W220 Kysy&vastaa.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Mielestäni v6 ihan sopiva kone tähän autoon.Itsellä menee 7-8l maantiellä,ajotietokoneen mukaan jopa reilusti alle 7 usein..ainakin kesällä.Saa menemään toki paljonkin jos sellainen ajotyyli.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ei se kasi niin hirveesti enempi tosiaankaan syö. Matkassa 9-10l ja seka-ajo 12.5 ollut viimeisten 4tkm matkalla. Ajan paljon pk seudulla harvakseltaan pitempää matkaa.FinlandMerceds kirjoitti:Jep se v6 kun on liian pieni kone tuohon niin on kovilla koko ajan ja siksi kulutus on samaa luokaa kuin v8 nätisti ajellencrikez kirjoitti:Joo niinhän se olikin, pyörii kun ilmastointi on päällä.
Onko juuri näin että viissatku v8silla pääsee samalla kulutuksella kuin v6sella Edellinen omistaja sanoi 8-9l olevan tyypillinen maantiekulutus tällä autolla. Itse en ole vielä tarkemmin mitannut.
Etanolille ajattelin muuttaa.... Kukaan ei liene täällä kokeillut m113 muutosta. Kai se on itse kokeiltava kun saa säästettyä muutoskulut kasaan ensin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
OT, kun ei liity ässään, mutta moottoreihin ja polttoaineeseen:
Muuta rajalle. Kävin tänään hakemassa 73litraa dieseliä 45:llä eurublalla. Viinaa käytetään desinfiointiin!
Huomenna tai lähipäivinä pitäisi käydä Möllille juottamassa bensaa. Aika pitkään ajaa silläkin tankillisella - nyt 750km ajettuna, siitä 340km kärry perässä ja vielä kulkee. Yllättävän pieni kulutus kun keskikulutus on jotain 13,5:n luokkaa satasella. Kun vielä tietäisin tankin koon. Jossain sanotaan 120l toisaalla 93l. Pitäisi ajaa tyhjäksi.
Tuo M113 CLK:han menee tasan kasilla matkaa, mutta nyt se on seisonnassa ja odottaa ruostekorjauksia ja maalausta.
Muuta rajalle. Kävin tänään hakemassa 73litraa dieseliä 45:llä eurublalla. Viinaa käytetään desinfiointiin!
Huomenna tai lähipäivinä pitäisi käydä Möllille juottamassa bensaa. Aika pitkään ajaa silläkin tankillisella - nyt 750km ajettuna, siitä 340km kärry perässä ja vielä kulkee. Yllättävän pieni kulutus kun keskikulutus on jotain 13,5:n luokkaa satasella. Kun vielä tietäisin tankin koon. Jossain sanotaan 120l toisaalla 93l. Pitäisi ajaa tyhjäksi.
Tuo M113 CLK:han menee tasan kasilla matkaa, mutta nyt se on seisonnassa ja odottaa ruostekorjauksia ja maalausta.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tänään aamulla S500 motaria Espoosta Tampereelle keskinopeus 110km/h kulutus 9,1. Nämä ajotietokoneen mukaan. Joskus kesällä matka-ajossa mennyt 8,6.
Keskikulutus sekaisella ajolla 11l/100km, pääosin länsiväylää ja kehäteitä.
Keskikulutus sekaisella ajolla 11l/100km, pääosin länsiväylää ja kehäteitä.
Viimeksi muokannut Matti R, To 29.11.2018 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: W220 Kysy&vastaa.
Minulla pysynyt 320sessä nyt aika pitkään 12-13l ajotietokoneen mukaan, maantieajoa 80%. Omasta mielestä aikas rauhallista kaasun käyttöä.
Mites nuo rattinapit? Töötti ei myöskään toimi, eli oikean puolen napit pelaa ok mutta vasemman puolen napit pelaa vain auto sammuksissa virta päällä. Töötti on mykkä, liittyykö lie samaan
EDIT: Rattinappihomma selvisi, en vaan ollut tietoinen tuosta reset nappulasta jolla pitää näytön vikailmoitukset poistaa ennen kun pääsee ajotietokoneen näyttöjä selailemaan
Mites nuo rattinapit? Töötti ei myöskään toimi, eli oikean puolen napit pelaa ok mutta vasemman puolen napit pelaa vain auto sammuksissa virta päällä. Töötti on mykkä, liittyykö lie samaan
EDIT: Rattinappihomma selvisi, en vaan ollut tietoinen tuosta reset nappulasta jolla pitää näytön vikailmoitukset poistaa ennen kun pääsee ajotietokoneen näyttöjä selailemaan
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: W220 Kysy&vastaa.
Taas oli hiukan aikaa pelata Comandin kanssa. Mulla siis pre-fl japsi-S500 johon vaihdoin huvikseni euromallin Comandin (jotain €130 ebaystä).
- Japsimallin putkiradiot raksittu pois takakontista, pl. Bosen vahvari
- SRS-valo syttyi, koska mittaristo jäi kaipaamaan japsien Teleaidia. Starilla koodasin kaipauksen pois ja päivitin Comandin lisälaitelistan.
- Radio toimii heittämällä, mutta vastaanotto on hyvin valikoiva. Käytännössä vain puoli tusinaa Ylen asemaa kuuluu.
- Euromallin antennivahvarilla alkaa kuulua paljon lisää. Mutta samalla katoaa keskuslukituksen radiokauko-ohjaus :/
- Lisää asemia kuuluu myös jos tökkää antenniksi rautalankahenkarin
- Kaiken järjen mukaan radio toimii kun kytkee radioon mankan taakse erillisen radioantennin. Antenni on ostettu (Biltema €9.90) muttei vielä testattu.
- Tape-inputtiin on kolvattu aux in. Koska Comandissa on audiolla oma signaalimaa, häiriötön toiminta vaati inputtiin ground loop eristimen (€9.99 amazon.de).
- Naviyksikölle on taiteiltu oma liitin (japsissa naviyksikkö on takakontissa). Kaikki muut signaalit pl. eturenkaiden pyörimisnopeus löytyy Comadin takaa muista liittimistä.
- Näillä eväillä navi lähtee tulille ja alkaa mankua kartta-CD:tä
- Tilasin ebaystä tuoreimman (2014 tms) DX-CD:n, ja Comand päivitti softansa
- Toinen asia joka japsissa on takakontissa on navin antennitöpseli. Sijoitin €10 tarvikeantenniin ja tökkäsin sen kiinni.
- Pitkän aikaa pohdittuaan satelliitteja alkoi löytyä ja navi lähti tulille
- Vielä pitäisi jaksaa asentaa tarvikeantenni jonnekin järkevään paikkaan, noiden IR-lasien läpi katsottuna satelliitteja näkyy nolla kappaletta. Ehkä taustapeilin takaa voisi jotain näkyä.
- Japsimallin putkiradiot raksittu pois takakontista, pl. Bosen vahvari
- SRS-valo syttyi, koska mittaristo jäi kaipaamaan japsien Teleaidia. Starilla koodasin kaipauksen pois ja päivitin Comandin lisälaitelistan.
- Radio toimii heittämällä, mutta vastaanotto on hyvin valikoiva. Käytännössä vain puoli tusinaa Ylen asemaa kuuluu.
- Euromallin antennivahvarilla alkaa kuulua paljon lisää. Mutta samalla katoaa keskuslukituksen radiokauko-ohjaus :/
- Lisää asemia kuuluu myös jos tökkää antenniksi rautalankahenkarin
- Kaiken järjen mukaan radio toimii kun kytkee radioon mankan taakse erillisen radioantennin. Antenni on ostettu (Biltema €9.90) muttei vielä testattu.
- Tape-inputtiin on kolvattu aux in. Koska Comandissa on audiolla oma signaalimaa, häiriötön toiminta vaati inputtiin ground loop eristimen (€9.99 amazon.de).
- Naviyksikölle on taiteiltu oma liitin (japsissa naviyksikkö on takakontissa). Kaikki muut signaalit pl. eturenkaiden pyörimisnopeus löytyy Comadin takaa muista liittimistä.
- Näillä eväillä navi lähtee tulille ja alkaa mankua kartta-CD:tä
- Tilasin ebaystä tuoreimman (2014 tms) DX-CD:n, ja Comand päivitti softansa
- Toinen asia joka japsissa on takakontissa on navin antennitöpseli. Sijoitin €10 tarvikeantenniin ja tökkäsin sen kiinni.
- Pitkän aikaa pohdittuaan satelliitteja alkoi löytyä ja navi lähti tulille
- Vielä pitäisi jaksaa asentaa tarvikeantenni jonnekin järkevään paikkaan, noiden IR-lasien läpi katsottuna satelliitteja näkyy nolla kappaletta. Ehkä taustapeilin takaa voisi jotain näkyä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
w220 s350 kulutus:
Täällä mennyt sillleen että matka-ajossa tippuu kulutus aina 9,0 litran pintaan, pitkässä matkassa jonnekin 8.7 litraan.
Matkapainotteisessa seka-ajossa keskikulutus 10,5 litraa sadalla, mitä nyt 18000km ehtinyt tässä polkea. Liikkeelle aina Lahten keskustasta.
Täällä mennyt sillleen että matka-ajossa tippuu kulutus aina 9,0 litran pintaan, pitkässä matkassa jonnekin 8.7 litraan.
Matkapainotteisessa seka-ajossa keskikulutus 10,5 litraa sadalla, mitä nyt 18000km ehtinyt tässä polkea. Liikkeelle aina Lahten keskustasta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Millaisen piiskan biltemalta ostit?harriba kirjoitti:Taas oli hiukan aikaa pelata Comandin kanssa. Mulla siis pre-fl japsi-S500 johon vaihdoin huvikseni euromallin Comandin (jotain €130 ebaystä).
- Kaiken järjen mukaan radio toimii kun kytkee radioon mankan taakse erillisen radioantennin. Antenni on ostettu (Biltema €9.90) muttei vielä testattu.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Onkhan näissä jtn tiettyä paikkaa missä voisi olla johtovikaa jarrupalatunnistimien johdoissa, kaikki tunnistimet (3kpl) vaihdoin mutta edelleen herjaa jarrupaloja.
Ps. 320sen bensan kulutus edelleen 12.7 ajotietokoneen mukaan
Ps. 320sen bensan kulutus edelleen 12.7 ajotietokoneen mukaan
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Näyttääkö päivittäistä, joka startilla uutta, vai pitkää aikaa ja tuhansia kilometrejä?crikez kirjoitti:
Ps. 320sen bensan kulutus edelleen 12.7 ajotietokoneen mukaan
Oletko nollannut milloin viimeksi? Kokeile
Re: W220 Kysy&vastaa.
Nollattu on, nyt on taulussa vajaa 800km ja 12.5l/100km.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Miten herkkä on w220 erikoon renkaiden suhteen..?
eteen 225/55/17
taakse 235/55/17
Alkaako nylkyttää nykiä ja luistonesto vilkuttaa?
eteen 225/55/17
taakse 235/55/17
Alkaako nylkyttää nykiä ja luistonesto vilkuttaa?
Re: W220 Kysy&vastaa.
Pistät sinne sen kokoiset renkaat kun tehdas suosittaa.Jakeluvesimies kirjoitti:Miten herkkä on w220 erikoon renkaiden suhteen..?
eteen 225/55/17
taakse 235/55/17
Alkaako nylkyttää nykiä ja luistonesto vilkuttaa?
Tai säädät starilla rengaskoot sellaisiksi moottorinohjaukselle mitä alla on. Saa mittarinkin näyttämään oikein.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 114
- Liittynyt: Ti 09.01.2018 21:38
Re: W220 Kysy&vastaa.
Alla siis tällä hetkellä 235/55/17 joka nurkassa, joista 2 heikkoa... tehtaan suositus 225/55/17, eli 1cm kapeampi, ja sitä kautta himpun matalampi.AK47 kirjoitti:Pistät sinne sen kokoiset renkaat kun tehdas suosittaa.Jakeluvesimies kirjoitti:Miten herkkä on w220 erikoon renkaiden suhteen..?
eteen 225/55/17
taakse 235/55/17
Alkaako nylkyttää nykiä ja luistonesto vilkuttaa?
Tai säädät starilla rengaskoot sellaisiksi moottorinohjaukselle mitä alla on. Saa mittarinkin näyttämään oikein.
Sillä kysyn kun sain tuurillani hyppysiini "pakkauudet" noi etuset...
Re: W220 Kysy&vastaa.
melki 2% ero halkasijassa joten liki on kiukutteleeko, 215/60 olis just sama.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Uudet pitäis aina laittaa taakse....Jakeluvesimies kirjoitti:Alla siis tällä hetkellä 235/55/17 joka nurkassa, joista 2 heikkoa... tehtaan suositus 225/55/17, eli 1cm kapeampi, ja sitä kautta himpun matalampi.AK47 kirjoitti:Pistät sinne sen kokoiset renkaat kun tehdas suosittaa.Jakeluvesimies kirjoitti:Miten herkkä on w220 erikoon renkaiden suhteen..?
eteen 225/55/17
taakse 235/55/17
Alkaako nylkyttää nykiä ja luistonesto vilkuttaa?
Tai säädät starilla rengaskoot sellaisiksi moottorinohjaukselle mitä alla on. Saa mittarinkin näyttämään oikein.
Sillä kysyn kun sain tuurillani hyppysiini "pakkauudet" noi etuset...
Jokatapauksessa kannattaisi katsella mitkä siellä on moottorinohjaukseen laitettu renkaiksi/kooksi. Kaikkia kokoja siellä ei ole ja luulen että ylipäätään kannattaa tuijottaa vain halkaisijatietoa. Tuskin ohjaus älyää huomioida leveyden kautta tulevaa kitkan muutosta... Tiedä häntä mutta nopeustieto muuttuu ainakin mittaristossa jos renkaita vaihtaa myös ohjauksen parametreissä. Kyllähän siellä on yleensä vara takasten kulua sakoille ja etusten olla uudenveroisia eikä pitäisi vaikuttaa vielä mitenkään merkittävästi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W220 Kysy&vastaa.
Leveydellä ei merkitystyä esp/abs mielessä kunhan muistaa ettäAK47 kirjoitti:Uudet pitäis aina laittaa taakse....Jakeluvesimies kirjoitti:Alla siis tällä hetkellä 235/55/17 joka nurkassa, joista 2 heikkoa... tehtaan suositus 225/55/17, eli 1cm kapeampi, ja sitä kautta himpun matalampi.AK47 kirjoitti:Pistät sinne sen kokoiset renkaat kun tehdas suosittaa.Jakeluvesimies kirjoitti:Miten herkkä on w220 erikoon renkaiden suhteen..?
eteen 225/55/17
taakse 235/55/17
Alkaako nylkyttää nykiä ja luistonesto vilkuttaa?
Tai säädät starilla rengaskoot sellaisiksi moottorinohjaukselle mitä alla on. Saa mittarinkin näyttämään oikein.
Sillä kysyn kun sain tuurillani hyppysiini "pakkauudet" noi etuset...
Jokatapauksessa kannattaisi katsella mitkä siellä on moottorinohjaukseen laitettu renkaiksi/kooksi. Kaikkia kokoja siellä ei ole ja luulen että ylipäätään kannattaa tuijottaa vain halkaisijatietoa. Tuskin ohjaus älyää huomioida leveyden kautta tulevaa kitkan muutosta... Tiedä häntä mutta nopeustieto muuttuu ainakin mittaristossa jos renkaita vaihtaa myös ohjauksen parametreissä. Kyllähän siellä on yleensä vara takasten kulua sakoille ja etusten olla uudenveroisia eikä pitäisi vaikuttaa vielä mitenkään merkittävästi.
se voi vaikuttaa ajoassa siihen halakisijaan
Mökkillä
'
'
Re: W220 Kysy&vastaa.
Minkäs arvon raati on kokenut parhaaksi tavaksi s500 kadonneitten pakoputken laippojen korvaajaksi?
Onko jostain ostettavissa jotain "palapeli" laippoja vai laitetaanko muhviliitokset?
Onko jostain ostettavissa jotain "palapeli" laippoja vai laitetaanko muhviliitokset?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W220 Kysy&vastaa.
Eikös ne tule putken mukan,Eeemeli kirjoitti:Minkäs arvon raati on kokenut parhaaksi tavaksi s500 kadonneitten pakoputken laippojen korvaajaksi?
Onko jostain ostettavissa jotain "palapeli" laippoja vai laitetaanko muhviliitokset?
eri näköisiä irto laippoja vaikka moto netistä
Mökkillä
'
'
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tulee varmaan, mutta itse putkissa ei vikaa ole enkä kyllä tuon hintaiseen autoon uusia ostaiskaan.FinlandMerceds kirjoitti:Eikös ne tule putken mukan,Eeemeli kirjoitti:Minkäs arvon raati on kokenut parhaaksi tavaksi s500 kadonneitten pakoputken laippojen korvaajaksi?
Onko jostain ostettavissa jotain "palapeli" laippoja vai laitetaanko muhviliitokset?
eri näköisiä irto laippoja vaikka moto netistä
Sitähän tässä koitinkin kysyä jos joku keksinyt mistä sopivia palikoita löytyis. Mielestäni muillakin ollut samaa ongelmaa laippojen katoamisen kans.
Luuletko etten oo etsinyt? Noin paksulle putkelle sopivia kasattavia laippoja en vaan löydä.
Jotenkin tällä koko foorumilla tuntuu olevan tapana pelkkä vittuilu vaikka mitä kysyis, selvään kysymykseen vastataan asian vierestä!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ahaa siis kyse ruostuneista/hapertuneista laipoista, ei muuten kadoneistaEeemeli kirjoitti:Tulee varmaan, mutta itse putkissa ei vikaa ole enkä kyllä tuon hintaiseen autoon uusia ostaiskaan.FinlandMerceds kirjoitti:Eikös ne tule putken mukan,Eeemeli kirjoitti:Minkäs arvon raati on kokenut parhaaksi tavaksi s500 kadonneitten pakoputken laippojen korvaajaksi?
Onko jostain ostettavissa jotain "palapeli" laippoja vai laitetaanko muhviliitokset?
eri näköisiä irto laippoja vaikka moto netistä
Sitähän tässä koitinkin kysyä jos joku keksinyt mistä sopivia palikoita löytyis. Mielestäni muillakin ollut samaa ongelmaa laippojen katoamisen kans.
Luuletko etten oo etsinyt? Noin paksulle putkelle sopivia kasattavia laippoja en vaan löydä.
Jotenkin tällä koko foorumilla tuntuu olevan tapana pelkkä vittuilu vaikka mitä kysyis, selvään kysymykseen vastataan asian vierestä!
siihen motoneitistä löytyy useitakin hyviä ratkaisuja joskus honkin laitoin niin että laippa katki rälläkällä
ja sitten putkeen minkä jälkeen hitsaus yhtenäiseksi joskus myös vesileikurilla paksumasta levystä semmoinen satulan mallinen mikä sopivasti menee putken pääle ja jää sen kutkessa olevan päädyn paksunoksen takkse niin hyvin sekin piti putken päät vastakain,
Mökkillä
'
'
Re: W220 Kysy&vastaa.
Anteeksi, luulin tämän olevan niin tuttu "katoamistyyli" laipoille ettei tullut tarkennettua. Entiset tosiaankin niin pehmeät ja mielellään säilyttäis tuon katkaisu mahdollisuuden. Täytynee poltattaa laippoja jotka sitten katkaisen ja hitsaan takas yhteen putken ympärillä niin alkuperäinen ajatus säilyy. Valmiita en onnistunut löytämään tuosta putkikoosta johtuen joka ei niin yleinen ole. Muhviliitokset ajais asiansa mutta ei niin hauskat avata tarpeen tullenFinlandMerceds kirjoitti:Ahaa siis kyse ruostuneista/hapertuneista laipoista, ei muuten kadoneistaEeemeli kirjoitti:Tulee varmaan, mutta itse putkissa ei vikaa ole enkä kyllä tuon hintaiseen autoon uusia ostaiskaan.FinlandMerceds kirjoitti:Eikös ne tule putken mukan,Eeemeli kirjoitti:Minkäs arvon raati on kokenut parhaaksi tavaksi s500 kadonneitten pakoputken laippojen korvaajaksi?
Onko jostain ostettavissa jotain "palapeli" laippoja vai laitetaanko muhviliitokset?
eri näköisiä irto laippoja vaikka moto netistä
Sitähän tässä koitinkin kysyä jos joku keksinyt mistä sopivia palikoita löytyis. Mielestäni muillakin ollut samaa ongelmaa laippojen katoamisen kans.
Luuletko etten oo etsinyt? Noin paksulle putkelle sopivia kasattavia laippoja en vaan löydä.
Jotenkin tällä koko foorumilla tuntuu olevan tapana pelkkä vittuilu vaikka mitä kysyis, selvään kysymykseen vastataan asian vierestä!
siihen motoneitistä löytyy useitakin hyviä ratkaisuja joskus honkin laitoin niin että laippa katki rälläkällä
ja sitten putkeen minkä jälkeen hitsaus yhtenäiseksi joskus myös vesileikurilla paksumasta levystä semmoinen satulan mallinen mikä sopivasti menee putken pääle ja jää sen kutkessa olevan päädyn paksunoksen takkse niin hyvin sekin piti putken päät vastakain,
Re: W220 Kysy&vastaa.
Terve! Just pihaan tuli kymppi mallin Elegance w212. Onko tähä mitää keinoo miten saan puhelimelta toistettua musiikkia? Aux reikää ei löydy mistää ja tään radion käyttis taitaa olla nii vanha ettei tue bluetoottia
Re: W220 Kysy&vastaa.
Tervetuloa foorumille.Haksa kirjoitti:Terve! Just pihaan tuli kymppi mallin Elegance w212. Onko tähä mitää keinoo miten saan puhelimelta toistettua musiikkia? Aux reikää ei löydy mistää ja tään radion käyttis taitaa olla nii vanha ettei tue bluetoottia
Eka viesti meni sitten sen verta väärään osoitteeseen että uskallan väittää että paremmin saat w212 otsikoidusta topikista vastauksia. Kokeileppa luoda vaikka sellainen "W212 kysy ja vastaa."
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Kysy&vastaa.
Katos keppanaa, pienes tohinoos tuos autos istuun nii luin väärin. Pahoottelut.AK47 kirjoitti:Tervetuloa foorumille.Haksa kirjoitti:Terve! Just pihaan tuli kymppi mallin Elegance w212. Onko tähä mitää keinoo miten saan puhelimelta toistettua musiikkia? Aux reikää ei löydy mistää ja tään radion käyttis taitaa olla nii vanha ettei tue bluetoottia
Eka viesti meni sitten sen verta väärään osoitteeseen että uskallan väittää että paremmin saat w212 otsikoidusta topikista vastauksia. Kokeileppa luoda vaikka sellainen "W212 kysy ja vastaa."
Re: W220 Kysy&vastaa.
ekat -20 pakkaset ja ässän keula tontissa.. no osasin sitä odottaakin kun talvikumien vaihdon jälkeen vanhan tolpan puoleinen kulma tipahti alas.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
mikä helevata tuon estää että auto ei nouse omin avuin ylös????
Taas supertappajaarktisenkuolemapakkasen (lainaus keltaisesta lehdistöstä) jälkeen ei aamulla suostunut nousemaan. No auto ensimmäisellä kerralla kompura vissiin kävi jotenkin siristen, sitten vaikka sammutti auton ja käynnisti niin mitään ei tapahtunut. Yritti maastoasennolla ohjata - ei.
Päivällä rouva oli yrittänyt, tontissa makaa.
No sitten tulin kotiin löin auton käyntiin ja kävin hakemassa läppärin piuhan sisältä, ja takaisin tullessa auto tönöttää ylhäällä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Vikakoodeissa liian alhaiset asemat edestä ja takaa. Nyt aivan varma en ole oliko siellä kompuran aikakatkaisu kun nopeasti selasin koko vikakoodilista... mutta olisi sen pitänyt viimeistään päivällä nousta jos siellä on jokin älykoodi valvomassa milloin uudelleen kompura annetaan kytkeä päälle (eli jos ei salli heti uudelleen käynnistyksessä). Kävin kaikki airmaticcitarkistukset taas kerran läpi, ainoa mikä feilaa hieman ennen aikaikkunan täyttymistä on kompuran ja venttiilin välinen tiiveys.
Mutta ei tuon vuodon pitäisi estää että auto EI NOUSE.
Taas supertappajaarktisenkuolemapakkasen (lainaus keltaisesta lehdistöstä) jälkeen ei aamulla suostunut nousemaan. No auto ensimmäisellä kerralla kompura vissiin kävi jotenkin siristen, sitten vaikka sammutti auton ja käynnisti niin mitään ei tapahtunut. Yritti maastoasennolla ohjata - ei.
Päivällä rouva oli yrittänyt, tontissa makaa.
No sitten tulin kotiin löin auton käyntiin ja kävin hakemassa läppärin piuhan sisältä, ja takaisin tullessa auto tönöttää ylhäällä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Vikakoodeissa liian alhaiset asemat edestä ja takaa. Nyt aivan varma en ole oliko siellä kompuran aikakatkaisu kun nopeasti selasin koko vikakoodilista... mutta olisi sen pitänyt viimeistään päivällä nousta jos siellä on jokin älykoodi valvomassa milloin uudelleen kompura annetaan kytkeä päälle (eli jos ei salli heti uudelleen käynnistyksessä). Kävin kaikki airmaticcitarkistukset taas kerran läpi, ainoa mikä feilaa hieman ennen aikaikkunan täyttymistä on kompuran ja venttiilin välinen tiiveys.
Mutta ei tuon vuodon pitäisi estää että auto EI NOUSE.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W220 Kysy&vastaa.
Ei paitsi jos vuotaa niin että käynin aika katkaisu menee päälle,MiHe kirjoitti:mikä helevata tuon estää että auto ei nouse omin avuin ylös????
Taas supertappajaarktisenkuolemapakkasen (lainaus keltaisesta lehdistöstä) jälkeen ei aamulla suostunut nousemaan. No auto ensimmäisellä kerralla kompura vissiin kävi jotenkin siristen, sitten vaikka sammutti auton ja käynnisti niin mitään ei tapahtunut. Yritti maastoasennolla ohjata - ei.
Päivällä rouva oli yrittänyt, tontissa makaa.
No sitten tulin kotiin löin auton käyntiin ja kävin hakemassa läppärin piuhan sisältä, ja takaisin tullessa auto tönöttää ylhäällä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Vikakoodeissa liian alhaiset asemat edestä ja takaa. Nyt aivan varma en ole oliko siellä kompuran aikakatkaisu kun nopeasti selasin koko vikakoodilista... mutta olisi sen pitänyt viimeistään päivällä nousta jos siellä on jokin älykoodi valvomassa milloin uudelleen kompura annetaan kytkeä päälle (eli jos ei salli heti uudelleen käynnistyksessä). Kävin kaikki airmaticcitarkistukset taas kerran läpi, ainoa mikä feilaa hieman ennen aikaikkunan täyttymistä on kompuran ja venttiilin välinen tiiveys.
Mutta ei tuon vuodon pitäisi estää että auto EI NOUSE.
onko uusi vai korjattu kompura,
" supertappajaarktisenkuolemapakkasen" normali suomen pakkanenen, mikä toki edelämainitujen jutuissa johtuu ilmaston muutoksesta mikä taas johtuu yksityis autojen polttomootoreista suomessa...
aikan niin kosteutta systeemissä, kulunut kompura
Mökkillä
'
'
Re: W220 Kysy&vastaa.
Vanha kompura enkä minä sille ole mitään tehnyt sinä aikana kun se toista vuotta on itsellä ollut. Imuletkun ja suodattimen vaihdatin 'ostohuollossa'. Varmasti on silicat soseena, mutta kun se ei edes kuulostanut lähtevän päälle uudelleen, tai voihan olla että en sitä vain kuullut kun sisäpuhallin puhisee. Sen kompuran sammumisen kyllä kuulee hyvin.FinlandMerceds kirjoitti: Ei paitsi jos vuotaa niin että käynin aika katkaisu menee päälle,
onko uusi vai korjattu kompura,
" supertappajaarktisenkuolemapakkasen" normali suomen pakkanenen, mikä toki edelämainitujen jutuissa johtuu ilmaston muutoksesta mikä taas johtuu yksityis autojen polttomootoreista suomessa...
aikan niin kosteutta systeemissä, kulunut kompura
Voiko se olla samoin lämpötilaherkkä että sitten kun pakkanen oli iltapäivällä laskenut kymmeneen asteeseen niin alkoi toimia. Sulamaanhan mikään paikka ei tuossa pääse jos lämmöt muuttuu -26 --> -15 --> -10
No mulla on ostettuna kiinalainen kompura, vaihtaa sen ja kattoo kuinka kiinanpoika on osannut huomioida 60 asteen ambient eron niin ja on uus vettiiliblokikin, se on ihan tähtimerkillä kun kuulemma Miesslerin venttiililohkon kanssa ongelmia joissain malleissa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Kysy&vastaa.
Itsellä oli samanlaista vaivaa n. kuukausi sitten, ei edes Starilla lähtenyt kompura päälle ja olin jo klstä tilaamassa uutta kompuraa tilalle. Kokeilin vielä suoralla virralla että kompura kuitenkin toimi, vaihdoin kompuran releen ja johan rupesi rokkaamaan. Toki vanhakin rele oli ehjä että oli aika mielenkiintoinen juttu Tämän jälkeen huolsin kompuran kokonaan, korjaussarja & ilmansuodatin & uudet ryynit. Paljon paremmin on pelannut mutta pitää uudestaan koittaa vaihtaa ryynit kun vanhat oli niin kastuneet ja jäässä että varmasti on vieläkin kosteutta järjestelmässä.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94