Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
minkälaisia tehoja on ajettu manuaali laatikoilla kunnes hajonnut?
kuinka pitkään mikäkin toiminut ?
onko kellän mitään käsitystä mitenkä nuo tavalliset laatikot kestää?
getrac vähän paremmin mut puhutaan nyt tavallisista
kuinka pitkään mikäkin toiminut ?
onko kellän mitään käsitystä mitenkä nuo tavalliset laatikot kestää?
getrac vähän paremmin mut puhutaan nyt tavallisista
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 294
- Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Eiköhän se kesto ratkaista ratin ja penkin välissä. Joskus eräs kokeili, että miten telivetoinen Scania 142 nostaa etutassuja, kun oli 75 tonnia yhdistelmässä painoa. Hienosti nousi nokka metrin ilmaan, kun kaasu pohjassa päästi kytkimen ylös, vasta kolmannella kerralla kardaani katkesi. Varmaan mersussakin terävät repimiset särkevät isoilla tehoilla laatikot ja perät parhaiten.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
totta käyttö ratkaisee olis kiva vaan tietää miten kukin on pystyny ajelee, projekteista kun lukee aina on menny laatikko :/
onkohan ketään kuinkakin pitkää ajellu milläkin tehoilla?
katsotaan nyt mitä kukin vastailee jos vastaa :O
onkohan ketään kuinkakin pitkää ajellu milläkin tehoilla?
katsotaan nyt mitä kukin vastailee jos vastaa :O
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Supereista en tiedä, mutta kaksilitraisessa bensamersussa on ollut käytössä kolme kuukautta satunnaisessa ajossa 190E 2,6-litraisen viisivaihteinen laatikko SRE 240mm kytkimellä. Auto on kulkenut 1340-kiloisena 0,7barin ahdolla vartin loppunopeudella 153km/h joka antaa arviolta hieman yli 190hv takapyörälle. Noissa tehokkaammissa nokivasaroissa taitaa useimmiten olla automaattilaatikot.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
juu aikas moni menee sitä tietä et automaatti sen kyllä saa kestää kun oikean pajan vahvistetun laatikon laittaa
pakko näitäkin jonkilaisia supereita olla manuaalil useasti niitä laatikoita moni on vaihtanutkin olis kiva vaan tietää minkälaisia on porukoilla ollu
tietäis itse vaan paljonko laittais syöttöä ja ahtoja tohon koneeseen ettei heti menis laatikko asiallisel käytöl
pakko näitäkin jonkilaisia supereita olla manuaalil useasti niitä laatikoita moni on vaihtanutkin olis kiva vaan tietää minkälaisia on porukoilla ollu
tietäis itse vaan paljonko laittais syöttöä ja ahtoja tohon koneeseen ettei heti menis laatikko asiallisel käytöl
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
e36 M3/328 ja getrakkia taidettu pääosin käyttää. 2.6litrasen pitkäakselinen kesti terhon testissä kohtalaisen hyvin, muistaakseni 400hv siinä pelissä sillon oli. Muitakin bemarin lootia käytetty, niissä vaan ei liene irrotettava kytkinkoppa, joka aiheuttaa vähän ylimääräistä työtä
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
aika paljon luulen et se on kiinni millai noilla tavallisil laatikoilla vaihdetaan kuinka paljon annetaan kytkin pommia
mitenkähän ne on tehnyt tuon BMW laatikon toteutuksen minkälainen vauhtipyörä ?
Ja entäs sit se vaihde vivusto eiks siin ole yhdel vivul kun mersu kait kolmel
Sitten se kierroslukumittari ja nopeusmittari kait tuottaa vähän töitä ?
mitenkähän ne on tehnyt tuon BMW laatikon toteutuksen minkälainen vauhtipyörä ?
Ja entäs sit se vaihde vivusto eiks siin ole yhdel vivul kun mersu kait kolmel
Sitten se kierroslukumittari ja nopeusmittari kait tuottaa vähän töitä ?
