S203 sutii paikallaan
S203 sutii paikallaan
Ajoin perätysten S203 2005 MB:llä ja E46 2000 BMW:llä.
E46 lähtee aina pysäköintiruudusta. Molemmat takapyörät vetävät heti nollanopeudesta lähtien. Luistonesto toimii hyvin.
S203 jää aina kiinni. Aina etsitään työntäjiä. Ei lähde tasaiseltakaan liikkeelle. Luistonesto ei toimi liikkeellelähdössä ollenkaan. Vain toinen pyörä vetää ja pinta kiillottuu. Vasta nostamalla kierrokset 2500 alkaa luistonesto jarruttaa pyöriä ja molemmat sutivat. Silloin tilanne alkaa kuitenkin olla jo ohi, koska renkaan aluset ovat kiillottuneet ja auto jää siihen. Tasaiselle.
BMW:ssä nastat ja MB:ssä Dunlopin kitkat.
Onko MB:ssä joku vika? Voiko luistoneston säätää toimimaan "aikaisemmin"?
E46 lähtee aina pysäköintiruudusta. Molemmat takapyörät vetävät heti nollanopeudesta lähtien. Luistonesto toimii hyvin.
S203 jää aina kiinni. Aina etsitään työntäjiä. Ei lähde tasaiseltakaan liikkeelle. Luistonesto ei toimi liikkeellelähdössä ollenkaan. Vain toinen pyörä vetää ja pinta kiillottuu. Vasta nostamalla kierrokset 2500 alkaa luistonesto jarruttaa pyöriä ja molemmat sutivat. Silloin tilanne alkaa kuitenkin olla jo ohi, koska renkaan aluset ovat kiillottuneet ja auto jää siihen. Tasaiselle.
BMW:ssä nastat ja MB:ssä Dunlopin kitkat.
Onko MB:ssä joku vika? Voiko luistoneston säätää toimimaan "aikaisemmin"?
Re: S203 sutii paikallaan
samanlainen se oli työmaan w210... sillä jäi kiinni välillä ihan tasaiselle, jos oli hiekanmuru etupyörän edessä/takana onneton räpellys tuo mersun "luistonesto", jos sitä vertaa kilpailijoiden ratkaisuihin samanikäisissä (tai jopa vanhemmissa...) autoissa.
bemarissa se kieltämättä toimii aika hienosti
cossu scorpiossa se toimi jotenkin bemarin ja mersun välimaastossa, mutta se olikin -96 mallia... tuollaisella cossu scorpiolla tuli hetken leikittyä alkutalvesta
bemarissa se kieltämättä toimii aika hienosti
cossu scorpiossa se toimi jotenkin bemarin ja mersun välimaastossa, mutta se olikin -96 mallia... tuollaisella cossu scorpiolla tuli hetken leikittyä alkutalvesta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S203 sutii paikallaan
Ei ole yksin renkaista kiinni. Tein testin. Yritin lähteä hyvin loivaan ylämäkeen liikkeelle. Päästin kytkimen ja auto jäi paikoilleen, toinen pyörä sutien. Kun kaasua lisäsi, niin noin 2000-2500 rpm kohdalla auto lähti hitaasti liikkeelle "jarruraksutuksen" saattelemana.
Renkaiden jääpito on kyllä todella huono.
Renkaiden jääpito on kyllä todella huono.
Re: S203 sutii paikallaan
Ovat muuten jossain vaiheessa korjanneet asiaa, sillä W204 vm.2007 kulkee talvella mukavasti ja vetää heti kahdella pyörällä.
Re: S203 sutii paikallaan
Kyllä on autossa joku vika. Toinen talvi menossa Michelinin kitkoilla ja luistonesto/lukkoperä toimii hienosti. Ei kertaakaan mitään vaikeuksia ja on ollut jopa luikastakin molempina talvina. Kyllä saa automaatilla lähteä todella huolimattomasti jos aikoo kiinni jäädä. Kertokaa nyt muutkin kokemuksistanne.
