Jos yhtään herra D:tä (ja pystylampun pyöräntuentaa) tunnen, niin kyllä kuvassa on W114/115 taka-akselisto.jari_w123 kirjoitti:Jos W123 mersua pitää boikotoida niin kovasti niin miksi sulla on W123 taka akseli avatar kuvana .No leikki leikkinä.Daaz kirjoitti:Tämä oldtimers-palsta tuntuu hämäävän sikäli, että 25+ ikäisiä Mersuja ovat myös vanhimmat W123-mallit. Ne eivät kai kuitenkaan varsinaista oldtimers-kalustoa ole, joten pitäisikö tuonne pääsivulle laittaa, että "Oldtimers, Kaikki 25+ vuotiaita Mersuja koskeva keskustelu (ei W123)". Tai vaikka "Wanhoja Mersuja koskeva keskustelu" tai jotain, niin jokainen voi sitten itse sen rajauksen tulkita.
-Daaz (25+ vuotias foorumilainen)
EDIT: Korjasin kirjoitusvirheet.
Syökää kanaa, boikotoikaa W123:sta?
Re: Syökää kanaa, boikotoikaa W123:sta?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
W123 ja w115 taka akselit erottaa takakelkan kiinnitys pisteen ja tukivarren ulomman korvan välisestä mitasta.W123 akselissa kiinnityspisteet on etäämmällä juuri niinkuin herra D:n avataressa.W115 akselin kiinnityspisteet on taas lähempänä toisiaan jolloin ulompi tukivarren kiinnityskorva on todella lähellä kiinnityspistettä .Mulla on itellä ollut pystäri ja silloin meinasin laittaa pystärin akselin w123:sen alle jolloin huomasin nuo mainitsemani erot.
auto w123 200D/300DT vm, -81
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
123 on vahva klassikko jolla on myös käyttöarvoa
en ainakaan koe tällä palstalla ahdistavaksi w123 asioiden esilläoloa, päinvastoin
oikealla tiedonvaihtolla saadaan nuo mainiot mersut pidettyä kunnossa ja ajossa - ja on hauska huomata, että malli on tehnyt itsestään klassikon omilla ominaisuuksillaan (eikä vain fyysisellä iällään) kuten niin moni edeltäjänsä
terveisin aki
w123 ajoa itsellä vuodesta 1985 ja jatkuu edelleen...
oikealla tiedonvaihtolla saadaan nuo mainiot mersut pidettyä kunnossa ja ajossa - ja on hauska huomata, että malli on tehnyt itsestään klassikon omilla ominaisuuksillaan (eikä vain fyysisellä iällään) kuten niin moni edeltäjänsä
terveisin aki
w123 ajoa itsellä vuodesta 1985 ja jatkuu edelleen...
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
Hah, onpas hauska että tämä keskustelu on kaivettu naftaliinista. Toivottavasti n00biet huomaavat, että keskustelu on käyty kolme vuotta sitten (keväällä 2004). Maailma on muuttunut yllättävän paljon - myös W123 on nykyään huomattavasti antiikkisempi kuin tuolloin.
Oikeastaan myös Mersuforum.net keskusteluineen ja keskustelijoineen on muuttunut paljon, joten keskustelu ei mielestäni enää ole relevantti. Tuolloinhan Oldtimers-palsta oli vasta perustettu (rajausta vasta haettiin). Keskustelijat tunsivat kaikki henkilökohtaisesti toisensa ja siksi viesteissä oli ehkä kärkevämpi sävy. Mutta jos keskustelu koetaan edeleen tärkeäksi, niin mikäs siinä sitten.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin tukivarren kiinnitypisteet eivät ole sisempänä (ne ovat samalla etäisyydellä), vaan itse apurungon äärimmäiset kiinnityspisteet ovat W123:ssa ulompana kuin W115:ssa, mikä muuttaa tukivarsien suhteellista kiinnityspistettä. Vanhassa W107:ssa ja W114/5:ssä etäisyys on sama, uudessa W107:ssa oma, W116:ssa oma ja W123:ssa sekä W126 vielä oma (keskenään sama) etäisyys. Vaikka taka-akseli tyypiltään ja monilta osiltaan onkin sama.
EDIT: Eikun just niinhän Jari kirjoittikin - siis akselin kiinnityspisteet ovat etäämmällä. Luin huonosti.
-Daaz
Oikeastaan myös Mersuforum.net keskusteluineen ja keskustelijoineen on muuttunut paljon, joten keskustelu ei mielestäni enää ole relevantti. Tuolloinhan Oldtimers-palsta oli vasta perustettu (rajausta vasta haettiin). Keskustelijat tunsivat kaikki henkilökohtaisesti toisensa ja siksi viesteissä oli ehkä kärkevämpi sävy. Mutta jos keskustelu koetaan edeleen tärkeäksi, niin mikäs siinä sitten.
jari_w123 kirjoitti:Jos W123 mersua pitää boikotoida niin kovasti niin miksi sulla on W123 taka akseli avatar kuvana?
No ollaanpas sitä tarkkoja vaikka kuva on pieni - luulin että se olisi ollut täydellinen rikos! Oli vaan niin hyvä kuva, että en malttanut olla nappaamatta sitä. Ja kuvan valintahan tapahtui paljon tämän "boikotin" jälkeen.jari_w123 kirjoitti:W123 akselissa kiinnityspisteet on etäämmällä juuri niinkuin herra D:n avataressa.W115 akselin kiinnityspisteet on taas lähempänä toisiaan jolloin ulompi tukivarren kiinnityskorva on todella lähellä kiinnityspistettä.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin tukivarren kiinnitypisteet eivät ole sisempänä (ne ovat samalla etäisyydellä), vaan itse apurungon äärimmäiset kiinnityspisteet ovat W123:ssa ulompana kuin W115:ssa, mikä muuttaa tukivarsien suhteellista kiinnityspistettä. Vanhassa W107:ssa ja W114/5:ssä etäisyys on sama, uudessa W107:ssa oma, W116:ssa oma ja W123:ssa sekä W126 vielä oma (keskenään sama) etäisyys. Vaikka taka-akseli tyypiltään ja monilta osiltaan onkin sama.
EDIT: Eikun just niinhän Jari kirjoittikin - siis akselin kiinnityspisteet ovat etäämmällä. Luin huonosti.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Mä ainakin olin revetä kun myöhemmin huomasin päiväyksen
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
No onneksi se asiantuntijatitteli jo lähti minulta vähän aikaa sitten!jari_w123 kirjoitti:W123 ja w115 taka akselit erottaa takakelkan kiinnitys pisteen ja tukivarren ulomman korvan välisestä mitasta.W123 akselissa kiinnityspisteet on etäämmällä juuri niinkuin herra D:n avataressa.W115 akselin kiinnityspisteet on taas lähempänä toisiaan jolloin ulompi tukivarren kiinnityskorva on todella lähellä kiinnityspistettä .Mulla on itellä ollut pystäri ja silloin meinasin laittaa pystärin akselin w123:sen alle jolloin huomasin nuo mainitsemani erot.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
eikö 115 ja 123 ole viimeiset oikeat mersut ja lähes samallaisella tekniikalla 124 on jo liian uusi ja muovinen
123 alkaa jo olla harvinainen varsinkin talvella aamuruuhkassa 115 on sitäkin harvinaisempi
viime viikonloppuna näin helsinkissä 123 langin itäväylällä
123 alkaa jo olla harvinainen varsinkin talvella aamuruuhkassa 115 on sitäkin harvinaisempi
viime viikonloppuna näin helsinkissä 123 langin itäväylällä
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mää olisin ainakin sen puolella että Oldtimers palstalle saisi kirjoittaa 123:sien vaivoista myös. Tai sitten tehdään "Yougtimer" palsta erikseen näille uudemmille mobiileille ja välikausimalleille. Jos rajoituksia tehdään niin siitä pitää sitten ilmoittaa selkeästi.
Tosi on että ei näitä enään joka jannu viitsi pitää käyttöautona vanhentuneen (mutta ah sitäkin luotettavamman) tekniikan vuoksi, niukkojen varusteiden, vuosimallin (mikä se on ) ja ruosteongelmien takia. Kyllä tää jo tiettyä luonnetta vaatii että 23v. vanhalla autolla hoidetaan jokapäiväiset asiat. Ne ajetaan hautaan mitä ei huolleta, osa menee Ahrikkaan ja muutamat jäävät harrastelijoiden käsiin. Niin siinä käy kuten muissakin malleissa.
Tosi on että ei näitä enään joka jannu viitsi pitää käyttöautona vanhentuneen (mutta ah sitäkin luotettavamman) tekniikan vuoksi, niukkojen varusteiden, vuosimallin (mikä se on ) ja ruosteongelmien takia. Kyllä tää jo tiettyä luonnetta vaatii että 23v. vanhalla autolla hoidetaan jokapäiväiset asiat. Ne ajetaan hautaan mitä ei huolleta, osa menee Ahrikkaan ja muutamat jäävät harrastelijoiden käsiin. Niin siinä käy kuten muissakin malleissa.
