Suodatinjalassahan se.mikaman kirjoitti:Missä tuossa om606:ssa on öljynpaineanturi?
w460 om617 -> om606 Akselien vaihto, tehosetupin mietintää
Re: w460 om617 -> om606
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w460 om617 -> om606
Se öljynpaineanturi on näistä turbo om606:sista jääny tehtaan pöyvälle Öljynsuodattimen jalassa on tulppa mihin passaapi anturi vaik jostain om601-603 mosasta
Re: w460 om617 -> om606
Nyt kun uudelleen luen kysymyksen niin huomaan että siinä ei kysyttykään missä on paikka anturille vaan missä on ite anturi oon joskus miettiny miksei siinä ole sitä anturia vaan pelkkä tasoanturi.antti_k kirjoitti:Se öljynpaineanturi on näistä turbo om606:sista jääny tehtaan pöyvälle Öljynsuodattimen jalassa on tulppa mihin passaapi anturi vaik jostain om601-603 mosasta
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w460 om617 -> om606
kannattaa ainakin joku öljynpaineen mittausvekotin olla siinä kohtaa toiminnassa, kun täräyttelee konetta tulille. mulla oli OM602:sen öljypohjan ja öljypumpun vaihdon jälkeen vaikeuksia saada öljynpaineita nouseen. kun oli ollu öljypohja pois ja uus "kuiva" öljypumppu, niin ei lähtenytkään imeen saman lailla, ku normi öljynvaihdon jälkeen. joutu laittaan koneeseen n13 litraa öljyä, enneku alko paineet nousta. sitten tietty liiat pois.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w460 om617 -> om606
Niin se vaan viikonloppu vierähti ja takas oravanpyörään arkipäiviksi.
Jotain tuli kuitenkin taas rävittyä ja kädet sotkettua.
Tuossa jonkinlainen kuva korvallisista, jotka tehtiin viikko sitte.
Keulaan ritilöitten mallailuja, tämä ajatus kuitenkin kaatu ja paikalle laitettiin alkuperäinen öljynjäähdytin.
Ahtoputket tolle coolerille olis tarkotus vetää noiden korinkorotuspalojen läpi tai siirtää noita koropaloja hiukan. Jos tulee läpi niin täytyy vähän suurentaa
noita paloja.
Lämppärin letkut, kiertovesipumppu ja lämmönsäädin löysivät paikkansa melkein alkuperäisiltä paikoilta.
Ohjaustehostimelle natsas teetetyt letkut ku nyrkki silmään ja primeran ohjaustehostimen nestesäiliö istu ilman ylimääräisiä reikiä.
Loppuun fiilistelykuva. Kyllä tuo 606 istuu kohtuullisen nätisti geemelin pellin alle ja onhan se hivenen eri maailmasta myös ulkonäöllisesti kuin se wanha.
To be continued...
Jotain tuli kuitenkin taas rävittyä ja kädet sotkettua.
Tuossa jonkinlainen kuva korvallisista, jotka tehtiin viikko sitte.
Keulaan ritilöitten mallailuja, tämä ajatus kuitenkin kaatu ja paikalle laitettiin alkuperäinen öljynjäähdytin.
Ahtoputket tolle coolerille olis tarkotus vetää noiden korinkorotuspalojen läpi tai siirtää noita koropaloja hiukan. Jos tulee läpi niin täytyy vähän suurentaa
noita paloja.
Lämppärin letkut, kiertovesipumppu ja lämmönsäädin löysivät paikkansa melkein alkuperäisiltä paikoilta.
Ohjaustehostimelle natsas teetetyt letkut ku nyrkki silmään ja primeran ohjaustehostimen nestesäiliö istu ilman ylimääräisiä reikiä.
Loppuun fiilistelykuva. Kyllä tuo 606 istuu kohtuullisen nätisti geemelin pellin alle ja onhan se hivenen eri maailmasta myös ulkonäöllisesti kuin se wanha.
To be continued...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w460 om617 -> om606
Eikö näissä turbo om606:ssa mitata öljynpainetta mitenkään? Onpa tosi jännä (tyhmä?) juttu.
