lumessa eteneminen
lumessa eteneminen
W211 on jäänyt kiinni jo kolmesti tänä talvena ylämäkeen, jossa hieman auraamatonta lunta. Kysymys eteneekö ko malli paremmin ESP päällä vai poiskytkettynä ? Meneekö traction controll pois kun kytkee ESP:n pois päältä ? Jonkunlainen tuntuma olisi, että etenee paremmin jos ESP on pois päältä, niin ei meno hyydy väännön puutteeseen. Entä dyno moodi, jossa ei ole mitään avustuksia ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: lumessa eteneminen
Pari hiekka säkkiä takakonttiin niin helpottaa ja sora on lähellä eikä ole jäässä.K-raudasta vaikka.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: lumessa eteneminen
W203 ei ainakaan mene luistonesto pois vaikka ESP:n off nappulaa painaa. Etenee minusta monesti paremmin sen pois päältä ja ilmeisesti sitä varten juuri olemassa. Dynomoodissa luistonesto menee pois päältä ja ESP on myös kokonaan pois. ESP off tilassahan rajuimissa luistoissa puuttuu kuitenkin peliin.kttopar kirjoitti:W211 on jäänyt kiinni jo kolmesti tänä talvena ylämäkeen, jossa hieman auraamatonta lunta. Kysymys eteneekö ko malli paremmin ESP päällä vai poiskytkettynä ? Meneekö traction controll pois kun kytkee ESP:n pois päältä ? Jonkunlainen tuntuma olisi, että etenee paremmin jos ESP on pois päältä, niin ei meno hyydy väännön puutteeseen. Entä dyno moodi, jossa ei ole mitään avustuksia ?
c203 180K -05
Re: lumessa eteneminen
Minä sain tarpeekseni Mersun hankiominaisuuksista ja laitoin talviautoksi Mitsubishi Pajeron, ajelen sitten Mersulla kun on sulaamaata renkaitten alla. Mersulla jäi kiinni liikennevaloihin keskellä kaupunkia talviaikaan jos oli hiemankin vastaista liikkeelle lähtiessä.
Ja ne jotka ehdottaa hankkimaan kunnon talvirenkaat niin voi sanoa mitkä ne sitten pitäisi olla jos ei uudet Nokian renkaat nastoilla jotka oli alla pulmatilanteissa.
Ja ne jotka ehdottaa hankkimaan kunnon talvirenkaat niin voi sanoa mitkä ne sitten pitäisi olla jos ei uudet Nokian renkaat nastoilla jotka oli alla pulmatilanteissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: lumessa eteneminen
Ei voinut moittia mersua liukkaalla tahi lumessa. Ei mitään hiekkaa mukana, normaalit nastarenkaat alla ja hyvin pääsi. Mailla kun liikkui oli joskus isoakin kinosta, vauhtia vaan ja siitä läpi. Paremmin meni kuin nykyinen avensis millä liikun.
Re: lumessa eteneminen
kyllä mersu saattaa vaihtua HONDA CRV:hen, jos hyvitys on siedettävä. Eilen tarjosivat 11000 €, -03, w211, 270 cdi, ajettu 277 tkm.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: lumessa eteneminen
En ehdota kunnon talvirenkaita vaan täysvetoista mersua (eikös se Pajerokin raavi kaikista kulmista? Ihan turha verrata vajaavetoa ja täysvetoa etenemisominaisuuksista puhuttaessa)sompio kirjoitti:Minä sain tarpeekseni Mersun hankiominaisuuksista ja laitoin talviautoksi Mitsubishi Pajeron, ajelen sitten Mersulla kun on sulaamaata renkaitten alla. Mersulla jäi kiinni liikennevaloihin keskellä kaupunkia talviaikaan jos oli hiemankin vastaista liikkeelle lähtiessä.
Ja ne jotka ehdottaa hankkimaan kunnon talvirenkaat niin voi sanoa mitkä ne sitten pitäisi olla jos ei uudet Nokian renkaat nastoilla jotka oli alla pulmatilanteissa.
e: tokihan siina Pajerossa on isompi maavara, joten umpihangessa se etenee kyllä paremmin.
Re: lumessa eteneminen
Harkinnassa olikin 4-matic mutta pikkaisen selaillessani eri foorumeita ja jututtaessani tuttuja Mersumiehiä tulin toisiin ajatuksiin.
Kyllä minä lujasti luotan näihin vanhempiin Mersu tuotteisiin kun niistä on kokemusta. Lujia kuin pirut, mutta tämä uusi sukupolvi ei oikein hekumaa herätä. Voi olla että jahka aika näistä W124:sista jättä niin joutuu vaihtamaan merkkiä, niin kauan kuin jostain saa suht'koht ehjän lankun pysyn vielä merkissä. Yritän pitää tuota 230 TE Mersuani liikkuvassa kunnossa ja luovun vasta kun katto alkaa vuotamaan.
Kyllä minä lujasti luotan näihin vanhempiin Mersu tuotteisiin kun niistä on kokemusta. Lujia kuin pirut, mutta tämä uusi sukupolvi ei oikein hekumaa herätä. Voi olla että jahka aika näistä W124:sista jättä niin joutuu vaihtamaan merkkiä, niin kauan kuin jostain saa suht'koht ehjän lankun pysyn vielä merkissä. Yritän pitää tuota 230 TE Mersuani liikkuvassa kunnossa ja luovun vasta kun katto alkaa vuotamaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: lumessa eteneminen
No vastapainoksi jos diesel pajero niin kansi halkeamisia,etupään osat heppoisia kun ajossa löystyy,vaihdelaatikot ei kestä ja ruostuu herkästi.
Kalliit osat ,jälleen myynti arvo huono.
Kalliit osat ,jälleen myynti arvo huono.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: lumessa eteneminen
Tiedä sitten kannattaako 1-2 kuukautta varten hankkia nelivetoista autoa jonka polttoaineenkulutus on helposti 1-2l/100km suurempi, joka tarkoittaa jo useampaa satasta vuodessa näillä polttoainehinnoilla vaikkei paljoa ajaisikaan. Eri asia tietysti jos harrastusten tai työntakia sitten tarvitsee jatkuvasti nelikkoa. Muuten tulee kyllä kalliita talvikilometrejä.
Pakko vielä loppuun näpäyttää että minusta kannattaisi tehdä alustaremontti mersuun jos tuntuu että Pajero tai CR-V alkaa maantie ja kaupunkiajossa tuntumaan paremmilta
Pakko vielä loppuun näpäyttää että minusta kannattaisi tehdä alustaremontti mersuun jos tuntuu että Pajero tai CR-V alkaa maantie ja kaupunkiajossa tuntumaan paremmilta
c203 180K -05
- turpomersu
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
- Paikkakunta: Espoo
Re: lumessa eteneminen
Tähän on aivan pakko kommentoida. Mökkitien alkupätkällä on poistullessa oikein kunnon ylämäki. Pituuttakin reippaasti 50 metriä ja vauhtia saa huonosti. Testasin Biltemasta hankittuja lumiketjuja. Asennus takapyöriin vei ensikertalaiselta puolisen tuntia. Lunta tiellä parikymmentä senttiä. Pysähdys jyrkkään ylämäkeen ja eiku uudelleen liikkeelle. Uskomaton etenemiskyky ketjuilla. Meni kuin juna! Halpa neliveto. Ketjut maksoi 20 €.
Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
W210 E 290 TD
Re: lumessa eteneminen
Saattaa vaan yleisellä tiellä saada sakot ketjuilla ajamisesta ja mammat nauraa kaupungista ,että maalta on kaupunkiin lähretty.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: lumessa eteneminen
Tuolla kalustolistalla taitaa olla ihan selvästi että kysymyksessä on V6 3.0 Bensa Pajero ja automaattilaatikolla sekä SuperSelect jakolaatikolla. Tämä siis atlakselle. Joel S:lle tiedoksi etten ole missään vaiheessa kyseenalaistanut M-B:n maantie-tai kaupunkiajo-ominaisuuksia. Niiden osalta ei noissa perheen Mersuissa ole ollut moittimista vaan talvi- ja liukkaankelin ominaisuuksista. Olen ajanut vuodesta 1969 alkaen Mersuilla ja kyyti on ollut nautittavaa paitsi vaikeissa olosuhteissa eteneminen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: lumessa eteneminen
s124 ASD perällä, viimetalvena kokeilin etenemiskykyä ajamalla läheisen kahden pellon välissä olevaa tietä ~500m pätkä ja loppumatkasta ~13% nousulla oleva mäki, pellolta oli tuullu paikoittain 50cm lunta, vauhtia ~40km/h. Koko matkan palo varotuskolmio taulussa vaan niin se vaan möyri koko matkan ongelmitta läpi. näkyvyys oli välillä nolla ku posautti vauhdilla puuterilumidyyniin ja tuulilasi aivan valkeana, puskuri auras koko matkan ?
Viimeksi muokannut johani, Ke 15.02.2012 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: lumessa eteneminen
E-mersulla jäin monasti viime talvena kiinni, alla oli uudet kumit. Continentalit 225. Sitten tulin järkiini ja hankin 205 nastoilla, ja kyljissä komeilee Nokian. Sen jälkeen ei E ole jäänyt kiinni, jos ei mahasta ole kiinni niin menee. Kyllähän se kolmio vilkuttaa kun automatiikka hoitaa oma osaansa.
Re: lumessa eteneminen
Sitkeästi tuli väykky tänäänkin tuon meidän jyrkän kotimäen ylös vaikka 30cm oli lunta, alla paskat renkaat (ts. iäkkäät) millä pitäis kitkuttaa vielä tämä talvi ja alusta mallia lana eikä tuohon mäkeen saa edes vauhtia
On se ESP vaan hieno keksintö ja toimintaa ei voi edes verrata muiden sutimisenestoihin kuten vaikka tuohon V70 tai C5 minkä kanssa rengas kerkeää sutaista kierroksen ennen ku tapahtuu mitään. Volvollakin on tehnyt tuo mäki tiukkaa kun tuo D5 sutaisee niin pirun herkästi ja sitte vielä tuo alkeellinen DTSC vai mikä se oli mutta C5 tulee tuon mäen aina ja miten päin vaan.
Ainoat kerrat ku tuolla väykyllä on nyt useampana talvena jäänny kiinni on johtunu siintä kun on alustan takia jäänny pohjasta kiinni pakkaantuneeseen lumeen kun tulee upottavat suojakelit mutta muuten ei pienintäkään ongelmaa.
On se ESP vaan hieno keksintö ja toimintaa ei voi edes verrata muiden sutimisenestoihin kuten vaikka tuohon V70 tai C5 minkä kanssa rengas kerkeää sutaista kierroksen ennen ku tapahtuu mitään. Volvollakin on tehnyt tuo mäki tiukkaa kun tuo D5 sutaisee niin pirun herkästi ja sitte vielä tuo alkeellinen DTSC vai mikä se oli mutta C5 tulee tuon mäen aina ja miten päin vaan.
Ainoat kerrat ku tuolla väykyllä on nyt useampana talvena jäänny kiinni on johtunu siintä kun on alustan takia jäänny pohjasta kiinni pakkaantuneeseen lumeen kun tulee upottavat suojakelit mutta muuten ei pienintäkään ongelmaa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: lumessa eteneminen
Työkseen kun kolaa eteläsuomen latuja takavetomerssuilla niin kyllähän sitä oppii pitämään vetävissä pyörissä pintaa...muuten kyllä minusta tuntuu että tämä 212 koppa on kuin lossia ajais ilman vaijereita sivutuulessa = paska talvella! 211 farmari oli oikein hyvä ja tuo 203 kauppakassi ei hätkähdä missään kelissä ! 124 koppasessa kuljettaja ei edes huomaa että ois liukasta tai paljon lunta! Jotenkin vaan tuntuu että vanhat hyvät oli umpihangessakin parempia kuin nää uudet, mää mittään tiliä , mut oon mä näille ajellu
E 200 CDI BE TA BP -12
W204 200cdi -09
W204 200cdi -09
Re: lumessa eteneminen
Ei kai tuossa ole liioteltu jossain kohtaa? Mun mielestä 30cm lunta on tosi paljon. Saatikka et pitäis nousta jyrkkä mäki takavetoautolla ilman vauhtia paskoilla renkailla.sonikki kirjoitti:Sitkeästi tuli väykky tänäänkin tuon meidän jyrkän kotimäen ylös vaikka 30cm oli lunta, alla paskat renkaat (ts. iäkkäät) millä pitäis kitkuttaa vielä tämä talvi ja alusta mallia lana eikä tuohon mäkeen saa edes vauhtia
Tai sitten ihmeiden aika ei ole ohi...
