W210 Väyrynen - W212 Salmiakkimese

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eikö ne ole ainaki osassa LED-päivävalot, sellaset viirut tai sitten sumarit?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
avot
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Su 07.08.2005 18:07

Viesti Kirjoittaja avot »

Itse en lempinimiä alkaisi keksimällä keksimään. Niistä ei koskaan tule hyviä. Jossain vaiheessa vain joku nimi vakiintuu jos on vakiintuakseen.

Ja kaikki ehdotetut ovat todellakin keksimällä keksittyjä :wink:

Ja tosiaan päivävalot vaihtuu ajovaloiksi automaattisesti kun tarve on.
Taisi olla niin, että päivävalot tulee pakolliseksi kaikkiin uusiin autoihin ellei jo niin ole.

/Avot
W212 350 CDI BE -09
R129 300 SL 24v -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pappatunturi-1970 kirjoitti:Asiasta 2:een, miksi melkein jokaisella W212:n kuljettajalla on vain sumuvalot puskurin alla käytössä eikä eikä varsinaisia ajovaloja ollenkaan? Onko tämä joku ominaisuus ko. autossa vai mikä?
Siis varmaan puolessa 212:sta on LED-päiväajovalot siinä "sumareiden paikalla" ja sumuvalot on toteutettu päävalojen muuttuvalla valokuviolla. Osassa on tuplavalot alhaalla, toiset on sumuvalot ja toiset on päiväajovalot. Ja EU:n pyynnöstä päivällä palaa vain ne päiväajovalot eikä parkit edessä eikä takana.

Sama juttu monissa muissakin merkeissä.
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Kumma, ettei lainsäätäjä ole kieltänyt näitä led-huomiovaloja. Olihan lisäjarruvalokin aikoinaan kielletty... Kaikki fiksu ja/tai tyylikäs kun tupataan kieltämään. Niin kuin uuden E-sarjalaisen farkun takapaksissa sijaitsevat selkä menosuuntaan -istuimet. Ei mitään järkeä kiellossa.

Ajoin teini-ikäisen poikani kanssa kaupungilla ja mainitsin, että uutta E-sarjalaista sanotaan "salmiakkimersuksi", kuten toisaalla foorumilla puhutaan.

Sitten sitä tsekkailtiin takseja... Tossa vanha E, tossa salmiakki, tossa salmiakki, tossa C. Pelottavaa kuinka sanat juurtuvat keinotekoisuudestaan huolimatta mieleen.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin se vain on että kaikki uusi on keinotekoista... kunne se vakiintuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Salmiakkimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 08.06.2010 11:22

Ponttoonit on sulla housussas, Sergey

Viesti Kirjoittaja Salmiakkimese »

Sergey kirjoitti:kyl siinä on ponttoonin näköä... aika kaukaa haettu mutta silti, näkee sukulaisuuden varsiinki takalokarista.

On jo olemassa Ponttooni-mersu. Kuvassa on Ponttooni-mersu Kuva jotenka, ei W212 voi olla sen niminen edes tulevaisuudessa. Ja toiseks, W212 eli Salmiakkimese ei millään lailla muistuta ''ponttoonia'' tai edes tämän kuvan ulkonäköä. Ennemminkin ''Väyrynen kuvastaa tätä kuvassa olevaa Mercedes-Benz mallia vuodelta nakki.

Kyllä se tulee olemaan ''Salmiakki-'' tuo W212 :wink:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ponttoonit on sulla housussas, Sergey

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Salmiakkimese kirjoitti:
Sergey kirjoitti:kyl siinä on ponttoonin näköä... aika kaukaa haettu mutta silti, näkee sukulaisuuden varsiinki takalokarista.

On jo olemassa Ponttooni-mersu. Kuvassa on Ponttooni-mersu Kuva jotenka, ei W212 voi olla sen niminen edes tulevaisuudessa. Ja toiseks, W212 eli Salmiakkimese ei millään lailla muistuta ''ponttoonia'' tai edes tämän kuvan ulkonäköä. Ennemminkin ''Väyrynen kuvastaa tätä kuvassa olevaa Mercedes-Benz mallia vuodelta nakki.

Kyllä se tulee olemaan ''Salmiakki-'' tuo W212 :wink:
Toi on w110 ei "ponttooni" vaan siipimese tuo
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Salmiakkimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 08.06.2010 11:22

Viesti Kirjoittaja Salmiakkimese »

No eipä ole eroa, kun samasta autosta kyse. Kuvahan on ponttooni-/siipi - Mercedes Benz
Avatar
Salmiakkimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 08.06.2010 11:22

Viesti Kirjoittaja Salmiakkimese »

Salmiakkimese kirjoitti:No eipä ole eroa, kun samasta autosta kyse. Kuvahan on ponttooni-/siipi - Mercedes Benz
Ja eikä todellakaan muistuta W212:en Mercedes Benz:ä
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl toi w212 perä on aika ponttooni... Mersulla on ollu peräpään muotoilussa vähä sanomist jo 30 vuotta. sama pätee kaikkiin malleihin 70 luvun jälkeen alkaen w201. Ne ei ole niin hyviä ku ne voisi olla. Jotenki perä o aina jääny vajaaksi kokonaisuudesta... ja laitettu vaa joku laatikko sinne renkaan taakse.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

omasta mielestä w123:sessa ja w201:sessä perä on paremman näköinen kun w124,w210 ja w202:sessa :oops:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13241
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Salmiakkimese kirjoitti:No eipä ole eroa, kun samasta autosta kyse. Kuvahan on ponttooni-/siipi - Mercedes Benz
Eikös tässä ole oikea referenssi, ja tosiaankin samaa muotokieltä perässä.

En ota kantaa nimeämiseen.

Kuva
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Kyllä on nätti peli! Todella ajaton väriltäänkin.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ponttoonit on sulla housussas, Sergey

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Salmiakkimese kirjoitti:Kuvassa on Ponttooni-mersu [ http://kotisivu.dnainternet.fi/esahalm/kuvat/mb_illo.jpg ] jotenka, ei W212 voi olla sen niminen edes tulevaisuudessa. Ja toiseks, W212 eli Salmiakkimese ei millään lailla muistuta ''ponttoonia'' tai edes tämän kuvan ulkonäköä. Ennemminkin ''Väyrynen kuvastaa tätä kuvassa olevaa Mercedes-Benz mallia vuodelta nakki.
No nythän tänne oikee asiantuntija pamahti paasaamaan!

Oliko vielä muitakin mersun malleja joittenka lempinimet haluat ristiä uudelleen?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Eipä uusi E-sarja saanut kauaa nimettömänä kaduilla kulkea

Sattuuko kukaan tietämään mistä nimi "Väyrynen" oikein alunperin tulee ? Olen kuullut että Väyrysellä olisi ollut W210 ajossa joskus. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

Entäpä jos uusikin malli pitäisi nimetä samaan tapaan jonkun W212 mallin omistaneen julkimon mukaan :?: Silloin Nykäsellä olisi vielä mahdollisuudet saada nimensä Mersu historiaan.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Noname kirjoitti:Olen kuullut että Väyrysellä olisi ollut W210 ajossa joskus. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa.
Kyllä se tuli ihan siitä, kun molemmat on sellasia mulkosilmiä.

Asiasta tiedusteltiin sillon 90-luvun puolessavälissä HPR:ssä Väyryseltä itseltään. Hän oli kyllä mielissään ko. lempinimestä - mutta kyllä ko. nimitys on tullut ihan muita teitä kuin siitäsyytä, että ko. kepulainen olisi sellaisen omistanut.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

salmiakki > kokelas
eli viittaus upseerioppillaseen ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13291
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Jonze kirjoitti:
sportsman kirjoitti:Nimen täytyy olla kyllä johonkin henkilöön kytketty että se jäisi
elämään.
Esim 123-korimalli on Honecker (Eric honecker mukaan nimetty)
124-lempinimeä en tiedä
210- on sitten Väyrynen
212 ?
Eikä pidä unohtaa W140:tä, "Ahtisaari". :D
Minunkin mielestä W140 on möhkö :lol: . Jos valtiomiesten nimiä haetaan niin Adenauer on jäänyt historiaan ja syystäkin :) .


EDIT:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=47431
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W210 Väyrynen - W212 Salmiakkimese

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Salmiakkimese kirjoitti:Onko ideoita uudelle W212 meselle lempinimeä? Itse käytän ja tuttavapiirissä puhutaan W212:sta nimeä ''Salmiakkimese''.

W210:llähän on jo lempinimi: ''Väyrynen''.

Nimi tuli siitä, kun W212:sessa on 4 kappaletta yht. ajo + sumuvalot jotka muistuttaa salmiakkia.

Muita nimi ehdotuksia otetaan vastaan, mielellään W212:sesta tykkääjiltä!
Miten olisi sonata-mese? Tai vielä mahtipontisemmin; Korean-mese?

Takaapäin hämmästyttävä yhdennäköisyys, kojelaudan verhoilukin uudella tasolla; taksijonossa pitää olla tarkkana...
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Pe 06.08.2010 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W210 Väyrynen - W212 Salmiakkimese

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Miten olisi sonata-mese?

Takaapäin hämmästyttävä yhdennäköisyys, taksijonossa pitää olla tarkkana...
Ihan sama käynny mielessä :lol:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Ei näille lempinimiä pidä suunnitella, kyllä se sieltä tulee jos on tullakseen :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Niinpä. Uudempien lankkujen sivuilmettäkin tulee joskus kutsuttua pandakyljiksi. Kahdeksankymmentäluvulla tiedostetusti elävinä olleet ainakin tajunnee. 8) :wink:
JohannesM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 04.04.2005 21:40

Viesti Kirjoittaja JohannesM »

Eikös se "Salmari" ole ihan hyvä. Varsinkin jos käy niinkuin tuon "Väykyn" kanssa.. Eli: Aluksi aivan loistava ja meno maittaa, mutta kyllä se huono olo sieltä tulee sitten myöhemmin (vrt. w210 ja ruoste :) )

Ja tämä oli sitten ihan vaan kateellisen panettelua, omistan itse Väykyn 8)
Avatar
Salmiakkimese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 08.06.2010 11:22

Viesti Kirjoittaja Salmiakkimese »

Kyllä, minusta ''Salmiakkiin''- viittaava nimi, esim. Salmari on hyvä lempinimi :D
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

No jo on typerä lempinimi. Minun mielestäni. Ja samaa mieltä usean muunkin kanssa, että kyllä ne lempinimet tulee ihan ittestään. Me puhutaan kaveripiirissä yleensä korimallien tunnuksilla, W220, S124, R107 etc.. Kaikki tietää mistä puhutaan. Tietty jokku Väyryne ja Satalankku on jotai hyvinkin yleisesti tunnettuja lempinimiä.

Sergeyn viestiin Mercedeksien persuksista sen verran, että osittain samaa mieltä. Kuitenkin mm. 116, 123, 126 ja 221 on mielestäni joka osa-alueelta hyvin piirrettyjä -jopa ne perät. Vai kuuluko 116 vielä niihin onnistuneisiin?
Mutta esim. 140 on kamala hirvitys joka osa-alueelta. Näyttää isolta 124:lta -eli vain keskiluokan autolta, ei huipputason luksusvaunulta- eli ikäänkuin keskisarjalaiselta. Myös sisältä on todella karu, vaikka kyse onkin jo 90-luvun tuotteesta. (Vrt. vaikka Audi A8 tai BMW 700)
Samoin 220 on aivan liian siro ja sporttimainen S-sarjalaiseksi. 210 on.. no.. se on mitä on.. 211 ja 212 jo taas ihan tyylikkäitä. 124 on ihan jees, aika sopusuhtainen kokonaisuus, mutta 201 liian.. jotenkin tönkkö.. Hiukka OT... :D Mut oli pakko.

PS. Viduddaa skrollata sivua vaakasuunnassa.. Moderaattorit..?
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Mersujen perien muodoista

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Vähän off-topiccia perien muotojen ja taksiasian suhteen vielä: kyllähän osassa Mersuja on ollut hakusessa muotoilu peräpään osalta (siis juuri sopiminen muun korin muotoihin) mutta toisaalta on erittäin hyvinkin onnistuneita perien muotoja. Esim. CLK C208 on mielestäni erittäin tasapainoisen näköinen peräpään muotoilun osalta, yleensäkin koko korimalli on arvokkaan, jossain määrin ajattoman ja näyttävän oloinen. Toki joku ei varmaan pidä keulasta jos ei pidä W210 keulastakaan ja sisusta ehkä on monesta vanhahtava / taksimainen. Silti mielestäni C208 on paremman, klassisemman ja arvokkaamman näköinen kuin C209. Samaten mielestäni SLK R170 on muotoilultaan arvokkaamman ja paremmin aikaa kestävän oloinen kun R171.

Taksikyyteihin liittyen: itselläni suunnilleen suu loksahti auki kun tilasin kesällä 2006 Tampereen seudulla taksin ja autona oli viininpunainen W221 ässä, siihen kun hyppäsi kyytiin niin tuntui matka todella herraskaiselle. Mukavaa että sattui juuri tuolla kertaa niin että olin aamulla menossa selvin päin taksilla (työmatkaan liittyen) ja matkaa oli kohtalaisesti eikä vain lyhyt siirtyminen humalassa kapakkaan. Hinta siis tosiaan kuitenkin sama kuin Toytota Avensiksella olisi ollut.

Lempinimet näille Mersuille tulevat siten kuin ovat tullakseen itsestään. Hyviä ja tunnettujakin lempinimiä ovat W210 - Väyrynen, väykky, E-sarjan kohdalla yleensäkin - Eemeli, W168 - Babybenz, W201 - Tenavatähti, W140 Möhkö, panssarilaiva, Panzerwagen, W120 - ponttooni (myös W121 ja W180 ovat ponttoonimersuja), W110 - siipimersu.

W212 kohdalla on perinteitä kunnioittaen tahallaan perän osalta laitettu muotoiluun tuota ponttoonimersun muotoilua, W120 kun on "E-sarjan" auto tai ainakin edeltäjä, jos katsotaan E-sarjaan ja sen edeltäjiin kuuluvan W120, W110, W114, W123, W124, W210, W211, W212.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Mersujen perien muodoista

Viesti Kirjoittaja RH »

Simo M. A. kirjoitti:Vähän off-topiccia perien muotojen ja taksiasian suhteen vielä: kyllähän osassa Mersuja on ollut hakusessa muotoilu peräpään osalta (siis juuri sopiminen muun korin muotoihin) mutta toisaalta on erittäin hyvinkin onnistuneita perien muotoja.
Minun mielestäni niissä Mersuissa, jotka kulloinkin sattuu omalla tontilla majailemaan, on kaikissa muodot kohdillaan... En kaits muuten olisi sellaisia hankkinutkaan. :wink: :lol:
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mersujen perien muodoista

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

RH kirjoitti:
Simo M. A. kirjoitti:Vähän off-topiccia perien muotojen ja taksiasian suhteen vielä: kyllähän osassa Mersuja on ollut hakusessa muotoilu peräpään osalta (siis juuri sopiminen muun korin muotoihin) mutta toisaalta on erittäin hyvinkin onnistuneita perien muotoja.
Minun mielestäni niissä Mersuissa, jotka kulloinkin sattuu omalla tontilla majailemaan, on kaikissa muodot kohdillaan... En kaits muuten olisi sellaisia hankkinutkaan. :wink: :lol:
No näinhän se kyllä on, ei kai sitä nyt tosiaan osta itselleen autoa joka näyttää omasta mielestä huonolle :?
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Merbensium kirjoitti:No jo on typerä lempinimi.
Aivan samaa mieltä. Eikä tällä koko keskustelulla ole oikeastaan muuta merkitystä, kun saada muitten hyväksyntä tuollaiselle väkisinväännetylle tekolempinimelle.
Merbensium kirjoitti: Sergeyn viestiin Mercedeksien persuksista sen verran, että osittain samaa mieltä. Kuitenkin mm. 116, 123, 126 ja 221 on mielestäni joka osa-alueelta hyvin piirrettyjä -jopa ne perät. Vai kuuluko 116 vielä niihin onnistuneisiin?
Omasta mielestäni Mercedeksen ulkomuotoasioissa ei ollut Bruno Saccon aikaan mitään moitittavaa. Ne ovat erittäin hienoja ajan tuotteita, joita täytyy osata katsoa niin, että muistaa myös sen aikakauden yleensäkin, jota auto edustaa. Ja W116 on erittäin onnistunut, kun suunnittelu on kuitenkin 1960 luvun työtä. Sen tunnistaa Mercedekseksi, jossa on samoja piirteitä, kuin 90-luvun mersuissakin.

Merbensium kirjoitti: Mutta esim. 140 on kamala hirvitys joka osa-alueelta. Näyttää isolta 124:lta -eli vain keskiluokan autolta, ei huipputason luksusvaunulta- eli ikäänkuin keskisarjalaiselta.
No jo taas pomppas. Ihan samalla kaavallahan sinä voisit haukkua oman autosikin. Eihän W126:sikaan ole mitään muuta kuin iso W123, ei huipputason luksusvaunu, jos tätä samaa ajatusmaailmaa viljellään.


Merbensium kirjoitti:Samoin 220 on aivan liian siro ja sporttimainen S-sarjalaiseksi.
Jonka takavalot pystyy nopeasti vilkaisemalla sivusta sotkemaan W203 korisarjaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13291
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Minun mielestä samaa näköä löytyy:
W116-->W123
W126-->W201
W140-->W202

Joskus tästä oli aikaisemminkin juttua. Mutta tekniikan osalta uudemmat ei taas ole samoista palikoista vaan se "E" luokka on siinä välissä :) johon pienemmällä yhtäläisyyksiä.

Tais mennä ooteeksi :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin