124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
mahtaako mersu vielä pelittää jos ampuuvat atomipommilla?
elikkä jos minä & selviämme hienosti paineaalloita yms. mutta mites tuo elektromagneettinen pulssi. loppuuko meno meseltä ja joutuuko meikä sotkemaan polkupyörällä?
jos tarvii kriisivalmiutta nostaa, niin pitääkö päivittää vanhempaan kalustoon mt 124 Dee:)
elikkä jos minä & selviämme hienosti paineaalloita yms. mutta mites tuo elektromagneettinen pulssi. loppuuko meno meseltä ja joutuuko meikä sotkemaan polkupyörällä?
jos tarvii kriisivalmiutta nostaa, niin pitääkö päivittää vanhempaan kalustoon mt 124 Dee:)
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Ydinlataus ihan lähellä tuhoaa eletroniikan mutta ei oo sullakaan enää henkeä.Tossa oli myös puhetta auringon purkauksista mutta ei sekään riko kuulemma mitään eli ei hätää.
Traktorit kyllä vanhemmat pelaa,ei hätää.
Traktorit kyllä vanhemmat pelaa,ei hätää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
ei ei.
siitä ole kyse onko mulla puhtia vaiko ei. vaan toimiiko merssu.
startin solenoidi, onko tuo mykkä siitä pulssista? tuon enempää elektroniikkaa ei tainnu olla 250deessä?
siitä ole kyse onko mulla puhtia vaiko ei. vaan toimiiko merssu.
startin solenoidi, onko tuo mykkä siitä pulssista? tuon enempää elektroniikkaa ei tainnu olla 250deessä?
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Startin solenoidissa ei ole eletroniikkaa,eli toimii se mutta akun varauksesta en tiedä.Laturikin taitaa mennä diodien osalta rikki ja säätäjän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Kylläpäkyllä. Hitto kun pääsis tuommoseen elämäntilanteeseen, että suurin ongelma olisi vanhan dieselmersun kestävyys ydinpommin vieressä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
21.12.2012 mielessä? Ei hätää, korkeintaan laturi taitaa mennä heikolle hapelle. 124 jatkaa vielä matkaa, mutta 211 jää pihaan.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Naurattamaan rupesi kun kaikki vakavalla ilmeellä ja vastauksilla vastailee moiseen kyselyyn
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Mitäs helvettiä. Luin tätä ketjua niin kone otti ja kaatus. Elvyttyään tuli jotain että recovered from serious error! Ei ole kyl aikaisemmin tätä tehnyt.
Taitaa tässä topicissa laueta toi EMP .
Taitaa tässä topicissa laueta toi EMP .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Ei vanhalle autolle tapahdu käytännössä juuri mitään koska siltä voidaan suojautua Faradayn häkillä ja auto on erinomainen faradayn häkki itsessään. Mutta ei täydellinen sellainen joten modernien autojen piisirut ja esim. diodit ja kondensaattorit voi kyrvähtää. Mikä on sen epätodennäköisempää mitä vanhempi laite.
Yhdysvalloillahan on EMP suojattuja autoja varastossaan, siis ne vanhat kaasari chevy pickupit on siellä odottamassa vain sitä päivää kun mikään ei toimi.
Asiaa nääs mietin tuossa 2 viikkoa sitten
Yhdysvalloillahan on EMP suojattuja autoja varastossaan, siis ne vanhat kaasari chevy pickupit on siellä odottamassa vain sitä päivää kun mikään ei toimi.
Asiaa nääs mietin tuossa 2 viikkoa sitten
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Ei toi auton itsensä Faradayn häkki taida paljon säteilyltä suojata Olen siinä uskossa että se kait se rikkoo osat joissa on puolijohdekomponentteja ? Ja jos noin lähellä on että magneettipulssissa on voimaa rikkomaan puolijohdeosia niin gamma -säteilyä on senverta ettei puolijohteet sitä kyllä kestä vaikka magneettishokista selviäisivätkin? Muistelen että joskus koulussa tätä asiaa käsiteltiin ja että Gamma -sätely olisi läpitunkevaa ja menisi läpi puolijohteista rikkoen ne?
Eli yj-rele, tuulilasinpyyhin (monitoimireleessä taitaa olla elektroniikkaa), vakkari, laturin säädin yms. pimenee. Siis kaikki missä on trankkuja ja prossuja ohjaamassa toimintoja? Elko (konkka) voi pienestä säteilystä selvitäkkin. Sekun itsekorjaantuu pienistä vaurioista kun se kytketään jännitteeseen? Polkot ja muut täntyyppiset konkat taas ei selviydy?
Eli yj-rele, tuulilasinpyyhin (monitoimireleessä taitaa olla elektroniikkaa), vakkari, laturin säädin yms. pimenee. Siis kaikki missä on trankkuja ja prossuja ohjaamassa toimintoja? Elko (konkka) voi pienestä säteilystä selvitäkkin. Sekun itsekorjaantuu pienistä vaurioista kun se kytketään jännitteeseen? Polkot ja muut täntyyppiset konkat taas ei selviydy?
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Pitää varautua että sähköt on sitten kaikki rikki niin pieni mäki jonka päälle parkkeerata että saa mäkistartilla käyntiin.
No seuraava ongelma on paskan seassa sitten että pitäisi ostaa jo nyt puhkeamattomat renkaat ja aurapuskuri ja vinssi eteen.
Eli pitää rakentaa mad-max versio mersusta.
No seuraava ongelma on paskan seassa sitten että pitäisi ostaa jo nyt puhkeamattomat renkaat ja aurapuskuri ja vinssi eteen.
Eli pitää rakentaa mad-max versio mersusta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
läheltä pitää etteikö toimisi. tarvii ostaa joku laturi jonka maadoitta fraydyn häkistöön. saapi sen sitte tilalle?!
huonosti ovat merssun tehneet kun tahtoo meno hyytyä ydinpommin alla:(
minäkö luulin että vanhant 124set olisi niitä hyvin tehtyjä.
huonosti ovat merssun tehneet kun tahtoo meno hyytyä ydinpommin alla:(
minäkö luulin että vanhant 124set olisi niitä hyvin tehtyjä.
Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?
Joskus visioin täydellisen sähkötöntä autoa. Mekaanisesti ohjattu dieselihän siinä tietysti pitää olla. Kammesta käyntiin, tai sitten siinä pitäisi olla varmaankin paineilmastartti ja jonkinlainen kompura systeemiä lataamassa. Valaistus hoituisi kaasulla. Muuta ei varmaankaan tarvita. Tuulilasinpyyhkijät ym. sivutoiminnot hoituisivat myös paineilmalla.
S204