Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Kun nuota isoja jenkkimaastureita rekisteröityä kuorma-autoksi että
vältytään autoverolta.Onnistuuko sama GL-mallin kohdalla?
vältytään autoverolta.Onnistuuko sama GL-mallin kohdalla?
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Eikös se mene jos auton paino on yli 3500kg.En tiedä pitikö olla oma paino vai kokonaispaino.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Kokonaispaino ainakin esim ducaton kohdalla, eikai noissa montaa säännöstä ole.atlas kirjoitti:Eikös se mene jos auton paino on yli 3500kg.En tiedä pitikö olla oma paino vai kokonaispaino.
Tollanen GL ollee hummerin panoluokkaa.....tuleekohan GL llään sitten nopeudenrajoitin yms.?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Töissä oli jenkki tai kaksikin niin kuorma-autona niin ei niissä ollut rajoittimia.80-lätkä kylläkin.
Toinen oli rekistöroitu joskus kun laki tuli ja toinen noin 4-vuotta sitten.
Onhan voinut laki ehkä muuttua tiukemmaksi tällä välin esim.rajoittimen osalta.
Konttorilla tietävät.
Kannattaa kyllä laittaa kuorma-autoksi jos painot passaa kun dieselvero olisi satkun ja vakuutukset myös paaaljon halvempia.
Isoja jenkkejä ei varmasti muuten kaupaksi saisikaan kuin kuorkki luokkaan muutettuna.
Toinen oli rekistöroitu joskus kun laki tuli ja toinen noin 4-vuotta sitten.
Onhan voinut laki ehkä muuttua tiukemmaksi tällä välin esim.rajoittimen osalta.
Konttorilla tietävät.
Kannattaa kyllä laittaa kuorma-autoksi jos painot passaa kun dieselvero olisi satkun ja vakuutukset myös paaaljon halvempia.
Isoja jenkkejä ei varmasti muuten kaupaksi saisikaan kuin kuorkki luokkaan muutettuna.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
kuorma-autoissa ei käytetä 80-lätkää, että tuossa ainakin on jotain hämärää... rajoittimiakaan ei tarvitse kuin vasta tietyn vuosimallin jölkeen, esim. omassa ducatossa ei ole rajoitinta ja se on -98 mallia, kun taas firman sprintterissä on rajoitin ja se on -03 mallia, toki asiaan voi vaikuttaa myös koska rekisteröinti katsastus kuorma-autoksi on suoritettu jne. nykyään kai kaikkiin kuorma.autoksi rekisteröitäviin tulee rajoitin, vaikka ne oli mitä tahansa vuosimallia, eli jos tuo saksasta -98 mallisen sprintterin niin siihen on pakko asentaa rajoitin, kun ensirekisteröinti/rekisteröinti katsastus suoritetaan nyt vasta 2012...atlas kirjoitti:Töissä oli jenkki tai kaksikin niin kuorma-autona niin ei niissä ollut rajoittimia.80-lätkä kylläkin.
Toinen oli rekistöroitu joskus kun laki tuli ja toinen noin 4-vuotta sitten.
Onhan voinut laki ehkä muuttua tiukemmaksi tällä välin esim.rajoittimen osalta.
Konttorilla tietävät.
Kannattaa kyllä laittaa kuorma-autoksi jos painot passaa kun dieselvero olisi satkun ja vakuutukset myös paaaljon halvempia.
Isoja jenkkejä ei varmasti muuten kaupaksi saisikaan kuin kuorkki luokkaan muutettuna.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
2001 syksyllä niin sen jälkeen rajoitin. X12 rinttereitä ei ole rajoittimella ellei sitten omistaja täysin kahjo. X16 rinttereitäkin löytyy ilman rajoitinta mutta Cdi viat.
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Tuli rekisteröityä tänne foorumille, kun on pihassa nyt tuollainen espanjanihme yhdeksänkymmentä luvun lopulta.
Mutta aiheeseen tuo rajoitinasetus on vuosimallista 2001 eteenpäin, ajossani on toisinaan itse saksasta uitettu Sprinter vm. 2000 ilman rajoitinta ja tuo vuosiluku raja on useammankin kerran kerrottu katsurien toimesta.
Kuorma- autossa kokonaispaino pitää olla yli 3500 kg. Tuohon em. Sprinteriin muutatettiin (sanahirviö) lukemat Saksassa tuv:n puolesta, kun täällä Kekkoslandiassa on kaikki byrokraattinen asia tehty niin vaikeaksi.
Tuon GL mallin muutokseen, kuten muidenkin mallien muutoksiin täytyy olla ajoneuvon valmistajalta suostumus (lue: ettei akselipainot ylity). Edellä mainitun Sprintterin tapauksessa soittivat Saksan maalla tuv:lta tehtaalle tms. ja varmistivat, että muutos 3500 kg -> 3550 kg on mahdollista.
Mutta aiheeseen tuo rajoitinasetus on vuosimallista 2001 eteenpäin, ajossani on toisinaan itse saksasta uitettu Sprinter vm. 2000 ilman rajoitinta ja tuo vuosiluku raja on useammankin kerran kerrottu katsurien toimesta.
Kuorma- autossa kokonaispaino pitää olla yli 3500 kg. Tuohon em. Sprinteriin muutatettiin (sanahirviö) lukemat Saksassa tuv:n puolesta, kun täällä Kekkoslandiassa on kaikki byrokraattinen asia tehty niin vaikeaksi.
Tuon GL mallin muutokseen, kuten muidenkin mallien muutoksiin täytyy olla ajoneuvon valmistajalta suostumus (lue: ettei akselipainot ylity). Edellä mainitun Sprintterin tapauksessa soittivat Saksan maalla tuv:lta tehtaalle tms. ja varmistivat, että muutos 3500 kg -> 3550 kg on mahdollista.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Just noin. Muutos saksas niin on helppo.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Itselläkin on tuollanen 08-mallinen pitkä sprinteri ja rekisteröin sen kuorma-autoksi.
Rajoitinhan siihen piti laittaa,että 90 km/h tuola tientukkona körötellään.
GL:ssä se vituttaisi vielä enempi...mutta jos sen saisi siinäkin niin kuin sprinterissä
että voisi vakionopeus viiksellä ohittaa rajoittimen ja lisätä sillä vauhtia,niin kyllä sen kestäisin.
Ainut ongelma taitaa olla sitten tuo kokonaismassa?
Äkkiää googlettamalla näyttää että olisi GL:än kokonaismassa 3250 kg.
Mutta puolipitkiä sprintereitäkin rekisteröidään kuorma-autoksi ja sen kokonaismassa on
3200 kg mutta siihen kun hommataan veholta kokonaismassan muutos tarra 3550 kg niin
sitten sen saakin kuorma-autoksi.Onnistuisikohan sama tuon GL-mallin kohdalla.
Siinä vaan tekisi äkkiää yli 20000 euron säästön jos aattelisi vaikka tuollaista 2006 vuoden GL mallia.
Rajoitinhan siihen piti laittaa,että 90 km/h tuola tientukkona körötellään.
GL:ssä se vituttaisi vielä enempi...mutta jos sen saisi siinäkin niin kuin sprinterissä
että voisi vakionopeus viiksellä ohittaa rajoittimen ja lisätä sillä vauhtia,niin kyllä sen kestäisin.
Ainut ongelma taitaa olla sitten tuo kokonaismassa?
Äkkiää googlettamalla näyttää että olisi GL:än kokonaismassa 3250 kg.
Mutta puolipitkiä sprintereitäkin rekisteröidään kuorma-autoksi ja sen kokonaismassa on
3200 kg mutta siihen kun hommataan veholta kokonaismassan muutos tarra 3550 kg niin
sitten sen saakin kuorma-autoksi.Onnistuisikohan sama tuon GL-mallin kohdalla.
