w203:sen vaihteisto
w203:sen vaihteisto
Onko tuossa w203 c180 -01 vaihteistossa jotain häikkää? Oireilee siten että, pakkasella liikkeelle kiihdyttäessä 2 vaihde menee vaikeasti päälle ja rusahtaa. Lämpimilläkin keleillä tuo 2 vaihde ei mene sujuvasti, etenkin jos kiihduttää 1 vaihteella rajummin niin ei meinaa 2 vaihde mennä päälle ensi yrittämällä. Hiljaa liikkeelle lähtiessä ja melko aikaisn 2 vaihteen kytkiessä ei mitään ongelmaa. Oisko synkronointi hajonnut tuolta 2 vaihteelta? Mittarissa vasta 66000km.
Tuttuja oireita muista merkeistä.. Mazdassa ei mennyt kolmonen sisään kuin oikein varovasti, tai sitten voimalla. Ei kuitenkaan rutissut, vaan synkrot kai siellä takerteli. Kolmonen tuli aina runnottua voimalla sisään, eikä se kauaa kestänyt.
Sierrassa ykkönen meni paikallaan huonosti päälle ja pakki meni rutisten, kytkimen vaijerin automaattikiristys jumissa, kytkin ei irrottanut kunnolla.
Toisessa sierrassa kaikki vaihteet takerteli kuten Mazdassa kolmonen, vika hävisi öljynvaihdolla.
Golfissa ei mennyt pakki päälle; vaihdekeppi oli muljahtanut pari milliä väärään asentoon, eikä kepukka liikkunut tarpeeksi vasemmalle. (oli siellä sentin väljäkin, jonka korjasin puutarhaletkulla, mutta ei siitä sen enempää...
)
Elikkä joo.. Mersussahan on nestekytkin? Kokeilepas pumpata kytkintä muutaman kerran, jos vaihde menee sitten hyvin päälle, niin 'jossain' on ilmaa...
Sierrassa ykkönen meni paikallaan huonosti päälle ja pakki meni rutisten, kytkimen vaijerin automaattikiristys jumissa, kytkin ei irrottanut kunnolla.
Toisessa sierrassa kaikki vaihteet takerteli kuten Mazdassa kolmonen, vika hävisi öljynvaihdolla.
Golfissa ei mennyt pakki päälle; vaihdekeppi oli muljahtanut pari milliä väärään asentoon, eikä kepukka liikkunut tarpeeksi vasemmalle. (oli siellä sentin väljäkin, jonka korjasin puutarhaletkulla, mutta ei siitä sen enempää...

Elikkä joo.. Mersussahan on nestekytkin? Kokeilepas pumpata kytkintä muutaman kerran, jos vaihde menee sitten hyvin päälle, niin 'jossain' on ilmaa...
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Joo eipä ne veholla mitään vikaa löytäneet, toisinaan liikennevaloista kovempaa kiihdyttäessä ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa ei tahdo mennä ensi yrittämällä kakkonen silmään, toisinaan taas menee mutta hieman ruksahtaen, ja talvella kun öljyt kylmät, rutisee enempi jo rauhallisesti kiihdyttäessä. Muut vaihteet menee hyvin ja ei rutise. Asentajan neuvo oli että antaa öljyjen lämmetä ennen ajoon lähtöä, uudemmissa autoissa se kuulemma on jäykkä 1-2 vaihde väli. Tämä vaiva on ollut jo auton ostaessani, tosin kesällä ja hitaasti kiihdyteltäessä ei vaivaa niin huomaa. Öljytkin on vaihdettu vaihteistoon veholla, eipä auttanut.
Kyllä entisessä kulkineessa, 250000km ajetussa wolkkarissakin meni vaihteet sulavemmin. Jos nämä mersun laatikot on tämmöisiä täytyy seuraava ostaa automaatilla.
Kyllä entisessä kulkineessa, 250000km ajetussa wolkkarissakin meni vaihteet sulavemmin. Jos nämä mersun laatikot on tämmöisiä täytyy seuraava ostaa automaatilla.
Aika lailla tyypilliset synkronirenkaitten kulumisoireet.
Rauhallisesti vaihdettaessa renkailla on enemmän aikaa tasata akseleitten kierrokset, mutta nopeassa vaihdossa tai kierroksilla ei ehdikään.
