Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakko se on myöntää, olin itsekin (ainakin jollain tapaa) peräsä roikkuja aikoinaan, nyttemmin olen jo terveempi.

Minen jaksa enää ressata mokomista kyrvistä. Kyllä ne osaa ohi mennä, jos haluavat. Ja jos eivät halua, niin ei ne valot kuitenkaan häikäise kun ne ajaa niin lähellä. Muutaman kymmenen kilometrin matkalla ne kuitenkin voittaa sen muutaman sekunnin sillä kuolemaa halveksuvalla ohituksellaan. Ja riskeeraavat parhaimmassa tapauksessa elinkeinonsa ja ottavat parin tonnin sakot... Kylläpä kannattaa, helvetin pellet... :lol: Ja vielä, jos joudun jänistä väistäessäni tekemään lukkojarrutuksen ihan ykskaks, niin kukas siinä peräänajossa onkaan syyllinen...? Ei vaan enää viitti.

Paitsi jos oon liikkeellä mopolla. Sillon niitä metrin päässä ajavia ei jaksa kattella... Onneks niitä ei mopolla ajaessa tarviikaan, kun se autojono tulee vastaan. Siitä sitten näppärästi puikkelehtimalla pääsee ohi. Tai sitten pysähtyy tupakille ja antaa sille jonolle 5min etumatkaa, melko pitkään saa sahata että sen saman jonon perseen otat norminopeuksilla kiinni. Sitten onkin taas aika pysähtyä tupakille... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Pakardinen kirjoitti:Pakko se on myöntää, olin itsekin (ainakin jollain tapaa) peräsä roikkuja aikoinaan, nyttemmin olen jo terveempi.

Minen jaksa enää ressata mokomista kyrvistä. Kyllä ne osaa ohi mennä, jos haluavat. Ja jos eivät halua, niin ei ne valot kuitenkaan häikäise kun ne ajaa niin lähellä. Muutaman kymmenen kilometrin matkalla ne kuitenkin voittaa sen muutaman sekunnin sillä kuolemaa halveksuvalla ohituksellaan. Ja riskeeraavat parhaimmassa tapauksessa elinkeinonsa ja ottavat parin tonnin sakot... Kylläpä kannattaa, helvetin pellet... :lol: Ja vielä, jos joudun jänistä väistäessäni tekemään lukkojarrutuksen ihan ykskaks, niin kukas siinä peräänajossa onkaan syyllinen...? Ei vaan enää viitti.

Paitsi jos oon liikkeellä mopolla. Sillon niitä metrin päässä ajavia ei jaksa kattella... Onneks niitä ei mopolla ajaessa tarviikaan, kun se autojono tulee vastaan. Siitä sitten näppärästi puikkelehtimalla pääsee ohi. Tai sitten pysähtyy tupakille ja antaa sille jonolle 5min etumatkaa, melko pitkään saa sahata että sen saman jonon perseen otat norminopeuksilla kiinni. Sitten onkin taas aika pysähtyä tupakille... :lol:
Olet ihan oikiassa, ei kannat(t)a(is) välittää. On vaan edelleen semmoinen pieni mutta tuossakin, pimeellä kun sitten väistät ja hidastat sitä hirveä jänistä kettua jne. Vaikka onnistuisit itse....se k.y.r.p.ä on aisana reiässä, jaa siitä saattaa seurata?. Minuakaan ei haittaa perässäroikkujat kun olen liikkeellä kuorma-autolla...prätkällä ajellessa hyvin harvoin oli perskärpäsiä vaikken ylinopeutta ajellutkaan, liekö prätkällä ajajasta helpompi vetää johtopäätöksiä mikä on keskustelun lopputulos jos asia sille tasolle viedään?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Nozki kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:Pysäytin auton keskelle kaistaa ja kävelin ukon pakulle. Tempasin saman tien nyrkillä kylkeen, siihen kuskin oven taakse. Hieno lommo tuli. Kuski hyppäs pihalle ja rupes piipittämään. Opastin sitä hyppäämään takas siihen autoonsa, mikäli ei halua seuraavaa lommoa nenäänsä. Ja sama kohtalo odottaisi, mikäli ei seuraavasta risteyksestä käänny muualle.
Aivan huippu! :D (Välillä itsekin tekisi mieli tehdä

