakaan minulla toimineet (olisko muuten maadoodauksistakin kiinni mikä toimii ja mikä ei), mutta yyveellä tietämättömät voi ottaa yhteyttä jos haluaa tuota ronkkia... tuo airpäkki poisto on tietty pykälää hankalampi, se kun voi jäädä palauttamatta 'oikeeseen tilaan' plus sen poissaoloo on hankala todentaa ilman alan vehkeitä, vyö jätetään pois tahallaan ja on sitten ihan oma vika. Maton poiskoodaus taas on mersua tuntemattomalle ongelma, jos joku siihen iskee maggaratarakan jälkikasvulle ja vaan ajelee tyytyväisenä. Sitä srs-pikkuvalon toimintaa kun ei ole taidettu kunnolla selittää manuaalissakaan, en muista?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Jos siinä joutuu liittimiä irroittaa, niin ei maksa vaivaa kyllä. Ajattelin, että jos Starista käydään vain yksi asetus vaihtamassa toiseksi, niin sen olisi viitsinyt vielä aina eestaas rumpata tarvittaessa. Ennemmin vaihtaa vaikka auton tunnistimelliseen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
MMT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ma 26.04.2004 15:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja MMT »

Kysellyt tuolla toisaalla keskustelussa ongelmaa mikä vaivannut jo useamman vuoden, eli vikaa S211 -03 vänkärin xenon umpion kaarrevalossa ja se ei toimi. Tulee virheilmoitusta mittaristoon. Kysellyt paikalliselta mersu jälleenmyyjältä josko osaisivat ohjelmoida kaarrevalot pois mutta eipä heillä ollut tietoa.

Osaisiko joku täällä ohjelmoida ne kaarrevalot pois käytöstä? Tai edes neuvoa miten se tehdään niin käyttäisin jossakin ohjelmoitavana.
S212 350CDI -14
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

MMT kirjoitti:Kysellyt tuolla toisaalla keskustelussa ongelmaa mikä vaivannut jo useamman vuoden, eli vikaa S211 -03 vänkärin xenon umpion kaarrevalossa ja se ei toimi. Tulee virheilmoitusta mittaristoon. Kysellyt paikalliselta mersu jälleenmyyjältä josko osaisivat ohjelmoida kaarrevalot pois mutta eipä heillä ollut tietoa.

Osaisiko joku täällä ohjelmoida ne kaarrevalot pois käytöstä? Tai edes neuvoa miten se tehdään niin käyttäisin jossakin ohjelmoitavana.
Jos on Stari käytettävissä ja osaava käyttäjä, voi mainitun toiminnan ottaa pois ohjelmasta.
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Morjens! Ei kellään sattuis olemaan pääkaupunkiseudulla tai lähettyvillä c3 star pakettia. Omassa tuli jotain hämminkiä, eikä muxiin saa yhteyttä. Olisin vaan kaivannut jeesiä sen verran, että koikeilis softaa ja muxia eri laitteissa, niin tietäis kummassa vika?
E320 CDI V6 4MATIC
Heksa88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 05.10.2013 09:51

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja Heksa88 »

Heksa88 kirjoitti:Morjens! Ei kellään sattuis olemaan pääkaupunkiseudulla tai lähettyvillä c3 star pakettia. Omassa tuli jotain hämminkiä, eikä muxiin saa yhteyttä. Olisin vaan kaivannut jeesiä sen verran, että koikeilis softaa ja muxia eri laitteissa, niin tietäis kummassa vika?
Ei tarvitse enään. Muxista löytyi pari viallista relettä. Uudet tilauksessa.
E320 CDI V6 4MATIC
Avatar
55AMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 16.11.2012 06:19

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja 55AMG »

Onks starilla sumuvalojen pois kytkentä tosiaan niin vaikeaa, että pitää panna sumuvalojen "lisävarustekoodi" sinne ja lähettää se mersulle poistettavaksi? :shock:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

55AMG kirjoitti:Onks starilla sumuvalojen pois kytkentä tosiaan niin vaikeaa, että pitää panna sumuvalojen "lisävarustekoodi" sinne ja lähettää se mersulle poistettavaksi? :shock:
Kyllä yleensä pitäisi olla helpompi, sumuvalokytkimestä vaan kytkee pois päältä. :wink: Jos ihan kokonaan haluaa ominaisuuden poistaa autosta niin taitaa olla vaikeampi homma kuin varustekoodin poistaminen ja SCN-koodaus.

Tällaiset aiheet on myös pitkälti mallikohtaisia eli joku voisi osata neuvoa tarkemmin jos tietäisi mikä malli kyseessä.
Avatar
55AMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 16.11.2012 06:19

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja 55AMG »

SL55. Ja en tarkoita juurikaan tota että napista kiertää, vaan kun niitä ei enää ole niin valittaa palaneista polttimoista. Ehkä jos tuuppais liittimiin jotku vastukset jossa on sen polttimon kanta? Oiskohan sellasia tiedossa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13233
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: STAR - topikki (kysymykset käytöstä yms.)

Viesti Kirjoittaja DBFI »

55AMG kirjoitti:Ehkä jos tuuppais liittimiin jotku vastukset jossa on sen polttimon kanta? Oiskohan sellasia tiedossa?
Toimii noin mutta vastusten pitää ottaa sama virta kuin ehjän polttimon eli kohtalainen tehonkesto niiltä vaaditaan ja lämpöä syntyy siinä kuin hehkulampustakin.

Parempi olisi jos saisi koodattua kyseisiltä lampuilta vikavahdin pois päältä. Normi versiokoodausvalikoista ei onnistu.
Vastaa Viestiin