Tuo, ettei pykälä suostu aina menemään sisään viittaa vielä ehjiin hampaisiin, tökkää, kun sattuvat kohdakkain. Pitempään rustisuttamalla kytkentärenkaan hampaitten nurkat hakkautuu horoiksi.
Vaihteiston rutinat voivat johtua myös siitä, että kytkin irrottaa vasta aivan lattianrajasta, tavallisimmin ilmaa systeemissä. Tuo kyllä rutisuttaa kaikkia pykäliä tasapuolisesti, ja varsinkaan paikoillaan ollessa koneen käydessä ei mikään pykälä ole halukas menemään päälle.
Rauhallisesti vaihdettaessa renkailla on enemmän aikaa tasata akseleitten kierrokset, mutta nopeassa vaihdossa tai kierroksilla ei ehdikään.
Tuo, ettei pykälä suostu aina menemään sisään viittaa vielä ehjiin hampaisiin, tökkää, kun sattuvat kohdakkain. Pitempään rustisuttamalla kytkentärenkaan hampaitten nurkat hakkautuu horoiksi.
Vaihteiston rutinat voivat johtua myös siitä, että kytkin irrottaa vasta aivan lattianrajasta, tavallisimmin ilmaa systeemissä. Tuo kyllä rutisuttaa kaikkia pykäliä tasapuolisesti, ja varsinkaan paikoillaan ollessa koneen käydessä ei mikään pykälä ole halukas menemään päälle.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
.
Kannattais varmaan katella erittäin tarkkaan ne kytkimen ja vaihteensiirron vivustot, että varmaan toimivat kunnolla.
Vaihteiston hajoamiseen vakiotehoilla en kyllä hevin usko.
Mulla on ollut auto nyt noin vuoden ja alusta asti huomattavasti vakiota enemmän vääntöjä, tällä hetkellä n.450 mn. Vaihteet toimii moitteetta, eikä kytkin luista.
.
Kannattais varmaan katella erittäin tarkkaan ne kytkimen ja vaihteensiirron vivustot, että varmaan toimivat kunnolla.
Vaihteiston hajoamiseen vakiotehoilla en kyllä hevin usko.
Mulla on ollut auto nyt noin vuoden ja alusta asti huomattavasti vakiota enemmän vääntöjä, tällä hetkellä n.450 mn. Vaihteet toimii moitteetta, eikä kytkin luista.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kytkinrenkaitten vaihtaminen on yksinkertaisimpia vaihteistoremontteja; työtä 4-5 tuntia vaihteiston irroituksineen.Joxi kirjoitti:Onkohan nuita synkronirenkaita mahdollista vaihtaa, ettei mene koko laatikko uusiksi? Mitenkähän lie iso työ vaihtaa ja onko nuo osat miten hintavia, nuinkin uuteen kuin -01 autoon? Osaakohan tuota hommaa kukaan tehdä täällä oulunseudulla? Veholle tuskin vien, tietäen niitten hinnoittelun.
Vanhemmissa oli erilliset renkaat - yleensä 2 puolikasta - hinnaltaan muutaman kymppiä, esim W123:een 33,- (KL-varaosa).
Uudemmissa kytkentärengas toimii myös synkronirenkaana, hinnat 100 - 200 ekkua/kpl. KL:n luettelosta ei löytynyt W203:een, täytyisi tietää varaosanumero, mutta löytävät sen kortista kun tietävät vaihteiston numeron.
Hydraulista kytkintä ei voi säätää. Jos systeemissä ilmaa, niin ei irrota kunnolla. Eikä vaihdevivustokaan vaikuta tuohon kytkeytymiseen. Jos rankasti pielessä, niin kepin liikevara ei riitä kytkemiseen, ja potkii vaihteita pois päältä.tuikku kirjoitti: Kannattais varmaan katella erittäin tarkkaan ne kytkimen ja vaihteensiirron vivustot, että varmaan toimivat kunnolla.
Vaihteiston hajoamiseen vakiotehoilla en kyllä hevin usko.
Normaalisti nuo synkronit kestää vähintään sen kuin muukin autossa, mutta nk. "urheilullisella" vaihtamisella pystyy repimään palasiksi parissa vuodessa.
