C124 300 CE-24V - Jutustelua rakkineesta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla sekoilee tuo palaneen polttimon merkkivalo aika hämärästi, se ilmoittaa, että joku lamppu on rikki, kunnes käyttää sumareita päällä, sen jälkeen se ei pala, ellei sitten käytä valoja pois välillä... kaikki lamput pitäis olla oikean kokoisia ja ehjiä...

sumareita kun tosiaan käyttää päällä, niin loppuu tuo vikavalon palaminen :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ei ole toi jous sähkölaseista.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Ja vielä utelua:

Onko kukaan väsänny kauko-ohjattavaa keskuslukitusta noihin jälkeenpäin? Vähän alkoi moinen polttelemaan nääs =D Juuri aloitan kovan haku-napin painelun..[/quote]

JM-Kone Kalajoella kauppas semmosta kauko-ohjain systeemiä autoihin, joissa on alkuperäinen keskuslukitus. Piti kuulema olla helppo asentaa takapenkin alle alkuperäisen alipainepumpun viereen... Linkkuveittiavaimet ja kaikki!
Mutta ei piru myy enää! Onko jollain tietoa mistä sais vastaavia? Ebay?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tenutähti kirjoitti:Ja vielä utelua:

Onko kukaan väsänny kauko-ohjattavaa keskuslukitusta noihin jälkeenpäin? Vähän alkoi moinen polttelemaan nääs =D Juuri aloitan kovan haku-napin painelun..

JM-Kone Kalajoella kauppas semmosta kauko-ohjain systeemiä autoihin, joissa on alkuperäinen keskuslukitus. Piti kuulema olla helppo asentaa takapenkin alle alkuperäisen alipainepumpun viereen... Linkkuveittiavaimet ja kaikki!
Mutta ei piru myy enää! Onko jollain tietoa mistä sais vastaavia? Ebay?
Tuossa jotain esim. http://www.rime.fi/ke61-kaukoohjattu-ke ... p-770.html

Onko näin, että ei teoriassa tarvis mitään muuta kuin boxi esim. penkin alle ja sieltä sit ohjaamaan pumppua? Antennin jonnekin vaan ujuttelis..??
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Mie ymmärsin että ainakin siinä JM-Koneen laitoksessa kaikki hommat tehdään takapenkin alla. Ei tarvinnu etes mitään antennia alkaa uittamaan mihinkään...

Onkos kukaan laittanu tuomosta Rime:ä?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Tenutähti kirjoitti:Mie ymmärsin että ainakin siinä JM-Koneen laitoksessa kaikki hommat tehdään takapenkin alla. Ei tarvinnu etes mitään antennia alkaa uittamaan mihinkään...

Onkos kukaan laittanu tuomosta Rime:ä?
Tuolla on http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=450

Ja juuri laitoin omankin tilaukseen. Kirjottelen tänne heti sit kokemuksia kun oon saanut vehjaksen kiinni.
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Ja juuri laitoin omankin tilaukseen. Kirjottelen tänne heti sit kokemuksia kun oon saanut vehjaksen kiinni.[/quote]

Veit jalat suustani!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

kaveri laittoi kesällä omaan 124 farkkuun kauko-ohjattavan keskuslukituksen, maksoi muistaakseni 50 € ne systemit ja ihan toimiva peli... sitä en muista mistä oli systeemit ostanu ja minkä merkkiset ne oli...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

tuo oli edellisessä sedanissa, pelas ihan hyvin:

http://www.katuauto.fi/product_info.php ... ucts_id=36
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No moron.

Nyt on toi Rime:n kauko-ohjattava lukitus kiinni ja tuntuisihan tuo käyvän ja kukkuvan vallan mainiosti. Asennusohjeet olivat itsessään oikein, mutta pari tarkentavaa seikkaa olisi voitu mainita. Näiden tarkentavien seikkojen avulla asennus olisi ollut n.½-1h homma, mutta nyt joutu välillä vähän täällä netissä surffaamaan ja vinkkiä ehtimään. Kytkentäkaaviot kun omaisi vielä, niin sit ois jees =D

Mutta juu, mää voin tuosta muutaman kuvan räpsiä ja pientä tarinaa kirjoitella huomispäivänä. Pitää vielä huomenissa koittaa kytkeä nuo vilkut mukaan tuohon toimintaan.

