Eli tämä kierteenteko jätetään asiakkaalle, on normaali käytäntö?epk kirjoitti:muistaakseni ne kierteet tulee kun vaan kiertää ruuvin ?
En ole ennen törmännyt vastaavaan, ja tekisi mieli avautua kunnolla, mutta en alennu.
Eli tämä kierteenteko jätetään asiakkaalle, on normaali käytäntö?epk kirjoitti:muistaakseni ne kierteet tulee kun vaan kiertää ruuvin ?
Kaikki ei ole autossasi oikein. Niin kuin multiviri kertoi, pikkutermostaatti voi olla syypää. Tarkista ensin, että onko autossasi sellainen, minun autosta sellaista ei ole löytynyt ja hankin sen turhaan. Autoni on -05 c220cdi man.zxc kirjoitti:Uusi termostaatti vaihdettu ja edelleen saa ajaa yli 70km moottoritienopeuksia että lämmöt hipoo edes +80 astetta +3 ulkolämpötilassa. Ehdotuksia otetaan vastaan mitä vaihdetaan seuraavaksi, raitisilmasuodatin siitä akun päältä? W203 C200CDI autona ja Heater Booster automaatilla
cuuno kirjoitti:Oliko se ylävesiletkuun tuleva termari 440 volvon ?
Kun en nyt löytänyt
Vihdin tarvikeesta löytyy sopivacuuno kirjoitti:Oliko se ylävesiletkuun tuleva termari 440 volvon ?
Kun en nyt löytänyt
E: tivngo relluisa on sopivaCDI203 kirjoitti:Vihdin tarvikeesta löytyy sopivacuuno kirjoitti:Oliko se ylävesiletkuun tuleva termari 440 volvon ?
Kun en nyt löytänyt
mrmorris kirjoitti:Tämän vietiketjun perusteella terstasin (200c cdi -06) tyhjäkäynnillä pihassa puolituntia eikä lämmöt tosiaan nousseet kuin 60 asteeseen eikä syyläri ollut vielä edes kun hiukan lämmin kun sieti hyvin pitää kättä syylärin päällä ja ulkona lämmintä 10 astetta. Miten voi olla mahdollista ettei lämmöt nouse ylemmäksi kun termari ei vielä edes aukee eli se saattaa olla täysin kunnossa vai? Auto seisoi viime talven ja ostettiin meille toissa huhtikuussa eli tosi pakkasista ei yhtikäs mitään kokemusta. Mitä ihmettä teen tuon kanssa kun talvi vastassa ja käy pahuksen kylmänä, maantieajossa ei nouse lähellekään 80 astetta vaan lähempänä 60 koko ajan.
Tosin eka dieseli meillä ja tuotu Saksasta muuttoautona joku vuosi sitten. Mikä siis neuvoksi???
Kyllä se moottori lämpöä tuottaa, mutta jos termari on valmiiksi auki, niin lämmöt ei vaan nouse...mrmorris kirjoitti:Ihmettelen suuresti kuinka termarinvaihto voi olla ratkaisu kun syyläri viileä puolentunnin käytön jälkeen eli termari ei aukea kun sillä ei ole vielä tarvetta siihen, sitten ymmärtäisin jos syyläri tulikuuma ja lämmöt mittarinmukaan 60 astetta. Sama jos pakkasella vaihtaa eriväriset housut kun paleltaa, eihän siinä ole mitään järkeä! Miksei moottori tuota lämpöä enempää vaikka ulkolämpö yhä kymmenisen astetta.
Löytyykö mitään perustelua keltään tai aivan vastaavaa tapausta että syyläri on viileä yhä vaikka moottori käynyt puolisentuntia eikä edes pakkasta?
Oikieen jaksisi selvää homma selostaamrmorris kirjoitti:Ihmettelen suuresti kuinka termarinvaihto voi olla ratkaisu kun syyläri viileä puolentunnin käytön jälkeen eli termari ei aukea kun sillä ei ole vielä tarvetta siihen, sitten ymmärtäisin jos syyläri tulikuuma ja lämmöt mittarinmukaan 60 astetta. Sama jos pakkasella vaihtaa eriväriset housut kun paleltaa, eihän siinä ole mitään järkeä! Miksei moottori tuota lämpöä enempää vaikka ulkolämpö yhä kymmenisen astetta.
Löytyykö mitään perustelua keltään tai aivan vastaavaa tapausta että syyläri on viileä yhä vaikka moottori käynyt puolisentuntia eikä edes pakkasta?
Taisi mennä väärin... Se toinen "syyläri" on ilmastoinnin kenno,mrmorris kirjoitti:Löytyi hyvin yksinkertainen syy kun syyläri viileä kun tutkin asiaa ajan kanssa niin siinähän onkin kaksi syyläriä päälekkäin eli kokeilin kiireessäni päällimmäistä eli ahtimen lämmönvaihdinta, alimmainen oli kuuma eli termari sökö, lämmöt heijjaa nyt 60-80 asteen välillä matka-ajossa eli selvä juttu. Esimmäinen auto jossa ahdin enkä muistanut kokoa asiaa. Jossain vietiketjussa mainittiin, että jostain Volvosta kannattaa laittaa termari niin kestää kauemmin, millanen termari kannattaa laittaa ja pystyykö ite tekee ja mitä asioita pitää huomioida? Muita autoja tullut värkättyä paljonkin mutta tuohon ei ole vielä tarvinnut koskea. Pitääkö purkaa jotain ensin termarinkopan edestä, muistaakseni termari on koneen etuosassa näkyvillä.
Tuntuis olevan kunnossa, eli ei muuta kun kovaa ajoa. Ei ehjää kannata korjata.H19K2 kirjoitti:Heippa taas kamraatit! Eli kannattaako vaihtaa termari kuumempaan ku tuntuu toi viilempikin olevan kunnossa?
Rähjäntyy se joka tapuksessa pikku hiljaa vaikka lämpöä olis 90cH19K2 kirjoitti:Kiitoksia! Toivottavasti kestää toisen mokoman vanha taksi ja takana vast 465000.Aattelin vaan et auttaisko toi moottorin lämmön nousu 80-90c jotain vai riittääks toi 80 ettei rähjää sitä pakokaasun takaskierrätys systeemiä?