Ihan ensimmäiseksi kannattaa vaihtaa/vaihdattaa laatikon öljyt, suositus n. 60.000 välein. Vanhojen öljyjen kitkaominaisuudet on jo heikentyneet, jolloin synkronointikin toimii huonommin.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
No niin, nyt ois sit aika varattu vaihdelaatikon aukaisuun.Haukiputaalta löytyi tekiä,Vierimaa joka osaa homman. 400e + osat. (huh, on siinäkin maksamista). Jospa siinä selviäisi pelkällä synkronirenkaan vaihdolla. Kalliiksi tulee näillä "preemium" autoilla ajaminen, kyllä entisissä, audissa ja volkkarissa ei noin kalliita vikoja ollut vaikka oli 3 kertaa enempi ajettu.Tätäkö se on laatu nykyään mersuissa.Onko muilla ollut ongelmia näitten uusien mersujen kanssa? Jäikö tämä viimeiseksi mersuksi?
Miten kävi?
Miten tuossa remontissa kävi? Korjaantuiko? Missä vika oli? Ihan mielenkiinnosta kun itsekin olen huomannut, että kakkonen ei mene joskus hitaassa vaudissa niin hyvin päälle kuin voisi. Yleensä pelaa kyllä ok.
Kyllä alkaa oleen hermot loppu ton mursun kanssa. Pari viikkoa ollut levällään laatikko haukiputaalla, eikä saa osia. Synkronirengashan sieltä oli mennyt, muuten olis ollu halpa osa 50e, eivät vaan enää saksanmaalta toimita nuita. Ovat kaikessa hiljaisuudessa muuttaneet tuon synkronoinnin rakennetta uudempiin laatikoihin, ilmeiseti ollut muillakin ongelmia. Vielä on selvityksen alla mitä kaikkee sinne joutuu uusimaan että saa kuntoon. Ja eikä tietenkään takuuseen saa.
Ja kaksoismassa vauhtipyörä (valmiste vika) ja kytkin (täristi) uusittu 10000km sitte, eikä ole kilometrejä ku 66000 tällä hetkellä, onneks nuo meni autoliikkeen takuuseen, kaikkea muuta kuin luotettavia nämä nyky mersut. Alkaa usko loppua pikkuhiljaa mersun erinomaisuuteen, ja toyota miehet mielissään.
Ja kaksoismassa vauhtipyörä (valmiste vika) ja kytkin (täristi) uusittu 10000km sitte, eikä ole kilometrejä ku 66000 tällä hetkellä, onneks nuo meni autoliikkeen takuuseen, kaikkea muuta kuin luotettavia nämä nyky mersut. Alkaa usko loppua pikkuhiljaa mersun erinomaisuuteen, ja toyota miehet mielissään.
Jos todellakin laatikossa valmiste vika ja niitä on vaihdettu ja mallia muutettu, silloin kyllä täytyy valmistajan tulla korjauksissa vastaan, kun vielä on noin uusi auto. Onkos huollot tehty mersu huollossa vai missä? se kyllä vähän auttaisi tuossa "takuu" korjauksessa. Olisi vaan pitänyt olla kovana siellä tiskin takana.
Kyseessä tuontiauto, huollot saksassa mersunliikkeessä tehty. Itse olen kuvansin autohuollossa teettänyt, huoltaavat mersuja kl:n varaosilla. Ja nyt yksityisellä (vehon entinen asentaja) työnalla tuo vaihteisto. Ja vaihteiston parantelusta ei tietoa ollut ennenkun vasta osia tilattaessa, kaiketi heikkoa tekoa nuo ekat 203:sen lootat. Ja arvaus oli tuo että ehkä muillakin samoja ongelmia koska ovat muuttaneet rakennetta. Vehon kautta osat selvityksessä, saksan päässä tuo homma tuntuu tökkivän, eivät veholla aukoneet yhtään laatikkoa suomessa, joten sielläkin tiedottomia.