Siinä vaan tekisi äkkiää yli 20000 euron säästön jos aattelisi vaikka tuollaista 2006 vuoden GL mallia.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Foorumilta taitaa löytyä keskustelu ettei tuo massa ole mikään ongelma, mutta oletko ottanu huomioon että jos kytät saa sut kiinni ilman rajoitinta ylinopeudesta niin se tulee kalliiksi. Vähintäänkin valtuutetulle "rajoittimen" asentajalle tutkittavaksi mikä ihme autoa vaivaa kun menee yli 90km/h ja tietenkin ajoneuvokohtainen nopeudenylitys seka mahdolliset muut sakot mitä keksivät.
Noh, rahamiehillä on varaa maksaa sakkoja tai elää firman piikkiin, mutta nykyään käy aika herkästi tuollaiset "rikokset" kortin päälle. Raskaalla puolelella esim. alkanu ottaa kortteja pois kun magneetilla huijaa ajopiirturia.
Noh, rahamiehillä on varaa maksaa sakkoja tai elää firman piikkiin, mutta nykyään käy aika herkästi tuollaiset "rikokset" kortin päälle. Raskaalla puolelella esim. alkanu ottaa kortteja pois kun magneetilla huijaa ajopiirturia.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Säästöäpä hyvinkin.Skarpa kirjoitti:Itselläkin on tuollanen 08-mallinen pitkä sprinteri ja rekisteröin sen kuorma-autoksi.
Rajoitinhan siihen piti laittaa,että 90 km/h tuola tientukkona körötellään.
GL:ssä se vituttaisi vielä enempi...mutta jos sen saisi siinäkin niin kuin sprinterissä
että voisi vakionopeus viiksellä ohittaa rajoittimen ja lisätä sillä vauhtia,niin kyllä sen kestäisin.
Ainut ongelma taitaa olla sitten tuo kokonaismassa?
Äkkiää googlettamalla näyttää että olisi GL:än kokonaismassa 3250 kg.
Mutta puolipitkiä sprintereitäkin rekisteröidään kuorma-autoksi ja sen kokonaismassa on
3200 kg mutta siihen kun hommataan veholta kokonaismassan muutos tarra 3550 kg niin
sitten sen saakin kuorma-autoksi.Onnistuisikohan sama tuon GL-mallin kohdalla.
Siinä vaan tekisi äkkiää yli 20000 euron säästön jos aattelisi vaikka tuollaista 2006 vuoden GL mallia.
Kannattaa sitten muistaa että myynnin hetkellä ostajalla pitää olla C kortti.....joka tekee myynnistä omanlaisensa haasteen.
Mersuihin saa ohjelman joka poistaa rajoittajan halutessasi, vakionopeussäätimellä ohjataan tuota toimintoa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Mutta eikö nykypäivänä lähes jokaisella ole c-kortti?....tai täällä maalla aina tuntuis olevan...suurimmaksi osaksi naisillakin.
Nythän tuohon c-kortin hankintaan on tainnut tulla jotain uusia muutoksia että ei taida olla niin helppo sitä saada.
Jos auton hintalapussa olisi vaikka 35000 euroa ja nettiauton halvin taitaa olla hiukan yli 60000 euroa...
niin kyllä se laittaisi miettimään kuormuri vaihtoehtoa.
Nythän tuohon c-kortin hankintaan on tainnut tulla jotain uusia muutoksia että ei taida olla niin helppo sitä saada.
Jos auton hintalapussa olisi vaikka 35000 euroa ja nettiauton halvin taitaa olla hiukan yli 60000 euroa...
niin kyllä se laittaisi miettimään kuormuri vaihtoehtoa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Muistaakseni jokin aika sitten uutisoitiinkin oikein että C korttien määrä olisi jyrkässä laskussa....Skarpa kirjoitti:Mutta eikö nykypäivänä lähes jokaisella ole c-kortti?....tai täällä maalla aina tuntuis olevan...suurimmaksi osaksi naisillakin.
Nythän tuohon c-kortin hankintaan on tainnut tulla jotain uusia muutoksia että ei taida olla niin helppo sitä saada.
Jos auton hintalapussa olisi vaikka 35000 euroa ja nettiauton halvin taitaa olla hiukan yli 60000 euroa...
niin kyllä se laittaisi miettimään kuormuri vaihtoehtoa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Jutta ja Jyrki huolehtii että tulevaisuudes C (E ja D) kortti on vain armeijasta tai alan koulusta hommanneilla eli kun ei itse tarvi maksaa järjettömiä.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Kyllähän se osto hinta on ehkä halvempi henkilömalliin nähden mutta kauhi ero on sitten vakuutuksissa ja dieselverossa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
niin, mutta yleensä vielä niinpäin, että kuorma-autossa ne on edullisemmat ducatoon tuli käyttövoimavero lappo viimeksi sellaisella summalla, että alkoi melkein jo naurattamaan, kun tuollaista laskua edes viitsivät lähettää, alennusta edelliseen oli 42 % euroissa maksu jotain 50 €:n luokkaa... pakuna olis paljon kallimpi käyttövoimavero (siis se pelkkä vanha "dieselvero" ja pakuihin tulee nykyään vielä lisäksi se käyttömaksu, joka tuossa painoluokassa on n. 450 €...) vakuutusmaksu tais olla ducatossa suunnilleen saman, mitä vanhassa w124 mersussa, 70 % bonuksilla jotain 230 €/vuosi...atlas kirjoitti:Kyllähän se osto hinta on ehkä halvempi henkilömalliin nähden mutta kauhi ero on sitten vakuutuksissa ja dieselverossa.
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Niinhän se menee vaikka Sprintterissäkin et kuortsikkana halvempi, joka osa-alueella.atlas kirjoitti:Kyllähän se osto hinta on ehkä halvempi henkilömalliin nähden mutta kauhi ero on sitten vakuutuksissa ja dieselverossa.
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Noniin, joko täällä on kuorkkeja geeällistä tehty?
Aihe kyllä kiinnostaa paljon, näitähän ois vielä moottorilla.
Aihe kyllä kiinnostaa paljon, näitähän ois vielä moottorilla.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Onko kukaan perehtynyt taipuuko kuorma-autoksi.
Olis aika laittaa C kiertoo ja käynny tommonen kiehtoo.
Ei vaa köyhäl oo varaa maksaa henkilöauto hintaa tommosest, kuorkki viel menis budjettii.
Olis aika laittaa C kiertoo ja käynny tommonen kiehtoo.
Ei vaa köyhäl oo varaa maksaa henkilöauto hintaa tommosest, kuorkki viel menis budjettii.
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
...joku kirjoitti että vaikea myydä kun ostajalla pitää olla c kortti jos 60 maksaa henkilöautona ja 35 kuorma autona niin 5 vuoden päästä voi sitten tehdä siitä vaikka ulkovessan kun 60 autokin on enään 30 arvoinen
Mutta kyllä toi pelkkä G kiinnostaisi ennemmän kuorma autona ja eikö siitäkin niitä ole tehty
Mutta kyllä toi pelkkä G kiinnostaisi ennemmän kuorma autona ja eikö siitäkin niitä ole tehty
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Kuulin että muutaman vuoden päästä kuorma-auton kuljettaminen vaikeutuu. Tavallisella C-kortilla saa ajaa omaa autoa ja kuljettaa omia/omassa työssä tarvittavia tavaroita. Toisen omistamaa kuorma-autoa ja jos kuljettaa toiselle tavaroita vaatii ammattikortin, sen saa kylläkin käymällä 30 h kestoisen kurssin.cuuno kirjoitti: ...joku kirjoitti että vaikea myydä kun ostajalla pitää olla c kortti jos 60 maksaa henkilöautona ja 35 kuorma autona niin 5 vuoden päästä voi sitten tehdä siitä vaikka ulkovessan kun 60 autokin on enään 30 arvoinen
Mutta kyllä toi pelkkä G kiinnostaisi ennemmän kuorma autona ja eikö siitäkin niitä ole tehty
Kuorma-auton kanssa kärryn vetäminen on myös hankalaa; eikös mikä tahansa yhdistelmä, jarrutonkin vaadi jo ison E-kortin? Tästä en ole siis varma ... vai saako jarrutonta kärryä vetää yli kuorma-autolla ABEC-kortin kanssa? Jarrullista ei taida saada vetää ns pikku-E.llä .
Vuoto tuli Autoliiton päätoimiselta tiedottajalta .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1990 200E museoautoprojekti
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Ihan trafin sivuilta löytyy vastaus:karra kirjoitti:
Kuorma-auton kanssa kärryn vetäminen on myös hankalaa; eikös mikä tahansa yhdistelmä, jarrutonkin vaadi jo ison E-kortin? Tästä en ole siis varma ... vai saako jarrutonta kärryä vetää yli kuorma-autolla ABEC-kortin kanssa? Jarrullista ei taida saada vetää ns pikku-E.llä .
Kuorma-autot ja muut ajoneuvot, joiden kokonaismassa ylittää 3500 kg ja joissa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle, ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg, sekä liikennetraktorit niihin kytkettyine hinattavine ajoneuvoineen.
Myös maatalouskäytössä olevien liikennetraktorien kuljettamiseen vaaditaan C-luokan ajo-oikeus.
Ajo-oikeuden saava on täyttänyt 18 vuotta.
C1-luokka
Kuorma-autot ja muut ajoneuvot, joiden kokonaismassa on yli 3500 kg, mutta enintään 7500 kg ja joissa on kuljettajan lisäksi tilaa enintään kahdeksalle henkilölle, sekä ajoneuvoyhdistelmät, joiden vetoauto kuuluu tähän luokkaan ja joissa hinattavan ajoneuvon kokonaismassa on enintään 750 kg.
Esimerkkejä C1E-ajokorttiluokasta
C1E-luokan ajokortti
C1E-luokan ajokortilla saa kuljettaa yhdistelmää jossa:
1. Vetoauton kokonaismassa on enintään 7500 kg
2. Yhdistelmän kokonaismassa enintään 12000 kg
Perävaunun kokonaismassa ei ylitä vetoauton omamassaa.
CE-luokka
Muissa kuin edellä mainituissa tapauksissa ajoneuvoyhdistelmien, joissa vetoauto kuuluu C1- tai C-luokkaan, kuljettamiseen vaaditaan CE-luokan ajokortti.
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Onko kelleen tullu uutta tietoa onnistuisko tää veivaus?
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
-
- Mersumies
- Viestit: 1556
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Skarpa kirjoitti:Kun nuota isoja jenkkimaastureita rekisteröityä kuorma-autoksi että
vältytään autoverolta.Onnistuuko sama GL-mallin kohdalla?
Ei saa kuormaautoksi,suurin sallittu kokonaispaino 3250kg ja pitäisi olla yli 3500kg kokonaispaino (omapaino +kantavuus yli 3500kg kuormaautossa) Näitähän olisi tuotu pilvin pimein jos menis kuormaautoksi,kuten aikoinaan 4-matic meni verovapaaksi pakettiautoksi,ryhtipenkillä ja hinta300000mk ja Veholla 600000mk
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Sitten pitää muistaa kanssa muutama muu vaatimus kuorma-autolle, eli tavara kantavuus pitää olla suurempi kuin henkilökantavuus (68kg per istumapaikka) ja ohjaamon ja tavaratilan välissä pitää olla lujuusluokiteltu ohjaamosuoja.
Kokonaismassaa saa nostettua, mutta helppoa se ei ole ja muistaakseni alle 15% muutoksia ei hyväksytä.
Kokonaismassaa saa nostettua, mutta helppoa se ei ole ja muistaakseni alle 15% muutoksia ei hyväksytä.
S210 290 -97
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
miten niitä sitten on muutama suomessa kuorma-autoksi katsastettunajussilampi kirjoitti:
Ei saa kuormaautoksi
edit: niin ja myyhän vehokin näitä kuorma-autoina nykyään, että on se nyt yksi helvetin omituisuus, jos niitä muka ei saa kuorma-autoksi mutta ehkä se tieto ei vielä ole saavuttanut oulun talousvesialuetta
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Itselleni ainakin tuli tälläinen(lue alenpaa) vastaus veholta kun kysyin tuota kokonais massanmuutos paperia.
Jos tuon muutoksen saa tehtyä niin muusta asiasta homma ei jää kiinni.
Sitä en tiedä sitten saako tuon muutoksen tehtyä jo saksassa,silloinhan homma
onnistuisi.
Unohdin sitten tuon GL:än ja tyydyin ML:ään.
Siihenkin olen ollut enempi kun tyytyväinen.
Tervehdys;
Valitettavasti kyseinen muutos ei ole mahdollinen sillä valmistaja ei hyväksy muutosta. Ainoa MB maasturi joka on hyväksytty N2 luokkaan on G-sarjalainen ja siinäkin auton pitää olla kuorma-auto jo tehtaalta lähtiessään.
Yst trv
***** *********
Mercedes-Benz henkilöautot/passanger cars
Veho Group Oy Ab
Jos tuon muutoksen saa tehtyä niin muusta asiasta homma ei jää kiinni.
Sitä en tiedä sitten saako tuon muutoksen tehtyä jo saksassa,silloinhan homma
onnistuisi.
Unohdin sitten tuon GL:än ja tyydyin ML:ään.
Siihenkin olen ollut enempi kun tyytyväinen.
Tervehdys;
Valitettavasti kyseinen muutos ei ole mahdollinen sillä valmistaja ei hyväksy muutosta. Ainoa MB maasturi joka on hyväksytty N2 luokkaan on G-sarjalainen ja siinäkin auton pitää olla kuorma-auto jo tehtaalta lähtiessään.
Yst trv
***** *********
Mercedes-Benz henkilöautot/passanger cars
Veho Group Oy Ab
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
Itellä vähän samanlaisia kokemuksia. GL:n saa kyllä pakettiautoksi siinä missä muutkin mutta kuorma-autona en oo vielä nähny. Massat ei riitä vaikka 7 paikkanen onki valmiiksi jo vähän painavampi. Omamassa 2505kg. Veho ei oo myyny ku G mallia kuorma-autona...
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
olin taas niin G mallissa, että en tajunnut, että tässä topikissa puhuttiin GL mallista
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Mersumies
- Viestit: 1556
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Saako GL:än rekisteröityä kuorma-autoksi
napa kirjoitti:miten niitä sitten on muutama suomessa kuorma-autoksi katsastettunajussilampi kirjoitti:
Ei saa kuormaautoksi
edit: niin ja myyhän vehokin näitä kuorma-autoina nykyään, että on se nyt yksi helvetin omituisuus, jos niitä muka ei saa kuorma-autoksi mutta ehkä se tieto ei vielä ole saavuttanut oulun talousvesialuetta
Ei näy ainakaan Trafi.fi rekisteri tilastossa yhtään kuormaautoksi rekisteröityä GL, ja jos ois,oiskait niitä jo muutama Oulunkin talousvesialueella,siitä oisin pitänyt huolen. Varmaan sais kuormaautoksi kun tehtaalta tilais panssaroituna,mutta varmaan maksaa enempi kuin verotettu GL.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D