Ilmavaivoja väyrysessä OM606

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Rassaaja kirjoitti:Tällä hetkellä kokonaan uutta tai alle puoli vuotta vanhaa tavaraa:
- kirkkaat muoviletkut O-renkaineen + muine tiivisteineen
- polttoaine pääsuodatin + tiivisteet
- polttoaine karkeasuodatin + tiiviste
- sammuttimen ja pumpun välinen O-rengas
- suihkujen ylivuotoletkut

Mustat kumiletkut ovat vanhoja, mutta "puristusklemmarit" vaihdettu normaaleihin ruuvattaviin klemmareihin. Siirtopumpun ja itse ruiskupumpun tiivisteet ovat vanhoja, mutta siihen ne "halvat" osanvaihdot sitten loppuvatkin.

Auto lähti nyt aamulla töihin lähtiessä käyntiin, joten seuraillaan taas tilannetta ja haetaan aina ylämäkiä ja pakkaskelejä pysäköintiin. Ei toi nyt niin rakettitekniikkaa voi olla, ettei sitä joskus kuntoon saisi.
Melkein samat olet vaihtanut kuin minäkin... lisäksi vielä esilämmitin, siirtopumpun tiivisteet ja kumiletkut...
Tuo pumpun remontti ei nyt mikään kauhean kallis jos pidättäytyy ihan perusremontissa ja pystyy asennukset tekemään itse. (karkea arvio noin 170 € kaikkine postikuluineen). Olishan nuo pumpun lähtöjen O-renkaat voinut vaihtaa itse jolloin olisi selvinnyt vielä halvemmalla, mutta tuleepahan nyt tarkistettua pumppu muutenkin ja säädettyä kohdalleen.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ite aattelin kans käyttää tuota pumppua hullossa kun tuo käynti ei oo kaikilla kierroksilla ihan tasasta.
Toki siihen vaikuttaa "pari" muutakin seikkaa...
Mut alottas suuttimista ja pumpusta.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

KOS kirjoitti:Ite aattelin kans käyttää tuota pumppua hullossa kun tuo käynti ei oo kaikilla kierroksilla ihan tasasta.
Menee vähän OT:ksi, mutta:
Onkos teillä muilla OM606:n omistajilla havaittavissa sellaista, että varsinkin kylmällä moottorilla alle 1500 rpm kun vetoa on juuri ja juuri ihan vähän päällä tai ei oikeastaan ollenkaan niin moottorin käynti on semmoista "rotlotusta", joka kyllä heti tasaantuu kun painaa vähän kaasua ja varsinkin kun kierrokset nousevat vähän korkeammalle.
Voisiko joutua suuttimista/pumpusta vai peräti ilmavaivoista?
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mulla on tuo sama 2500 kierroksen paikkeilla.
En tiiä voisko johtua EGR:stä..??
Pitää kokeilla tukkia se ekana josko auttas asiaan.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Onkos kelläänn tietoa miten tuossa 24 venasessa on nokkien ajoitusmerkit??
Pitää varuilta tarkistaa nuokin, ettei ole vaan päässyt siirtymään, jahka tuon pumpun saa paikalle
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Ajoitusmerkit näky olevan kaksi palloa nokkien hammasrattaissa, jotka pitää olla vastakkain. Pumppukin näytti tulevan oikein.
No nyt on pumppu paikalla, vuodot korjattu ja säädetty.
Putkissa ei liiku ilmaa niinkuin aikaisemmin eli on edistytty, mutta vaanku ei käy...
Startti pyörittää konetta ja kone ei edes yskähtele. Ihan samallalailla kuin ennen pumppuremonttia.
Irrotin siirtopumpun letkun ja se sylkäisee startatessa aina pieniä satseja löpöä...
Kun irrotin suihkunputken niin sieltä ei startatessa tule yhtään mitään...
Olisiko vika sammuttimessa/ajonestolaitteessa? Joko sammutin jumissa tai ajonesto päällä..
Pitää huomenna vielä irroittaa sammutin ja kokeilla tapahtuuko siellä mitään kun laittaa virran päälle.. Miten tuon mahdollisen ajoneston sai poistettua?? Avainta piti vissiin piettää jonku aikaa virtalukossa vai? Ja antaako ajonesto kuitenkin startin pyörittää konetta vaikka ajonesto olisi päällä???
Ei oppinut olutta ojaan kaada
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Rassaaja kirjoitti:
KOS kirjoitti:Ite aattelin kans käyttää tuota pumppua hullossa kun tuo käynti ei oo kaikilla kierroksilla ihan tasasta.
Menee vähän OT:ksi, mutta:
Onkos teillä muilla OM606:n omistajilla havaittavissa sellaista, että varsinkin kylmällä moottorilla alle 1500 rpm kun vetoa on juuri ja juuri ihan vähän päällä tai ei oikeastaan ollenkaan niin moottorin käynti on semmoista "rotlotusta", joka kyllä heti tasaantuu kun painaa vähän kaasua ja varsinkin kun kierrokset nousevat vähän korkeammalle.
Voisiko joutua suuttimista/pumpusta vai peräti ilmavaivoista?
Kylmänä alle 2000 tonnin tuntuu ettei kaikki pytyt käy puhtaasti, vaikka tyhjäkäynnillä ei ongelmia. Lämpösenä käy hienosti kaikilla kierroksilla.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Nyt ollaan taas vaihteeksi elävien kirjoissa...
Eilen sain lopulta vehkeen käymään, tänä aamuna oli polttoaine laskenut tutusti lämmittimen ja suodattimen välisessä putkessa "vain" puoleen väliin ja auto hörähti tutusti käymään..
Loppu diagnoosina on, että ruskupumpussa oli vuotoa, joka aiheutti ongelman.
Pumpun huollon jälkeinen käyntiin lähtemättömyys ongelma johtui ilmeisesti erittäin sitkaasta ilmakuplasta jossain sammuttimen/pumpun rungon tietämillä. Ilman poistamiseksi sai tehdä kaikki jekut ja startata 4 akun virrat...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

