Paljonko Mersu kuluttaa???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Viesti Kirjoittaja EWF »

C36 AMG kuluttaa tasan 11l/100km eli just sen, mikä manuaalissa sanotaan. On mitattu 3000 km matkalta, osa talvirenkailla. Sekalaista, reipasta ajoa.
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Viesti Kirjoittaja EWF »

C36 AMG kuluttaa tasan 11l/100km eli just sen, mikä manuaalissa sanotaan. On mitattu 3000 km matkalta, osa talvirenkailla. Sekalaista, reipasta ajoa.
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Avatar
patu67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:20
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja patu67 »

w210 e420 kirjoitti:
patu67 kirjoitti:Nyt on ollu C220 CDI -03 alla muutaman tuhat kilsaa ja keskikulutus on 5,9 l/100 Porvoo-Espoo työmatka-ajossa. Puolet motarilla ja puolet Kehä I ruuhkassa.
Edellinen auto (BMW 540i 4,4 V8 ) vei samassa ajossa bensaa 11,5 l/100.
noissa autoissa ei onneksi ollut kun se ero että toi mb sentään kulkee kun polkee pedaalin pohjaan.... :wink:
Tuli downgreidattua auto, teho tippui tasan puoleen (210 kW -> 105 kW), sylinteri lkm puolittuu 8 -> 4, mutta kulutus ei aivan puolittunut. :lol:
C220T CDI AUT
BMW 1502 projekti
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

patu67 kirjoitti:
w210 e420 kirjoitti:
patu67 kirjoitti:Nyt on ollu C220 CDI -03 alla muutaman tuhat kilsaa ja keskikulutus on 5,9 l/100 Porvoo-Espoo työmatka-ajossa. Puolet motarilla ja puolet Kehä I ruuhkassa.
Edellinen auto (BMW 540i 4,4 V8 ) vei samassa ajossa bensaa 11,5 l/100.
noissa autoissa ei onneksi ollut kun se ero että toi mb sentään kulkee kun polkee pedaalin pohjaan.... :wink:
Tuli downgreidattua auto, teho tippui tasan puoleen (210 kW -> 105 kW), sylinteri lkm puolittuu 8 -> 4, mutta kulutus ei aivan puolittunut. :lol:
eli kun tarkkaan mietitään voidaankin tuota bemua pitää egologisena autona :wink:
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Ammendment
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 20.12.2009 11:51

Viesti Kirjoittaja Ammendment »

2.6 automaattitenava 10/100.
W201 2.6
W201 2.0
Sneider
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 06.09.2009 19:50

Viesti Kirjoittaja Sneider »

oma 300TE 4matik kuluttaa sekalaisessa hellästi ajettaessa 11.97L/100km

normaalissa ajossa +15L/100km
Avatar
PYY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Su 17.10.2010 14:11
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaata

Viesti Kirjoittaja PYY »

Viekö nää oikeesti näin vähä :)

Ensimmäinen tankillinen W211 280 CDI -04 (05) Farm, aut, jne... ja vielä termari vaihtamatta kun ei lämmötkään ole ku 60-70'C... kulutus 6,9l/100km. Odotin melkein 1-1,5l suurempia lukemia. Enimmäkseen matkaa toki mutta on kaupunkiaki seassa.

Vähäisemmällä pedaalin painamisella (nyt pitänyt hieman kokeilla :) ) ja termarin vaihdon jälkeen varmaan tippuu vielä tästäkin... alamme olla D4D avensiksen lukemissa kohta... joita itselläni aiemmin 3kpl peräkkäin ja niissä kulutus 5,8-6,4/100km vastaavassa ajossa...
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."

Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

W124 300d manuaalilaatikolla, PPD:n seiskan pumpulla 8,6l/100km. Sitten laitoin turbokoneen, laatikko sama, PPD:n seiskan pumppu, KKK K27 ja kulutus tipahti 7,2 litraan satasella.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

kaikki.
Avatar
kondeo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 16.08.2010 18:10
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kondeo »

w124 260E Vähintään matka-ajossa 8l/100km talvella yli 15l/100km kaupunkiajossa.
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

laineracing kirjoitti:kaikki.
Jep, viimeistä tippaa myöten.
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

E430 TA 4-Matic 13/100
migger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 05.10.2009 09:19
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja migger »

w203 220 CDI, suunnilleen vuoden ajan mitattu todellinen kulutus 5,5l kaikki ajot huomioiden, matka-ajoa on tosin aika paljon. Ajotietokone näyttää todellista kulutusta 0,4-0,8l vähemmän.
MB 220 CDI -04
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

W140 400SE -93 vie maantiellä n. 14l/100km, kaupungissa meneekin sit pirusti enemmän.
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Cibx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 24.10.2010 12:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cibx »

Pari viikkoa ajossa ollut ohjelmoitu C200 cdi. Eilen ajelin Oulusta Seinäjoelle, ajotietokone herjaa 3,9 l/100 km. Tottahan tämä ei voi olla, täytyy tarkastaa tankkauksen kautta kun ehtii ja on saanut termarin vaihdettu, koneen lämmöt 60 astetta. :roll: Kaupungissa pyörii 7 litran kohdalla ajotietokone.
Mb W211 220cdi -07 + pari PSA:n tuotetta käytössä
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Kaik o menny mitä tarjottu.

Harrastepeleistä ei viitti edes laskea kulutusta, mutta käyttöpelit menee yli sen mitä valmistaja lupaa, vaikka ajaa kuinka nätisti tahansa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Näin palio, kun

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

ajelee suht. iisisti maantiellä W210 320 CDI:llä.

Eli 4,9.

Tuo tosin on optimistinen tuo mittari. Puoli litraa ainaskin optimismia...

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

ohjekirja taisi luvata ässälle 80km/h=9,2l kaupunki=13,5l.
kaupungissa yleensä siihen 14l pintaan,matkassa 10l kesäkeleissä.
aivan sama..pyhäautona pitänyt.. 8)
Avatar
aadolf
Mersumies
Mersumies
Viestit: 591
Liittynyt: To 22.03.2007 15:28
Paikkakunta: pohjois-savo kaavi

Viesti Kirjoittaja aadolf »

300GD 13/100
kero-oja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe 08.10.2010 21:56

Viesti Kirjoittaja kero-oja »

126se. m110 koneella seka-ajo n.14.3l/100km auto automaatti ja lähes 30v, vanha :D
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Tässä nyt jotain meillä olleita/olevia:

W123 300D 5v manuali n.7-8/100km, kesällä matka-ajossa ollut muutaman kerran 6,9l/100km.

W123 230 kaasari (M115-kone) +automaatti, matka-ajossakin 13l/100km.

W123 230E +4v manuaali, n.9-10l/100km.

S124 230TE +5v manuaali, n.7,5-8l/100km, tämä toteutunut kahdella eri yksilöllä. Nykyisellä 91 Sportlinellä pääsee maantiellä jopa hyvin lähelle seiskaa.

W115 220D +4v manuaali, ajoi niin taikka näin ja missä vaan, niin vähintään 10l/100km, tosin niin sen kuulukin viedä vanhojen autolehtien koeajojen perusteella :wink:

Sitten vielä tutulla oli noin 400tkm ajan W123 200D +4v manuaali ja kulutus siinä oli aika tasan 10l/100km.

Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta :lol:
timpsoni
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ke 16.12.2009 12:08

Viesti Kirjoittaja timpsoni »

w202 220d keskikulutus n .6l
tähellinen auto
iidaeetu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 22.06.2010 13:34
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja iidaeetu »

Katsotaan miten vaikuttaa termarin vaihto ja imusarjan sekä EGR:n putsaus lukemiin.
Alkoi 211 220 cdi viemää ennen putsausta melkein kasia satasella vaikka teki mitä temppuja.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Nuffield56 kirjoitti:Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta :lol:
Krhm. Ehym. Köh köh. :shock:

Rohkenisin väittää peräti täysin päinvastaista. :D

Niinku vm. 2000 320 CDI pohjalta...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

jukka-tre kirjoitti:
Nuffield56 kirjoitti:Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta :lol:
Krhm. Ehym. Köh köh. :shock:

Rohkenisin väittää peräti täysin päinvastaista. :D

Niinku vm. 2000 320 CDI pohjalta...
minä taas ajattelen tuon asian niin, että koska auto ei kuluta kohtuuttomasti (n. 7 ltr/100 km)
korjaus/huolto kustannukset on myös aika minimaaliset (n. 100-150 € saa mennä vuodessa kulutusosiin ja huoltoon/vuosi)
ja pääomakulut on aivan olemattomat (auton arvo 500 €), niin silloin auto on taloudellinen :wink:

eli vaikka uudempi auto liikuis ilman polttoainetta, sen ylläpito kuitenkin maksaa jo niin paljon, että se kuluttaa todella paljon rahaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Scr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 11.11.2009 17:36

Viesti Kirjoittaja Scr »

Tuo W124 M104 koneella ( 3.0 24v ) on mulla vienyt sen 12 litraa pienimmillään ja 18 parhaimmillaan sataa kilometria kohden, sekalaista ajoahan toi on ollut, matkaa en ole koittanut. Välillä hissuteltu ja välillä sitten menty vähän reippaammin 8)

Keskimäärin pyöritään siinä 13-14 litran välissä :)
-Mercedes-Benz W124 Bagged 300 CE 24, Kesäkulkine
-Volvo 940 2.3 SE, Talvilintta
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

napa kirjoitti:
jukka-tre kirjoitti:
Nuffield56 kirjoitti:Kyllä se niin on, että taloudellisuus mersuilla ajaessa tulee säästyneistä remonttikuluista, eikä polttoaineesta :lol:
Krhm. Ehym. Köh köh. :shock:

Rohkenisin väittää peräti täysin päinvastaista. :D

Niinku vm. 2000 320 CDI pohjalta...
minä taas ajattelen tuon asian niin, että koska auto ei kuluta kohtuuttomasti (n. 7 ltr/100 km)
korjaus/huolto kustannukset on myös aika minimaaliset (n. 100-150 € saa mennä vuodessa kulutusosiin ja huoltoon/vuosi)
ja pääomakulut on aivan olemattomat (auton arvo 500 €), niin silloin auto on taloudellinen :wink:

eli vaikka uudempi auto liikuis ilman polttoainetta, sen ylläpito kuitenkin maksaa jo niin paljon, että se kuluttaa todella paljon rahaa...
Juu, onneksi tämänkin arvo lähenee nollaa hyvää vauhtia, niin halpenee ajot koko aika :D
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
tuoppitoukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja tuoppitoukka »

iidaeetu kirjoitti:Katsotaan miten vaikuttaa termarin vaihto ja imusarjan sekä EGR:n putsaus lukemiin.
Alkoi 211 220 cdi viemää ennen putsausta melkein kasia satasella vaikka teki mitä temppuja.
joo ilmottelehan miten kävi ja olivatko paikat kuin kurassa.. itellä tuntuu kans että hiukan liikaa tuo 200cdi vetää, n.8 menee nyt seka-ajossa..
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94 :oops:
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
otra
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 21.04.2007 15:43

Viesti Kirjoittaja otra »

migger kirjoitti:w203 220 CDI, suunnilleen vuoden ajan mitattu todellinen kulutus 5,5l kaikki ajot huomioiden, matka-ajoa on tosin aika paljon. Ajotietokone näyttää todellista kulutusta 0,4-0,8l vähemmän.
Minulla W203 200CDI -07 eikä ole menny alle 6.8 missään ajossa, suurin osa (n.90%) ajoista maantieajoa. Edelliset W203 (-04 ja -05) meni apout 6l/100km
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Mulla on E 211 220CDIT vm05. Se vie tällähetkellä about tasan 7/100km. Lämmöt tosiaan tässäkään saksantuonnissa ei nouse koskaan 80:iin. Pitäisikö termaria vaihtaa. Onko siitä ollut oikeasti kulutukselle jeesiä? Myös kommettia jos saa et onnistuuko tuohon ite vaihtaa termari vai vienkö Vänttiselle?
Mese on vaan aina Mese;-)
Vastaa Viestiin