Petehrin "käyttisfarkku"
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
No valahtelee noi lowres kuvat, ei meinaan ole pahkoja takapuskurissakaan
Se on sitä kompressiota, joka tekee temput kuville.
Se on sitä kompressiota, joka tekee temput kuville.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Niin, ihme kait se olis ollutkin, jos Petehrin autossa olis joku paikka pielessä...veskola kirjoitti:No valahtelee noi lowres kuvat, ei meinaan ole pahkoja takapuskurissakaan
Se on sitä kompressiota, joka tekee temput kuville.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
petehriltä yrittää mallia ottaa, mutta silti näyttää niin surkealta tämä oma työ!
http://www.jokkis.pic.fi/kuvat/Nykyinen ... projekti)/
ei linkki tominu. yritetään uudestaan.
http://www.jokkis.pic.fi/kuvat/
projekti on ihan alussa kylläkin, mutta innostusta on ja näiltä sivulta on kiva ottaa mallia ja ohjeita hommiin.
http://www.jokkis.pic.fi/kuvat/Nykyinen ... projekti)/
ei linkki tominu. yritetään uudestaan.
http://www.jokkis.pic.fi/kuvat/
projekti on ihan alussa kylläkin, mutta innostusta on ja näiltä sivulta on kiva ottaa mallia ja ohjeita hommiin.
300TDT
200D
200D
Talvi alkaisi olemaan ohi ja piti vielä käydä nappaamassa pari kuvaa farmarin talvilookista.
Talvivanteina alla pyöri Borbet T. Edessä 8x17" ja takana 9,5x17" Kumeina edessä 215/45-17 ja takana 225/45-17 Hankook nastat.
Huomenna melkein saa pyöräyttää kesärenkaat alle.
Talvivanteina alla pyöri Borbet T. Edessä 8x17" ja takana 9,5x17" Kumeina edessä 215/45-17 ja takana 225/45-17 Hankook nastat.
Huomenna melkein saa pyöräyttää kesärenkaat alle.
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 15.02.2012 23:35. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
tuosta takapään uusinnasta sen verran että onhan sinne jääny ainakin toiselle puolelle vanhoja osia alatukivarren sisimmäinen kiinnitys ruuvi näyttäs olevan vanahan puoleinen hyi olokoon
onkos tuo "suuli" enää pystyssä kun näyttäs että olis niinkun antautunu
ihan muuten näyttäs kärry olevan oikein hienossa kunnossa
onkos tuo "suuli" enää pystyssä kun näyttäs että olis niinkun antautunu
ihan muuten näyttäs kärry olevan oikein hienossa kunnossa
mullon pelkkiä romuja vaan
Kokeileppa kristalleja ja orkkiksia käyttöautossa niin tiedät...JiiPeeL kirjoitti:Miks umpiot vaihtuneet alkuperäisiin takas?
Eli varmaankin ihan puhtaasti valotehon ja kuvion vuoksi
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kyllä vain. Asia on juuri niinkuin Jube ja epk mainitsivat. Kristallivaloilla ei vaan käyttöautossa tee mitään.
Varsinkin nuo "merkittömät" halvimmat valot on kyllä niin kiinalaisia, kun vaan voi olla. Eagle Eyes merkillä myytävät on jonkinverran laadukkaampia ja sellaiset löytyy oman harrasteauton keulalta. Talvikäyttöön ei oikein niitäkään voi suositella.
Varsinkin nuo "merkittömät" halvimmat valot on kyllä niin kiinalaisia, kun vaan voi olla. Eagle Eyes merkillä myytävät on jonkinverran laadukkaampia ja sellaiset löytyy oman harrasteauton keulalta. Talvikäyttöön ei oikein niitäkään voi suositella.
hyvä että tuli tuollaisetkin asiat asille niistä kristalli ja muista tarvike valoista... w124 valotopikissa jotain juttua joskus niistä olikin, mutta ei siellä kukaan saanut asiaa noin suorasti/selvästi sanottua, eli paskaa ne on, väitti mitä väitti...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Petehrin käyttöfarkku
Farmarin etukulma sai osuman tuossa talvella. Uudenkarhea ooppeli teki tuttavuutta mersun kanssa ja tulos näytti tältä
Kulmasta ryppyinen pelti pois ja pala ehjää tilalle
Ajovaloihin tuli uudet 500:sen lisäpitkä lasit
Valot ja uudet lokarit paikoillaan autossa
Ehjää etupuskuria ei tuntunut löytyvän mistään. Varastosta löytyi kuitenkin kovia kokenut 500E puskuri ja alareunasta rikkinäinen vakiopuskuri.