Kävin kl:stä kysymässä anturia tohon alkuperäiseen koloon ja lähöt oli ~70€ ja päälle tais tulla vielä tiivisteet.
Eli ei kiitos. Eikä tossa G:n mittaristossa ole kuin öljynpainevalo ja jotenki en osaa luottaa siihen.
Tallin pöydällä lojuu ylimääräinen sähkötoiminen anturi+mittari, joten taidan sovitella sen paikalleen.
Ja taas ensisavut siirtyy
Kävin kl:stä kysymässä anturia tohon alkuperäiseen koloon ja lähöt oli ~70€ ja päälle tais tulla vielä tiivisteet.
Eli ei kiitos. Eikä tossa G:n mittaristossa ole kuin öljynpainevalo ja jotenki en osaa luottaa siihen.
Tallin pöydällä lojuu ylimääräinen sähkötoiminen anturi+mittari, joten taidan sovitella sen paikalleen.
Ja taas ensisavut siirtyy
Re: w460 om617 -> om606
Jostakin romukasasta 603:n anturi paikalleen...tai autometeri kaupasta mutta se maksaa tuon 70-100€ antureineen päivineen mutta se näyttääkin sitten oikein.
Ihmiskunta huomasi 1990 luvulla, että autoista ei enää yleensä öljynpaineet katoa ja ne harvat tapaukset kun ne katoavat sattuvat naisille, jotka eivät kuitenkaan reagoi mittariston valoihin muuten kuin sitten kun auto pysähtyy tienlaitaan. "niin joo, taisi siellä joku valo aina joskus vilkahdella"
Mulla on ihan hydrauliikkamittarikin ollut välillä ja nyt taas justiinsa ei ole mitään vaikka ollaan vielä koekäyttömoodissa. Kun ne paineet on sinne kerran tullut ei ne sieltä häviä kuin omaa hölmöyttä, eli ajaa moottorin kuivaksi, mutta sillehän on se toinen valo joka toimii tai sitten ei.
Ihmiskunta huomasi 1990 luvulla, että autoista ei enää yleensä öljynpaineet katoa ja ne harvat tapaukset kun ne katoavat sattuvat naisille, jotka eivät kuitenkaan reagoi mittariston valoihin muuten kuin sitten kun auto pysähtyy tienlaitaan. "niin joo, taisi siellä joku valo aina joskus vilkahdella"
Mulla on ihan hydrauliikkamittarikin ollut välillä ja nyt taas justiinsa ei ole mitään vaikka ollaan vielä koekäyttömoodissa. Kun ne paineet on sinne kerran tullut ei ne sieltä häviä kuin omaa hölmöyttä, eli ajaa moottorin kuivaksi, mutta sillehän on se toinen valo joka toimii tai sitten ei.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w460 om617 -> om606
Onks sulla kuvia, miten tuo öljypohja sijoittuu suhteessa etuakselin murikkaan? onks siinä normi 606 öljypohja?
...lähtee ku purkka tukasta...
Re: w460 om617 -> om606
Tottahan tuo on, ettei ne paineet sieltä helposti karkaa.
Ns. "ensikäynnistyksessä" se mittari vaan on pirun hyvä. Täytyy laittaa tuo sähkömittari.
Ei ole kuvaa tähän hätään laittaa, mutta voin napsia ensviikonloppuna.
Tosin voi olla hankala ottaa altapäin kuvaa hallin lattialla.
Muutaman viikon päästä toivottavasti pääsee jo pakoputkea tekemään nosturille, voin sillon ainaki napsia kuvia.
Ihan alkuperäinen om606 turbon öljypohja eemelistä tuossa on paikallaan.
Tilaa on reilusti akseleille liikkua ylös-alas.
Ns. "ensikäynnistyksessä" se mittari vaan on pirun hyvä. Täytyy laittaa tuo sähkömittari.
Ei ole kuvaa tähän hätään laittaa, mutta voin napsia ensviikonloppuna.
Tosin voi olla hankala ottaa altapäin kuvaa hallin lattialla.
Muutaman viikon päästä toivottavasti pääsee jo pakoputkea tekemään nosturille, voin sillon ainaki napsia kuvia.
Ihan alkuperäinen om606 turbon öljypohja eemelistä tuossa on paikallaan.
Tilaa on reilusti akseleille liikkua ylös-alas.
Re: w460 om617 -> om606
Niin se vain joutu pakon edessä 606 lähtemään käyntiin. Ensisavut otettu ja lämpimäksi käytetty.
Kone kävi tasaisesti ja pelas niinkuin pitääkin.
Ohjaustehostimen pumpusta unohtui tulpata yksi lähtö ( muistaakseni eemelin perän tasonsäätö ) ja sain siittä atffät naamalle.
Kun anto lämpimänä vähän happea myllylle niin räjähti vanha öljyletku halki ja halli tuli pintakäsiteltyä 5w40:llä.
Nooh, tulipa huuhdeltua samalla paskat koneesta ja eiku uudet ölskät sisälle.
Kyllä se vaan anto taas lisämotivaatiota viedä prokkis loppuun. Toivottavasti pääsee vappuajelulle G:llä...
Ps. Video oli tarkoitus ottaa, mutta enpä kuitenkaan ottanu. Ehkä ensviikonloppuna sit.
Kone kävi tasaisesti ja pelas niinkuin pitääkin.
Ohjaustehostimen pumpusta unohtui tulpata yksi lähtö ( muistaakseni eemelin perän tasonsäätö ) ja sain siittä atffät naamalle.
Kun anto lämpimänä vähän happea myllylle niin räjähti vanha öljyletku halki ja halli tuli pintakäsiteltyä 5w40:llä.
Nooh, tulipa huuhdeltua samalla paskat koneesta ja eiku uudet ölskät sisälle.
Kyllä se vaan anto taas lisämotivaatiota viedä prokkis loppuun. Toivottavasti pääsee vappuajelulle G:llä...
Ps. Video oli tarkoitus ottaa, mutta enpä kuitenkaan ottanu. Ehkä ensviikonloppuna sit.
Re: w460 om617 -> om606 | Savut otettu! |
Ei ole unohdettu tätäkään vaikka hetki on viime päivityksestä.
Vaihdevivut on tehty ja sovitettu 5 vaihteinen keppi paikalleen.
Kytkimen letkut ja putket laitettu, ilmattu ja pelaa.
Kaasuvaijeri askarreltu ja pystyy jopa kaasuttelemaan ihan kabiinista.
Käytetty lämpimäksi pari kertaa ja tutkailtu/poistettu neste/öljy vuotoja ympäriinsä. Älkää ostako mätänetin klemmareita, ne on ihan suolesta
Pirssi on nyt siirretty nosturille ja seuraavaksi täytyy askarrella väykyn putkesta sopiva pakoputki. Yllätyksenä tuli että se väykyn putki oli rst
Vielä on jäljellä ylipainekellon askartelu hukkiksen ohjaukseen ja ahtoputket. Polttelis jo päästä ajeleen
Vaihdevivut on tehty ja sovitettu 5 vaihteinen keppi paikalleen.
Kytkimen letkut ja putket laitettu, ilmattu ja pelaa.
Kaasuvaijeri askarreltu ja pystyy jopa kaasuttelemaan ihan kabiinista.
Käytetty lämpimäksi pari kertaa ja tutkailtu/poistettu neste/öljy vuotoja ympäriinsä. Älkää ostako mätänetin klemmareita, ne on ihan suolesta
Pirssi on nyt siirretty nosturille ja seuraavaksi täytyy askarrella väykyn putkesta sopiva pakoputki. Yllätyksenä tuli että se väykyn putki oli rst
Vielä on jäljellä ylipainekellon askartelu hukkiksen ohjaukseen ja ahtoputket. Polttelis jo päästä ajeleen
Re: w460 om617 -> om606 | Savut otettu! |
Syöttöpumpun päältä vuosi löpöä joten vaihdoin kumitiivisteet ja kuparialuslaatat noihin holkkeihin eli "pressure valve holder".
Kustansi hurjat 5 € yhteensä 6 kpl molempia. Jostain kattelin kiristysmomentin noille holkeille 35Nm, korjatkaa jos meni vikaan...
Nyt heräs kysymys tuosta ohjaustehostimen pumpusta. Nimittäin kuumuu koko mokkula naamattoman kuumaksi säiliötä myöten.
Ei ole pyöritetty ilman öljyjä, eikä muutakaan hämärää tehty. Pumppu on siis alkuperäinäinen tuosta om606:sta.
Pakostaki tulee mieleen, että oon sössiny jotenki nuo letkut väärin.
Tossa E:ssä on ollu tietääkseni tasonsäätö perässä, eikö niin? Tuossa pumpussa on kolme "lähtöä". Oletan niiden olevan:
1. Paine tehostimeen
2. Imu säiliöstä
3. Paine tasonsäädölle
En mitenkään erityisesti ottanu selvää noista, ihan mutulla menin ja vissiin metsään?
Mikä tuolla 3. lähdöllä on funktiona?
Mutu epäilys olis joku paineenrajoitusventtiilin kautta takas säiliöön, että se perä pysyy kohillaan eemelissä...
Moottorin korvakkeita on vahvisteltu ja pakoputkea askarreltu. Kaasuvaijeri ei ollu kovin hyvä, täytyy vaihtaa se vielä kertaalleen paksummaksi.
Kustansi hurjat 5 € yhteensä 6 kpl molempia. Jostain kattelin kiristysmomentin noille holkeille 35Nm, korjatkaa jos meni vikaan...
Nyt heräs kysymys tuosta ohjaustehostimen pumpusta. Nimittäin kuumuu koko mokkula naamattoman kuumaksi säiliötä myöten.
Ei ole pyöritetty ilman öljyjä, eikä muutakaan hämärää tehty. Pumppu on siis alkuperäinäinen tuosta om606:sta.
Pakostaki tulee mieleen, että oon sössiny jotenki nuo letkut väärin.
Tossa E:ssä on ollu tietääkseni tasonsäätö perässä, eikö niin? Tuossa pumpussa on kolme "lähtöä". Oletan niiden olevan:
1. Paine tehostimeen
2. Imu säiliöstä
3. Paine tasonsäädölle
En mitenkään erityisesti ottanu selvää noista, ihan mutulla menin ja vissiin metsään?
Mikä tuolla 3. lähdöllä on funktiona?
Mutu epäilys olis joku paineenrajoitusventtiilin kautta takas säiliöön, että se perä pysyy kohillaan eemelissä...
Moottorin korvakkeita on vahvisteltu ja pakoputkea askarreltu. Kaasuvaijeri ei ollu kovin hyvä, täytyy vaihtaa se vielä kertaalleen paksummaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut mikaman, Ke 06.06.2012 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Pitää kai laittaa ölskät kiertämään tuohon toiseenki ohjaustehostimen pumpun lähtöön.
Nyt tuli askarreltua rst mutkista ja eemelin putkesta pakoputki valmiiksi. Tuli vähän erilainen mitä oli suunnitelmissa.
No ei varmaan tuu heti samanlaista vastaan =D
Tuon jälkeen maalasin vielä pöntön mustaksi uudelleen. Aika hankala oli kiertää runkopalkin yläpuolelta tuo putki, mutta ei se pitäs heti lytyssä olla.
Nyt tuli askarreltua rst mutkista ja eemelin putkesta pakoputki valmiiksi. Tuli vähän erilainen mitä oli suunnitelmissa.
No ei varmaan tuu heti samanlaista vastaan =D
Tuon jälkeen maalasin vielä pöntön mustaksi uudelleen. Aika hankala oli kiertää runkopalkin yläpuolelta tuo putki, mutta ei se pitäs heti lytyssä olla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
ajelikko sinä vastaan tolla mersulla söderkullassa? kalkkirannan ristauksesta lähit? musta savu ainaki peitti tienoon. otii itte vihiriällä väykyllä liikenteessä
Menneitä paljon.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: La 29.10.2011 17:42
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Laitahan mikaman kuvaa tai videota valmiista pelistä!
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Komee vehje tulossa
Minkälaisilla välityksillä sulla on perät ? mikä laatikko täs olikaan ? renkaat taitaa olla 33 ? paljonko on kierroksia esim 80-90 vauhdis ja metelii ?
Minkälaisilla välityksillä sulla on perät ? mikä laatikko täs olikaan ? renkaat taitaa olla 33 ? paljonko on kierroksia esim 80-90 vauhdis ja metelii ?
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Tere
En ole ajellut sieläpäin, itseasiassa en ole ajellut ollenkaan vaan G nököttää vielä(kin) nosturilla.
Laitan videota kun saadaan purkki läjään. Autosta puuttuu vielä ahtoputket ja tuo tandem-pumppu pitäisi vaihtaa tavalliseen.
Ahtoputket viivästyi kun vaihdoin välijäähdyttimen mallia, että sopii paremmpin maskin taakse piiloon.
Renkaat on 35" ja otteessa. Perän välitys pitäisi olla 4.86 ja w124 300D 5v manuaali vaihdelaatikkona.
En muista onko tuossa vaihdelaatikossa 5. välitys mikä, mutta oletan sen olevan ainakin suora.
Eikös se pitäisi olla reilu 100 km/h @3000 rpm.
Rengasmelu on silloin jo aikamoinen
En ole ajellut sieläpäin, itseasiassa en ole ajellut ollenkaan vaan G nököttää vielä(kin) nosturilla.
Laitan videota kun saadaan purkki läjään. Autosta puuttuu vielä ahtoputket ja tuo tandem-pumppu pitäisi vaihtaa tavalliseen.
Ahtoputket viivästyi kun vaihdoin välijäähdyttimen mallia, että sopii paremmpin maskin taakse piiloon.
Renkaat on 35" ja otteessa. Perän välitys pitäisi olla 4.86 ja w124 300D 5v manuaali vaihdelaatikkona.
En muista onko tuossa vaihdelaatikossa 5. välitys mikä, mutta oletan sen olevan ainakin suora.
Eikös se pitäisi olla reilu 100 km/h @3000 rpm.
Rengasmelu on silloin jo aikamoinen
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Käykö tuohon tandempumpun tilalle bolt-on "tavallinen" pumppu, jossa ei tuota tasonsäätöä ole?
Sedan-malleissa on vissiin tuommonen tavallinen?
Sellainen voisi olla parempi ratkaisu, kuin että kuumentaa turhaan öljyjä kierrättämällä niitä tasonsäädön lähdön kautta säiliöön.
Jos jollain pyörii sellanen nurkissa, voin ostaa sen pois tai vaihtaa tuohon tandempumppuun.
Sedan-malleissa on vissiin tuommonen tavallinen?
Sellainen voisi olla parempi ratkaisu, kuin että kuumentaa turhaan öljyjä kierrättämällä niitä tasonsäädön lähdön kautta säiliöön.
Jos jollain pyörii sellanen nurkissa, voin ostaa sen pois tai vaihtaa tuohon tandempumppuun.
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Pumppu löytyi ja hyvällä säkällä viikonloppuna pääsee asentamaan paikoilleen.
Seuraava juttu ois tuo hehkureleen vaihto ns. pikahehkuun. Ei nuo hehkutulpat näytä kestävän -80 luvun ikuisuushehkua
Onko eemelistä helppo ottaa tuo hehkurele irti ja istuttaa vanhan tilalle, vai tarviiko se jotain hienompaa elektroniikkaa?
Jos jollain ois heittää w210 hehkun sähkökaaviota niin olisin kiitollinen...
Vai saako näihin om606 moottoreihin ns. vanhanmallin hehkutulppia pikahehkujen tilalle?
Seuraava juttu ois tuo hehkureleen vaihto ns. pikahehkuun. Ei nuo hehkutulpat näytä kestävän -80 luvun ikuisuushehkua
Onko eemelistä helppo ottaa tuo hehkurele irti ja istuttaa vanhan tilalle, vai tarviiko se jotain hienompaa elektroniikkaa?
Jos jollain ois heittää w210 hehkun sähkökaaviota niin olisin kiitollinen...
Vai saako näihin om606 moottoreihin ns. vanhanmallin hehkutulppia pikahehkujen tilalle?
- AimoHarppaus
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 30.10.2004 19:37
- Viesti:
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
w210 om606 orrkis hehkurelettä aikamme pyöriteltiin ja kokeiltiin, ei saatu pelaamaan järkevästi, en muista mikä siinä oli kompastuskivenä. Eikös sulla siinä vanhan mallin hehkureleessä ole paikka mihin syötettään jännite kun startataan, tällöin hehkutus loppuu. Tunteella hehkutus hetkenaikaa ja starttaus, eikä ikuisuuden odotusta.mikaman kirjoitti: Seuraava juttu ois tuo hehkureleen vaihto ns. pikahehkuun. Ei nuo hehkutulpat näytä kestävän -80 luvun ikuisuushehkua
Onko eemelistä helppo ottaa tuo hehkurele irti ja istuttaa vanhan tilalle, vai tarviiko se jotain hienompaa elektroniikkaa?
Jos jollain ois heittää w210 hehkun sähkökaaviota niin olisin kiitollinen...
Vai saako näihin om606 moottoreihin ns. vanhanmallin hehkutulppia pikahehkujen tilalle?
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
hirveen alhaalla näyttäis kone olevan?
minkälaiseen käyttöön oot rakentamassa?
onko sulla vielä "sähköpumppu" ja "sähkölaatikko" kaupan
minkälaiseen käyttöön oot rakentamassa?
onko sulla vielä "sähköpumppu" ja "sähkölaatikko" kaupan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Omaan OM605 koneeseen tulee se orkkis hipohipo pikarele, ruskee maihin ja punavlakeaan virtaa niin johan hehkuttaa. Sen teen vaan napilla kojetauluun, niin oli edellisessäkin moottorissa, en vaan jotenkin luota noihin automaattihehkuihin. "-3Sek hehkua ja hyvin pärähtää käyntiin.
PS, ois ylimääräissneä tuo öljynpaineanturi kyseiseen koneeseen. jos et ole jo asentanu tuota yleismallia
PS, ois ylimääräissneä tuo öljynpaineanturi kyseiseen koneeseen. jos et ole jo asentanu tuota yleismallia
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Hei.
Oletko tuota jäähdytintä mikä näkyy yhdessä kuvassa keulalla laittamassa moottoriöljylle?
Miten meinasit putket tehdä? kun itselläkin saman kaltaiset touhut käynnissä. Mietin vaan että minkähänlaisia paineita tuolla öljyn jäähdytys piirissä kulkee?
Oletko tuota jäähdytintä mikä näkyy yhdessä kuvassa keulalla laittamassa moottoriöljylle?
Miten meinasit putket tehdä? kun itselläkin saman kaltaiset touhut käynnissä. Mietin vaan että minkähänlaisia paineita tuolla öljyn jäähdytys piirissä kulkee?
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Miten nuo renkaat on saatu otteeseen? Itellä Geessä alla 33x12.5x15" ja konttorilla inssi sano jotta trafista täytyy anoa lupaa renkaille, eli ei saanut suoraan muutoskatsastettua.mikaman kirjoitti:Renkaat on 35" ja otteessa.
Mielenkintoinen projekti!
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
eikös tuo ole Geen vakiokoko tuo 33/12,5, täh ?
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Mulla ainakin lukee otteessa 205-16"eero1989 kirjoitti:eikös tuo ole Geen vakiokoko tuo 33/12,5, täh ?
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
en tiedä niin joskus jostain ohjekirjasta sitä sillon tavasin,, ja niin sen G:n omistajakin meinas,, mitä keväällä kävin koe-ajamassa,, että kyllä ne ihan orkkis kokoa on(ja niin oli leimasetäkin todennut)
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Pekkoveen kanssa olikin juuri juttua puhelimessa tuosta rengasasiasta(kin)...eero1989 kirjoitti:en tiedä niin joskus jostain ohjekirjasta sitä sillon tavasin,, ja niin sen G:n omistajakin meinas,, mitä keväällä kävin koe-ajamassa,, että kyllä ne ihan orkkis kokoa on(ja niin oli leimasetäkin todennut)
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Tere!
Työreissujen takia prokkis ollut vähän jäissä, mutta eiköhän tämä pikkuhiljaa saada viimeisteltyä...
Tästä tulee "kesäauto", käyttö on sora/metsäteitä kalalle ja mettälle. Rankemmasta offroadista en ole kovin kiinnostunut.
Kyllä tuo loota ja pumppu on ihan ylimääräisenä hallin perukoilla. Voin myydä jos joku kokee tarvitsevansa, myös perä vetarit jne. on myynnissä.
Anturia en tarvi ainakaan vielä, mutta pidän mielessä.
Työreissujen takia prokkis ollut vähän jäissä, mutta eiköhän tämä pikkuhiljaa saada viimeisteltyä...
Missä mielessä alhaalla? Kardaanit on yritetty laittaa mahdollisimman suoraan ja joka puolella on tilaa.frommi kirjoitti:hirveen alhaalla näyttäis kone olevan?
minkälaiseen käyttöön oot rakentamassa?
onko sulla vielä "sähköpumppu" ja "sähkölaatikko" kaupan
Tästä tulee "kesäauto", käyttö on sora/metsäteitä kalalle ja mettälle. Rankemmasta offroadista en ole kovin kiinnostunut.
Kyllä tuo loota ja pumppu on ihan ylimääräisenä hallin perukoilla. Voin myydä jos joku kokee tarvitsevansa, myös perä vetarit jne. on myynnissä.
Juu olenkin seurannut tota sun prokkista Offipalstalla ja täällä. Taitaa tulla tähänkin väliaikaisesti nappihehku, alkaa tältä erää motivaatio hiipumaan.Bryggi kirjoitti:Omaan OM605 koneeseen tulee se orkkis hipohipo pikarele, ruskee maihin ja punavlakeaan virtaa niin johan hehkuttaa. Sen teen vaan napilla kojetauluun, niin oli edellisessäkin moottorissa, en vaan jotenkin luota noihin automaattihehkuihin. "-3Sek hehkua ja hyvin pärähtää käyntiin.
PS, ois ylimääräissneä tuo öljynpaineanturi kyseiseen koneeseen. jos et ole jo asentanu tuota yleismallia
Anturia en tarvi ainakaan vielä, mutta pidän mielessä.
Moottoriöljylle tuli alkuperäinen om617:n öljynjäähdytin, letkut tuli normi hydrauliikkaletkusta omien mittojen mukaan. Eiköhän tuola paine ole 0-3bar keskimäärin.Rötkö kirjoitti:Hei.
Oletko tuota jäähdytintä mikä näkyy yhdessä kuvassa keulalla laittamassa moottoriöljylle?
Miten meinasit putket tehdä? kun itselläkin saman kaltaiset touhut käynnissä. Mietin vaan että minkähänlaisia paineita tuolla öljyn jäähdytys piirissä kulkee?
Tosiaan piti tuo poikkeuslupa anoa Trafilta, että sai muutoskatsastettua. Vähän v.mäinen homma, mutta onneksi lupa heltis.eseestie kirjoitti:Miten nuo renkaat on saatu otteeseen? Itellä Geessä alla 33x12.5x15" ja konttorilla inssi sano jotta trafista täytyy anoa lupaa renkaille, eli ei saanut suoraan muutoskatsastettua.mikaman kirjoitti:Renkaat on 35" ja otteessa.
Mielenkintoinen projekti!
Re: w460 om617 -> om606 | Pakoputki askarreltu |
Ohan siellä enemmän kuin 3 baaria painetta isommilla kierroksilla. Tuo 3 baaria on yleensä jo siinä 1000 kierroksen kohalla ellei jo aiemmin ei siellä kuitenkaan kymmeniä baareja ole että ihan yksnumeroisissa luvuissa pysytään.mikaman kirjoitti:Moottoriöljylle tuli alkuperäinen om617:n öljynjäähdytin, letkut tuli normi hydrauliikkaletkusta omien mittojen mukaan. Eiköhän tuola paine ole 0-3bar keskimäärin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103