Ei ole merkitystä.Onko tosiaan merkistystä käyntiin lähtöön tuolla avaimen parituksella keskuslukkoon?
Osaava mekaanikko paikallistaisi Starin ja virtapiirikaavioiden kanssa vian kohtuudella.
Ei ole merkitystä.Onko tosiaan merkistystä käyntiin lähtöön tuolla avaimen parituksella keskuslukkoon?
Varmasti on mallikohtaisia eroja mutta oma vm95 linkkuavaimella varustettu C180 ei kyllä lähde käymään jos avain ei ole paritettu. Molemmat valot vain vilkkuvat peilissä.dealer kirjoitti:Ei ole merkitystä.Onko tosiaan merkistystä käyntiin lähtöön tuolla avaimen parituksella keskuslukkoon?
Osaava mekaanikko paikallistaisi Starin ja virtapiirikaavioiden kanssa vian kohtuudella.
Et sä sitä pelkällä rauta-avaimella saa käyntiin, siellä avaimessa on siru, sirun pitää olla lähellä virtalukkoa jotta lähtee käyntiin. Se kauko-ohjaus oviin voi olla pimeänä ja silti saat auton käyntiin.Korjaaja kirjoitti:Onko tosiaan merkistystä käyntiin lähtöön tuolla avaimen parituksella keskuslukkoon? Olen vaan ihmetelly omassa -96 e220d:ssä, kun oli pitkään keskuslukon pumppupaketti pois paikoiltaan ja toimimme pelkällä rauta-avaimella. Toisinaan se sai kohtauksen ja vilkutti punasta ja vihiriää peilissä. Starttaa kyllä, vaan ei käynnisty. Kun käytti avainta pois lukosta ja yritti uudelleen, auto käynnistyi ja se toimii. Näin harvakseltaan sillointällöin.
Sain hommattua "uuden" pumppuyksikön. Sen jälkeen autossa toimi keskuslukko avaimen pattereiden asennuksen ja parituksen jälkeen. Myös pari muuta uutta ominaisuutta tuli, mm. takalasinlämmitys, sisävalot, yms. Nyt puolestaan avvain teki tekojutun ja alkoi syömään paristoja. Jätin paristot pois ja taas mennään rauta-avaimella.
Eikö se kuitenkin ole niin, että infrapuna toimii vain keskuslukkoon? Avaimen sisässä on joku erillinen, pattereista ja ir-ledistä riippumaton siru, josta auto tietää onko oikea avain? Vai onko minun röntässä tehty joku ohitusleikkaus ifz:ssa, vai mikä se moduli onkaan? Jossain tuolla ulkomailla tekivävät temppuja ecuun menevän punasen ja sinisen johdon kanssa. En ehtiny tuossa iltasella seuraamaan kuvista, mihin ne johdot vaikuttivat. Vai onko väykäsä ja vieläpä dieselissä ihan erilainen systeemi kuin bensa c:sä?
Sitä vielä, että eikös nuisa ole jonkuverran jo can-väylää? Silloin voi löytyä ihmeellisiä jännitteitä, jos niinku summasa mittailee. Vilkuilin jotain finderistä, mutten osaa siltikään sanoa varmasti, mikä vikana. Tuntuu vaan, jos ajonesto on oikeasti päällä, silloin punanen ja vihreä vilkkuu peilissä. Jos ei, vika löytynee jännitteen puutteesta tai vaikkapa siitä N54 modulista tai jostain muusta.
En viitti edes sanua, että pittäis laittaa the Testeri kiinni, kyllähä sinä tiiät sen jo..
Niin sitähä minäki oon eppäilly, että olisko siru päässyt jossain vaiheessa tippumaan avaimesta?AK47 kirjoitti:
Et sä sitä pelkällä rauta-avaimella saa käyntiin, siellä avaimessa on siru,
Juurikin näin itse ymmärtänyt.Korjaaja kirjoitti: Ja jos tila "kiinni", niin ecu ei saa esimerkiksi väylän kautta lupaa käynnistyä? Ja autua ei saa käyntiin ennenkuin tila on muutettu kauko-ohjaimella "auki-tilaan". Voiko olla niin?
Onko muuten se ifz-moduli (N54?) siellä vänkärin jalkatilassa?
Mulla lyheni -95 ennestään lyhyt kantomatka kakella nollaan. Sai painella useasti että aukesi joskus puolen metrin päästä. Sit putsasin peilistä sen nuppisilmän pölystä niin tuli metrejä lisää kantamaa.tomppaaaj kirjoitti:Ajonesto jää päälle jos aukaisee rauta-avaimella ovet ja yrittää käyntiin. Eli siis pitäisi aina aukaista kaukolukituksella.
Tässähän on lukkopesä vain vänkärin ovessa ja siitä avattuna aukeaa vain se ovi, ei ole yhteydessä keskuslukitukseen. M Etsin tässä lähiaikoina tuon uuden taustapeilin ja testaan sitten jos alkaisi reagoimaan avaimeen.
Tuohon ei vaikuta loota eikä moottori.tomppaaaj kirjoitti:Ja jos jotain vaikuttaa niin tämähän on tosiaan 2.3 kompura manuaali laatikolla. (Moottorin tyyppi M111)
Ei näyttänyt yksikään johto menevän vänkärin puoleisen oven lukkolaitteeseen. Ainoastaan peilille ja ikkunannostimelle meni johdotKorjaaja kirjoitti:Olisko sitten tuo lähettämäni kuva väärä, kun siinä 8 ja 10 nasta menee nimenomaa vänkärin oveen? Siellä ovessa pitäisi olla kytkin lukkolaitteessa. No. nyt ymmärrän kuitenkin miksi vänkärin oveen.. Ja tuossa mittaustestitaulukossa sanotaan pumpulle menevien 2 ja 4 nastan aktivoituvan ir:llä tai avaimella..