TM:n ja Tuulilasin talvirengastestin tulokset

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

eerola kirjoitti: Kiitos Ari66:lle yhteenvedosta!
Palvellaan kun ehditään ja just tähän saumaan sattui aikaa :wink:

Tarkennukseksi vielä, että parhaan arvosanan luokassaan saanut rengasmerkki/ -malli oli listassa ylimpänä ja taas heikoimman saanut alimpana.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Lisätään nyt vielä sen verran, että nastoissa 5 ensimmäistä käytännössä samoilla pisteillä.
Kitkoissa 3 ensimmäistä.
Aika tasaiset tulokset oli :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Harrastelija
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harrastelija »

saako kysyä eerolta että mitä sä kitkoilla siällä dallasissa ku eihän siellä käsittääkseni ole koskkaan kylmä ???
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Harrastelija kirjoitti:saako kysyä eerolta että mitä sä kitkoilla siällä dallasissa...
Juu, kysyähän kyllä saa :)

Kuten tässä threadissa jo hiukan aikaisemmin mainitsin, tarkoituksena olisi nähtävästi saapua Texasista Pirkanmaalle suunnilleen samoihin aikoihin roudan kanssa.

Eli että en minä niillä täällä muuta kuin koristelen autotalliani ja aiheutan naapurustossa hämmennystä. Mutta jahkas autoni saapuvat Hämeeseen, niin on hyvä että niihin on alle jotain muutakin kuin puhdasveristä kesäkumia.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Laitatin kans kitkat alle perjantaina.
Ensimmäinen liike josta ne piti hankkia, tekikin oharit :shock:
Onneksi toisesta löytyi ja vieläpä halvemmalla.

Hyvin on rengastestit tehty, sillä siinähän mainittiin Contien äkkinäisestä käytöksestä ääritilanteissa.
Kaarteissa näissäkin on selvää yliohjautuvuutta, mutta ainakin näin suvikeleillä ihan ok.

Ykkös- ja kakkosversiot ko. tuotteesta ovatkin tuttuja, tämä uusi kolmonen ei.
Ihan tässä jo jännittää, käyttäytyykö liukkaalla samalla tavalla kuin edeltäjänsäkin :)
Jos käyttäytyy, niin ei sitten hätiä ole. Jää nähtäväksi.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hehee :lol:

Olinpahan melkoinen nähtävyys paikallisella meksikolaisen pyörittämällä rangasapajalla tänään: Hassu suomalainen raahaa "snow tiresejä" tasapainotettavaksi +35C:n lämpötilassa :shock:

Eli, nyt on varastossa valmiina vanteilla odottamassa Hakkapeliitta poikineen sitä päivää kun farmiauto ja vähemmän farmiauto lähtevät tekemään matkaansa kohti Hämettä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:UPS:n poika kipitti äsken vanteet ovelle...
Kävin vähän mielikuvaharjoittelemassa, miltä SLK:n talvirenkaat vanteineen näyttävät auton alla. Vielä en viitsinyt alkaa tunkkailla autoa. Tässä kuvatus. Ihan hyvähän tuosta taisi tulla (kunhan ottaa tennarin pois)!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

eerola kirjoitti:
eerola kirjoitti:UPS:n poika kipitti äsken vanteet ovelle...
Kävin vähän mielikuvaharjoittelemassa, miltä SLK:n talvirenkaat vanteineen näyttävät auton alla. Vielä en viitsinyt alkaa tunkkailla autoa. Tässä kuvatus. Ihan hyvähän tuosta taisi tulla (kunhan ottaa tennarin pois)!
On kyl hienot, nuo normaalit?(jotka alla) on jotensakin mitäänsanomattomat.. :roll:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jarno.v kirjoitti:On kyl hienot...
*Kiittää*
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Ja vähän offtopiccia tähänkin aiheeseen: :D
eerola kirjoitti:Kuten tässä threadissa jo hiukan aikaisemmin mainitsin, tarkoituksena olisi nähtävästi saapua Texasista Pirkanmaalle suunnilleen samoihin aikoihin roudan kanssa.
Ilmeisesti aiot tuoda tuon SLK:nkin tänne Suomen kamaralle. Onko tuo tilattu jo valmiiksi Suomeen ja roudattu jenkkeihin vai miten? Muistaakseni joku instanssi teki taannoin "järkipäätöksen", ettei Suomeen saisi tuoda jenkeistä -97:aa tuoreempia autoja tms.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Roisto kirjoitti:...Muistaakseni joku instanssi teki taannoin "järkipäätöksen", ettei Suomeen saisi tuoda jenkeistä -97:aa tuoreempia autoja tms...
Ei tuollaista päätöstä ole ainakaan noin kategorisena tehty. Monenmoisia EU:n ulkopuolelta saapuvien tavaroiden - etenkin kulkupelien - liikkumista rajoittavia lainsäädäntöjä Suomessa kyllä on voimassa. Ja niitä tykätään monin paikoin tulkita aika pilkulleen. Maaginen vuosi näiden vaatimusten kohdalla sijaitsee jossain 1994:n kohdalla. Mutta muuttotavarana tuotavissa moottorikulkineissa ei ole mitään ihmeellistä, koska muuttotavaraa koskevat vaatimukset ovat aika paljon maalaisjärkisemmät kuin tavallisen harmaatuonnin.

Bisneksenä jos pöriseviä vimpaimia alkaisi Yhdysvalloista laivailla, niin saisikin olla kieli keskellä suuta. Etenkin kun EU:hun liittymisen myötä Suomessa on tullut voimaan vaatimus, että kulkupelin runkonumeron pitää löytyä EU-hyväksyttyjen yksilöiden listalta. Ja eihän valmistaja ole tietenkään katsonut tarpeelliseksi listata USA-markkinoille myytyä kappaletta tuolla listalla. Ja menopelin runkonumeron saaminen jälkikäteen mukaan on aika työn ja tuskan takana. Tätä kuviota selvitin taannoin yksityiskohtaisemmin jossain toisessa threadissa Mersuforumilla.

Eli: Kyllä, SLK:kin on pääsemässä katsomaan pirkanmaalaista talvea!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

eerola kirjoitti:EU:hun liittymisen myötä Suomessa on tullut voimaan vaatimus, että kulkupelin runkonumeron pitää löytyä EU-hyväksyttyjen yksilöiden listalta. Ja eihän valmistaja ole tietenkään katsonut tarpeelliseksi listata USA-markkinoille myytyä kappaletta tuolla listalla.
Tämähän taitaa olla yksi suurimmista ongelmista ylipäätään (uusien/uudehkojen) jenkkiautojen tuonnissa Suomeen?!

Muutamassa yhteydessä olen törmännyt mielenkiintoon mm uusikoppaisen Ford Mustangin tuomisesta Suomeen USAsta..mutta ilmeisen tuskainen tehtävä taitaa ko auton saaminen Suomessa kilpiin, ainakin toistaiseksi..

Mustang voisi kyllä olla ihan mielenkiintoinen peli..varsinkin siihen nähden että USAssa se on suht halpa auto..
Vaikka en mikään jenkkiautojen ihailija olekaan niin voisin jopa itsekin olla kiinnostunut Mustangista kakkosautoksi..JOS sellaisen ilman tuhotonta vaivaa voisi hankkia.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

jva kirjoitti:...voisin jopa itsekin olla kiinnostunut Mustangista kakkosautoksi..JOS sellaisen ilman tuhotonta vaivaa voisi hankkia.
Valitettavasti ei onnistu. Auton runkonumeron pitää olla EU-listalla. Jos ei ole, niin se siitä. Ja USA:ssa myytävien Mustangien (ja monien muiden autojen) VIN:it eivät ole tuolla listalla.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

eerola kirjoitti:
jva kirjoitti:...voisin jopa itsekin olla kiinnostunut Mustangista kakkosautoksi..JOS sellaisen ilman tuhotonta vaivaa voisi hankkia.
Valitettavasti ei onnistu. Auton runkonumeron pitää olla EU-listalla. Jos ei ole, niin se siitä. Ja USA:ssa myytävien Mustangien (ja monien muiden autojen) VIN:it eivät ole tuolla listalla.
Jep..noin olin kuvitellutkin asian olevan..
Käytännössä siis pitäisi saada Ford maahantuomaan Mustangia, jolloin siitä tulisi EU-kelpoinen auto.
Sitä on tietysti hiukan vaikea arvioida millaiseksi Mustangin hinta Suomessa muotoutuisi, mutta ainakin USAssa se vaikuttaa olevan suhteellisen edullinen..
No, Suomessa senkin hinta varmaan hyppäisi pilviin..ja en ainakaan minä olisi välttämättä kovin huimia summia siitä maksamaan, vaikka siis kiinnostavan tuntuinen auto onkin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

eerola kirjoitti:
Antti V kirjoitti:....kyllä tossa RSi:t on ainakin kaks sukupolvea edellä
Kiitokset raadille näkemyksistä! Nyt on 2 kierrosta RSi-kumeja ja yksi uusi aluvannesetti tilauksessa. On se erikoista että USA:sta näyttäisi saavan nokialaisia melkein 300/ kierros halvemmalla kuin Pirkanmaalta....
Mites on eerolalla RSi:t toiminut. Tuli vaan itse ostettua tänään tommoiset Bridgestonen Blizzak Nordicit ja kun katsoo kuvia Nokian RSi:stä ja Nokian Hakkapeliitta4:sta, ei liene vaikea selvittää valmistajaa :wink: . No tänä talvena ei enään varmaankaan kovinkaan kummoisia kokemuksia saa, mutta ainakin tienpäällä tuntuu tosi hiljaisilta ja johdonmukaisilta. Mutta varmaan ainakin yksi pohjoisen keikka noilla tulee heitettyä, joten sitten on jo jotain kerrottavaa
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Misukat on hyvät

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Tänään tuli 50 tuhatta kilometriä täyteen noilla Michelin viimeisimmän mallin nastarenkailla.

Täytyy myöntää että ovat tähän mennessä parhaat kokeilemistani renkaista tuon W211-korisen alla.

Pitoa ja pintaa on vieläkin kohtuullisesti, melutaso pienempi kuin Nokialaisissa tai Conteissa

Aikaisemmin on alla ollut lähinnä Continentalin ja Nokian renkaita.

Ja kitkojahan minä en mersuun laita.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Ja eräät käsittämättömän hiljaiset nastarenkaat on Goodyearin Ultra Gripit, jotka mulla on W140:ssä. Paljon hiljasemmat kuin Avonin kesäkumit, nekin alkuperäisellä kokomerkinnällä, 235/60R16. 8) Ja pitoa löytyy kuin liimasta! :!:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Antti V kirjoitti:Mites on eerolalla RSi:t toiminut...
Täytyy sanoa ihan aidosti, että kokonaisuutena parhaat talvirenkaat mitä minulla on ollut. Parempaa jääpitoa ovat piikkirenkaat tietysti tarjonneet. Ja Continentalin nopean ajon kitka oli parempi kuivalla moottoritiellä. Mutta kokonaisuutena RSi on paras. Se pitää loistavasti kun on vähänkin jotain kitkapintaa ja on hyvä ajaa kuivalla tielläkin. Ja mikä kaikkein tärkeintä, se varoittaa mallikelpoisesti ennenkuin pito katoaa. Ja senkin jälkeen auto on helppo palauttaa takaisin linjaan.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin