!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja ruf »

epk kirjoitti:muistaakseni ne kierteet tulee kun vaan kiertää ruuvin ?
Eli tämä kierteenteko jätetään asiakkaalle, on normaali käytäntö?
En ole ennen törmännyt vastaavaan, ja tekisi mieli avautua kunnolla, mutta en alennu.
M-B E200cdi -07
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja epk »

niin siis jouduthan sen ruuvin jokatapauksessa siihen kiertämään :D tosin enempi voimaahan se vaatii kuin että se kierre olis siinä valmiina , ei siinä. tää on tätä nykyaikaa...
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6289
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Aika monessa termarimallissa tuo kierre puuttuu (tarkoituksella - mikä se sitten ikinä onkaan), älä lähde avautumaan :D
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
zxc
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 05.09.2013 16:56

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja zxc »

Uusi termostaatti vaihdettu ja edelleen saa ajaa yli 70km moottoritienopeuksia että lämmöt hipoo edes +80 astetta +3 ulkolämpötilassa. Ehdotuksia otetaan vastaan mitä vaihdetaan seuraavaksi, raitisilmasuodatin siitä akun päältä? W203 C200CDI autona ja Heater Booster automaatilla
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1052
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Pikkutermostaatin kunto?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja ruf »

zxc kirjoitti:Uusi termostaatti vaihdettu ja edelleen saa ajaa yli 70km moottoritienopeuksia että lämmöt hipoo edes +80 astetta +3 ulkolämpötilassa. Ehdotuksia otetaan vastaan mitä vaihdetaan seuraavaksi, raitisilmasuodatin siitä akun päältä? W203 C200CDI autona ja Heater Booster automaatilla
Kaikki ei ole autossasi oikein. Niin kuin multiviri kertoi, pikkutermostaatti voi olla syypää. Tarkista ensin, että onko autossasi sellainen, minun autosta sellaista ei ole löytynyt ja hankin sen turhaan. Autoni on -05 c220cdi man.

Kulutus autossani laski noin litran per/100km. Alkuun oli vaikea saada matalaa 6 alkavaa lukemaa maantiellä, nyt suhkot helppoa saada matala 5 alkava kulutus samalla tiellä. Otanta on vain 40km. matka 8-tiellä, eli totuus on vain suuntaa antava.
M-B E200cdi -07
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2272
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Oliko se ylävesiletkuun tuleva termari 440 volvon ?
Kun en nyt löytänyt :crazy:
pete695
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 14.11.2011 05:21

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja pete695 »

cuuno kirjoitti:Oliko se ylävesiletkuun tuleva termari 440 volvon ?
Kun en nyt löytänyt :crazy:

300 sarjan vollen
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

cuuno kirjoitti:Oliko se ylävesiletkuun tuleva termari 440 volvon ?
Kun en nyt löytänyt :crazy:
Vihdin tarvikeesta löytyy sopiva
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

CDI203 kirjoitti:
cuuno kirjoitti:Oliko se ylävesiletkuun tuleva termari 440 volvon ?
Kun en nyt löytänyt :crazy:
Vihdin tarvikeesta löytyy sopiva
E: tivngo relluisa on sopiva
E2: 500-100789
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Tämän vietiketjun perusteella terstasin (200c cdi -06) tyhjäkäynnillä pihassa puolituntia eikä lämmöt tosiaan nousseet kuin 60 asteeseen eikä syyläri ollut vielä edes kun hiukan lämmin kun sieti hyvin pitää kättä syylärin päällä ja ulkona lämmintä 10 astetta. Miten voi olla mahdollista ettei lämmöt nouse ylemmäksi kun termari ei vielä edes aukee eli se saattaa olla täysin kunnossa vai? Auto seisoi viime talven ja ostettiin meille toissa huhtikuussa eli tosi pakkasista ei yhtikäs mitään kokemusta. Mitä ihmettä teen tuon kanssa kun talvi vastassa ja käy pahuksen kylmänä, maantieajossa ei nouse lähellekään 80 astetta vaan lähempänä 60 koko ajan.
Tosin eka dieseli meillä ja tuotu Saksasta muuttoautona joku vuosi sitten. Mikä siis neuvoksi???
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mrmorris kirjoitti:Tämän vietiketjun perusteella terstasin (200c cdi -06) tyhjäkäynnillä pihassa puolituntia eikä lämmöt tosiaan nousseet kuin 60 asteeseen eikä syyläri ollut vielä edes kun hiukan lämmin kun sieti hyvin pitää kättä syylärin päällä ja ulkona lämmintä 10 astetta. Miten voi olla mahdollista ettei lämmöt nouse ylemmäksi kun termari ei vielä edes aukee eli se saattaa olla täysin kunnossa vai? Auto seisoi viime talven ja ostettiin meille toissa huhtikuussa eli tosi pakkasista ei yhtikäs mitään kokemusta. Mitä ihmettä teen tuon kanssa kun talvi vastassa ja käy pahuksen kylmänä, maantieajossa ei nouse lähellekään 80 astetta vaan lähempänä 60 koko ajan.
Tosin eka dieseli meillä ja tuotu Saksasta muuttoautona joku vuosi sitten. Mikä siis neuvoksi???

Termostaatin vaihto
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Make67
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 13.10.2013 11:35
Paikkakunta: Varsinaista Suomee

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Make67 »

Mulla juurikin samat oireet kun auton(W210 270Cdi) ostin 2vko sitten. Muun huollon yhteydessä vaihdettiin termari. Nyt lämmöt nousee kiltisti 85 - 90 asteeseen. Ja mikä parasta, kulutus putos n. 1 - 1.5 litraa satasella 8)
MB W124 260E
Volvo Amazon
3 x Ford Mustang
3 x BMW
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

Itellä ei helpottanu toi termarin vaihto, lämpeää tosi hitaasti.. saakoha noita termareita eri lämpöarvoisia?
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Ihmettelen suuresti kuinka termarinvaihto voi olla ratkaisu kun syyläri viileä puolentunnin käytön jälkeen eli termari ei aukea kun sillä ei ole vielä tarvetta siihen, sitten ymmärtäisin jos syyläri tulikuuma ja lämmöt mittarinmukaan 60 astetta. Sama jos pakkasella vaihtaa eriväriset housut kun paleltaa, eihän siinä ole mitään järkeä! Miksei moottori tuota lämpöä enempää vaikka ulkolämpö yhä kymmenisen astetta.
Löytyykö mitään perustelua keltään tai aivan vastaavaa tapausta että syyläri on viileä yhä vaikka moottori käynyt puolisentuntia eikä edes pakkasta?
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja hanta »

mrmorris kirjoitti:Ihmettelen suuresti kuinka termarinvaihto voi olla ratkaisu kun syyläri viileä puolentunnin käytön jälkeen eli termari ei aukea kun sillä ei ole vielä tarvetta siihen, sitten ymmärtäisin jos syyläri tulikuuma ja lämmöt mittarinmukaan 60 astetta. Sama jos pakkasella vaihtaa eriväriset housut kun paleltaa, eihän siinä ole mitään järkeä! Miksei moottori tuota lämpöä enempää vaikka ulkolämpö yhä kymmenisen astetta.
Löytyykö mitään perustelua keltään tai aivan vastaavaa tapausta että syyläri on viileä yhä vaikka moottori käynyt puolisentuntia eikä edes pakkasta?
Kyllä se moottori lämpöä tuottaa, mutta jos termari on valmiiksi auki, niin lämmöt ei vaan nouse...
W203CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mrmorris kirjoitti:Ihmettelen suuresti kuinka termarinvaihto voi olla ratkaisu kun syyläri viileä puolentunnin käytön jälkeen eli termari ei aukea kun sillä ei ole vielä tarvetta siihen, sitten ymmärtäisin jos syyläri tulikuuma ja lämmöt mittarinmukaan 60 astetta. Sama jos pakkasella vaihtaa eriväriset housut kun paleltaa, eihän siinä ole mitään järkeä! Miksei moottori tuota lämpöä enempää vaikka ulkolämpö yhä kymmenisen astetta.
Löytyykö mitään perustelua keltään tai aivan vastaavaa tapausta että syyläri on viileä yhä vaikka moottori käynyt puolisentuntia eikä edes pakkasta?
Oikieen jaksisi selvää homma selostaa
(risa termostaati on auki kokoajan/aukenee liian aikaisin)
mutta jos mietit minkä kokoinen se syyläri on
ja mikä sen homma on niin
syy selkenee
(vaikka ulkona olis +20 niin silti syylääri siirtää sitä moottorin lämpöä
niin tehokaasti että ei paljon lämpene kun siellä kiertää vapaasti)
termostaati kiinni niin tilavuus pieneen ~"alle puoleen" ja oikeen muuta lämpö poistaava
ei ole kierossa kuin lämmityslaiteesa oleva pieni kenno
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mrmorris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 24.04.2012 21:57

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja mrmorris »

Löytyi hyvin yksinkertainen syy kun syyläri viileä kun tutkin asiaa ajan kanssa niin siinähän onkin kaksi syyläriä päälekkäin eli kokeilin kiireessäni päällimmäistä eli ahtimen lämmönvaihdinta, alimmainen oli kuuma eli termari sökö, lämmöt heijjaa nyt 60-80 asteen välillä matka-ajossa eli selvä juttu. Esimmäinen auto jossa ahdin enkä muistanut kokoa asiaa. Jossain vietiketjussa mainittiin, että jostain Volvosta kannattaa laittaa termari niin kestää kauemmin, millanen termari kannattaa laittaa ja pystyykö ite tekee ja mitä asioita pitää huomioida? Muita autoja tullut värkättyä paljonkin mutta tuohon ei ole vielä tarvinnut koskea. Pitääkö purkaa jotain ensin termarinkopan edestä, muistaakseni termari on koneen etuosassa näkyvillä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mrmorris kirjoitti:Löytyi hyvin yksinkertainen syy kun syyläri viileä kun tutkin asiaa ajan kanssa niin siinähän onkin kaksi syyläriä päälekkäin eli kokeilin kiireessäni päällimmäistä eli ahtimen lämmönvaihdinta, alimmainen oli kuuma eli termari sökö, lämmöt heijjaa nyt 60-80 asteen välillä matka-ajossa eli selvä juttu. Esimmäinen auto jossa ahdin enkä muistanut kokoa asiaa. Jossain vietiketjussa mainittiin, että jostain Volvosta kannattaa laittaa termari niin kestää kauemmin, millanen termari kannattaa laittaa ja pystyykö ite tekee ja mitä asioita pitää huomioida? Muita autoja tullut värkättyä paljonkin mutta tuohon ei ole vielä tarvinnut koskea. Pitääkö purkaa jotain ensin termarinkopan edestä, muistaakseni termari on koneen etuosassa näkyvillä.
Taisi mennä väärin... Se toinen "syyläri" on ilmastoinnin kenno,
Väli jäähdytin on ihan alareunassa puskurin alapuolella,

Jos sinne jostain(ihmeen) syystä halua semmoista
termostaatia laittaa
Mikä sinne kuuluu niin se "volvon" termostaatti on rellun
Johonkin juttun hetki sitten laitelin sen osanumeron,
Millä semoinen löytyy ainakin vihditarvikeesta

E: pari viestiä ylempänä
tivngo relluisa on sopiva
500-100789
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mulla on Motonetista ostettu 92 asteinen termari, Motonetin nro: 30-6017 ja toiminut hienosti tammikuusta lähtien.
Asennus siis siihen ylävesiletkuun, moottorin puoleiseen päähän. Vaatii vähän liukastetta mennäkseen sisälle letkuun, varmistin vielä letkunkiristimellä. Ei siis tarvitse purkaa mitään, letku irti, termari sisään ja letku kiinni. (Vai pitikö se koneen suojamuovi ottaa...)
W203CDI
anamankeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 389
Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja anamankeli »

saako w211 320cdi koneeseen tollasta termaria laitettua? originaali termari vaihdettu mutta lämmöt nousee toosi hitaasti näilläkin keleillä..
H19K2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 29.11.2012 15:44

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja H19K2 »

Heippa kamraatit! Oma kulkine w203 200cdi 2005,lämmöt nousee noin 10km ajolla 80C ja pysyy siellä ja tuvassakin tarkenee eli termari vissiin ok termarin asteista ei tietoo ku ei oo ollu ikuna auki.Kannattaako alkaa vaihtaan kuumempaa termaria? Ja onko toi letkutermarikikka helpompi tai toimivampi ku oma oman tilalle? :shock:
pirhonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 14.09.2004 02:56
Paikkakunta: lahti

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja pirhonen »

Auto 204 cdi moottori 646 lämmöt ei noussut kuin 65C.
Termarin vaihto 92C lämmöt nousee 10km ajolla 92C kl-varaosista ainakin kyseistä termaria saa.
wallu
H19K2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 29.11.2012 15:44

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja H19K2 »

Onkos ton vaihdossa jotain huomioitavaa ja ylä vai alakautta? Viikonloppuna vaihoin tohon golffiin jos en ois etukäteen kysekky ni oisin varmaan ettinny ihan väärästä paikasta.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuo ylävesiletkuun tuleva TeeSeItseJaSäästä termari on siis sellainen jonka halkasija ilman kaulusta on 40mm ja kauluksen kanssa ~43mm. Ja Lämpötilatietysti "sopiva" esim 90c. Kuvan termari on jonku rellun (motonetin myyjä tajus heti mitä olin hakemassa) ja lämpöarvoltaan 83C ja viisari nousi viisarin leveyden verran yli 80 mittaristossa.
KuvaKuva

Ja näin se asennetaan sinne :) (kuvassa M111 vain esittelyn takia)
Kuva
Viimeksi muokannut Sergey, To 07.11.2013 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
H19K2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 29.11.2012 15:44

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja H19K2 »

Heippa taas kamraatit! Eli kannattaako vaihtaa termari kuumempaan ku tuntuu toi viilempikin olevan kunnossa? :?:
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

H19K2 kirjoitti:Heippa taas kamraatit! Eli kannattaako vaihtaa termari kuumempaan ku tuntuu toi viilempikin olevan kunnossa? :?:
Tuntuis olevan kunnossa, eli ei muuta kun kovaa ajoa. Ei ehjää kannata korjata. :thumbup:
H19K2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: To 29.11.2012 15:44

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja H19K2 »

Kiitoksia! Toivottavasti kestää toisen mokoman vanha taksi ja takana vast 465000.Aattelin vaan et auttaisko toi moottorin lämmön nousu 80-90c jotain vai riittääks toi 80 ettei rähjää sitä pakokaasun takaskierrätys systeemiä? :oops:
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

H19K2 kirjoitti:Kiitoksia! Toivottavasti kestää toisen mokoman vanha taksi ja takana vast 465000.Aattelin vaan et auttaisko toi moottorin lämmön nousu 80-90c jotain vai riittääks toi 80 ettei rähjää sitä pakokaasun takaskierrätys systeemiä? :oops:
Rähjäntyy se joka tapuksessa pikku hiljaa vaikka lämpöä olis 90c
(kunhan on yli 70c niin se autaa sen minkä autaa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
makke10
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 30.12.2011 18:26

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!

Viesti Kirjoittaja makke10 »

Laittelin tuon 92 asteisen termarin yläletkuun ja nytten lämmöt mittarin mukaan 95-98 astetta :o , onko lämmöt liian ylhäällä.
Vastaa Viestiin