Joskus on käynyt mielessä, että pitäisi hankkia joku vanha, huonokuntoinen ja halpa jenkkipaku, ja jonkun sopivasti hinatessa perässä liian lähellä ja liian pitkään, voisi jarruttaa vaikkapa sellaisella prusteella, että "tien yli meni juuri joku hiiri tai orava tai muu vastaava ja ihan refleksinomaisesti polkaisin jarrun pohjaan, kunnes huomasin, ettei noita nyt niin tarvitse väistellä. Silloin vain oli jo myöhäistä, kun takanatulija ajoi jostain syystä päin..." Vaan ei tuommoista voi tehdä, koska kuitenkin se sitten kaduttaisi, kun se takana tullut tunari onnistuisikin väistämään ojaan ja halvaantumaan / kuolemaan / jne, vaikka se periaatteessa aivan hänen oma syynsä olisikin. Eri juttu olisi, jos voisi etukäteen olla varma, että selvitään pelkillä peltivahingoilla.
Ei välttis tunnu huipulle jos pakusta nousee heppu kättä pidempää kourassa....tänä pänä kun voi sattua mitä hyvänsä.

"Jenkkipaku"...juu tää olis hyvä idee. Rakentelis puskurit ja törmäyssuojat 5mm teräksestä ja kromauttais ulkokuoren (toimisi "hiekkasäkkinäkin" talvella)....jarruvaloihin katkaisin väliin, ajastimella...niin että ne syttyis 1,5sek polkaisun jälkeen. Sitten paukun jälkeen sanois että haluuks poliisit paikalle, toki saat sakot?. Jos ei niin pyyhkisi värit puskurista.... :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6284
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja MiHe »

hmm.. jokos tämä threadi täyttää rikosnimikkeen 'Kiihotus kansanryhmää vastaan' :D

(jos siitäkin jo mennään kunnianloukkauksesta käräjille että tapella halusiko joku väkisin antaa p*llua vai ei, vai vonkasiko sittenkin esimiesasemaasa oleva vastapuoli... :roll: )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

V*ttu näitä mulkeroita, mitä v*ttua tääkin mulkku ajaa ohituskaistalla, tää kyrpä on mun edessä, mulla on kiire nyt perkele mee siitä v*ttuun hidastelemasta, mikä on ku pitää nyt mulkun junnata edessä 120kmh nopeutta, mulla on kiire mulkku mee v*ttuun siitä...mitä nää tän mulkun edessä olevat ajaa jonossa tällä mun kaistalla v*ttu perkele, menkää mulkut v*ttuun saatana että mä pääsen ajamaan mun kaistaa, ulointa kaistaa parkit päällä, v*ttu. Kelloki on jo 8.04 ja mä myöhästyn näitten mulkkujen takia, v*ttu mä vedän ihan lootassa kii, ihan kii hiostan vähän v*ttu ja vilkutan v*ttu valoja näille v*ttu....häh, eks v*ttu jo mee siitä edestä v*ttu. V*ttuku on ääliöitä tiet täys...mullon ledit ja senonit v*ttu ja mä ajan päälle saatana. Manskulle ku päästään mä vedän v*ttu dösäkaistaa näitten vatuloitten ohi, dösäkaistaa saatana, näättekste hä?

Mä oon Audinainen, ja hämeenlinnanväylä on v*ttu mun !
Ja vajakkien ei tartte tulla v*ttu mun eteen kärrään mun kaistalle v*ttu, häh tajuuttekste....

:D :D :D
Tekstissä suuri määrä alapäätä kuvastaa mukavasti kyseisen naisen heilumista, viuhtomista ja ajoneuvon "pujottelua" peilistä toiseen....Leukojen liikkeestä päätellen myös kyseinen sana toistui useasti.


.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 16.12.2013 19:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja RAM »

Nii-i

Kerran ajelin vitolla juuri ajokortin saanut tytär vieressä, kun liittymästä tuli joku eteen. Hidastin sitten ja ajelin siinä perässä (mitään kiirettä ei ollut), kun tytär alkoi manaamaan tollasia, kun tulee siihen eteen kuppaamaan. Vastasin manailuun, että ihan suurinta sallittua nopeutta tässä ajellaan ja hyvähän se on, että edes joku noudattaa nopeusrajotuksia.

Ja sitten seuraa kiihotusta kansanryhmää vastaa.
Joskus kehittelin teorioita keskiviivalla köröttelevistä volvokuskeista ja volvoista, mutta kunnollisen todistettavan teorian puuttuminen siirsi mielenkiintoni muihin aiheisiin. Lukaisin autokolumnisti Jeremy Clarksonin kirjan, jossa hänkin kirjoitti volvoista tien keskiviivalla, joten kai tätäkin pitää vielä hieman päässä pyöritellä.

Semmosta vielä, että kyseinen kirjailija otti jonkun volvon testattavakseen ja totesi tämmöstä. Oisko tässä selitystä niihin ohitusten jälkeisiin hidasteluihin :?:

"All cars have a motorway cruising speed at which they settle when
you’re not really concentrating. Mostly, it’s 80 or so, though when
you get up to something like the Mercedes S 600 it’s more like 110.
In the Volvo, however, I kept finding myself doing 60.

On country roads I’d remind myself that I was at the wheel of a
turbocharged four-wheel-drive sports saloon and overtake the car
in front, with consummate ease, it must be said. But then, a mile or
so later, it’d be up behind me, its driver wondering why I was
suddenly going so slowly.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1899
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja tony »

Perässä roikkujia ei yleenä näy, kun itse pitää yleensä reipasta noin 10-15kmh ylinopeutta. Se mikä kasvattaa kyr...n otsaan on juuri ne jotka ajavat kilsa tolkulla juuri sallitua, tai alle moottoriteillä vasenta kaistaa vaikka oikealla olisi tilaa. Empä kovin hyvällä katso sitäkään kun saavutaan vaikka 80kmh rajotuksesta 60kmh ja hypätään lähes panikkijarrutuksen tavoin jarrulle, kyllä mielestäni riittää kun nostaa kaasua. Olen monta läheltä piti tilannetta tuolla tyylillä. Puretaan nyt loppuun asti kun aloitteettiin, eli sitten se ryhmä joka kiihdytyskaistalla ajaa 40-60kmh ja yrittää sopeutua muiden vauhtiin moottoritiellä, silloin multa saa valohoitoa tai tööttiä.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

tony kirjoitti: Empä kovin hyvällä katso sitäkään kun saavutaan vaikka 80kmh rajotuksesta 60kmh ja hypätään lähes panikkijarrutuksen tavoin jarrulle, kyllä mielestäni riittää kun nostaa kaasua. Olen monta läheltä piti tilannetta tuolla tyylillä. .
jos on oikea turvaväli, niin ei pitäis olla paniikkia tuossa tilanteessa, mut ku puskurissa kiinni ajaa, niin silloin hätäkakka housussa
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1899
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja tony »

280se86 kirjoitti:
tony kirjoitti: Empä kovin hyvällä katso sitäkään kun saavutaan vaikka 80kmh rajotuksesta 60kmh ja hypätään lähes panikkijarrutuksen tavoin jarrulle, kyllä mielestäni riittää kun nostaa kaasua. Olen monta läheltä piti tilannetta tuolla tyylillä. .
jos on oikea turvaväli, niin ei pitäis olla paniikkia tuossa tilanteessa, mut ku puskurissa kiinni ajaa, niin silloin hätäkakka housussa
En roiku puskurissa kiinni, :shh: mutta nopeuden vaihtuessa panikkijarrutus on liioteltua. :thumbdown:
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
280se86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1247
Liittynyt: Ma 06.12.2010 19:52
Paikkakunta: jyväskylän seutu

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja 280se86 »

tony kirjoitti:
280se86 kirjoitti:
tony kirjoitti: Empä kovin hyvällä katso sitäkään kun saavutaan vaikka 80kmh rajotuksesta 60kmh ja hypätään lähes panikkijarrutuksen tavoin jarrulle, kyllä mielestäni riittää kun nostaa kaasua. Olen monta läheltä piti tilannetta tuolla tyylillä. .
jos on oikea turvaväli, niin ei pitäis olla paniikkia tuossa tilanteessa, mut ku puskurissa kiinni ajaa, niin silloin hätäkakka housussa
En roiku puskurissa kiinni, :shh: mutta nopeuden vaihtuessa panikkijarrutus on liioteltua. :thumbdown:
totta toriset, ja sitten myös ne liikennevalo panikoijat, ovat tolpan kohalla, keltanen vaihtuu, ja eikun liinat kiinni, empäs muuten muista tuota eilistä viestiä kirjoittaneeni, :shock: ompas kirjaimet mennyt kumminkin oikeaan järjestykseen, taidan kirjoittaa konttaus kunnossa paremmin kuin suunnileen selvinpäin :)
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Tämä on vähän offtopikkia, mutta olen havainnut automerkin, auton koon tai auton värin vaikuttavan kanssa-autoilijoihin aivan käsittämättömän paljon.

Ajelen käytännössä aina rajoitusten mukaan. Kun olen ässällä liikkeellä, ei perässäroikkujia, vilkuttelijoita tai kaahailevia ohittelijoita ole liikenteessä lainkaan. Joskus joku teinipoika farmari-astralla kaasuttaa ohi sinistä tupruttaen, mutta harvoin. Eteneminen on oikein rentouttavaa ja rattoisaa, turvavälit molemmin puolin kunnossa ja kaunis jazz tai klassinen soi stereoissa. Ihan kuin Ruotsissa ajelisi. Tuollainen tumma vanhanmallinen mersu on todennäköisesti aika huomaamaton eikä herätä muissa kuskeissa käsittämätöntä teiniangstia.

Kun taas niinä päivinä kun olen liikenteessä kolmosautollani, kirkkaanpunaisella Pösö 206:llä, niin joka toinen kuski on kiinni takapuskurissa, vilkuttelee pitkiä, huitoo tyhjää ohjaamo täynnä käsiä, yrittää koukkailla kauhealla hädällä milloin miltäkin puolelta ja ohittelee sivuluisussa kaasu pohjassa vasemmalta ja oikealta turpeet pöllyten. Tunnen itse asiassa olevani välillä hengenvaarassa näiden kamikazesuhareiden joukossa. Oikein kotoinen härmäläinen junttimeininki. Samaa tekevät kaikki tojotat, skoodat, fiiatit, mersut ja volvot ja mitäniitänytonkaan ikään ja kuntoon katsomatta. Kumma juttu. Ja mittarivirhekin menee "väärään" suuntaan sikäli, että Pösö etenee 1 km/h nopeammin samalla näyttämällä.

Onko syynä pieni "naisten auto" vai punainen väri? Vai onko tarkoitus vain "opettaa" ranskanpullalla ajelevaa ja näyttää, että täältä pesee ja linkoaa?
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3102
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Hage »