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Elä ny hankalaks heitä, kysyit vaan vaihdelaatikosta
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Bensakoneissahan laatikot kestää kun ei ole sitä vääntöä niin paljoa, mutta joku 603-606:sen 700-800nm vaatii vähän paremman laatikon. Tommonen manuaali mitä on käytetty 270-320cdi koneisissa taitaa aika kestävä olla, ja sopii vissiin suoraan?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
sehän on 6 vaihteinen ja vaatii ainakin täytyy ainakin vaihdekeppi systeemi rakkentaa uusiksi, sekä se on pitempi kuin 5v eli kartaani ja laatikon takakannake menee uusiksi. sekä vaihtipyörä puoli menee uusiksi 5v:hen verrattuna.S202 kirjoitti:. Tommonen manuaali mitä on käytetty 270-320cdi koneisissa taitaa aika kestävä olla, ja sopii vissiin suoraan?
itellä just meneillään tuommosen 270cdi:n laatikon sovitus s202 250tdt:hen
vakio laatikkossa rupes kolmonen karahtaa, sekä pitihän se jo melko vollausta
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
minkälaista kättä olet antanut sille laatikolle ?
ja paljonko sul on tehoa? ja vääntöä? minkälainen ahdin ja millai se herää?
eks sä jukkis muuttanu kans tota vauhtipyörää? kaksoismassasta pois ?
ja pidit alkuperäsen laatikon?
ja paljonko sul on tehoa? ja vääntöä? minkälainen ahdin ja millai se herää?
eks sä jukkis muuttanu kans tota vauhtipyörää? kaksoismassasta pois ?
ja pidit alkuperäsen laatikon?
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Laittakaa vaikka Supran loota niin jo kestää.
Penkitetty aika paljon enemmin kuin yhdestäkään superista vielä..
edit. Vai pitikö sen lootan olla halvin mahdollinen?
Penkitetty aika paljon enemmin kuin yhdestäkään superista vielä..
edit. Vai pitikö sen lootan olla halvin mahdollinen?
Holset siellä lukee..
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
lähinnä mikä on asiallinen sovittaa kaikin puolin se halvin tie ei yleensä ole paras ja ei kai tää rahasta kiinni ole jos tälläsiä hommia alkaa tekee XD
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 166
- Liittynyt: Pe 14.11.2008 09:28
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
No ei tohon supran lootan sovittamiseen tarvi kun välilaipan ihan niiku sovittasit minkä tahansa bimmerinkin loodan.
Pikkuhomma osaavalle, mutta kestää aikalailla enempi löylyä kun se bimmerin loora.
Ja tässähän ei nyt tarkotettu sitten mitään Libertyn tai Jericon suorakytkylootia mitkä kestää sitten ihan mitä tahansa rääkkiä?
Pikkuhomma osaavalle, mutta kestää aikalailla enempi löylyä kun se bimmerin loora.
Ja tässähän ei nyt tarkotettu sitten mitään Libertyn tai Jericon suorakytkylootia mitkä kestää sitten ihan mitä tahansa rääkkiä?
Holset siellä lukee..
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Mihkähän se mun viesti katos Ei ne laatikot kovista tehoista hajoa vaan väännöistä joita superturboriisseleistä yleensä löytyy
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
poristiin jo puhelimessa, mutta laitetaan vielä tännekki.iso E kirjoitti:minkälaista kättä olet antanut sille laatikolle ?
ja paljonko sul on tehoa? ja vääntöä? minkälainen ahdin ja millai se herää?
eks sä jukkis muuttanu kans tota vauhtipyörää? kaksoismassasta pois ?
ja pidit alkuperäsen laatikon?
latikko on saanut kokea kovia kytkin pommeja ja nopeita vaihtoja.
tehoa arviolta +300 väänöstä ei osaa sanoa
ahtimena master power 56/58.5 siivillä
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mz3_WGCyEsY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cCY2dSrbYzA[/youtube]
joo vaihtipyörää on muutettu. tuola kuvia.
http://www.mbturbod.kuvat.fi/kuvat/c250 ... mansiirto/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja alkuperänen laatikko on ollu tähän asti.
Viimeksi muokannut jukkis., Pe 23.09.2011 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
heh. taidan olla juuri oikea henkilö kertoon mersun vakiosta manuaalilaatikosta "ST" käytössä.
alkuunsa virittelin tota meisseliä, moottorina oli ja on vieläkin OM602 2,5 litran orkkis turbotiiseli, mikä ei ainakaan sillon vielä ollut edes ST, vaan pikkasen piristelty vakio moottori. laittelin siis pumpun, coolerin, ahtimen jne kaikkee muuta tilpehööriä, mitä siihen nyt sitten tarvii laitella, että saa vehkeet toimiin. turbona toimi ikivanha garretin t04, mikä puhalsi vajaa puoltoista baaria ja yli puolen baarin paineet vaati jotakin 4000rpm. eli vääntöalue oli kapee ja korkeella. tehoa oli penkitetty 251 heppaa ja vääntöjä 400nm. autossa oli vakio 5 vaihteinen vaihdelaatikko. se kesti joitain kuukausia virittelyjen jälkeen ja sitten hävis 3 vaihde. hammasrattaat oli murusina öljyjen seassa. mitään kytkimellä ampumisia ei harrastetty, eikä muutenkaan poltettu kumia, eikä mitään muutakaan semmosta. normi ajoa, mutta kuitenkin sillain, että auto sai sitä hanaa tarpeen mukaan. eli kaikki tehot oli kuitenkin käytössä ja vieläpä aika ahkeraankin. eipä siitä hajonneesta askista lannistuttu, vaan alettiin ettiin uutta askia. löysinkin sopivasti käytetyn vastaavan laatikon, paitsi, että se oli 4 vaihteinen. laittelin paikoilleen ja ajelin sen, mitä kerkesin. loota kesti kans jotakin kuukauden, tai kaks ja sitten hävis kaikki vaihteet. ajo oli kutakuinkin vastaavaa, kun tolla edelliselläkin lootalla. joku pää-akselin ratas tai vastaava siitä oli menny sileeks. ja jälleen vaihdelaatikkoa metsästään. tässä kohtaa rupesin ajattelin, että ehkä noi edelliset askit oli vaan niin loppuun ajettuja, että kuolivat sitten sen takia. no, ostin sitten taas manuaali askin, 5 vaihteinen ja muistaakseni w202 200, tai 220 imudiiselin perästä. aski oli vähän ajettu, jotakin alle 200tkm ja erittäin hyvässä kunnossa. ei välyksiä, ei vuotoja, eikä öljyjen seassa mitään ylimäärästä ja muutenkin priiman näkönen. se oli hyvä aski, mutta eipä sekään sen kummemmin kestäny, vaan hajos yhtä nopeesti, kun noi kaikki muutkin. olisko se ehkä 5-10tkm kestäny. tässä kohtaa alko jo pikkasen tympiä vaihdelaatikkojen vaihtaminen alvariinsa. ajattelin, että ehkäpä tässä tarvii alkaa panostaa ja laittaa joku semmonen laatikko, mitä on kehuttu kestäväks. ostin sitten lyhytkaselisen 5 vaihteisen manuaalilootan kuuspyttysen 2,6 koneisen pikkumersun perästä. tämäkin laatikko oli hyvässä kunnossa, eikä ollu mitään turhia välyksia. ajattelin, että kestäväks kehuttu 6 sylinterisen laatikko, pakko kestää tämmöset tehot! tässä välissä vaihtu ahdin vähän parempaan ja sai antaa vähän enemmän ahtopainetta moottoriin. vääntöjäkin rupes löytyyn alemmilta kierroksilta. nyt uskalin jo pikkasen antaa kytkintäkin ja tulihan sillä leikittyäkin aina sillon tällön. niimpäniin. kaikenkaikkiaan tämä aski kesti melkein samanlaista + vähän leikkimistä ehkäpä sen 10tkm ja sitten hävis muistaakseni 2 vaihde. siellä se kakkosen hammasratas oli silppuna öljyjen seassa. tämän jälkeen en enempää jaksanu uskoa, että vanhan mersun manuaali laatikko kestää noin suuria väännön nousuja ja päätin, että seuraava laatikko on joko automaatti, tai uudemmasta mersusta manuaa. eli käytännössä joko 722.3 aski, taikka sitten jostakin CDI koneesta manuaali. aikani laatikoita ettien ja tutkien päädyin automaattin, lähinnä hinnan takia. löytyi sopivasti 300:sen pensakoneen perästä toimivana irrotettu 722.3 vaihdelaatikko. tämän automaatin asensin joskus viimetalven lopulla ja kilsoja se on keränny keskimäärin ainakin n. 120km/päivä. ja tällä on leikittykkin ja polteltu kumia ja sitten tietenkin ajeltu niitä normaaleja ajoja. ja hyvin on toiminu. vaihteet vaihtuu ja aski pelaa.
lyhyesti voisin sanoa, että jos mielenkiinto ja rahat riittää, niin niitä manuaaleja voi koittaa pienellä varauksella. pitemmän päälle ne ei osottautunut kovin luotettaviks st käytössä, vaan hajos ennenpitkää. automaatti on toistaiseks toiminu hyvin, eikä tätä ole edes vahvistettu. tämän hetken tehoista ei ole tarkkaa tietoa, mutta noilla kiihtyvyys ja massa laskelmilla / varttimaili aika laskuilla pitäis olla jotakin 300 hepan luokkaa. ja sekin pelkästään vääntöjen nousun myötä. kone kiertää saman verran, kun tolla ekalla manuaalilaatikollakin.
alkuunsa virittelin tota meisseliä, moottorina oli ja on vieläkin OM602 2,5 litran orkkis turbotiiseli, mikä ei ainakaan sillon vielä ollut edes ST, vaan pikkasen piristelty vakio moottori. laittelin siis pumpun, coolerin, ahtimen jne kaikkee muuta tilpehööriä, mitä siihen nyt sitten tarvii laitella, että saa vehkeet toimiin. turbona toimi ikivanha garretin t04, mikä puhalsi vajaa puoltoista baaria ja yli puolen baarin paineet vaati jotakin 4000rpm. eli vääntöalue oli kapee ja korkeella. tehoa oli penkitetty 251 heppaa ja vääntöjä 400nm. autossa oli vakio 5 vaihteinen vaihdelaatikko. se kesti joitain kuukausia virittelyjen jälkeen ja sitten hävis 3 vaihde. hammasrattaat oli murusina öljyjen seassa. mitään kytkimellä ampumisia ei harrastetty, eikä muutenkaan poltettu kumia, eikä mitään muutakaan semmosta. normi ajoa, mutta kuitenkin sillain, että auto sai sitä hanaa tarpeen mukaan. eli kaikki tehot oli kuitenkin käytössä ja vieläpä aika ahkeraankin. eipä siitä hajonneesta askista lannistuttu, vaan alettiin ettiin uutta askia. löysinkin sopivasti käytetyn vastaavan laatikon, paitsi, että se oli 4 vaihteinen. laittelin paikoilleen ja ajelin sen, mitä kerkesin. loota kesti kans jotakin kuukauden, tai kaks ja sitten hävis kaikki vaihteet. ajo oli kutakuinkin vastaavaa, kun tolla edelliselläkin lootalla. joku pää-akselin ratas tai vastaava siitä oli menny sileeks. ja jälleen vaihdelaatikkoa metsästään. tässä kohtaa rupesin ajattelin, että ehkä noi edelliset askit oli vaan niin loppuun ajettuja, että kuolivat sitten sen takia. no, ostin sitten taas manuaali askin, 5 vaihteinen ja muistaakseni w202 200, tai 220 imudiiselin perästä. aski oli vähän ajettu, jotakin alle 200tkm ja erittäin hyvässä kunnossa. ei välyksiä, ei vuotoja, eikä öljyjen seassa mitään ylimäärästä ja muutenkin priiman näkönen. se oli hyvä aski, mutta eipä sekään sen kummemmin kestäny, vaan hajos yhtä nopeesti, kun noi kaikki muutkin. olisko se ehkä 5-10tkm kestäny. tässä kohtaa alko jo pikkasen tympiä vaihdelaatikkojen vaihtaminen alvariinsa. ajattelin, että ehkäpä tässä tarvii alkaa panostaa ja laittaa joku semmonen laatikko, mitä on kehuttu kestäväks. ostin sitten lyhytkaselisen 5 vaihteisen manuaalilootan kuuspyttysen 2,6 koneisen pikkumersun perästä. tämäkin laatikko oli hyvässä kunnossa, eikä ollu mitään turhia välyksia. ajattelin, että kestäväks kehuttu 6 sylinterisen laatikko, pakko kestää tämmöset tehot! tässä välissä vaihtu ahdin vähän parempaan ja sai antaa vähän enemmän ahtopainetta moottoriin. vääntöjäkin rupes löytyyn alemmilta kierroksilta. nyt uskalin jo pikkasen antaa kytkintäkin ja tulihan sillä leikittyäkin aina sillon tällön. niimpäniin. kaikenkaikkiaan tämä aski kesti melkein samanlaista + vähän leikkimistä ehkäpä sen 10tkm ja sitten hävis muistaakseni 2 vaihde. siellä se kakkosen hammasratas oli silppuna öljyjen seassa. tämän jälkeen en enempää jaksanu uskoa, että vanhan mersun manuaali laatikko kestää noin suuria väännön nousuja ja päätin, että seuraava laatikko on joko automaatti, tai uudemmasta mersusta manuaa. eli käytännössä joko 722.3 aski, taikka sitten jostakin CDI koneesta manuaali. aikani laatikoita ettien ja tutkien päädyin automaattin, lähinnä hinnan takia. löytyi sopivasti 300:sen pensakoneen perästä toimivana irrotettu 722.3 vaihdelaatikko. tämän automaatin asensin joskus viimetalven lopulla ja kilsoja se on keränny keskimäärin ainakin n. 120km/päivä. ja tällä on leikittykkin ja polteltu kumia ja sitten tietenkin ajeltu niitä normaaleja ajoja. ja hyvin on toiminu. vaihteet vaihtuu ja aski pelaa.
lyhyesti voisin sanoa, että jos mielenkiinto ja rahat riittää, niin niitä manuaaleja voi koittaa pienellä varauksella. pitemmän päälle ne ei osottautunut kovin luotettaviks st käytössä, vaan hajos ennenpitkää. automaatti on toistaiseks toiminu hyvin, eikä tätä ole edes vahvistettu. tämän hetken tehoista ei ole tarkkaa tietoa, mutta noilla kiihtyvyys ja massa laskelmilla / varttimaili aika laskuilla pitäis olla jotakin 300 hepan luokkaa. ja sekin pelkästään vääntöjen nousun myötä. kone kiertää saman verran, kun tolla ekalla manuaalilaatikollakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Eipä mee Supran eikä Bemarinkaan lootat pelekillä välilaipoilla.Solmurauta kirjoitti:No ei tohon supran lootan sovittamiseen tarvi kun välilaipan ihan niiku sovittasit minkä tahansa bimmerinkin loodan.
Pikkuhomma osaavalle, mutta kestää aikalailla enempi löylyä kun se bimmerin loora.
Ja tässähän ei nyt tarkotettu sitten mitään Libertyn tai Jericon suorakytkylootia mitkä kestää sitten ihan mitä tahansa rääkkiä?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
huh peralla on kyllä ollut huonoa tuuria noitten kanssa.
ite vähä meinannu jos laittais tuon oman 606 vakio ahtimen tilalle garrett gt32 ahtoja jotain 1,2 bar ja noin 80 alle 90 kuutiota syöttöä niin olis jotai suurin piirtein 250hv jommal kummal puolel ja vääntöä likemmäks varmaankin sen 500nw
kytkimeks tulee 316 sprintterin asetelma ja massalevy ja sit vauhtipyörä muuttuu kiinteäksi pois tuo kaksoimassa tuntuu noilla vajaa 400nw väännöillä jo täristävän isommilla vaihteilla jos vähänkin alkaa vedättää alle 3000 kierroksen.
kattoo kauanko toi sit kestää sit täytyy ihmetel sin jotain
ite vähä meinannu jos laittais tuon oman 606 vakio ahtimen tilalle garrett gt32 ahtoja jotain 1,2 bar ja noin 80 alle 90 kuutiota syöttöä niin olis jotai suurin piirtein 250hv jommal kummal puolel ja vääntöä likemmäks varmaankin sen 500nw
kytkimeks tulee 316 sprintterin asetelma ja massalevy ja sit vauhtipyörä muuttuu kiinteäksi pois tuo kaksoimassa tuntuu noilla vajaa 400nw väännöillä jo täristävän isommilla vaihteilla jos vähänkin alkaa vedättää alle 3000 kierroksen.
kattoo kauanko toi sit kestää sit täytyy ihmetel sin jotain
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
jeps. eikä tossa ole koko totuus manuaaleista. kyllähän niillä monet ajelee ja jopa oikeissakin st meseissä niitä on ollu ja kuulemma toiminu ihan hyvin. olisko vaan ollu sattuman kauppaa, että meikäläisen askit oli kaikki heikkoja?!? unohdin tossa vielä mainita, että kokeilin kaikkia eri öljyjäkin. parissa ekassa oli ihan perus atf:ät, mutta noissa lopuissa oli millon mitäkin castrolin jotakin ylikallista vaihdelaatikko öljyä. ei auttanu.
kyllähän toi jukkiskin on porskuttanu meneen manuaalilla ja sillä on vielä kunnon koneellakin toi auto. toisilla kestää ja toisilla ei.
kyllähän toi jukkiskin on porskuttanu meneen manuaalilla ja sillä on vielä kunnon koneellakin toi auto. toisilla kestää ja toisilla ei.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
joo tuntuis vähä olevan et arpaonni on kohtalokas
no pian senki näke kauanko kestää kunhan saa kaikki paikalle
no pian senki näke kauanko kestää kunhan saa kaikki paikalle
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Onko jollakin kokemusta tuosta 270cdi manuaalista ja minkälaisilla tehoilla? Pitäs löytää joku vahvempi manuaali 606:seen joka kestäs yli 500hv tehot.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
S275 Getrakki on "toistaiseksi" kestänyt yli 700nm vääntöä viinamyllyn jatkona. 5:n vaihteen siirtäjä paskana tällä hetkellä. 5:n menee päälle kunhan härnää vähän, muuten ei mene kirveelläkään.
2:n synkro on ottanut siipeen jossain välissä. Välillä menee hyvin 2:n päälle välillä ei. En usko että kovin kauaa kestää...
Mutta mikäs tilalle? Vaihtoehtoja ei hirvesti ole. M3/328:n loota, Getrag V160, Tremec Tko600 (Libertyn modaama), Lenco.
2:n synkro on ottanut siipeen jossain välissä. Välillä menee hyvin 2:n päälle välillä ei. En usko että kovin kauaa kestää...
Mutta mikäs tilalle? Vaihtoehtoja ei hirvesti ole. M3/328:n loota, Getrag V160, Tremec Tko600 (Libertyn modaama), Lenco.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
se on kyl surkea homma ku ei MB ole osannu tehdä kunnon vaihdelaatikkoa
No mersu on tietty herrasmiesten auto ja nehän on yleensä aina automaatteja XD
No mersu on tietty herrasmiesten auto ja nehän on yleensä aina automaatteja XD
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Omassa 124:ssa 500 Nm/3000 rpm (470 Nm/2300 rpm). Ajettu manuaalilla noin 150 tkm ilman ongelmia. Laatikossa Kendallin moottoriöljy paremman pintapaineen keston toivossa. Ajotyylin lisäksi kestävyyteen saattaa vaikuttaa vauhtipyörä. 2-massapyörä (270 CDI:stä) vaimentaa suurimman osan moottorin (5 sylinterinen) vääntövärähtelyistä. Vääntövärähtely uskoakseni lisää oleellisesti vaihdelaatikon rasitusta (vrt. iskuporakone).
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
ei sulla sit ole värinää siinä kun matalilla kierroksilla vedättää itel ainaki tuntuu olevan 2000rpm-melkein 3500rpm sen jälkee sit enää ei ole 2000 on täydet paineet.
Nyt on tulossa muutos sarja sprintterin osat mut yksöismassa levy.
mut kyl se varmasti auttaa siihen kun on sen kaks massa sinne laittanut on vaan vietävän kalliita :/
Nyt on tulossa muutos sarja sprintterin osat mut yksöismassa levy.
mut kyl se varmasti auttaa siihen kun on sen kaks massa sinne laittanut on vaan vietävän kalliita :/
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Kiinteällä vauhtipyörällä oli häiritsevä jyrinä matalilla kierroksilla vedättäessä. 2-massaisella ei jyrise.
6-sylinteriset käy tasaisemmin.
6-sylinteriset käy tasaisemmin.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
joo ei kans täl nykysel kokoonpanol kun tuo kaks massa on niin alle kahden tonnin ei ole minkäälaista resonanssia mut sen jälkeen on 1500 rupeaa turbo heräilee ja 2000 on sit jo täydet paineet.
katsoo kuinka muuttuu kun saa sen kiinteän pyörän paikalle.
katsoo kuinka muuttuu kun saa sen kiinteän pyörän paikalle.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Siellä värähtelee koneessa mikä tekee solmupisteitä vaihteistoon korkea vääntöhän se käsittääkseni helpommin hajotta paikat ennemmin ku korkea teho.pera8x kirjoitti:jeps. eikä tossa ole koko totuus manuaaleista. kyllähän niillä monet ajelee ja jopa oikeissakin st meseissä niitä on ollu ja kuulemma toiminu ihan hyvin. olisko vaan ollu sattuman kauppaa, että meikäläisen askit oli kaikki heikkoja?!? unohdin tossa vielä mainita, että kokeilin kaikkia eri öljyjäkin. parissa ekassa oli ihan perus atf:ät, mutta noissa lopuissa oli millon mitäkin castrolin jotakin ylikallista vaihdelaatikko öljyä. ei auttanu.
kyllähän toi jukkiskin on porskuttanu meneen manuaalilla ja sillä on vielä kunnon koneellakin toi auto. toisilla kestää ja toisilla ei.
Viimeksi muokannut johani, Su 25.09.2011 09:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.