Ajatus oli saada näistä tehtyä yksi ehjä puskuri, mutta puskurien leveydessä oli eroa noin 10cm
Eipä siinä muu auttanut kun alkaa sovittelemaan sopivia paloja. 500:sen puskurin alalippakin oli 4cm liian leveä joten se oli katkaistava useammastakin kohdasta, että sain keskiritilän muodot kohdalleen. Tässä palapeli liimattuna kasaan.
Rekisterikilven paikka tuli samalla kavennettua
Sisäpuolelle alareunaan tein vahvikeet alumiinista jotka pitävät puskurin muodossa vaikka tulisi pieni osuma joskus
Myös ritilikkö osa vaati vahvistusta. Siihen käytin 3mm alumiinilattaa puikkoa.
Sisäpuolen saumoja vahvistamaan laitoin vielä reilusti wurthin liimamassaa
Sumuvalon kiinnikkeet asemoituna paikoilleen
Tässä puskuri lopuksi pintapuolelta viimeisteltynä odottamassa maalaamoon lähtöä.
Työnmäärä puskurissa oli niin järkyttävä, että tällaisen tekemistä ei voi suositella kenellekään. Kiitokset vielä "Messerschmitt" sumuvaloista.
Kulmasta ryppyinen pelti pois ja pala ehjää tilalle
Ajovaloihin tuli uudet 500:sen lisäpitkä lasit
Valot ja uudet lokarit paikoillaan autossa
Ehjää etupuskuria ei tuntunut löytyvän mistään. Varastosta löytyi kuitenkin kovia kokenut 500E puskuri ja alareunasta rikkinäinen vakiopuskuri.
Ajatus oli saada näistä tehtyä yksi ehjä puskuri, mutta puskurien leveydessä oli eroa noin 10cm
Eipä siinä muu auttanut kun alkaa sovittelemaan sopivia paloja. 500:sen puskurin alalippakin oli 4cm liian leveä joten se oli katkaistava useammastakin kohdasta, että sain keskiritilän muodot kohdalleen. Tässä palapeli liimattuna kasaan.
Rekisterikilven paikka tuli samalla kavennettua
Sisäpuolelle alareunaan tein vahvikeet alumiinista jotka pitävät puskurin muodossa vaikka tulisi pieni osuma joskus
Myös ritilikkö osa vaati vahvistusta. Siihen käytin 3mm alumiinilattaa puikkoa.
Sisäpuolen saumoja vahvistamaan laitoin vielä reilusti wurthin liimamassaa
Sumuvalon kiinnikkeet asemoituna paikoilleen
Tässä puskuri lopuksi pintapuolelta viimeisteltynä odottamassa maalaamoon lähtöä.
Työnmäärä puskurissa oli niin järkyttävä, että tällaisen tekemistä ei voi suositella kenellekään. Kiitokset vielä "Messerschmitt" sumuvaloista.
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 15.02.2012 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Petehrin käyttöfarkku
Ei sen aina tarvii olla niin järkevää, hieno vehje tulossa taas.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Petehrin käyttöfarkku
Menee toinen mokoma työtä vielä pohjien tekoon Mitä tuo musta liima on jota käytät halkeamien korjaamiseen?
IG: @pyrytakkunen
Re: Petehrin käyttöfarkku
Voihan vide.Petehri kirjoitti: Tässä puskuri lopuksi pintapuolelta viimeisteltynä odottamassa maalaamoon lähtöä.
[ http://img.photobucket.com/albums/v211/Petehri/300TDT%20-90/Osia/Puskuri11.jpg ]
Tais just tulla maalarille muita kiireitä...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Petehrin käyttöfarkku
Onko noita takavalojen vilkkuja/peruutusvalon laseja tummennettu jollain..??
Vai onko tuollasia myynnissä jossain??
~KOS~
Vai onko tuollasia myynnissä jossain??
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Re: Petehrin käyttöfarkku
Onhan tuossa tekemistä, mutta tuskin ihan yhtäkauaa pohjientekoon menee. Puskuria rakenneltelin noin 30 tuntia. Liimaukseen käytän Wurth:in 2-komponenttista muovikorjausliimaa. Hyväksi todettu liima ainakin mersun muovilaatujen korjaamiseen. Pirun kallista vaan. Noihin isompiin korjauksiin pitäisi varmaan hankkia jotain edullisempaa liimaa kokeeksi.PTracing kirjoitti:Menee toinen mokoma työtä vielä pohjien tekoon Mitä tuo musta liima on jota käytät halkeamien korjaamiseen?
Eihän toi puskuri vaadi kun kevyen ylikittauksen ja värit niskaan. Tunnin homma ammattimiehelle.norsu kirjoitti:Voihan vide.
Tais just tulla maalarille muita kiireitä...
Takana on ihan Japilta ostetut smoke led valot.KOS kirjoitti:Onko noita takavalojen vilkkuja/peruutusvalon laseja tummennettu jollain..??
Vai onko tuollasia myynnissä jossain??
~KOS~
Re: Petehrin käyttöfarkku
Erittäin siisti ja hyvin tehty käyttöauto projekti ja innolla odottelen että minkänäköinen tulee keulasta kun saat puskurin maalarilta
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: Petehrin käyttöfarkku
Viikonlopun projektina oli farkun takakaaret. Renkaiden raapimisesta ja sisäkanttien poisleikkaamisesta johtuen kaaret oli alkanut ruostumaan monesta kohtaa. Kaarien korjaus oli odottanut riittävän motivaation löytymistä jo pidempään. Nyt ne oli tehtävä, kun ruoste ei vielä ollut päässyt täysin valloilleen.
Vakiona kaari on todella suora
Joten uudet leveämmät korjauspalat piti leikata tarvike etulokareista
Vanha ruosteinen kaari pois. Sisälokarin peltiä venytin ulospäin niin paljon kuin mahdollista jolloin säästyin ylimääräisen täytteen hitsaamiselta
Uudet kaaret sovitettuna paikoilleen
Saumat hitsattuna ja hiottuna
Leveyttä kaariin tuli lisää 2cm. Nyt ei pitäisi uusien kesärenkaidenkaan raapia kiinni.
Vakiona kaari on todella suora
Joten uudet leveämmät korjauspalat piti leikata tarvike etulokareista
Vanha ruosteinen kaari pois. Sisälokarin peltiä venytin ulospäin niin paljon kuin mahdollista jolloin säästyin ylimääräisen täytteen hitsaamiselta
Uudet kaaret sovitettuna paikoilleen
Saumat hitsattuna ja hiottuna
Leveyttä kaariin tuli lisää 2cm. Nyt ei pitäisi uusien kesärenkaidenkaan raapia kiinni.
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: Petehrin käyttölankku
huh huh, perkele kun sitä asustaa niin kaukana, ei tarvis ihmetellä kuka tekis mullekkin tällaiset projektit jos innostuis.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: Petehrin käyttölankku
Kyllä se niin on että ite kun tekee niin tulee just semmosta mihin taidot riittää, ja näinollen omalla kohdalla homma jäisi vanhan pois leikkaamiseen kun peltihommista puhutaan
Hemmetin hienoa jälkeä taas kerran, tuohon ei tarvita viittä kiloa kittiä per kaari
Kyllä sää oot Petri ehdottomasti oikealla alalla...
Hemmetin hienoa jälkeä taas kerran, tuohon ei tarvita viittä kiloa kittiä per kaari
Kyllä sää oot Petri ehdottomasti oikealla alalla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Petehrin käyttölankku
Takakaarista painoin vielä sisäkantin littiin jonka jälkeen päälle happomaali ja saumaus wurthin liimamassalla.
Liimamassan kuivuttua päälle tulee vielä ruostesuojamaali ja alustamassa.
Takapuskuri pääsi myös työnalle. Vakiopuskuri ei oikein ollut samaa paria uuden etupuskurin kanssa joten homma lähti käyntiin puskurien mittailulla. Kuvassa farkun puskuri ja 500E takapuskuri.
Puskurien leveydessä eroa taas noin 10cm. Alalippa oli huomattavasti massiivisempi 500:sen puskurissa.
500:sen puskuri oli matkan varrella kokenut kovia ja halkeamia oli joka puolella. Puskuria oli epätoivoisesti koitettu korjata monenlaisin menetelmin. Sisäpuolelta löytyi lasikuitua, jotain liimaa, sikakittiä, peltiä, puuta ja ruuveja. Tämä oli taas mitä parhain puskuri aihio.
No eipä siinä muu auttanut, kun vanhat "korjaukset" pois ja leikkailemaan sopivia paloja farkun puskuriin. Tässä palat liimattuna paikoilleen.
500:sen puskurin alareuna jäi liian kapeaksi joten se oli katkaistava keskeltä. Samalla sain poistettua huonosti korjatun vetokoukun kolon. Tässä keskiosan jatkopala liimattuna paikoilleen ja farmarin koukulle sopiva kolo muodossaan.
Sisäpuolen liimaukset valmiina
Tässä lopuksi puskuri valmiina
Liimamassan kuivuttua päälle tulee vielä ruostesuojamaali ja alustamassa.
Takapuskuri pääsi myös työnalle. Vakiopuskuri ei oikein ollut samaa paria uuden etupuskurin kanssa joten homma lähti käyntiin puskurien mittailulla. Kuvassa farkun puskuri ja 500E takapuskuri.
Puskurien leveydessä eroa taas noin 10cm. Alalippa oli huomattavasti massiivisempi 500:sen puskurissa.
500:sen puskuri oli matkan varrella kokenut kovia ja halkeamia oli joka puolella. Puskuria oli epätoivoisesti koitettu korjata monenlaisin menetelmin. Sisäpuolelta löytyi lasikuitua, jotain liimaa, sikakittiä, peltiä, puuta ja ruuveja. Tämä oli taas mitä parhain puskuri aihio.
No eipä siinä muu auttanut, kun vanhat "korjaukset" pois ja leikkailemaan sopivia paloja farkun puskuriin. Tässä palat liimattuna paikoilleen.
500:sen puskurin alareuna jäi liian kapeaksi joten se oli katkaistava keskeltä. Samalla sain poistettua huonosti korjatun vetokoukun kolon. Tässä keskiosan jatkopala liimattuna paikoilleen ja farmarin koukulle sopiva kolo muodossaan.
Sisäpuolen liimaukset valmiina
Tässä lopuksi puskuri valmiina
Re: Petehrin käyttölankku
Joteskin tuo nyt näyttää vielä keskeneräiseltä...Petehri kirjoitti: Tässä lopuksi puskuri valmiina
Onneksi tuli tota kittiäkin ostettua silleen reilusti (15 laatikkoa kun halvalla sain)...
Vaan näytät sinäkin ostaneen wurtti-liimaa ämpäreissä...
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.
Re: Petehrin käyttölankku
No ehkä kevyt kitti puuttuu.norsu kirjoitti: Joteskin tuo nyt näyttää vielä keskeneräiseltä...
Onneksi tuli tota kittiäkin ostettua silleen reilusti (15 laatikkoa kun halvalla sain)...
Vaan näytät sinäkin ostaneen wurtti-liimaa ämpäreissä...
Oli eilen oikein pakko koittaa tingata Wurthilla, kun taas hain lisää muoviliimaa. Oli siellä alennus kohdallaan, mutta silti tuntuu kalliilta liimalta. Tähänkin rojektiin mennyt jo yli 10 tuubia.
Nyt helmojen kimppuun....
Re: Petehrin käyttölankku
Wurtin alennus on kohdallaan kun saat 90 pinnaa tai enemmän... Tää ei ole edes leikkiä.
10 tuubia = $$$
10 tuubia = $$$
-Vaikka on TT, niin sen ei silti tarvitse olla Audi, jos ei haluu.