606 vapariin turbon osat.
606 vapariin turbon osat.
Elikkäs tässä vähän kaverin asialla. Tarkotuksena olis laittaa vapari moniventtiili 3l väykkyyn alkuperäset turbo osat.
Sen verran osia jo haalinu, ku pakosarja, turbo ja öljypaluu.
Meneekö nuo turbon osat aiva kiinni ruuvaamalla vai pitääkö kuinkaki lujaa leikata liimata
-imusarja
-ahtoputket
-välijäähy
-turbon öljyletkut
-Turbon ilmansuodain koteloineen
ja muita osia mitä tarttee niin saa kaupitella.
Sen verran osia jo haalinu, ku pakosarja, turbo ja öljypaluu.
Meneekö nuo turbon osat aiva kiinni ruuvaamalla vai pitääkö kuinkaki lujaa leikata liimata
-imusarja
-ahtoputket
-välijäähy
-turbon öljyletkut
-Turbon ilmansuodain koteloineen
ja muita osia mitä tarttee niin saa kaupitella.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
mulla olis sarja tuohon koneeseen sopivia parnerin h-profiili kiertokankia. voisin myydä edullisesti jos kiinnostaa.
Re: 606 vapariin turbon osat.
Lähes tärkeimmät osat jääneet hommaamatta?
Eli kiertokanget ja männät.
Öljypumppukin on turbossa kovemmalla tuotolla.
No kylläpä ne vaparin osatkin melko paljon kestää.
Onko muuten OM606 koneissa kk-laakereissa samanlainen materiaali ero kuin kapeakantisissa vapareissa vs. turboissa?
Eli kiertokanget ja männät.
Öljypumppukin on turbossa kovemmalla tuotolla.
No kylläpä ne vaparin osatkin melko paljon kestää.
Onko muuten OM606 koneissa kk-laakereissa samanlainen materiaali ero kuin kapeakantisissa vapareissa vs. turboissa?
Re: 606 vapariin turbon osat.
Tarkotus olisi vain laittaa alkuperäset turbo osat. Konetta ei tarkotus avata.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
Öljynpaineelle ja paluulle oli tasopinnat lohkossa johon pitää tehä kierteet.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 606 vapariin turbon osat.
onnistuu myös haaroittaa öljynpaineanturin juuresta ja paluu onnistuu porata tasopintaan joka on siellä laturin takapuolella .pakosarjassa pitää pari vaarnaa hyppyyttää eri reikään muuten onnistuu hienosti. tein itselle coupeen tollaisen paketin ja mekaaninen pumppu paikalla josta soppaa lisätty . vetää ihan hienosti paineet oli 1,3 huitteilla ja savua ei tule yhtään eli vähempikin paine riittäs pakolämmöt vajaa 450 maksimi vedolla pakopaineesta ei tietoa vielä.
Re: 606 vapariin turbon osat.
jep jep. imusarjalle olis ny kova kysyntä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
joko sulla on turbo ja pakosarja tähän? mulle sattu just tulemaan ylimääräset, mukaan sais myös turbon puoleisen ahtoputken ja pakoputken lähdön 350€
Re: 606 vapariin turbon osat.
pistä tolle pakoputken lähdölle hinta.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
606:sen vakioahtimella?jmo2204 kirjoitti:onnistuu myös haaroittaa öljynpaineanturin juuresta ja paluu onnistuu porata tasopintaan joka on siellä laturin takapuolella .pakosarjassa pitää pari vaarnaa hyppyyttää eri reikään muuten onnistuu hienosti. tein itselle coupeen tollaisen paketin ja mekaaninen pumppu paikalla josta soppaa lisätty . vetää ihan hienosti paineet oli 1,3 huitteilla ja savua ei tule yhtään eli vähempikin paine riittäs pakolämmöt vajaa 450 maksimi vedolla pakopaineesta ei tietoa vielä.
Re: 606 vapariin turbon osat.
joo vakio tötteröllä joka kiekuu täysiä jo. vetää ihan hyvin savuttomasti mutta ei tuolla konseptilla voimaa saa käyttökiesiin riittää
Re: 606 vapariin turbon osat.
tarkotus olis laittaa vakio turbon osat vapari moniventtiili väyryseen ja katsastaa "konevaidettuna" turbolle niin ei vissiin tartte penkittää.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
se työ ja rahamäärä joka tuohon uppoaa kunnolla tehtyna on niin suuri jotta sen kun laittaa välirahaksi niin sillä käy vaihtamassa alkuperäsen turpo väykyn
nämä vähäpäästöisten autojen muutos katsastuksetkin on tarkemman syynin alla moottori apulaitteineen on vastattava kokonaisuudessaan alkuperäistä turpoa
mitäs sitten kun inssi katsoo koneen numeron ja toteaa sen vapari koneeksi
en halua olla ilkeä mutta sanon että ei mitään järkeä koko hommassa
nämä vähäpäästöisten autojen muutos katsastuksetkin on tarkemman syynin alla moottori apulaitteineen on vastattava kokonaisuudessaan alkuperäistä turpoa
mitäs sitten kun inssi katsoo koneen numeron ja toteaa sen vapari koneeksi
en halua olla ilkeä mutta sanon että ei mitään järkeä koko hommassa
Re: 606 vapariin turbon osat.
jos tuolle linjalle lähretään, niin eihän mihinää mitä autoon tekee oo järkeä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
xr kirjoitti:
en halua olla ilkeä mutta sanon että ei mitään järkeä koko hommassa
Ei niin.