Oisko kellään linkkiä jonnekin sivustolle, mistä löytyisi tuon keskuslukituksen ohjauksen kytkentäkaavio? Jäi vaivaamaan kun en löytänyt =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kerroppa ne tarkentavat seikat ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Moro. Kirjoittelen tuossa illemmasta kuvien kanssa pikku toimintaselostusta..

Ny tuli taas vähän murhetta tuon auton kanssa. Alko yhenäkkiä rykimään kun paikoiltaan lähtee liikenteeseen/tyhjäkäynnistä polkaisee kaasua vähän reippaammin. Sellasen alta sekunnin rykimisen tekee ja sit taas mennään normaalisti..?? Ihan tuntuisi, että sytkässä hämminkiä. Ikäänkuin vajailla koittaisi lähteä aluks. Bensan saantiin en ihan heti usko, koska talla pohjassa antaa huudattaa hienosti. Mutta voihan se toki jostain sieltäkin tulla. Ei nyt pahasti masenna vielä mut vähäsen kuitenkin. Passatissa ollut näin paljon vikoja 2v:n aikana, kuin mitä mesessä 1kk:n aikana =D

Tätä pitää huomena tutkia jos jaksa...
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No niin. Tollaset pikkuset ohjeistus-kuvat sain aikaiseksi... =D

Kuva

Ekassa kuvassa jo virhe näköjään :lol: ... Yliheitto tuli ORANSSIN ja valko-mustan välille...

Kuva

Kaikki liitokset tein tinaten, kutistesukat päälle, sekä varmuudeksi vielä vähäsen osaan sähköteippiä pintaan :D En luota rosvoliittimiin yhtään minä..

Suurin murhe meinasi olla se, että ei meinanneet hoksottimet leikata kohdassa, jossa piti kytkeä auki/kiinni johtimet "pumpun puolelle" ja "ei pumpun puolelle". Ihmettelin pitkään, että mitähän helkuttia tämä tarkoittaa, mutta sitten tuon sivuston -> http://www.peachparts.com/Wikka/W124Keyless ja voorumin w124-keskuslukitus topicin rohkaisemana hokasin asian ytimen ja nipsasin vihreän piuhan poikki ja siihen väliin sitten kytkettiin tuo auki/kiinni ohjaus.

Myös sen voi käsittää väärin, kun ohjeissa mainittiin johtimien väreistä, että: Avaa: sininen TAI vihreä (ei pumpun puolella) Sulkee: sininen TAI vihreä pumpun puolella. Minä koitin yleismittarilla löytää jotain eroja näistä pisteistä, että tietäisi kumpaan se nyt pitäisi laittaa, siniseen vaiko vihreään ja ihmettelin, kun molemmat käyttäytyvät samalla tavalla :D Mutta kaiketihan tässä kuvataan sitä, että aivan täysin sama, kumpaan johtimeen ko-boxin kytket =D


Antenni-johdon jätin sinne penkin alle lojumaan. Hyvin tuo tuntuu sieltäkin signaalinsa saavan =D

Vilkkujen kytkentää en jaksanut tänään väsätä. Ei jaksanut aloittaa niiden johtonippujen kuorimista Johdot vedin kylläkin jo valmiiksi toiselle puolelle.. =/ No josko joku pvä...

Toivottavasti se joku tästä jotain ymmärtäisi, ken tätä samaa rimeä joskus autoonsa asentelee.

Vielä foto valmiista, toimivasta paketista.

Kuva


Perskule, kun summassa lyhentelin noita johtoja, niin tuli vahingossa pari vähän liian lyhyttä johto, jonka johdosta tuo boxi on tuossa pumpussa kiinni =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