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: lumessa eteneminen
En tiiä missä Sonikki asuu, mutta meillä ei ole vielä koko talvena tullut kuin tuo n. 30cm lunta. Kerralla on tullut enimmillään n. 10 cm. (Voihan se olla, että lumitöitä ei ole tehty, eikä siitä ole kukaan vielä ajanutkaan kertaakaan - silti kallistuisin minäkin enemmän tuonne liioittelun suuntaan)aziz kirjoitti:Ei kai tuossa ole liioteltu jossain kohtaa? Mun mielestä 30cm lunta on tosi paljon. Saatikka et pitäis nousta jyrkkä mäki takavetoautolla ilman vauhtia paskoilla renkailla.sonikki kirjoitti:Sitkeästi tuli väykky tänäänkin tuon meidän jyrkän kotimäen ylös vaikka 30cm oli lunta, alla paskat renkaat (ts. iäkkäät) millä pitäis kitkuttaa vielä tämä talvi ja alusta mallia lana eikä tuohon mäkeen saa edes vauhtia
Tai sitten ihmeiden aika ei ole ohi...
Re: lumessa eteneminen
joo saa jo ml:lläkin tehä jo töitä tuommosessa 30cm syvässä lumessa. 50-60cm alkaa oleen jo maximi missä vielä etenee korkeimmalla alustan asetuksella. oikein pahasti kun pääsee kiilaantuun/kasaantuun pohjan alle lumi, niin sitten kaikki neljä pyörää ilmassa. kokemusta on! meni tunti että sai tunkin ja lautojen avulla liikelle taas.aziz kirjoitti:Ei kai tuossa ole liioteltu jossain kohtaa? Mun mielestä 30cm lunta on tosi paljon. Saatikka et pitäis nousta jyrkkä mäki takavetoautolla ilman vauhtia paskoilla renkailla.sonikki kirjoitti:Sitkeästi tuli väykky tänäänkin tuon meidän jyrkän kotimäen ylös vaikka 30cm oli lunta, alla paskat renkaat (ts. iäkkäät) millä pitäis kitkuttaa vielä tämä talvi ja alusta mallia lana eikä tuohon mäkeen saa edes vauhtia
Tai sitten ihmeiden aika ei ole ohi...
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Re: lumessa eteneminen
No joo oli tuo 30cm ehkä kieltämättä liioittelua nyt kun on tässä istuu mitta kädessä mutta oli sitä lunta 20cm vähintään, satanutta määrä en tiedä mutta aina kun tuuli puhalta sopivasti tuohon meidän tiellä nii siihen kertyy helposti jopa 50cm kinos Meillähän ei sellaista hienotta nähdä kuin aura-auto mutta ei tuon kanssa ole ollu puuterilumessa ikinä mitään ongelmia etenemisen kanssa, ainoastaa tuossa upottavassa sohkassa niin kuin mainitsin. Jos ei tuolla pääsisi liikkumaan niin en mä nyt sentäs ihan niin idiootti ole että mä ajaisin tuolla ollenkaa talvisin siinä tapauksessa kun mikään pakko ei ole
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: lumessa eteneminen
Haha!
Itellä kakkosnelonen automaatilla ja se on kyllä toivottoman surkea kulkee lumessa!
Tänään jäin parkkipaikalla kiinni (tasasella) puolituntia siinä kirvattua ja revittyä sain sen sitte vihdoin irti.
Itellä kakkosnelonen automaatilla ja se on kyllä toivottoman surkea kulkee lumessa!
Tänään jäin parkkipaikalla kiinni (tasasella) puolituntia siinä kirvattua ja revittyä sain sen sitte vihdoin irti.
Re: lumessa eteneminen
Viime tavena vetelin hiacen kanssa kitkat alla.. Eikä kertaakaan kiinni.. Muija kyllä kiros kun ei lankussa tota lukkoa ollu, niin meni vähän enemmän aikaa jos ylämäestä lähti..
Nyt hommasin emännälle 740:sen volvon jossa on lukko..
Nyt hommasin emännälle 740:sen volvon jossa on lukko..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: lumessa eteneminen
Kyllä E 211 on hyvin kulkenut lumessakin,ei hirveästi moitittavaa.Myös alkeellinen möhkö on hyvin liikkunut talvikelissä,alla uudet good year renkaat.Tositilanteissa kun kytkee luistoneston pois päältä,niin aina on päästy eteenpäin.Joskus jäin w124 nelimaticilla kumman helposti kiinni,mutta alla oli tosi huonot kitkarenkaat.
Tähti näyttäköön tien.
Re: lumessa eteneminen
Tutulta kuulostaa. Itelle on käyny pari kertaa sama vaikka ei oo kunnolla ollu ees lunta. Sitten kun vielä sen virheen tekee että painaa yhtään kaasua ennenkun on turvallisesti liikkeelläiluke kirjoitti:Haha!
Itellä kakkosnelonen automaatilla ja se on kyllä toivottoman surkea kulkee lumessa!
Tänään jäin parkkipaikalla kiinni (tasasella) puolituntia siinä kirvattua ja revittyä sain sen sitte vihdoin irti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: lumessa eteneminen
"Tutulta kuulostaa. Itelle on käyny pari kertaa sama vaikka ei oo kunnolla ollu ees lunta. Sitten kun vielä sen virheen tekee että painaa yhtään kaasua ennenkun on turvallisesti liikkeellä"
Totta!
Totta!
Re: lumessa eteneminen
Jos on lunta jonkun verran niin paras sutimisen esto on sellainen joka antaa sutia mutta käyttää sähkölukkoa. Kaasulla sutien kun pitää vauhtia irtolumella niin se irtolumi lentää alta pois ja alta löytyy pitävämpää. Jos siinä kohti alkaa luistonesto rajoittelemaan niin siihen jäätiin...
Noissa sähkölukkovempaimissa pitäisi olla sellainen namiska josta saisi luistoneston pois, mutta sähkölukon päälle. Silloin se etenisi kaikista parhaiten lumella. Sama kai se mikä pulkka on alla, lukon toimintahan siinä ratkaisee. Vai toimiiko sähkölukko silloin kun kytkee luistoneston pois?
Noissa sähkölukkovempaimissa pitäisi olla sellainen namiska josta saisi luistoneston pois, mutta sähkölukon päälle. Silloin se etenisi kaikista parhaiten lumella. Sama kai se mikä pulkka on alla, lukon toimintahan siinä ratkaisee. Vai toimiiko sähkölukko silloin kun kytkee luistoneston pois?
Re: lumessa eteneminen
Lukkoperä auttaa kyllä kummasti huonolla kelillä etenemistä. Meno tyssää usein siihen että toinen pyörä jää sutimaan ja siihen sitten jäätiin. Voimahan välittyy tasauspyörästön takia helpointa tietä maahan ja liukkaammalla pinnalla tai kevyemmällä kuormalla oleva rengas sutii ja toinen ei pyöri ollenkaan. Tietäähän sen että ei sillon mihinkään liikuta. Mahtaakohan uuemmissa mersuissa olla koko lukkoa tai onko viimesissä w124 mitään sutimisenestoja tai luistonestoja?Kone kirjoitti:Jos on lunta jonkun verran niin paras sutimisen esto on sellainen joka antaa sutia mutta käyttää sähkölukkoa. Kaasulla sutien kun pitää vauhtia irtolumella niin se irtolumi lentää alta pois ja alta löytyy pitävämpää. Jos siinä kohti alkaa luistonesto rajoittelemaan niin siihen jäätiin...
Noissa sähkölukkovempaimissa pitäisi olla sellainen namiska josta saisi luistoneston pois, mutta sähkölukon päälle. Silloin se etenisi kaikista parhaiten lumella. Sama kai se mikä pulkka on alla, lukon toimintahan siinä ratkaisee. Vai toimiiko sähkölukko silloin kun kytkee luistoneston pois?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: lumessa eteneminen
Mun tietääkseni ei ole lukkoja enää uusimmissa missään, paitsi ne sähkölukot. Eikä nekään ole mitään oikeita lukkoja vaan nopeammin pyörivää pyörää jarrutetaan.Siekkinen kirjoitti:Mahtaakohan uuemmissa mersuissa olla koko lukkoa
Re: lumessa eteneminen
kyllä noissa ML w164 ja w166 maastureissa joissa on off road paketti, niin on ihan oikeat sähköllä toimivat lukot.Kone kirjoitti:Mun tietääkseni ei ole lukkoja enää uusimmissa missään, paitsi ne sähkölukot. Eikä nekään ole mitään oikeita lukkoja vaan nopeammin pyörivää pyörää jarrutetaan.Siekkinen kirjoitti:Mahtaakohan uuemmissa mersuissa olla koko lukkoa
jos ei off pakettia niin silloin jarutetaan vain sutivaa pyörää jarrulla.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011