Unohtui kertoa miten oon aina saanut talvisin perskärpäset pois takalistosta :D
Viime talvena (kun oli lunta :( ) taajama-alueella risteyksestä kun lähdettiin liikkeelle niin liuta etuvetoja oli imppaamassa lankun pakokaasuja. Rupes ottamaan pattiin niin laitoin pakkokolmosen päälle ja menin kahva edellä koko seuraavan mutkan. Lunta pöllysi niin että peräpeilistä oli turha katella ja todellista vauhtia tais olla joku 60 vaikka mittari näytti satasta. Pitivätpä sen jälkeen (ja kaikilla muillakin kerroilla) esimerkillisen turvavälin. :lol:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3817
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Hage kirjoitti:Unohtui kertoa miten oon aina saanut talvisin perskärpäset pois takalistosta :D
Viime talvena (kun oli lunta :( ) taajama-alueella risteyksestä kun lähdettiin liikkeelle niin liuta etuvetoja oli imppaamassa lankun pakokaasuja. Rupes ottamaan pattiin niin laitoin pakkokolmosen päälle ja menin kahva edellä koko seuraavan mutkan. Lunta pöllysi niin että peräpeilistä oli turha katella ja todellista vauhtia tais olla joku 60 vaikka mittari näytti satasta. Pitivätpä sen jälkeen (ja kaikilla muillakin kerroilla) esimerkillisen turvavälin. :lol:
Viime viikolla muuten sain silleen väliä takana tulevaan, että liukkaalla tiellä about 80km/h vauhdissa polkaisin kaasua sen verran, että auto meni vuorotellen puolelta toiselle sen verran sivuluisussa, että sen huomasi. Takana tuleva vissiin luuli, että meinaa auto karata lapasesta multa, ja ymmärsi jättäytyä vähän taaemmas. Mut paljon hauskempaa oli kerran vähän vastaava kuin tuo Hagen kuvaus. Nimittäin, loskakelillä joskus ennen kuin mulla oli takana roiskeläppiä tossa E 300 DT:ssä, niin joku nero hinkkasi kaupunkialueella uudella Sciroccolla tosi lähellä takana - siinä kohdassa oli 70km/h rajoitus, tosin ihan niin lujaa ei vielä siinä kohdassa menty. Kyllästyin ja polkaisin kaasun pohjaan ja hymyilin itsekseni seuratessani taustapeilistä, kuinka Mersun takapyöristä lähti liikkeelle kaksi komeaa reilun metrin korkuista loskaryöppyä ja lopulta levisi Volkkarin konepellille. Juu, ei ollut fiksua minulta, mutta ei se sitä ollut häneltäkään. Tuossa kohdassa perässä roikkumisella voittaa ehkä sen noin 2 sekuntia, kun ainuttakaan ohituspaikka ei sillä kilometrin mittaisella pätkällä ole.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Legge »

Enemmän ketuttaa mulkvistit, jotka vetää esim. tyhjällä motarilla heti ohituksen jälkeen nenän eteen. Taas on varattu aika tuulilasin korjaukseen...
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja tango »

Jännä juttu. Itse olen ajellut reilusti yli miljoonan kilometrin pitkin suomen teitä. On ollut hitaampaa ja nopeempaa laitettta, vaan yhtään perässäroikkujaa en ole vielä tavannut. Paljonko tuola sitten pitää höylätä, että näihin törmää? Tiedä en.

Mikäli tuollaisen perässäroikkujan kuitenkin joskus tapaisin, päästäisin hänet ohi pysähtymällä esim. bussipysäkille, mikäli tuo häiritsisi minua.

Tuollaista jarruvalojen, pitkien vilkuttelua, kiihytetään itse kun joku ohitta, roikutaan ohittajan perässä... ym häiritsemistä, en ymmärrä laikaan.

Monenlaista liikkujaa tuola liikenteessä varmaan on ja virheitä sattuu kaikille. Pyritään kuitenkin jokainen estämään vahingot, eikä ehdoin tahdoin niitä aiheuttamaan. Virhettä ei pidä korjata virheellä.

Aina ei tarvitse pitää kynsin hampain kiinni siitä kuka on oikeassa, pyritään tekemään liikenteestä mahdollisimman turvallista. Joustavaa siitä ei taida saada :D
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tango kirjoitti:Jännä juttu. Itse olen ajellut reilusti yli miljoonan kilometrin pitkin suomen teitä. On ollut hitaampaa ja nopeempaa laitettta, vaan yhtään perässäroikkujaa en ole vielä tavannut. Paljonko tuola sitten pitää höylätä, että näihin törmää? Tiedä en. ....D
En usko. Olen itse ajellut 29 vuotta autolla ja taitaa olla juuri ja juuri 1.000.000km (mukana ammattiajotkin) plakkarissa, prätkällä 300.000km.
Päärsaukkoja on löytynyt satoja, jollei tuhat?