opcaravan kirjoitti:Alko yhenäkkiä rykimään kun paikoiltaan lähtee liikenteeseen/tyhjäkäynnistä polkaisee kaasua vähän reippaammin. Sellasen alta sekunnin rykimisen tekee ja sit taas mennään normaalisti..?? Ihan tuntuisi, että sytkässä hämminkiä. Ikäänkuin vajailla koittaisi lähteä aluks.
no virranjakajan kansi ja pyörijähän se siellä kummittelee. Se voi kestää päivän tai 2 vuotta viel... Eikös se passatti ollu 10v uudempiki? ;) jokatapaukses mä oon pitäny sellasta ohjenuoraa, että aina kun tulee uus mersu taloon. vaihan jakajan kannen ja pyörijän. Sillä lähtee monet näennäisesti erilaiset pikku oireet.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sergey kirjoitti:
opcaravan kirjoitti:Alko yhenäkkiä rykimään kun paikoiltaan lähtee liikenteeseen/tyhjäkäynnistä polkaisee kaasua vähän reippaammin. Sellasen alta sekunnin rykimisen tekee ja sit taas mennään normaalisti..?? Ihan tuntuisi, että sytkässä hämminkiä. Ikäänkuin vajailla koittaisi lähteä aluks.
no virranjakajan kansi ja pyörijähän se siellä kummittelee. Se voi kestää päivän tai 2 vuotta viel... Eikös se passatti ollu 10v uudempiki? ;) jokatapaukses mä oon pitäny sellasta ohjenuoraa, että aina kun tulee uus mersu taloon. vaihan jakajan kannen ja pyörijän. Sillä lähtee monet näennäisesti erilaiset pikku oireet.
Joo kyllä noin tai jos ei rauhotu sit tulpanjohdot uusiin.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla on myös tuo jakajan kansi ja huora, anteeksi pyörijä siis, tarkistamatta, kun on pitänyt taas niin ovelasti suunnitella vesiputkien reitit koneeessa, että ilman vesien pois päästämistä ja sitä putken poistoa ei pääse jakajaan käsiksi :shock:

vai kulkeeko se tehtaan jäljiltä se vesiputki siitä jakajan edestä, kun epäilen että tuo on taas jotain kyläseppien viritelmiä, kun ei se putki ainakaan tehtaan tekele ole :roll:

tunnistaa hyvin siitä, kun se vesipumpun puoleinen pää on tehty jostain 32 mm mutterista, johon on hitsattu putki kiinni ja koko laitos on isolla prikalla + M6 pultilla kiinni vesipumpussa :D ihme kyllä, ihan toimiva patentti, ei vuoda vettä ainakaan...

edit: piti ihan alkaa googlettamaan näitä mersun koneiden kuvia ja kyllä se siltä näyttäis, että ei nyt aivan täysiä torvia ole siellä tehtaalla vissiin ollu, ainakin kuvien perusteella se vesiputki ei mene samasta paikasta mistä omassa M103 koneessa :roll: sellaisella pienellä varauksella olen niitä mersun insinöörejä mielessäni moittinut putken sijoittelusta ja nyt täytyy antaa niille synninpäästö tässä asiassa :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:
opcaravan kirjoitti:Alko yhenäkkiä rykimään kun paikoiltaan lähtee liikenteeseen/tyhjäkäynnistä polkaisee kaasua vähän reippaammin. Sellasen alta sekunnin rykimisen tekee ja sit taas mennään normaalisti..?? Ihan tuntuisi, että sytkässä hämminkiä. Ikäänkuin vajailla koittaisi lähteä aluks.
no virranjakajan kansi ja pyörijähän se siellä kummittelee. Se voi kestää päivän tai 2 vuotta viel... Eikös se passatti ollu 10v uudempiki? ;) jokatapaukses mä oon pitäny sellasta ohjenuoraa, että aina kun tulee uus mersu taloon. vaihan jakajan kannen ja pyörijän. Sillä lähtee monet näennäisesti erilaiset pikku oireet.
Ei ole ikäeroa kuin 6v =D Ja Passatti oli vielä valmistettu siellä vähiten arvostetuimmassa tehtaassa, josta lähtiessä autot olivat kuulema muita tehtaita huolimattomammin kasattuja tms. :D

Ja juu, tuota sytytyspuolta vahvasti veikataan täälläkin. Liekö tuli sit virheostos kl:ltä kun tilasin/vaihdoin bremin virranjakajankannen.. Pyörijä tais olla iha boschilainen. Tulpat koneeseen on vaihdettu n.15tkm sitten, tulpanjohdot n.30tkm sitten. Kaippa se joku noistakin on voint hajota. Pitää tänään koittaa tuota nyt ees vähäsen tutkailla. Ei vaan jaksais niin yhtään =D Laiskotus nääs.

