W211 Farmari ?
W211 Farmari ?
270 cdi koneella ja vm -04 ja ajettu 177 000 ,,, mitäs vikoja tai heikkoja kohtia on tämmösessä autossa? nykyinen on w203 270 cdi -01 ja oon ollu tyytyväinen mutta nyt tarviis lisää tilaa autoon,,
Re: W211 Farmari ?
Yleisimmät viat ja ongelmat noissa alkupään W211:ssä on kilometrilukemien väärentämiset ja glykolin sekoittuminen automaattilaatikon öljyihin.
Muita vakiojuttuja:
-Etupään tuennat perinteistä kulutustavaraa sekä farkku-mallissa (S211) ilmajousien vuodot ja niiden releen jumittaminen sekä niiden kompressori.
-Turbo tiputtelee öljyä M55-moottorin, eli imuläppien katkaisumoottorin päälle ja se hajoilee
-Hiukkassuodatin (dpf) lahoaa ja vaatii uusimisen tai tyhjentämisen sekä softamuutoksen
-Tietysti myös ilmamassamittari ikääntyy, kuten kaikissa ajoneuvoissa
Yleistä ylläpitoon liittyvää:
-Muista huoltaa, huolto-ohjelman mukaisesti
-Vaihdata automaattilaatikkoon öljyt (huuhtelutekniikalla!) aina 60tkm määrävälein
Muita vakiojuttuja:
-Etupään tuennat perinteistä kulutustavaraa sekä farkku-mallissa (S211) ilmajousien vuodot ja niiden releen jumittaminen sekä niiden kompressori.
-Turbo tiputtelee öljyä M55-moottorin, eli imuläppien katkaisumoottorin päälle ja se hajoilee
-Hiukkassuodatin (dpf) lahoaa ja vaatii uusimisen tai tyhjentämisen sekä softamuutoksen
-Tietysti myös ilmamassamittari ikääntyy, kuten kaikissa ajoneuvoissa
Yleistä ylläpitoon liittyvää:
-Muista huoltaa, huolto-ohjelman mukaisesti
-Vaihdata automaattilaatikkoon öljyt (huuhtelutekniikalla!) aina 60tkm määrävälein
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 Farmari ?
Aikatavalla sama teknikka, kun entisessä.zero123 kirjoitti:270 cdi koneella ja vm -04 ja ajettu 177 000 ,,, mitäs vikoja tai heikkoja kohtia on tämmösessä autossa? nykyinen on w203 270 cdi -01 ja oon ollu tyytyväinen mutta nyt tarviis lisää tilaa autoon,,
Tekniikan suurin ero oikeastaan siinä, että Eemelissä 1600bar ruiskutusjärjestelmä ja kaikki alipainejutut, jarrutehostusta myöten toimii jollain lailla sähköisesti, eli alipainepumppua ei ole.
Laatikon glykoolivaivan lisäksi ei mitään merkittävää lastentautia.
Mersun cdi,n tavan vaivoja.
Noissa ei ole hiukkaspönttöjä, turbo on eri puolella moottoria, kun imusarjan läppämoottori, joten siihen ei ahtimen öljyt helposti tipu, kunhan vaan pitää rattaat maata vasten.
Ihan hyvä auto.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 Farmari ?
Totta, nämä vaivat tulevat vasta V6 moottorin myötä...tuikku kirjoitti:Noissa ei ole hiukkaspönttöjä, turbo on eri puolella moottoria, kun imusarjan läppämoottori, joten siihen ei ahtimen öljyt helposti tipu, kunhan vaan pitää rattaat maata vasten.zero123 kirjoitti:270 cdi koneella ja vm -04 ja ajettu 177 000 ,,, mitäs vikoja tai heikkoja kohtia on tämmösessä autossa? nykyinen on w203 270 cdi -01 ja oon ollu tyytyväinen mutta nyt tarviis lisää tilaa autoon,,
Olkoon tuo kirjoitukseni vaikka sitten yleistys koko W211 mallin osalta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su 29.05.2011 20:55
Re: W211 Farmari ?
Olikos se näissä vm-03:ssa joku tietty valmistus kuukausi jonka jälkeen parannettu jotain vikoja Ite kans kauppaa vääntäny kauppaa vm03/11 kuukausi käyttöön otetusta 320cdi:stä, kannattaako heti suosiolla ostaa vm-04-->. Tuolla autolla muka ajettu 179tkm. ja merkkiliikkeen huoltokirja, pystyykö jotenkin toteamaan oikeellisuuden
Re: W211 Farmari ?
Sen oikeellisuuden pystyy totetamaan ainoastaan auton kunnosta ja kuluneisuudesta. Huoltokirjaväärennöksiä on niin laidasta laitaan, että sitä on turha tuijottaa.charlerssi kirjoitti:Olikos se näissä vm-03:ssa joku tietty valmistus kuukausi jonka jälkeen parannettu jotain vikoja Ite kans kauppaa vääntäny kauppaa vm03/11 kuukausi käyttöön otetusta 320cdi:stä, kannattaako heti suosiolla ostaa vm-04-->. Tuolla autolla muka ajettu 179tkm. ja merkkiliikkeen huoltokirja, pystyykö jotenkin toteamaan oikeellisuuden
Noilla kilsoilla auton tulisi vielä näyttää lähes täysin tehdastuoreelta. Mm. ratin, penkkien, monitoimiviiksen ja verhoilujen sekä syylarin etuosan ja auton yleisilmeen tulisi olla hyvin vähän kuluneita, lähes kulumattomia. Vertailuna voisi sanoa, että 30 tkm ajettu Toyota näyttää samalta, kuin 179 tkm ajettu Mersu.
Käytetyissä Mersuissa on turhaa tuijottaa sitä kilsamittaria. Etsi sellainen jossa kunto vastaa hintaa. Voisin jopa neuvoa, että 250tkm ajettu on parempi valinta, kuin 170 tkm ajettu. Yleensä tuolle välille mahtuu mm. lähes koko alustan osien vaihto sekä muutama iso ja kallis huolto.
Mutta muutenkin, etsi suosiolla vm-04-->
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv