124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

mahtaako mersu vielä pelittää jos ampuuvat atomipommilla?
elikkä jos minä & selviämme hienosti paineaalloita yms. mutta mites tuo elektromagneettinen pulssi. loppuuko meno meseltä ja joutuuko meikä sotkemaan polkupyörällä?

jos tarvii kriisivalmiutta nostaa, niin pitääkö päivittää vanhempaan kalustoon mt 124 Dee:)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ydinlataus ihan lähellä tuhoaa eletroniikan mutta ei oo sullakaan enää henkeä.Tossa oli myös puhetta auringon purkauksista mutta ei sekään riko kuulemma mitään eli ei hätää.
Traktorit kyllä vanhemmat pelaa,ei hätää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

ei ei.
siitä ole kyse onko mulla puhtia vaiko ei. vaan toimiiko merssu.

startin solenoidi, onko tuo mykkä siitä pulssista? tuon enempää elektroniikkaa ei tainnu olla 250deessä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Startin solenoidissa ei ole eletroniikkaa,eli toimii se mutta akun varauksesta en tiedä.Laturikin taitaa mennä diodien osalta rikki ja säätäjän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Kylläpäkyllä. Hitto kun pääsis tuommoseen elämäntilanteeseen, että suurin ongelma olisi vanhan dieselmersun kestävyys ydinpommin vieressä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1950
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja jartuo »

21.12.2012 mielessä? Ei hätää, korkeintaan laturi taitaa mennä heikolle hapelle. 124 jatkaa vielä matkaa, mutta 211 jää pihaan.
Pessimisti Ei Pety
W124 250 Man.
W309 om603.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Naurattamaan rupesi kun kaikki vakavalla ilmeellä ja vastauksilla vastailee moiseen kyselyyn :lol: :lol:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13290
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja karra »

Mitäs helvettiä. Luin tätä ketjua niin kone otti ja kaatus. Elvyttyään tuli jotain että recovered from serious error! Ei ole kyl aikaisemmin tätä tehnyt.

Taitaa tässä topicissa laueta toi EMP :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei vanhalle autolle tapahdu käytännössä juuri mitään koska siltä voidaan suojautua Faradayn häkillä ja auto on erinomainen faradayn häkki itsessään. Mutta ei täydellinen sellainen joten modernien autojen piisirut ja esim. diodit ja kondensaattorit voi kyrvähtää. Mikä on sen epätodennäköisempää mitä vanhempi laite.

Yhdysvalloillahan on EMP suojattuja autoja varastossaan, siis ne vanhat kaasari chevy pickupit on siellä odottamassa vain sitä päivää kun mikään ei toimi.

Asiaa nääs mietin tuossa 2 viikkoa sitten :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ei toi auton itsensä Faradayn häkki taida paljon säteilyltä suojata :crazy: Olen siinä uskossa että se kait se rikkoo osat joissa on puolijohdekomponentteja ? Ja jos noin lähellä on että magneettipulssissa on voimaa rikkomaan puolijohdeosia niin gamma -säteilyä on senverta ettei puolijohteet sitä kyllä kestä vaikka magneettishokista selviäisivätkin? Muistelen että joskus koulussa tätä asiaa käsiteltiin ja että Gamma -sätely olisi läpitunkevaa ja menisi läpi puolijohteista rikkoen ne?

Eli yj-rele, tuulilasinpyyhin (monitoimireleessä taitaa olla elektroniikkaa), vakkari, laturin säädin yms. pimenee. Siis kaikki missä on trankkuja ja prossuja ohjaamassa toimintoja? Elko (konkka) voi pienestä säteilystä selvitäkkin. Sekun itsekorjaantuu pienistä vaurioista kun se kytketään jännitteeseen? Polkot ja muut täntyyppiset konkat taas ei selviydy?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pitää varautua että sähköt on sitten kaikki rikki niin pieni mäki jonka päälle parkkeerata että saa mäkistartilla käyntiin.
No seuraava ongelma on paskan seassa sitten että pitäisi ostaa jo nyt puhkeamattomat renkaat ja aurapuskuri ja vinssi eteen. :D
Eli pitää rakentaa mad-max versio mersusta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

läheltä pitää etteikö toimisi. tarvii ostaa joku laturi jonka maadoitta fraydyn häkistöön. saapi sen sitte tilalle?!
huonosti ovat merssun tehneet kun tahtoo meno hyytyä ydinpommin alla:(
minäkö luulin että vanhant 124set olisi niitä hyvin tehtyjä.
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: 124 tai vanhempi diesel & elektromagneettinen pulssi?

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Joskus visioin täydellisen sähkötöntä autoa. Mekaanisesti ohjattu dieselihän siinä tietysti pitää olla. Kammesta käyntiin, tai sitten siinä pitäisi olla varmaankin paineilmastartti ja jonkinlainen kompura systeemiä lataamassa. Valaistus hoituisi kaasulla. Muuta ei varmaankaan tarvita. Tuulilasinpyyhkijät ym. sivutoiminnot hoituisivat myös paineilmalla.
S204
Vastaa Viestiin