pyhimys kirjoitti: Ilman poistamiseksi sai tehdä kaikki jekut ja startata 4 akun virrat...
Tuttu tunne...
Tota starttausta pystyy vähentämään esim. Bilteman sähkötoimisella (12V tupakansytkäri) öljynvaihtopumpulla. Se imee aika näppärästi ilmat paluuletkun kautta järjestelmästä pois. Jos pumpun vielä virittäisi kiinteästi asennetuksi ja nappula kojelautaan niin siinähän olisikin oikea patenttiratkaisu ilmaongelmiin. :wink:
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

ONNITTELUT!!!!!!!

Hyvä että toimii taas.
Tuollanen jatkuva remppaaminen / vian etsintä syö miestä!!!!!

Joo mullaki piti startata rempan jälkeen kaks akkua tyhjäksi ennenku alko yskähtelemään.

Oliko havaittavaa eroa pumpun säätämisen jälkeen käynnissä tai tehoissa?

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

KOS kirjoitti:ONNITTELUT!!!!!!!

Hyvä että toimii taas.
Tuollanen jatkuva remppaaminen / vian etsintä syö miestä!!!!!

Joo mullaki piti startata rempan jälkeen kaks akkua tyhjäksi ennenku alko yskähtelemään.

Oliko havaittavaa eroa pumpun säätämisen jälkeen käynnissä tai tehoissa?

~KOS~
Niin tekee...
Voishan tuo vetääkin vähän paremmin, mutta hankala sanoa kun on noin 3 viikon tauko ettei ole autolla ajanut... :roll:
Jospa tuo nyt toimis... alkaahan siitä olemaan nyt kaikki laitettu.
Annetaan vielä tämä kerta autolla anteeksi... seuraavalla kerralla taitaa alkaa lähtölaskenta.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Heip
Minulla myös ilmavaivat päivitetty...
Päivitin polttoainejärjestelmän tuolla KOSilta samallani rautaisannoksella joka sisälsi sammuttimen/lämmittimen o-renkaan ja kolme kappaletta klemmareita. Noista klemmareista taisi JuhaR aikoinaan mainita, eli kiitokset myös sinne suuntaan.

Ja tuo KOSsin pussi taisi olla peräisin pyhimykseltä, eli kiitos ja kumarrus kummallekin.

Minullahan on ollut tuo ilmavaiva jo toista vuotta eli autoa ei ole saanut parkkeerata nokka ylöspäin kylmällä säällä. Nyt tänä kesänä vika meni jo niin pahaksi, ettei sallinut pysäyttämistä lämpimälläkään muuta kuin auto nokka alamäkeen. Vanhasta muistista meinaa vieläkin parkkeerata auton alamäkeen...

Aikoinaan käytin autoani paikallisella korjaamolla joka oli tietävinään vian muttei sanonut koska halusi ilmeisesti pysyä korvaamattomana miehenä. Tuolloin vaihettiin niitä letkujen o-renkaita muttei se kyllä kummentunut suuntaan eikä toiseen. Moisen takia vähän epäröin tuota remonttia, kun ei ollut tietoa mitä tehdä. Luin täältä, että jotku olivat korjanneet ilmavaivoja vaihtelevalla menestyksellä, se laiskisti entisestään.
No, kylläpä tuli hyvä ja pienellä vaivalla kun tiesi mitä tehdä, aikaa tuohon remonttiin meni ekakertalaisella pari tuntia ja toisella kerralla tuon tekee puolessa tunnissa.
Nyt pitää koputtaa puuta kun on näin paljon kehuttu remontin onnistumista...Hyvät Juhannukset!
t.Jussi
W212
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Näin se homma etenee..!!!

Joo Pyhimys hommas nuo osat alunperin.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin takas tällä topikilla.....

Aamulla +8.5 lämmintä ulkona ja vettä satoi.
Eipä lähteny auto pihasta käyntiin ku on siinä keula ylempänä ku perä..

Huilautin sen tielle vaakatasoon ja annoin seistä (auton siis :-D) pari minuuttia ja lähti heti käyntiin.

En tiedä johtuuko vuodenajasta ja ilmasta, mut tuo sama homma on tullu aina syksyllä kun tulee kylmät ilmat ja keväällä kun alkaa ilmat lämpeneen..

Kävin tilaamassa Veholta uudet polttoainelinjaston alkupään kumiletkut ku olivat aika hauraan näköset silloin ku vaihdoin nuo klemmarit.

Jospa se ja suodattimien vaihto auttas......
..muut ns. kuluvat osathan tuohon on jo kertaalleen uusittu.

Meni letkut saksan tilaukseen ja hintaa yli 60 €.
Kallis on metrihinta tuolle letkulle.
"Elämä on"

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin eilen sain vihdoin ja viimein nuo polttoaineletkut vaihdettua samalla kun vaihdoin uudet hehkut.
Auto ei oo oikeen hyvin lähtenyt käyntiin pakkasella ilman roikkaa.

Jospa tuo hehkujen vaihto auttas asiaa.
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Homma ajottuu aina siihen kun diesel laatu vaihtuu..
Oma on (vielä) pelannut, jännityksellä ootellaan.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin tuli koeponnistettua nuo uudet hehkut.
Aamulla pakkasta 8 astetta ja ilman roikkaa lähti paremmin käymään kuin koskaan kesällä lämpimänä!!!!!
:-D

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Onneksi olkoon! Jospa ne ilma- ja hehkuvaivat jättäisivät jo meidät kaikki rauhaan? Puoli vuotta on auto toiminut kuin kello ja pikkuhiljaa on jo unohtunut tietty pysäköintiasento "varmuuden vuoksi".
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ja ilmoja pitelee....
...taas vaihteeksi kun nuo kelit lämmenneet niin ilmaa putkissa eikä lähe käyntiin.

Tuossa pari päivää sahauttanu käyntiin kahen akun voimin.

Tänään sit paineistin paluupuolen ja tukin tulopuolen niin johan alkoi vuotopaikkoja löytymään..!!!
:-)

Polttoaineputki joka on karkesuodattimen ja lämmittimen välissä vuosi O-renkaasta lämmittimen päästä.

Ja kun sen vaihtoi uuteen ja alipaineisti järjestelmän tuli ilmakuplia polttoaineputkeen joka tulee pumppuun lohkonpuolelta ainoalla pulttiliitoksella. (125)
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 120&SGN=04

Tuota kun kiristi muutaman asteen niin johan loppu ilman tulo järjestelmään!!!!!
:-)

Tuo pulttiliitoksen vuotaminen tuntuisi järkevältä vuotopaikalta noitten ilman vaihteluidenkin kannalta kun siinä on neljän eri metallin välinen liitos (pultti, tiivisteprikka, letkunpää, pumpun runko) ja kaikki eri metallia joissa erit lämpölaajenemiskertoimet.
(ainakin näin maalaisjärjelläajateltuna..)

Kokeilkaapas muutkin "kohtalotoverit" kopauttaa 17mm lenkillä tuota pulttia kiinnippäin muuan aste.

Auto on pihalla parhaillaan nokka pystyssä, katotaan aamulla miten lähtee käyntiin..
(..vai lähteekö vaihtoon koko p.ska)

Ja Jussi kokeile huomenna samaa omaan autoos..!!! ;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

KOS kirjoitti:Ja ilmoja pitelee....
Auto on pihalla parhaillaan nokka pystyssä, katotaan aamulla miten lähtee käyntiin..
(..vai lähteekö vaihtoon koko p.ska)
Älä, älä tuommosia suunnittele! Kyllä se toimii kun on kaikki liitokset pitäviä. Mulla toiminut kohta jo vuoden ilman ilmoja.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ei lähteny vaihtoon..
..pärähti heti käyntiin!!!

Katotaan nyt kauanko pelaa tällä kertaa..
;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Jäihän sinne vielä muutama mahdollinen vuotopaikka jos ongelmat jatkuu :roll:
nimimerkillä kaikki vuotopaikat läpikäynyt vanhan liiton míes...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Juu alkoihan se mullakin tulee tossa ilmojen lämmittyä pikkuisen nuha, eli pikkuisen aikaa seisottua järjestelmä taas täyteen ilmaa ja pirun pitkä eka starttaus. Nyt oli havaittavissa kosteutta pumpun päällä, lähinnä noiden suuttimille lähtevien juntturien(en todellakaan tiedä niille oikeaa sanaa) juuressa. Eli suunta Vehoon ja http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 045&SGN=01 kuvan mukaiset 11 (kuminen o-rengas) ja 17 (kupariprikka) vaihtoon, eikä ole taas ollut sen jälkeen ongelmia. Nuo kumiset O-renkaat lähti suunilleen 3mm paloissa pois.

No katsotaan taas ens kevääseen, kuivattaako toi talvi Diesel jotain muitakin kumitiivisteitä vaihtokuntoon
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Miten Jussin eilinen remontti onnistu..??

Lähtikö tänään käyntiin?

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Ja taas ne alkoivat! :evil:
Nokka ylhäällä parkissa, putket tyhjiä, käyntiin lähde ei. Johan se kauan toimikin...
Taitaa tämä vaihtua Kiiaan ihan kohta.
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

No en oo näemmä yksin. Samaa tekee, alko sillä että satuin parkkeeraamaan himas keulan ylös. Nyt on sitten pari viikkoa imeny ilmaa aina silloin tällöin. Lähtee ok käyntiin ja pääsen 0,5-5 km ja alkaa meno puutuu ja lopulta lakkaa kokonaan.

Menossa tiistaina Helsingin Diesel:iin laitettavaks, mutta pitää kattoo noita vikakohteita ensin ite.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Noniin!
Meikäläisellä siis KOS:n entinen väykky ja jätti prkl aamulla lähtemättä käyntiin. Nokka ihan hiukan ylämäessä ja sai sahata akun tyhjäksi. Yskähteli vaan muutaman kerran.
Kokeilin löysätä ykköspytyn suutinputkea ja apuvirralla startata. Ei vaikutusta. Vuotoja varsinaisesti ei näkynyt, eikä nafta haissut. Kirkkaissa polttoaineletkuissa näkyi edestakaisin seikkailevia ilmakuplia.

Kylmin aamu oli mitä on ollut mun omistussuhteen aikana. Liekö vaikutusta asiaan.

Ottaa aivoon! Nyt olis hyvät neuvot tarpeen niin pääsis aamulla töihinkin...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Noniin. Väykky saatu taas tulille.
Käytin tuota öljynvaihtoimurikikkaa. Ostin 20€ maksavan öljyimurin Tarjoustalosta. Laitoin imun suodattimelle tulevaan letkuun ja imu päälle. Tuli järjetön määrä ilmaa ennen kuin alkoi tulla ainetta. Pitkän aikaa tuli aineen mukana ilmakuplia. Kun kuplat katosivat, laitoin letkun takaisin kiinni suodattimeen ja akun latauksen jälkeen parin startin jälkeen lähti kuin lähtikin käyntiin. Paljon oli imenyt ilmaa tuonne letkuun. Kiristelin kaikki liitokset missä oli tavalliset letkunkiristimet. Toivotaan että pysyy vika jonkin aikaa poissa.

Ajattelin vaihtaa tuolla konehuoneen puolella olevat kaikki letkut joihinkin muihin kuin alkuperäisosiin. Jos saisi nuo ongelmat kuriin sillä.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Yksi paikka (tai oikeastaan kuusi paikkaa) ilman sisään menemiselle on vielä noi ruiskupumpun päälle ruuvattujen paineventtiilien O-renkaat. Mulla vuoti kyllä niistä ulospäinkin, mutta viime keväinen käyntiinlähtemättömyys pitkän seisotuksen jälkeen taisi johtua niistä. Vanhat paineventtiilien O-renkaat olivat melko kovettuneet ja murtuneet.
Jos tekee jonkin sortin "imusarja irti" remonttia ilmavuotojen takia kymmenkunta vuotta vanhaan OM606 turboon niin samalla melkein kannattaa vaihtaa noi paineventtiilin O-renkaat uusiin. Tuo remontti vaatii tosin tiheähampaisen erikoishylsyn (näppärä kaveri hitsaa parista lukkolevystä 19 mm pitkään hylsyyn) ja puhtaat olosuhteet sekä huolellisuutta.
MattiE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 23.03.2009 11:37

Viesti Kirjoittaja MattiE »

Veholta löytyy

Sammuttimen O-rengas A0219977548
3,20€

Esilämmittimen tiiviste A6040780180
3,40€
Vastaa Viestiin