keef
Mersumies
Liittynyt: 09 Hel 2004
Viestejä: 115
Paikkakunta: Persepolis
Lähetetty: Maa 22.03, 2004 23:07 Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
"Kysymys kuuluu, onko tukilaakerin vaihto paha homma ja miten se tapahtuu noin käytännössä?
Entä pitääkö jotain muut uusia kun pelkkä laakeri? Tukikumi?
Mikä on tuo keskityshela, mikä on motonetin varaosasivulla? Tarvitaanko sellasta?"
Duunasin 124:n vähän aikaa sitten toivottavasti muistan oikein. 190:ssä ja automaatissa voi olla erilain.
Auto montulle/nosturille, suojat pois, iso avain/jakari saa kardaanin mutterin poorin ymp. auki. Perän kuminivel auki (17mm/19mm) kampea raudalla irti, tässä vaiheessa kannattaa merkitä kardaanin osat kohdistus merkein -> saa samanlailla takaisin. Laakerin tukikumi irti (13mm) irti ja pudottaa kardaanin pois. Vanhaa laakeria voi lämmittää lähtee helpommin pois uus tilalle. Tarkista ristinivelen ja takinmaisen kuminivelen kunnon. Samalla kannattaa vaihtaa etummainen 15mm/17mm ja Kolo 8mm/15mm) kuminivel jos murtumia. Tukikumi kannattaa vaihtaa jos rikki/löysä. Sitten kamat kasaan.
"Keskityshela" ilmeisesti keskittää kardaanin perämurikan ja vaihteiston päästä (uros kappale).
Joku toinen voi korjata täydentää lisää...
_________________
c180 T aut. -00
200d -89
Lempparibiisi Prodigy -DIESEL POWER
Lemppari albumi Backyard Babies -DIESEL AND POWER
Lempparinäyttelijä Vim DIESEL
Takaisin alkuun
Tuossa oli lainaus selkeistä ohjeista, ollos hyvä