Tänään oli kortsuakin sitkeämpi perskärpänen. Läyliäisten raittia ajellessa 50kmh nopeutta kärpänen tuli kaukaa takaa kuin kuuraketti hanuriin...vastaan ei tullut ketään joten kun kerran jo nopeus raketissa oli melko varmasti lähennellyt satasta (40kmh alue) niin olisi sitten paiskannut ohi. Vaan ei, metrin päässä hinkutti seuraavat 5km ja tapahtumat. 40 alueen loputtua kiihdytin hitaasti 60kmh nopeuteen antaen perskärpäselle mahdollisuuden mennä ohi, ei...hinkutus jatkui. Alkoi 80 alue, jatkoin 60 nopeutta jotta menisi ohi, ei...hinkutus jatkui. Nostin rauhallisesti 90kmh nopeuteen. Hinkhink....hiljensin vauhdin rauhallisesti ja pysäytin vauhdin paikalleen ja pistin vilkun oikealle...siinä sitä seistiin peräkkäin paikallaan ~30 sek mitään tapahtumatta :shock: . Kun kerran oli aikaa aktivoin sitten lähtöjärjestelmän ja BOOOOOOOOM, repäisin "0-200" lähdön...ei näkynyt pärsaukkoa enää. :shock:

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja tango »

LopenUupunut kirjoitti:
tango kirjoitti:Jännä juttu. Itse olen ajellut reilusti yli miljoonan kilometrin pitkin suomen teitä. On ollut hitaampaa ja nopeempaa laitettta, vaan yhtään perässäroikkujaa en ole vielä tavannut. Paljonko tuola sitten pitää höylätä, että näihin törmää? Tiedä en. ....D
En usko.
.
Usko vaan. Minulla on ollut ajokortti 34v. n.30v Olen ajanut työkseni ja jonkin verran muuten vaankin.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tango kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tango kirjoitti:Jännä juttu. Itse olen ajellut reilusti yli miljoonan kilometrin pitkin suomen teitä. On ollut hitaampaa ja nopeempaa laitettta, vaan yhtään perässäroikkujaa en ole vielä tavannut. Paljonko tuola sitten pitää höylätä, että näihin törmää? Tiedä en. ....D
En usko.
.
Usko vaan. Minulla on ollut ajokortti 34v. n.30v Olen ajanut työkseni ja jonkin verran muuten vaankin.
Nojoo, toki jos kaikki 34 vuotta on vaan ajellut niin toki....uskottava on.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Ville500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 02.02.2011 13:13
Paikkakunta: Turku

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Noita perässä roikkujia on ja tulee jatkossakin olemaan.. Niiden kanssa vaan täytyy oppia elämään. Tuossa käytiin ajamassa pikkulenkki pääasiassa 80 oli rajoituksena. Pidän itse navissa noin 85km/h, eli vitosen verra rikon lakia. Kyllä niitä silti aina välillä peilissä oli. Tuntus olevan tuskasta ohittaa vaikka paikkoja oli. Viimein kun pääsivät ohi niin hävisivät horisonttiin. Huvittavinta tässä on se että samat autot ohittavat mut kolmesti. Aina löytyi joku karavaanari jonka taakse liimaantuivat, niin että sain kiinni ja päästelin tietty heti ohi. :D Nämä autoilijat saivat meikäläisen taas hetken päästä kiinni ja hiillostus alkoi taas, ohi ja sama rumba uudestaan...
Keskinopeus oli pitkän matkaan mun puolella, vaikka ajoin "vain" vitosen ylitte. Ja voin sanoa et tankilla herrat huomas varmaan kanssa et menovettä on menny... :)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

RH kirjoitti:Mulla ei ole enää juurikaan ollut ongelmia perskärpästen suhteen sen jälkeen, kun tarkistin omia ajotapojani. Kun ajaa jatkuvasti sen verran törkeästi yli rajoituksen, niin useimmilla kärpäsillä ei näytä kukkaro moista kestävän ja kaikki sellaiset potentiaaliset saa surutta ohittaa eteen osuessa. Korostettakoon myös, etten enää ohittaessani viivy vastaantulevien kaistalla, vaikka miten rapa lentäisi, vaan yleisen turvallisuuden nimissä koukkaan ohitettuani heti siihen eteen. Liikkuminen on nykyään paljon stressittömämpää ja pysyy paremmin valppaanakin, kun on koko ajan on pientä kevyttä urheiluhenkeä ohessa.
Näin se menee. Pidän itse myös pitkistä turvaväleistä, eli en halua ajaa kenenkään perässä. Eikä siellä perässä roiku kukaan kun ne cdin tehot \väännöt, jotka se germaani-inssi on sinne loihtinut, ottaa käyttöön... Yllättävän monelta roikkujalta kantti alkaa loppumaan aika nopeasti. Ainoana poikkeuksena: jos vedät asuntovaunua, niin se kukkahattutäti litraisella micralla vetäisee ohi ylämäkeen vielä 120kmh vauhdissa....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja koyama »

Muistuupa mieleen yksi perässä roikkuja kauan aikaa sitten.Ajoin ensi kertaa vantaalla pari tuttua kyydissä.Olin hiukan hermona ruuhkaliikenteessä.
Takana istuva tuttu karjahti yllättäen JARRUTA.Minähän jarrutin(mitä helv...ttiä) ja takana tuleva saman tien tonttiin eli vetokoukkuun.Minä en ollut kyseistä tyyppiä huomioinut ollenkaan.Peugeot 405:sta meni puskuri särki.Ei se tyyppi ryppyillyt meille ollenkaan
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3099
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja jysi »

tony kirjoitti:
280se86 kirjoitti:
tony kirjoitti: Empä kovin hyvällä katso sitäkään kun saavutaan vaikka 80kmh rajotuksesta 60kmh ja hypätään lähes panikkijarrutuksen tavoin jarrulle, kyllä mielestäni riittää kun nostaa kaasua. Olen monta läheltä piti tilannetta tuolla tyylillä. .
jos on oikea turvaväli, niin ei pitäis olla paniikkia tuossa tilanteessa, mut ku puskurissa kiinni ajaa, niin silloin hätäkakka housussa
En roiku puskurissa kiinni, :shh: mutta nopeuden vaihtuessa panikkijarrutus on liioteltua. :thumbdown:
Alkuviikosta laskettelin iltapimeässä vanhaa ykköstietä Helsingin suunnasta Salon taajamaa kohti. Kesällä rajoitus vaihtuu alamäen päässä 100 - 80 - 60 mutta talvella rajoitus on 80-60 joten ylimääräinen 80:n merkki on peitetty harmaalla lätkällä.

Edellä menevä auto vetäisi yllättäen siinä turhan merkin kohdalla vauhdista puolet pois... syy selvisi seuraavaassa risteyksessä, vanhaisäntä ei paksuista laseista ja etukumarasta istuma-asennosta huolimatta ehtinyt hidastamatta nähdä mikä merkki on kyseessä. Että kyllä näitä sattuu.
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja pema »

Kun löydän sen melkein ajamattoman E124/500 AMG;n niin ei noi perkeleen tatsunit roiku hanurissa.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Ei paljo poliisiakkaa tunnu kiinostavan noi perseessä hiihtajät, tässä kk sissään kahesti ollu semmonen poikkeuksellisen lahjakas urheilusuorittaja perässä syrjäsemmällä tiellä ja poliisit ajanu vastaan, ei ruuhkia etteikö perään vois kääntyä ja pysäyttää se imussa olija vaa ei.
S124 & W124
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Dixon kirjoitti:Ei paljo poliisiakkaa tunnu kiinostavan noi perseessä hiihtajät, tässä kk sissään kahesti ollu semmonen poikkeuksellisen lahjakas urheilusuorittaja perässä syrjäsemmällä tiellä ja poliisit ajanu vastaan, ei ruuhkia etteikö perään vois kääntyä ja pysäyttää se imussa olija vaa ei.
Toi on ihan totta myös meilläpäin, vaikka joku ajas sentin päässä en ole nähnyt kertaakaan maijan kääntyvän, kai se on vaan niin et ei niillä riitä paukkuja kuin isompiin rikkeisiin. Ei poliisi puutu turvaväliin eikä kännykkään puhumiseen ajon aikana.
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Eikä 10-15km/h ylinopeutta ajaviinkaan. Monesti ajanu sen 10 yli tai reilun ja poliisit vaa ohittanu motarilla. :shh: Alkaa olla meno ko villissä lännessä ainaki täälä.
S124 & W124
repsikka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 717
Liittynyt: Ke 08.05.2013 19:26