- Vaihtotähti
- Mersumies
- Viestit: 723
- Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
- Paikkakunta: Loimaa
,
Niin, turha tässä juuri kenenkään foorumilaisen liian nirso on olla, kun katsoo noita allekirjoitusten autoja.
Rahamiesten silmissä uusimmatkin on ylittäneet vaihtoiän muutama vuosi sitten... ne youngtimerit
Rahamiesten silmissä uusimmatkin on ylittäneet vaihtoiän muutama vuosi sitten... ne youngtimerit
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
And owner since 1985.
Still going ...
!!
Ikä on ikä, onko se niin vaikeaa....???
No, ei nyt...
Tuulilasia lainaten: "Kestävän kehityksen panssarivaunu" vai mitä siinä nyt lukikaan, täysin oma lajinsa kuitenkin tuo w 123
No, ei nyt...
Tuulilasia lainaten: "Kestävän kehityksen panssarivaunu" vai mitä siinä nyt lukikaan, täysin oma lajinsa kuitenkin tuo w 123
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Onko 123 antiikkia
Pirun hyvää sellaista olen ajanut melkein 20 vuotta 123sella 12 vuotta 115ja6 vuotta siipimallilla ja meinaan ajaa vielä pitkää tällä autolla Sillä on vasta ajettu alle 600 000 tuhatta eikä auto muutu miksikään ei tarvitse vaihtaa takapään puslia jatkuvasti Lähtee käymään on lämmin eikä valoja pala koetaulussa jatkuvasti ja saa käydä kerran viikossa kuittaamassa
eikä maksa paljon ottakaapas 123 ja jonkin päälle 2000mallisen ohjekirjat
verratkaa niitä se on hupaisaa luettavaa 123 kirjassa ei ole yhtään punaista
Varoitus sanaa mutta uudemmassa niitä kymmeniä ellei puhuta sadasta olen
joutunut näitä lukemaa kun ei muuten tiedä mitä uskaltaa tehdä Mutta tässä hyvä esimerkki nykyajan INSINÖÖRISTÄ se saa hyvästä ja yksinkertaisesta
mahdollisimman monimutkaisen kalliin ja helvetin huonon tuotteen Ja kun näitä päivät kaivaa ja joutuu vielä ajamaankin. kyllä ne hienosti olevinaa menevät ja kulkevat mutta kun hyppää 123 ei tarvitse tunkea sisälle ja Lähtee käymään ja mennään kotiin Jos joku väittää että kehitys menee eteen
päin kyllä se mennyt pahasti päivastoin Ei nykyautosta tule koskaan museo
autoa Mutta ajetaan antiikilla mutta omalla eikä rahoitusyhtiön autolla niinkuin suurin osa tekee Tämä on minun mielipiteen
eikä maksa paljon ottakaapas 123 ja jonkin päälle 2000mallisen ohjekirjat
verratkaa niitä se on hupaisaa luettavaa 123 kirjassa ei ole yhtään punaista
Varoitus sanaa mutta uudemmassa niitä kymmeniä ellei puhuta sadasta olen
joutunut näitä lukemaa kun ei muuten tiedä mitä uskaltaa tehdä Mutta tässä hyvä esimerkki nykyajan INSINÖÖRISTÄ se saa hyvästä ja yksinkertaisesta
mahdollisimman monimutkaisen kalliin ja helvetin huonon tuotteen Ja kun näitä päivät kaivaa ja joutuu vielä ajamaankin. kyllä ne hienosti olevinaa menevät ja kulkevat mutta kun hyppää 123 ei tarvitse tunkea sisälle ja Lähtee käymään ja mennään kotiin Jos joku väittää että kehitys menee eteen
päin kyllä se mennyt pahasti päivastoin Ei nykyautosta tule koskaan museo
autoa Mutta ajetaan antiikilla mutta omalla eikä rahoitusyhtiön autolla niinkuin suurin osa tekee Tämä on minun mielipiteen
oot oikeassa auto pitää olla oma eikä rahotus yhtiön ja tilaa pitää olla ja korkeutta jota ei uusissa oo.
käyttövarmuus on paljon parempi 115 123 korissa kuin uusissa ja auton arvo ei laske enään koskaan
käyttövarmuus on paljon parempi 115 123 korissa kuin uusissa ja auton arvo ei laske enään koskaan
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp