Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Auto alkoi aamulla jarruttaessa vaihtamaan nykäisemällä pienemmälle, viimeisen vaihteen, juuri ennen pysähtymistä. Juuri ennen pysähtymistä tuntuu välillä, kuin se ei aistisi sitä, että jarua painetaan ja ollaan pysähtymässä. Tavallaan tuntui, kuin se ei ottaisi vaihdetta pois pykälästä/kytkin ei toimisi.
Nyt iltapäivällä se lakkasi yht´äkkiä kokonaan vaihtamasta pienempää pykälää, kun painaa kaasua. Yrittää vain "booata" jollain 6. vaihteella 40 km/h vauhdissa, vaikka laittaisi kaasun pohjaan. Auto ei siis kiihdy mihinkään, edes väännöllä, sillä isolla vaihteella. Toimii vain pintakaasulla.
Kun vaihtaa +/- toiminnolla niin vaihtaa aihan normaalisti ja nätisti.
Kuuluu sellaiset tukkoiset mörinät ja booaukset autosta, kun painaa kaasua tai päästää kaasun ylös, aivan kuin pakoputki olisi tukossa. Samanlaista booausta auto pitää lievempänä silloin, kun siinä menee dpf:n poltto päälle. Olisiko dpf tullut tiensä päähän? Minullahan oli tässä autossa ongelmana vajaa vuosi sitten, että molemmat pakosarjat halkesivat. Silloin kukaan ei löytänyt autosta mitään vikaa tai selitystä, että miksi ne halkesivat.
Huollot tehty ja öljyt on tuhkaamattomia sekä softa on vakio. Mitään herjoja autosta ei tule. Ei tosin tullut silloinkaan, kun ne pakosarjat halkesivat.
*:ia ei kannata ehdottaa, kun olen toki viemässä auton vikakoodin lukuun, kunhan päästään viikonlopusta yli.
Nyt iltapäivällä se lakkasi yht´äkkiä kokonaan vaihtamasta pienempää pykälää, kun painaa kaasua. Yrittää vain "booata" jollain 6. vaihteella 40 km/h vauhdissa, vaikka laittaisi kaasun pohjaan. Auto ei siis kiihdy mihinkään, edes väännöllä, sillä isolla vaihteella. Toimii vain pintakaasulla.
Kun vaihtaa +/- toiminnolla niin vaihtaa aihan normaalisti ja nätisti.
Kuuluu sellaiset tukkoiset mörinät ja booaukset autosta, kun painaa kaasua tai päästää kaasun ylös, aivan kuin pakoputki olisi tukossa. Samanlaista booausta auto pitää lievempänä silloin, kun siinä menee dpf:n poltto päälle. Olisiko dpf tullut tiensä päähän? Minullahan oli tässä autossa ongelmana vajaa vuosi sitten, että molemmat pakosarjat halkesivat. Silloin kukaan ei löytänyt autosta mitään vikaa tai selitystä, että miksi ne halkesivat.
Huollot tehty ja öljyt on tuhkaamattomia sekä softa on vakio. Mitään herjoja autosta ei tule. Ei tosin tullut silloinkaan, kun ne pakosarjat halkesivat.
*:ia ei kannata ehdottaa, kun olen toki viemässä auton vikakoodin lukuun, kunhan päästään viikonlopusta yli.
Viimeksi muokannut Division, La 16.04.2011 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Sen verran päivitystä, että keltainen moottorin vikavalo syttyi illalla. Pintakaasulla pystyy edelleen ajamaan ihan normaalisti, eli pysyy normaalin liikenteen mukana. Kaasua kun painaa sen yli 1-2 cm verran niin sen jälkeen ei tapahdu edelleenkään mitään. Eli, kaasua painaessa auto enemmänkin alkaa hyytymään, kuin kiihtymään.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Jos ääni on kovastikin muuttunut voisi olla ahtoputki irti tai halki.
wiimax.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5697
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Vähän saman tyyppisiä oireita oli aiemmassa autossa silloin, kun ahtoletku halkesi. Erona oli se, että silloin kuului kunnon föönin pohina konepellin alta. Nyt en ole huomannut letkuissa vikaa.dealer kirjoitti:Jos ääni on kovastikin muuttunut voisi olla ahtoputki irti tai halki.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Mutta eikös sen pitäisi silloin tuntua myös laatikon vaihtaessa? Nyt vaihtaa ihan normaalisti/nätisti.touhottaja kirjoitti:oliskohan turbiini rikki
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Meillä meni tuossa viime syksynä rikki DPF:n paine-erotunnistin. Sitten hetikohta sen jälkeen hajosi imusarjan läppiä säätävä moottori.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=94167
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=94167
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Veikkauksesi ja samalla minun veikkaukseni osui oikeaan, eli syy johtuu juurikin tuosta kirotusta DPF:stä. Imukanavan katkaisun moottori (rakenneosa M55) levinnyt, koska tiputtaa öljyä sen päälle. Kerroin huollolle, että vika tuli, kun putkisto (DPF...) tuntui ensin tukkoisalta. Ilmeisesti tuo dpf:n paine-eroanturi ei anna vikaantuessaan mitään vikakoodeja. Tämä luultavammin rikkoi minulta aiemmin jo ne pakosarjatkin, koska olivat ns. räjähtäneet ulospäin, eli jotain ollut putkessa tukossa silloinkin. DPF näytti testien mukaan silloin täysin toimivalta.RikuK kirjoitti:Meillä meni tuossa viime syksynä rikki DPF:n paine-erotunnistin. Sitten hetikohta sen jälkeen hajosi imusarjan läppiä säätävä moottori.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=94167
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Jep, tarkistin huollosta, että tuo M55 on juurikin se moottori joka säätää imuläppiä, joiden jumittaminen on tyyppivikana ainakin näissä Mersuissa ja myös E60 Bemareissa.
Eikös tässä nyt voi periaatteessa edetä sillä tavalla, että repii imuläpät hittoon sieltä, kun niillä ei ymmärtääkseni siellä mitään tee ja jättää tuon M55 moottorin sinne mykkänä. Starilla ohittaa vaan sen signaalin, että se ei laita limp-modeen konetta?
Samalla voi tyhjätä sen dpf:n niin se ei tuhoa loppuakin autoa. Uusi softa vaan samalla autoon?
Eikös tässä nyt voi periaatteessa edetä sillä tavalla, että repii imuläpät hittoon sieltä, kun niillä ei ymmärtääkseni siellä mitään tee ja jättää tuon M55 moottorin sinne mykkänä. Starilla ohittaa vaan sen signaalin, että se ei laita limp-modeen konetta?
Samalla voi tyhjätä sen dpf:n niin se ei tuhoa loppuakin autoa. Uusi softa vaan samalla autoon?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Tuo DPF on tosi iloinen asia. Mulla on nyt Sprintterillä ajettu n 150 tkm ja tossa Staarilla sitä ajettiin, niin täyskaasukiihdytyksessä DPF:än yli oleva painehäviö n 0.4-0.5 bar!!! No nytten se menee aina silloin tällöin vikatilaan, eli kun vain ehdin, on sen taru lopussa ja ohjelmaan pikku muokkaus. Kiva tuollainen "laite", jonka ainoana tehtävänä on kulujen kohotus, ainakin täällä meillä härmlandiassa. Niin ja Veholla varoiteltiin silloin kun auto mulle tuli, että noista X18 sarjan Sprinttereissä ensimmäiset DPF:t on vaihdettu jo n 70-80 tkm ajon jälkeen.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Osaako joku vielä kommentoida, että voiko nuo imuläpät poistaa tai lukita aukiasentoon ihan surutta, eikä tule mitään ongelmia?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Olisiko joku asiantuntija näin pääsiäisen tienoilla foorumilla, että osaisi kommentoida tuohon imuläppäasiaan.
Ps. Ensi viikolla lähtee huitsin nevadaan ainakin se dpf. Tekijä löytyi ja aika on varattu.
Ps. Ensi viikolla lähtee huitsin nevadaan ainakin se dpf. Tekijä löytyi ja aika on varattu.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Jätä se moottori sinne tekemään omaatyötänsä ja ota ne läpät pois niin tuo poxsi luulee että säätää oiken
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Eli löytyi tarpeeksi läheltä(siitähän oli joskus juttua)Division kirjoitti:Olisiko joku asiantuntija näin pääsiäisen tienoilla foorumilla, että osaisi kommentoida tuohon imuläppäasiaan.
Ps. Ensi viikolla lähtee huitsin nevadaan ainakin se dpf. Tekijä löytyi ja aika on varattu.
Uutta/muutetua ohjelmaa joutuu laitamaan sisään joka tapauksessa pönikän poiston jälkeen(poistetava ohjelmasta)
Läppä mootorin jos jättä irti vivuista V6 malissa, niin pitää tehdä tilaa sille pöristä sillä
Paikassaan, jos siis vaan jumitaa läpät auki asentoon(eikä poista niitä/niiten vipuja sieltä tai sitä mootorissa olevaa vipua) toinen konsti (hyväksi havaittu) vanha mootori pois kolosta, läpät auki asentoon,
Uusi moottori jonnekin sopivaan paikkan surisemaan
(yleensä hantin puolen läpät mitkä sillä on jumissa,
siihen vielä säätömootoriin tunkeva öljy=säätömoottori rikki)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Oon vaan niin huono kirjoitamaan noita vastauksia kun tiedän miten se tehdään mutta onneksi cdi203 osasi kirjoitaa tuon asian
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Joo, soittelin läpi erinäisiä vihjeitä, ympäri Etelä-Suomen n. 10 eri pajaa ja lopuksi soitin Karalalle, jolta kysyin, että onko kumppania E-Suomessa joka jakaa ohjelmaa ja irrottaa dpf:n sisälmykset. Löytyi 2 kpl.CDI203 kirjoitti:Eli löytyi tarpeeksi läheltä(siitähän oli joskus juttua)Division kirjoitti:Olisiko joku asiantuntija näin pääsiäisen tienoilla foorumilla, että osaisi kommentoida tuohon imuläppäasiaan.
Ps. Ensi viikolla lähtee huitsin nevadaan ainakin se dpf. Tekijä löytyi ja aika on varattu.
Uutta/muutetua ohjelmaa joutuu laitamaan sisään joka tapauksessa pönikän poiston jälkeen(poistetava ohjelmasta)
Läppä mootorin jos jättä irti vivuista V6 malissa, niin pitää tehdä tilaa sille pöristä sillä
Paikassaan, jos siis vaan jumitaa läpät auki asentoon(eikä poista niitä/niiten vipuja sieltä tai sitä mootorissa olevaa vipua) toinen konsti (hyväksi havaittu) vanha mootori pois kolosta, läpät auki asentoon,
Uusi moottori jonnekin sopivaan paikkan surisemaan
(yleensä hantin puolen läpät mitkä sillä on jumissa,
siihen vielä säätömootoriin tunkeva öljy=säätömoottori rikki)
Tarvitsen autoa niin paljon päivittäin, että joudun usein ajamaan 2 autoa korjaamolle, jonkun avustajan kanssa ja sitten ajelemaan vuokra/vara-autolla sen päivän. Tämän takia tekijä oltava lähellä. Vaikeutenahan tässä on se avustajan saanti, joka ajaa sen toisen auton tai tulee noutamaan pajalta, kun kaikilla omat kiireensä. Autojahan aina saa jostain.
...mutta asiaan, eli tosiaan juuri se säätömoottoriin tippuva öljy sen moottorin minullakin kärväytti. Läpät siis voi poistaa tai lukita, kuten ajattelinkin. Ongelma tosin tulee siinä, kun en olisi halunnut enää vaihtaa (pitää purkaa autoa niin paljon) sinne uutta moottoria hurisemaan yksinään. Olin toiveikas, että rikkinäisen moottorin antaman signaalin voi jollain tapaa kytkeä pois.
Täytynee kuitenkin se uusi moottori sinne laittaa.
Edit: Tosiaan, nyt käy ja kukkuu kun turbon tiivisteet vaihdettu parempiin ja M55 korjattu sekä dpf tyhjennetty hilppeistä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Mulle kävi ihan samat kuin Divisionillekin. Täsmälleen samat oireet, murinoita myöden. Moottorin vikavalokaan ei syttynyt heti oireiden syntymisen aikana, vaan vasta 30km+3*startin jälkeen. Diagnosointi kertoi imusarjaläppien säätömoottorin M55 viasta.
Chrysler 300C keskustelufoorumilta bongasin vinkin. Uutta läppämoottoria ei tarvitse ostaa ja laittaa surišemaan jonnekin, sen voi korvata yksinkertaisella muutaman pennin vastuksella. Sopiva vastusarvo on foorumin mukaan noin 4,7 kilo ohmia. Tämä saa ecun luulemaan servon olevan ookoo. Onko tämä modaus mersufoorumilla jo ihan tuttu juttu?
Tein omaan autooni tällaisen virityksen. Se on nyt ollut korvaamassa läppäservoa pari päivää ilman ongelmia. Auto ei ole itseasiassa toiminut näin hyvin aiemmin. Se on aiemmin ajoittain tehnyt epämääräisiä nykimisiä, empimisiä ym. Nyt näitä ei ole enää ollut. Tosin vasta pari päivää mennyt... Tuntuu kuitenkin tosi paljon paremmalta. Läppäservo on mahdollisesti ollut huonossa hapessa jo pitkään, mutta kuitenkin pysynyt ohjearvojen sisäpuolella, koska vikakoodia M55'lta ei ole ennen ollut.
Nyt vastuksen asennuksen jälkeen, matalilla kierroksilla kiihdyttäessä joskus tuntuu edelleen pientä viivettä. Se voisi johtua nyt siitä että EGR'ltä tuleva pakokaasu ei sekoitu 100% tehokkaasti ilmaan, koska läpät eivät ole tekemässä tarvittavaa pyörrettä.
Korjoittelin samaa eri sanoin tännekin http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=134320" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko murina silloin kun vikatila on päällä johtua turbon geometriasta? Säätöservo ei minulla inahtanutkaan silloin kun vika oli päällä. Eli turbo on jossain tietyssä "koossa" antamassa pyörrettä pakoputkeen ja ehkä polttoaineen syöttö on vikatilassa myös anteliaampaa, kuten se on DPF poltonkin aikana? Tämä nyt vaan spekulaationa...
Chrysler 300C keskustelufoorumilta bongasin vinkin. Uutta läppämoottoria ei tarvitse ostaa ja laittaa surišemaan jonnekin, sen voi korvata yksinkertaisella muutaman pennin vastuksella. Sopiva vastusarvo on foorumin mukaan noin 4,7 kilo ohmia. Tämä saa ecun luulemaan servon olevan ookoo. Onko tämä modaus mersufoorumilla jo ihan tuttu juttu?
Tein omaan autooni tällaisen virityksen. Se on nyt ollut korvaamassa läppäservoa pari päivää ilman ongelmia. Auto ei ole itseasiassa toiminut näin hyvin aiemmin. Se on aiemmin ajoittain tehnyt epämääräisiä nykimisiä, empimisiä ym. Nyt näitä ei ole enää ollut. Tosin vasta pari päivää mennyt... Tuntuu kuitenkin tosi paljon paremmalta. Läppäservo on mahdollisesti ollut huonossa hapessa jo pitkään, mutta kuitenkin pysynyt ohjearvojen sisäpuolella, koska vikakoodia M55'lta ei ole ennen ollut.
Nyt vastuksen asennuksen jälkeen, matalilla kierroksilla kiihdyttäessä joskus tuntuu edelleen pientä viivettä. Se voisi johtua nyt siitä että EGR'ltä tuleva pakokaasu ei sekoitu 100% tehokkaasti ilmaan, koska läpät eivät ole tekemässä tarvittavaa pyörrettä.
Korjoittelin samaa eri sanoin tännekin http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=134320" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko murina silloin kun vikatila on päällä johtua turbon geometriasta? Säätöservo ei minulla inahtanutkaan silloin kun vika oli päällä. Eli turbo on jossain tietyssä "koossa" antamassa pyörrettä pakoputkeen ja ehkä polttoaineen syöttö on vikatilassa myös anteliaampaa, kuten se on DPF poltonkin aikana? Tämä nyt vaan spekulaationa...
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Itsellä on ollut vuoden päivät M55 moottorin ohjauskarvoissa pelkkä vastus kiinni.
Kovasti säikyteltiin että palaa kaikki boksit ym. todellisuudessa tuo vastus vain feikkaa M55 moottorin ohjausnastan sisäistä resistanssia.
Kovasti säikyteltiin että palaa kaikki boksit ym. todellisuudessa tuo vastus vain feikkaa M55 moottorin ohjausnastan sisäistä resistanssia.
S211.216
Re: Auto lakkasi vaihtamasta ja murisee
Jahas. Kukas tämmöistä säikyttelyä harrasti? Ei ollenkaan ole harrastajaystävällistä sellainen, jos ei faktoihin perustu.