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja repsikka »

Dixon kirjoitti:Eikä 10-15km/h ylinopeutta ajaviinkaan. Monesti ajanu sen 10 yli tai reilun ja poliisit vaa ohittanu motarilla. :shh: Alkaa olla meno ko villissä lännessä ainaki täälä.
Jes, poliisilta vaan lisää pois määrärahoja. Saa kiekkovieraat ja muut touhuta rauhassa. Kattelin juutuupista sen kulkueen marssia, ohimennen hajotettiin matkan varrella ikkunat ja poliisit kattelee kulman takana eikä pysty puuttumaan :( :think: Taidan olla vanhanaikainen kun en ymmärrä :? Meni vähän asian ohi, sori.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3817
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Dixon kirjoitti:Eikä 10-15km/h ylinopeutta ajaviinkaan. Monesti ajanu sen 10 yli tai reilun ja poliisit vaa ohittanu motarilla. :shh: Alkaa olla meno ko villissä lännessä ainaki täälä.
Varmaan tuossa tilanteessa heillä on joku syy ajaa tuon verran lujempaa, eli tehtävä, joka edellyttää ripeää paikalle menemistä, mutta ei hälytysajoa. Ei heillä silloin ole aikaa puuttua tuommoiseen rikesakolla rangaistavaan ylinopeuteen. Mutta sitä en sitten niin pätkääkään ymmärrä, että välillä poliiseilla itselläänkin on taipumus roikkua hanurissa kiinni, vaikkakaan eivät muistaakseni mun perään ole koskaan liimautuneet. Vaikka niinhän se Reinikainenkin aikanaan sanoi, että mikään ei ole niin hidas kuin suomalainen liikenteessä, kun takana ajaa poliisiauto. Kaipa sellainen pidemmän päälle voi alkaa tympiä poliisiakin, mutta ei se ole mikään hyvä syy heille alkaa vaarantaa liikenneturvallisuutta.

Ja itse olen myös kovasti kaivannut enemmän poliiseja liikenteeseen puuttumaan muuhunkin kuin törkeämmän tason temppuihin. Omalla työmatkalla varsinkin kesäaikaan näkee lähes päivittäin aivan käsittämättömiä ohituksia, joita tehdään about vastaantulijan kohdalla ja liikennetilanteessa, jossa parhaassa tapauksessa kyseisellä ohituksella ei voita sekuntiakaan, kun ne ohitetut menevät muutaman kilometrin päässä risteyksessä ohi, kun ohittaja on odottamassa vasemmalle kääntymistä punaisissa valoissa. Ihmetyttää, ettei sen useammin ole tapahtunut vahinkoja tuolla osuudella. Vaan niin se ihminen toimii, että kaikensorttinen sikailu lisääntyy, kun kiinnijäämisen riski tiedetään vähäiseksi tai olemattomaksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Sekin voi olla, Mut jos noin ni päättelen et niillä on 24/7 niitä semmosia ajoja ettei tartte siviilejä pysäytellä tuolla pohjatiellä ja sakotella. :think:

Poliiseja mieki kaipaisin ja kovasti lissää tonne liikenteeseen.
S124 & W124
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Perässä roikkuja/keskiviivalla ajaja

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Nozki kirjoitti:Varmaan tuossa tilanteessa heillä on joku syy ajaa tuon verran lujempaa, eli tehtävä, joka edellyttää ripeää paikalle menemistä, mutta ei hälytysajoai.
Taitaa muuten olla niin että Poliisi ei saa ajaa ylinopeutta jollei sinivalot vilku...?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Vastaa Viestiin