S205 C180 TA Premium -16 Oma kulkine
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
W176 A180 BE A -14 Vaimon silmäterä
Ex S204 C200 T CDI BE A -12
Ex W203 C200 CDI Classic -04
Ex W203 C180 Avantgarde -01
Re: S203 sutii paikallaan
No jo on mylly. Mulla on aika huonot kitkat alla ja auto menee sellasissa paikoissa missä 124 ei tahdo piikkipyörilläkään mennä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S203 sutii paikallaan
Mulla kans kokemusta w202 ja w203 jotka on molemmat automaatteja ja esp:llä varustettuja, ei mitään ongelmia talvella jos renkaat on edes jonkinlaiset. Menee umpihangessakin hyvin
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S203 sutii paikallaan
no pakkohan siellä on jotakin vikaa olla. jarrujen laahata tms, jos jää tasaselle jumiin jatkuvasti. ei mikään normaali auto jää parkkiruutuun jumiin. oli sitten etuveto, takaveto, neliveto. tasauspyörästön lukko, taikka ei. sutimisen esto, tai ei. ajonvakautus systeemit, tai ei.
ei meikäläisen vanha kakkosnelonen nyt paikoilleen jää jumiin, vaikka kitkat onkin, eikä mitään avustimia. ei ESP:tä, eikä muita. eikä jää tenavakaan jumii, vaikka samoilla herkuilla, kun toi kakkosnelonenkin, eli ei avustimia, paitsi nastarenkaat.
ei meikäläisen vanha kakkosnelonen nyt paikoilleen jää jumiin, vaikka kitkat onkin, eikä mitään avustimia. ei ESP:tä, eikä muita. eikä jää tenavakaan jumii, vaikka samoilla herkuilla, kun toi kakkosnelonenkin, eli ei avustimia, paitsi nastarenkaat.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: S203 sutii paikallaan
Ite tykkään talvella ajella enemmän Off-asennossa.
Onko ohjelmoimalla mahdollisuutta muokata tuota luistonestoa, että miten se oikein toimii?
On valitettavaa, että myös Off-asennolla siellä on siltikkin jotain estoja päällänsä.
Ei anna meinaan ihan täysin sutia siltikkään...
Aiheuttaa vielä vaaratilanteita, jos perä lähtee alta ja ei tietokone ei anna renkaan pyöriä.
Oon sitä mieltä, että tää "ESP" vois toimia paremminkin.
Auto -03 W203.
Onko ohjelmoimalla mahdollisuutta muokata tuota luistonestoa, että miten se oikein toimii?
On valitettavaa, että myös Off-asennolla siellä on siltikkin jotain estoja päällänsä.
Ei anna meinaan ihan täysin sutia siltikkään...
Aiheuttaa vielä vaaratilanteita, jos perä lähtee alta ja ei tietokone ei anna renkaan pyöriä.
Oon sitä mieltä, että tää "ESP" vois toimia paremminkin.
Auto -03 W203.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: S203 sutii paikallaan
ei ole kyllä napa mitään tekemistä tuolla luistonestolla.....kuten aikaisemmin sain pelkkää huutoa mersun talviajo-ominaisuuksien haukkumisesta teen sen jälleen...mersu on paska talvella....ainakin nuo vanhemmat mersut.napa kirjoitti:samanlainen se oli työmaan w210... sillä jäi kiinni välillä ihan tasaiselle, jos oli hiekanmuru etupyörän edessä/takana onneton räpellys tuo mersun "luistonesto", jos sitä vertaa kilpailijoiden ratkaisuihin samanikäisissä (tai jopa vanhemmissa...) autoissa.
bemarissa se kieltämättä toimii aika hienosti
cossu scorpiossa se toimi jotenkin bemarin ja mersun välimaastossa, mutta se olikin -96 mallia... tuollaisella cossu scorpiolla tuli hetken leikittyä alkutalvesta
bemarissa on painojakauma 50/50 ja esim.2007 525bmw tuntuu nelivedolta talvikelillä (kaverilla on ja epäilin moneen kertaan että kusettaa mua ja se on neliveto...193hv auto ei sudi edes talvella?).....se etenee suorastaan eleettömästi.
ja sitten tämä mersu...olen nyt pari päivää ajellut ducatolla, ohitellut menentullen tuolla rautakoskentiellä mersuja (kin)...ducatossa on useamman talven ja kesän ajetut kitkat ja sillä voi paiskoa mutkiin miten haluaa....esim. eilen yritti aikansa ajaa edellä 211 korinen mersu...tietä se joutuu antamaan kun peilijäällä vauhti nostetaan 100++ lukemiin....tuommoinen 525bmw olisi mennyt menojaan vielä kevyesti....minä taas halusin ohi kun mersukuski lainehti nopeuttaan mutkiin 60 ja suorilla koitti sitten "näyttää" ajamalla 100.....joten koska ajelin cruise päällä 90, ajoin sitten ohi....ja helposti, tuon ohituksen jälkeen ei mersua enää näykynyt sitten....
mersu on talven luikkailla paska.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: S203 sutii paikallaan
Menee ihan offtopicic mut ohitin mäkin eilen yhden Bmw:n kun ei uskaltanu ajaa yli 60 jäisellä tiellä, ja vielä mersullaLopenUupunut kirjoitti:ei ole kyllä napa mitään tekemistä tuolla luistonestolla.....kuten aikaisemmin sain pelkkää huutoa mersun talviajo-ominaisuuksien haukkumisesta teen sen jälleen...mersu on paska talvella....ainakin nuo vanhemmat mersut.napa kirjoitti:samanlainen se oli työmaan w210... sillä jäi kiinni välillä ihan tasaiselle, jos oli hiekanmuru etupyörän edessä/takana onneton räpellys tuo mersun "luistonesto", jos sitä vertaa kilpailijoiden ratkaisuihin samanikäisissä (tai jopa vanhemmissa...) autoissa.
bemarissa se kieltämättä toimii aika hienosti
cossu scorpiossa se toimi jotenkin bemarin ja mersun välimaastossa, mutta se olikin -96 mallia... tuollaisella cossu scorpiolla tuli hetken leikittyä alkutalvesta
bemarissa on painojakauma 50/50 ja esim.2007 525bmw tuntuu nelivedolta talvikelillä (kaverilla on ja epäilin moneen kertaan että kusettaa mua ja se on neliveto...193hv auto ei sudi edes talvella?).....se etenee suorastaan eleettömästi.
ja sitten tämä mersu...olen nyt pari päivää ajellut ducatolla, ohitellut menentullen tuolla rautakoskentiellä mersuja (kin)...ducatossa on useamman talven ja kesän ajetut kitkat ja sillä voi paiskoa mutkiin miten haluaa....esim. eilen yritti aikansa ajaa edellä 211 korinen mersu...tietä se joutuu antamaan kun peilijäällä vauhti nostetaan 100++ lukemiin....tuommoinen 525bmw olisi mennyt menojaan vielä kevyesti....minä taas halusin ohi kun mersukuski lainehti nopeuttaan mutkiin 60 ja suorilla koitti sitten "näyttää" ajamalla 100.....joten koska ajelin cruise päällä 90, ajoin sitten ohi....ja helposti, tuon ohituksen jälkeen ei mersua enää näykynyt sitten....
mersu on talven luikkailla paska.
Taitaa olla aika paljon renkaista ja kuskista kiinni että miten kulkee liukkaalla, kaverilla on E46 bemari jota saa tälläsellä talvella olla työntämässä. Vaikka kerrankin oli 3 suht isoa kaveria takapenkillä
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: S203 sutii paikallaan
Tästä nyt on jauhettu niin paljon, että jauhetaan lisää.Jolle kirjoitti:Menee ihan offtopicic mut ohitin mäkin eilen yhden Bmw:n kun ei uskaltanu ajaa yli 60 jäisellä tiellä, ja vielä mersullaLopenUupunut kirjoitti:ei ole kyllä napa mitään tekemistä tuolla luistonestolla.....kuten aikaisemmin sain pelkkää huutoa mersun talviajo-ominaisuuksien haukkumisesta teen sen jälleen...mersu on paska talvella....ainakin nuo vanhemmat mersut.napa kirjoitti:samanlainen se oli työmaan w210... sillä jäi kiinni välillä ihan tasaiselle, jos oli hiekanmuru etupyörän edessä/takana onneton räpellys tuo mersun "luistonesto", jos sitä vertaa kilpailijoiden ratkaisuihin samanikäisissä (tai jopa vanhemmissa...) autoissa.
bemarissa se kieltämättä toimii aika hienosti
cossu scorpiossa se toimi jotenkin bemarin ja mersun välimaastossa, mutta se olikin -96 mallia... tuollaisella cossu scorpiolla tuli hetken leikittyä alkutalvesta
bemarissa on painojakauma 50/50 ja esim.2007 525bmw tuntuu nelivedolta talvikelillä (kaverilla on ja epäilin moneen kertaan että kusettaa mua ja se on neliveto...193hv auto ei sudi edes talvella?).....se etenee suorastaan eleettömästi.
ja sitten tämä mersu...olen nyt pari päivää ajellut ducatolla, ohitellut menentullen tuolla rautakoskentiellä mersuja (kin)...ducatossa on useamman talven ja kesän ajetut kitkat ja sillä voi paiskoa mutkiin miten haluaa....esim. eilen yritti aikansa ajaa edellä 211 korinen mersu...tietä se joutuu antamaan kun peilijäällä vauhti nostetaan 100++ lukemiin....tuommoinen 525bmw olisi mennyt menojaan vielä kevyesti....minä taas halusin ohi kun mersukuski lainehti nopeuttaan mutkiin 60 ja suorilla koitti sitten "näyttää" ajamalla 100.....joten koska ajelin cruise päällä 90, ajoin sitten ohi....ja helposti, tuon ohituksen jälkeen ei mersua enää näykynyt sitten....
mersu on talven luikkailla paska.
Taitaa olla aika paljon renkaista ja kuskista kiinni että miten kulkee liukkaalla, kaverilla on E46 bemari jota saa tälläsellä talvella olla työntämässä. Vaikka kerrankin oli 3 suht isoa kaveria takapenkillä
Neljästä eri mersusta kokemusta tämän talven keleiltä. Se paskin on kyllä S210, ja nimenomaan sillä liukkaalla. Kyllä sillä tiellä pysyy, mutta pahuksen levottomaksi käy kulku. Sitten on tuo vanhus, rippikouluiän ylittänyt W202, joka ilman mitään ajoa rajoittavaa elektroniikkaa 2004 paistetuilla conteilla yhteensä kymmenen nastan kanssa on melkoisen veikeä vempain, mutta perstuntuma ajamiseen on paljon parempi kuin väykällä. W169 etuvetoineen( ) menee peililiukkaalla moottoritiellä sitä satasta kuin juna niin, ettei vaimokaan ole enää huomannut valittaa talvikeleistä. Ja sitten se vanhusten GLK, jota muutamaan otteeseen tänäkin talvena on päässyt kokeilemaan. Niin, se on jo sitten koko lailla tunteeton talvikelille. Paitsi, kun pitäisi pysähtyä...
Liikkeelle noilla nyt kyllä pääsee kaikilla, jopa W202:lla, kunhan muistaa pysäköidä sen aina alamäkeen .
Re: S203 sutii paikallaan
Perusongelma: luistonesto alkaa jarruttaa vasta kun kierrokset on nostettu yli 2000 r/min. Tämä siis manuaaliaskilla. Onko muilla tätä ongelmaa, että tyhjäkäynnillä vain toinen pyörä vetää?
Re: S203 sutii paikallaan
Perus ongelma näissä on yleensä se, että ihmiset luottavat ns ajoapuihin liikaa. Tällöin oletetaan, että tekniikka kumoaa fysiikan lait. Jos siellä pyörällä ei ole kitkaa, ei sitä millään ESP:llä sinne lisää saada. Myönnän kylläkin, että Mersun ajohallintajärjestelmä on viritetty enemmän mukavuuspainoitteseksi, mutta jos ratin ja penkin välissä on taitamattomuutta, ei sitä ESP:t, ABS:t jne muuksi muuta. Eli kun on pehmeää lunta, missä pitää autoa hiljaisessa vauhdissa pyöritellä parkkiin, tai sieltä pois, ei käytetä missään nimessä sitä ESP:tä, pahimmassa tapauksessa se luulee ajoneuvon olevan pois hallinnasta ja alkaa rajoittamaan renkaiden pyörimistä jarruilla. Tätä varten siinä kojelaudassa ontuo ESP off nappi, että hiljaisissa vauhdeissa sen voi passivoida.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: S203 sutii paikallaan
Tämän auton tapauksessa ongelma on ,että ajoapuun ei voi luottaa ollenkaan. Kytkimen noston jälkeen voi nousta autosta, kiertää auton ja todeta että toinen pyörä sutii ja toinen on paikallaan. Ajoapu auttaa vasta, kun painaa kaasua agressiivisesti.Antti V kirjoitti:Perus ongelma näissä on yleensä se, että ihmiset luottavat ns ajoapuihin liikaa.