Saas nähdä, jos tilaisi ihan suosiolla uutta sytkän hilpettä jo varastoon. Kait nuo talven aikana viimeistään hajois :lol:
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No niin. Vaivauduin kuitenkin selvittelemään asiaa ja sehän tais taas selvitä nopsaan. Uudenkarhean Bremin virranjakajan kopan kontaktinastat olivat niin hurjan näköiset, kuin mitä nyt vaan voi olla. Täysin vihreät, eli hapettumista ja reippaasti. Kanteen oli myös tarttunut yön aikana kosteutta sisäpuolelle aikalailla. Mistä sitten tämäkin lienet johtuu. Kumitiivistekin tuntuisi olevan ok. Puhdistin kontaktipinnoista vähän mömmöä pois, crc:tä kansi ja kotelo täyteen ja paikat kiinni. Ainankin kylmänä pelasi hienosti.

Kaikki tulpanjohdot myös mittailin, kaikki johdot asettuivat 1,88-1,95kOhmin luokkaan. Myös tulpat käytin irti ja kärkivälit mittailin. Kaikissa oli 0,7mm paitsi yhdessä, jossa tiukka 0,8. Samalla crc-käsittelin tulpanjohtojen kontaktipinnat myös.

Kävi tuon puolan johdon kanssa vähän ohrasesti. Kaikkihan varmaan tietää, että nuo tulpanjohdot osaa olla aika tiukasti jakajan kannessa kiinni. No mä revin sitä puolan johtoa kannesta irti ja hups, käsi lipes ja nykäsin sit vahingossa siitä johdosta ja johto irtosi hatusta poies =/ No tämä saatiin eheytettyä onneks niin, että revin sieltä hatusta sisuskalut irti, pujotin johdon läpi ja tinasin piuhan kannen nastaan kiinni -> hattu päälle ja vot, ei uudesta erottaisi =)
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ai niiku tämän näköne? Tää o iha täysin toimintakyvytön :lol:

Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Ei noin hurja sentään. Sullahan on tuosta noi kosketuspinnatkin kuluna ihan täysin =) Mulla oli vaan jo tuota hapettumaa kertynyt jonkin verran. Liekö on Bremissä niin huonoa sitten toi materiaali, että alkaa sattumaan ja tapahtumaan kun vähäsenkin kosteutta pääsee toimintaan mukaan... :cry:

Kuva
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noi mun osat oli vaihettu 1997 viimeks ;)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sergey kirjoitti:noi mun osat oli vaihettu 1997 viimeks ;)
Sen tuosta sun kuvastas kyllä näkee, että tovi on ajeltu ilman vaihtoa :lol:
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:ai niiku tämän näköne? Tää o iha täysin toimintakyvytön :lol:

[ http://i219.photobucket.com/albums/cc131/SergeyPRKL/Coupe/P8134542.jpg ]
meinaako sergey, että mun kannattais vaihtaa jo uusi, kun oma oli hieman huonommassa kunnossa :P

eiköhän omasta 300E:stä katoa loputkin nikottelut, kun tosiaan uusii tuon jakajan kannen ja sen pyörivän osan, joka jakaa kaikille...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sellaista voitais sitten kysellä kuin: Alan pikkuhiljaa etsimään ensikesäksi vanteita tuohon rakkineeseen. Hakusessa olis 17" huulelliset vanteet. Saa ehdotella, jos tulee hyviä ideoita. Myös saa antaa pikaisen oppitunnin siitä, miten lasketaan oikea et jos vanteen leveys muuttuu, yms,yms =) Mitä kuvia kattelin, niin aikapaljon taitaa porukka noita "amg-look" vanteita käyttää. Ja ei mitään, hyvinhän nuo näyttävät sopivan. Mulla oli 190:ssä koeajossa kaverilta joskus pikkusen kierot jotkut 17" kromit (ei muista merkkiä). 190:iin sopi mun mielestä sikamaisen hyvin ->

Kuva

Vähän voisin jotain samantapaista harkita kromina tai ilman. Pitää pikkuhiljaa tutkailla, minkälaisia eteen sattuu. Käytettynä olisi tarkoitus löytää =D

Kappas, vahingossa löysin vanhan 190:n ilmon ku huvikseen rekkarilla googlettelin:

www.nettiauto.com/2842291

Tunnustaako joku voorumilainen auton nykyään omistavansa?? Mulla ollu aina aika-ajoin ikävä tuota rakkinetta, vaikkakin siinä oli kyllä vikaa niin prkeleesti =)
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
T.Soprano
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ma 06.08.2007 13:49
Paikkakunta: Laukaa

Re: C124 300 CE-24V Ilmottautuu! =D

Viesti Kirjoittaja T.Soprano »

opcaravan kirjoitti:
Nyt jos jollain on intoa, niin antakaas nyt risuja/ruusuja valinnastani!

Hakua tässä kokoajan käyttelen ja koitan rikastua ajatusmaailmaltani tuon vekottimen suhteen. Mutta saa tähänkin topiciin heittää kaikkea, mitä ko. vekottimesta mieleen tulee (siis ihan kaikkea, positiivista, negatiivista, kokemuksia, kustannuksia, huollettavia kohteita, hajoavia paikkoja) yms yms!!!
Heitänpä tähän jotain... Eli itsellä on vastaava katoksessa ja olen lähes rakastunut tähän autoon. Tuskinpa koskaan sitä pois myyn, ehkä talliin piilotan seuraaville sukupolville.

Plussana:
Se on mersu ja sitä myöden useasti keskustelun aiheena. Useimmiten myös työkavereiden (vanhempien miestenkin unelma) mielestä erittäin ajaton korimalli. Se on mahtava ajaa, mikäli alusta on kunnossa (lue myös seuraava osio). Takaveto antaa näin talvella aina plussaa, niin myös tässäkin ;) Korjaukset tekee vaikka pihassa, jos on urheiluhenkeä. Yleisesti ottaen kaikki sähköosat toimii jopa puolimiljoonaa ajetuissa. Japseissa ja ranskiksissa on mehut tullut pihalle jo 100 tkm:n kohdalla. Osia löytyy hyvin ja suurin osa on myös melko edukkaita.

Miinuksena:
Ainoa auto, joka on jättänyt minut/vaimokkeen 3 kertaa tien päälle (2 kertaa on syynä ollut vetoakseli vas+oik ja etupyörän laakeri hirtti kiinni varoittamatta). Onneksi vakuutusyhtiöiltä saa hinauspalveluvakuutuksen :D Melko monissa osissa on 24v:n lisä. Jos alusta ei ole kunnossa, niin siihen saa palamaan rahaa runsaasti, mm. etualatukivarret 220€/kpl. Takapään risukasa on ihan perusmallia, mutta kyllä sinnekin satanen ja toinen palaa rahaa, kun kaikki kerralla uusii (yksitellen ei maksa vaivaa). Kuskin penkinlämmittimessä toimii vain selkänoja (ketuttaa talvella, varsinkin jos on nahkat). 24v:ssä tyyppivikana, että öljyt ja vedet menee sekaisin, joten kansiremppaa tiedossa. Jos tekee itse niin selviää tonnilla, mutta kivasti paloi reipas 2000 kun teetti ulkopuolisella. Laitettiin kyllä koko yläkerta kuntoon samalla. Tämän ikäisissä mersuissa ohjaus on mitä sattuu, joten kannattaa se apusimpukan korjaussarjakin laittaa. halpa osa ja paranee ohjattavuus. Joidenkin mielestä bensankulutus (talvella kaupungissa, aamuisin webastoa käytettäessä 17l/100km) on suuri. Öljyn vaihdossa öljyä menee koneeseen 8 litraa (paljon eneemmän kuin passatissa, luulisin). yms yms...

Mutta joka tapauksessa. Sinun autosi on maksanut uutena lähes 700 000 markkaa, joten kyllä sen täytyy vieläkin olla mahtava auto. Ja sitä se onkin, ei siitä vain mihinkään pääse. Ei muuta kuin isoa vannetta alle ja madallusta, niin kyllä se naapurin avensis-tyyppi on vihreänä kateudesta. Sillä ei oo varaa AJAA mersulla, vaikka oliskin varaa ostaa se!!

Lisäänpä tähän vielä sen, että mulla takkusi yks vuosi katsastuksessa päästöt ja jakajan kansi näytti hyvältä. Kaikkea muuta syytä etittiin ja lopputulos olikin huono jakajan kansi. Tuo sun omas näyttää sen verta huonolta, että ennen katsastusta laittaisin sinuna uuden kannen. Tuskin menee läpi arvoista...
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Re: C124 300 CE-24V Ilmottautuu! =D

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

T.Soprano kirjoitti: Yleisesti ottaen kaikki sähköosat toimii jopa puolimiljoonaa ajetuissa. Japseissa ja ranskiksissa on mehut tullut pihalle jo 100 tkm:n kohdalla. Osia löytyy hyvin ja suurin osa on myös melko edukkaita.
Japanilaisissa sähkövehkeet pelaa yleensä täydellisesti myös siinä vaiheessa, kun kori on ruostunut pois ympäriltä. Ja meinasi silmät pudota päästä kun E250 turbon konehuoneessa oli koiton (japan) tekemä sähköosa, ja on varmasti alkuperäinen! Jossain närhenmunien lähellä rintapellissä se oli.
T.Soprano kirjoitti: Öljyn vaihdossa öljyä menee koneeseen 8 litraa (paljon eneemmän kuin passatissa, luulisin). yms yms...
Onkohan pohjaproppu ollut kiinni kun öljyä on laitettu koneeseen? Jotain kuuden litran nurkillahan tuon pitäisi olla.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

M104 - 7,5l sisältäen filtterin
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Sergey kirjoitti:M104 - 7,5l sisältäen filtterin
:shock: Minä kun käsitin että dieseleissä olis iso tilavuus, M103:n perusteella muistelin.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
opcaravan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: To 14.09.2006 20:59
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: C124 300 CE-24V Ilmottautuu! =D

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

T.Soprano kirjoitti:
Heitänpä tähän jotain... Eli itsellä on vastaava katoksessa ja olen lähes rakastunut tähän autoon. Tuskinpa koskaan sitä pois myyn, ehkä talliin piilotan seuraaville sukupolville.....
No niin. Sieltähän tuli aimo pläjäys faktaa =) Kiitos vain!

Hyvältä on vekotin vielä vaikuttanut. Oikein lupsakka peli. Lukko ja asd tosi kiva lisä talveen. Aiemmin ollut vain lukottomia takavetoja nääs. Toki vähän tuli nelikkoa ikävä kyllä :)

Etupäästä oikealta kuuluu kolketta, kun monttuihin ajelee. Jotainhan sieltä on menossa. Nooh, jos katsastusukko saannoo, että uutta niveltä, nii sit laitellaan =) Ellei kolina ala ihan hurjaks sitten.

Mikähän kumma. Aiemmin olevinaan suht harvoin nähnyt noita coupeja liikenteessä, mutta nyt on muutamaan päivään jo kolmesti nähnyt =) Tänään Kuopion tienoilla huiteli melkeinpä samanvärinen coupe vastaan. Kahtoin, että onkos ne mun merssun varastant =) Myös yks viininpunainen tuli bongattua tänään. Kotokylälläkin jollain näky olleen. Mistä näitä coupeja oiken sikiää? =D Jos se on se, kun sitähän tulee ainankin minun kiinnitettyä liikenteessä eniten huomiota saman mallin autoihin, kuin mitä itsellä/kavereilla on. =D
Näillä mennään:

Mercedes 300CEA 24V -91

Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Coupet on täälläkin yleistynyt rutkasti. Se johtuu siitä että ne oli tosi halpoja ruotsissa vuosi sitten. Näitä 300/320 malleja sai reilusti alle 3 tonnilla plus verot sen 1300€ niin ei ihme. Nä isot oli halvempia kuin neloskoneiset. Pelkästään minä olen tuonut itelle yhden ja muille 7kpl coupeja viimisen 3v aikana.

Tuo kolahdus sitten voi olla shokkihinta jos alatukivarsi on se kalliimpi versio, alapallo on kiinteä! ei voi vaihtaa :evil: se o just noita mitä t.soprano sanoi mutta tänäpäivänä hinta on lähempänä 400 ku 200.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin