Ettei vaan olis ollu 92-asteen termari ? Niitä on vissiin jotakuinkin kahta versiota 92 ja 87 (88:akin näkyy). Epäilys on, että tuo 92 on enempi Suomen olosuhteisiin, mutta merkkiliikkeet näkyy joskus suosittavan tuota 87/88:aa. Jospa lukevat Saksan versiota varaosalistasta ja siinä on "kesä-termari" suosituksena. Tai voisiko olla sitten mallikohtaisia eroja CDI-koneissa erikokoisissa / eri vuosimalleissa. Mersuguru Heleniuksella näky olevan 92-asteisia.Potifaari kirjoitti: Lämmöt nousee nopeammin ja tuntuu kestävän ilman webastoa maantiellä pari viisarinleveyttä yli 80 (82 asteen termari vaihdettiin syksyllä)... ON lämmintä sisälläkin...
Vaikka termari on 92, niin mittarin viisari ei suinkaan nouse ihan vastaavaan lämpöön, vaan jonkun asteen alempana. Jotain pari viisarin leveyttä yli 80. Mulla ehkä asteikosta tulkiten näyttäs jotain 85-86. Varmaan vielä eri kokoisissa koneissa on erilailla heittoa termarin normilämpö vs. mittarissa näkyvä.
Ja tosiaan, kun pakkasta alkaa olla reilusti yli 10, niin ei jaksa nostaa enää normilämpöön, jos vauhti 80-100. 120-vauhdissa jaksaa nostella vielä 15-20 -pakkasilla.