BMW:ssä takapyörät vetävät aina yhtäaikaa. Aivan kuin mekaaninen lukko. Pitääkö 203 mersuun ostaa lukkoperä erikseen? Äitini 204 mercedes toimii kuten BMW, eli jäällä etenee melkein siinä kuin etuvetokin.
Re: S203 sutii paikallaan
se on kyllä totta, että mersu ei ainakaan liikaa ole pröystäilly noilla lukkoperillä. ei edes urheilullisemmissa malleissa ole lukkoa aina. toisin, kun vastaavissa muissa autoissa on paljon useammin jonkin sortin lukko. ja se kyllä vaikuttaa asiaan. ihme logiikalla laiteltu noita lukkoperiä. vanhoissa taksimersuissa saattaa olla, esim. w124 300d. mutta sitten jossakin sporttisessa slk:ssa, tai sl:ssä ei olekkaan...
myös renkaat vaikuttaa aika paljon. mulla on tossa farmarissa kapeet kitkakumit. toimii hienosti, kun on painava auto ja kapee kummi. luulisin, että jos on kevyt auto, taikka liian levee kumi, niin se kitkarengas ei toimi niin hyvin.
myös renkaat vaikuttaa aika paljon. mulla on tossa farmarissa kapeet kitkakumit. toimii hienosti, kun on painava auto ja kapee kummi. luulisin, että jos on kevyt auto, taikka liian levee kumi, niin se kitkarengas ei toimi niin hyvin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: S203 sutii paikallaan
Kato nyt hyvä mies että onko sulla jarruissa vikaa vai missäVisa kirjoitti:Tämän auton tapauksessa ongelma on ,että ajoapuun ei voi luottaa ollenkaan. Kytkimen noston jälkeen voi nousta autosta, kiertää auton ja todeta että toinen pyörä sutii ja toinen on paikallaan. Ajoapu auttaa vasta, kun painaa kaasua agressiivisesti.Antti V kirjoitti:Perus ongelma näissä on yleensä se, että ihmiset luottavat ns ajoapuihin liikaa.
BMW:ssä takapyörät vetävät aina yhtäaikaa. Aivan kuin mekaaninen lukko. Pitääkö 203 mersuun ostaa lukkoperä erikseen? Äitini 204 mercedes toimii kuten BMW, eli jäällä etenee melkein siinä kuin etuvetokin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S203 sutii paikallaan
Mä kans olen sitä mieltä, että kannattaisi käydä sen auton jarrut läpi. Siellä on jotain p*sk** palojen seassa/välissä, vaatii enempi painetta jotta palat rupee liikkuun ja jumittaa koko systeemin.
Re: S203 sutii paikallaan
Autossa on uudehkot levyt, mutta pitkän seisottamisen jälkeen voi huomata aavistuksen omaista laahaamista. Voisikohan tässä olla se syy. ESP toimii siis todella hyvin ja jarrut toimivat hyvin. Ongelma ilmenee vain 1. vaihteella tyhjäkäynnillä. Onko muilla 203 koria ja samaa ongelmaa, että luistonesto sallii toisen pyörän pyöriä eikä puutu peliin 1. vaihteen tyhjäkäynnillä.karppov66 kirjoitti:Mä kans olen sitä mieltä, että kannattaisi käydä sen auton jarrut läpi. Siellä on jotain p*sk** palojen seassa/välissä, vaatii enempi painetta jotta palat rupee liikkuun ja jumittaa koko systeemin.
Re: S203 sutii paikallaan
Höpöhöpö! W203 ja W209 vaan sattuu olemaan ihan onnettomia talvella.karppov66 kirjoitti:....Siellä on jotain p*sk** ....
yks pyörä vetää ja välillä tuntuu ettei sekään. W211:ssa espi toimii jo tosi hyvin.
LOTUS elise motorsport
W209 CLK 30CDI AMG -ex
W209 CLK 30CDI AMG -ex
Re: S203 sutii paikallaan
Mikähän tuota mun 203:sta vaivaa, paskoilla kitkoilla tosiaan sellasella möykkypeltotiellä ei mitään ongelmaa, aattelin että ei varmasti lähde liikkeelle ku ajoin huonosti parkkiin sen siihen järven rantaan mutta ei mitään ongelmaa. No sitten 124 parkkiin siihen kans ja kas melko hyvillä piikkipyörillä sai olla tarkkana mihin ajoi, ja kiinnikkin jäi
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: S203 sutii paikallaan
Mersun sutimisenestojärjestelmä ei ole kovin vakuuttava esitys. Tämän talven ajossa ollut S203 220 CDI uusilla nastarenkailla jää huomattavasti herkemmin paikoilleen sutimaan kuin edellinen 540 Bemari kitkarenkailla.
C220T CDI AUT
BMW 1502 projekti
BMW 1502 projekti
Re: S203 sutii paikallaan
Ei, kun sitä ei oo ollenkaan Entinen e46 330i lähti melkein mistä vaan liikkeelle ilman suurempia ongelmia. Tää W203 sportticoupe sutii vaan paikoillaan.... Vetopidossa on tosiaan eroa ihan hemmetisti. No on mersu muuten kyllä kiva, ei siinä.
W204 C180K avantgarde -myyty-
Re: S203 sutii paikallaan
Kiitokset vastanneille. Luin taas ketjun läpi ja ne, kenellä oli mahdollisuus verrata MB:n liikkeellelähtökykyä BMW:hen tai johonkin muuhun merkkiin vahvistivat, että MB:n luistonesto ei toimi jäällä niin hyvin kuin kilpailijan.
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että w204 toimii paljon paremmin kuin S203. Eli ohjelmaa on muokattu 2005 ja 2007 vuosien välillä. Liekö E-sarjan luistonestoa parannettu samoihin aikoihin?
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että w204 toimii paljon paremmin kuin S203. Eli ohjelmaa on muokattu 2005 ja 2007 vuosien välillä. Liekö E-sarjan luistonestoa parannettu samoihin aikoihin?
Re: S203 sutii paikallaan
Aivan höpö puhetta etteikö väykky etene talvella.Epsi offille ja varmasti menee huonoistakin paikoista.Se kaasupoljin ei ole sitä varten,että survotaan pohjaan kun lunta on haitaksi asti.Tyhjäkäynnillä sitä pelataan alkumetrit.Opetelkaa ajamaan.
Mihin teillä helsinkiläisillä on aina kiire ?
Oletteko tarkistaneet ne takarenkaiden nastat ?!
Mihin teillä helsinkiläisillä on aina kiire ?
Oletteko tarkistaneet ne takarenkaiden nastat ?!
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: S203 sutii paikallaan
Niimpä.koyama kirjoitti:Tyhjäkäynnillä sitä pelataan alkumetrit.Opetelkaa ajamaan.
Miten ihmeessä olette tulee toimeen vanhemmilla autoilla ennen näitä luistoesto kotkotuksia?
Vai ovatko kaikki näistä itkevät juuri ajokortin saaneita noobeja joille eka talvi tuottaa tuskaa.
Viimeksi muokannut Mika.T, To 24.02.2011 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: S203 sutii paikallaan
vähän offtopikia, mutta kuitenkin aiheeseen liittyen: tästä tulikin mieleen, kun yhden kaverini naapuri oli saanu juuri kortin. kyseinen kaveri oli ajanu autokoulussa uudella autolla, missä oli kaikki nää härpättimet. sutimisen estot, absit, ajonvakautus systeemit jne. se oli siis "oppinu" ajaan autolla. sitten sama kaveri jatko sitä autoilua porukoiden autolla, uudella golfilla, missä oli kans sutimisen esto. oli sillä jo varmaan kuukauden ajokokemus, kun se kerran sitten halus kokeilla sitä mun kaverin autoo. auto oli vw vento vuosmallia 93tms. ei mitään avustimia. ei abseja, eikä sutimisen estoja. no, suht liukkaaseen talvikeliin vähän reenaan. meikäläinen ja kaverini mentiin kyytiin. ensimmäisenä kun lähti ajaan, niin hirveä sutiminen. ei minkään näköstä kaasun hallintaa. täysillä vaan, kun semmoseen oli tottunu. no aikansa sutineena päästiin sitten liikkeelle. sitten tuli ekat liikennevalot. vihree muuttuukin punaseks, vauhtia on n.70km/h ja matkaa valoihin jotakin 50-100m. jarru pohjaan, renkaat lukossa ja auto vaan luisuu, ku pulkka. sitten kuski asiasta hämmentyneenä päästää jarrun ja painaa sukkana punasista läpi. siinä kohtaa sitten ajateltiin, että mitäs jos vaihdettais kuskia, sen verran pelotti kyydissä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: S203 sutii paikallaan
Edellinen laite oli S203 270cdiA (-01) ja sen kokemukset oli seuraavat:
- ESP ja ABS liikkeessä vaaratilanteessa TODELLA HYVÄT!
- ESP p..ka paikoiltaan lähdettäessä, esim. 10cm lunta yöllä ja ESP päällä ei välttämättä liiku puolta metriä...
- ESP p..ka liukkaalla ohittaessa <=> mahdoton yhtälö
Yleistäen ESP oli yliherkkä ja tuossa vanhassa vehkeessä vedon palautuksen ollessa hidas niin autohan pysähtyi => MB ei ole talviauto...
Osasyy saattaa olla näissä nykyisissä lamellirenkaissa joissa ei ole samanlaisia tilavuuksia sohjolle ja lumelle kuten vanhemmissa renkaissa oli => nousevat herkemmin 'vesiliirtoon' lumella/sohjossa.
Nykyisessä laitteessa on ESP nopeampi => mahdollista jopa päästä eteenpäin. Siitä huolimatta niin tänä talvena ohittaminen on ollut vaikeampaa kuin koskaan, väittäisin tämän talven olleen liukkain 'ns miesmuistiin', kun ei ole pitoja niin vaikea on ohittaa...
- ESP ja ABS liikkeessä vaaratilanteessa TODELLA HYVÄT!
- ESP p..ka paikoiltaan lähdettäessä, esim. 10cm lunta yöllä ja ESP päällä ei välttämättä liiku puolta metriä...
- ESP p..ka liukkaalla ohittaessa <=> mahdoton yhtälö
Yleistäen ESP oli yliherkkä ja tuossa vanhassa vehkeessä vedon palautuksen ollessa hidas niin autohan pysähtyi => MB ei ole talviauto...
Osasyy saattaa olla näissä nykyisissä lamellirenkaissa joissa ei ole samanlaisia tilavuuksia sohjolle ja lumelle kuten vanhemmissa renkaissa oli => nousevat herkemmin 'vesiliirtoon' lumella/sohjossa.
Nykyisessä laitteessa on ESP nopeampi => mahdollista jopa päästä eteenpäin. Siitä huolimatta niin tänä talvena ohittaminen on ollut vaikeampaa kuin koskaan, väittäisin tämän talven olleen liukkain 'ns miesmuistiin', kun ei ole pitoja niin vaikea on ohittaa...
S211 280CDI TA
Re: S203 sutii paikallaan
no saman olen huomannu. tää ja viimetalvi kyllä niin lumisia, kylmiä ja liukkaita, että ei paljon auta, vaikka olis tehojakin autossa. hankala ohittaa. tarvii pitkän suoran. ja vaikka välillä oliskin vähän asfaltinpoikasta, niin siltikään ei uskalla lähteä ohittaan, ellei ole kunnolla näkyvyyttä ja suoraa tietä. eihän sitä tiedä, jos vastaantulijoiden kaista onkin luikas, tai tie muuttuu muuten vaan luikkaaks. ja sama homma risteyksissä. kilometrin väliin vasta uskaltaa mennä, kun ei tiedä suttaako, vai eteneekö reippaasti. ja tämä ongelma on ollu näinä talvina joka autolla, millä olen ajanu. paitsi nelivetosilla.JTI kirjoitti: Siitä huolimatta niin tänä talvena ohittaminen on ollut vaikeampaa kuin koskaan, väittäisin tämän talven olleen liukkain 'ns miesmuistiin', kun ei ole pitoja niin vaikea on ohittaa...
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E