No niin, viimeinkin selvisi mitä kaikkee osia lootaan joutuu uusimaan. Joten tilaus saatu tehtyä, nyt vaan viikko ootellaan osia. En tarkalleen muista mitä kaikkee sinne tulee mutta, 1 ja 2 vaihteen rattaat, synkronirenkaat ja oliko vielä jotku vaihteensiirtoholkit. Kuiteski melkeen 400e maksaa nuo osat. Ja ei takuuseen mene, oli asentaja asiaa tiedustellut. Mutta kun saan auton ajoon niin käyn veholla tekemässä valituksen, mielestäni pitäisi tehtaan ottaa vastuu.
Vihdoin se päivä koitti, remontti valmistui viimein. Menikin vain kuukausi.
Ja VEHO se taas loisti, nimittäin tuo vaihteisto oli jo uuden mallinen, vaikka olivat toisin väittäneet. Eli ei tarvinnut kun synkronitvaihtaa 1 ja 2 vaihteelle. Eli eipä ole tämän uudemman laatikonkaan kestävyys kummoinen.
Ja hintaa tuli koko hoidolle hiukan auki 900e.
Taas voin jatkaa mersuni kehumista toyota miehille, että 67000km ajettu eikä ole tarvinnut tehdä vielä mitään
Toivottavasti muilla huolettomampia kilometrejä mersunratissa.
Ja VEHO se taas loisti, nimittäin tuo vaihteisto oli jo uuden mallinen, vaikka olivat toisin väittäneet. Eli ei tarvinnut kun synkronitvaihtaa 1 ja 2 vaihteelle. Eli eipä ole tämän uudemman laatikonkaan kestävyys kummoinen.
Ja hintaa tuli koko hoidolle hiukan auki 900e.
Taas voin jatkaa mersuni kehumista toyota miehille, että 67000km ajettu eikä ole tarvinnut tehdä vielä mitään

Toivottavasti muilla huolettomampia kilometrejä mersunratissa.
jepjep tuttua kauraa... Olen itse jo tehnyt periaatepäätöksen että en VEHOlta osta ikuna yhtään kulkinetta. (tuon mecen ihan itte saksanmaalta)
Tuntuu olevan sekuntikellolla määritelty tuo takuuaika. Varsinkin kun on Saksasta tuotu eikä Veho ole siitä hyötynyt...
Mulle #¤%livat kun kyselin virtalukon perään taannoin. Autolla ikää 2v 8kk ja ajettu 70000km Oli kuulemma senverran vanha paljon ajettu että ei voi takuuseen laittaa. (jossain nippo-napossa olisi takuu ollut voimassa)
Tuntuu olevan sekuntikellolla määritelty tuo takuuaika. Varsinkin kun on Saksasta tuotu eikä Veho ole siitä hyötynyt...
Mulle #¤%livat kun kyselin virtalukon perään taannoin. Autolla ikää 2v 8kk ja ajettu 70000km Oli kuulemma senverran vanha paljon ajettu että ei voi takuuseen laittaa. (jossain nippo-napossa olisi takuu ollut voimassa)
S211 320CDI -04
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
S203 220cdi -03
exät:
W639 111CDI -05
722.6 AMG laatikko -99 (liikuttaa 2t brittisohvaa)
kasa sprinttereitä
W140, 320 -94
W202 tourinki, 220CDI -00
190E -83
Hyvä neuvo tuo kuluttaja-asiamies. Omakohtanen kokemus kymmenen vuoden takaa, mulla oli silloin uusi Golf jossa nokka-akseli alkoi vuotaa öljyä kaksi viikkoa vuoden takuuajan päättymisen jälkeen.
Ensin liike ilmoitti, ettei korvaa remonttia. Otin yhteyden kuluttaja-asimieheen joka neuvoi miten toimia. Näiden neuvojen kanssa menin uudelleen korjaamoon ja pitkin hampain korjaus meni takuuseen kuitenkin. Minun onni - sillä auto oli pajalla kolme kertaa eikä sitä saatu kuntoon, sitten meni pinna ja myin auton pois.
Ensin liike ilmoitti, ettei korvaa remonttia. Otin yhteyden kuluttaja-asimieheen joka neuvoi miten toimia. Näiden neuvojen kanssa menin uudelleen korjaamoon ja pitkin hampain korjaus meni takuuseen kuitenkin. Minun onni - sillä auto oli pajalla kolme kertaa eikä sitä saatu kuntoon, sitten meni pinna ja myin auton pois.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Kuinka se kuluttaja neuvoja voi auttaa jos auto ei ole veholta ostettu, vaan tuonti auto ja ostettu muusta liikkeestä, joka antoi puolen vuoden takuun autolle ja takuu aikana laitettiin mukisematta takuuseen: kaksoismassa vauhtipyörä, kytkin ja kardaani. Vaihteiston rusahtelu alkoi vasta takuu ajan umpeuduttua. Ainut joka pitäis vastata olisi tehdas. Mutta autohan on jo 4 vuotta vanha, ei taida paljon tehdasta kiinnostaa.
- bensac-man
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Su 16.01.2005 21:22
- Paikkakunta: Hki
Lisäänpä minäkin kokemukseni ja omat mutut ja kysymykset joukon jatkoksi :
Ostin onnellisen tietämättömänä em. "vioista" -04 keväällä , 29000 km ajetun
W203 ,C180 kompressorin. Jossa siis tehd. takuu voimassa. Ja manuuali 6 vaihteinen loota. Se oli -03 rekisteröity mutta varmastikin-02 malli.
Heti ostaessa en sitä 1-2 vaihteiden jäykkyyttä tajunnut kun en ole mersuilla sitä ennen oikeastaan ajanut. Enkä olisi millää uskonut että "kalliissa laatuautossa " ja vielä takuunalaisessa+ merkkiliikkeestä ostetussa voisi olla
jotakin korjaamatonta tai mahdottomaksi/haluttomaksi korjata osoittautuvaa vikaa. Sitten auton kanssa enemmän sinuiksi kun pääsin niin aloin ihmettelemään "urheiluauton" vaihteensiirtoa. Huhtikuussa kun oli vielä suht kylmät säät niin etenkin ennen lämpeämistään tuntuivat kovin jäykiltä 1-vaihde ja sitten kakkoselle saaminen.
Kävin pikahuolloissa kyselemässä Hki-Espoo ja sanoivat että pitää tilata huolto, eivät vaivautuneet öljyä edes katsomaan vaikka pyysin.
Toukokuun lopulla alkoi meikäläisen kesäloma ja en olisi halunnut seisottaa autoani korjaamolla.
Huolestuneena kyselin Vehon korjaamopäälliköltä (Olarissa, josta auton ostin)ettei vaan vika pahenisi jos kolmen viikon päästä tilattaisiin aika. Johon vastasi että ei se siitä pahene.(jossa olikin oikeassa). Mutta eipä korjaantunutkaan ,paitsi kun tuli lämmintä. [Selitteli vielä että siinä on 2-vaihteella moninkertaiset synkronirenkaat eikä sitä nopesti saakaan rutisematta vaihdettua.]
Kun auto seisoi auringonpaisteessa koko päivän niin tuntuivat vaihteet paljon herkemmiltä.
Jatkuu....
Vein sitte loman jälkeen sinne Olariin huoltoon : Kertoivat sitte että sieltä puuttu vähä öljyä, en enää muista oliko desi vai pari. Ei niin pieni vajaus kai mitään oleelista vaikuttanut ? Näin ainakin korj .päällikkö vakuutteli.
Olivat sitte säätäneet jotain , vivustoja.?? Vakuuttivat että kunnossa on. Eipä tuo paljo kummemmaksi tullu.
Sitte valittelin Pitäjänmäen Veholla sitä vaihteiston jäykkyyttä ja kysyin että voisko sinne laittaa jonkun lämmittimen kun se lämmetessään/lämpösemmällä ilmalla pelaa paremmin ??
Kerroin myös että Olarissa yrittivät säätää. Siihen Pit.mäen korj. vastaava heti lausumaan että on niin monimutkainen, (sähköinen, ym vaijereita jne) etteivät varmaan osanneet säätää.
No säätivät Pitäjänmäessä, kyselin asentajalta myös öljyjen mahd. vaikutusta, johon sanoi että siellä on jo niin ohuet Öljyt ettei ohuemmet auta. Ja kun ne muut vaihteet sitte olikin "normaalit" . Ja lisäksi vähä ajettu koko autolla.
Sinä päivänä oli sitte n. 20 astetta ulkona lämmintä kun hain auton ja vaihteet tuntuivatkin suht herkiltä !!! En sitte tienny johtuiko se säädöstä vai ilmasta vai sekä että. Kehuivat kyllä että nyt ne (vivustot) on säädetty oikein.!
Ja kytkimen toiminta oli myös ihan normaali !
Joo oli oli, kun oli lämmintä. Mutta niinkuin joku mersunomistaja totesi , kun aurinko meni pilveen niin johan alkoivat taas jäykistelemään. Vai eikö ne vaijerit siellä pysy säädöissään??
Taitaapi muissakin merkeissä nuo uudet laatikot vaijereineen aiheuttaa säätötarvetta ja vaikeammin säädettävissä kuin vanhat (pelkät tanko+hauiskäyttöiset systeemit.)
Synkronoinnista oli myös alunperin Olarissa juttuu ja asentaja sano heti että synkronoinnit on sökö ja laitettava uudet (huono on kesto!!) tosin riippuu myös ajajasta, oli ollut tuo auto naisella ja jos ei jaksanut kytkintä pohjaan asti polkaista...
Ja Olarin ko. auton myyjäkin sanoi että jos kerran on vikaa niin laitetaan vaikka koko laatikko uusi, ..puhua ne kyllä osaa.
En jaksanu ravata ja valittaa jatkuvasti , etenkin kun sen kanssa tuli muutakin harmia, jätti mm. kerran tielle, vaan päätin että vaihdan sen vuodenvaihteessa
automaattiin, kuten teinkin. Nyt on vaihteet hyvät ja herkät. Ja miksi vaihdoin
Vielä Mersuun...? se onkin kai toinen tarina ja toinen osasto...
Mutta foorumilaisilla kun on tietoa ja kokemusta niin oliko näin että tuo sama laatikon paska (6 manuaali)on myös E-malli meseissä ja myöskin dieseleissä C:ssä ja E:ssä ?? Onko se sitte vuosimalleissa 00, 01,02 ja 03 huonompi kuin vanhemmissa. ?? 04 malliin onpi kuulemma tehty jo jotain parannusta, mihin kohtaan tarkalleen en tiedä. Onko jollain muullakin 04 mallia man .laatikolla ? Jos on niin kertoisitko käyttökokemuksia. Kiitos !
Ostin onnellisen tietämättömänä em. "vioista" -04 keväällä , 29000 km ajetun
W203 ,C180 kompressorin. Jossa siis tehd. takuu voimassa. Ja manuuali 6 vaihteinen loota. Se oli -03 rekisteröity mutta varmastikin-02 malli.
Heti ostaessa en sitä 1-2 vaihteiden jäykkyyttä tajunnut kun en ole mersuilla sitä ennen oikeastaan ajanut. Enkä olisi millää uskonut että "kalliissa laatuautossa " ja vielä takuunalaisessa+ merkkiliikkeestä ostetussa voisi olla
jotakin korjaamatonta tai mahdottomaksi/haluttomaksi korjata osoittautuvaa vikaa. Sitten auton kanssa enemmän sinuiksi kun pääsin niin aloin ihmettelemään "urheiluauton" vaihteensiirtoa. Huhtikuussa kun oli vielä suht kylmät säät niin etenkin ennen lämpeämistään tuntuivat kovin jäykiltä 1-vaihde ja sitten kakkoselle saaminen.
Kävin pikahuolloissa kyselemässä Hki-Espoo ja sanoivat että pitää tilata huolto, eivät vaivautuneet öljyä edes katsomaan vaikka pyysin.
Toukokuun lopulla alkoi meikäläisen kesäloma ja en olisi halunnut seisottaa autoani korjaamolla.
Huolestuneena kyselin Vehon korjaamopäälliköltä (Olarissa, josta auton ostin)ettei vaan vika pahenisi jos kolmen viikon päästä tilattaisiin aika. Johon vastasi että ei se siitä pahene.(jossa olikin oikeassa). Mutta eipä korjaantunutkaan ,paitsi kun tuli lämmintä. [Selitteli vielä että siinä on 2-vaihteella moninkertaiset synkronirenkaat eikä sitä nopesti saakaan rutisematta vaihdettua.]
Kun auto seisoi auringonpaisteessa koko päivän niin tuntuivat vaihteet paljon herkemmiltä.
Jatkuu....

Olivat sitte säätäneet jotain , vivustoja.?? Vakuuttivat että kunnossa on. Eipä tuo paljo kummemmaksi tullu.
Sitte valittelin Pitäjänmäen Veholla sitä vaihteiston jäykkyyttä ja kysyin että voisko sinne laittaa jonkun lämmittimen kun se lämmetessään/lämpösemmällä ilmalla pelaa paremmin ??
Kerroin myös että Olarissa yrittivät säätää. Siihen Pit.mäen korj. vastaava heti lausumaan että on niin monimutkainen, (sähköinen, ym vaijereita jne) etteivät varmaan osanneet säätää.
No säätivät Pitäjänmäessä, kyselin asentajalta myös öljyjen mahd. vaikutusta, johon sanoi että siellä on jo niin ohuet Öljyt ettei ohuemmet auta. Ja kun ne muut vaihteet sitte olikin "normaalit" . Ja lisäksi vähä ajettu koko autolla.
Sinä päivänä oli sitte n. 20 astetta ulkona lämmintä kun hain auton ja vaihteet tuntuivatkin suht herkiltä !!! En sitte tienny johtuiko se säädöstä vai ilmasta vai sekä että. Kehuivat kyllä että nyt ne (vivustot) on säädetty oikein.!
Ja kytkimen toiminta oli myös ihan normaali !
Joo oli oli, kun oli lämmintä. Mutta niinkuin joku mersunomistaja totesi , kun aurinko meni pilveen niin johan alkoivat taas jäykistelemään. Vai eikö ne vaijerit siellä pysy säädöissään??
Taitaapi muissakin merkeissä nuo uudet laatikot vaijereineen aiheuttaa säätötarvetta ja vaikeammin säädettävissä kuin vanhat (pelkät tanko+hauiskäyttöiset systeemit.)
Synkronoinnista oli myös alunperin Olarissa juttuu ja asentaja sano heti että synkronoinnit on sökö ja laitettava uudet (huono on kesto!!) tosin riippuu myös ajajasta, oli ollut tuo auto naisella ja jos ei jaksanut kytkintä pohjaan asti polkaista...
Ja Olarin ko. auton myyjäkin sanoi että jos kerran on vikaa niin laitetaan vaikka koko laatikko uusi, ..puhua ne kyllä osaa.
En jaksanu ravata ja valittaa jatkuvasti , etenkin kun sen kanssa tuli muutakin harmia, jätti mm. kerran tielle, vaan päätin että vaihdan sen vuodenvaihteessa
automaattiin, kuten teinkin. Nyt on vaihteet hyvät ja herkät. Ja miksi vaihdoin
Vielä Mersuun...? se onkin kai toinen tarina ja toinen osasto...
Mutta foorumilaisilla kun on tietoa ja kokemusta niin oliko näin että tuo sama laatikon paska (6 manuaali)on myös E-malli meseissä ja myöskin dieseleissä C:ssä ja E:ssä ?? Onko se sitte vuosimalleissa 00, 01,02 ja 03 huonompi kuin vanhemmissa. ?? 04 malliin onpi kuulemma tehty jo jotain parannusta, mihin kohtaan tarkalleen en tiedä. Onko jollain muullakin 04 mallia man .laatikolla ? Jos on niin kertoisitko käyttökokemuksia. Kiitos !
Viimeksi muokannut bensac-man, Ma 07.03.2005 19:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lisäänpä vielä tähän että, ei tuo 2-vaihde mene vieläkään pakkasella mallikkaasti päälle. Kummasti lunksahtaa sitten kun menee, ja jos terävästi kiihdyttää ykkösellä ja nopeasti vaihtaa kakkoselle, niin saattaapi vielä jotain rusahtelun poikasta myös kuulua. Öljyjen lämmettyä sitten hyvin synkronoi suurillakin kierroksilla.
Mutta vikaahan tuolla laatikossa ei enää ole, joten minkäs teet. Ei ole enää mielenkiintoa tapella tuon asian, kanssa eikä maksaa enää euroakaan kyseisen vaivan selvittämiseksi.
Vaihtoon menee auto kunhan tässä kannattaa vaihtaa.
Kuka ostaa hyvän pelin, vähän ajettu paljon uutta osaa.
Mutta vikaahan tuolla laatikossa ei enää ole, joten minkäs teet. Ei ole enää mielenkiintoa tapella tuon asian, kanssa eikä maksaa enää euroakaan kyseisen vaivan selvittämiseksi.
Vaihtoon menee auto kunhan tässä kannattaa vaihtaa.
Kuka ostaa hyvän pelin, vähän ajettu paljon uutta osaa.

W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
- bensac-man
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Su 16.01.2005 21:22
- Paikkakunta: Hki
Mihins keskustelijat katos...?
Joxille: Se klunksaus on tosiaan ominaisuus jolle ei voi tosiaan autoa vaihtamatta mitään.
Ja mitä tarkoitit uudemman mallin laatikolla, eikös c-sarja uudistunut vuonna 2000 ja paranneltu -04? Jotain hiljaisuudessa tehtyjä muutoksia on tietysti voitu tehdä. Vai oisko siihen jo Saksassa vaihdettu laatikko?
Saherr: mikä vm. sulla on?
Illinois: Onko varmasti -04 malli vai rekisteröity/käyttöönottovuosi -04
Tuulilasin inet sivuilta löysin Roland Wecströmin kirjoituksen 1.3.2004 jota lainaan: "Jousitukseen, ohjaukseen ja manuaalilaatikon vaihteensiirtoon tehdyillä muutoksilla pyrittiin parempaan ajettavuuteen ja sujuvampaan vaihtamiseen."
Parannukset ja facelift siis tullut helmik-04.
Ja mitä tarkoitit uudemman mallin laatikolla, eikös c-sarja uudistunut vuonna 2000 ja paranneltu -04? Jotain hiljaisuudessa tehtyjä muutoksia on tietysti voitu tehdä. Vai oisko siihen jo Saksassa vaihdettu laatikko?
Saherr: mikä vm. sulla on?
Illinois: Onko varmasti -04 malli vai rekisteröity/käyttöönottovuosi -04
Tuulilasin inet sivuilta löysin Roland Wecströmin kirjoituksen 1.3.2004 jota lainaan: "Jousitukseen, ohjaukseen ja manuaalilaatikon vaihteensiirtoon tehdyillä muutoksilla pyrittiin parempaan ajettavuuteen ja sujuvampaan vaihtamiseen."
Parannukset ja facelift siis tullut helmik-04.
W203 C180 - 04 sport coupe kompr. automatic
VM2001
Terve, autoni on vuosimallia 2001 - samat vaivat ovat jatkuneet talvella. Mitä kylmempi, sitä vaikeampi vaihtaa ykköseltä kakkoselle. Vaihde ikäänkuin juuttuu silmään ykkösellä ja se on vaikea saada sieltä "irti". Samoin kakkonen menee sitten "tiukasti" silmään. Kun vaihdelaatikko lämpeää (1km ajo), pelaa jo lähes normaalisti.
- bensac-man
- Sisäänajossa
- Viestit: 31
- Liittynyt: Su 16.01.2005 21:22
- Paikkakunta: Hki
Alkaa olla jo niin monta "kohtalotoveria" että eiköhän lähdetä porukalla käymään jossain Vehossa joka olisi kaikille kohtuumatkan päässä.
Vaaditaan sitten vahingonkorvauksia, korjauksia tai sitten nostetaan suurempi äläkkä, Karpo yms. Tosin meikäkäisellä vähän vaikeampi kun ehdin jo vaihtaa automaattiin. Mutta on mullakin vielä ne "säätöpaperit" tallessa.
Tulen kyllä mukaan valtuuskuntaan. MILLOIN LÄHDETÄÄN ?
Vaaditaan sitten vahingonkorvauksia, korjauksia tai sitten nostetaan suurempi äläkkä, Karpo yms. Tosin meikäkäisellä vähän vaikeampi kun ehdin jo vaihtaa automaattiin. Mutta on mullakin vielä ne "säätöpaperit" tallessa.
Tulen kyllä mukaan valtuuskuntaan. MILLOIN LÄHDETÄÄN ?
W203 C180 - 04 sport coupe kompr. automatic