606 vapariin turbon osat.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Elikkäs tässä vähän kaverin asialla. Tarkotuksena olis laittaa vapari moniventtiili 3l väykkyyn alkuperäset turbo osat.
Sen verran osia jo haalinu, ku pakosarja, turbo ja öljypaluu.

Meneekö nuo turbon osat aiva kiinni ruuvaamalla vai pitääkö kuinkaki lujaa leikata liimata :problem:

-imusarja
-ahtoputket
-välijäähy
-turbon öljyletkut
-Turbon ilmansuodain koteloineen

ja muita osia mitä tarttee niin saa kaupitella.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mulla olis sarja tuohon koneeseen sopivia parnerin h-profiili kiertokankia. voisin myydä edullisesti jos kiinnostaa.

Kuva
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lähes tärkeimmät osat jääneet hommaamatta?

Eli kiertokanget ja männät.
Öljypumppukin on turbossa kovemmalla tuotolla.

:)

No kylläpä ne vaparin osatkin melko paljon kestää.

Onko muuten OM606 koneissa kk-laakereissa samanlainen materiaali ero kuin kapeakantisissa vapareissa vs. turboissa?
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Tarkotus olisi vain laittaa alkuperäset turbo osat. Konetta ei tarkotus avata.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Öljynpaineelle ja paluulle oli tasopinnat lohkossa johon pitää tehä kierteet.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

onnistuu myös haaroittaa öljynpaineanturin juuresta ja paluu onnistuu porata tasopintaan joka on siellä laturin takapuolella .pakosarjassa pitää pari vaarnaa hyppyyttää eri reikään muuten onnistuu hienosti. tein itselle coupeen tollaisen paketin ja mekaaninen pumppu paikalla josta soppaa lisätty . vetää ihan hienosti paineet oli 1,3 huitteilla ja savua ei tule yhtään eli vähempikin paine riittäs pakolämmöt vajaa 450 maksimi vedolla pakopaineesta ei tietoa vielä.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

jep jep. imusarjalle olis ny kova kysyntä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

joko sulla on turbo ja pakosarja tähän? mulle sattu just tulemaan ylimääräset, mukaan sais myös turbon puoleisen ahtoputken ja pakoputken lähdön 350€
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

pistä tolle pakoputken lähdölle hinta.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja patroltd »

jmo2204 kirjoitti:onnistuu myös haaroittaa öljynpaineanturin juuresta ja paluu onnistuu porata tasopintaan joka on siellä laturin takapuolella .pakosarjassa pitää pari vaarnaa hyppyyttää eri reikään muuten onnistuu hienosti. tein itselle coupeen tollaisen paketin ja mekaaninen pumppu paikalla josta soppaa lisätty . vetää ihan hienosti paineet oli 1,3 huitteilla ja savua ei tule yhtään eli vähempikin paine riittäs pakolämmöt vajaa 450 maksimi vedolla pakopaineesta ei tietoa vielä.
606:sen vakioahtimella?
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

joo vakio tötteröllä joka kiekuu täysiä jo. vetää ihan hyvin savuttomasti mutta ei tuolla konseptilla voimaa saa käyttökiesiin riittää
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

tarkotus olis laittaa vakio turbon osat vapari moniventtiili väyryseen ja katsastaa "konevaidettuna" turbolle niin ei vissiin tartte penkittää.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja xr »

se työ ja rahamäärä joka tuohon uppoaa kunnolla tehtyna on niin suuri jotta sen kun laittaa välirahaksi niin sillä käy vaihtamassa alkuperäsen turpo väykyn

nämä vähäpäästöisten autojen muutos katsastuksetkin on tarkemman syynin alla moottori apulaitteineen on vastattava kokonaisuudessaan alkuperäistä turpoa
mitäs sitten kun inssi katsoo koneen numeron ja toteaa sen vapari koneeksi

en halua olla ilkeä mutta sanon että ei mitään järkeä koko hommassa
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

jos tuolle linjalle lähretään, niin eihän mihinää mitä autoon tekee oo järkeä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

xr kirjoitti:
en halua olla ilkeä mutta sanon että ei mitään järkeä koko hommassa

Ei niin. :angel:

Ei niitä kaikenlaisia pyydyksiä päästetä yleiseen liikenteeseen. On hyvä, että ajoneuvojen katsastustoiminta on hereillä.
Ei yleinen liikenne ole näytön paikka, jos niitä tehoja ja vääntöjä täytyy esitellä. Onneksi on sitten vielä poliisi, joka nappaa kortin pois tarvittaessa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

No jos ihan rehellisesti sanoo niin järettömin mitä ihminen voi tehdä niin rakennella autoja .
Itse kuuluun niiihin tyhmiin olentoihin parempaakin tekemistä toki olis ihan varmasti mutta kokeilun halu on kova. Laitoin itse kyseiset lelut kiinni ja olen tyytyväinen osat oli kerääntyneet muista projekteista. Tosi on että alkuperäiset väykät ei helevetin kalliita ole mutta jos haluaa näppinsä paskata niin siitä vaan .Loput egr romut löytyy jos kaipaat projektiis
pj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 02.11.2005 21:12
Paikkakunta: mäntsälä

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja pj »

:clap: No missäänhän ei ole mitää järkeä.

Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.

Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.

Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä. :oops:
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Tää projekti menisiihen, että kaveri haki avk:lta 300 turbodieseli väykyn pihaan luovuttaan koneen.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paljonko maksoi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

En muista millää nytte. oulun avk:lta haki. joku farkku se o.

Siitä vissiin meinaa vain koneen ulkopuoliset turbo osat siihen vaparikoneeseen. Syy? en tiedä. mitä tommosista 606 lohkoista ilman tbo osia saa?
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja veskola »

TUUTTERO kirjoitti:Siitä vissiin meinaa vain koneen ulkopuoliset turbo osat siihen vaparikoneeseen. Syy? en tiedä.
No tuo nyt kuulostaa todella omituiselta.
TUUTTERO kirjoitti:mitä tommosista 606 lohkoista ilman tbo osia saa?
450 - 2500€, se ihan riippuu kuka myy ja kuka ostaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:
TUUTTERO kirjoitti:Siitä vissiin meinaa vain koneen ulkopuoliset turbo osat siihen vaparikoneeseen. Syy? en tiedä.
No tuo nyt kuulostaa todella omituiselta.
TUUTTERO kirjoitti:mitä tommosista 606 lohkoista ilman tbo osia saa?
450 - 2500€, se ihan riippuu kuka myy ja kuka ostaa.
Vedetään se hintakatto kuitenkin 2000 euroon. Nykypäivänä kun saa reilu 200 000 ajettuja kahella tonnilla. Ja alaraja yleensä siinä 1000-1200 eurossa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei ole mitään alarajaa, tai sitten se ei koske minua :shh:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Jos se saa jotaki joskus aikaseksi niin voin kertoa tänne hinnan. jos sitte Ksami ei osta sitä.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

pj kirjoitti::clap: No missäänhän ei ole mitää järkeä.

Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.

Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.

Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä. :oops:

Ei muuta kun h-profiili veiviä sinne koneeseen... :wink:
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

jukkis. kirjoitti:
pj kirjoitti::clap: No missäänhän ei ole mitää järkeä.

Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.

Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.

Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä. :oops:

Ei muuta kun h-profiili veiviä sinne koneeseen... :wink:
Noi veivit sopis joka paikkaan mutta mihinkään ne ei oo hyvät ku kukaa niitä ei halua :D
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 606 vapariin turbon osat.

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

TUUTTERO kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:
pj kirjoitti::clap: No missäänhän ei ole mitää järkeä.

Mitä noi vapari moniventtiilin ohkaset kiertokanget ja kevyet männät sitte kestää???
Kai joku on täällä sen kestonkin oikeasti kokeillu.

Itellä on semmoinen om606 mikä on turbotettu uutena germaaniassa ja 600 tkm on ajoa kestäny.
Pumppu on aina ollu vakiasetuksissa eli voimaa tuossa nyt ei mitenkään erikoisesti ole ollu.

Nyt on motti auki ja jotain pientä piristystäkin mielessä. :oops:

Ei muuta kun h-profiili veiviä sinne koneeseen... :wink:
Noi veivit sopis joka paikkaan mutta mihinkään ne ei oo hyvät ku kukaa niitä ei halua :D
:lol: niin taitaa olla.
Vastaa Viestiin