Juu onhan se erijuttu, kun on jo valmiina autossa noita latureita ja lämmittimiä. Erikseenhän niitä ei ehkä kannattaisi kyllä ostaa. Mihin tässä ajattelit ylipäätään tarvittavan tuota kiertoa?
Tässä vähän omia virityksiä:
ML:ään laitoin tuollaisen:
Jonka ostin foorumilta muistaakseni 40e ja on nyt pari talvea toiminut ja oli helppo kytkä muotonsa takia. TT-thermosta ei ole kokemusta.
ML:ssä on kaksi noita pumppuja, toinen on REST ja toinen ohittaa ilmeisesti jäähyttimenkennon jotenkin. En silti viitsinyt ruveta niihin kikkailemaan ohjausta
Sellasta kytkentää mietin, että saisi puhaltimen päälle, kun 230v on kytketty autoon, jotta toimisi sisätilanläppärinä. Luovuin ideasta, kun REST ei lähde päälle ennenkuin jäähdytinneste on 40 astetta (tälläinen 1000-1500w lämppäri tuohon päästäkseen on saanut olla pakkasilla päällä hiton kauan.) ja ajattelin sitten, ettei kylmempi vesi lämmitä juurikaan, vaikka ohjauksen kikkailisikin.
Ässään laitoin tälläisellä kauko-ohjattavalla releellä Webaston toimimaan (Alkuperäinen joka tarkoitettu ajonaikaiseksi vain.)
Tässä autossa ei ole lohkoa/latkulämppäriä ollenkaan...
Mietin tuota takyn tarkoittamaa kytkentää. Ongelmahan on se, että laturilta ei voi ottaa 12v ohjausta releelle, tai sitten laturia ei voi käyttää kun tuohon pumpunpyöritykseen ja menee vähän hukkaan, jos ei voi akkua ladata sillä. Jos se on kytketty autoon niin että lataa akkua on siellä johdoissa kokoajan akun jännite.