Ei niitä kaikenlaisia pyydyksiä päästetä yleiseen liikenteeseen. On hyvä, että ajoneuvojen katsastustoiminta on hereillä.
Ei yleinen liikenne ole näytön paikka, jos niitä tehoja ja vääntöjä täytyy esitellä. Onneksi on sitten vielä poliisi, joka nappaa kortin pois tarvittaessa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Re: 606 vapariin turbon osat.
No jos ihan rehellisesti sanoo niin järettömin mitä ihminen voi tehdä niin rakennella autoja .
Itse kuuluun niiihin tyhmiin olentoihin parempaakin tekemistä toki olis ihan varmasti mutta kokeilun halu on kova. Laitoin itse kyseiset lelut kiinni ja olen tyytyväinen osat oli kerääntyneet muista projekteista. Tosi on että alkuperäiset väykät ei helevetin kalliita ole mutta jos haluaa näppinsä paskata niin siitä vaan .Loput egr romut löytyy jos kaipaat projektiis
Itse kuuluun niiihin tyhmiin olentoihin parempaakin tekemistä toki olis ihan varmasti mutta kokeilun halu on kova. Laitoin itse kyseiset lelut kiinni ja olen tyytyväinen osat oli kerääntyneet muista projekteista. Tosi on että alkuperäiset väykät ei helevetin kalliita ole mutta jos haluaa näppinsä paskata niin siitä vaan .Loput egr romut löytyy jos kaipaat projektiis
Re: 606 vapariin turbon osat.
No missäänhän ei ole mitää järkeä.
Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.
Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.
Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä.
Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.
Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.
Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä.
Re: 606 vapariin turbon osat.
Tää projekti menisiihen, että kaveri haki avk:lta 300 turbodieseli väykyn pihaan luovuttaan koneen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
En muista millää nytte. oulun avk:lta haki. joku farkku se o.
Siitä vissiin meinaa vain koneen ulkopuoliset turbo osat siihen vaparikoneeseen. Syy? en tiedä. mitä tommosista 606 lohkoista ilman tbo osia saa?
Siitä vissiin meinaa vain koneen ulkopuoliset turbo osat siihen vaparikoneeseen. Syy? en tiedä. mitä tommosista 606 lohkoista ilman tbo osia saa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
No tuo nyt kuulostaa todella omituiselta.TUUTTERO kirjoitti:Siitä vissiin meinaa vain koneen ulkopuoliset turbo osat siihen vaparikoneeseen. Syy? en tiedä.
450 - 2500€, se ihan riippuu kuka myy ja kuka ostaa.TUUTTERO kirjoitti:mitä tommosista 606 lohkoista ilman tbo osia saa?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 606 vapariin turbon osat.
Vedetään se hintakatto kuitenkin 2000 euroon. Nykypäivänä kun saa reilu 200 000 ajettuja kahella tonnilla. Ja alaraja yleensä siinä 1000-1200 eurossa.veskola kirjoitti:No tuo nyt kuulostaa todella omituiselta.TUUTTERO kirjoitti:Siitä vissiin meinaa vain koneen ulkopuoliset turbo osat siihen vaparikoneeseen. Syy? en tiedä.
450 - 2500€, se ihan riippuu kuka myy ja kuka ostaa.TUUTTERO kirjoitti:mitä tommosista 606 lohkoista ilman tbo osia saa?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 606 vapariin turbon osat.
Ei ole mitään alarajaa, tai sitten se ei koske minua
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: 606 vapariin turbon osat.
Jos se saa jotaki joskus aikaseksi niin voin kertoa tänne hinnan. jos sitte Ksami ei osta sitä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
pj kirjoitti: No missäänhän ei ole mitää järkeä.
Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.
Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.
Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä.
Ei muuta kun h-profiili veiviä sinne koneeseen...
Re: 606 vapariin turbon osat.
Noi veivit sopis joka paikkaan mutta mihinkään ne ei oo hyvät ku kukaa niitä ei haluajukkis. kirjoitti:pj kirjoitti: No missäänhän ei ole mitää järkeä.
Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.
Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.
Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä.
Ei muuta kun h-profiili veiviä sinne koneeseen...
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: 606 vapariin turbon osat.
niin taitaa olla.TUUTTERO kirjoitti:Noi veivit sopis joka paikkaan mutta mihinkään ne ei oo hyvät ku kukaa niitä ei haluajukkis. kirjoitti:pj kirjoitti: No missäänhän ei ole mitää järkeä.
Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.
Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.
Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä.
Ei muuta kun h-profiili veiviä sinne koneeseen...